Da's het treurige. Hij verklaarde het rode licht wel gezien te hebben.quote:Op maandag 9 juni 2008 00:01 schreef Giem het volgende:
Milde straf, hij vergooide wel de win kansen waarschijnlijk 10 of 8 punten van Kimi deze race door een mega stomme fout.. het eerste wat je met rijles word geleerd, rood licht is stoppen.. maar nee, niet voor Hammilton.. ding knipperde nog wel.. is die gast blind.. Knipperende RODE lichten, 2 auto's die stoppen, ah wacht ik rijd lekker door :s
10 plaatsen... ik had hem achteraan neer gezet, of een race niet mee laten doen... ow nee natuurlijk niet, tis Hammilton.
quote:Op maandag 9 juni 2008 10:57 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Da's het treurige. Hij verklaarde het rode licht wel gezien te hebben.
Heb zelf het idee dat hij het pas zag nadat Kimi hem er even op wees.quote:Op maandag 9 juni 2008 10:58 schreef Giem het volgende:
[..]
Nou laat ik dan maar niet zeggen wat ik er van vind...
Bronquote:It is one of my skills. I am able to adjust to whatever conditions I have
Bronquote:Ron Dennis confirmed to me that the team told Lewis to watch out for the pit lane exit light being red, but his mind was on the fact that a slow stop had meant both Raikkonen and Kubica had got in front of him and he was set to rejoin third.
KLIKquote:Op maandag 9 juni 2008 11:06 schreef Atreidez het volgende:
Wilde ff die crash in de pit laten zien aan collega, dus YouTube open, gevonden, aanklikken;
This video is no longer available due to a copyright claim by Formula One Management.
Bernie
Van mij had ie de pitmuur mogen kiezen!quote:Op maandag 9 juni 2008 12:39 schreef sanger het volgende:
Hami doet het wel slim door hem, op het moment dat hij beseft iemand te gaan raken, te kiezen voor Raikkonen en niet voor Kubica.
Had dan ook nog fout af kunnen lopen. Twee wagens naast elkaar die gelijktijdig op de uitvoegstrook rijden. Moet er toch 1 gaan liften.quote:Op maandag 9 juni 2008 13:14 schreef NED het volgende:
Nouja, zodra het licht op groen zou zijn gegaan was het gewoon wie er het eerst / beste weg zou zijn gekomen.
En dan had Kimi gewonnen. Kubica zat aan de buitenkant en als 2 auto's dik niet past daar zal hij vanzelf wel gelift hebben om te voorkomen dat hij over de witte streep terecht zou komen bij het uitrijden.quote:Op maandag 9 juni 2008 13:24 schreef HPoi het volgende:
[..]
Had dan ook nog fout af kunnen lopen. Twee wagens naast elkaar die gelijktijdig op de uitvoegstrook rijden. Moet er toch 1 gaan liften.
SC situatie.. dus niet inhalen. Degene die eerste bij eind van de pit staat mag er als eerste uit en dan zo verder op volgorde, jammer dat we dat niet meer te zien kregenquote:Op maandag 9 juni 2008 13:14 schreef NED het volgende:
Nouja, zodra het licht op groen zou zijn gegaan was het gewoon wie er het eerst / beste weg zou zijn gekomen.
Hooguit 2 of 4 ten opzichte van Hamilton. Verder is de straf voor causing an avoidable collision altijd hetzelfde. Ofwel een drive-through (bij het door kunnen rijden), ofwel 10 plaatsen terug op de grid (als je zelf ook uitvalt). Kijk maar naar de straf die Nakajima kreeg voor het aanrijden van Kubica (ook een titelkandidaat) in Australië. Dus Hamilton wordt hier niet bevoordeeld, zoals je suggereert.quote:Op maandag 9 juni 2008 00:01 schreef Giem het volgende:
Milde straf, hij vergooide wel de win kansen waarschijnlijk 10 of 8 punten van Kimi deze race door een mega stomme fout.. het eerste wat je met rijles word geleerd, rood licht is stoppen.. maar nee, niet voor Hammilton.. ding knipperde nog wel.. is die gast blind.. Knipperende RODE lichten, 2 auto's die stoppen, ah wacht ik rijd lekker door :s
10 plaatsen... ik had hem achteraan neer gezet, of een race niet mee laten doen... ow nee natuurlijk niet, tis Hammilton.
Buiten wat Atreidez al zegt. Als Kubica gewoon de lijn aan had gehouden had hij Kimi in het gras geduwt en had deze wel zijn conclusies getrokken.quote:Op maandag 9 juni 2008 13:59 schreef NED het volgende:
[..]
En dan had Kimi gewonnen. Kubica zat aan de buitenkant en als 2 auto's dik niet past daar zal hij vanzelf wel gelift hebben om te voorkomen dat hij over de witte streep terecht zou komen bij het uitrijden.
Dus als Kimi gewoon gas erop had gehouden had Kubica wel eieren voor zn geld gekozen denk ik.
Of niet en dan had hij later een drivetrhough gekregen wegens het rijden over de witte lijn.
Als het voorval niet voorgevallen was had Kimi uitstekende papieren gehad om hem te winnen
Bronquote:Hamilton says there is no stopping him
Lewis Hamilton says "nothing can stop" his McLaren team this season, the Briton claiming he has already put his Canadian Grand Prix blunder behind.
The McLaren driver lost the championship lead to BMW Sauber's Robert Kubica in Montreal, after he crashed into the back of Kimi Raikkonen after failing to see the red light at the end of the pitlane in time.
Hamilton will also start the French Grand Prix on the back foot after receiving a ten-place grid penalty for the incident.
But the Briton, who was running strongly in the race before the crash, says the accident will not affect him, and he reckons that nothing can stop him now.
"This will make no difference," said Hamilton of the accident. "I t hasn't knocked me confidence-wise. I'm not gutted or disappointed.
"Going forward the mood is strong. The fact is we destroyed everyone this weekend. With the car we have right now there is no stopping us.
"It is not going to take me a day to recover or anything. I'll be up first thing training and really looking forward to Magny-Cours. You can't win them all.
Hamilton labeled the rule that cost him the crash and the penalty as "silly".
"We are baffled how it came to that in the space of 30 seconds," he said. "They fuelled me longer I had two guys in front of me and suddenly they have stopped as I have looked at the red light.
"Personally I think the rule is silly. We are in the race, how can you see a red light at the end of the pitlane? But that's the rule and I accept it."
But the 21-year-old admitted that starting from the middle of the pack in France will give him added motivation.
"I start ten places back in the next race. It's a bit harsh really. I didn't aim to ruin anyone's race. I've already lost everything. This makes me stronger. I can't wait for Magny-Cours."
Een stilstaande Ferrari lukte het anders aardig.quote:Lewis Hamilton says "nothing can stop" his McLaren team this season, the Briton claiming he has already put his Canadian Grand Prix blunder behind.
Volgens mij alleen de wagen van Kimi. En P9 (Heikki) plus een DNF is nou niet echt briljant te noemen.quote:"Going forward the mood is strong. The fact is we destroyed everyone this weekend.
Als ik het me goed herinner was Kimi de paar ronden voor de SC snellere tijden aan het zetten dan Hamilton, dus dat zal ook wel meevallen.quote:With the car we have right now there is no stopping us.
Dus een veiligsheidsregel is dwaas. Weten we dat ook weer.quote:"Personally I think the rule is silly.
Raikkonen en Kubica lukte het anders en het werd nog tegen je gezegd ook.quote:We are in the race, how can you see a red light at the end of the pitlane?
Wat lief van onze Lewis.quote:But that's the rule and I accept it."
Amen en schors die harry!quote:Op dinsdag 10 juni 2008 18:49 schreef ElmarO het volgende:
Hamilton is weer lekker bezig.
[..]
Bron
En mijn commentaar hierop:
[..]
Een stilstaande Ferrari lukte het anders aardig.
[..]
Volgens mij alleen de wagen van Kimi. En P9 (Heikki) plus een DNF is nou niet echt briljant te noemen.
[..]
Als ik het me goed herinner was Kimi de paar ronden voor de SC snellere tijden aan het zetten dan Hamilton, dus dat zal ook wel meevallen.
[..]
Dus een veiligsheidsregel is dwaas. Weten we dat ook weer.
[..]
Raikkonen en Kubica lukte het anders en het werd nog tegen je gezegd ook.
[..]
Wat lief van onze Lewis.
Echt, kan Hamilton voorlopig niet gewoon beter zijn mond houden en het gewoon op de baan laten zien. Met een beetje arrogantie hoeft niks mis te zijn. Maar dit is gewoon misplaatste arrogantie naar mijn mening.
quote:Op dinsdag 10 juni 2008 18:49 schreef ElmarO het volgende:
Hamilton is weer lekker bezig.
Bron
En mijn commentaar hierop:
Een stilstaande Ferrari lukte het anders aardig.
"We" is het woord dat je gebruikt als je in team-verband werkt. Coureurs bouwen / onderhouden hun auto's nietquote:Volgens mij alleen de wagen van Kimi. En P9 (Heikki) plus een DNF is nou niet echt briljant te noemen.
Als puntje bij paaltje komt kon Kimi de pole ook niet pakken en had 'ie voor de SC bijna 20 seconden achterstand op Hamilton. Probleem was het grainen van de nieuwe banden. Dit probleem had ie dus na elke pitstop gehad.quote:Als ik het me goed herinner was Kimi de paar ronden voor de SC snellere tijden aan het zetten dan Hamilton, dus dat zal ook wel meevallen.
Mjah, ergens is het ook wel zo. Je moet de snelste zijn maar dan staat er een stoplicht. Dat is nogal tegenstrijds, imo. Stel dat je team een pitstop doet die 5 seconden langzamer is (5x12 liter, toch?) dan is dat ineens een voordeel i.p.v. een nadeel. En is dat stoplicht wel nodig? Ik hoop dat er volgend jaar met een SC-knop op het stuur wordt gereden, dan kan dat stoplicht ook weg. [edit : SC kan ook gewoon langzamer rijden als er pitters zijn, i.p.v. een stoplicht dat de race verpest]quote:Dus een veiligsheidsregel is dwaas. Weten we dat ook weer.
Massa had er anders ook een keer problemen mee en Rosberg dus ook. Ik vraag me af of het ding wel duidelijk genoeg te zien is. Natuurlijk blijft het een stommiteit maar ik heb geen idee hoe zichtbaar het stoplicht is met de pitwall-crews ervoor en de verhoogde cockpit randen naast je hoofd.quote:Raikkonen en Kubica lukte het anders en het werd nog tegen je gezegd ook.
quote:Wat lief van onze Lewis.
Ach ... winnersmentaliteit is niet dat je zegt dat je waarschijnlijk de volgende race in een hoekje gaat zitten huilen of dat het allemaal nooit meer gaat lukken. Qua arrogantie staat Lewis bij mij op een 4 op de schaal van Schumacher. Jammer dat hij Kimi eruit heeft getikt en niet door kon rijden ... dat had Monaco weer een beetje goed gemaakt.quote:Echt, kan Hamilton voorlopig niet gewoon beter zijn mond houden en het gewoon op de baan laten zien. Met een beetje arrogantie hoeft niks mis te zijn. Maar dit is gewoon misplaatste arrogantie naar mijn mening.
Klopt, maar met trashen viel het naar mijn idee aardig mee. Dan verwacht ik eerder dat beide wagens het veld compleet wegrijden. Beetje zoals McLaren op Monaco in 2007. Daar vond ik dit nou niet echt op lijken.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 22:13 schreef Googolplexian het volgende:
"We" is het woord dat je gebruikt als je in team-verband werkt. Coureurs bouwen / onderhouden hun auto's niet
Klopt, maar misschien lag het alleen aan dit setje. (Geen idee of Ferrari er eerder in weekend ook last van had. Heb ik niet gezien).quote:Als puntje bij paaltje komt kon Kimi de pole ook niet pakken en had 'ie voor de SC bijna 20 seconden achterstand op Hamilton. Probleem was het grainen van de nieuwe banden. Dit probleem had ie dus na elke pitstop gehad.
Vind het zelf ook niet echt een geweldige regel, maar hij is er nu eenmaal. Dat de coureurs moeite hebben om hem te kunnen zien kan, maar daarvoor waarschuwt het team hem ook dat het ding op rood staat.quote:Mjah, ergens is het ook wel zo. Je moet de snelste zijn maar dan staat er een stoplicht. Dat is nogal tegenstrijds, imo. Stel dat je team een pitstop doet die 5 seconden langzamer is (5x12 liter, toch?) dan is dat ineens een voordeel i.p.v. een nadeel. En is dat stoplicht wel nodig? Ik hoop dat er volgend jaar met een SC-knop op het stuur wordt gereden, dan kan dat stoplicht ook weg. [edit : SC kan ook gewoon langzamer rijden als er pitters zijn, i.p.v. een stoplicht dat de race verpest
Daar had Hamilton het zelf ook nog over. En dat hij er daarom extra attent op zou zijn. Zoals eerder gezegd wees het team hem er ook al op. Dus met dat extra opletten viel het blijkbaar wel mee.quote:Massa had er anders ook een keer problemen mee en Rosberg dus ook. Ik vraag me af of het ding wel duidelijk genoeg te zien is. Natuurlijk blijft het een stommiteit maar ik heb geen idee hoe zichtbaar het stoplicht is met de pitwall-crews ervoor en de verhoogde cockpit randen naast je hoofd.
quote:![]()
![]()
Niks mis met winnaarsmentaliteit, maar ik vind dit vrij misplaatste arrogantie. Geef gewoon toe dat je een stomme fout hebt gemaakt en zand erover. Lijkt mij nou niet zo heel moeilijk.quote:Ach ... winnersmentaliteit is niet dat je zegt dat je waarschijnlijk de volgende race in een hoekje gaat zitten huilen of dat het allemaal nooit meer gaat lukken. Qua arrogantie staat Lewis bij mij op een 4 op de schaal van Schumacher. Jammer dat hij Kimi eruit heeft getikt en niet door kon rijden ... dat had Monaco weer een beetje goed gemaakt.
Je bedoelt sneller tochquote:Op dinsdag 10 juni 2008 22:13 schreef Googolplexian het volgende:
[edit : SC kan ook gewoon langzamer rijden als er pitters zijn, i.p.v. een stoplicht dat de race verpest]
Nee, ik bedoel langzamer ... Ik denk niet dat de SC sneller kanquote:Op dinsdag 10 juni 2008 22:32 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Je bedoelt sneller tochDat stoplicht staat op rood omdat de SC en de trein nog niet voorbij waren..
Het belachelijkste vind ik eigenlijk dat de pit dicht is als de SC uit komt. Je hele voorsprong zie je zo verdwijnen.. En wat ook zo stom is, auto's doorlaten omdat ie de leider wil oppikken.. Je bent de fucking safetycar, zodat er niemand voorbij scheurt! Die lapped cars die mogen overtaken vind ik wel logisch, en dat is meestal ook pas aan t einde van de caution en als de track eigenlijk clear is.
Ik vind 20 seconden in zo weinig ronden een behoorlijk snelheidsverschilquote:
bronquote:"In heel mijn carrière heb ik nog nooit naar de lichten op het einde van de pitlane gekeken,"
Ik mag toch aannemen dat dat niet 3 miljoen dollar eigen geld was wel?quote:Van der Garde wil geld van Force India
BREDA (ANP) - De Nederlands autocoureur Giedo van der Garde eist ruim 2 miljoen dollar, omgerekend 1,3 miljoen euro, van het formule 1-team Force India. Dat bleek dinsdag tijdens een kort geding bij de rechtbank in Breda.
Van der Garde heeft beslag laten leggen op bankrekeningen en sponsorgelden van Force India. Het Indiase team, dat vorig jaar het Nederlandse formule 1-team Spyker overnam, eist opheffing van de beslagen.
Van der Garde tekende in februari 2007 een servicecontract met Force India. Hij betaalde 3 miljoen dollar om 6000 kilometer te mogen testrijden in de Spyker gedurende het seizoen 2007. Door omstandigheden kwam hij niet verder dan ruim 2000 kilometer. Hij wil nu ruim 2 miljoen dollar terug voor de niet gereden kilometers.
De rechter doet uitspraak op 20 juni.
Ja, das een heel ander gegeven omdat de afstanden tussen auto's ook groot blijven. Maarja, dan hoef je ook geen safetycar meer op de baan te hebben.quote:Op woensdag 11 juni 2008 00:48 schreef Googolplexian het volgende:
Nee, ik bedoel langzamer ... Ik denk niet dat de SC sneller kan
Meest ideale situatie zou denk ik zijn dat iedereen z'n pitlimiter aan gaat (door de wedstrijdleiding geactiveerd) en dus 80 (of 60) rijdt. Afstanden van auto naar auto blijft gelijk en 60 / 80 is een stuk langzamer dan ze nu voorbij een ongeluk scheuren.
Had van der Garde niet de juiste schoonpa gevonden?quote:Op woensdag 11 juni 2008 09:50 schreef NED het volgende:
[..]
Ik mag toch aannemen dat dat niet 3 miljoen dollar eigen geld was wel?
Ik kan me niet voorstellen dat die kerel nu al zoveel geld bij elkaar geraced heeft als ik eerlijk ben.
Ja Gamma, dat bedoelde ik dusquote:Op woensdag 11 juni 2008 12:47 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Had van der Garde niet de juiste schoonpa gevonden?
Althans.. dat dacht ik ooit gelezen te hebben.
quote:Ove Andersson, dertig jaar lang de grote man achter Toyota in de autosport, is bij een rally-ongeluk in Zuid-Afrika omgekomen. De Zweed werd 70 jaar.
Formule 1
Andersson was de laatste jaren voor zijn pensioen actief als teambaas van het Formule 1-team van Toyota. In 2003 stopte hij.
Rallysport
Voordat Andersson bij Toyota aan de slag ging had hij al een mooie carriere in de rallysport achter de rug. In 1975 won hij met Saab de Safari-rally in Kenia.
bron: www.rtl.nl
Is het ook hoor. Maar ik vond het een beetje raar staan nadat je team 0 punten heeft gehaald.quote:Op woensdag 11 juni 2008 00:52 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ik vind 20 seconden in zo weinig ronden een behoorlijk snelheidsverschil![]()
quote:Verder zitten we goed op één lijn:
de regel is dom,
Lewis deed dom,
Lewis doet arrogant (ook al vind ik dat het er een beetje bij hoort),
en last but not least: F1 is niet eerlijk
Zonde.quote:
Tja, het is niet de bedoeling dat de coureurs er door een pitstop voor de safety car uitkomen en zo een ronde voorsprong kunnen pakken.quote:Op woensdag 11 juni 2008 10:30 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Ja, das een heel ander gegeven omdat de afstanden tussen auto's ook groot blijven. Maarja, dan hoef je ook geen safetycar meer op de baan te hebben.
In de huidige situatie de SC langzamer laten gaan resulteerd alleen maar in langer wachten bij het rode licht.
Ik neem aan dat je bedoelt waarom de pit uitgang dicht is? Dat heeft niets te maken met of de SC net uit is of niet, maar of de SC en het veld het einde van de pitstraat passeren. Ze willen niet dat rijders die uit de pits komen halverwege het veld invoegen, omdat je dan net zulke situaties krijgt als op een willekeurig knooppunt in Nederland. Geen rijder zal het leuk vinden als iemand uit de pits nog net even voor hem wil invoegen, en de rijders die uit de pit komen kunnen aan hun kant van de witte lijn zo hard als ze willen, en die zullen zo hard en zo ver mogelijk willen doorrijden om zoveel mogelijk plaatsen te winnen terwijl de stakkers op de baan vastzitten achter de SC.quote:Op donderdag 12 juni 2008 10:40 schreef Atreidez het volgende:
Wie heeft uberhaupt bepaald, en om welke reden, dat de pits dicht moet als de SC net uit is? Wat is daar het illegale voordeel aan dan?
En als je bijvoorbeeld pituit en de eerste bocht in Canada ziet (pic) dan loopt er een blend-line aan t eind van pituit waar overgang is naar de baan. Deze lijn kunnen ze toch makkelijk gebruiken voor bepaling van wie waar moet rijden achter de SC.
Nee dat bedoel ik nietquote:Op donderdag 12 juni 2008 13:09 schreef Ared het volgende:
Ik neem aan dat je bedoelt waarom de pit uitgang dicht is?
Nou, met zulke coureurs en zoveel camera's mag je dat mijn inziens wel verwachten. Zoiezo is die lijn best duidelijk hoor, toen Montoya in 2005 door rood reed ritste die ook heel mooi met David Coulthardquote:Welk punt ga je dan als positie-bepalend gebruiken? Ik denk niet dat je er op kunt vertrouwen dat coureurs die voor posities aan het knokken zijn netjes en hoffelijk gaan ritsen. Dus als je de pits uit rijdt terwijl de SC net langs komt, heb je pech en moet je wachten tot het hele veld voorbij is.
Het rode licht mag wel aan als de SC Car voorbij komt op rechte stuk met de auto's erachter. Meeste hebben dan toch al gepitquote:Oh ja, en je moet natuurlijk voorkomen dat mensen van achter de SC de pits in gaan, meteen doorrijden naar de uitgang en voor de SC weer de baan opkomen. Heb je het hele veld meteen op een ronde
ik noem het de Alonso-regel, omdat deze bedoeld is om te voorkomen dat eikels zoals Alonso na het uitkomen van de SC als een bezetene terugscheuren naar de pits en vervolgens vol tegen een gestrande wagen op rijden. Voor deze regel loonde het namelijk altijd om zo snel mogelijk naar de pits te rijden, nu kun je meteen van je gas omdat je toch niet naar binnen mag tot je je voorsprong kwijt bent.quote:Op donderdag 12 juni 2008 14:06 schreef Atreidez het volgende:
Nee dat bedoel ik nietIk bedoel het dicht zijn van de pits op het moment dat de SC uit komt. Vroeger mocht je gewoon naar binnen, nu moet eerst het hele veld achter de SC zitten eer de pits open gaat.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | 1. Badoer Ferrari (B) 1:21.013 95 2. de la Rosa McLaren-Mercedes (B) 1:21.374 111 3. Glock Toyota (B) 1:21.573 97 4. Rosberg Williams-Toyota (B) 1:21.614 86 5. Coulthard Red Bull-Renault (B) 1:21.669 86 6. Kubica BMW Sauber (B) 1:21.761 114 7. Barrichello Honda (B) 1:21.950 122 8. Piquet Renault (B) 1:22.037 129 9. Bourdais Toro Rosso-Ferrari (B) 1:22.395 101 |
zodat het circuit geld kan verdienen aan de fans die komen kijken?quote:Op vrijdag 13 juni 2008 17:53 schreef Atreidez het volgende:
Waar dient de vrijdagtraining dan nog voor
Goed nieuws, Melbournequote:Op maandag 16 juni 2008 11:52 schreef Atreidez het volgende:
GP Melbourne t/m 2015
Iig een circuit waar niet gestest wordt
quote:Ultimate onderhandelt wel degelijk met Toro Rosso
Walsh: 'We zijn met elkaar in gesprek'
[18-06] Het hoge woord is eruit: het Britse Formule 3-team Ultimate Motorsport is wel degelijk in gesprek met Scuderia Toro Rosso. Dit heeft teambaas Barry Walsh toegegeven. ,,We onderhandelen met elkaar. Klopt. Veel meer kan ik er niet over zeggen.”
Ultimate heeft belangstelling voor Toro Rosso.
Half maart werd bekend dat teameigenaar Dietrich Mateschitz zijn renstal in de etalage had gezet en in alle rust op zoek zou gaan naar een nieuwe eigenaar. Deze moet voor seizoen 2010 gevonden zijn. Dan wordt namelijk het gebruik van klantenchassis' verboden.
Als gevolg daarvan ziet Mateschitz geen kans Toro Rosso te blijven steunen, omdat de synergie met Red Bull Racing dan verboden is. Recent werd bekend dat Ultimate Motorsport interesse had. ,,Ultimate? Nog nooit van gehoord”, zei mede-eigenaar Gerhard Berger in een reactie.
In voetbaltermen betekent zo'n reactie dat de transfer van een speler vrijwel rond is. Zover is het in dit geval nog niet, maar Walsh geeft in ieder geval toe dat er met elkaar wordt onderhandeld.
,,Al te veel kan ik er niet over zeggen, dat doe ik liever als er definitief duidelijkheid is”, zegt Walsh in de Irish Independent. ,,We zijn ons project begonnen met de Formule 1 als einddoel. Ik zou nooit bij Ultimate betrokken zijn geraakt als ik er geen vertrouwen in had uiteindelijk in de Formule 1 te eindigen. Dat is vanaf het begin ons doel geweest. Als alles op z'n plek valt, dan zouden we in 2009 op de grid kunnen staan.”
Walsh hoopt met zijn Ultimate Motorsport als het ware een academie op te zetten. Wat nog maar achttien maanden geleden begon als een team in de Formule 3 is nu al uitgegroeid tot een instituut met teams in de kartsport, Formule 3 en de World Series. Voor volgend seizoen staat de GP2 op het programma en misschien dus ook wel gelijk de Formule 1.
Ultimate Motorsport weet zich financieel gesteund door de Angolese oliemaatschappij Sonangol.
poehpoeh, zullen we de Cruyfismen maar gewoon aan Johan overlaten?quote:De media kunnen je maken en kunnen je kraken, maar ik weet zeker dat ze mij niet kunnen kraken.
Met die wagens van toen kon dat nog. Zeker op een circuit als Dijon-Prenois. Beter dan dat flut circuit van Magny-Cours.quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | 1. Massa Ferrari (B) 1:20.188 71 2. Kovalainen McLaren-Mercedes (B) 1:20.477 90 3. Kubica BMW Sauber (B) 1:20.995 82 4. Kobayashi Toyota (B) 1:21.335 82 5. Rosberg Williams-Toyota (B) 1:21.410 88 6. Webber Red Bull-Renault (B) 1:21.656 94 7. Piquet Renault (B) 1:21.797 68 8. Button Honda (B) 1:22.081 90 9. Liuzzi Force India (B) 1:22.250 108 10. Vettel Toro Rosso-Ferrari (B) 1:23.853 10 |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | 1. Kovalainen McLaren-Mercedes (B) 1:20.015 72 2. Trulli Toyota (B) 1:20.391 95 3. Rosberg Williams-Toyota (B) 1:20.624 74 4. Piquet Renault (B) 1:20.787 87 5. Vettel Toro Rosso-Ferrari (B) 1:20.795 84 6. Kubica BMW-Sauber (B) 1:20.982 67 7. Massa Ferrari (B) 1:21.069 69 8. Webber Red Bull-Renault (B) 1:21.170 39 8. Button Honda (B) 1:21.445 106 10. Fisichella Force India (B) 1:21.583 52 |
http://f1.gpupdate.net/nl(...)or-formule-2-klasse/quote:FIA heeft plannen voor Formule 2-klasse
25 juni 2008
De autosportbond FIA gaat een nieuwe raceklasse opzetten, genaamd Formule 2. Zo is woensdag besloten tijdens een bijeenkomst van de mondiale autosportraad in Parijs. De FIA wil hiermee meer kansen creëren voor jong autosporttalent.
De Formule 2 zou een directe rivaal kunnen worden van de GP2, een raceklasse die enkele jaren geleden in het leven is geroepen. De Formule 2 zou echter een stuk goedkoper worden dan de GP2. Naar schatting is er voor het laten rijden van een GP2-wagen namelijk een budget van 1,3 miljoen euro per jaar nodig. Het laten rijden van een F2-auto zou niet meer dan 200.000 euro per seizoen mogen kosten.
Tot 1984 was er ook een F2-klasse. Deze werd in 1985 vervangen door de F3000. Tegenwoordig is de GP2 de belangrijkste opstapklasse naar de Formule 1.
de GP2 is er voor om het gat tussen F3 en F1 te overbruggen. Waarom zou je dan een concurrerende serie opzetten die qua budget (en dus waarschijnlijk qua prestaties) onder de F3 terecht komt? Pure provocatie en redelijk kansloze geldverkwisting als je het mij vraagt, qua promotie kan de FIA het nooit van Ecclestone/CVC winnen.quote:How the FIA hopes to achieve running costs of around ¤200,000 per car per season remains to be seen. The target figure is significantly lower than it costs to compete in the current traditional ladder series - GP2 Series and F3.
It is not clear if the intention is to run the series as a support race for F1, or even if it is being introduced as a replacement on the bill for GP2, which costs around ¤1.5m per season to run a car. Or indeed, whether it would co-exist alongside the second-string category that replaced F3000 in 2004.
One current GP2 team boss told autosport.com: "Our cars actually cost ¤190,000, and that's without the engines. If it's a junior formula, like Formula Ford or something, then fine, but you cannot run anything substantial for that kind of money. For example, a Formula BMW costs just under ¤300,000 to run per car in Europe, and that's with zero margin.
"I can't think what cars they expect to run for ¤200,000, because there are people spending that kind of money in karting in Europe."
The use of the name F2 could be seen as a clear provocation against Bernie Ecclestone, showing that the FIA is willing to set-up their own championships and are ready to go up against a series that is backed by the commercial rights holder, and is partly financed by CVC.
Geen Amerika dus..quote:Op donderdag 26 juni 2008 11:51 schreef Atreidez het volgende:
Bah, zat in verkeerde topic te posten
The FIA's provisional 2009 F1 calendar:
29 March Australia
5 April Malaysia
19 April Bahrain
10 May Spain
24 May Monaco
7 June Canada
21 June Great Britain
28 June France
12 July Germany
26 July Hungary
9 August Turkey
23 August Europe (Valencia)
6 September Italy
13 September Belgium
27 September Singapore
11 October Japan
18 October China
1 November Brazil
15 November Abu Dhabi
[..]
http://f1.gpupdate.net/nl(...)or-formule-2-klasse/
Goed planHad geen idee dat die gp2 krengen zo duur waren!
Dit weekend druk met de manager of ga je ook naar blofquote:Op donderdag 26 juni 2008 13:00 schreef Sally het volgende:
Ik had hier nog geen meeleesdinges![]()
Bij dezen
Bløf? WAAR?quote:Op donderdag 26 juni 2008 13:53 schreef Giem het volgende:
[..]
Geen Amerika dus..
[..]
Dit weekend druk met de manager of ga je ook naar blof
Oh ja, nee daar ga ik niet naar toe. Had het wel leuk gevonden, maar je zit met overnachten enzo.quote:Op donderdag 26 juni 2008 14:27 schreef Giem het volgende:
http://www.concertatsea.nl/index08.asp?PID=12
Misschien kan je nog mee in een handtas
Aaah dat is het beter werk, uitbesteden. Moest ik ook eens vaker doen.
Hoezo kon Enkei er niets aan doen? Wie brengt dan die lak aan? Mercedes zelf?quote:Uiteindelijke reden voor crash Kovalainen bekend
Mclaren heeft vandaag de resultaten van haar onderzoek naar de crash van haar rijder Heikki Kovalainen tijdens de Grote Prijs van Spanje in Barcelona, vrijgegeven.
Eerder werd als reden opgegeven dat de velg in het linkervoorwiel het begeven had. Sindsdien startte Mclaren een diepgaand onderzoek met de hulp van de leverancier van de velgen, Enkei en de FIA. Er werd gebruik gemaakt van elke mogelijke data die men kon vinden. De resultaten werden uitgelegd door Martin Whitmarsh.
"We weten nu hoe het probleem ontstond. Niet zoals we eerst dachten door het simpelweg falen van een velg maar door het verkeerd aanbrengen van de lak, waaraan Enkei, de leverancier van onze velgen, niets kon doen."
Tijdens het aanbrengen van de lak zou het centrale gedeelte van de velg onbedekt zijn gebleven, iets wat meestal gebeurd om de efficiëntie van het onderdeel te verbeteren. De belakte onderdelen zorgde er nu echter voor dat de velg en de axle van het wiel uit elkaar bewogen in de bochtige gedeeltes van het circuit. Het rubber van de band schuurde bij gevolg tege de remmen en uiteindelijk begaf de velg het ten gevolge van de slijtage.
Kovalainen kwam door deze faling onder de bandenmuur terecht met z'n Mclaren. Gelukkig hield de Fin er enkel een lichte hersenschudding aan over. Mclaren heeft er nu voor gezorgd dat de fout zich niet kan herhalen.
» Gepost door Wesley Jeunen - 26/06/2008 17:23
bron: www.f1journaal.be
Duh...quote:Op donderdag 26 juni 2008 18:39 schreef NED het volgende:
ON-TOPIC SALLY!!!
Je zit in een voorbeeldpositie hoor!
Ach al zetten ze er 10 van die vinnen op, echt snel zal Force India niet gaan.quote:Op donderdag 26 juni 2008 18:42 schreef NED het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ook Force India aan het testen met die lelijke vin zie ik
Bron: Formule1 racereport websitequote:]McLaren denkt eraan twee nieuwe auto's te bouwen
Whitmarsh: 'Ieder team zoekt naar de beste oplossing'
[26-06] De komst van KERS en het verbieden van allerlei aerodynamische flapjes en frutsels brengt veel onzekerheid en nieuwe uitdagingen met zich mee in de aanloop naar seizoen 2009. Om er zeker van te zijn dat het de plank niet mis slaat, denkt McLaren eraan twee auto's te ontwerpen. Al wil CEO Martin Whitmarsh dat niet bevestigen.
Whitmarsh wil niet er niet te veel over kwijt.
KERS is een systeem dat de energie absorbeert die vrijkomt tijdens het remmen. Deze energie wordt opgeslagen en kan later worden aangewend om extra vermogen te genereren. Verplicht is het inbouwen van een KERS-systeem niet.
,,De uitdaging voor de engineers schuilt in het feit dat er een KERS-systeem ontworpen moet worden dat op ieder circuit een voordeel oplevert. Dat is niet gemakkelijk”, zegt Whitmarsh in gesprek met het online tijdschrift GPWeek.
,,Als je opgeslagen energie laat vrijkomen en daardoor iemand kunt inhalen, dan is dat een voordeel. Maar er zijn ook nadelen: wat betreft het gewicht, de grootte en het feit dat dat ding op één of andere manier gekoeld moet worden”, legt Whitmarsh uit.
Ook wat betreft de gewichtsverdeling en de rijhoogte kan KERS de teams hoofdpijn bezorgen. Daarom is al voorgesteld om het minimumgewicht (nu 605 kilo) van de bolides te verhogen. Verder lijkt het vrijwel zeker dat de wielbasis verlengd zal moeten worden om KERS in te bouwen.
En dat terwijl het op sommige circuits een voordeel kan zijn om met een kortere wielbasis te rijden. Kijk maar naar het voordeel dat Ferrari vorig jaar op sommige circuits – Istanbul met name – had ten opzichte van de concurrentie.
Daarom wordt geopperd dat het team overweegt twee verschillende auto's te bouwen. Whitmarsh houdt McLarens kaarten tegen de borst. ,,We moeten met allerlei zaken rekening houden”, zegt hij. ,,We zijn op zoek naar een oplossing die ons op alle vlakken het beste biedt. Net zoals ieder ander team zal doen, denk ik.”
KVN
Dat was om een andere reden (betrouwbaarheid en veiligheid).quote:Op donderdag 26 juni 2008 19:39 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Bron: Formule1 racereport website
Tja kweet het niet hoor, hebben ze niet ooit dezelfde fout gemaakt met de beroemde/beruchte MP4-18 destijds (2004 ofzo). Mooi autootje bouwen en dan niet inzetten![]()
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | 1. Hamilton McLaren-Mercedes (B) 1:19.170 88 2. Glock Toyota (B) 1:19.815 79 3. Raikkonen Ferrari (B) 1:20.321 60 4. Alonso Renault (B) 1:20.862 78 5. Heidfeld BMW-Sauber (B) 1:21.011 93 6. Nakajima Williams-Toyota (B) 1:21.059 70 7. Sutil Force India (B) 1:21.331 71 8. Barrichello Honda (B) 1:21.344 94 9. Bourdais Toro Rosso-Ferrari (B) 1:21.432 76 10. Coulthard Red Bull-Renault (B) 1:22.232 31 |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |