abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59233886
Lewis Hamilton en Nico Rosberg zijn na afloop van de race in Canada bestraft door de wedtrijdleiding wegens hun aandel in de crash in de pitstraat, waar ook Kimi Raikkonen bij betrokken raakte. Beide rijders zullen op de startgrid van de Franse Grand Prix over twee weken tien plaatsen verliezen.

Tijdens een Safety Car-situatie vanwege de gestrande bolide van Adrian Sutil kwamen veel coureurs tegelijk binnen. Bij het verlaten van de pitstraat was de uitgang echter gesloten, omdat de Safety Car op dat moment weer kwam langsrijden. Robert Kubica en Kimi Raikkonen stopten op tijd, maar Hamilton niet en reed de achtervleugel van Raikkonen eraf, waarna de race voor beiden over was.

Rosberg reed op zijn beurt tegen Hamilton op, maar hij kon zijn weg wel vervolgen. Hij moest echter wel een nieuwe voorvleugel halen, wat hij een ronde later deed. De Williams-coureur eindigde op de uiteindelijk op de tiende positie.

Bron: GPUpdate.net
pi_59235690
Milde straf, hij vergooide wel de win kansen waarschijnlijk 10 of 8 punten van Kimi deze race door een mega stomme fout.. het eerste wat je met rijles word geleerd, rood licht is stoppen.. maar nee, niet voor Hammilton.. ding knipperde nog wel.. is die gast blind.. Knipperende RODE lichten, 2 auto's die stoppen, ah wacht ik rijd lekker door :s

10 plaatsen... ik had hem achteraan neer gezet, of een race niet mee laten doen... ow nee natuurlijk niet, tis Hammilton.
pi_59236629
Hij lette gewoon TOTAAL niet op

Raikkonen; Kijk Lewis daar staat een stoplicht en die stond op ROOD.
pi_59238930
Kimi had zeker een top 3 kunnen halen. Dus ik zou Hamilton gewoon achteraan neerzetten, of 8 punten afpakken ofzo !
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_59241383
quote:
Op maandag 9 juni 2008 00:01 schreef Giem het volgende:
Milde straf, hij vergooide wel de win kansen waarschijnlijk 10 of 8 punten van Kimi deze race door een mega stomme fout.. het eerste wat je met rijles word geleerd, rood licht is stoppen.. maar nee, niet voor Hammilton.. ding knipperde nog wel.. is die gast blind.. Knipperende RODE lichten, 2 auto's die stoppen, ah wacht ik rijd lekker door :s

10 plaatsen... ik had hem achteraan neer gezet, of een race niet mee laten doen... ow nee natuurlijk niet, tis Hammilton.
Da's het treurige. Hij verklaarde het rode licht wel gezien te hebben.
pi_59241399
quote:
Op maandag 9 juni 2008 10:57 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Da's het treurige. Hij verklaarde het rode licht wel gezien te hebben.
Nou laat ik dan maar niet zeggen wat ik er van vind...
pi_59241574
Wilde ff die crash in de pit laten zien aan collega, dus YouTube open, gevonden, aanklikken;
This video is no longer available due to a copyright claim by Formula One Management.

Bernie
Where facts are few, experts are many.
pi_59242155
quote:
Op maandag 9 juni 2008 10:58 schreef Giem het volgende:

[..]

Nou laat ik dan maar niet zeggen wat ik er van vind...
Heb zelf het idee dat hij het pas zag nadat Kimi hem er even op wees.
quote:
It is one of my skills. I am able to adjust to whatever conditions I have
Bron

Hij vergat er alleen even bij te melden dat dit niet geldt als er rode lichten zijn en stilstaande wagens.
quote:
Ron Dennis confirmed to me that the team told Lewis to watch out for the pit lane exit light being red, but his mind was on the fact that a slow stop had meant both Raikkonen and Kubica had got in front of him and he was set to rejoin third.
Bron
pi_59243641
quote:
Op maandag 9 juni 2008 11:06 schreef Atreidez het volgende:
Wilde ff die crash in de pit laten zien aan collega, dus YouTube open, gevonden, aanklikken;
This video is no longer available due to a copyright claim by Formula One Management.

Bernie
KLIK
  maandag 9 juni 2008 @ 12:39:43 #110
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_59243856
Hami doet het wel slim door hem, op het moment dat hij beseft iemand te gaan raken, te kiezen voor Raikkonen en niet voor Kubica.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_59244119
quote:
Op maandag 9 juni 2008 12:39 schreef sanger het volgende:
Hami doet het wel slim door hem, op het moment dat hij beseft iemand te gaan raken, te kiezen voor Raikkonen en niet voor Kubica.
Van mij had ie de pitmuur mogen kiezen!
pi_59244146
Das echt niet bewust volgens mij. Hij probeert uit te wijken, maar de lock is niet zo groot dus hij haalt t niet.. Waar ik me overigens over verbaas is dat Raikonen van mening was voor Kubica te liggen na de stop en ze stonden beide voor t licht, maar Kubica was bij het voorbijrijden iets voor op Raikonen, wat Raikonen bij het inremmen voor t licht weer terugpikt. Niet dat t er nu toe doet hoor
pi_59244753
Nouja, zodra het licht op groen zou zijn gegaan was het gewoon wie er het eerst / beste weg zou zijn gekomen.
pi_59245007
quote:
Op maandag 9 juni 2008 13:14 schreef NED het volgende:
Nouja, zodra het licht op groen zou zijn gegaan was het gewoon wie er het eerst / beste weg zou zijn gekomen.
Had dan ook nog fout af kunnen lopen. Twee wagens naast elkaar die gelijktijdig op de uitvoegstrook rijden. Moet er toch 1 gaan liften.
pi_59246078
quote:
Op maandag 9 juni 2008 13:24 schreef HPoi het volgende:

[..]

Had dan ook nog fout af kunnen lopen. Twee wagens naast elkaar die gelijktijdig op de uitvoegstrook rijden. Moet er toch 1 gaan liften.
En dan had Kimi gewonnen. Kubica zat aan de buitenkant en als 2 auto's dik niet past daar zal hij vanzelf wel gelift hebben om te voorkomen dat hij over de witte streep terecht zou komen bij het uitrijden.

Dus als Kimi gewoon gas erop had gehouden had Kubica wel eieren voor zn geld gekozen denk ik.
Of niet en dan had hij later een drivetrhough gekregen wegens het rijden over de witte lijn.

Als het voorval niet voorgevallen was had Kimi uitstekende papieren gehad om hem te winnen

[ Bericht 0% gewijzigd door NED op 09-06-2008 14:05:44 ]
pi_59246507
quote:
Op maandag 9 juni 2008 13:14 schreef NED het volgende:
SC situatie.. dus niet inhalen. Degene die eerste bij eind van de pit staat mag er als eerste uit en dan zo verder op volgorde, jammer dat we dat niet meer te zien kregen
pi_59247030
quote:
Op maandag 9 juni 2008 00:01 schreef Giem het volgende:

Hooguit 2 of 4 ten opzichte van Hamilton. Verder is de straf voor causing an avoidable collision altijd hetzelfde. Ofwel een drive-through (bij het door kunnen rijden), ofwel 10 plaatsen terug op de grid (als je zelf ook uitvalt). Kijk maar naar de straf die Nakajima kreeg voor het aanrijden van Kubica (ook een titelkandidaat) in Australië. Dus Hamilton wordt hier niet bevoordeeld, zoals je suggereert.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 9 juni 2008 @ 16:27:30 #118
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_59250122
quote:
Op maandag 9 juni 2008 13:59 schreef NED het volgende:

[..]

En dan had Kimi gewonnen. Kubica zat aan de buitenkant en als 2 auto's dik niet past daar zal hij vanzelf wel gelift hebben om te voorkomen dat hij over de witte streep terecht zou komen bij het uitrijden.

Dus als Kimi gewoon gas erop had gehouden had Kubica wel eieren voor zn geld gekozen denk ik.
Of niet en dan had hij later een drivetrhough gekregen wegens het rijden over de witte lijn.

Als het voorval niet voorgevallen was had Kimi uitstekende papieren gehad om hem te winnen
Buiten wat Atreidez al zegt. Als Kubica gewoon de lijn aan had gehouden had hij Kimi in het gras geduwt en had deze wel zijn conclusies getrokken.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_59255670
We zullen het helaas nooit weten.

Stomme Hamilton!
pi_59284086
Hamilton is weer lekker bezig.
quote:
Hamilton says there is no stopping him

Lewis Hamilton says "nothing can stop" his McLaren team this season, the Briton claiming he has already put his Canadian Grand Prix blunder behind.

The McLaren driver lost the championship lead to BMW Sauber's Robert Kubica in Montreal, after he crashed into the back of Kimi Raikkonen after failing to see the red light at the end of the pitlane in time.

Hamilton will also start the French Grand Prix on the back foot after receiving a ten-place grid penalty for the incident.

But the Briton, who was running strongly in the race before the crash, says the accident will not affect him, and he reckons that nothing can stop him now.

"This will make no difference," said Hamilton of the accident. "I t hasn't knocked me confidence-wise. I'm not gutted or disappointed.

"Going forward the mood is strong. The fact is we destroyed everyone this weekend. With the car we have right now there is no stopping us.

"It is not going to take me a day to recover or anything. I'll be up first thing training and really looking forward to Magny-Cours. You can't win them all.

Hamilton labeled the rule that cost him the crash and the penalty as "silly".

"We are baffled how it came to that in the space of 30 seconds," he said. "They fuelled me longer I had two guys in front of me and suddenly they have stopped as I have looked at the red light.

"Personally I think the rule is silly. We are in the race, how can you see a red light at the end of the pitlane? But that's the rule and I accept it."

But the 21-year-old admitted that starting from the middle of the pack in France will give him added motivation.

"I start ten places back in the next race. It's a bit harsh really. I didn't aim to ruin anyone's race. I've already lost everything. This makes me stronger. I can't wait for Magny-Cours."
Bron

En mijn commentaar hierop:
quote:
Lewis Hamilton says "nothing can stop" his McLaren team this season, the Briton claiming he has already put his Canadian Grand Prix blunder behind.
Een stilstaande Ferrari lukte het anders aardig.
quote:
"Going forward the mood is strong. The fact is we destroyed everyone this weekend.
Volgens mij alleen de wagen van Kimi. En P9 (Heikki) plus een DNF is nou niet echt briljant te noemen.
quote:
With the car we have right now there is no stopping us.
Als ik het me goed herinner was Kimi de paar ronden voor de SC snellere tijden aan het zetten dan Hamilton, dus dat zal ook wel meevallen.
quote:
"Personally I think the rule is silly.
Dus een veiligsheidsregel is dwaas. Weten we dat ook weer.
quote:
We are in the race, how can you see a red light at the end of the pitlane?
Raikkonen en Kubica lukte het anders en het werd nog tegen je gezegd ook.
quote:
But that's the rule and I accept it."
Wat lief van onze Lewis.

Echt, kan Hamilton voorlopig niet gewoon beter zijn mond houden en het gewoon op de baan laten zien. Met een beetje arrogantie hoeft niks mis te zijn. Maar dit is gewoon misplaatste arrogantie naar mijn mening.
pi_59289134
Bah, das helemaal niet de Hamilton die we kennen van vorig jaar Allemaal de schuld van Alonso. Waar je mee omgaat wordt je mee besmet.
pi_59289214
Nou, die Hamilton laat zich wel kennen zeg!
  dinsdag 10 juni 2008 @ 21:39:45 #123
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_59289262
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 18:49 schreef ElmarO het volgende:
[..]

Bron

[..]

[..]

Volgens mij alleen de wagen van Kimi. En P9 (Heikki) plus een DNF is nou niet echt briljant te noemen.
[..]

Als ik het me goed herinner was Kimi de paar ronden voor de SC snellere tijden aan het zetten dan Hamilton, dus dat zal ook wel meevallen.
[..]

[..]

[..]

Wat lief van onze Lewis.

Echt, kan Hamilton voorlopig niet gewoon beter zijn mond houden en het gewoon op de baan laten zien. Met een beetje arrogantie hoeft niks mis te zijn. Maar dit is gewoon misplaatste arrogantie naar mijn mening.
Amen en schors die harry!
  dinsdag 10 juni 2008 @ 22:13:21 #124
34586 kepler
No bounce, no play
pi_59290433
ik vind wel dat ze eens goed moeten kijken naar die safety-car regels

Want het is echt heel vreemd, de pits die dicht gaat de eerste ronden, dicht gaat als de safety-car langs komt, achterblijvers mogen voorbij de safety-car (die is er niet voor niks natuurlijk), etc.

Geen idee wat goede oplossingen hiervoor zijn, maar dat het anders moet lijkt me wel duidelijk (niet eens door dit incident)
The line is a dot to you!
  dinsdag 10 juni 2008 @ 22:13:52 #125
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_59290458
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 18:49 schreef ElmarO het volgende:
Bron

quote:
"We" is het woord dat je gebruikt als je in team-verband werkt. Coureurs bouwen / onderhouden hun auto's niet
quote:
Als puntje bij paaltje komt kon Kimi de pole ook niet pakken en had 'ie voor de SC bijna 20 seconden achterstand op Hamilton. Probleem was het grainen van de nieuwe banden. Dit probleem had ie dus na elke pitstop gehad.
quote:
Mjah, ergens is het ook wel zo. Je moet de snelste zijn maar dan staat er een stoplicht. Dat is nogal tegenstrijds, imo. Stel dat je team een pitstop doet die 5 seconden langzamer is (5x12 liter, toch?) dan is dat ineens een voordeel i.p.v. een nadeel. En is dat stoplicht wel nodig? Ik hoop dat er volgend jaar met een SC-knop op het stuur wordt gereden, dan kan dat stoplicht ook weg. [edit : SC kan ook gewoon langzamer rijden als er pitters zijn, i.p.v. een stoplicht dat de race verpest]
quote:
Massa had er anders ook een keer problemen mee en Rosberg dus ook. Ik vraag me af of het ding wel duidelijk genoeg te zien is. Natuurlijk blijft het een stommiteit maar ik heb geen idee hoe zichtbaar het stoplicht is met de pitwall-crews ervoor en de verhoogde cockpit randen naast je hoofd.
quote:
Wat lief van onze Lewis.
quote:
Ach ... winnersmentaliteit is niet dat je zegt dat je waarschijnlijk de volgende race in een hoekje gaat zitten huilen of dat het allemaal nooit meer gaat lukken. Qua arrogantie staat Lewis bij mij op een 4 op de schaal van Schumacher. Jammer dat hij Kimi eruit heeft getikt en niet door kon rijden ... dat had Monaco weer een beetje goed gemaakt.
Calm down, please!
pi_59291208
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 22:13 schreef Googolplexian het volgende:
"We" is het woord dat je gebruikt als je in team-verband werkt. Coureurs bouwen / onderhouden hun auto's niet
Klopt, maar met trashen viel het naar mijn idee aardig mee. Dan verwacht ik eerder dat beide wagens het veld compleet wegrijden. Beetje zoals McLaren op Monaco in 2007. Daar vond ik dit nou niet echt op lijken.
quote:
Als puntje bij paaltje komt kon Kimi de pole ook niet pakken en had 'ie voor de SC bijna 20 seconden achterstand op Hamilton. Probleem was het grainen van de nieuwe banden. Dit probleem had ie dus na elke pitstop gehad.
Klopt, maar misschien lag het alleen aan dit setje. (Geen idee of Ferrari er eerder in weekend ook last van had. Heb ik niet gezien).
quote:
Mjah, ergens is het ook wel zo. Je moet de snelste zijn maar dan staat er een stoplicht. Dat is nogal tegenstrijds, imo. Stel dat je team een pitstop doet die 5 seconden langzamer is (5x12 liter, toch?) dan is dat ineens een voordeel i.p.v. een nadeel. En is dat stoplicht wel nodig? Ik hoop dat er volgend jaar met een SC-knop op het stuur wordt gereden, dan kan dat stoplicht ook weg. [edit : SC kan ook gewoon langzamer rijden als er pitters zijn, i.p.v. een stoplicht dat de race verpest
Vind het zelf ook niet echt een geweldige regel, maar hij is er nu eenmaal. Dat de coureurs moeite hebben om hem te kunnen zien kan, maar daarvoor waarschuwt het team hem ook dat het ding op rood staat.
quote:
Massa had er anders ook een keer problemen mee en Rosberg dus ook. Ik vraag me af of het ding wel duidelijk genoeg te zien is. Natuurlijk blijft het een stommiteit maar ik heb geen idee hoe zichtbaar het stoplicht is met de pitwall-crews ervoor en de verhoogde cockpit randen naast je hoofd.
Daar had Hamilton het zelf ook nog over. En dat hij er daarom extra attent op zou zijn. Zoals eerder gezegd wees het team hem er ook al op. Dus met dat extra opletten viel het blijkbaar wel mee.
quote:
quote:
Ach ... winnersmentaliteit is niet dat je zegt dat je waarschijnlijk de volgende race in een hoekje gaat zitten huilen of dat het allemaal nooit meer gaat lukken. Qua arrogantie staat Lewis bij mij op een 4 op de schaal van Schumacher. Jammer dat hij Kimi eruit heeft getikt en niet door kon rijden ... dat had Monaco weer een beetje goed gemaakt.
Niks mis met winnaarsmentaliteit, maar ik vind dit vrij misplaatste arrogantie. Geef gewoon toe dat je een stomme fout hebt gemaakt en zand erover. Lijkt mij nou niet zo heel moeilijk.
pi_59291231
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 22:13 schreef Googolplexian het volgende:
[edit : SC kan ook gewoon langzamer rijden als er pitters zijn, i.p.v. een stoplicht dat de race verpest]
Je bedoelt sneller toch Dat stoplicht staat op rood omdat de SC en de trein nog niet voorbij waren..

Het belachelijkste vind ik eigenlijk dat de pit dicht is als de SC uit komt. Je hele voorsprong zie je zo verdwijnen.. En wat ook zo stom is, auto's doorlaten omdat ie de leider wil oppikken.. Je bent de fucking safetycar, zodat er niemand voorbij scheurt! Die lapped cars die mogen overtaken vind ik wel logisch, en dat is meestal ook pas aan t einde van de caution en als de track eigenlijk clear is.
pi_59292296
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 18:49 zei Hamilton het volgende:

I can't wait for Magny-Cours."
Ik ook niet!
* LeXX zit tegenover de pits
  woensdag 11 juni 2008 @ 00:48:29 #129
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_59295227
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 22:32 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Je bedoelt sneller toch Dat stoplicht staat op rood omdat de SC en de trein nog niet voorbij waren..

Het belachelijkste vind ik eigenlijk dat de pit dicht is als de SC uit komt. Je hele voorsprong zie je zo verdwijnen.. En wat ook zo stom is, auto's doorlaten omdat ie de leider wil oppikken.. Je bent de fucking safetycar, zodat er niemand voorbij scheurt! Die lapped cars die mogen overtaken vind ik wel logisch, en dat is meestal ook pas aan t einde van de caution en als de track eigenlijk clear is.
Nee, ik bedoel langzamer ... Ik denk niet dat de SC sneller kan

Meest ideale situatie zou denk ik zijn dat iedereen z'n pitlimiter aan gaat (door de wedstrijdleiding geactiveerd) en dus 80 (of 60) rijdt. Afstanden van auto naar auto blijft gelijk en 60 / 80 is een stuk langzamer dan ze nu voorbij een ongeluk scheuren.
Calm down, please!
  woensdag 11 juni 2008 @ 00:52:28 #130
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_59295272
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 22:31 schreef ElmarO het volgende:

knip
Ik vind 20 seconden in zo weinig ronden een behoorlijk snelheidsverschil

Verder zitten we goed op één lijn:
de regel is dom,
Lewis deed dom,
Lewis doet arrogant (ook al vind ik dat het er een beetje bij hoort),
en last but not least: F1 is niet eerlijk
Calm down, please!
  woensdag 11 juni 2008 @ 01:38:39 #131
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_59295762
Calm down, please!
  woensdag 11 juni 2008 @ 08:56:04 #132
76511 Xtr3mE
X to the Z
pi_59297315
lol

jammer dat je dit niet meer hoort en het eerst wordt gescreend door de FIA voordat het wordt uitgezonden.
It's time to kick ass and chew bubble gum... and I'm all out of bubble gum
pi_59298087
Rosberg zegt het volgende:
quote:
"In heel mijn carrière heb ik nog nooit naar de lichten op het einde van de pitlane gekeken,"
bron

En het lijkt me ook volstrekt belachelijk dat een coureur dat in de gaten moet houden.
Waarom hebben ze niet gewoon een mannetje wat in de pit staat die zegt tegen zn coureur dat ie moet stoppen. En dus niet zoals bij Hamilton zeggen dat ie moet opletten of het licht al dan niet aan is.

In een sport waar zo fucking veel geld in omgaat vind ik zoiets er nogal onprofessioneel en knullig uit zien, maargoed, dat zal wel weer aan mij liggen.
pi_59298189
quote:
Van der Garde wil geld van Force India

BREDA (ANP) - De Nederlands autocoureur Giedo van der Garde eist ruim 2 miljoen dollar, omgerekend 1,3 miljoen euro, van het formule 1-team Force India. Dat bleek dinsdag tijdens een kort geding bij de rechtbank in Breda.

Van der Garde heeft beslag laten leggen op bankrekeningen en sponsorgelden van Force India. Het Indiase team, dat vorig jaar het Nederlandse formule 1-team Spyker overnam, eist opheffing van de beslagen.

Van der Garde tekende in februari 2007 een servicecontract met Force India. Hij betaalde 3 miljoen dollar om 6000 kilometer te mogen testrijden in de Spyker gedurende het seizoen 2007. Door omstandigheden kwam hij niet verder dan ruim 2000 kilometer. Hij wil nu ruim 2 miljoen dollar terug voor de niet gereden kilometers.

De rechter doet uitspraak op 20 juni.
Ik mag toch aannemen dat dat niet 3 miljoen dollar eigen geld was wel?
Ik kan me niet voorstellen dat die kerel nu al zoveel geld bij elkaar geraced heeft als ik eerlijk ben.

Ik neem aan dat het hier om geld uit een of ander sponsorpakket gaat
Iemand die hier iets meer over weet?
pi_59299033
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 00:48 schreef Googolplexian het volgende:
Nee, ik bedoel langzamer ... Ik denk niet dat de SC sneller kan

Meest ideale situatie zou denk ik zijn dat iedereen z'n pitlimiter aan gaat (door de wedstrijdleiding geactiveerd) en dus 80 (of 60) rijdt. Afstanden van auto naar auto blijft gelijk en 60 / 80 is een stuk langzamer dan ze nu voorbij een ongeluk scheuren.
Ja, das een heel ander gegeven omdat de afstanden tussen auto's ook groot blijven. Maarja, dan hoef je ook geen safetycar meer op de baan te hebben.

In de huidige situatie de SC langzamer laten gaan resulteerd alleen maar in langer wachten bij het rode licht.
pi_59299229
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 09:50 schreef NED het volgende:
Iemand die hier iets meer over weet?
Denise Boekhoorn?
  woensdag 11 juni 2008 @ 12:47:20 #137
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_59302574
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 09:50 schreef NED het volgende:

[..]

Ik mag toch aannemen dat dat niet 3 miljoen dollar eigen geld was wel?
Ik kan me niet voorstellen dat die kerel nu al zoveel geld bij elkaar geraced heeft als ik eerlijk ben.
Had van der Garde niet de juiste schoonpa gevonden?
Althans.. dat dacht ik ooit gelezen te hebben.
pi_59303115
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 12:47 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Had van der Garde niet de juiste schoonpa gevonden?
Althans.. dat dacht ik ooit gelezen te hebben.
Ja Gamma, dat bedoelde ik dus
http://nl.wikipedia.org/wiki/Marcel_Boekhoorn
pi_59303702
quote:
Ove Andersson, dertig jaar lang de grote man achter Toyota in de autosport, is bij een rally-ongeluk in Zuid-Afrika omgekomen. De Zweed werd 70 jaar.

Formule 1
Andersson was de laatste jaren voor zijn pensioen actief als teambaas van het Formule 1-team van Toyota. In 2003 stopte hij.

Rallysport
Voordat Andersson bij Toyota aan de slag ging had hij al een mooie carriere in de rallysport achter de rug. In 1975 won hij met Saab de Safari-rally in Kenia.

bron: www.rtl.nl
pi_59303804
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 13:31 schreef NED het volgende:

[..]

wow RIP
pi_59304673
Gestorven in het harnas
pi_59310381
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 00:52 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Ik vind 20 seconden in zo weinig ronden een behoorlijk snelheidsverschil
Is het ook hoor. Maar ik vond het een beetje raar staan nadat je team 0 punten heeft gehaald.
quote:
Verder zitten we goed op één lijn:
de regel is dom,
Lewis deed dom,
Lewis doet arrogant (ook al vind ik dat het er een beetje bij hoort),
en last but not least: F1 is niet eerlijk
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 13:31 schreef NED het volgende:

[..]

Zonde. Sterkte aan zijn familie en vrienden.
pi_59327753
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 10:30 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Ja, das een heel ander gegeven omdat de afstanden tussen auto's ook groot blijven. Maarja, dan hoef je ook geen safetycar meer op de baan te hebben.

In de huidige situatie de SC langzamer laten gaan resulteerd alleen maar in langer wachten bij het rode licht.
Tja, het is niet de bedoeling dat de coureurs er door een pitstop voor de safety car uitkomen en zo een ronde voorsprong kunnen pakken.

Door hun pitstop zouden ze er ten opzicht van hun positie tijdens de safety car nadeel van moeten ondervinden, dus het rode licht aan het eind is in ieder geval terecht. Zeker in Canada waar de route door de pitstraat korter is dan over de baan zelf. Op de meeste andere circuits zal het andersom zijn, waardoor de safety car al voorbij is als de coureurs de pits uitkomen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_59328864
Wie heeft uberhaupt bepaald, en om welke reden, dat de pits dicht moet als de SC net uit is? Wat is daar het illegale voordeel aan dan?

En als je bijvoorbeeld pituit en de eerste bocht in Canada ziet (pic) dan loopt er een blend-line aan t eind van pituit waar overgang is naar de baan. Deze lijn kunnen ze toch makkelijk gebruiken voor bepaling van wie waar moet rijden achter de SC.
  donderdag 12 juni 2008 @ 13:07:27 #145
131304 Game_Error
Vol verwachting...
pi_59333005
ff wachten nog
pi_59333064
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 10:40 schreef Atreidez het volgende:
Wie heeft uberhaupt bepaald, en om welke reden, dat de pits dicht moet als de SC net uit is? Wat is daar het illegale voordeel aan dan?

En als je bijvoorbeeld pituit en de eerste bocht in Canada ziet (pic) dan loopt er een blend-line aan t eind van pituit waar overgang is naar de baan. Deze lijn kunnen ze toch makkelijk gebruiken voor bepaling van wie waar moet rijden achter de SC.
Ik neem aan dat je bedoelt waarom de pit uitgang dicht is? Dat heeft niets te maken met of de SC net uit is of niet, maar of de SC en het veld het einde van de pitstraat passeren. Ze willen niet dat rijders die uit de pits komen halverwege het veld invoegen, omdat je dan net zulke situaties krijgt als op een willekeurig knooppunt in Nederland. Geen rijder zal het leuk vinden als iemand uit de pits nog net even voor hem wil invoegen, en de rijders die uit de pit komen kunnen aan hun kant van de witte lijn zo hard als ze willen, en die zullen zo hard en zo ver mogelijk willen doorrijden om zoveel mogelijk plaatsen te winnen terwijl de stakkers op de baan vastzitten achter de SC.

Welk punt ga je dan als positie-bepalend gebruiken? Ik denk niet dat je er op kunt vertrouwen dat coureurs die voor posities aan het knokken zijn netjes en hoffelijk gaan ritsen. Dus als je de pits uit rijdt terwijl de SC net langs komt, heb je pech en moet je wachten tot het hele veld voorbij is.

Oh ja, en je moet natuurlijk voorkomen dat mensen van achter de SC de pits in gaan, meteen doorrijden naar de uitgang en voor de SC weer de baan opkomen. Heb je het hele veld meteen op een ronde
pi_59333234
Mijn GP2 favoriet heeft alweer een Renault afgeschreven in Barcelona geloof ik
pi_59334937
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 13:09 schreef Ared het volgende:
Ik neem aan dat je bedoelt waarom de pit uitgang dicht is?
Nee dat bedoel ik niet Ik bedoel het dicht zijn van de pits op het moment dat de SC uit komt. Vroeger mocht je gewoon naar binnen, nu moet eerst het hele veld achter de SC zitten eer de pits open gaat.
quote:
Welk punt ga je dan als positie-bepalend gebruiken? Ik denk niet dat je er op kunt vertrouwen dat coureurs die voor posities aan het knokken zijn netjes en hoffelijk gaan ritsen. Dus als je de pits uit rijdt terwijl de SC net langs komt, heb je pech en moet je wachten tot het hele veld voorbij is.
Nou, met zulke coureurs en zoveel camera's mag je dat mijn inziens wel verwachten. Zoiezo is die lijn best duidelijk hoor, toen Montoya in 2005 door rood reed ritste die ook heel mooi met David Coulthard
quote:
Oh ja, en je moet natuurlijk voorkomen dat mensen van achter de SC de pits in gaan, meteen doorrijden naar de uitgang en voor de SC weer de baan opkomen. Heb je het hele veld meteen op een ronde
Het rode licht mag wel aan als de SC Car voorbij komt op rechte stuk met de auto's erachter. Meeste hebben dan toch al gepit
pi_59336168
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 14:06 schreef Atreidez het volgende:
Nee dat bedoel ik niet Ik bedoel het dicht zijn van de pits op het moment dat de SC uit komt. Vroeger mocht je gewoon naar binnen, nu moet eerst het hele veld achter de SC zitten eer de pits open gaat.
ik noem het de Alonso-regel, omdat deze bedoeld is om te voorkomen dat eikels zoals Alonso na het uitkomen van de SC als een bezetene terugscheuren naar de pits en vervolgens vol tegen een gestrande wagen op rijden. Voor deze regel loonde het namelijk altijd om zo snel mogelijk naar de pits te rijden, nu kun je meteen van je gas omdat je toch niet naar binnen mag tot je je voorsprong kwijt bent.
pi_59337056
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 13:07 schreef Game_Error het volgende:
[ afbeelding ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')