abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59368709
Zit net naar de testkalender te kijken, wat een onzin zeg

27 juni Silverstone Circuit
26 juni Silverstone Circuit
25 juni Silverstone Circuit

Race op Silverstone is 6 juli.

11 juli Hockenheimring
10 juli Hockenheimring
9 juli Hockenheimring

Race op Hockenheim is 20 juli.

29 augustus Autodromo Nazionale Monza
28 augustus Autodromo Nazionale Monza
27 augustus Autodromo Nazionale Monza

Race op Monza is 14 sept.

Waar dient de vrijdagtraining dan nog voor
Where facts are few, experts are many.
pi_59370276
Testen op circuits waar er kort na de test een Grand Prix wordt gehouden moet verboden worden (Behalve Monza misschien 1 dag gezien de aerodynamica)
pi_59371894
Tijden van 13 juni 2008:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Pos  Driver      Team                     Time      Laps
 1.  Badoer      Ferrari             (B)  1:21.013   95
 2.  de la Rosa  McLaren-Mercedes    (B)  1:21.374  111
 3.  Glock       Toyota              (B)  1:21.573   97
 4.  Rosberg     Williams-Toyota     (B)  1:21.614   86
 5.  Coulthard   Red Bull-Renault    (B)  1:21.669   86
 6.  Kubica      BMW Sauber          (B)  1:21.761  114
 7.  Barrichello Honda               (B)  1:21.950  122
 8.  Piquet      Renault             (B)  1:22.037  129
 9.  Bourdais    Toro Rosso-Ferrari  (B)  1:22.395  101  
pi_59390589
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 17:53 schreef Atreidez het volgende:
Waar dient de vrijdagtraining dan nog voor
zodat het circuit geld kan verdienen aan de fans die komen kijken?
pi_59392277
Dat dus ja":{
pi_59405582
Alsof dat opweegt tegen de kosten van 3 dagen testen
Where facts are few, experts are many.
pi_59427705
GP Melbourne t/m 2015

Iig een circuit waar niet gestest wordt
Where facts are few, experts are many.
pi_59427762
De tijden nog van afgelopen zaterdag, met een verassing

1 N. Piquet jr. Renault Bridgestone 01:20.076 112
2 P. de la Rosa McLaren Bridgestone 01:20.402 82
3 L. Badoer Ferrari Bridgestone 01:20.680 63
4 M. Webber Red Bull Bridgestone 01:21.037 92
5 T. Glock Toyota Bridgestone 01:21.158 86
6 N. Heidfeld BMW Bridgestone 01:21.672 83
7 R. Barrichello Honda Bridgestone 01:21.672 83
8 N. Hulkenberg Williams Bridgestone 01:21.674 60
9 S. Vettel Scuderia Toro Rosso Bridgestone 01:21.880 72

Geoefend op kwalificaties?
Where facts are few, experts are many.
pi_59428440
quote:
Op maandag 16 juni 2008 11:52 schreef Atreidez het volgende:
GP Melbourne t/m 2015

Iig een circuit waar niet gestest wordt
Goed nieuws, Melbourne
pi_59488450
Wat een stilte hier....
quote:
Ultimate onderhandelt wel degelijk met Toro Rosso
Walsh: 'We zijn met elkaar in gesprek'

[18-06] Het hoge woord is eruit: het Britse Formule 3-team Ultimate Motorsport is wel degelijk in gesprek met Scuderia Toro Rosso. Dit heeft teambaas Barry Walsh toegegeven. ,,We onderhandelen met elkaar. Klopt. Veel meer kan ik er niet over zeggen.”

Ultimate heeft belangstelling voor Toro Rosso.
Half maart werd bekend dat teameigenaar Dietrich Mateschitz zijn renstal in de etalage had gezet en in alle rust op zoek zou gaan naar een nieuwe eigenaar. Deze moet voor seizoen 2010 gevonden zijn. Dan wordt namelijk het gebruik van klantenchassis' verboden.

Als gevolg daarvan ziet Mateschitz geen kans Toro Rosso te blijven steunen, omdat de synergie met Red Bull Racing dan verboden is. Recent werd bekend dat Ultimate Motorsport interesse had. ,,Ultimate? Nog nooit van gehoord”, zei mede-eigenaar Gerhard Berger in een reactie.

In voetbaltermen betekent zo'n reactie dat de transfer van een speler vrijwel rond is. Zover is het in dit geval nog niet, maar Walsh geeft in ieder geval toe dat er met elkaar wordt onderhandeld.

,,Al te veel kan ik er niet over zeggen, dat doe ik liever als er definitief duidelijkheid is”, zegt Walsh in de Irish Independent. ,,We zijn ons project begonnen met de Formule 1 als einddoel. Ik zou nooit bij Ultimate betrokken zijn geraakt als ik er geen vertrouwen in had uiteindelijk in de Formule 1 te eindigen. Dat is vanaf het begin ons doel geweest. Als alles op z'n plek valt, dan zouden we in 2009 op de grid kunnen staan.”

Walsh hoopt met zijn Ultimate Motorsport als het ware een academie op te zetten. Wat nog maar achttien maanden geleden begon als een team in de Formule 3 is nu al uitgegroeid tot een instituut met teams in de kartsport, Formule 3 en de World Series. Voor volgend seizoen staat de GP2 op het programma en misschien dus ook wel gelijk de Formule 1.

Ultimate Motorsport weet zich financieel gesteund door de Angolese oliemaatschappij Sonangol.
pi_59488886
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 14:34 schreef LeXX het volgende:
Wat een stilte hier....
[..]


We zien wel of en door wie het team overtgenomen word.
pi_59519977
Exclusief: Le Mans wil Franse Grand Prix

De Grand Prix van Frankrijk werd al zeventien maal verreden op het circuit van Magny-Cours nabij Nevers. Na de editie van dit jaar zal de Franse Grand Prix hoogstwaarschijnlijk verdwijnen van het afgelegen circuit. Bernie Ecclestone heeft zich al meerdere malen negatief uitgelaten over de infrastructuur rondom het circuit, de organisatie en de ligging van de baan.

Ecclestone bezit zelf het High Tech Test Track van Paul Ricard, en heeft vorig jaar de voorkeur uitgesproken voor een nieuw aan te leggen circuit vlakbij pretpark Euro Disney. Toch zijn er ook bestaande circuits met ambities om de Franse Grand Prix binnen te halen.

Franse bronnen weten aan F1Today.nl te melden dat het circuit van Le Mans wel belangstelling heeft om de Grand Prix van Frankrijk te organiseren. De directie van het beroemde circuit zou hierover zelfs al enkele maanden in gesprek zijn met Ecclestone.

Het circuit van Le Mans zelf ontkent echter de gesprekken in alle toonaarden. Ingrid Moreau, persvoorlichtster van Le Mans: “Voor zover wij weten is 2008 niet de laatste keer dat Grand Prix van Frankrijk op het circuit van Magny-Cours verreden worden. We zijn momenteel ook niet in onderhandeling voor een Formule 1-race, die zal hier voorlopig denk ik ook niet komen.”

Een woordvoerder van het circuit van Magny Cours kan weinig bevestigen, doch doet hij een opvallende uitspraak. “De berichtgeving over het verdwijnen van de Formule 1 op Magny-Cours kan ik niet bevestigen. Ik kan wel melden dat wij geen hoge pet op hebben van Bernie Ecclestone!”

BRON: http://www.f1today.nl/nie(...)l-franse-grand-prix/
pi_59520878
Dat zou wel VET zijn
pi_59522108
Zelfs al zou het naar Le Mans gaan, verwacht ik niet dat het het 24-uur circuit zullen gebruiken, maar eerder het MotoGP circuit.
pi_59522322
Ik vind het Le Mans circuit (niet 24uur maar motogp) nou niet veel bijzonders.
pi_59539490
Is er nog geen topic over de GP van Frankrijk?

Heeft iemand misschien livestreams voor de vrije trainingen van vandaag?
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_59543445
Where facts are few, experts are many.
pi_59623652
Hamilton haalt uit naar Britse media

Wat een zeur is het ook.. ga gewoon goed rijden en maak niet van die ongelovelijk stomme fouten dan hebben kranten ook niks te schrijven.
pi_59624319
quote:
De media kunnen je maken en kunnen je kraken, maar ik weet zeker dat ze mij niet kunnen kraken.
poehpoeh, zullen we de Cruyfismen maar gewoon aan Johan overlaten?
pi_59624992
Hamilton moet niet zo huilen, hij is vorig jaar genoeg opgehemelt door de media.
Nu het even wat slechter gaat staat ie gelijk te huilen, dan Raikkonen maar, het zal hem echt worst wezen er over hem geschreven en gezegt wordt.
pi_59625457
quote:
Met die wagens van toen kon dat nog. Zeker op een circuit als Dijon-Prenois. Beter dan dat flut circuit van Magny-Cours.

Kunnen ze de volgende Franse Grand Prix niet op Dijon-Prenois rijden?
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_59657742
1e testdag op Silverstone.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Pos  Driver      Team                     Time      Laps
 1.  Massa       Ferrari             (B)  1:20.188   71
 2.  Kovalainen  McLaren-Mercedes    (B)  1:20.477   90
 3.  Kubica      BMW Sauber          (B)  1:20.995   82
 4.  Kobayashi   Toyota              (B)  1:21.335   82
 5.  Rosberg     Williams-Toyota     (B)  1:21.410   88
 6.  Webber      Red Bull-Renault    (B)  1:21.656   94
 7.  Piquet      Renault             (B)  1:21.797   68
 8.  Button      Honda               (B)  1:22.081   90
 9.  Liuzzi      Force India         (B)  1:22.250  108
10.  Vettel      Toro Rosso-Ferrari  (B)  1:23.853   10  
pi_59658274
Vettel 10 ronden, dat schiet niet op
pi_59683349
Silverstone, dag 2:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Pos  Driver      Team                     Time      Laps
 1.  Kovalainen  McLaren-Mercedes    (B)  1:20.015   72
 2.  Trulli      Toyota              (B)  1:20.391   95
 3.  Rosberg     Williams-Toyota     (B)  1:20.624   74
 4.  Piquet      Renault             (B)  1:20.787   87
 5.  Vettel      Toro Rosso-Ferrari  (B)  1:20.795   84
 6.  Kubica      BMW-Sauber          (B)  1:20.982   67
 7.  Massa       Ferrari             (B)  1:21.069   69
 8.  Webber      Red Bull-Renault    (B)  1:21.170   39
 8.  Button      Honda               (B)  1:21.445  106
10.  Fisichella  Force India         (B)  1:21.583   52
pi_59685392
Williams lekker bezig! Of eerder gezegd -> ROSBERG!!

Fisichella is trouwens door zijn crash naar het ziekenhuis voor een x-ray.
pi_59698415
http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2008/06/26/special-fiarrari/

Altijd leuke discussie. Volgens mij is het niet zo dat Ferrari altijd de straffen ontloopt. Toen MS zijn auto parkeerde heeft hij daar ook gewoon straf voor gehad.

Kimi kreeg 3 of 4 races terug ook een drive trough omdat zijn bandewarmers er te laat af waren net als Massa in een van de eerste races.

En McLaren moet gewoon wat minder piepen en hun spullen op orde hebben, krijg je ook minder straf en weer die Hammilton verering op het laatst.. hij maakt gewoon stomme fouten..
pi_59698633
Ik lees net dat ze al in 2009 en anders in 2010 een nieuwe F2 willen gaan opzetten.

Jaarlijkse kosten om de auto aan het rijden te houden zouden niet meer dan 200.000 euro zijn.

Ik ben benieuwd
pi_59698658
Ow en fisico is hard de banden ingevlogen in becketts, even naar het ziekenhuis geweest, maar gelukkig okay

=edit=
spuit11, dat stond er al
pi_59701123
Bah, zat in verkeerde topic te posten

The FIA's provisional 2009 F1 calendar:

29 March Australia
5 April Malaysia
19 April Bahrain
10 May Spain
24 May Monaco
7 June Canada
21 June Great Britain
28 June France
12 July Germany
26 July Hungary
9 August Turkey
23 August Europe (Valencia)
6 September Italy
13 September Belgium
27 September Singapore
11 October Japan
18 October China
1 November Brazil
15 November Abu Dhabi
quote:
FIA heeft plannen voor Formule 2-klasse
25 juni 2008

De autosportbond FIA gaat een nieuwe raceklasse opzetten, genaamd Formule 2. Zo is woensdag besloten tijdens een bijeenkomst van de mondiale autosportraad in Parijs. De FIA wil hiermee meer kansen creëren voor jong autosporttalent.

De Formule 2 zou een directe rivaal kunnen worden van de GP2, een raceklasse die enkele jaren geleden in het leven is geroepen. De Formule 2 zou echter een stuk goedkoper worden dan de GP2. Naar schatting is er voor het laten rijden van een GP2-wagen namelijk een budget van 1,3 miljoen euro per jaar nodig. Het laten rijden van een F2-auto zou niet meer dan 200.000 euro per seizoen mogen kosten.

Tot 1984 was er ook een F2-klasse. Deze werd in 1985 vervangen door de F3000. Tegenwoordig is de GP2 de belangrijkste opstapklasse naar de Formule 1.
http://f1.gpupdate.net/nl(...)or-formule-2-klasse/

Goed plan Had geen idee dat die gp2 krengen zo duur waren!
Where facts are few, experts are many.
pi_59701918
twijfelachtig plan en of het haalbaar is valt nog maar te bezien.
quote:
How the FIA hopes to achieve running costs of around ¤200,000 per car per season remains to be seen. The target figure is significantly lower than it costs to compete in the current traditional ladder series - GP2 Series and F3.

It is not clear if the intention is to run the series as a support race for F1, or even if it is being introduced as a replacement on the bill for GP2, which costs around ¤1.5m per season to run a car. Or indeed, whether it would co-exist alongside the second-string category that replaced F3000 in 2004.

One current GP2 team boss told autosport.com: "Our cars actually cost ¤190,000, and that's without the engines. If it's a junior formula, like Formula Ford or something, then fine, but you cannot run anything substantial for that kind of money. For example, a Formula BMW costs just under ¤300,000 to run per car in Europe, and that's with zero margin.

"I can't think what cars they expect to run for ¤200,000, because there are people spending that kind of money in karting in Europe."

The use of the name F2 could be seen as a clear provocation against Bernie Ecclestone, showing that the FIA is willing to set-up their own championships and are ready to go up against a series that is backed by the commercial rights holder, and is partly financed by CVC.
de GP2 is er voor om het gat tussen F3 en F1 te overbruggen. Waarom zou je dan een concurrerende serie opzetten die qua budget (en dus waarschijnlijk qua prestaties) onder de F3 terecht komt? Pure provocatie en redelijk kansloze geldverkwisting als je het mij vraagt, qua promotie kan de FIA het nooit van Ecclestone/CVC winnen.
pi_59702602
Dat is het hele punt.. Over die prestaties zwijgen ze maar ze geven wel aan concurrent voor GP2, dan moet het toch minimaal even hard gaan. Nou moet ik zeggen dat GP2 wel erg hard gaat hoor, 5 seconden sneller dan de A1GP op bv. Maleisie
Where facts are few, experts are many.
pi_59702909
Ik had hier nog geen meeleesdinges

Bij dezen
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_59704499
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 11:51 schreef Atreidez het volgende:
Bah, zat in verkeerde topic te posten

The FIA's provisional 2009 F1 calendar:

29 March Australia
5 April Malaysia
19 April Bahrain
10 May Spain
24 May Monaco
7 June Canada
21 June Great Britain
28 June France
12 July Germany
26 July Hungary
9 August Turkey
23 August Europe (Valencia)
6 September Italy
13 September Belgium
27 September Singapore
11 October Japan
18 October China
1 November Brazil
15 November Abu Dhabi
[..]

http://f1.gpupdate.net/nl(...)or-formule-2-klasse/

Goed plan Had geen idee dat die gp2 krengen zo duur waren!
Geen Amerika dus..
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 13:00 schreef Sally het volgende:
Ik had hier nog geen meeleesdinges

Bij dezen
Dit weekend druk met de manager of ga je ook naar blof
pi_59705026
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 13:53 schreef Giem het volgende:

[..]

Geen Amerika dus..
[..]

Dit weekend druk met de manager of ga je ook naar blof
Bløf? WAAR?

En ik ben niet zo druk met de F1-manager hoor... Dat zijn de developers.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_59705631
http://www.concertatsea.nl/index08.asp?PID=12

Misschien kan je nog mee in een handtas

Aaah dat is het beter werk, uitbesteden. Moest ik ook eens vaker doen.
pi_59706923
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 14:27 schreef Giem het volgende:
http://www.concertatsea.nl/index08.asp?PID=12

Misschien kan je nog mee in een handtas

Aaah dat is het beter werk, uitbesteden. Moest ik ook eens vaker doen.
Oh ja, nee daar ga ik niet naar toe. Had het wel leuk gevonden, maar je zit met overnachten enzo.

[/offtopic]
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_59711473
ON-TOPIC SALLY!!!

Je zit in een voorbeeldpositie hoor!
pi_59711517






Ook Force India aan het testen met die lelijke vin zie ik
pi_59711559
quote:
Uiteindelijke reden voor crash Kovalainen bekend

Mclaren heeft vandaag de resultaten van haar onderzoek naar de crash van haar rijder Heikki Kovalainen tijdens de Grote Prijs van Spanje in Barcelona, vrijgegeven.

Eerder werd als reden opgegeven dat de velg in het linkervoorwiel het begeven had. Sindsdien startte Mclaren een diepgaand onderzoek met de hulp van de leverancier van de velgen, Enkei en de FIA. Er werd gebruik gemaakt van elke mogelijke data die men kon vinden. De resultaten werden uitgelegd door Martin Whitmarsh.

"We weten nu hoe het probleem ontstond. Niet zoals we eerst dachten door het simpelweg falen van een velg maar door het verkeerd aanbrengen van de lak, waaraan Enkei, de leverancier van onze velgen, niets kon doen."

Tijdens het aanbrengen van de lak zou het centrale gedeelte van de velg onbedekt zijn gebleven, iets wat meestal gebeurd om de efficiëntie van het onderdeel te verbeteren. De belakte onderdelen zorgde er nu echter voor dat de velg en de axle van het wiel uit elkaar bewogen in de bochtige gedeeltes van het circuit. Het rubber van de band schuurde bij gevolg tege de remmen en uiteindelijk begaf de velg het ten gevolge van de slijtage.

Kovalainen kwam door deze faling onder de bandenmuur terecht met z'n Mclaren. Gelukkig hield de Fin er enkel een lichte hersenschudding aan over. Mclaren heeft er nu voor gezorgd dat de fout zich niet kan herhalen.

» Gepost door Wesley Jeunen - 26/06/2008 17:23

bron: www.f1journaal.be
Hoezo kon Enkei er niets aan doen? Wie brengt dan die lak aan? Mercedes zelf?
pi_59711714
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 18:39 schreef NED het volgende:
ON-TOPIC SALLY!!!

Je zit in een voorbeeldpositie hoor!
Duh...
Ik was niet degene die erover begon


En hoe is het met jou dan? Nog een hartfilmpje nodig gehad? Als ik je reactie zo zie, heb je 'm vast weer nodig

Denk aan je hart!
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_59711750
En als ik dan weer ontopic mag reageren, ik zal eens kijken of er nog meer bronnen zijn over die crash van Heikki, het is wel een bericht waard op FOK!sport
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_59712689
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 18:42 schreef NED het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ook Force India aan het testen met die lelijke vin zie ik
Ach al zetten ze er 10 van die vinnen op, echt snel zal Force India niet gaan.
  donderdag 26 juni 2008 @ 19:39:31 #197
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_59712830
quote:
]McLaren denkt eraan twee nieuwe auto's te bouwen
Whitmarsh: 'Ieder team zoekt naar de beste oplossing'

[26-06] De komst van KERS en het verbieden van allerlei aerodynamische flapjes en frutsels brengt veel onzekerheid en nieuwe uitdagingen met zich mee in de aanloop naar seizoen 2009. Om er zeker van te zijn dat het de plank niet mis slaat, denkt McLaren eraan twee auto's te ontwerpen. Al wil CEO Martin Whitmarsh dat niet bevestigen.

Whitmarsh wil niet er niet te veel over kwijt.
KERS is een systeem dat de energie absorbeert die vrijkomt tijdens het remmen. Deze energie wordt opgeslagen en kan later worden aangewend om extra vermogen te genereren. Verplicht is het inbouwen van een KERS-systeem niet.

,,De uitdaging voor de engineers schuilt in het feit dat er een KERS-systeem ontworpen moet worden dat op ieder circuit een voordeel oplevert. Dat is niet gemakkelijk”, zegt Whitmarsh in gesprek met het online tijdschrift GPWeek.

,,Als je opgeslagen energie laat vrijkomen en daardoor iemand kunt inhalen, dan is dat een voordeel. Maar er zijn ook nadelen: wat betreft het gewicht, de grootte en het feit dat dat ding op één of andere manier gekoeld moet worden”, legt Whitmarsh uit.

Ook wat betreft de gewichtsverdeling en de rijhoogte kan KERS de teams hoofdpijn bezorgen. Daarom is al voorgesteld om het minimumgewicht (nu 605 kilo) van de bolides te verhogen. Verder lijkt het vrijwel zeker dat de wielbasis verlengd zal moeten worden om KERS in te bouwen.

En dat terwijl het op sommige circuits een voordeel kan zijn om met een kortere wielbasis te rijden. Kijk maar naar het voordeel dat Ferrari vorig jaar op sommige circuits – Istanbul met name – had ten opzichte van de concurrentie.

Daarom wordt geopperd dat het team overweegt twee verschillende auto's te bouwen. Whitmarsh houdt McLarens kaarten tegen de borst. ,,We moeten met allerlei zaken rekening houden”, zegt hij. ,,We zijn op zoek naar een oplossing die ons op alle vlakken het beste biedt. Net zoals ieder ander team zal doen, denk ik.”

KVN
Bron: Formule1 racereport website

Tja kweet het niet hoor, hebben ze niet ooit dezelfde fout gemaakt met de beroemde/beruchte MP4-18 destijds (2004 ofzo). Mooi autootje bouwen en dan niet inzetten
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  donderdag 26 juni 2008 @ 19:57:25 #198
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_59713205
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 19:39 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Bron: Formule1 racereport website

Tja kweet het niet hoor, hebben ze niet ooit dezelfde fout gemaakt met de beroemde/beruchte MP4-18 destijds (2004 ofzo). Mooi autootje bouwen en dan niet inzetten
Dat was om een andere reden (betrouwbaarheid en veiligheid).
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 26 juni 2008 @ 20:08:21 #199
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_59713444
Dat weet ik, maar toendertijd waren ze ook met twee -of 3 als je de 2005 auto zou meetellen- wagens gelijktijdig bezig. Nu zijn ze ook met 2 wagens gelijktijdig bezig, en de kans bestaat dat als de KERS-bolide beter presteerd dan verwacht of beter als die van de concurrentie, dat ze de gewone auto nooit inzetten. Of juist andersom, mocht de KERS-wagen niet goed werken dat deze nooit ingezet wordt. Daar doelde ik dus eigenlijk op
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_59713535
Silverstone, dag 3:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Pos  Driver       Team                     Time      Laps
 1.  Hamilton     McLaren-Mercedes    (B)  1:19.170   88
 2.  Glock        Toyota              (B)  1:19.815   79
 3.  Raikkonen    Ferrari             (B)  1:20.321   60
 4.  Alonso       Renault             (B)  1:20.862   78
 5.  Heidfeld     BMW-Sauber          (B)  1:21.011   93
 6.  Nakajima     Williams-Toyota     (B)  1:21.059   70
 7.  Sutil        Force India         (B)  1:21.331   71
 8.  Barrichello  Honda               (B)  1:21.344   94
 9.  Bourdais     Toro Rosso-Ferrari  (B)  1:21.432   76
10.  Coulthard    Red Bull-Renault    (B)  1:22.232   31
pi_59724795
Die boete van vorig jaar was niet hoog genoeg blijkbaar, als ze het geld hebben om twee auto's tegelijk te ontwerpen (en die van dit jaar door te ontwikkelen).
pi_59725395
Ehmzzz, was die boete er dan voor om ze te belemmeren om dit jaar en volgend jaar mee te kunnen doen?

Lijkt me niet. En die boete hebben ze echt wel even gevoeld hoor.
Ze zijn bestraft voor iets van vorig jaar. Daar moeten ze dit jaar geen hinder meer van ondervinden. Ze zijn al alle punten verloren en een dikke boete. Straf genoeg dunkt me. Zeker als je weet dat Renault eik voor hetzelfde feit helemaal geen straf kreeg.

Dan is 100 miljoen en alle punten kwijt toch wel erg zuur.

Bovendien hebben ze denk ik bewust gekozen voor een boete die McLaren te boven zou komen, anders valt er toch even een van de topteams weg en dat is voor de fans nooit goed.

Mijn inziens dus complete onzin om te stellen dat de boete niet hoog genoeg was
pi_59725490
quote:
Bahrein tot en met 2016 op F1 kalender

De Grand Prix van Bahrein staat nog zeker tot en met 2016 op de Formule 1- kalender. Dat heeft de organisatie van het Bahrain International Circuit bevestigd. Het was al langer bekend dat het contract was verlengd, maar over de duur van het contract werd niks meegedeeld.

Bahrein doet gouden zaken met de Formule 1 race. De economie en de zakenwereld zijn er sterk op vooruit gegaan door het organiseren van de eerste Grand Prix in het Midden-Oosten, die jaarlijks zeker is van veel inkomsten. Zo was de race van vorig jaar volledig uitverkocht.

De race in de oliestaat staat sinds 2004 op de F1- kalender.

bron: www.f1pits.net
Mieter die saaie baan toch van de kalender af
pi_59726467
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 10:16 schreef NED het volgende:
Ehmzzz, was die boete er dan voor om ze te belemmeren om dit jaar en volgend jaar mee te kunnen doen?

...

Mijn inziens dus complete onzin om te stellen dat de boete niet hoog genoeg was
sorry, smiley vergeten aan het eind van m'n post.

Eigenlijk ben ik wel onder de indruk dat ze de resources hebben om zulke grote projecten te beginnen. Vrijwel alle andere teams hebben al moeite genoeg om met de auto van dit jaar en volgend jaar tegelijk bezig te zijn, en McLaren zou ondanks die boete naast de auto van dit jaar zelfs met twee auto's voor volgend jaar bezig zijn. Wow.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')