abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59724795
Die boete van vorig jaar was niet hoog genoeg blijkbaar, als ze het geld hebben om twee auto's tegelijk te ontwerpen (en die van dit jaar door te ontwikkelen).
pi_59725395
Ehmzzz, was die boete er dan voor om ze te belemmeren om dit jaar en volgend jaar mee te kunnen doen?

Lijkt me niet. En die boete hebben ze echt wel even gevoeld hoor.
Ze zijn bestraft voor iets van vorig jaar. Daar moeten ze dit jaar geen hinder meer van ondervinden. Ze zijn al alle punten verloren en een dikke boete. Straf genoeg dunkt me. Zeker als je weet dat Renault eik voor hetzelfde feit helemaal geen straf kreeg.

Dan is 100 miljoen en alle punten kwijt toch wel erg zuur.

Bovendien hebben ze denk ik bewust gekozen voor een boete die McLaren te boven zou komen, anders valt er toch even een van de topteams weg en dat is voor de fans nooit goed.

Mijn inziens dus complete onzin om te stellen dat de boete niet hoog genoeg was
pi_59725490
quote:
Bahrein tot en met 2016 op F1 kalender

De Grand Prix van Bahrein staat nog zeker tot en met 2016 op de Formule 1- kalender. Dat heeft de organisatie van het Bahrain International Circuit bevestigd. Het was al langer bekend dat het contract was verlengd, maar over de duur van het contract werd niks meegedeeld.

Bahrein doet gouden zaken met de Formule 1 race. De economie en de zakenwereld zijn er sterk op vooruit gegaan door het organiseren van de eerste Grand Prix in het Midden-Oosten, die jaarlijks zeker is van veel inkomsten. Zo was de race van vorig jaar volledig uitverkocht.

De race in de oliestaat staat sinds 2004 op de F1- kalender.

bron: www.f1pits.net
Mieter die saaie baan toch van de kalender af
pi_59726467
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 10:16 schreef NED het volgende:
Ehmzzz, was die boete er dan voor om ze te belemmeren om dit jaar en volgend jaar mee te kunnen doen?

...

Mijn inziens dus complete onzin om te stellen dat de boete niet hoog genoeg was
sorry, smiley vergeten aan het eind van m'n post.

Eigenlijk ben ik wel onder de indruk dat ze de resources hebben om zulke grote projecten te beginnen. Vrijwel alle andere teams hebben al moeite genoeg om met de auto van dit jaar en volgend jaar tegelijk bezig te zijn, en McLaren zou ondanks die boete naast de auto van dit jaar zelfs met twee auto's voor volgend jaar bezig zijn. Wow.
pi_59726556
Vergeet ok niet dat het gewonnen prijzengeld van de boete werd afgetrokken. Of andersom, dat weet ik niet meer, maar netto hebben ze een stuk minder betaald
pi_59727123
ja, maar als je uitgaven opeens 50 miljoen hoger zijn en je inkomsten 50 miljoen lager (of wat de verhouding dan ook was), sta je nog steeds 100 miljoen in de min tov je budget.
pi_59727237
Als ze 100 in de min staan ga je er vanuit dat ze een nauwsluitend budget hadden. Volgens mij staat er gewoon -100milj op de begroting maar hebben ze genoeg over om alles nog van te betalen
Where facts are few, experts are many.
  vrijdag 27 juni 2008 @ 11:25:20 #208
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_59727260
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 10:58 schreef Ared het volgende:

[..]

sorry, smiley vergeten aan het eind van m'n post.

Eigenlijk ben ik wel onder de indruk dat ze de resources hebben om zulke grote projecten te beginnen. Vrijwel alle andere teams hebben al moeite genoeg om met de auto van dit jaar en volgend jaar tegelijk bezig te zijn, en McLaren zou ondanks die boete naast de auto van dit jaar zelfs met twee auto's voor volgend jaar bezig zijn. Wow.
Dat dus

Al denk ik dat de basis (chassis en motor) voor beiden gelijk zal zijn.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 27 juni 2008 @ 11:27:01 #209
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_59727316
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 11:20 schreef Ared het volgende:
ja, maar als je uitgaven opeens 50 miljoen hoger zijn en je inkomsten 50 miljoen lager (of wat de verhouding dan ook was), sta je nog steeds 100 miljoen in de min tov je budget.
Eerlijk gezegd denk ik dat McLaren de begroting pas opmaakt na het seizoen. Dus effectief zullen ze de boete missen in het budget van dit jaar (tenzij DC is bijgesprongen).
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_59730732
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 11:27 schreef sanger het volgende:
Eerlijk gezegd denk ik dat McLaren de begroting pas opmaakt na het seizoen. Dus effectief zullen ze de boete missen in het budget van dit jaar (tenzij DC is bijgesprongen).
bij zo'n grote onderneming is het ondenkbaar dat je pas in october of november de begroting voor het volgende jaar gaat samenstellen. Je wilt toch vantevoren weten hoeveel man je kunt aannemen voor een seizoen, hoeveel je voor je rijders en motoren kunt betalen, wanneer je hotelreserveringen voor je testteam moet maken, of je je windtunnel of supercomputer kunt upgraden enzovoort.

Overigens heeft McLaren zich (volgens insiders) tot over de oren in de schulden gestoken om het Technology Centre te kunnen bouwen, en hebben ze zich in een waanzinnig korte periode schuldenvrij gemaakt. De omzet is volgens Dennis 450 tot 500 miljoen per jaar, dus waarschijnlijk zullen ze het tekort gewoon met reserveringen opvangen en uitsmeren over een aantal jaar.

Maar dan nog blijft staan dat het ongelovelijk is hoe ze ondanks een tegenvaller van 100 miljoen zo sterk kunnen investeren in volgend jaar. Je zou verwachten dat ze dan even een paar jaar rustig aan zouden moeten doen, en dat McLaren wat meer dan anders regels om de kosten te drukken zou steunen. Je hebt echt wel een goede organisatie als je een tegenvallertje van 20% van je omzet kunt opvangen en probleemloos door kunt investeren.

Heeft Dennis nog leuke dochters van tussen de 18 en 38?
  zaterdag 28 juni 2008 @ 15:16:13 #211
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_59754044
quote:
FIA introduceert per 2009 verstelbare voorvleugels
Coureurs kunnen volgend jaar voorvleugel platleggen

[28-06] Volgend seizoen krijgt de Formule 1 te maken met een opvallende noviteit. De voorvleugels van de auto’s kunnen per 2009 vanuit de cockpit worden versteld, zodat inhalen makkelijker wordt.
Volledig artikel op Formule1 racerport.nl.

Vind 't wel een mooi idee eigenlijk, ben benieuwd hoe dit uitpakt
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_59754089
Ik las het ook al ja. Ik ben ook zeer benieuwd.
pi_59754480
Krijgen ze dan een knuppel ipv een stuur
Where facts are few, experts are many.
pi_59754845
Ja misschien een goed iets ik weet het niet.
Als het maar niet na een jaar weer wordt verboden omdat het ineens onveilig is als de Force India's daadwerkelijk gaan opstijgen
pi_59758629
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 16:01 schreef Trystar het volgende:
Ja misschien een goed iets ik weet het niet.
Als het maar niet na een jaar weer wordt verboden omdat het ineens onveilig is als de Force India's daadwerkelijk gaan opstijgen
De Air Force India's
Ik vind het wel een goed idee, als idd het niet na een poosje weer wordt afgeschaft, laten ze eerst goed testen!
pi_59759048
Inhalen Anno 2012

Where facts are few, experts are many.
pi_59759290
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 19:42 schreef Atreidez het volgende:
Inhalen Anno 2012

[ afbeelding ]
  maandag 30 juni 2008 @ 08:53:05 #218
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_59786688
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 13:41 schreef Ared het volgende:

[..]

bij zo'n grote onderneming is het ondenkbaar dat je pas in october of november de begroting voor het volgende jaar gaat samenstellen. Je wilt toch vantevoren weten hoeveel man je kunt aannemen voor een seizoen, hoeveel je voor je rijders en motoren kunt betalen, wanneer je hotelreserveringen voor je testteam moet maken, of je je windtunnel of supercomputer kunt upgraden enzovoort.
Ik heb het uiteraard over de definitieve begroting. Niet over de forecast.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_59796507


Een bull run in Pamplona
Where facts are few, experts are many.
pi_59796754


pi_59797475
Trappen ze die auto aan het einde ook in elkaar?
pi_59799950
Nee, deze keer won de bull
Where facts are few, experts are many.
pi_59813904
quote:
[28-06] Volgend seizoen krijgt de Formule 1 te maken met een opvallende noviteit. De voorvleugels van de auto’s kunnen per 2009 vanuit de cockpit worden versteld, zodat inhalen makkelijker wordt.
Zo nieuw zijn die verstelbare vleugels niet. Al in de jaren '60 werd er mee gereden. Ze zijn toen afgeschaft omdat de constructies in die tijd de hoge krachten die op de vleugels werden uitgeoefend niet aankonden en regelmatig afbraken.

[ Bericht 0% gewijzigd door sasquatsch op 01-07-2008 16:17:50 ]
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_59814647
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 10:48 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Zo nieuw zijn die verstelbare vleugels niet. Al in de jaren '60 werd er mee gereden. Ze zijn toen afgeschaft omdat de constructies in die tijd de hoge krachten die op de vleugels werden uitgeoefend niet aankonden en regelmatig afbraken.
Zie Verstelbare voorvleugels in 2009 Laatste alinea.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_59817129
quote:
Het team van Force India heeft vorige week een nieuw aërodynamisch en mechanisch pakket getest, dat komend weekend voor het eerst zal worden gebruikt in een raceweeekend. Op de VJM01-bolide zijn tijdens de Britse Grand Prix onder meer nieuwe sidepods, nieuwe bargeboards, een nieuwe motorkap, een nieuwe voorvleugel, nieuwe inertiedempers en een nieuwe wielophanging te zien.

Teambaas Colin Kolles hoopt dat de introductie van de nieuwe onderdelen een stap voorwaarts zal betekenen. "In Frankrijk hebben we laten zien dat we betrouwbaarder zijn geworden. Voor het eerst sinds Bahrein kwamen we weer met twee wagens aan de finish", zei Kolles. "Nu is het tijd om competitiever te worden en mensen achter ons te laten in de races. We hebben hiervoor aërodynamische en mechanische upgrades ontwikkeld, die we in Silverstone voor het eerst zullen gebruiken. Ik verwacht dat we hiermee dichter bij onze rivalen zullen komen."

"We staan nu, halverwege het seizoen, ongeveer waar we dachten dat we zouden staan", vertelde Gascoyne. "In de races zijn we competitief en kunnen we vechten met de teams voor ons, met Monaco als voorlopig hoogtepunt. We hebben veel progressie geboekt sinds vorig jaar, maar helaas is de Formule 1 dit jaar zeer competitief en zijn de resultaten hierdoor niet beter geworden. We hebben nu echter een positieve test achter de rug, waarin we drie dagen lang met onze nieuwe aërodynamische en mechanische configuraties hebben gereden. De coureurs waren zeer positief. De grip en de downforce zijn verbeterd, evenals de stabiliteit onder het remmen."
Bron: GPUpdate.net

Toch ben ik bang dat het ze niet veel zal brengen. Het zelfde was vorig jaar met de B-spec Spyker, die viel ook tegen. Maar laten we het hopen
pi_59819672
quote:
Toyota zal tijdens de Britse Grand Prix van komend weekend The Dark Knight promoten, de nieuwe Batman-film die deze zomer uitkomt. Het team uit Keulen heeft hiertoe een samenwerkingsdeal gesloten met filmproducent Warner Bros.

De wagens van Jarno Trulli en Timo Glock zullen komend weekend daarom voorzien zijn van The Dark Knight-artwork. De logo's krijgen een prominente plek op de sidepods en op de achtervleugel. Ook zal het artwork van de film te zien zijn op de racekleding van de beide Toyota-coureurs en op de motorhome van het team.

Komende donderdag zal er een spectaculaire demonstratierun op het circuit van Silverstone worden verreden, door zowel de Batmobile als de Toyota TF108.

The Dark Knight is de opvolger van Batman Begins uit 2005. De film is geregisseerd door Christopher Nolan en Christian Bale speelt opnieuw de rol van Bruce Wayne (Batman). De slechterik is deze keer The Joker, die gespeeld wordt door wijlen Heath Ledger (vooral bekend van de film Brokeback Mountain, uit 2005).
Bron: GPUpdate.net
pi_59821603
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 11:20 schreef Sally het volgende:

[..]

Zie Verstelbare voorvleugels in 2009 Laatste alinea.
Ik reageerde ook alleen maar op de opmerking opvallende noviteit in de quote. (Nu nog even verduidelijkt door deze bold te maken.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 1 juli 2008 @ 19:01:48 #228
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_59824632
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 15:00 schreef Trystar het volgende:

[..]

Bron: GPUpdate.net
Dus voor het eerst in 6 jaar tijd een potentieel interessant Toyota livery.
Er is al veel fraai artwork verschenen voor The Dark Knight, dat biedt perspectief.
Ik hoop op een op de Joker geïnspireerde 'Why So Serious' Toyota.





En de andere wagen in Batman livery!
pi_59827411
Misschien ligt het teveel voor de hand, maar kom op.. de BatMobile Aangepaste vleugels enzo, in vleermuisstyle.
Where facts are few, experts are many.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 21:44:50 #230
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_59828148
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 21:07 schreef Atreidez het volgende:
Misschien ligt het teveel voor de hand, maar kom op.. de BatMobile Aangepaste vleugels enzo, in vleermuisstyle.
De laatste batmobile is te grof daarvoor.

Calm down, please!
pi_59837875
Ik heb die hele laatste batman genegeerd, dus ook dat misbaksel van een voertuig. Als ik een drama film wil zien kijk ik wel naar wat anders Hopen dat de nieuwe batman wat anders wordt...
Where facts are few, experts are many.
  woensdag 2 juli 2008 @ 13:50:08 #232
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_59841009
Past een dergelijke promotie niet beter bij Red Bull? Toypta is eigenlijk zelfs zo ongeveer het laatste team waar ik iets dergelijks van zou verwachten. Vreemd dat men voor Toyota heeft gekozen, en ook vreemd dat Toyota een dergelijke 'klus' heeft aangenomen.
pi_59841465
Nou nou, een podium, een hippe sponsor, Glock die met een GT-One een optreden gaat maken op de 'Ring... 't wordt nog eens wat met Toyota
pi_59853671
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 13:50 schreef Xaobotnik het volgende:
Past een dergelijke promotie niet beter bij Red Bull? Toypta is eigenlijk zelfs zo ongeveer het laatste team waar ik iets dergelijks van zou verwachten. Vreemd dat men voor Toyota heeft gekozen, en ook vreemd dat Toyota een dergelijke 'klus' heeft aangenomen.
Toyota had al jaren een sponsor op de auto staan die kennelijk iets van doen had met die film
pi_59855578
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 22:49 schreef NED het volgende:

[..]

Toyota had al jaren een sponsor op de auto staan die kennelijk iets van doen had met die film
Loopt de Batmobiel op Panasonic batterijen??
pi_59859520
Nee:
quote:
De speciale livery is tot stand gekomen uit een sponsorovereenkomst met Warner Bros. Pictures, welke net als TIME Inc. onderdeel van Time Warner is. De TIME Inc. logo's zijn dan ook jarenlang terug te vinden geweest op de Toyota Formule 1 auto's maar sinds dit jaar leek het bedrijf dus afgestapt als grote sponsor maar de achterliggende reden lijkt nu dus bekend.
pi_59859712
Goeie sponsoring dan, het was me nooit opgevallen
Where facts are few, experts are many.
  donderdag 3 juli 2008 @ 12:10:09 #238
179034 Bernard0s
Nulla Tenaci Invia Est Via
pi_59862625
Veel regen en lage temperaturen verwacht voor dit weekend in Silverstone

Komt er nog een topique?
Nulla Tenaci Invia Est Via
  donderdag 3 juli 2008 @ 12:12:33 #239
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_59862687
Hahaha inderdaad. Nou, eerlijk gezegd ging bij mij wel een belletje rinkelen, maar wel pas toen ik het hoorde. Wanneer je mij vraagt naar de sponsors van Toyota, had ik TIME niet genoemd.

Verder blijft het natuurlijk wel de vraag waarom dergelijke acties niet eerder zijn gedaan. Er zijn immers in de tussentijd wel andere grote filmreleases geweest. Ik vind het nog steeds niet passen. Sowieso niet bij een automerk overigens.
  donderdag 3 juli 2008 @ 12:12:51 #240
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_59862691
Is er ook een race geweest Bernard0s waarbij je geen regen voorspelde??
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  donderdag 3 juli 2008 @ 12:18:52 #241
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_59862847
Volgens mij is Silverstone en regen met de zeer concrete weersverwachtingen van de komende dagen, niet zo'n heel grote gok.
pi_59863216
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 10:17 schreef Atreidez het volgende:
Goeie sponsoring dan, het was me nooit opgevallen
Mij ook niet
pi_59863430
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 12:10 schreef Bernard0s het volgende:
Veel regen en lage temperaturen verwacht voor dit weekend in Silverstone

Komt er nog een topique?
Als er morgen voor de VT1 geen topic is maak ik er altijd 1 aan, maar als je moeite wil doen staat t iedereen vrij wat in elkaar te flansen WEST en sanger zijn btje druk laatste tijd.
Where facts are few, experts are many.
  donderdag 3 juli 2008 @ 13:06:16 #244
179034 Bernard0s
Nulla Tenaci Invia Est Via
pi_59863865
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 12:12 schreef Automatic_Rock het volgende:
Is er ook een race geweest Bernard0s waarbij je geen regen voorspelde??
Dit jaar is bij minstens de helft van de races regen voorspeld. Dus dan meldt ik dat. Bovendien vindt ik regenraces leuk, leuker dan die optochten. Ben 2 jaar geleden bij GP van Engeland geweest, en de race op zich was wel zo grandioos saai. Vorig jaar was ik in Nurburg met die te gekke regenrace.. Gevolg van weersvoorspellingen inclusief regen betekent bij mij enthousiasme. Dus vandaar.
Nulla Tenaci Invia Est Via
pi_59866541
Groot gelijk hoor Bernard0s, hoe vaak opperen mensen niet na een regenrace dat ze gewoon verplicht voor de race de baan nat spuiten als t droog blijft De wens is de vader van de gedachte!
Where facts are few, experts are many.
pi_59868456
quote:
Coulthard stopt na dit seizoen met Formule 1
03 juli 2008

Red Bull-coureur David Coulthard hangt na afloop van het huidige Formule 1-seizoen zijn helm aan de wilgen. Zo heeft de Schot donderdag bekendgemaakt in Silverstone, waar hij dit weekend voor het laatst zijn thuisrace zal rijden.
pi_59868946
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 15:55 schreef LeXX het volgende:

[..]


dus toch!

We zonde, vond het altijd wel een mooi figuur.
pi_59869175
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 15:55 schreef LeXX het volgende:

[..]


Ik had het een beetje verwacht, maar ja met DC weet je het nooit
pi_59869673
Ik denk dat DC echt zo'n type is die dus niet zijn helm aan de wilgen hangt, maar alleen zijn superlicentie DC zien we Le Mans nog weleens winnen, toch?
Where facts are few, experts are many.
pi_59870847
Foto's ''Batman'' livery Toyota:





Valt mij erg tegen. Wel heel erg kleinschalig, dan maar hoe Red Bull dit deed in voorgaande jaren.
  donderdag 3 juli 2008 @ 17:51:13 #251
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_59870851
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 13:06 schreef Bernard0s het volgende:

[..]

Dit jaar is bij minstens de helft van de races regen voorspeld. Dus dan meldt ik dat. Bovendien vindt ik regenraces leuk, leuker dan die optochten. Ben 2 jaar geleden bij GP van Engeland geweest, en de race op zich was wel zo grandioos saai. Vorig jaar was ik in Nurburg met die te gekke regenrace.. Gevolg van weersvoorspellingen inclusief regen betekent bij mij enthousiasme. Dus vandaar.
Ik ben ook voor regenraces hoor
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_59871886
DC stopt, ik kan er niet mee zitten. Natuurlijk, het is een persoonlijkheid op de grid. Maar vers bloed in de F1 is belangrijk en DC doet weinig leuke dingen meer op de baan behalve dat podium van laatst. Goodby DC. Hopen dat hij iets leuks kan doen op silverstone zondag in de regen .
's Avonds een man, overdags rustig an
  donderdag 3 juli 2008 @ 20:12:12 #253
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_59873517
Ik zal DC wel missen.
pi_59873716
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_59876952
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 20:20 schreef Sally het volgende:
Even ook hier melden:

F1 manager: klaar voor een herstart
Heeft het licht een poos op rood gestaan?

Overigens, ik denk dat Toyota nog twijfelt welke auto ze gaan inzetten tijdens de GP:


Waarom Honda niet scoort: Jens rijdt het liefst achter de RB van DC tijdens een GP :


[ Bericht 7% gewijzigd door LeXX op 03-07-2008 22:51:29 ]
pi_59877366
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 22:45 schreef LeXX het volgende:

[..]

Heeft het licht een poos op rood gestaan?
Eh...
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_59878105
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 17:51 schreef Trystar het volgende:
Foto's ''Batman'' livery Toyota:

[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]

Valt mij erg tegen. Wel heel erg kleinschalig, dan maar hoe Red Bull dit deed in voorgaande jaren.
Het valt mij ook tegen. Ze hadden gewoon de hele auto zwart meoten maken met groot dat logo eroverheen.

Dát zou tof geweest zijn. Dit is gewoon echt helemaal compleet 3x niks
pi_59878855
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 23:30 schreef NED het volgende:

[..]

Het valt mij ook tegen. Ze hadden gewoon de hele auto zwart meoten maken met groot dat logo eroverheen.

Dát zou tof geweest zijn. Dit is gewoon echt helemaal compleet 3x niks
Psies mijn idee
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  vrijdag 4 juli 2008 @ 00:33:34 #259
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_59879361
Toyota is te serieus om dergelijke acties te doen. Dat is echt iets voor RedBull. Ik vind het juist wel goed dat ze niet all te way gaan met deze actie.
  vrijdag 4 juli 2008 @ 08:51:25 #260
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_59881769
blugh! Had Toyota een keer de kans zichzelf te profileren...
Het is en blijft een kleur- en smaakloos team. Zelfs als ze zo'n ruige advertorial als Batman hebben blijft het boring.
pi_59881990
Where facts are few, experts are many.
pi_59883511
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_59885404
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_59891773
DC tijdens persconferentie:
quote:
David Coulthard: “Vandaag wil ik bekend maken dat ik heb besloten om na het einde van het seizoen 2008 te stoppen met de Formule 1 racerij. Ik zal wel betrokken blijven bij de sport in de rol van adviseur voor Red Bull Racing en zal mij focussen op het testen en de ontwikkeling van de auto’s. Wat mijn toekomst betreft? Ik sluit niet uit dat ik in de toekomst in een of andere klasse nog actief aan autosport zal deelnemen, maar mijn helm definitief aan de wilgen hangen? Ik denk van niet”.

“Mijn besluit om ermee te stoppen heb ik al eerder dit jaar gemaakt en is gebaseerd op het gevoel om ermee te stoppen terwijl ik nog competitief ben en nog van de enorme uitdaging geniet die de Formule 1 weet te bieden. Ook ben ik op zoek en koester ik de wens voor een nieuwe uitdaging binnen de autosport”.

“Om mijn besluit uitgerekend tijdens het weekend van de Britse Grand Prix bekend te maken mag voor iedereen duidelijk zijn. Twee van mijn dertien Formule 1 overwinningen heb ik op Silverstone behaald. Bovendien ben ik lid van de British Racing Driver’s Club, dat de race op Silverstone organiseert. Ik ben trots op mijn werk dat ik voor Red Bull Racing heb gedaan en zal er alles aan doen om mij te blijven focussen tot aan de laatste ronde in Brazilië. Daarna zal ik het team bijstaan en hen helpen verder te ontwikkelen om aan het uiteindelijke doel mee te kunnen werken, en dat is races winnen. Ik wil veel mensen bedanken die een belangrijke rol in mijn carrière hebben gespeeld. Eigenlijk zijn het er teveel om op te noemen, dus ik beperk het tot de volgende mensen”.

“Als eerste wil ik mijn ouders bedanken die altijd verbazingwekkend veel energie en enthousiasme in mijn gehele carrière hebben gestoken”. Ook gaat mijn dank uit naar Dave Boyce, die mij tijdens mijn kart periode uitstekend heeft begeleid. Verder wil ik David Leslie Senior en Junior bedanken omdat zij mij geleerd hebben hoe een goede set-up voor een raceauto te vinden en hoe met een auto te racen”.

“Verder wil ik Sir Jackie en Paul Stewart bedanken voor hun begeleiding die zij toonden in mijn ‘staircase of talent’. Ook Sir Frank Williams en Williams Renault mag ik niet vergeten. Zij hadden het geloof in mij en bevorderden mij van test naar wedstrijd coureur, hetgeen tot mijn eerste Grand Prix overwinning heeft geleid”.

“Ook Ron Dennis, Norbert Haug, McLaren en Mercedes mag ik niet vergeten. Ron en McLaren stonden aan de basis van mijn verdere successen en waren de aanleiding voor mijn verdere succesvolle loopbaan. Norbert en Mercedes wil ik bedanken omdat zij altijd racers pur sang zijn gebleven”.

“Dietrich Mateschitz en het Red Bull Racing Team hebben mij de kans geboden om mijn bijdrage te leveren aan de ontwikkeling van een nieuw team terwijl ik gewoon kon racen en podiumplaatsen wist te behalen, waarvoor mijn dank. Ook Christian Horner mag ik niet overslaan. Ik wil hem bedanken voor zijn open en professionele management stijl in samenwerking met Helmut Marko”.

“Verder een woord van dank aan Bernie Ecclestone die niet alleen mij, maar alle Formule 1 coureurs een uitstekend platform heeft geboden om onze vaardigheden te tonen waardoor wij ons professionals mogen noemen. In de komende jaren zal mijn ‘toekomstige’ familie Bernie dankbaar zijn voor het financiële succes van de Formule 1”.

“Uiteraard mag ik mijn management team, Martin Brundle en David Cawthorne, in samenwerking met Annette Hutchinson en Ian Cunningham, niet vergeten. Zij hebben mij altijd met raad en daad bijgestaan. Verder wil ik Adrian Newey speciaal bedanken. Ik heb voor drie teams gereden, waarin ik slechts één designer ben tegen gekomen, en dat was Adrian. Dankzij hem heb ik regelmatig de champagnefles mogen ontkurken”.

“En last but not least wil ik alle media, officials, marshals, medisch personeel, monteurs, engineers, sponsoren, advocaten, accountants en de mensen op de achtergrond waarmee ik gewerkt heb, bedanken voor hun betrokkenheid. Mocht ik verder nog iemand vergeten zijn? Mensen, iedereen bedankt voor jullie steun”, aldus een geëmotioneerde David Coulthard.
pi_59896727
Mooi en nou opzouten mafketel!
pi_59906841
F1-manager:

Je kunt nog een klein kwartiertje wisselen!
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_59907140
En dat lees ik dus xact om 13:01

Wat een domme fuck ben ik toch ook. En ik WIST verdomme nog wel tot hoelaat ik kon wisselen
pi_59949225
http://f1.gpupdate.net/nl(...)-kon-niet-langzamer/
quote:
In de slotfase van de race adviseerden we hem opnieuw om zijn tempo te matigen. Hij liet ons toen over de radio weten dat hij niet langzamer kon dan hij op dat moment al reed.
Dat vind ik dan weer jammer he.. Winnen ze een race... gelijk weer lopenen patsen en hammilton ophemelen..
pi_59949869
Onderstaande hebben we al vaker gehoord, maar nu met een interessante insteek, nl. KERS...
quote:
Overweegt Volkswagen-Audi Group overstap naar de Formule 1?
[06/07/2008 - 18:59] Door: Maurice

Volgens BMW Sauber-teambaas Mario Theissen zouden meerdere auto constructeurs geïntresseerd zijn in een Formule 1 team, met name de Volkswagen-Audi Group(en groot aandeelhouder Porsche) zou zeer veel intresse hebben getoond.

Volgens de Duitser zouden nieuwe autofabrikanten met name geïntresseerd zijn in Kinetic Energy Recovery System, of kortweg KERS, wat zorgt voor het hergebruik van restenergie die vrijkomt tijdens bijvoorbeeld het remmen, vergelijkbaar met systemen die op dit moment al terug te vinden zijn op de Toyota Prius Hybride en Honda Civic Hybride.

"Als de introductie van KERS succesvol zal zijn, verwacht ik dat dit het beste is dat de Formule 1 is overkomen in de laatste tien jaren. Onze collega's die in de research zitten van de gewone wagens komen reeds aankloppen aan onze deur", aldus Theissen.

Overigens liet Theissen ook weten dat de eerste overwinning van BMW veel fabrikanten heeft laten inzien dat het ook met een relatief klein budget mogelijk is om voorin mee te doen in de Formule 1, iets wat to nu toe voor veel autofabrikanten de belangrijkste reden was om de hoogste klasse van de autosport te mijden.

Audi is daarnaast al jaren succesvol met haar Le Mans-team en zou daarom zoeken naar een nieuwe uitdaging, of en wanneer het team echter haar intrede zal doen blijft voorlopig nog koffie dik kijken net als de keuze of de fabrikant een bestaand team als Toro Rosso zal overnemen of een totaal nieuw team zal vormen. Eén ding is wel zeker, meer fabrikanten in de vorm van Audi/Volkswagen in de Formule 1 is met name voor het aanzien van de sport een belangrijke opsteker.
pi_59951005
In tegenstelling tot verhalen op TV over Donington's contract met mogelijke clausule (niet op tijd klaar is xxx milj. aan Ecclestone betalen) schijnt dat dus niet waar te zijn. Ik ben echt bang dat we straks in 2010 naar de race op Donington zitten te kijken, waar aan de track weinig gedaan zal worden. Maar oh wat zijn die pitgebouwen prachtig
quote:
'Donington Park is Engelands laatste kans'
07 juli 2008

Mocht Donington Park niet op tijd klaar zijn met de geplande renovatie, dan keert de Britse Grand Prix niet terug naar het circuit van Silverstone. Zo heeft Formule 1-baas Bernie Ecclestone zondag laten weten aan de Britse media.

Ecclestone sloot onlangs een tienjarige Formule 1-deal met Donington Park. De Brit benadrukte dat Donington de laatste kans is voor Engeland. Als de baan niet op tijd is opgeknapt voor de eerste Formule 1-race in 2010, dan wordt er niet teruggekeerd naar het circuit van Silverstone, maar wordt er gekekeken of een ander land interesse heeft in een Grand Prix.

"We keren niet terug naar dit circuit", zei Ecclestone volgens The Times. "Ik weet zeker dat Donington Park op tijd klaar is, maar mocht dat niet zo zijn, dan gaan we met een ander land in zee. Dan is er dus helemaal geen Britse Grand Prix meer."

Donington Park wil 125 miljoen euro gaan steken in de renovatie.
quote:
'Donington klaar voor race in 2010'
06 juli 2008

Eerder dit weekend werd bekend dat de Britse Grand Prix vanaf 2010 op het circuit van Donington Park zal worden verreden. Er moet echter nog wel wat verbouwd worden voor het cicuit klaar is om de Formule 1 te ontvangen, maar volgens directeur Simon Gillett zal dat geen problemen opleveren.

"Ik denk dat men verbaasd zal zijn over hoe weinig er moet gebeuren om Donington Park te verbouwen tot het Formule 1-waardig is", vertelde Gillett. "We hebben natuurlijk al de MotoGP en kunnen meer dan 90.000 toeschouwers kwijt. De huidige baan ligt ook niet ver van de huidige Formule 1-standaard af, we hebben tenslotte een Grand Prix georganiseerd in 1993. Het enige wat moet gebeuren is het bouwen van een nieuwe paddock en het verbeteren van de infrastructuur. Ik verwacht er in 2010 gewoon bij te zijn."
bron : F1racing.net
Where facts are few, experts are many.
pi_59951195
quote:
Op maandag 7 juli 2008 15:25 schreef Giem het volgende:
http://f1.gpupdate.net/nl(...)-kon-niet-langzamer/
[..]

Dat vind ik dan weer jammer he.. Winnen ze een race... gelijk weer lopenen patsen en hammilton ophemelen..
Pfff, niet langzamer? Wat een onzin, Lewis weet zeker niet dat als die in z'n 1 blijft rijden hij toch echt langzamer gaat
pi_59951535
quote:
Op maandag 7 juli 2008 16:43 schreef Atreidez het volgende:
In tegenstelling tot verhalen op TV over Donington's contract met mogelijke clausule (niet op tijd klaar is xxx milj. aan Ecclestone betalen) schijnt dat dus niet waar te zijn. Ik ben echt bang dat we straks in 2010 naar de race op Donington zitten te kijken, waar aan de track weinig gedaan zal worden. Maar oh wat zijn die pitgebouwen prachtig
[..]


[..]

bron : F1racing.net
Misschien dan maar helemaal geen Britse Grand Prix.
Donington zit toch niemand op te wachten, leg dan gewoon een straten circuit aan in London
pi_59951588
quote:
Op maandag 7 juli 2008 17:07 schreef Trystar het volgende:

[..]

Misschien dan maar helemaal geen Britse Grand Prix.
Donington zit toch niemand op te wachten, leg dan gewoon een straten circuit aan in London
Dat dus ook niet, dan komt er geen GP van Engeland.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  maandag 7 juli 2008 @ 17:52:38 #274
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_59952628
Het is of Doningon of niets indd.

Laten we hopen dat Donington de aanpassingen naar de zi van de bobo's doet.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  maandag 7 juli 2008 @ 17:54:06 #275
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_59952665
Naja, nieuwtje weet ik niet maar er was een akkefietje voor de start van de race tussen Kimi en een fotograaf. Filmpje staat op deze website
pi_59953974
quote:
Op maandag 7 juli 2008 17:54 schreef -Hans- het volgende:
Naja, nieuwtje weet ik niet maar er was een akkefietje voor de start van de race tussen Kimi en een fotograaf. Filmpje staat op deze website
KIMI!
pi_59954385
quote:
Op maandag 7 juli 2008 17:54 schreef -Hans- het volgende:
Naja, nieuwtje weet ik niet maar er was een akkefietje voor de start van de race tussen Kimi en een fotograaf. Filmpje staat op deze website
[Mr T mode]
Don't fok with Kimi, you fool!
[/Mr T mode]
pi_59958085
quote:
Op maandag 7 juli 2008 17:54 schreef -Hans- het volgende:
Naja, nieuwtje weet ik niet maar er was een akkefietje voor de start van de race tussen Kimi en een fotograaf. Filmpje staat op deze website
Lol, ja die gast stond op zijn spullen...
pi_59961091
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_59968221
Voor de ambitieuze rijkelingen onder ons:
quote:
Bezittingen Super Aguri geveild

LONDEN - Alle bezittingen van de failliete formule 1-renstal Super Aguri worden eind deze maand via een veiling op internet verkocht. Dat heeft de curator maandag bekendgemaakt. Het door Honda gesteunde team werd eind 2005 door de voormalige Japanse coureur Aguri Suzuki opgericht. De noodlijdende ploeg trok zich in mei van dit jaar terug uit het WK-circuit nadat alle reddingsprojecten en overnamepogingen waren gestrand.

Tijdens de veiling, die van 29 tot 31 juli moet plaatsvinden, kunnen liefhebbers onder meer de formule 1-auto (SA06) uit het eerste seizoen aanschaffen.
pi_59969352
Zo nu ook de McLaren verpest;

pi_59969459
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 12:42 schreef Trystar het volgende:
Zo nu ook de McLaren verpest;

[ afbeelding ]

Oude tijden herleven:
pi_59970056
Waarom allemaal die rare motorkap.. is het echt nuttig? Of is het gewoon handig voor extra reclame oppervlak???
pi_59970088
Het zal misschien maar wat doen maar ik denk niet echt veel. Kijk maar naar Williams die hadden er een paar races geleden ook een, maar die was al snel weer weg.
pi_59970360
Ze zullen er in ieder geval niet langzamer van worden. Wat ik er van begrijp maakt het de auto niet per sé sneller, maar vooral stabieler op momenten dat de auto een hoek maakt met de rijwind en de luchtstroom over de achtervleugel niet optimaal is. De auto wordt er niet sneller van, maar de coureur zou er makkelijker sneller mee moeten kunnen rijden. Ofzo.

Maar keplers van deze wereld zullen het je ongetwijfeld beter kunnen uitleggen.
pi_59971149
AAARGH!
quote:
Donington schakelt Tilke in voor make-over
Hermann Tilke is gevraagd om het circuit van Donington geschikt te maken voor de Formule 1.
Huisarchitect
Het circuit van Donington, dat dit weekend de Grand Prix van Groot-Brittannië kreeg toegewezen, heeft F1-huisarchitect Hermann Tilke gevraagd om het circuit geschikt te maken voor de Formule 1. De Duitser was al eerder verantwoordelijk voor onder andere de circuits in Istanboel, Sjanghai en Bahrein.

Lay-out
Tegenover GP-Week liet Simon Gillett, directeur van Donington, liet weten dat er bij toekomstige aanpassingen aan het circuit wel wordt gekeken naar het huidige karakter van de baan. “Wat betreft aanpassing aan de lay-out. Ik denk dat ik gelyncht wordt als we de Craner Curves veranderen.”
pi_59971345
quote:
Op maandag 7 juli 2008 16:52 schreef Trystar het volgende:
Pfff, niet langzamer? Wat een onzin, Lewis weet zeker niet dat als die in z'n 1 blijft rijden hij toch echt langzamer gaat
Klinkt raar, maar je kan dus niet superlangzaam gaan rijden. Minder snelheid is ook minder druk op je vleugels, is minder druk op je banden dus minder grip. Ook de warmte van de banden is van belang, zelfs in de regen, en dus moet je voorkomen dat je operatietemperatuur mist. Een juiste mix tussen snel en langzaam is dus nodig, maar ultra langzaam zoals jij als voorbeeld geeft is volgens mij nog gevaarlijker
Where facts are few, experts are many.
pi_59971491
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 13:59 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Klinkt raar, maar je kan dus niet superlangzaam gaan rijden. Minder snelheid is ook minder druk op je vleugels, is minder druk op je banden dus minder grip. Ook de warmte van de banden is van belang, zelfs in de regen, en dus moet je voorkomen dat je operatietemperatuur mist. Een juiste mix tussen snel en langzaam is dus nodig, maar ultra langzaam zoals jij als voorbeeld geeft is volgens mij nog gevaarlijker
Je hebt helemaal gelijk, die reactie van mij was niet erg serieus
pi_59971633
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 13:13 schreef Giem het volgende:
Waarom allemaal die rare motorkap.. is het echt nuttig? Of is het gewoon handig voor extra reclame oppervlak???
Lijkt mij dat ze denken er luchtweerstandvoordeel oid uit te halen.

Maar als het niks uithaalt, is het er ook zo weer af.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  dinsdag 8 juli 2008 @ 16:25:24 #290
148507 Schuifpui
Lone Star
pi_59975344
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 14:12 schreef Sally het volgende:

[..]

Lijkt mij dat ze denken er luchtweerstandvoordeel oid uit te halen.

Maar als het niks uithaalt, is het er ook zo weer af.
Zal voornamelijk stabiliteit zijn. Het is alleen heel lastig te zeggen bij F1 auto's, omdat er zoveel vleugeltjes en andere dingen om de luchtstroom te geleiden zijn, dat er heel veel effecten tussen de verschillende aerodynamische componenten zijn. Normaal gesproken zou ik verwachten dat een verticaal vlak aan de achterkant van een auto (of vliegtuig) voor stabiliteit zorgt, als de auto onder een hoek komt, krijg je een zijwaartse kracht die de auto weer in de richting van de luchtstroom draait.
pi_59975843
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 13:25 schreef Ared het volgende:
Maar keplers van deze wereld zullen het je ongetwijfeld beter kunnen uitleggen.
De schuifpuiën ook, dus

afdeling Lucht- en Ruimtevaart Techniek van de TU Delft rules
  dinsdag 8 juli 2008 @ 17:02:11 #292
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_59976272
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 13:52 schreef LeXX het volgende:
AAARGH!
[..]


WTF rot op met Tilke
pi_59977246
Je ziet die vinnen met onboard beelden echt helemaal heen en weer zwabberen. Volgens mij is het enige voordeel het verstoren van lucht achter je
Where facts are few, experts are many.
pi_59980151
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 17:02 schreef TJDoornbos het volgende:

[..]

WTF rot op met Tilke
Nou, dat is dan het einde van Donington.
pi_59980200
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 19:56 schreef HPoi het volgende:

[..]

Nou, dat is dan het einde van Donington.
Perfecte reden dus om weer terug te gaan naar Silverstone.
pi_59985762
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 19:58 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Perfecte reden dus om weer terug te gaan naar Silverstone.
En dat wil Bernie niet.. dus dag Engeland

Dood zonde...
pi_59985794
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 17:41 schreef Atreidez het volgende:
Je ziet die vinnen met onboard beelden echt helemaal heen en weer zwabberen. Volgens mij is het enige voordeel het verstoren van lucht achter je
Nou dat had ik dus ook gezien.. en het lijkt me toch dat als zo iets lekker aan het wapperen is daarachter dat het wel snelheid kost? Of denk ik nu heel raar?
pi_59985843
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_59985922
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 23:48 schreef Sally het volgende:
Punten ronde 9
Ik zal je even helpen hoef je het nog maar op een plek te posten

De FOK! F1 Manager - Deel 6

Zo kan iedereen die ook weer even tvp-en en bookmarken.
pi_59990106
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 17:02 schreef TJDoornbos het volgende:

[..]

WTF rot op met Tilke
Inderdaad. Ik snap er geen flikker van dat ze die lamlul nog steeds met zn tengels aan circuits laten zitten

Elk circuit wat hij aanraakt veranderd in een dodelijk saai circuit

Schop die hufter toch eruti man !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')