Kijk anders hier eens onder "Goud kopen/verkopen".quote:
Ik beleg ook om winst te maken hoor. Maar ik heb inmiddels wel genoeg wanbeleid gezien in bedrijven waar ik in belegde en ik ben daar een beetje klaar mee. Ik hoor Fortis al maanden zeggen dat ze goed zitten en opeens heb je 8 mijard nodig, yeah right.quote:Op donderdag 26 juni 2008 23:29 schreef Amokzaaier het volgende:
mij interesseert enkel winst. Ik denk niet dat ze failliet zullen gaan. Dan verwacht ik een stabilisatie tov de aex. Ik ben wel een grote noob hoor, dit zal mijn eerste investering worden.
De vraag 'waarom wil je aandelen van een bedrijf met dergelijk addergebroed aan de top?' stel ik niet voor niets. Of denk je soms dat zoiets geen invloed heeft op de winst van het bedrijf?quote:Op donderdag 26 juni 2008 23:29 schreef Amokzaaier het volgende:
[..]
mij interesseert enkel winst. Ik denk niet dat ze failliet zullen gaan. Dan verwacht ik een stabilisatie tov de aex. Ik ben wel een grote noob hoor, dit zal mijn eerste investering worden.
wpa verwachtingen zijn voor zowel 2008 als 2009 rond ¤1,50. Bij ¤7,50 of lager zou ik dit aandeel wel koopwaardig vinden.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 01:56 schreef Amokzaaier het volgende:
ik lees op een ander forum dat Barclays Fortis nu misschien over gaat nemen??
ps: op hoeveel kan ik op Fortis het beste instappen? ( ik denk aan 6.5)
+investeren in goud, wil ik doen met eventuele grote inflatie in europa voor de deur, hoe kan ik dat het beste doen?
zou je het slechts alleen voor die 6% doen? Ik zie het volgende week wel weer afzwakken, het is even afwachten hoe we reageren op amerika vandaag.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:08 schreef Amokzaaier het volgende:
ben nu wel mooi te laat.. fortis 5,88% in de plus. Khad er vanochtend meteen bij moeten zijn.
ik zou de iShares MSCI Europe (IMEU) nemen. Deze heeft net als de DJ STOXX 50 een focus op europese blue chips maar iets meer spreiding. ( in de DJ STOXX 50 tracker is meer als 12 % van de totale portofeuille verspreid over 4 aandelen......)quote:Op vrijdag 27 juni 2008 17:04 schreef dyna18 het volgende:
In ben op dit moment aan het uitzoeken of trackers voor mij interessant zijn. Ik kijk dan vooral naar trackers op Nederland (AEX) en op Europa (?).
Wanneer ik bij Alex kijk wat er wordt aangeboden, heb ik moeite om de trackers voor Europa te vinden. Ik zie alleen de "iShares DJ Euro STOXX 50 Inc" staan. Kunnen jullie mij helpen met welke andere generieke (dus niet op een bepaalde sector) trackers er zijn voor europa?
En welk benchmark / index moeten deze trackers dan volgen?
Ik heb daar naar gekeken, maar het gekke is dat Alex aangeeft dat dit fonds bij Alex in GBP (ponden) wordt verhandeld. Terwijl iShares zelf bij het fonds aangeeft dat het fonds in EUR en in GBP verhandeld wordt.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 17:50 schreef Sigmund_Freud het volgende:
[..]
ik zou de iShares MSCI Europe (IMEU) nemen. Deze heeft net als de DJ STOXX 50 een focus op europese blue chips maar iets meer spreiding. ( in de DJ STOXX 50 tracker is meer als 12 % van de totale portofeuille verspreid over 4 aandelen......)
Hij volgt natuurlijk de morgen stanley capital index europe (MSCI europe)
Ik weet niet hoe het met alex zit maar bij binck is hij wel te krijgen. Stuur anders een mailtje naar Alex grote kans dat ze hem zo toevoegen, heb ik bij Binck ook wel eens gedaan.
Bron : DFTquote:Amerikaanse ’meltdown’ reden geldinjectie Fortis
BRUSSEL/AMSTERDAM (DFT) - Fortis rekent binnen enkele dagen tot weken op het volledig instorten van de Amerikaanse financiėle markten. Dat verklaart volgens de bankverzekeraar de serie ingrepen van donderdag om zich met ¤8 miljard te versterken. „We zijn op het nippertje gereed. Het gaat in de Verenigde Staten veel slechter dan gedacht”, zegt Fortis-chairman Maurice Lippens, die volhoudt dat topman Votron aanblijft. Fortis verwacht faillissementen onder 6000 Amerikaanse banken die nu weinig dekking hebben. „Maar ook Citigroup, General Motors, er begint een complete meltdown in de VS.”
Dat was ook het eerste wat in mij opkomt. Eerste reacties waren niet goed, dan maar plan B inbrengen.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 09:57 schreef RonaldRegen het volgende:
Klinkt mij een beetje in de oren alsof ze de aandacht van hun eigen falen willen afleiden, en desnoods de rest van de wereld willen meenemen in hun val.
Bijna niet voor te stellen dat het echt zo zou zijn, maar tegenwoordig houd ik bijna alles voor mogelijk. Er zit nu eenmaal veel tuig aan de top.quote:Op zondag 29 juni 2008 12:31 schreef elcastel het volgende:
[..]
Dat was ook het eerste wat in mij opkomt. Eerste reacties waren niet goed, dan maar plan B inbrengen.
Nou ik gooi er hier ook maar allemaal gedachten uit, maar het feit dat je zoveel kunt bedenken en dus eigenlijk weinig weet, is al niet goed natuurlijk. Maar maandenlang is er niks aan de hand en opeens heb je 8 miljard nodig ... nee, dat geeft mij geen goed gevoel.quote:Op zondag 29 juni 2008 12:39 schreef RonaldRegen het volgende:
Bijna niet voor te stellen dat het echt zo zou zijn, maar tegenwoordig houd ik bijna alles voor mogelijk. Er zit nu eenmaal veel tuig aan de top.
Moest ik nog kunnen zou ik het ook doenquote:Op zondag 29 juni 2008 12:37 schreef Erasmo het volgende:
Ik heb besloten om nog even te wachten hoe het verder gaat met de kredietcrisis voor ik instap
Wees er maar zeker van dat er een beperkt publiek steenrijk wordt door zo'n crisis! Nu niet om over maffieuze manipulatie te spreken, maar toch, in beperkte mate zal dat altijd bestaan.quote:Op zondag 29 juni 2008 12:39 schreef RonaldRegen het volgende:
[..]
Bijna niet voor te stellen dat het echt zo zou zijn, maar tegenwoordig houd ik bijna alles voor mogelijk. Er zit nu eenmaal veel tuig aan de top.
Normaal gesproken zou ik juist gaan investeren in bedrijven voor wie een crisis niet uitmaakt, maar ik heb het gevoel dat de aandelen kunstmatig duur worden gehouden en dat daar binnenkort verandering in gaat komen.quote:Op maandag 30 juni 2008 00:11 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Moest ik nog kunnen zou ik het ook doen.
Verstandig. Be greedy when others are fearful.quote:Op maandag 30 juni 2008 15:58 schreef Fiskus het volgende:
Heb net fortis gekocht, nu maar wachten op positieve economische vooruitzichten, dan stijgen banken vaak gewoon hard mee.
De kans dat Fortis genekt of genationaliseerd wordt is minimaal, toch?![]()
Ik hoop dat fortis nog meer naar beneden keldert, het mag dan flink gezakt zijn. Ik zie nul redenen om in te stappen en sta dan ook op een fortis short. Mensen verliezen vertrouwen soms, besides als die grote bedrijven zich niet massaal in kopen bij fortis kakt het volledig in elkaar.quote:Op maandag 30 juni 2008 15:58 schreef Fiskus het volgende:
Heb net fortis gekocht, nu maar wachten op positieve economische vooruitzichten, dan stijgen banken vaak gewoon hard mee.
De kans dat Fortis genekt of genationaliseerd wordt is minimaal, toch?![]()
Over dat stijgen; dat heeft veel te maken met de koers/winst; vergeet niet dat wanneer de beleggers door schrik maar de helft willen betalen per eenheid winst, en de winst door de crisis ook halveert, het aandeel 75% van zijn waarde verliest. Dus je kan diep vallen ofzo, daar niet van.quote:Op maandag 30 juni 2008 15:58 schreef Fiskus het volgende:
Hoever zal fortis zakken denken jullie ? Wordt dit een gevalletje van 1,2 euro ? of daar nog ver boven?quote:Op dinsdag 1 juli 2008 10:24 schreef Cheiron het volgende:
Hupsakee, Fortis onder de 10 en ING onder de 20..
same here.quote:Op zondag 29 juni 2008 12:37 schreef Erasmo het volgende:
Ik heb besloten om nog even te wachten hoe het verder gaat met de kredietcrisis voor ik instap
'Investeren in goud' is paradoxaal. Heb je dat stuk van Bouman gelezen? De goudprijs is vergeleken met de jaren 80 niet veranderd, terwijl de DJ in die tijd meer dan vertienvoudigd is. Goud = waardeloos.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 12:46 schreef Amokzaaier het volgende:
[..]
same here.
zit er toch nog over na te denken om te investeren in goud, het liefst in een primaire leverancier.
je had gelijk.quote:Op maandag 30 juni 2008 18:28 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik hoop dat fortis nog meer naar beneden keldert, het mag dan flink gezakt zijn. Ik zie nul redenen om in te stappen en sta dan ook op een fortis short. Mensen verliezen vertrouwen soms, besides als die grote bedrijven zich niet massaal in kopen bij fortis kakt het volledig in elkaar.
welk stuk? link svpquote:Op dinsdag 1 juli 2008 13:59 schreef Fiskus het volgende:
[..]
'Investeren in goud' is paradoxaal. Heb je dat stuk van Bouman gelezen? De goudprijs is vergeleken met de jaren 80 niet veranderd, terwijl de DJ in die tijd meer dan vertienvoudigd is. Goud = waardeloos.
Dividend...quote:Op dinsdag 1 juli 2008 15:35 schreef SjonLok het volgende:
Gaat het ooit nog goed komen met de AE index?
Als langetermijnbelegger heb je de afgelopen tien jaar geen winst gemaakt. Als je tien jaar geleden 1000,- had ingelegd op de AE index, dan hda je nu minder dan toen je begon. Tel daar nog eens bij op dat je op een spaarrekening rente krijgt, dan zie je dat beleggen behoorlijk zonde van je geld is geweest.
Om precies te zijn, bijna elf jaar geleden, op 7-7-1997 stond de AE index al hoger dan hij vandaag staat.
1 euro lijkt me wel erg extreem; dat zal alleen gebeuren als het een Northern Rock gevalletje gaat worden en alle klanten hun geld weghalen.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 11:36 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hoever zal fortis zakken denken jullie ? Wordt dit een gevalletje van 1,2 euro ? of daar nog ver boven?
Je hebt het nu over een momentopname, vorig jaar had iedereen nog dikke winstquote:Op dinsdag 1 juli 2008 15:35 schreef SjonLok het volgende:
Gaat het ooit nog goed komen met de AE index?
Als langetermijnbelegger heb je de afgelopen tien jaar geen winst gemaakt. Als je tien jaar geleden 1000,- had ingelegd op de AE index, dan hda je nu minder dan toen je begon. Tel daar nog eens bij op dat je op een spaarrekening rente krijgt, dan zie je dat beleggen behoorlijk zonde van je geld is geweest.
Om precies te zijn, bijna elf jaar geleden, op 7-7-1997 stond de AE index al hoger dan hij vandaag staat.
Fortis. (quote:Op dinsdag 1 juli 2008 18:41 schreef sitting_elfling het volgende:
zijn hier onder fok eigenlijk nog mensen met aandelen in de portefeuille?
ING en Phillips hier...quote:Op dinsdag 1 juli 2008 18:41 schreef sitting_elfling het volgende:
Niks. Heb alles verkocht vorige week. Niet lang geleden op een onhandig moment gekocht. Dus verkocht met verlies, maar het voelt niet goed aan, dus ik probeer op deze manier mijn verlies te minimaliseren.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 18:41 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik heb 2 aandelen RDS, restantje van een interim stockdividendje.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 18:41 schreef sitting_elfling het volgende:
enkele zeer speculatieve small- en microcaps.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 18:41 schreef sitting_elfling het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |