abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59725971
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 10:30 schreef Amokzaaier het volgende:
En waar kan ik dat het beste kopen?
Kijk anders hier eens onder "Goud kopen/verkopen".

/edit Bij de HBU hebben ze een edelmetaalrekening. Dan krijg je het dus niet fysiek in handen.
  vrijdag 27 juni 2008 @ 11:17:23 #152
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_59727013
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 23:29 schreef Amokzaaier het volgende:
mij interesseert enkel winst. Ik denk niet dat ze failliet zullen gaan. Dan verwacht ik een stabilisatie tov de aex. Ik ben wel een grote noob hoor, dit zal mijn eerste investering worden.
Ik beleg ook om winst te maken hoor. Maar ik heb inmiddels wel genoeg wanbeleid gezien in bedrijven waar ik in belegde en ik ben daar een beetje klaar mee. Ik hoor Fortis al maanden zeggen dat ze goed zitten en opeens heb je 8 mijard nodig, yeah right.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_59727894
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 23:29 schreef Amokzaaier het volgende:

[..]

mij interesseert enkel winst. Ik denk niet dat ze failliet zullen gaan. Dan verwacht ik een stabilisatie tov de aex. Ik ben wel een grote noob hoor, dit zal mijn eerste investering worden.
De vraag 'waarom wil je aandelen van een bedrijf met dergelijk addergebroed aan de top?' stel ik niet voor niets. Of denk je soms dat zoiets geen invloed heeft op de winst van het bedrijf?
  vrijdag 27 juni 2008 @ 12:08:26 #154
200504 Amokzaaier
zonder te ploegen!
pi_59728364
ben nu wel mooi te laat.. fortis 5,88% in de plus. Khad er vanochtend meteen bij moeten zijn.
je oogst wat je zaait
pi_59728512
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 01:56 schreef Amokzaaier het volgende:
ik lees op een ander forum dat Barclays Fortis nu misschien over gaat nemen??
ps: op hoeveel kan ik op Fortis het beste instappen? ( ik denk aan 6.5)

+investeren in goud, wil ik doen met eventuele grote inflatie in europa voor de deur, hoe kan ik dat het beste doen?
wpa verwachtingen zijn voor zowel 2008 als 2009 rond ¤1,50. Bij ¤7,50 of lager zou ik dit aandeel wel koopwaardig vinden.

Investeren in goud is niet de beste methode tegen inflatie. Beter kan je geindexeerde obligaties kopen, dan weet je zeker dat je minimaal de inflatie als rente terugkrijgt. Sinds geld niet meer wordt gedekt door goudvoorraden is inflatie niet meer de belangrijkste prijsbepaler voor goud. Goud is nu eigenlijk alleen interessant voor de juwelenindustrie. Daarnaast geldt goud ook wel als vluchthaven bij politieke instabiliteit (denk aan een oorlog met Iran oid), maar dit is eigenlijk nergens op gebaseerd en het is dus onverstandig om erop te vertrouwen dat dit zo zal blijven.
pi_59729115
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 12:08 schreef Amokzaaier het volgende:
ben nu wel mooi te laat.. fortis 5,88% in de plus. Khad er vanochtend meteen bij moeten zijn.
zou je het slechts alleen voor die 6% doen? Ik zie het volgende week wel weer afzwakken, het is even afwachten hoe we reageren op amerika vandaag.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_59735055
In ben op dit moment aan het uitzoeken of trackers voor mij interessant zijn. Ik kijk dan vooral naar trackers op Nederland (AEX) en op Europa (?).
Wanneer ik bij Alex kijk wat er wordt aangeboden, heb ik moeite om de trackers voor Europa te vinden. Ik zie alleen de "iShares DJ Euro STOXX 50 Inc" staan. Kunnen jullie mij helpen met welke andere generieke (dus niet op een bepaalde sector) trackers er zijn voor europa?

En welk benchmark / index moeten deze trackers dan volgen?
  vrijdag 27 juni 2008 @ 17:50:09 #158
37777 Sigmund_Freud
Whats On a Mans Mind
pi_59735797
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 17:04 schreef dyna18 het volgende:
In ben op dit moment aan het uitzoeken of trackers voor mij interessant zijn. Ik kijk dan vooral naar trackers op Nederland (AEX) en op Europa (?).
Wanneer ik bij Alex kijk wat er wordt aangeboden, heb ik moeite om de trackers voor Europa te vinden. Ik zie alleen de "iShares DJ Euro STOXX 50 Inc" staan. Kunnen jullie mij helpen met welke andere generieke (dus niet op een bepaalde sector) trackers er zijn voor europa?

En welk benchmark / index moeten deze trackers dan volgen?
ik zou de iShares MSCI Europe (IMEU) nemen. Deze heeft net als de DJ STOXX 50 een focus op europese blue chips maar iets meer spreiding. ( in de DJ STOXX 50 tracker is meer als 12 % van de totale portofeuille verspreid over 4 aandelen......)

Hij volgt natuurlijk de morgen stanley capital index europe (MSCI europe)

Ik weet niet hoe het met alex zit maar bij binck is hij wel te krijgen. Stuur anders een mailtje naar Alex grote kans dat ze hem zo toevoegen, heb ik bij Binck ook wel eens gedaan.
Multiply it by infinity, and take it to the depth of forever, and you will still have barely a glimpse of what I'm talking about.
pi_59737526
Wanneer de dow naar paniekniveau gaat van 10000 en alle grote boys die nu zeggen kopen en dan verkopen zeggen, dan koop ik!
pi_59741308
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 17:50 schreef Sigmund_Freud het volgende:

[..]

ik zou de iShares MSCI Europe (IMEU) nemen. Deze heeft net als de DJ STOXX 50 een focus op europese blue chips maar iets meer spreiding. ( in de DJ STOXX 50 tracker is meer als 12 % van de totale portofeuille verspreid over 4 aandelen......)

Hij volgt natuurlijk de morgen stanley capital index europe (MSCI europe)

Ik weet niet hoe het met alex zit maar bij binck is hij wel te krijgen. Stuur anders een mailtje naar Alex grote kans dat ze hem zo toevoegen, heb ik bij Binck ook wel eens gedaan.
Ik heb daar naar gekeken, maar het gekke is dat Alex aangeeft dat dit fonds bij Alex in GBP (ponden) wordt verhandeld. Terwijl iShares zelf bij het fonds aangeeft dat het fonds in EUR en in GBP verhandeld wordt.
Wel vervelend, want ik heb geen zin om het koersrisico van GBP er bij te krijgen.
pi_59741362
iShares MSCI Europe
iShares DJ Euro STOXX 50 Inc

Zijn er nog andere fondsen (van andere aanbieders) die de europese index tracken?
  zaterdag 28 juni 2008 @ 09:51:02 #162
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_59748297
quote:
Amerikaanse ’meltdown’ reden geldinjectie Fortis

BRUSSEL/AMSTERDAM (DFT) - Fortis rekent binnen enkele dagen tot weken op het volledig instorten van de Amerikaanse financiėle markten. Dat verklaart volgens de bankverzekeraar de serie ingrepen van donderdag om zich met ¤8 miljard te versterken. „We zijn op het nippertje gereed. Het gaat in de Verenigde Staten veel slechter dan gedacht”, zegt Fortis-chairman Maurice Lippens, die volhoudt dat topman Votron aanblijft. Fortis verwacht faillissementen onder 6000 Amerikaanse banken die nu weinig dekking hebben. „Maar ook Citigroup, General Motors, er begint een complete meltdown in de VS.”
Bron : DFT

Waarop ik me dan weer afvraag waarom ze niet gelijk met dit nieuws komen, dit klinkt toch weer heel anders. Van de week hadden ze het geld nog nodig om hun rating te behouden, nu is het geld nodig met oog op een terugslag van de sector (in de VS) ...
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_59748348
Klinkt mij een beetje in de oren alsof ze de aandacht van hun eigen falen willen afleiden, en desnoods de rest van de wereld willen meenemen in hun val.
pi_59748533
Interessant stuk over waarom de vereniging vastgoedbeleggers moet stoppen.
http://www.dft.nl/nieuws/(...)ggers_ten_einde.html

Zeer treurig om te horen dat het blijkbaar zo erg gesteld is met bepaalde malafide partijen dat het bestuur zelfs voor hun leven heeft moet vrezen. Zelf vond ik hun witte- en zwarte-lijsten van vastgoed aanbieders altijd zeer handig. Dankzij deze lijsten kon de helft van de post met investeringsvoorstellen die ik elke week krijg meteen ongelezen de prullenbak in. Het wordt tijd dat de overheid zich meer met deze sector gaat bemoeien. Vooral bij de investeringen van 50.000+ is ongelofelijk veel mis. Maar ook de 5k-50k categorie laat nog veel te wensen over aan zekerheid, anti-fraude en de behartiging van belangen van investeerders.

Ik zal deze vereniging missen.
pi_59763653
toch ff leuk plaatje wat ook op de FP staat

People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  zondag 29 juni 2008 @ 12:31:00 #166
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_59769773
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 09:57 schreef RonaldRegen het volgende:
Klinkt mij een beetje in de oren alsof ze de aandacht van hun eigen falen willen afleiden, en desnoods de rest van de wereld willen meenemen in hun val.
Dat was ook het eerste wat in mij opkomt. Eerste reacties waren niet goed, dan maar plan B inbrengen.
  zondag 29 juni 2008 @ 12:37:07 #167
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_59769867
Ik heb besloten om nog even te wachten hoe het verder gaat met de kredietcrisis voor ik instap
pi_59769902
quote:
Op zondag 29 juni 2008 12:31 schreef elcastel het volgende:

[..]

Dat was ook het eerste wat in mij opkomt. Eerste reacties waren niet goed, dan maar plan B inbrengen.
Bijna niet voor te stellen dat het echt zo zou zijn, maar tegenwoordig houd ik bijna alles voor mogelijk. Er zit nu eenmaal veel tuig aan de top.
  zondag 29 juni 2008 @ 12:49:34 #169
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_59770080
quote:
Op zondag 29 juni 2008 12:39 schreef RonaldRegen het volgende:
Bijna niet voor te stellen dat het echt zo zou zijn, maar tegenwoordig houd ik bijna alles voor mogelijk. Er zit nu eenmaal veel tuig aan de top.
Nou ik gooi er hier ook maar allemaal gedachten uit, maar het feit dat je zoveel kunt bedenken en dus eigenlijk weinig weet, is al niet goed natuurlijk. Maar maandenlang is er niks aan de hand en opeens heb je 8 miljard nodig ... nee, dat geeft mij geen goed gevoel.
  zondag 29 juni 2008 @ 13:01:07 #170
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_59770294
Het is trouwens wel grappig om te zien de dag voordat Fortis zo naar beneden kelderde, er nog een aantal bedrijven een koersdoel van 19 en 20 euro voorschreven van Fortis. Diezelfde dag kakt het inelkaar, de dag daarna krijg je opeens hold en reduce adviezen, hehe. Het zou me dan ook niks verbazen dat maandag fortis lekker doorgaat met kelderen.
pi_59781275
Ik verwacht morgen een paar procent winst voor Fortis. De koers die het aandeel nu heeft is toch wel vrij lucratief.

Het ABP heeft overigens 50 miljoen aandelen gekocht bij de laatste emissie van Fortis.
pi_59784282
quote:
Op zondag 29 juni 2008 12:37 schreef Erasmo het volgende:
Ik heb besloten om nog even te wachten hoe het verder gaat met de kredietcrisis voor ik instap
Moest ik nog kunnen zou ik het ook doen .
pi_59784312
quote:
Op zondag 29 juni 2008 12:39 schreef RonaldRegen het volgende:

[..]

Wees er maar zeker van dat er een beperkt publiek steenrijk wordt door zo'n crisis! Nu niet om over maffieuze manipulatie te spreken, maar toch, in beperkte mate zal dat altijd bestaan.
  maandag 30 juni 2008 @ 10:10:48 #174
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_59787786
quote:
Op maandag 30 juni 2008 00:11 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Moest ik nog kunnen zou ik het ook doen .
Normaal gesproken zou ik juist gaan investeren in bedrijven voor wie een crisis niet uitmaakt, maar ik heb het gevoel dat de aandelen kunstmatig duur worden gehouden en dat daar binnenkort verandering in gaat komen.

Btw heeft een of andere steenrijke Rus 400 miljoen in Fortis gepompt
pi_59791465
Ach die zekerheid van dat alles rood is is opzich ook wel mooi meegenomen, redelijke volumes in de aex short. Valt goed te doen
pi_59796004
Heb net fortis gekocht, nu maar wachten op positieve economische vooruitzichten, dan stijgen banken vaak gewoon hard mee.
De kans dat Fortis genekt of genationaliseerd wordt is minimaal, toch?
pi_59797347
716200 www.comdirect.com

Dat gaat feest worden
  maandag 30 juni 2008 @ 18:19:37 #178
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_59799157
quote:
Op maandag 30 juni 2008 15:58 schreef Fiskus het volgende:
Heb net fortis gekocht, nu maar wachten op positieve economische vooruitzichten, dan stijgen banken vaak gewoon hard mee.
Verstandig. Be greedy when others are fearful.

Ik ga me overigens toeleggen op fondsen als ik genoeg winst heb behaald met mijn huidige stockpicks (blijven wel redelijk liggen ondanks het geweld op de beurs). Tis me te tijdrovend en slecht voor mijn hart.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_59799365
quote:
Ik hoop dat fortis nog meer naar beneden keldert, het mag dan flink gezakt zijn. Ik zie nul redenen om in te stappen en sta dan ook op een fortis short. Mensen verliezen vertrouwen soms, besides als die grote bedrijven zich niet massaal in kopen bij fortis kakt het volledig in elkaar.
pi_59806484
quote:
Over dat stijgen; dat heeft veel te maken met de koers/winst; vergeet niet dat wanneer de beleggers door schrik maar de helft willen betalen per eenheid winst, en de winst door de crisis ook halveert, het aandeel 75% van zijn waarde verliest. Dus je kan diep vallen ofzo, daar niet van.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 10:24:15 #181
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_59813367
Hupsakee, Fortis onder de 10 en ING onder de 20..
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  dinsdag 1 juli 2008 @ 11:36:14 #182
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_59815017
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 10:24 schreef Cheiron het volgende:
Hupsakee, Fortis onder de 10 en ING onder de 20..
Hoever zal fortis zakken denken jullie ? Wordt dit een gevalletje van 1,2 euro ? of daar nog ver boven?
pi_59816396
aegon calls halen? vorige keer ook gedaan op 8euro..
  dinsdag 1 juli 2008 @ 12:46:50 #184
200504 Amokzaaier
zonder te ploegen!
pi_59816594
quote:
Op zondag 29 juni 2008 12:37 schreef Erasmo het volgende:
same here.

zit er toch nog over na te denken om te investeren in goud, het liefst in een primaire leverancier.
je oogst wat je zaait
pi_59818176
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 12:46 schreef Amokzaaier het volgende:

[..]

same here.

zit er toch nog over na te denken om te investeren in goud, het liefst in een primaire leverancier.
'Investeren in goud' is paradoxaal. Heb je dat stuk van Bouman gelezen? De goudprijs is vergeleken met de jaren 80 niet veranderd, terwijl de DJ in die tijd meer dan vertienvoudigd is. Goud = waardeloos.
pi_59818210
quote:
Op maandag 30 juni 2008 18:28 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik hoop dat fortis nog meer naar beneden keldert, het mag dan flink gezakt zijn. Ik zie nul redenen om in te stappen en sta dan ook op een fortis short. Mensen verliezen vertrouwen soms, besides als die grote bedrijven zich niet massaal in kopen bij fortis kakt het volledig in elkaar.
je had gelijk.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 14:41:31 #187
200504 Amokzaaier
zonder te ploegen!
pi_59819248
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 13:59 schreef Fiskus het volgende:

[..]

'Investeren in goud' is paradoxaal. Heb je dat stuk van Bouman gelezen? De goudprijs is vergeleken met de jaren 80 niet veranderd, terwijl de DJ in die tijd meer dan vertienvoudigd is. Goud = waardeloos.
welk stuk? link svp . Dan lijkt me dit een mooi moment om in te stappen
je oogst wat je zaait
  dinsdag 1 juli 2008 @ 15:35:01 #188
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_59820501
Gaat het ooit nog goed komen met de AE index?

Als langetermijnbelegger heb je de afgelopen tien jaar geen winst gemaakt. Als je tien jaar geleden 1000,- had ingelegd op de AE index, dan hda je nu minder dan toen je begon. Tel daar nog eens bij op dat je op een spaarrekening rente krijgt, dan zie je dat beleggen behoorlijk zonde van je geld is geweest.

Om precies te zijn, bijna elf jaar geleden, op 7-7-1997 stond de AE index al hoger dan hij vandaag staat.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 15:41:15 #189
37777 Sigmund_Freud
Whats On a Mans Mind
pi_59820667
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 15:35 schreef SjonLok het volgende:

Als langetermijnbelegger heb je de afgelopen tien jaar geen winst gemaakt. Als je tien jaar geleden 1000,- had ingelegd op de AE index, dan hda je nu minder dan toen je begon. Tel daar nog eens bij op dat je op een spaarrekening rente krijgt, dan zie je dat beleggen behoorlijk zonde van je geld is geweest.

Om precies te zijn, bijna elf jaar geleden, op 7-7-1997 stond de AE index al hoger dan hij vandaag staat.
Dividend...
Multiply it by infinity, and take it to the depth of forever, and you will still have barely a glimpse of what I'm talking about.
pi_59820779
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 11:36 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Hoever zal fortis zakken denken jullie ? Wordt dit een gevalletje van 1,2 euro ? of daar nog ver boven?
1 euro lijkt me wel erg extreem; dat zal alleen gebeuren als het een Northern Rock gevalletje gaat worden en alle klanten hun geld weghalen.

Ik zei al eerder dat ik Fortis rond de ¤7.50 aantrekkelijk zou vinden. Dan staat het 5x de winst van 2008 en 2009. En ookal zou de wpa onder verwachtingen uitkomen, bijv. ¤1 ipv ¤1.50 dan heb je nog steeds niet veel te veel betaald, nl. 7.5 x de winst.

Maar zoals gezegd, dit is allemaal onder de veronderstelling dat het systeem niet klapt en er geen bank-run komt oid.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 18:41:52 #191
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_59824272
zijn hier onder fok eigenlijk nog mensen met aandelen in de portefeuille?
  dinsdag 1 juli 2008 @ 18:45:12 #192
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_59824323
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 15:35 schreef SjonLok het volgende:

Je hebt het nu over een momentopname, vorig jaar had iedereen nog dikke winst
  dinsdag 1 juli 2008 @ 19:47:16 #193
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_59825533
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 18:41 schreef sitting_elfling het volgende:
Fortis. ( ) en KPN @ the moment.

Mocht ik wat cash vrij hebben zal ik dat qua aandelen in ING en daarna RDS stoppen.
Godfather Bodybuilding topic reeks
  dinsdag 1 juli 2008 @ 19:49:11 #194
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_59825581
quote:
ING en Phillips hier...
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  dinsdag 1 juli 2008 @ 20:38:26 #195
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_59826810
quote:
Niks. Heb alles verkocht vorige week. Niet lang geleden op een onhandig moment gekocht. Dus verkocht met verlies, maar het voelt niet goed aan, dus ik probeer op deze manier mijn verlies te minimaliseren.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 20:44:53 #196
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_59826934
quote:
Ik heb 2 aandelen RDS, restantje van een interim stockdividendje.
.
Toch vang ik lekker dividend op die 2 stukjes
pi_59826989
Huidige portefeuille: HUN, AAPL, BELG, FORB, DEXB, TiG

Momenteel maar ik denk dat ik ooit wel van kan gaan... Someday...
pi_59827359
quote:
enkele zeer speculatieve small- en microcaps.
pi_59828214
hier calls aegon vandaag,, duurt nog wel ff voor de expiratie
pi_59829324
akzo en agfa. Hoop dat er ooit eens een bod op afga gaat komen....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')