Hoever zal fortis zakken denken jullie ? Wordt dit een gevalletje van 1,2 euro ? of daar nog ver boven?quote:Op dinsdag 1 juli 2008 10:24 schreef Cheiron het volgende:
Hupsakee, Fortis onder de 10 en ING onder de 20..
same here.quote:Op zondag 29 juni 2008 12:37 schreef Erasmo het volgende:
Ik heb besloten om nog even te wachten hoe het verder gaat met de kredietcrisis voor ik instap
'Investeren in goud' is paradoxaal. Heb je dat stuk van Bouman gelezen? De goudprijs is vergeleken met de jaren 80 niet veranderd, terwijl de DJ in die tijd meer dan vertienvoudigd is. Goud = waardeloos.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 12:46 schreef Amokzaaier het volgende:
[..]
same here.
zit er toch nog over na te denken om te investeren in goud, het liefst in een primaire leverancier.
je had gelijk.quote:Op maandag 30 juni 2008 18:28 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik hoop dat fortis nog meer naar beneden keldert, het mag dan flink gezakt zijn. Ik zie nul redenen om in te stappen en sta dan ook op een fortis short. Mensen verliezen vertrouwen soms, besides als die grote bedrijven zich niet massaal in kopen bij fortis kakt het volledig in elkaar.
welk stuk? link svpquote:Op dinsdag 1 juli 2008 13:59 schreef Fiskus het volgende:
[..]
'Investeren in goud' is paradoxaal. Heb je dat stuk van Bouman gelezen? De goudprijs is vergeleken met de jaren 80 niet veranderd, terwijl de DJ in die tijd meer dan vertienvoudigd is. Goud = waardeloos.
Dividend...quote:Op dinsdag 1 juli 2008 15:35 schreef SjonLok het volgende:
Gaat het ooit nog goed komen met de AE index?
Als langetermijnbelegger heb je de afgelopen tien jaar geen winst gemaakt. Als je tien jaar geleden 1000,- had ingelegd op de AE index, dan hda je nu minder dan toen je begon. Tel daar nog eens bij op dat je op een spaarrekening rente krijgt, dan zie je dat beleggen behoorlijk zonde van je geld is geweest.
Om precies te zijn, bijna elf jaar geleden, op 7-7-1997 stond de AE index al hoger dan hij vandaag staat.
1 euro lijkt me wel erg extreem; dat zal alleen gebeuren als het een Northern Rock gevalletje gaat worden en alle klanten hun geld weghalen.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 11:36 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hoever zal fortis zakken denken jullie ? Wordt dit een gevalletje van 1,2 euro ? of daar nog ver boven?
Je hebt het nu over een momentopname, vorig jaar had iedereen nog dikke winstquote:Op dinsdag 1 juli 2008 15:35 schreef SjonLok het volgende:
Gaat het ooit nog goed komen met de AE index?
Als langetermijnbelegger heb je de afgelopen tien jaar geen winst gemaakt. Als je tien jaar geleden 1000,- had ingelegd op de AE index, dan hda je nu minder dan toen je begon. Tel daar nog eens bij op dat je op een spaarrekening rente krijgt, dan zie je dat beleggen behoorlijk zonde van je geld is geweest.
Om precies te zijn, bijna elf jaar geleden, op 7-7-1997 stond de AE index al hoger dan hij vandaag staat.
Fortis. (quote:Op dinsdag 1 juli 2008 18:41 schreef sitting_elfling het volgende:
zijn hier onder fok eigenlijk nog mensen met aandelen in de portefeuille?
ING en Phillips hier...quote:Op dinsdag 1 juli 2008 18:41 schreef sitting_elfling het volgende:
Niks. Heb alles verkocht vorige week. Niet lang geleden op een onhandig moment gekocht. Dus verkocht met verlies, maar het voelt niet goed aan, dus ik probeer op deze manier mijn verlies te minimaliseren.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 18:41 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik heb 2 aandelen RDS, restantje van een interim stockdividendje.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 18:41 schreef sitting_elfling het volgende:
enkele zeer speculatieve small- en microcaps.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 18:41 schreef sitting_elfling het volgende:
Niet eens Tomtomquote:Op dinsdag 1 juli 2008 19:47 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Mocht ik wat cash vrij hebben zal ik dat qua aandelen in ING en daarna RDS stoppen.
http://www.z24.nl/z24geld/artikel_8528.z24quote:Op dinsdag 1 juli 2008 14:41 schreef Amokzaaier het volgende:
[..]
welk stuk? link svp. Dan lijkt me dit een mooi moment om in te stappen
quote:Waarom is dan toch zoveel vraag naar? Het antwoord is dat de goudmarkt zich voedt met de angst van beleggers. De beste eigenschap van goud is dat het er bijna niet is. Al het goud dat in de afgelopen duizenden jaren boven de grond is gehaald, is bij elkaar niet meer dan een kubus van pakweg 20 meter hoog, breed en diep. Goud is zeer schaars. En goed houdbaar. Dat is precies de combinatie waar bange mensen naar op zoek zijn. Je kunt er heel goed niets mee doen. Je kunt het wegstoppen en wachten op betere tijden.
Daarom is goud de economische dood. Vermogen dat in goud zit kan niet worden gebruikt om te investeren, om te ondernemen, of om te genieten. Het is morsdood kapitaal waar niemand iets aan heeft. Waardeloos.
Mis ik iets?quote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:26 schreef Fiskus het volgende:
Al het goud dat in de afgelopen duizenden jaren boven de grond is gehaald, is bij elkaar niet meer dan een kubus van pakweg 20 meter hoog, breed en diep.
En wat met brandstof? Ook dood kapitaal? Goud is een grondstof die in kleine hoeveelheden in veel producten terugkomt.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:26 schreef Fiskus het volgende:
[..]
http://www.z24.nl/z24geld/artikel_8528.z24
[..]
Nee. Ben ik te hard mee op mijn bek gegaan.quote:
Je bedoeld Goud = waardevast.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 13:59 schreef Fiskus het volgende:
[..]
'Investeren in goud' is paradoxaal. Heb je dat stuk van Bouman gelezen? De goudprijs is vergeleken met de jaren 80 niet veranderd, terwijl de DJ in die tijd meer dan vertienvoudigd is. Goud = waardeloos.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |