een rebound op zaterdag ?quote:Op vrijdag 6 juni 2008 22:42 schreef tony_clifton- het volgende:
Vandaag was veel te rood; morgen kleine rebound gok ik...
de olie steeg dan ook wel execptioneel. Ik dacht serieus even dat we de flinke stijging van de afgelopen maanden van de olie prijs achter de rug hadden. Veel verhalen gelezen over het feit dat juist veel bedrijven gebaat zijn bij een long op de olie. Sja sja .. ik heb er iig wel wat leuk geld mee kunnen verdienen. Maar om nou te zeggen dat hij maandag weer omhoog gaat.. hmm.. tzal wel weer een kleine correctie zijn en dan weer omhoog.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 21:53 schreef Mr.J het volgende:
Dow Jones 12226,1700 -3,00%
Nasdaq 2479,6400 -2,76%
S&P 500 Index 1363,7200 -2,87%
Dan zou je zeggen maandag een zwarte dag. Maar: Crude Oil 138,4600 7,93%
Dus RDS en Mittal zullen de index wel redelijk op hun plaats houden.
Naja, finnen tegen bodemprijzen volgende week?
Cool. Een RDS en ING op 40,-, Mittal op 95,-, Fortis op 25 en Aegon op 10,- dus?quote:Op zaterdag 7 juni 2008 15:40 schreef _Henry_ het volgende:
Als we omhoog gaan is dat slechts een pullback-beweging naar de neklijn van de hoofd-schouderformatie die nu doorbroken is. Koersdoel: 655 binnen een maand met zekerheid van 75%
Als je een product als 'aandelen lease' koopt, en dus aandelen met geleend geld koopt, dan kun je inderdaad een schuld over houden.quote:Op maandag 9 juni 2008 00:52 schreef gliterroze het volgende:
vraagje van een noob: Iemand beweert dat als je aandelen koopt, je uiteindelijk in de - kan gaan en schulden kan hebben. Dus stel je investeerd 10.000 in iets, het gaat mega slecht, uiteindelijk sta je -2000 en dat moet jij dokken.
Zelf geloof ik er geen reet van, dat is toch onlogisch?! Je kan hooguit je complete geinvesteerde bedrag kwijt zijn, toch?
Ver! Althans dat hoop ik na een aantal winstnemingen.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 11:04 schreef sitting_elfling het volgende:
het idee alleen al als je zou gaan beleggen je meer kan kwijt raken dat je maximale inleg, hehe. Maar men o men wat zijn het rode dagen. En toch denk ik dat we straks korte sterke opgaande dagen zullen krijgen. Tot hoever zal de aex nog afzakken?
Bij mij zijn GTC-orders (good till cancel) 1 jaar geldigquote:Op dinsdag 10 juni 2008 17:21 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Ver! Althans dat hoop ik na een aantal winstnemingen.
Uber-noobie vraag:
Hoelang kan ik maximaal een order laten lopen? En indien die niet wordt uitgevoerd kost het mij geen geld, he?
Want ik dacht ik leg gewoon een paar orders in voor hele lage koersen en ik zie wel of ze geraakt worden.
De duur kan jezelf bepalen tot annulering kan ook. Als die niet wordt uitgevoerd hoef ik hier (Binck en VDM) niet te betalen, kost je dus niks.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 17:21 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Ver! Althans dat hoop ik na een aantal winstnemingen.
Uber-noobie vraag:
Hoelang kan ik maximaal een order laten lopen? En indien die niet wordt uitgevoerd kost het mij geen geld, he?
Want ik dacht ik leg gewoon een paar orders in voor hele lage koersen en ik zie wel of ze geraakt worden.
Nee, want je weet niet wat de 'bodemprijs' is en wat de reden is dat het omlaag gaat. 'Never catch a falling knife'quote:Op dinsdag 10 juni 2008 23:46 schreef JimmyJames het volgende:
Het is dus wel een goeie strategie om hele scherpe kooporders in te leggen om in geval van een crash automatisch te kopen voor bodemprijzen?
Ah zoquote:Op woensdag 11 juni 2008 15:41 schreef ASSpirine het volgende:
Aankopen van een aandeel
Limiet: Vanaf welke prijs wil je je aandelen aankopen? Stel de koers is 8,20 en je stelt een limiet in van 8,00. Je zal pas de aandeel kopen als de aandeel op 8 euro komt of eronder. En alleen als er een aanbod is.
Verkopen aandeel:
Koers is 8,30, je stelt limiet van 8,50 in. Aandelen worden pas verkocht wanneer de koers op of voorbij 8,50 is. En natuurlijk ook alleen als er mensen zijn die het willen kopen.
Wacht niet te lang...quote:Op woensdag 11 juni 2008 21:07 schreef Fugie het volgende:
laat de boel maar in elkaar storten, kan ik mooi instappen
Als de actie nog loopt, wil ik je wel inschrijven zodat we beide gratis transactiekosten ontvangen. How about it?quote:Op donderdag 12 juni 2008 22:48 schreef Erasmo het volgende:
Ik denk dat ik een rekening ga openen bij binck
Is goed hoorquote:Op vrijdag 13 juni 2008 00:27 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Als de actie nog loopt, wil ik je wel inschrijven zodat we beide gratis transactiekosten ontvangen. How about it?
Transactiekosten zijn min 10e bij aan- en verkoop. Dus op 1000e moet je minimaal 2% verdienen.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 09:29 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Is goed hoor
Ik zit alleen te kijken of het rendabel is met de transactiekosten voor mij, ik wil het gebruiken om een beetje mee te leren beleggen maar het moet natuurlijk wel meer opleveren dan het kost
Laten we hopen dat RBS gelijk krijgt.quote:RBS waarschuwt voor aandelencrisis
Uitgegeven op woensdag 18 juni 2008 om 10:34:38
(Novum/Dow Jones) - De Royal Bank of Scotland Group plc (RBS) adviseert zijn cliënten sterk rekening te houden met een grote crisis op de aandelen- en kredietmarkten, schrijft The Daily Telegraph woensdag. De bank kijkt volgens de krant in dit verband drie maanden vooruit en voert inflatie aan als reden voor zijn bezorgdheid. Die werkt verlammend voor grote centrale banken.
"We staan aan de vooravond van een zeer vervelende periode", zegt kredietstrateeg Bob Janjuah bij RBS in de krant.
De S&P 500 zou volgens een onderzoeksrapport van RBS tussen nu en september van dit jaar 300 punten kunnen kwijtraken. Mocht dit gebeuren dan kan de markt zich opmaken voor een van de ergste zogeheten 'bearmarkten' van de laatste 100 jaar, aldus het rapport.
RBS kreeg eerder de ABN Amro-divisies Global Clients, Europa (exclusief Antonveneta), Azië en de na de verkoop van LaSalle resterende activiteiten in de VS in handen. RBS moest hiervoor EUR27,2 miljard neertellen, exclusief de opbrengst van de verkoop van LaSalle.
Het probleem is natuurlijk dat er helemaal geen investerings mogelijkheden meer zijn. Dat is volgens mij de reden dat de aandelen markten nog zo hoog zijn gebleven..quote:Op woensdag 18 juni 2008 13:20 schreef elcastel het volgende:
Het zal een keer tijd worden dat de aandelenmarkten weer gewoon de realiteit gaan volgen.
Ik begrijp die demonisering shorters niet zo (nou ja, ik begrijp wel waarom -de meeste kiezers zijn long onlyquote:Op woensdag 18 juni 2008 13:49 schreef JimmyJames het volgende:
De RBS zit gewoon keihard short. Wordt eens tijd dat die boeven achter de tralies verdwijnen.
Vergeet niet dat over de laatste 100 jaar het shorten al een paar keer verboden is geweest bij wet in een paar landen. Shorten zorgt gewoon voor extra diepe kraters in aandelenkoersen (zijnde koopkansen, daar niet vanquote:Op woensdag 18 juni 2008 13:56 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik begrijp die demonisering shorters niet zo (nou ja, ik begrijp wel waarom -de meeste kiezers zijn long only), het is alleen niet terecht.
Shorters zorgen voor liquiditeit in de markt en voor een betere prijsvorming.
Het heeft trouwens ook veel met gebrek aan kennis van beleggen te maken. Als ik nu 100% in aandelen zou zitten, dan zou ik nog steeds hopen op een dalende markt. Ik heb hier op dit forum al vaak uitgelegd waarom dat zo is.
Ik heb mijn order voor fortis pas op 12,5 staan. Kan nog veel lager met dat gedoe met de EU!quote:Op donderdag 19 juni 2008 03:12 schreef Fiskus het volgende:
Fortis is nu wel een mooi koopje![]()
Schijnt ook dat banken relatief veel dividend uitgeven? [/noob]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |