abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59233886
Lewis Hamilton en Nico Rosberg zijn na afloop van de race in Canada bestraft door de wedtrijdleiding wegens hun aandel in de crash in de pitstraat, waar ook Kimi Raikkonen bij betrokken raakte. Beide rijders zullen op de startgrid van de Franse Grand Prix over twee weken tien plaatsen verliezen.

Tijdens een Safety Car-situatie vanwege de gestrande bolide van Adrian Sutil kwamen veel coureurs tegelijk binnen. Bij het verlaten van de pitstraat was de uitgang echter gesloten, omdat de Safety Car op dat moment weer kwam langsrijden. Robert Kubica en Kimi Raikkonen stopten op tijd, maar Hamilton niet en reed de achtervleugel van Raikkonen eraf, waarna de race voor beiden over was.

Rosberg reed op zijn beurt tegen Hamilton op, maar hij kon zijn weg wel vervolgen. Hij moest echter wel een nieuwe voorvleugel halen, wat hij een ronde later deed. De Williams-coureur eindigde op de uiteindelijk op de tiende positie.

Bron: GPUpdate.net
pi_59235690
Milde straf, hij vergooide wel de win kansen waarschijnlijk 10 of 8 punten van Kimi deze race door een mega stomme fout.. het eerste wat je met rijles word geleerd, rood licht is stoppen.. maar nee, niet voor Hammilton.. ding knipperde nog wel.. is die gast blind.. Knipperende RODE lichten, 2 auto's die stoppen, ah wacht ik rijd lekker door :s

10 plaatsen... ik had hem achteraan neer gezet, of een race niet mee laten doen... ow nee natuurlijk niet, tis Hammilton.
pi_59236629
Hij lette gewoon TOTAAL niet op



Raikkonen; Kijk Lewis daar staat een stoplicht en die stond op ROOD.
pi_59238930
Kimi had zeker een top 3 kunnen halen. Dus ik zou Hamilton gewoon achteraan neerzetten, of 8 punten afpakken ofzo !
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_59241383
quote:
Op maandag 9 juni 2008 00:01 schreef Giem het volgende:
Milde straf, hij vergooide wel de win kansen waarschijnlijk 10 of 8 punten van Kimi deze race door een mega stomme fout.. het eerste wat je met rijles word geleerd, rood licht is stoppen.. maar nee, niet voor Hammilton.. ding knipperde nog wel.. is die gast blind.. Knipperende RODE lichten, 2 auto's die stoppen, ah wacht ik rijd lekker door :s

10 plaatsen... ik had hem achteraan neer gezet, of een race niet mee laten doen... ow nee natuurlijk niet, tis Hammilton.
Da's het treurige. Hij verklaarde het rode licht wel gezien te hebben.
pi_59241399
quote:
Op maandag 9 juni 2008 10:57 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Da's het treurige. Hij verklaarde het rode licht wel gezien te hebben.
Nou laat ik dan maar niet zeggen wat ik er van vind...
pi_59241574
Wilde ff die crash in de pit laten zien aan collega, dus YouTube open, gevonden, aanklikken;
This video is no longer available due to a copyright claim by Formula One Management.

Bernie
Where facts are few, experts are many.
pi_59242155
quote:
Op maandag 9 juni 2008 10:58 schreef Giem het volgende:

[..]

Nou laat ik dan maar niet zeggen wat ik er van vind...
Heb zelf het idee dat hij het pas zag nadat Kimi hem er even op wees.
quote:
It is one of my skills. I am able to adjust to whatever conditions I have
Bron

Hij vergat er alleen even bij te melden dat dit niet geldt als er rode lichten zijn en stilstaande wagens.
quote:
Ron Dennis confirmed to me that the team told Lewis to watch out for the pit lane exit light being red, but his mind was on the fact that a slow stop had meant both Raikkonen and Kubica had got in front of him and he was set to rejoin third.
Bron
pi_59243641
quote:
Op maandag 9 juni 2008 11:06 schreef Atreidez het volgende:
Wilde ff die crash in de pit laten zien aan collega, dus YouTube open, gevonden, aanklikken;
This video is no longer available due to a copyright claim by Formula One Management.

Bernie
KLIK
  maandag 9 juni 2008 @ 12:39:43 #110
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_59243856
Hami doet het wel slim door hem, op het moment dat hij beseft iemand te gaan raken, te kiezen voor Raikkonen en niet voor Kubica.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_59244119
quote:
Op maandag 9 juni 2008 12:39 schreef sanger het volgende:
Hami doet het wel slim door hem, op het moment dat hij beseft iemand te gaan raken, te kiezen voor Raikkonen en niet voor Kubica.
Van mij had ie de pitmuur mogen kiezen!
pi_59244146
Das echt niet bewust volgens mij. Hij probeert uit te wijken, maar de lock is niet zo groot dus hij haalt t niet.. Waar ik me overigens over verbaas is dat Raikonen van mening was voor Kubica te liggen na de stop en ze stonden beide voor t licht, maar Kubica was bij het voorbijrijden iets voor op Raikonen, wat Raikonen bij het inremmen voor t licht weer terugpikt. Niet dat t er nu toe doet hoor
Where facts are few, experts are many.
pi_59244753
Nouja, zodra het licht op groen zou zijn gegaan was het gewoon wie er het eerst / beste weg zou zijn gekomen.
pi_59245007
quote:
Op maandag 9 juni 2008 13:14 schreef NED het volgende:
Nouja, zodra het licht op groen zou zijn gegaan was het gewoon wie er het eerst / beste weg zou zijn gekomen.
Had dan ook nog fout af kunnen lopen. Twee wagens naast elkaar die gelijktijdig op de uitvoegstrook rijden. Moet er toch 1 gaan liften.
pi_59246078
quote:
Op maandag 9 juni 2008 13:24 schreef HPoi het volgende:

[..]

Had dan ook nog fout af kunnen lopen. Twee wagens naast elkaar die gelijktijdig op de uitvoegstrook rijden. Moet er toch 1 gaan liften.
En dan had Kimi gewonnen. Kubica zat aan de buitenkant en als 2 auto's dik niet past daar zal hij vanzelf wel gelift hebben om te voorkomen dat hij over de witte streep terecht zou komen bij het uitrijden.

Dus als Kimi gewoon gas erop had gehouden had Kubica wel eieren voor zn geld gekozen denk ik.
Of niet en dan had hij later een drivetrhough gekregen wegens het rijden over de witte lijn.

Als het voorval niet voorgevallen was had Kimi uitstekende papieren gehad om hem te winnen

[ Bericht 0% gewijzigd door NED op 09-06-2008 14:05:44 ]
pi_59246507
quote:
Op maandag 9 juni 2008 13:14 schreef NED het volgende:
Nouja, zodra het licht op groen zou zijn gegaan was het gewoon wie er het eerst / beste weg zou zijn gekomen.
SC situatie.. dus niet inhalen. Degene die eerste bij eind van de pit staat mag er als eerste uit en dan zo verder op volgorde, jammer dat we dat niet meer te zien kregen
Where facts are few, experts are many.
pi_59247030
quote:
Op maandag 9 juni 2008 00:01 schreef Giem het volgende:
Milde straf, hij vergooide wel de win kansen waarschijnlijk 10 of 8 punten van Kimi deze race door een mega stomme fout.. het eerste wat je met rijles word geleerd, rood licht is stoppen.. maar nee, niet voor Hammilton.. ding knipperde nog wel.. is die gast blind.. Knipperende RODE lichten, 2 auto's die stoppen, ah wacht ik rijd lekker door :s

10 plaatsen... ik had hem achteraan neer gezet, of een race niet mee laten doen... ow nee natuurlijk niet, tis Hammilton.
Hooguit 2 of 4 ten opzichte van Hamilton. Verder is de straf voor causing an avoidable collision altijd hetzelfde. Ofwel een drive-through (bij het door kunnen rijden), ofwel 10 plaatsen terug op de grid (als je zelf ook uitvalt). Kijk maar naar de straf die Nakajima kreeg voor het aanrijden van Kubica (ook een titelkandidaat) in Australië. Dus Hamilton wordt hier niet bevoordeeld, zoals je suggereert.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 9 juni 2008 @ 16:27:30 #118
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_59250122
quote:
Op maandag 9 juni 2008 13:59 schreef NED het volgende:

[..]

En dan had Kimi gewonnen. Kubica zat aan de buitenkant en als 2 auto's dik niet past daar zal hij vanzelf wel gelift hebben om te voorkomen dat hij over de witte streep terecht zou komen bij het uitrijden.

Dus als Kimi gewoon gas erop had gehouden had Kubica wel eieren voor zn geld gekozen denk ik.
Of niet en dan had hij later een drivetrhough gekregen wegens het rijden over de witte lijn.

Als het voorval niet voorgevallen was had Kimi uitstekende papieren gehad om hem te winnen
Buiten wat Atreidez al zegt. Als Kubica gewoon de lijn aan had gehouden had hij Kimi in het gras geduwt en had deze wel zijn conclusies getrokken.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_59255670
We zullen het helaas nooit weten.

Stomme Hamilton!
pi_59284086
Hamilton is weer lekker bezig.
quote:
Hamilton says there is no stopping him

Lewis Hamilton says "nothing can stop" his McLaren team this season, the Briton claiming he has already put his Canadian Grand Prix blunder behind.

The McLaren driver lost the championship lead to BMW Sauber's Robert Kubica in Montreal, after he crashed into the back of Kimi Raikkonen after failing to see the red light at the end of the pitlane in time.

Hamilton will also start the French Grand Prix on the back foot after receiving a ten-place grid penalty for the incident.

But the Briton, who was running strongly in the race before the crash, says the accident will not affect him, and he reckons that nothing can stop him now.

"This will make no difference," said Hamilton of the accident. "I t hasn't knocked me confidence-wise. I'm not gutted or disappointed.

"Going forward the mood is strong. The fact is we destroyed everyone this weekend. With the car we have right now there is no stopping us.

"It is not going to take me a day to recover or anything. I'll be up first thing training and really looking forward to Magny-Cours. You can't win them all.

Hamilton labeled the rule that cost him the crash and the penalty as "silly".

"We are baffled how it came to that in the space of 30 seconds," he said. "They fuelled me longer I had two guys in front of me and suddenly they have stopped as I have looked at the red light.

"Personally I think the rule is silly. We are in the race, how can you see a red light at the end of the pitlane? But that's the rule and I accept it."

But the 21-year-old admitted that starting from the middle of the pack in France will give him added motivation.

"I start ten places back in the next race. It's a bit harsh really. I didn't aim to ruin anyone's race. I've already lost everything. This makes me stronger. I can't wait for Magny-Cours."
Bron

En mijn commentaar hierop:
quote:
Lewis Hamilton says "nothing can stop" his McLaren team this season, the Briton claiming he has already put his Canadian Grand Prix blunder behind.
Een stilstaande Ferrari lukte het anders aardig.
quote:
"Going forward the mood is strong. The fact is we destroyed everyone this weekend.
Volgens mij alleen de wagen van Kimi. En P9 (Heikki) plus een DNF is nou niet echt briljant te noemen.
quote:
With the car we have right now there is no stopping us.
Als ik het me goed herinner was Kimi de paar ronden voor de SC snellere tijden aan het zetten dan Hamilton, dus dat zal ook wel meevallen.
quote:
"Personally I think the rule is silly.
Dus een veiligsheidsregel is dwaas. Weten we dat ook weer.
quote:
We are in the race, how can you see a red light at the end of the pitlane?
Raikkonen en Kubica lukte het anders en het werd nog tegen je gezegd ook.
quote:
But that's the rule and I accept it."
Wat lief van onze Lewis.

Echt, kan Hamilton voorlopig niet gewoon beter zijn mond houden en het gewoon op de baan laten zien. Met een beetje arrogantie hoeft niks mis te zijn. Maar dit is gewoon misplaatste arrogantie naar mijn mening.
pi_59289134
Bah, das helemaal niet de Hamilton die we kennen van vorig jaar Allemaal de schuld van Alonso. Waar je mee omgaat wordt je mee besmet.
Where facts are few, experts are many.
pi_59289214
Nou, die Hamilton laat zich wel kennen zeg!
  dinsdag 10 juni 2008 @ 21:39:45 #123
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_59289262
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 18:49 schreef ElmarO het volgende:
Hamilton is weer lekker bezig.
[..]

Bron

En mijn commentaar hierop:
[..]

Een stilstaande Ferrari lukte het anders aardig.
[..]

Volgens mij alleen de wagen van Kimi. En P9 (Heikki) plus een DNF is nou niet echt briljant te noemen.
[..]

Als ik het me goed herinner was Kimi de paar ronden voor de SC snellere tijden aan het zetten dan Hamilton, dus dat zal ook wel meevallen.
[..]

Dus een veiligsheidsregel is dwaas. Weten we dat ook weer.
[..]

Raikkonen en Kubica lukte het anders en het werd nog tegen je gezegd ook.
[..]

Wat lief van onze Lewis.

Echt, kan Hamilton voorlopig niet gewoon beter zijn mond houden en het gewoon op de baan laten zien. Met een beetje arrogantie hoeft niks mis te zijn. Maar dit is gewoon misplaatste arrogantie naar mijn mening.
Amen en schors die harry!
  dinsdag 10 juni 2008 @ 22:13:21 #124
34586 kepler
No bounce, no play
pi_59290433
ik vind wel dat ze eens goed moeten kijken naar die safety-car regels

Want het is echt heel vreemd, de pits die dicht gaat de eerste ronden, dicht gaat als de safety-car langs komt, achterblijvers mogen voorbij de safety-car (die is er niet voor niks natuurlijk), etc.

Geen idee wat goede oplossingen hiervoor zijn, maar dat het anders moet lijkt me wel duidelijk (niet eens door dit incident)
The line is a dot to you!
  dinsdag 10 juni 2008 @ 22:13:52 #125
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_59290458
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 18:49 schreef ElmarO het volgende:
Hamilton is weer lekker bezig.
Bron
En mijn commentaar hierop:

Een stilstaande Ferrari lukte het anders aardig.
quote:
Volgens mij alleen de wagen van Kimi. En P9 (Heikki) plus een DNF is nou niet echt briljant te noemen.
"We" is het woord dat je gebruikt als je in team-verband werkt. Coureurs bouwen / onderhouden hun auto's niet
quote:
Als ik het me goed herinner was Kimi de paar ronden voor de SC snellere tijden aan het zetten dan Hamilton, dus dat zal ook wel meevallen.
Als puntje bij paaltje komt kon Kimi de pole ook niet pakken en had 'ie voor de SC bijna 20 seconden achterstand op Hamilton. Probleem was het grainen van de nieuwe banden. Dit probleem had ie dus na elke pitstop gehad.
quote:
Dus een veiligsheidsregel is dwaas. Weten we dat ook weer.
Mjah, ergens is het ook wel zo. Je moet de snelste zijn maar dan staat er een stoplicht. Dat is nogal tegenstrijds, imo. Stel dat je team een pitstop doet die 5 seconden langzamer is (5x12 liter, toch?) dan is dat ineens een voordeel i.p.v. een nadeel. En is dat stoplicht wel nodig? Ik hoop dat er volgend jaar met een SC-knop op het stuur wordt gereden, dan kan dat stoplicht ook weg. [edit : SC kan ook gewoon langzamer rijden als er pitters zijn, i.p.v. een stoplicht dat de race verpest]
quote:
Raikkonen en Kubica lukte het anders en het werd nog tegen je gezegd ook.
Massa had er anders ook een keer problemen mee en Rosberg dus ook. Ik vraag me af of het ding wel duidelijk genoeg te zien is. Natuurlijk blijft het een stommiteit maar ik heb geen idee hoe zichtbaar het stoplicht is met de pitwall-crews ervoor en de verhoogde cockpit randen naast je hoofd.
quote:
Wat lief van onze Lewis.
quote:
Echt, kan Hamilton voorlopig niet gewoon beter zijn mond houden en het gewoon op de baan laten zien. Met een beetje arrogantie hoeft niks mis te zijn. Maar dit is gewoon misplaatste arrogantie naar mijn mening.
Ach ... winnersmentaliteit is niet dat je zegt dat je waarschijnlijk de volgende race in een hoekje gaat zitten huilen of dat het allemaal nooit meer gaat lukken. Qua arrogantie staat Lewis bij mij op een 4 op de schaal van Schumacher. Jammer dat hij Kimi eruit heeft getikt en niet door kon rijden ... dat had Monaco weer een beetje goed gemaakt.
Calm down, please!
pi_59291208
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 22:13 schreef Googolplexian het volgende:
"We" is het woord dat je gebruikt als je in team-verband werkt. Coureurs bouwen / onderhouden hun auto's niet
Klopt, maar met trashen viel het naar mijn idee aardig mee. Dan verwacht ik eerder dat beide wagens het veld compleet wegrijden. Beetje zoals McLaren op Monaco in 2007. Daar vond ik dit nou niet echt op lijken.
quote:
Als puntje bij paaltje komt kon Kimi de pole ook niet pakken en had 'ie voor de SC bijna 20 seconden achterstand op Hamilton. Probleem was het grainen van de nieuwe banden. Dit probleem had ie dus na elke pitstop gehad.
Klopt, maar misschien lag het alleen aan dit setje. (Geen idee of Ferrari er eerder in weekend ook last van had. Heb ik niet gezien).
quote:
Mjah, ergens is het ook wel zo. Je moet de snelste zijn maar dan staat er een stoplicht. Dat is nogal tegenstrijds, imo. Stel dat je team een pitstop doet die 5 seconden langzamer is (5x12 liter, toch?) dan is dat ineens een voordeel i.p.v. een nadeel. En is dat stoplicht wel nodig? Ik hoop dat er volgend jaar met een SC-knop op het stuur wordt gereden, dan kan dat stoplicht ook weg. [edit : SC kan ook gewoon langzamer rijden als er pitters zijn, i.p.v. een stoplicht dat de race verpest
Vind het zelf ook niet echt een geweldige regel, maar hij is er nu eenmaal. Dat de coureurs moeite hebben om hem te kunnen zien kan, maar daarvoor waarschuwt het team hem ook dat het ding op rood staat.
quote:
Massa had er anders ook een keer problemen mee en Rosberg dus ook. Ik vraag me af of het ding wel duidelijk genoeg te zien is. Natuurlijk blijft het een stommiteit maar ik heb geen idee hoe zichtbaar het stoplicht is met de pitwall-crews ervoor en de verhoogde cockpit randen naast je hoofd.
Daar had Hamilton het zelf ook nog over. En dat hij er daarom extra attent op zou zijn. Zoals eerder gezegd wees het team hem er ook al op. Dus met dat extra opletten viel het blijkbaar wel mee.
quote:
quote:
Ach ... winnersmentaliteit is niet dat je zegt dat je waarschijnlijk de volgende race in een hoekje gaat zitten huilen of dat het allemaal nooit meer gaat lukken. Qua arrogantie staat Lewis bij mij op een 4 op de schaal van Schumacher. Jammer dat hij Kimi eruit heeft getikt en niet door kon rijden ... dat had Monaco weer een beetje goed gemaakt.
Niks mis met winnaarsmentaliteit, maar ik vind dit vrij misplaatste arrogantie. Geef gewoon toe dat je een stomme fout hebt gemaakt en zand erover. Lijkt mij nou niet zo heel moeilijk.
pi_59291231
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 22:13 schreef Googolplexian het volgende:
[edit : SC kan ook gewoon langzamer rijden als er pitters zijn, i.p.v. een stoplicht dat de race verpest]
Je bedoelt sneller toch Dat stoplicht staat op rood omdat de SC en de trein nog niet voorbij waren..

Het belachelijkste vind ik eigenlijk dat de pit dicht is als de SC uit komt. Je hele voorsprong zie je zo verdwijnen.. En wat ook zo stom is, auto's doorlaten omdat ie de leider wil oppikken.. Je bent de fucking safetycar, zodat er niemand voorbij scheurt! Die lapped cars die mogen overtaken vind ik wel logisch, en dat is meestal ook pas aan t einde van de caution en als de track eigenlijk clear is.
Where facts are few, experts are many.
pi_59292296
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 18:49 zei Hamilton het volgende:

I can't wait for Magny-Cours."
Ik ook niet!
* LeXX zit tegenover de pits
  woensdag 11 juni 2008 @ 00:48:29 #129
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_59295227
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 22:32 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Je bedoelt sneller toch Dat stoplicht staat op rood omdat de SC en de trein nog niet voorbij waren..

Het belachelijkste vind ik eigenlijk dat de pit dicht is als de SC uit komt. Je hele voorsprong zie je zo verdwijnen.. En wat ook zo stom is, auto's doorlaten omdat ie de leider wil oppikken.. Je bent de fucking safetycar, zodat er niemand voorbij scheurt! Die lapped cars die mogen overtaken vind ik wel logisch, en dat is meestal ook pas aan t einde van de caution en als de track eigenlijk clear is.
Nee, ik bedoel langzamer ... Ik denk niet dat de SC sneller kan

Meest ideale situatie zou denk ik zijn dat iedereen z'n pitlimiter aan gaat (door de wedstrijdleiding geactiveerd) en dus 80 (of 60) rijdt. Afstanden van auto naar auto blijft gelijk en 60 / 80 is een stuk langzamer dan ze nu voorbij een ongeluk scheuren.
Calm down, please!
  woensdag 11 juni 2008 @ 00:52:28 #130
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_59295272
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 22:31 schreef ElmarO het volgende:

knip
Ik vind 20 seconden in zo weinig ronden een behoorlijk snelheidsverschil

Verder zitten we goed op één lijn:
de regel is dom,
Lewis deed dom,
Lewis doet arrogant (ook al vind ik dat het er een beetje bij hoort),
en last but not least: F1 is niet eerlijk
Calm down, please!
  woensdag 11 juni 2008 @ 01:38:39 #131
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_59295762
Calm down, please!
  woensdag 11 juni 2008 @ 08:56:04 #132
76511 Xtr3mE
X to the Z
pi_59297315
lol

jammer dat je dit niet meer hoort en het eerst wordt gescreend door de FIA voordat het wordt uitgezonden.
It's time to kick ass and chew bubble gum... and I'm all out of bubble gum
pi_59298087
Rosberg zegt het volgende:
quote:
"In heel mijn carrière heb ik nog nooit naar de lichten op het einde van de pitlane gekeken,"
bron

En het lijkt me ook volstrekt belachelijk dat een coureur dat in de gaten moet houden.
Waarom hebben ze niet gewoon een mannetje wat in de pit staat die zegt tegen zn coureur dat ie moet stoppen. En dus niet zoals bij Hamilton zeggen dat ie moet opletten of het licht al dan niet aan is.

In een sport waar zo fucking veel geld in omgaat vind ik zoiets er nogal onprofessioneel en knullig uit zien, maargoed, dat zal wel weer aan mij liggen.
pi_59298189
quote:
Van der Garde wil geld van Force India

BREDA (ANP) - De Nederlands autocoureur Giedo van der Garde eist ruim 2 miljoen dollar, omgerekend 1,3 miljoen euro, van het formule 1-team Force India. Dat bleek dinsdag tijdens een kort geding bij de rechtbank in Breda.

Van der Garde heeft beslag laten leggen op bankrekeningen en sponsorgelden van Force India. Het Indiase team, dat vorig jaar het Nederlandse formule 1-team Spyker overnam, eist opheffing van de beslagen.

Van der Garde tekende in februari 2007 een servicecontract met Force India. Hij betaalde 3 miljoen dollar om 6000 kilometer te mogen testrijden in de Spyker gedurende het seizoen 2007. Door omstandigheden kwam hij niet verder dan ruim 2000 kilometer. Hij wil nu ruim 2 miljoen dollar terug voor de niet gereden kilometers.

De rechter doet uitspraak op 20 juni.
Ik mag toch aannemen dat dat niet 3 miljoen dollar eigen geld was wel?
Ik kan me niet voorstellen dat die kerel nu al zoveel geld bij elkaar geraced heeft als ik eerlijk ben.

Ik neem aan dat het hier om geld uit een of ander sponsorpakket gaat
Iemand die hier iets meer over weet?
pi_59299033
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 00:48 schreef Googolplexian het volgende:
Nee, ik bedoel langzamer ... Ik denk niet dat de SC sneller kan

Meest ideale situatie zou denk ik zijn dat iedereen z'n pitlimiter aan gaat (door de wedstrijdleiding geactiveerd) en dus 80 (of 60) rijdt. Afstanden van auto naar auto blijft gelijk en 60 / 80 is een stuk langzamer dan ze nu voorbij een ongeluk scheuren.
Ja, das een heel ander gegeven omdat de afstanden tussen auto's ook groot blijven. Maarja, dan hoef je ook geen safetycar meer op de baan te hebben.

In de huidige situatie de SC langzamer laten gaan resulteerd alleen maar in langer wachten bij het rode licht.
Where facts are few, experts are many.
pi_59299229
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 09:50 schreef NED het volgende:
Iemand die hier iets meer over weet?
Denise Boekhoorn?
Where facts are few, experts are many.
  woensdag 11 juni 2008 @ 12:47:20 #137
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_59302574
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 09:50 schreef NED het volgende:

[..]

Ik mag toch aannemen dat dat niet 3 miljoen dollar eigen geld was wel?
Ik kan me niet voorstellen dat die kerel nu al zoveel geld bij elkaar geraced heeft als ik eerlijk ben.
Had van der Garde niet de juiste schoonpa gevonden?
Althans.. dat dacht ik ooit gelezen te hebben.
pi_59303115
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 12:47 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Had van der Garde niet de juiste schoonpa gevonden?
Althans.. dat dacht ik ooit gelezen te hebben.
Ja Gamma, dat bedoelde ik dus
http://nl.wikipedia.org/wiki/Marcel_Boekhoorn
Where facts are few, experts are many.
pi_59303702
quote:
Ove Andersson, dertig jaar lang de grote man achter Toyota in de autosport, is bij een rally-ongeluk in Zuid-Afrika omgekomen. De Zweed werd 70 jaar.

Formule 1
Andersson was de laatste jaren voor zijn pensioen actief als teambaas van het Formule 1-team van Toyota. In 2003 stopte hij.

Rallysport
Voordat Andersson bij Toyota aan de slag ging had hij al een mooie carriere in de rallysport achter de rug. In 1975 won hij met Saab de Safari-rally in Kenia.

bron: www.rtl.nl
pi_59303804
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 13:31 schreef NED het volgende:

[..]


wow RIP
pi_59304673
Gestorven in het harnas
Where facts are few, experts are many.
pi_59310381
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 00:52 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Ik vind 20 seconden in zo weinig ronden een behoorlijk snelheidsverschil
Is het ook hoor. Maar ik vond het een beetje raar staan nadat je team 0 punten heeft gehaald.
quote:
Verder zitten we goed op één lijn:
de regel is dom,
Lewis deed dom,
Lewis doet arrogant (ook al vind ik dat het er een beetje bij hoort),
en last but not least: F1 is niet eerlijk
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 13:31 schreef NED het volgende:

[..]


Zonde. Sterkte aan zijn familie en vrienden.
pi_59327753
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 10:30 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Ja, das een heel ander gegeven omdat de afstanden tussen auto's ook groot blijven. Maarja, dan hoef je ook geen safetycar meer op de baan te hebben.

In de huidige situatie de SC langzamer laten gaan resulteerd alleen maar in langer wachten bij het rode licht.
Tja, het is niet de bedoeling dat de coureurs er door een pitstop voor de safety car uitkomen en zo een ronde voorsprong kunnen pakken.

Door hun pitstop zouden ze er ten opzicht van hun positie tijdens de safety car nadeel van moeten ondervinden, dus het rode licht aan het eind is in ieder geval terecht. Zeker in Canada waar de route door de pitstraat korter is dan over de baan zelf. Op de meeste andere circuits zal het andersom zijn, waardoor de safety car al voorbij is als de coureurs de pits uitkomen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_59328864
Wie heeft uberhaupt bepaald, en om welke reden, dat de pits dicht moet als de SC net uit is? Wat is daar het illegale voordeel aan dan?

En als je bijvoorbeeld pituit en de eerste bocht in Canada ziet (pic) dan loopt er een blend-line aan t eind van pituit waar overgang is naar de baan. Deze lijn kunnen ze toch makkelijk gebruiken voor bepaling van wie waar moet rijden achter de SC.
Where facts are few, experts are many.
  donderdag 12 juni 2008 @ 13:07:27 #145
131304 Game_Error
Vol verwachting...
pi_59333005
ff wachten nog
pi_59333064
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 10:40 schreef Atreidez het volgende:
Wie heeft uberhaupt bepaald, en om welke reden, dat de pits dicht moet als de SC net uit is? Wat is daar het illegale voordeel aan dan?

En als je bijvoorbeeld pituit en de eerste bocht in Canada ziet (pic) dan loopt er een blend-line aan t eind van pituit waar overgang is naar de baan. Deze lijn kunnen ze toch makkelijk gebruiken voor bepaling van wie waar moet rijden achter de SC.
Ik neem aan dat je bedoelt waarom de pit uitgang dicht is? Dat heeft niets te maken met of de SC net uit is of niet, maar of de SC en het veld het einde van de pitstraat passeren. Ze willen niet dat rijders die uit de pits komen halverwege het veld invoegen, omdat je dan net zulke situaties krijgt als op een willekeurig knooppunt in Nederland. Geen rijder zal het leuk vinden als iemand uit de pits nog net even voor hem wil invoegen, en de rijders die uit de pit komen kunnen aan hun kant van de witte lijn zo hard als ze willen, en die zullen zo hard en zo ver mogelijk willen doorrijden om zoveel mogelijk plaatsen te winnen terwijl de stakkers op de baan vastzitten achter de SC.

Welk punt ga je dan als positie-bepalend gebruiken? Ik denk niet dat je er op kunt vertrouwen dat coureurs die voor posities aan het knokken zijn netjes en hoffelijk gaan ritsen. Dus als je de pits uit rijdt terwijl de SC net langs komt, heb je pech en moet je wachten tot het hele veld voorbij is.

Oh ja, en je moet natuurlijk voorkomen dat mensen van achter de SC de pits in gaan, meteen doorrijden naar de uitgang en voor de SC weer de baan opkomen. Heb je het hele veld meteen op een ronde
pi_59333234
Mijn GP2 favoriet heeft alweer een Renault afgeschreven in Barcelona geloof ik
Where facts are few, experts are many.
pi_59334937
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 13:09 schreef Ared het volgende:
Ik neem aan dat je bedoelt waarom de pit uitgang dicht is?
Nee dat bedoel ik niet Ik bedoel het dicht zijn van de pits op het moment dat de SC uit komt. Vroeger mocht je gewoon naar binnen, nu moet eerst het hele veld achter de SC zitten eer de pits open gaat.
quote:
Welk punt ga je dan als positie-bepalend gebruiken? Ik denk niet dat je er op kunt vertrouwen dat coureurs die voor posities aan het knokken zijn netjes en hoffelijk gaan ritsen. Dus als je de pits uit rijdt terwijl de SC net langs komt, heb je pech en moet je wachten tot het hele veld voorbij is.
Nou, met zulke coureurs en zoveel camera's mag je dat mijn inziens wel verwachten. Zoiezo is die lijn best duidelijk hoor, toen Montoya in 2005 door rood reed ritste die ook heel mooi met David Coulthard
quote:
Oh ja, en je moet natuurlijk voorkomen dat mensen van achter de SC de pits in gaan, meteen doorrijden naar de uitgang en voor de SC weer de baan opkomen. Heb je het hele veld meteen op een ronde
Het rode licht mag wel aan als de SC Car voorbij komt op rechte stuk met de auto's erachter. Meeste hebben dan toch al gepit
Where facts are few, experts are many.
pi_59336168
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 14:06 schreef Atreidez het volgende:
Nee dat bedoel ik niet Ik bedoel het dicht zijn van de pits op het moment dat de SC uit komt. Vroeger mocht je gewoon naar binnen, nu moet eerst het hele veld achter de SC zitten eer de pits open gaat.
ik noem het de Alonso-regel, omdat deze bedoeld is om te voorkomen dat eikels zoals Alonso na het uitkomen van de SC als een bezetene terugscheuren naar de pits en vervolgens vol tegen een gestrande wagen op rijden. Voor deze regel loonde het namelijk altijd om zo snel mogelijk naar de pits te rijden, nu kun je meteen van je gas omdat je toch niet naar binnen mag tot je je voorsprong kwijt bent.
pi_59337056
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 13:07 schreef Game_Error het volgende:
[ afbeelding ]
pi_59337269
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 15:22 schreef Trystar het volgende:

[..]


Ik mis Rosberg!
pi_59338690
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 15:29 schreef HPoi het volgende:
Ik mis Rosberg!
duurt nog even voor 'ie de tekening in rijdt... die Prius van 'm is zo snel nie...
pi_59343449
Tijden van vandaag;
1 L. Badoer Ferrari 01:22.412 82
2 R. Kubica BMW 01:22.682 69
3 D. Coulthard Red Bull 01:22.724 21
4 S. Buemi Red Bull 01:22.764 79
5 G. Paffett McLaren 01:22.938 36
6 A. Davidson Super Aguri 01:23.208 81
7 N. Hulkenberg Williams 01:23.619 112
8 R. Grosjean Renault 01:23.899 60
9 K. Kobayashi Toyota 01:24.442 82

Davidson reedt overigens in een Honda, en niet zoals vermeld in een SA.
Where facts are few, experts are many.
pi_59368709
Zit net naar de testkalender te kijken, wat een onzin zeg

27 juni Silverstone Circuit
26 juni Silverstone Circuit
25 juni Silverstone Circuit

Race op Silverstone is 6 juli.

11 juli Hockenheimring
10 juli Hockenheimring
9 juli Hockenheimring

Race op Hockenheim is 20 juli.

29 augustus Autodromo Nazionale Monza
28 augustus Autodromo Nazionale Monza
27 augustus Autodromo Nazionale Monza

Race op Monza is 14 sept.

Waar dient de vrijdagtraining dan nog voor
Where facts are few, experts are many.
pi_59370276
Testen op circuits waar er kort na de test een Grand Prix wordt gehouden moet verboden worden (Behalve Monza misschien 1 dag gezien de aerodynamica)
pi_59371894
Tijden van 13 juni 2008:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Pos  Driver      Team                     Time      Laps
 1.  Badoer      Ferrari             (B)  1:21.013   95
 2.  de la Rosa  McLaren-Mercedes    (B)  1:21.374  111
 3.  Glock       Toyota              (B)  1:21.573   97
 4.  Rosberg     Williams-Toyota     (B)  1:21.614   86
 5.  Coulthard   Red Bull-Renault    (B)  1:21.669   86
 6.  Kubica      BMW Sauber          (B)  1:21.761  114
 7.  Barrichello Honda               (B)  1:21.950  122
 8.  Piquet      Renault             (B)  1:22.037  129
 9.  Bourdais    Toro Rosso-Ferrari  (B)  1:22.395  101  
pi_59390589
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 17:53 schreef Atreidez het volgende:
Waar dient de vrijdagtraining dan nog voor
zodat het circuit geld kan verdienen aan de fans die komen kijken?
pi_59392277
Dat dus ja":{
pi_59405582
Alsof dat opweegt tegen de kosten van 3 dagen testen
Where facts are few, experts are many.
pi_59427705
GP Melbourne t/m 2015

Iig een circuit waar niet gestest wordt
Where facts are few, experts are many.
pi_59427762
De tijden nog van afgelopen zaterdag, met een verassing

1 N. Piquet jr. Renault Bridgestone 01:20.076 112
2 P. de la Rosa McLaren Bridgestone 01:20.402 82
3 L. Badoer Ferrari Bridgestone 01:20.680 63
4 M. Webber Red Bull Bridgestone 01:21.037 92
5 T. Glock Toyota Bridgestone 01:21.158 86
6 N. Heidfeld BMW Bridgestone 01:21.672 83
7 R. Barrichello Honda Bridgestone 01:21.672 83
8 N. Hulkenberg Williams Bridgestone 01:21.674 60
9 S. Vettel Scuderia Toro Rosso Bridgestone 01:21.880 72

Geoefend op kwalificaties?
Where facts are few, experts are many.
pi_59428440
quote:
Op maandag 16 juni 2008 11:52 schreef Atreidez het volgende:
GP Melbourne t/m 2015

Iig een circuit waar niet gestest wordt
Goed nieuws, Melbourne
pi_59488450
Wat een stilte hier....
quote:
Ultimate onderhandelt wel degelijk met Toro Rosso
Walsh: 'We zijn met elkaar in gesprek'

[18-06] Het hoge woord is eruit: het Britse Formule 3-team Ultimate Motorsport is wel degelijk in gesprek met Scuderia Toro Rosso. Dit heeft teambaas Barry Walsh toegegeven. ,,We onderhandelen met elkaar. Klopt. Veel meer kan ik er niet over zeggen.”

Ultimate heeft belangstelling voor Toro Rosso.
Half maart werd bekend dat teameigenaar Dietrich Mateschitz zijn renstal in de etalage had gezet en in alle rust op zoek zou gaan naar een nieuwe eigenaar. Deze moet voor seizoen 2010 gevonden zijn. Dan wordt namelijk het gebruik van klantenchassis' verboden.

Als gevolg daarvan ziet Mateschitz geen kans Toro Rosso te blijven steunen, omdat de synergie met Red Bull Racing dan verboden is. Recent werd bekend dat Ultimate Motorsport interesse had. ,,Ultimate? Nog nooit van gehoord”, zei mede-eigenaar Gerhard Berger in een reactie.

In voetbaltermen betekent zo'n reactie dat de transfer van een speler vrijwel rond is. Zover is het in dit geval nog niet, maar Walsh geeft in ieder geval toe dat er met elkaar wordt onderhandeld.

,,Al te veel kan ik er niet over zeggen, dat doe ik liever als er definitief duidelijkheid is”, zegt Walsh in de Irish Independent. ,,We zijn ons project begonnen met de Formule 1 als einddoel. Ik zou nooit bij Ultimate betrokken zijn geraakt als ik er geen vertrouwen in had uiteindelijk in de Formule 1 te eindigen. Dat is vanaf het begin ons doel geweest. Als alles op z'n plek valt, dan zouden we in 2009 op de grid kunnen staan.”

Walsh hoopt met zijn Ultimate Motorsport als het ware een academie op te zetten. Wat nog maar achttien maanden geleden begon als een team in de Formule 3 is nu al uitgegroeid tot een instituut met teams in de kartsport, Formule 3 en de World Series. Voor volgend seizoen staat de GP2 op het programma en misschien dus ook wel gelijk de Formule 1.

Ultimate Motorsport weet zich financieel gesteund door de Angolese oliemaatschappij Sonangol.
pi_59488886
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 14:34 schreef LeXX het volgende:
Wat een stilte hier....
[..]


We zien wel of en door wie het team overtgenomen word.
pi_59519977
Exclusief: Le Mans wil Franse Grand Prix

De Grand Prix van Frankrijk werd al zeventien maal verreden op het circuit van Magny-Cours nabij Nevers. Na de editie van dit jaar zal de Franse Grand Prix hoogstwaarschijnlijk verdwijnen van het afgelegen circuit. Bernie Ecclestone heeft zich al meerdere malen negatief uitgelaten over de infrastructuur rondom het circuit, de organisatie en de ligging van de baan.

Ecclestone bezit zelf het High Tech Test Track van Paul Ricard, en heeft vorig jaar de voorkeur uitgesproken voor een nieuw aan te leggen circuit vlakbij pretpark Euro Disney. Toch zijn er ook bestaande circuits met ambities om de Franse Grand Prix binnen te halen.

Franse bronnen weten aan F1Today.nl te melden dat het circuit van Le Mans wel belangstelling heeft om de Grand Prix van Frankrijk te organiseren. De directie van het beroemde circuit zou hierover zelfs al enkele maanden in gesprek zijn met Ecclestone.

Het circuit van Le Mans zelf ontkent echter de gesprekken in alle toonaarden. Ingrid Moreau, persvoorlichtster van Le Mans: “Voor zover wij weten is 2008 niet de laatste keer dat Grand Prix van Frankrijk op het circuit van Magny-Cours verreden worden. We zijn momenteel ook niet in onderhandeling voor een Formule 1-race, die zal hier voorlopig denk ik ook niet komen.”

Een woordvoerder van het circuit van Magny Cours kan weinig bevestigen, doch doet hij een opvallende uitspraak. “De berichtgeving over het verdwijnen van de Formule 1 op Magny-Cours kan ik niet bevestigen. Ik kan wel melden dat wij geen hoge pet op hebben van Bernie Ecclestone!”

BRON: http://www.f1today.nl/nie(...)l-franse-grand-prix/
pi_59520878
Dat zou wel VET zijn
pi_59522108
Zelfs al zou het naar Le Mans gaan, verwacht ik niet dat het het 24-uur circuit zullen gebruiken, maar eerder het MotoGP circuit.
pi_59522322
Ik vind het Le Mans circuit (niet 24uur maar motogp) nou niet veel bijzonders.
pi_59539490
Is er nog geen topic over de GP van Frankrijk?

Heeft iemand misschien livestreams voor de vrije trainingen van vandaag?
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_59543445
Where facts are few, experts are many.
pi_59623652
Hamilton haalt uit naar Britse media

Wat een zeur is het ook.. ga gewoon goed rijden en maak niet van die ongelovelijk stomme fouten dan hebben kranten ook niks te schrijven.
pi_59624319
quote:
De media kunnen je maken en kunnen je kraken, maar ik weet zeker dat ze mij niet kunnen kraken.
poehpoeh, zullen we de Cruyfismen maar gewoon aan Johan overlaten?
pi_59624992
Hamilton moet niet zo huilen, hij is vorig jaar genoeg opgehemelt door de media.
Nu het even wat slechter gaat staat ie gelijk te huilen, dan Raikkonen maar, het zal hem echt worst wezen er over hem geschreven en gezegt wordt.
pi_59625457
quote:
Met die wagens van toen kon dat nog. Zeker op een circuit als Dijon-Prenois. Beter dan dat flut circuit van Magny-Cours.

Kunnen ze de volgende Franse Grand Prix niet op Dijon-Prenois rijden?
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_59657742
1e testdag op Silverstone.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Pos  Driver      Team                     Time      Laps
 1.  Massa       Ferrari             (B)  1:20.188   71
 2.  Kovalainen  McLaren-Mercedes    (B)  1:20.477   90
 3.  Kubica      BMW Sauber          (B)  1:20.995   82
 4.  Kobayashi   Toyota              (B)  1:21.335   82
 5.  Rosberg     Williams-Toyota     (B)  1:21.410   88
 6.  Webber      Red Bull-Renault    (B)  1:21.656   94
 7.  Piquet      Renault             (B)  1:21.797   68
 8.  Button      Honda               (B)  1:22.081   90
 9.  Liuzzi      Force India         (B)  1:22.250  108
10.  Vettel      Toro Rosso-Ferrari  (B)  1:23.853   10  
pi_59658274
Vettel 10 ronden, dat schiet niet op
pi_59683349
Silverstone, dag 2:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Pos  Driver      Team                     Time      Laps
 1.  Kovalainen  McLaren-Mercedes    (B)  1:20.015   72
 2.  Trulli      Toyota              (B)  1:20.391   95
 3.  Rosberg     Williams-Toyota     (B)  1:20.624   74
 4.  Piquet      Renault             (B)  1:20.787   87
 5.  Vettel      Toro Rosso-Ferrari  (B)  1:20.795   84
 6.  Kubica      BMW-Sauber          (B)  1:20.982   67
 7.  Massa       Ferrari             (B)  1:21.069   69
 8.  Webber      Red Bull-Renault    (B)  1:21.170   39
 8.  Button      Honda               (B)  1:21.445  106
10.  Fisichella  Force India         (B)  1:21.583   52
pi_59685392
Williams lekker bezig! Of eerder gezegd -> ROSBERG!!

Fisichella is trouwens door zijn crash naar het ziekenhuis voor een x-ray.
pi_59698415
http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2008/06/26/special-fiarrari/

Altijd leuke discussie. Volgens mij is het niet zo dat Ferrari altijd de straffen ontloopt. Toen MS zijn auto parkeerde heeft hij daar ook gewoon straf voor gehad.

Kimi kreeg 3 of 4 races terug ook een drive trough omdat zijn bandewarmers er te laat af waren net als Massa in een van de eerste races.

En McLaren moet gewoon wat minder piepen en hun spullen op orde hebben, krijg je ook minder straf en weer die Hammilton verering op het laatst.. hij maakt gewoon stomme fouten..
pi_59698633
Ik lees net dat ze al in 2009 en anders in 2010 een nieuwe F2 willen gaan opzetten.

Jaarlijkse kosten om de auto aan het rijden te houden zouden niet meer dan 200.000 euro zijn.

Ik ben benieuwd
pi_59698658
Ow en fisico is hard de banden ingevlogen in becketts, even naar het ziekenhuis geweest, maar gelukkig okay

=edit=
spuit11, dat stond er al
pi_59701123
Bah, zat in verkeerde topic te posten

The FIA's provisional 2009 F1 calendar:

29 March Australia
5 April Malaysia
19 April Bahrain
10 May Spain
24 May Monaco
7 June Canada
21 June Great Britain
28 June France
12 July Germany
26 July Hungary
9 August Turkey
23 August Europe (Valencia)
6 September Italy
13 September Belgium
27 September Singapore
11 October Japan
18 October China
1 November Brazil
15 November Abu Dhabi
quote:
FIA heeft plannen voor Formule 2-klasse
25 juni 2008

De autosportbond FIA gaat een nieuwe raceklasse opzetten, genaamd Formule 2. Zo is woensdag besloten tijdens een bijeenkomst van de mondiale autosportraad in Parijs. De FIA wil hiermee meer kansen creëren voor jong autosporttalent.

De Formule 2 zou een directe rivaal kunnen worden van de GP2, een raceklasse die enkele jaren geleden in het leven is geroepen. De Formule 2 zou echter een stuk goedkoper worden dan de GP2. Naar schatting is er voor het laten rijden van een GP2-wagen namelijk een budget van 1,3 miljoen euro per jaar nodig. Het laten rijden van een F2-auto zou niet meer dan 200.000 euro per seizoen mogen kosten.

Tot 1984 was er ook een F2-klasse. Deze werd in 1985 vervangen door de F3000. Tegenwoordig is de GP2 de belangrijkste opstapklasse naar de Formule 1.
http://f1.gpupdate.net/nl(...)or-formule-2-klasse/

Goed plan Had geen idee dat die gp2 krengen zo duur waren!
Where facts are few, experts are many.
pi_59701918
twijfelachtig plan en of het haalbaar is valt nog maar te bezien.
quote:
How the FIA hopes to achieve running costs of around ¤200,000 per car per season remains to be seen. The target figure is significantly lower than it costs to compete in the current traditional ladder series - GP2 Series and F3.

It is not clear if the intention is to run the series as a support race for F1, or even if it is being introduced as a replacement on the bill for GP2, which costs around ¤1.5m per season to run a car. Or indeed, whether it would co-exist alongside the second-string category that replaced F3000 in 2004.

One current GP2 team boss told autosport.com: "Our cars actually cost ¤190,000, and that's without the engines. If it's a junior formula, like Formula Ford or something, then fine, but you cannot run anything substantial for that kind of money. For example, a Formula BMW costs just under ¤300,000 to run per car in Europe, and that's with zero margin.

"I can't think what cars they expect to run for ¤200,000, because there are people spending that kind of money in karting in Europe."

The use of the name F2 could be seen as a clear provocation against Bernie Ecclestone, showing that the FIA is willing to set-up their own championships and are ready to go up against a series that is backed by the commercial rights holder, and is partly financed by CVC.
de GP2 is er voor om het gat tussen F3 en F1 te overbruggen. Waarom zou je dan een concurrerende serie opzetten die qua budget (en dus waarschijnlijk qua prestaties) onder de F3 terecht komt? Pure provocatie en redelijk kansloze geldverkwisting als je het mij vraagt, qua promotie kan de FIA het nooit van Ecclestone/CVC winnen.
pi_59702602
Dat is het hele punt.. Over die prestaties zwijgen ze maar ze geven wel aan concurrent voor GP2, dan moet het toch minimaal even hard gaan. Nou moet ik zeggen dat GP2 wel erg hard gaat hoor, 5 seconden sneller dan de A1GP op bv. Maleisie
Where facts are few, experts are many.
pi_59702909
Ik had hier nog geen meeleesdinges

Bij dezen
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_59704499
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 11:51 schreef Atreidez het volgende:
Bah, zat in verkeerde topic te posten

The FIA's provisional 2009 F1 calendar:

29 March Australia
5 April Malaysia
19 April Bahrain
10 May Spain
24 May Monaco
7 June Canada
21 June Great Britain
28 June France
12 July Germany
26 July Hungary
9 August Turkey
23 August Europe (Valencia)
6 September Italy
13 September Belgium
27 September Singapore
11 October Japan
18 October China
1 November Brazil
15 November Abu Dhabi
[..]

http://f1.gpupdate.net/nl(...)or-formule-2-klasse/

Goed plan Had geen idee dat die gp2 krengen zo duur waren!
Geen Amerika dus..
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 13:00 schreef Sally het volgende:
Ik had hier nog geen meeleesdinges

Bij dezen
Dit weekend druk met de manager of ga je ook naar blof
pi_59705026
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 13:53 schreef Giem het volgende:

[..]

Geen Amerika dus..
[..]

Dit weekend druk met de manager of ga je ook naar blof
Bløf? WAAR?

En ik ben niet zo druk met de F1-manager hoor... Dat zijn de developers.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_59705631
http://www.concertatsea.nl/index08.asp?PID=12

Misschien kan je nog mee in een handtas

Aaah dat is het beter werk, uitbesteden. Moest ik ook eens vaker doen.
pi_59706923
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 14:27 schreef Giem het volgende:
http://www.concertatsea.nl/index08.asp?PID=12

Misschien kan je nog mee in een handtas

Aaah dat is het beter werk, uitbesteden. Moest ik ook eens vaker doen.
Oh ja, nee daar ga ik niet naar toe. Had het wel leuk gevonden, maar je zit met overnachten enzo.

[/offtopic]
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_59711473
ON-TOPIC SALLY!!!

Je zit in een voorbeeldpositie hoor!
pi_59711517






Ook Force India aan het testen met die lelijke vin zie ik
pi_59711559
quote:
Uiteindelijke reden voor crash Kovalainen bekend

Mclaren heeft vandaag de resultaten van haar onderzoek naar de crash van haar rijder Heikki Kovalainen tijdens de Grote Prijs van Spanje in Barcelona, vrijgegeven.

Eerder werd als reden opgegeven dat de velg in het linkervoorwiel het begeven had. Sindsdien startte Mclaren een diepgaand onderzoek met de hulp van de leverancier van de velgen, Enkei en de FIA. Er werd gebruik gemaakt van elke mogelijke data die men kon vinden. De resultaten werden uitgelegd door Martin Whitmarsh.

"We weten nu hoe het probleem ontstond. Niet zoals we eerst dachten door het simpelweg falen van een velg maar door het verkeerd aanbrengen van de lak, waaraan Enkei, de leverancier van onze velgen, niets kon doen."

Tijdens het aanbrengen van de lak zou het centrale gedeelte van de velg onbedekt zijn gebleven, iets wat meestal gebeurd om de efficiëntie van het onderdeel te verbeteren. De belakte onderdelen zorgde er nu echter voor dat de velg en de axle van het wiel uit elkaar bewogen in de bochtige gedeeltes van het circuit. Het rubber van de band schuurde bij gevolg tege de remmen en uiteindelijk begaf de velg het ten gevolge van de slijtage.

Kovalainen kwam door deze faling onder de bandenmuur terecht met z'n Mclaren. Gelukkig hield de Fin er enkel een lichte hersenschudding aan over. Mclaren heeft er nu voor gezorgd dat de fout zich niet kan herhalen.

» Gepost door Wesley Jeunen - 26/06/2008 17:23

bron: www.f1journaal.be
Hoezo kon Enkei er niets aan doen? Wie brengt dan die lak aan? Mercedes zelf?
pi_59711714
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 18:39 schreef NED het volgende:
ON-TOPIC SALLY!!!

Je zit in een voorbeeldpositie hoor!
Duh...
Ik was niet degene die erover begon


En hoe is het met jou dan? Nog een hartfilmpje nodig gehad? Als ik je reactie zo zie, heb je 'm vast weer nodig

Denk aan je hart!
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_59711750
En als ik dan weer ontopic mag reageren, ik zal eens kijken of er nog meer bronnen zijn over die crash van Heikki, het is wel een bericht waard op FOK!sport
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_59712689
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 18:42 schreef NED het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ook Force India aan het testen met die lelijke vin zie ik
Ach al zetten ze er 10 van die vinnen op, echt snel zal Force India niet gaan.
  donderdag 26 juni 2008 @ 19:39:31 #197
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_59712830
quote:
]McLaren denkt eraan twee nieuwe auto's te bouwen
Whitmarsh: 'Ieder team zoekt naar de beste oplossing'

[26-06] De komst van KERS en het verbieden van allerlei aerodynamische flapjes en frutsels brengt veel onzekerheid en nieuwe uitdagingen met zich mee in de aanloop naar seizoen 2009. Om er zeker van te zijn dat het de plank niet mis slaat, denkt McLaren eraan twee auto's te ontwerpen. Al wil CEO Martin Whitmarsh dat niet bevestigen.

Whitmarsh wil niet er niet te veel over kwijt.
KERS is een systeem dat de energie absorbeert die vrijkomt tijdens het remmen. Deze energie wordt opgeslagen en kan later worden aangewend om extra vermogen te genereren. Verplicht is het inbouwen van een KERS-systeem niet.

,,De uitdaging voor de engineers schuilt in het feit dat er een KERS-systeem ontworpen moet worden dat op ieder circuit een voordeel oplevert. Dat is niet gemakkelijk”, zegt Whitmarsh in gesprek met het online tijdschrift GPWeek.

,,Als je opgeslagen energie laat vrijkomen en daardoor iemand kunt inhalen, dan is dat een voordeel. Maar er zijn ook nadelen: wat betreft het gewicht, de grootte en het feit dat dat ding op één of andere manier gekoeld moet worden”, legt Whitmarsh uit.

Ook wat betreft de gewichtsverdeling en de rijhoogte kan KERS de teams hoofdpijn bezorgen. Daarom is al voorgesteld om het minimumgewicht (nu 605 kilo) van de bolides te verhogen. Verder lijkt het vrijwel zeker dat de wielbasis verlengd zal moeten worden om KERS in te bouwen.

En dat terwijl het op sommige circuits een voordeel kan zijn om met een kortere wielbasis te rijden. Kijk maar naar het voordeel dat Ferrari vorig jaar op sommige circuits – Istanbul met name – had ten opzichte van de concurrentie.

Daarom wordt geopperd dat het team overweegt twee verschillende auto's te bouwen. Whitmarsh houdt McLarens kaarten tegen de borst. ,,We moeten met allerlei zaken rekening houden”, zegt hij. ,,We zijn op zoek naar een oplossing die ons op alle vlakken het beste biedt. Net zoals ieder ander team zal doen, denk ik.”

KVN
Bron: Formule1 racereport website

Tja kweet het niet hoor, hebben ze niet ooit dezelfde fout gemaakt met de beroemde/beruchte MP4-18 destijds (2004 ofzo). Mooi autootje bouwen en dan niet inzetten
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  donderdag 26 juni 2008 @ 19:57:25 #198
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_59713205
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 19:39 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Bron: Formule1 racereport website

Tja kweet het niet hoor, hebben ze niet ooit dezelfde fout gemaakt met de beroemde/beruchte MP4-18 destijds (2004 ofzo). Mooi autootje bouwen en dan niet inzetten
Dat was om een andere reden (betrouwbaarheid en veiligheid).
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 26 juni 2008 @ 20:08:21 #199
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_59713444
Dat weet ik, maar toendertijd waren ze ook met twee -of 3 als je de 2005 auto zou meetellen- wagens gelijktijdig bezig. Nu zijn ze ook met 2 wagens gelijktijdig bezig, en de kans bestaat dat als de KERS-bolide beter presteerd dan verwacht of beter als die van de concurrentie, dat ze de gewone auto nooit inzetten. Of juist andersom, mocht de KERS-wagen niet goed werken dat deze nooit ingezet wordt. Daar doelde ik dus eigenlijk op
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_59713535
Silverstone, dag 3:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Pos  Driver       Team                     Time      Laps
 1.  Hamilton     McLaren-Mercedes    (B)  1:19.170   88
 2.  Glock        Toyota              (B)  1:19.815   79
 3.  Raikkonen    Ferrari             (B)  1:20.321   60
 4.  Alonso       Renault             (B)  1:20.862   78
 5.  Heidfeld     BMW-Sauber          (B)  1:21.011   93
 6.  Nakajima     Williams-Toyota     (B)  1:21.059   70
 7.  Sutil        Force India         (B)  1:21.331   71
 8.  Barrichello  Honda               (B)  1:21.344   94
 9.  Bourdais     Toro Rosso-Ferrari  (B)  1:21.432   76
10.  Coulthard    Red Bull-Renault    (B)  1:22.232   31
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')