Eh...quote:Op donderdag 3 juli 2008 22:45 schreef LeXX het volgende:
[..]
Heeft het licht een poos op rood gestaan?
Het valt mij ook tegen. Ze hadden gewoon de hele auto zwart meoten maken met groot dat logo eroverheen.quote:Op donderdag 3 juli 2008 17:51 schreef Trystar het volgende:
Foto's ''Batman'' livery Toyota:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Valt mij erg tegen. Wel heel erg kleinschalig, dan maar hoe Red Bull dit deed in voorgaande jaren.
Psies mijn ideequote:Op donderdag 3 juli 2008 23:30 schreef NED het volgende:
[..]
Het valt mij ook tegen. Ze hadden gewoon de hele auto zwart meoten maken met groot dat logo eroverheen.
Dát zou tof geweest zijn. Dit is gewoon echt helemaal compleet 3x niks
quote:
quote:David Coulthard: “Vandaag wil ik bekend maken dat ik heb besloten om na het einde van het seizoen 2008 te stoppen met de Formule 1 racerij. Ik zal wel betrokken blijven bij de sport in de rol van adviseur voor Red Bull Racing en zal mij focussen op het testen en de ontwikkeling van de auto’s. Wat mijn toekomst betreft? Ik sluit niet uit dat ik in de toekomst in een of andere klasse nog actief aan autosport zal deelnemen, maar mijn helm definitief aan de wilgen hangen? Ik denk van niet”.
“Mijn besluit om ermee te stoppen heb ik al eerder dit jaar gemaakt en is gebaseerd op het gevoel om ermee te stoppen terwijl ik nog competitief ben en nog van de enorme uitdaging geniet die de Formule 1 weet te bieden. Ook ben ik op zoek en koester ik de wens voor een nieuwe uitdaging binnen de autosport”.
“Om mijn besluit uitgerekend tijdens het weekend van de Britse Grand Prix bekend te maken mag voor iedereen duidelijk zijn. Twee van mijn dertien Formule 1 overwinningen heb ik op Silverstone behaald. Bovendien ben ik lid van de British Racing Driver’s Club, dat de race op Silverstone organiseert. Ik ben trots op mijn werk dat ik voor Red Bull Racing heb gedaan en zal er alles aan doen om mij te blijven focussen tot aan de laatste ronde in Brazilië. Daarna zal ik het team bijstaan en hen helpen verder te ontwikkelen om aan het uiteindelijke doel mee te kunnen werken, en dat is races winnen. Ik wil veel mensen bedanken die een belangrijke rol in mijn carrière hebben gespeeld. Eigenlijk zijn het er teveel om op te noemen, dus ik beperk het tot de volgende mensen”.
“Als eerste wil ik mijn ouders bedanken die altijd verbazingwekkend veel energie en enthousiasme in mijn gehele carrière hebben gestoken”. Ook gaat mijn dank uit naar Dave Boyce, die mij tijdens mijn kart periode uitstekend heeft begeleid. Verder wil ik David Leslie Senior en Junior bedanken omdat zij mij geleerd hebben hoe een goede set-up voor een raceauto te vinden en hoe met een auto te racen”.
“Verder wil ik Sir Jackie en Paul Stewart bedanken voor hun begeleiding die zij toonden in mijn ‘staircase of talent’. Ook Sir Frank Williams en Williams Renault mag ik niet vergeten. Zij hadden het geloof in mij en bevorderden mij van test naar wedstrijd coureur, hetgeen tot mijn eerste Grand Prix overwinning heeft geleid”.
“Ook Ron Dennis, Norbert Haug, McLaren en Mercedes mag ik niet vergeten. Ron en McLaren stonden aan de basis van mijn verdere successen en waren de aanleiding voor mijn verdere succesvolle loopbaan. Norbert en Mercedes wil ik bedanken omdat zij altijd racers pur sang zijn gebleven”.
“Dietrich Mateschitz en het Red Bull Racing Team hebben mij de kans geboden om mijn bijdrage te leveren aan de ontwikkeling van een nieuw team terwijl ik gewoon kon racen en podiumplaatsen wist te behalen, waarvoor mijn dank. Ook Christian Horner mag ik niet overslaan. Ik wil hem bedanken voor zijn open en professionele management stijl in samenwerking met Helmut Marko”.
“Verder een woord van dank aan Bernie Ecclestone die niet alleen mij, maar alle Formule 1 coureurs een uitstekend platform heeft geboden om onze vaardigheden te tonen waardoor wij ons professionals mogen noemen. In de komende jaren zal mijn ‘toekomstige’ familie Bernie dankbaar zijn voor het financiële succes van de Formule 1”.
“Uiteraard mag ik mijn management team, Martin Brundle en David Cawthorne, in samenwerking met Annette Hutchinson en Ian Cunningham, niet vergeten. Zij hebben mij altijd met raad en daad bijgestaan. Verder wil ik Adrian Newey speciaal bedanken. Ik heb voor drie teams gereden, waarin ik slechts één designer ben tegen gekomen, en dat was Adrian. Dankzij hem heb ik regelmatig de champagnefles mogen ontkurken”.
“En last but not least wil ik alle media, officials, marshals, medisch personeel, monteurs, engineers, sponsoren, advocaten, accountants en de mensen op de achtergrond waarmee ik gewerkt heb, bedanken voor hun betrokkenheid. Mocht ik verder nog iemand vergeten zijn? Mensen, iedereen bedankt voor jullie steun”, aldus een geëmotioneerde David Coulthard.
Dat vind ik dan weer jammer he.. Winnen ze een race... gelijk weer lopenen patsen en hammilton ophemelen..quote:In de slotfase van de race adviseerden we hem opnieuw om zijn tempo te matigen. Hij liet ons toen over de radio weten dat hij niet langzamer kon dan hij op dat moment al reed.
quote:Overweegt Volkswagen-Audi Group overstap naar de Formule 1?
[06/07/2008 - 18:59] Door: Maurice
Volgens BMW Sauber-teambaas Mario Theissen zouden meerdere auto constructeurs geïntresseerd zijn in een Formule 1 team, met name de Volkswagen-Audi Group(en groot aandeelhouder Porsche) zou zeer veel intresse hebben getoond.
Volgens de Duitser zouden nieuwe autofabrikanten met name geïntresseerd zijn in Kinetic Energy Recovery System, of kortweg KERS, wat zorgt voor het hergebruik van restenergie die vrijkomt tijdens bijvoorbeeld het remmen, vergelijkbaar met systemen die op dit moment al terug te vinden zijn op de Toyota Prius Hybride en Honda Civic Hybride.
"Als de introductie van KERS succesvol zal zijn, verwacht ik dat dit het beste is dat de Formule 1 is overkomen in de laatste tien jaren. Onze collega's die in de research zitten van de gewone wagens komen reeds aankloppen aan onze deur", aldus Theissen.
Overigens liet Theissen ook weten dat de eerste overwinning van BMW veel fabrikanten heeft laten inzien dat het ook met een relatief klein budget mogelijk is om voorin mee te doen in de Formule 1, iets wat to nu toe voor veel autofabrikanten de belangrijkste reden was om de hoogste klasse van de autosport te mijden.
Audi is daarnaast al jaren succesvol met haar Le Mans-team en zou daarom zoeken naar een nieuwe uitdaging, of en wanneer het team echter haar intrede zal doen blijft voorlopig nog koffie dik kijken net als de keuze of de fabrikant een bestaand team als Toro Rosso zal overnemen of een totaal nieuw team zal vormen. Eén ding is wel zeker, meer fabrikanten in de vorm van Audi/Volkswagen in de Formule 1 is met name voor het aanzien van de sport een belangrijke opsteker.
quote:'Donington Park is Engelands laatste kans'
07 juli 2008
Mocht Donington Park niet op tijd klaar zijn met de geplande renovatie, dan keert de Britse Grand Prix niet terug naar het circuit van Silverstone. Zo heeft Formule 1-baas Bernie Ecclestone zondag laten weten aan de Britse media.
Ecclestone sloot onlangs een tienjarige Formule 1-deal met Donington Park. De Brit benadrukte dat Donington de laatste kans is voor Engeland. Als de baan niet op tijd is opgeknapt voor de eerste Formule 1-race in 2010, dan wordt er niet teruggekeerd naar het circuit van Silverstone, maar wordt er gekekeken of een ander land interesse heeft in een Grand Prix.
"We keren niet terug naar dit circuit", zei Ecclestone volgens The Times. "Ik weet zeker dat Donington Park op tijd klaar is, maar mocht dat niet zo zijn, dan gaan we met een ander land in zee. Dan is er dus helemaal geen Britse Grand Prix meer."
Donington Park wil 125 miljoen euro gaan steken in de renovatie.
bron : F1racing.netquote:'Donington klaar voor race in 2010'
06 juli 2008
Eerder dit weekend werd bekend dat de Britse Grand Prix vanaf 2010 op het circuit van Donington Park zal worden verreden. Er moet echter nog wel wat verbouwd worden voor het cicuit klaar is om de Formule 1 te ontvangen, maar volgens directeur Simon Gillett zal dat geen problemen opleveren.
"Ik denk dat men verbaasd zal zijn over hoe weinig er moet gebeuren om Donington Park te verbouwen tot het Formule 1-waardig is", vertelde Gillett. "We hebben natuurlijk al de MotoGP en kunnen meer dan 90.000 toeschouwers kwijt. De huidige baan ligt ook niet ver van de huidige Formule 1-standaard af, we hebben tenslotte een Grand Prix georganiseerd in 1993. Het enige wat moet gebeuren is het bouwen van een nieuwe paddock en het verbeteren van de infrastructuur. Ik verwacht er in 2010 gewoon bij te zijn."
Pfff, niet langzamer? Wat een onzin, Lewis weet zeker niet dat als die in z'n 1 blijft rijden hij toch echt langzamer gaatquote:Op maandag 7 juli 2008 15:25 schreef Giem het volgende:
http://f1.gpupdate.net/nl(...)-kon-niet-langzamer/
[..]
Dat vind ik dan weer jammer he.. Winnen ze een race... gelijk weer lopenen patsen en hammilton ophemelen..
Misschien dan maar helemaal geen Britse Grand Prix.quote:Op maandag 7 juli 2008 16:43 schreef Atreidez het volgende:
In tegenstelling tot verhalen op TV over Donington's contract met mogelijke clausule (niet op tijd klaar is xxx milj. aan Ecclestone betalen) schijnt dat dus niet waar te zijn. Ik ben echt bang dat we straks in 2010 naar de race op Donington zitten te kijken, waar aan de track weinig gedaan zal worden. Maar oh wat zijn die pitgebouwen prachtig
[..]
[..]
bron : F1racing.net
Dat dus ook niet, dan komt er geen GP van Engeland.quote:Op maandag 7 juli 2008 17:07 schreef Trystar het volgende:
[..]
Misschien dan maar helemaal geen Britse Grand Prix.
Donington zit toch niemand op te wachten, leg dan gewoon een straten circuit aan in London
KIMI!quote:Op maandag 7 juli 2008 17:54 schreef -Hans- het volgende:
Naja, nieuwtje weet ik niet maar er was een akkefietje voor de start van de race tussen Kimi en een fotograaf. Filmpje staat op deze website
[Mr T mode]quote:Op maandag 7 juli 2008 17:54 schreef -Hans- het volgende:
Naja, nieuwtje weet ik niet maar er was een akkefietje voor de start van de race tussen Kimi en een fotograaf. Filmpje staat op deze website
Lol, ja die gast stond op zijn spullen...quote:Op maandag 7 juli 2008 17:54 schreef -Hans- het volgende:
Naja, nieuwtje weet ik niet maar er was een akkefietje voor de start van de race tussen Kimi en een fotograaf. Filmpje staat op deze website
quote:Bezittingen Super Aguri geveild
LONDEN - Alle bezittingen van de failliete formule 1-renstal Super Aguri worden eind deze maand via een veiling op internet verkocht. Dat heeft de curator maandag bekendgemaakt. Het door Honda gesteunde team werd eind 2005 door de voormalige Japanse coureur Aguri Suzuki opgericht. De noodlijdende ploeg trok zich in mei van dit jaar terug uit het WK-circuit nadat alle reddingsprojecten en overnamepogingen waren gestrand.
Tijdens de veiling, die van 29 tot 31 juli moet plaatsvinden, kunnen liefhebbers onder meer de formule 1-auto (SA06) uit het eerste seizoen aanschaffen.
quote:Op dinsdag 8 juli 2008 12:42 schreef Trystar het volgende:
Zo nu ook de McLaren verpest;
[ afbeelding ]
quote:Donington schakelt Tilke in voor make-over
Hermann Tilke is gevraagd om het circuit van Donington geschikt te maken voor de Formule 1.
Huisarchitect
Het circuit van Donington, dat dit weekend de Grand Prix van Groot-Brittannië kreeg toegewezen, heeft F1-huisarchitect Hermann Tilke gevraagd om het circuit geschikt te maken voor de Formule 1. De Duitser was al eerder verantwoordelijk voor onder andere de circuits in Istanboel, Sjanghai en Bahrein.
Lay-out
Tegenover GP-Week liet Simon Gillett, directeur van Donington, liet weten dat er bij toekomstige aanpassingen aan het circuit wel wordt gekeken naar het huidige karakter van de baan. “Wat betreft aanpassing aan de lay-out. Ik denk dat ik gelyncht wordt als we de Craner Curves veranderen.”
Klinkt raar, maar je kan dus niet superlangzaam gaan rijden. Minder snelheid is ook minder druk op je vleugels, is minder druk op je banden dus minder grip. Ook de warmte van de banden is van belang, zelfs in de regen, en dus moet je voorkomen dat je operatietemperatuur mist. Een juiste mix tussen snel en langzaam is dus nodig, maar ultra langzaam zoals jij als voorbeeld geeft is volgens mij nog gevaarlijkerquote:Op maandag 7 juli 2008 16:52 schreef Trystar het volgende:
Pfff, niet langzamer? Wat een onzin, Lewis weet zeker niet dat als die in z'n 1 blijft rijden hij toch echt langzamer gaat
Je hebt helemaal gelijk, die reactie van mij was niet erg serieusquote:Op dinsdag 8 juli 2008 13:59 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Klinkt raar, maar je kan dus niet superlangzaam gaan rijden. Minder snelheid is ook minder druk op je vleugels, is minder druk op je banden dus minder grip. Ook de warmte van de banden is van belang, zelfs in de regen, en dus moet je voorkomen dat je operatietemperatuur mist. Een juiste mix tussen snel en langzaam is dus nodig, maar ultra langzaam zoals jij als voorbeeld geeft is volgens mij nog gevaarlijker
Lijkt mij dat ze denken er luchtweerstandvoordeel oid uit te halen.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 13:13 schreef Giem het volgende:
Waarom allemaal die rare motorkap.. is het echt nuttig? Of is het gewoon handig voor extra reclame oppervlak???
Zal voornamelijk stabiliteit zijn. Het is alleen heel lastig te zeggen bij F1 auto's, omdat er zoveel vleugeltjes en andere dingen om de luchtstroom te geleiden zijn, dat er heel veel effecten tussen de verschillende aerodynamische componenten zijn. Normaal gesproken zou ik verwachten dat een verticaal vlak aan de achterkant van een auto (of vliegtuig) voor stabiliteit zorgt, als de auto onder een hoek komt, krijg je een zijwaartse kracht die de auto weer in de richting van de luchtstroom draait.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 14:12 schreef Sally het volgende:
[..]
Lijkt mij dat ze denken er luchtweerstandvoordeel oid uit te halen.
Maar als het niks uithaalt, is het er ook zo weer af.
De schuifpuiën ook, dusquote:Op dinsdag 8 juli 2008 13:25 schreef Ared het volgende:
Maar keplers van deze wereld zullen het je ongetwijfeld beter kunnen uitleggen.
En dat wil Bernie niet.. dus dag Engelandquote:Op dinsdag 8 juli 2008 19:58 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Perfecte reden dus om weer terug te gaan naar Silverstone.
Nou dat had ik dus ook gezien.. en het lijkt me toch dat als zo iets lekker aan het wapperen is daarachter dat het wel snelheid kost? Of denk ik nu heel raar?quote:Op dinsdag 8 juli 2008 17:41 schreef Atreidez het volgende:
Je ziet die vinnen met onboard beelden echt helemaal heen en weer zwabberen. Volgens mij is het enige voordeel het verstoren van lucht achter je
Ik zal je even helpenquote:
Inderdaad. Ik snap er geen flikker van dat ze die lamlul nog steeds met zn tengels aan circuits laten zittenquote:
Whgehehequote:Davidson beschrijft Massa als waardeloos
Anthony Davidson, die noodgedwongen op pensioen moest gaan omwille het vertrek van Super Aguri in de Formule 1, heeft geen genade getoond voor Felipe Massa, wat hoogstwaarschijnlijk zijn slechtste prestaties op een F1-circuit waren.
De Brit haalde uit naar zijn voormalige Braziliaanse tegenstander omdat Massa maar liefst vijf keer spinde, op twee ronden gezet werd door Lewis Hamilton en uiteindelijk allerlaatste eindigde in de Britse GP ten gevolge van een regenrace.
Davidson zei ook dat Massa de blauwe vlaggen negeerde, terwijl hij door de baancommessarisen gevraagd werd snellere deelnemers te laten passeren. "Hij is altijd de eerste die in een rijdersbijeenkomst rechtstaat om te klagen over mensen zoals mij over onze reactie op de blauwe vlaggen," vertelde de Brit aan the Daily Record.
"Dit is wat je verdient, mate. Je krijgt het aan de stok met de blauwe vlaggen, maar je bent er slecht in. Waardeloos."
bron: www.f1-club.be
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |