| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | 1. Badoer Ferrari (B) 1:21.013 95 2. de la Rosa McLaren-Mercedes (B) 1:21.374 111 3. Glock Toyota (B) 1:21.573 97 4. Rosberg Williams-Toyota (B) 1:21.614 86 5. Coulthard Red Bull-Renault (B) 1:21.669 86 6. Kubica BMW Sauber (B) 1:21.761 114 7. Barrichello Honda (B) 1:21.950 122 8. Piquet Renault (B) 1:22.037 129 9. Bourdais Toro Rosso-Ferrari (B) 1:22.395 101 |
zodat het circuit geld kan verdienen aan de fans die komen kijken?quote:Op vrijdag 13 juni 2008 17:53 schreef Atreidez het volgende:
Waar dient de vrijdagtraining dan nog voor
Goed nieuws, Melbournequote:Op maandag 16 juni 2008 11:52 schreef Atreidez het volgende:
GP Melbourne t/m 2015
Iig een circuit waar niet gestest wordt
quote:Ultimate onderhandelt wel degelijk met Toro Rosso
Walsh: 'We zijn met elkaar in gesprek'
[18-06] Het hoge woord is eruit: het Britse Formule 3-team Ultimate Motorsport is wel degelijk in gesprek met Scuderia Toro Rosso. Dit heeft teambaas Barry Walsh toegegeven. ,,We onderhandelen met elkaar. Klopt. Veel meer kan ik er niet over zeggen.”
Ultimate heeft belangstelling voor Toro Rosso.
Half maart werd bekend dat teameigenaar Dietrich Mateschitz zijn renstal in de etalage had gezet en in alle rust op zoek zou gaan naar een nieuwe eigenaar. Deze moet voor seizoen 2010 gevonden zijn. Dan wordt namelijk het gebruik van klantenchassis' verboden.
Als gevolg daarvan ziet Mateschitz geen kans Toro Rosso te blijven steunen, omdat de synergie met Red Bull Racing dan verboden is. Recent werd bekend dat Ultimate Motorsport interesse had. ,,Ultimate? Nog nooit van gehoord”, zei mede-eigenaar Gerhard Berger in een reactie.
In voetbaltermen betekent zo'n reactie dat de transfer van een speler vrijwel rond is. Zover is het in dit geval nog niet, maar Walsh geeft in ieder geval toe dat er met elkaar wordt onderhandeld.
,,Al te veel kan ik er niet over zeggen, dat doe ik liever als er definitief duidelijkheid is”, zegt Walsh in de Irish Independent. ,,We zijn ons project begonnen met de Formule 1 als einddoel. Ik zou nooit bij Ultimate betrokken zijn geraakt als ik er geen vertrouwen in had uiteindelijk in de Formule 1 te eindigen. Dat is vanaf het begin ons doel geweest. Als alles op z'n plek valt, dan zouden we in 2009 op de grid kunnen staan.”
Walsh hoopt met zijn Ultimate Motorsport als het ware een academie op te zetten. Wat nog maar achttien maanden geleden begon als een team in de Formule 3 is nu al uitgegroeid tot een instituut met teams in de kartsport, Formule 3 en de World Series. Voor volgend seizoen staat de GP2 op het programma en misschien dus ook wel gelijk de Formule 1.
Ultimate Motorsport weet zich financieel gesteund door de Angolese oliemaatschappij Sonangol.
poehpoeh, zullen we de Cruyfismen maar gewoon aan Johan overlaten?quote:De media kunnen je maken en kunnen je kraken, maar ik weet zeker dat ze mij niet kunnen kraken.
Met die wagens van toen kon dat nog. Zeker op een circuit als Dijon-Prenois. Beter dan dat flut circuit van Magny-Cours.quote:
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | 1. Massa Ferrari (B) 1:20.188 71 2. Kovalainen McLaren-Mercedes (B) 1:20.477 90 3. Kubica BMW Sauber (B) 1:20.995 82 4. Kobayashi Toyota (B) 1:21.335 82 5. Rosberg Williams-Toyota (B) 1:21.410 88 6. Webber Red Bull-Renault (B) 1:21.656 94 7. Piquet Renault (B) 1:21.797 68 8. Button Honda (B) 1:22.081 90 9. Liuzzi Force India (B) 1:22.250 108 10. Vettel Toro Rosso-Ferrari (B) 1:23.853 10 |
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | 1. Kovalainen McLaren-Mercedes (B) 1:20.015 72 2. Trulli Toyota (B) 1:20.391 95 3. Rosberg Williams-Toyota (B) 1:20.624 74 4. Piquet Renault (B) 1:20.787 87 5. Vettel Toro Rosso-Ferrari (B) 1:20.795 84 6. Kubica BMW-Sauber (B) 1:20.982 67 7. Massa Ferrari (B) 1:21.069 69 8. Webber Red Bull-Renault (B) 1:21.170 39 8. Button Honda (B) 1:21.445 106 10. Fisichella Force India (B) 1:21.583 52 |
http://f1.gpupdate.net/nl(...)or-formule-2-klasse/quote:FIA heeft plannen voor Formule 2-klasse
25 juni 2008
De autosportbond FIA gaat een nieuwe raceklasse opzetten, genaamd Formule 2. Zo is woensdag besloten tijdens een bijeenkomst van de mondiale autosportraad in Parijs. De FIA wil hiermee meer kansen creëren voor jong autosporttalent.
De Formule 2 zou een directe rivaal kunnen worden van de GP2, een raceklasse die enkele jaren geleden in het leven is geroepen. De Formule 2 zou echter een stuk goedkoper worden dan de GP2. Naar schatting is er voor het laten rijden van een GP2-wagen namelijk een budget van 1,3 miljoen euro per jaar nodig. Het laten rijden van een F2-auto zou niet meer dan 200.000 euro per seizoen mogen kosten.
Tot 1984 was er ook een F2-klasse. Deze werd in 1985 vervangen door de F3000. Tegenwoordig is de GP2 de belangrijkste opstapklasse naar de Formule 1.
de GP2 is er voor om het gat tussen F3 en F1 te overbruggen. Waarom zou je dan een concurrerende serie opzetten die qua budget (en dus waarschijnlijk qua prestaties) onder de F3 terecht komt? Pure provocatie en redelijk kansloze geldverkwisting als je het mij vraagt, qua promotie kan de FIA het nooit van Ecclestone/CVC winnen.quote:How the FIA hopes to achieve running costs of around ¤200,000 per car per season remains to be seen. The target figure is significantly lower than it costs to compete in the current traditional ladder series - GP2 Series and F3.
It is not clear if the intention is to run the series as a support race for F1, or even if it is being introduced as a replacement on the bill for GP2, which costs around ¤1.5m per season to run a car. Or indeed, whether it would co-exist alongside the second-string category that replaced F3000 in 2004.
One current GP2 team boss told autosport.com: "Our cars actually cost ¤190,000, and that's without the engines. If it's a junior formula, like Formula Ford or something, then fine, but you cannot run anything substantial for that kind of money. For example, a Formula BMW costs just under ¤300,000 to run per car in Europe, and that's with zero margin.
"I can't think what cars they expect to run for ¤200,000, because there are people spending that kind of money in karting in Europe."
The use of the name F2 could be seen as a clear provocation against Bernie Ecclestone, showing that the FIA is willing to set-up their own championships and are ready to go up against a series that is backed by the commercial rights holder, and is partly financed by CVC.
Geen Amerika dus..quote:Op donderdag 26 juni 2008 11:51 schreef Atreidez het volgende:
Bah, zat in verkeerde topic te posten
The FIA's provisional 2009 F1 calendar:
29 March Australia
5 April Malaysia
19 April Bahrain
10 May Spain
24 May Monaco
7 June Canada
21 June Great Britain
28 June France
12 July Germany
26 July Hungary
9 August Turkey
23 August Europe (Valencia)
6 September Italy
13 September Belgium
27 September Singapore
11 October Japan
18 October China
1 November Brazil
15 November Abu Dhabi
[..]
http://f1.gpupdate.net/nl(...)or-formule-2-klasse/
Goed planHad geen idee dat die gp2 krengen zo duur waren!
Dit weekend druk met de manager of ga je ook naar blofquote:Op donderdag 26 juni 2008 13:00 schreef Sally het volgende:
Ik had hier nog geen meeleesdinges![]()
Bij dezen
Bløf? WAAR?quote:Op donderdag 26 juni 2008 13:53 schreef Giem het volgende:
[..]
Geen Amerika dus..
[..]
Dit weekend druk met de manager of ga je ook naar blof
Oh ja, nee daar ga ik niet naar toe. Had het wel leuk gevonden, maar je zit met overnachten enzo.quote:Op donderdag 26 juni 2008 14:27 schreef Giem het volgende:
http://www.concertatsea.nl/index08.asp?PID=12
Misschien kan je nog mee in een handtas
Aaah dat is het beter werk, uitbesteden. Moest ik ook eens vaker doen.
Hoezo kon Enkei er niets aan doen? Wie brengt dan die lak aan? Mercedes zelf?quote:Uiteindelijke reden voor crash Kovalainen bekend
Mclaren heeft vandaag de resultaten van haar onderzoek naar de crash van haar rijder Heikki Kovalainen tijdens de Grote Prijs van Spanje in Barcelona, vrijgegeven.
Eerder werd als reden opgegeven dat de velg in het linkervoorwiel het begeven had. Sindsdien startte Mclaren een diepgaand onderzoek met de hulp van de leverancier van de velgen, Enkei en de FIA. Er werd gebruik gemaakt van elke mogelijke data die men kon vinden. De resultaten werden uitgelegd door Martin Whitmarsh.
"We weten nu hoe het probleem ontstond. Niet zoals we eerst dachten door het simpelweg falen van een velg maar door het verkeerd aanbrengen van de lak, waaraan Enkei, de leverancier van onze velgen, niets kon doen."
Tijdens het aanbrengen van de lak zou het centrale gedeelte van de velg onbedekt zijn gebleven, iets wat meestal gebeurd om de efficiëntie van het onderdeel te verbeteren. De belakte onderdelen zorgde er nu echter voor dat de velg en de axle van het wiel uit elkaar bewogen in de bochtige gedeeltes van het circuit. Het rubber van de band schuurde bij gevolg tege de remmen en uiteindelijk begaf de velg het ten gevolge van de slijtage.
Kovalainen kwam door deze faling onder de bandenmuur terecht met z'n Mclaren. Gelukkig hield de Fin er enkel een lichte hersenschudding aan over. Mclaren heeft er nu voor gezorgd dat de fout zich niet kan herhalen.
» Gepost door Wesley Jeunen - 26/06/2008 17:23
bron: www.f1journaal.be
Duh...quote:Op donderdag 26 juni 2008 18:39 schreef NED het volgende:
ON-TOPIC SALLY!!!
Je zit in een voorbeeldpositie hoor!
Ach al zetten ze er 10 van die vinnen op, echt snel zal Force India niet gaan.quote:Op donderdag 26 juni 2008 18:42 schreef NED het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ook Force India aan het testen met die lelijke vin zie ik
Bron: Formule1 racereport websitequote:]McLaren denkt eraan twee nieuwe auto's te bouwen
Whitmarsh: 'Ieder team zoekt naar de beste oplossing'
[26-06] De komst van KERS en het verbieden van allerlei aerodynamische flapjes en frutsels brengt veel onzekerheid en nieuwe uitdagingen met zich mee in de aanloop naar seizoen 2009. Om er zeker van te zijn dat het de plank niet mis slaat, denkt McLaren eraan twee auto's te ontwerpen. Al wil CEO Martin Whitmarsh dat niet bevestigen.
Whitmarsh wil niet er niet te veel over kwijt.
KERS is een systeem dat de energie absorbeert die vrijkomt tijdens het remmen. Deze energie wordt opgeslagen en kan later worden aangewend om extra vermogen te genereren. Verplicht is het inbouwen van een KERS-systeem niet.
,,De uitdaging voor de engineers schuilt in het feit dat er een KERS-systeem ontworpen moet worden dat op ieder circuit een voordeel oplevert. Dat is niet gemakkelijk”, zegt Whitmarsh in gesprek met het online tijdschrift GPWeek.
,,Als je opgeslagen energie laat vrijkomen en daardoor iemand kunt inhalen, dan is dat een voordeel. Maar er zijn ook nadelen: wat betreft het gewicht, de grootte en het feit dat dat ding op één of andere manier gekoeld moet worden”, legt Whitmarsh uit.
Ook wat betreft de gewichtsverdeling en de rijhoogte kan KERS de teams hoofdpijn bezorgen. Daarom is al voorgesteld om het minimumgewicht (nu 605 kilo) van de bolides te verhogen. Verder lijkt het vrijwel zeker dat de wielbasis verlengd zal moeten worden om KERS in te bouwen.
En dat terwijl het op sommige circuits een voordeel kan zijn om met een kortere wielbasis te rijden. Kijk maar naar het voordeel dat Ferrari vorig jaar op sommige circuits – Istanbul met name – had ten opzichte van de concurrentie.
Daarom wordt geopperd dat het team overweegt twee verschillende auto's te bouwen. Whitmarsh houdt McLarens kaarten tegen de borst. ,,We moeten met allerlei zaken rekening houden”, zegt hij. ,,We zijn op zoek naar een oplossing die ons op alle vlakken het beste biedt. Net zoals ieder ander team zal doen, denk ik.”
KVN
Dat was om een andere reden (betrouwbaarheid en veiligheid).quote:Op donderdag 26 juni 2008 19:39 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Bron: Formule1 racereport website
Tja kweet het niet hoor, hebben ze niet ooit dezelfde fout gemaakt met de beroemde/beruchte MP4-18 destijds (2004 ofzo). Mooi autootje bouwen en dan niet inzetten![]()
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | 1. Hamilton McLaren-Mercedes (B) 1:19.170 88 2. Glock Toyota (B) 1:19.815 79 3. Raikkonen Ferrari (B) 1:20.321 60 4. Alonso Renault (B) 1:20.862 78 5. Heidfeld BMW-Sauber (B) 1:21.011 93 6. Nakajima Williams-Toyota (B) 1:21.059 70 7. Sutil Force India (B) 1:21.331 71 8. Barrichello Honda (B) 1:21.344 94 9. Bourdais Toro Rosso-Ferrari (B) 1:21.432 76 10. Coulthard Red Bull-Renault (B) 1:22.232 31 |
Mieter die saaie baan toch van de kalender afquote:Bahrein tot en met 2016 op F1 kalender
De Grand Prix van Bahrein staat nog zeker tot en met 2016 op de Formule 1- kalender. Dat heeft de organisatie van het Bahrain International Circuit bevestigd. Het was al langer bekend dat het contract was verlengd, maar over de duur van het contract werd niks meegedeeld.
Bahrein doet gouden zaken met de Formule 1 race. De economie en de zakenwereld zijn er sterk op vooruit gegaan door het organiseren van de eerste Grand Prix in het Midden-Oosten, die jaarlijks zeker is van veel inkomsten. Zo was de race van vorig jaar volledig uitverkocht.
De race in de oliestaat staat sinds 2004 op de F1- kalender.
bron: www.f1pits.net
sorry, smiley vergeten aan het eind van m'n post.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 10:16 schreef NED het volgende:
Ehmzzz, was die boete er dan voor om ze te belemmeren om dit jaar en volgend jaar mee te kunnen doen?
...
Mijn inziens dus complete onzin om te stellen dat de boete niet hoog genoeg was
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |