abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58793403
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 17:08 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
ja, hoe?

ik hoor wel eens dat ze met hun rug tegen de trein aan gaan staan, maar dan "spring" je er toch niet voor? en doe je het bij het station perron 10 waar henny en de kinderwagen ook zijn? of doe je het op een donker trein spoor?

is het SPRINGEN of staan? en kom je er onder of schiet je weg?

ervaringen kunnen jullie hier posten
Het begon allemaal hiermee.. voor een trein "springen": hoe gaat dat?

Disclaimer:
Ik heb geen suïcidale neigingen maar vond dat het topic een vervolg verdiende

[ Bericht 5% gewijzigd door Yashaaaaa op 21-05-2008 00:21:18 ]
  woensdag 21 mei 2008 @ 00:19:56 #2
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_58793470
Gewoon tussen de rails gaan staan, hoofd ietwat naar voren om beter te kunnen koppen.

TS begint, uiteraard.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_58793488
Laatste trein is volgens mij net vertrokken.. Maar morgen zal ik een gokje wagen
  woensdag 21 mei 2008 @ 00:27:48 #4
203115 Devious69
Je bent een doos, kan je open?
pi_58793587
paints?
If you must choose between two evils, pick the one you've never tried before.
  woensdag 21 mei 2008 @ 00:31:05 #5
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_58793645
trein vette pech
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_58793653
Ik had even naar de tijd moeten kijken voordat ik dit topic opende
pi_58793746
Een verschrikkelijk iets vooral als men het anderen toewenst ... doodsverwensingen .
pi_58793821
als ik ooit zelfmoord zou willen plegen (nu niet, heb een geweldig leven) dan zou ik denk ik ook voor de trein springen. Snel en pijnloos, heb de vorige draad ook helemaal doorgelezen en kon geen betere manier tegenkomen
pi_58793824
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 00:38 schreef -Futuresex-Lovesound- het volgende:
Een verschrikkelijk iets vooral als men het anderen toewenst ... doodsverwensingen .
Hoi -Mylove- Ga je al JT's zijn hits/cd's af
pi_58793915
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 00:43 schreef julian6 het volgende:

als ik ooit zelfmoord zou willen plegen (nu niet, heb een geweldig leven) dan zou ik denk ik ook voor de trein springen. Snel en pijnloos, heb de vorige draad ook helemaal doorgelezen en kon geen betere manier tegenkomen
Ik geloof er niets van dat het de meest snelle en pijnloze manier is. Volgens mijn is een spuitje of een overdosis nog de beste manier. Het uitgaan in een roes, misschien niet de snelste manier maar toch het lijkt me wel de beste manier.
pi_58794036
Nee, voor je zo'n spuit in je arm prikt heb je nog altijd de keuze om het NIET te doen. Of net nadat je het gedaan hebt de ambulance te bellen. Als je naast zo'n spoor staat en je hoort de trein aankomen dan doe je het of je doet het niet. Die trein komt nu en niet over 5 minuten zodat je nog even kunt nadenken... wat je bij een spuitje-in-je-arm wel hebt. Dat is mijn theorie. Die machinist had ook wel idee in z'n achterhoofd dat er mensen voor z'n trein zouden springen toen ie de baan aannaam, dus echt egoïstisch vind ik het niet.
pi_58794073
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 00:49 schreef -Futuresex-Lovesound- het volgende:

[..]

Ik geloof er niets van dat het de meest snelle en pijnloze manier is. Volgens mijn is een spuitje of een overdosis nog de beste manier. Het uitgaan in een roes, misschien niet de snelste manier maar toch het lijkt me wel de beste manier.
Bij een spuitje weet ik het niet, maar hoe kom je aan zo'n spuitje? Bij een overdosis zul je een ongelooflijke pijn in je buik hebben voor je gaat, dus echt pijnloos is het niet.
pi_58794100
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 00:58 schreef julian6 het volgende:

Nee, voor je zo'n spuit in je arm prikt heb je nog altijd de keuze om het NIET te doen.
Dat is bij het voor de trein springen toch ook zo?
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 00:58 schreef julian6 het volgende:

Of net nadat je het gedaan hebt de ambulance te bellen.
Dan ben je niet overtuigd van je actie, ... maar als je het 100% zeker weet dan zou ik toch echt zeggen een overdosis is the way to go.
pi_58794127
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 01:01 schreef julian6 het volgende:

Bij een overdosis zul je een ongelooflijke pijn in je buik hebben voor je gaat, dus echt pijnloos is het niet.
De vraag is merk je er nog iets van? En anders geen overdosis maar een CDI.
pi_58794246
Ja zeker, vlak voor je knock out gaat. Voor de trein lijkt me toch beter, ik snap dan ook goed waarom zoveel mensen het doen.

En als je defenitief hebt besloten dat je dood wilt, denken mensen toch zeer goed na over hoe ze het gaan doen. Dat ze uiteindelijk, na weken nadenken, beslissen voor de trein te springen zegt me toch al genoeg.
pi_58794272
Misschien is cyanide dan wel een (betere) optie?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 21 mei 2008 @ 01:42:25 #17
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_58794358
quote:
Misschien voor jou, maar het leed wat je anderen daarmee aandoet, zoals de machinist die jou laatste blik nog tijden op zijn netvlies gegrift ziet staan, is zeer waarschijnlijk erger dan de situatie waar jij je in bevindt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_58794576
quote:
Doe het maar mooi in het noorden van het land, zodat ik er geen last van heb. Waarom pleeg je niet gewoon op een normale manier zelfmoord zodat niemand er last van heeft? Rotte hond dat je bent.. beetje een machinist een trauma bezorgen en mij te laat laten komen..

schooier
pi_58794608
De Dangel-methode: keihard tegen een stilstaande trein aan rennen!
pi_58799011
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 01:42 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Misschien voor jou, maar het leed wat je anderen daarmee aandoet, zoals de machinist die jou laatste blik nog tijden op zijn netvlies gegrift ziet staan, is zeer waarschijnlijk erger dan de situatie waar jij je in bevindt.
Als je al zo diep zit dat je zelfmoord pleegt, maakt je dat toch niets meer uit, de wereld is dan toch kut, jij wil gewoon weg, no matter what.
  woensdag 21 mei 2008 @ 12:00:49 #21
164018 nijnja
Nimmer alcohol, enkel Fristi
pi_58799560
TVP
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+
Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_
Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
  woensdag 21 mei 2008 @ 12:15:18 #22
160953 Ezechielk
Ezechiel 25:17
pi_58799849
Van een flat springen lijkt me dan sneller, en daar krijg je ook geen vertraging mee 14.gif
There is no better way of exercising the imagination than the study of law.
No poet ever interpreted nature as freely as a lawyer interprets truth.
Jean Giraudoux, "Tiger at the Gates"
pi_58800747
de trein lijkt me echt zwaar klote, je veroorzaakt zoveel trauma's bij aardig wat mensen...

Een kennis van mij heeft zichzelf in de fik gestoken in de tuin, moeder met twee kinderen. Ze was even vergeet dat een van die arme stakkers thuis kwam om rond 12 uur te gaan eten. Daar lag zijn mama half afgefikt. Jongen heeft nog steeds een trauma.
pi_58800903
Mijn vriend werkt bij de metro... Weliswaar niet hetzelfde als een trein maar toch best wel veel springers.

Mijn viend heeft ooit een vrouw's leven gered, omdat ze wou springen. Althans, springen, ze liep gewoon het trappetje af bij het perron en bleef koppig op de rails staan wachten. Mijn vriend kreeg die zoveel ton zware trein op tijd stil, (paar meter afstand) toen wou ze met een paraplu de derde rail (zoveel duizend volt?) aanraken. Toen heeft hij de kortsluiters gebruikt zodat ze lekker gepwnd werd. Ineens stonden alle metro's op 1 gebied stil. Springen doe je maar bij de trein, niet bij de metro... Uiteraard is ze toen opgenomen en kreeg mijn vriend een bosje bloemen ( ) van zijn chef omdat hij een ongeluk heeft voorkomen.

Een andere collega van hem had al 3 springers meegemaakt maar zat gewoon rustig op zijn metro verder te rijden... Hij was een erg nuchter persoon en had zoiets van: ik rij hier alleen maar, als je wil springen zal ik proberen te remmen maar lukt het niet, dan dender ik gewoon over je heen. Eigen schuld.

Ik heb zoiets van: Legaliseer de pil van Drion. Mensen die niet willen leven, mogen zelf bepalen. Je hebt er immers ook niet om gevraagd om geboren te worden.
  woensdag 21 mei 2008 @ 16:05:17 #25
211016 Cocktailprikker
Cocktailprikker
pi_58804137
tvp.

Trein had hier vandaag weeeer vertraging, zo komt er niks van natuurlijk
pi_58806277
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 13:11 schreef kyraaa het volgende:

Ik heb zoiets van: Legaliseer de pil van Drion. Mensen die niet willen leven, mogen zelf bepalen. Je hebt er immers ook niet om gevraagd om geboren te worden.

Als zo'n pil gelegaliseerd zou worden, zou het taboe op zelfmoord verlicht worden en zullen meer mensen zelfmoord plegen. Of heb je het hier over Euthanasie?

[ Bericht 4% gewijzigd door julian6 op 21-05-2008 18:07:11 ]
pi_58806400
Ik denk dat kyraaa denkt dat de pil van Drion echt bestaat.
pi_58806403
Dat gevoel dat je moet hebben nadat je gesprongen hebt en de trein op je af rijdt... die adrenaline die er dan door je heen moet gaan ... Hetzelfde voor van een brug/gebouw afspringen.

Mijn manier zou het niet zijn, ik zou het toch op een 'langzamere' manier doen, met pillen en alcohol of iets met een mes. Ik zou ook te ijdel zijn om in zoveel stukjes geramd te willen worden .

En eensch met het legaliseren van de pil van Drion. Je hebt er inderdaad niet om gevraagd geboren te worden en dat gaat toch een stuk makkelijker.
I think you're the same as me.
We see things they'll never see...
You and I are gonna live forever.
pi_58807753
Een hele verre kennis van me is in 1995 met zn brommertje tegen de trein aangeknald ("Ik kan er nog neeet voor langs..."). Die is weggeslingerd en in één stuk en op slag dood terechtgekomen voor zijn broer. Hij zag er zo intact uit dat die broer nog een half uur tegen hem heeft lopen schelden dat ie normaal moest doen en op moest staan.

Een kennis van mn oma had geen benen meer na een mislukte poging. "Gelukkig" was haar tweede poging (geen trein) wel succesvol.

En op mijn eerste werkdag bij mijn huidige werkgever zat ik in de trein, net Zutphen uit, en toen was er ineens de noodrem en een speklaplucht
Daar lag dus een jongen onder die er eerst al 2 uur rond had lopen banjeren, omwonenden hadden de politie al meerdere keren gebeld omdat hij een verwarde indruk maakte, maar de politie vond het niet nodig om even wat moeite te doen. 2 uur vertraging en weetikveel hoeveel idioten die uit de raampjes hingen om maar vooral stukjes uitgesmeerde mens te kunnen spotten.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_58807842
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 19:30 schreef Mwanatabu het volgende:

weetikveel hoeveel idioten die uit de raampjes hingen om maar vooral stukjes uitgesmeerde mens te kunnen spotten.
Dat begrijp ik dan nooit ... waarom doet zo iets nu genoegen, of waarom zou je het willen zien?
pi_58809153
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 19:35 schreef -Futuresex-Lovesound- het volgende:

[..]

Dat begrijp ik dan nooit ... waarom doet zo iets nu genoegen, of waarom zou je het willen zien?
Net als dat ene topic hier ergens met filmpjes en plaatjes van dood(gaande) mensen.
XBL: Koning Stoma
PSN: Koning_Stoma
pi_58809171
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 20:45 schreef intraxz het volgende:

[..]

Net als dat ene topic hier ergens met filmpjes en plaatjes van doode (doodgaande) mensen.
pi_58810553
quote:

Daar lag dus een jongen onder die er eerst al 2 uur rond had lopen banjeren, omwonenden hadden de politie al meerdere keren gebeld omdat hij een verwarde indruk maakte, maar de politie vond het niet nodig om even wat moeite te doen. 2 uur vertraging en weetikveel hoeveel idioten die uit de raampjes hingen om maar vooral stukjes uitgesmeerde mens te kunnen spotten.
Ongeveer hetzelfde verhaal hier maar dan bij Hengelo gebeurt..
Snap je niet dat de politie dan niet wat moeite doet.. een vriend van een vriendin van mij heeft ook 2 uur rond gelopen ergens.. in die tijd hadden de treinen ook iedere keer op dat stuk langzamer gereden omdat ze er van op de hoogte waren.. en toen leek ie weg te zijn.. Dus treinen weer op normale snelheid en toen is ie toch gesprongen.. Zo zie je maar weer dat die mensen er toch bewust voor kiezen.. Maar misschien als ze hulp hadden gehad was het niet nodig geweest.
pi_58815689
quote:

En op mijn eerste werkdag bij mijn huidige werkgever zat ik in de trein, net Zutphen uit, en toen was er ineens de noodrem en een speklaplucht
Speklaplucht?

Ik heb een keer meegemaakt dat ik een springer voor de trein had, dat was bij Zoetermeer.

Je hoorde een enorm geratel, mensen zeiden dat er een brommer op de rails was gegooit

Na 1,5 uur stilstand mochten we weer langzaam verder, nadat ze een andere machinist hadden gevonden.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_58916217
quote:

Je zou die avond maar hutspot en speklapjes eten volgens mij eet je dat dan ook nooit meer
MOet je nagaan hoeveel verschillende soorten trauma's een zelfmoord kan verooorzaken
pi_58916421
Ach, het schijnt dat mensen die in de brand hebben gestaan een BBQ lucht om hun lijk heen hebben hangen....
pi_58916562
quote:
Op maandag 26 mei 2008 12:17 schreef Alexxxxx het volgende:
Ach, het schijnt dat mensen die in de brand hebben gestaan een BBQ lucht om hun lijk heen hebben hangen....
geroosterd vlees
pi_58916577
quote:
Op maandag 26 mei 2008 12:23 schreef Chocolate het volgende:

[..]

geroosterd vlees
Ja heerlijk
pi_58916622
quote:
Op maandag 26 mei 2008 12:23 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Ja heerlijk
sausje erbij enzo...

Wel stijl, jezelf in de fik steken en dan in je testament hebben staan dat mensen een bbq schotel krijgen na de begravenis/crematie
  † In Memoriam † maandag 26 mei 2008 @ 12:35:56 #40
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_58916841
vervolg van mijn topic, tof
:')
pi_58916986
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 01:23 schreef julian6 het volgende:
Ja zeker, vlak voor je knock out gaat. Voor de trein lijkt me toch beter, ik snap dan ook goed waarom zoveel mensen het doen.

En als je defenitief hebt besloten dat je dood wilt, denken mensen toch zeer goed na over hoe ze het gaan doen. Dat ze uiteindelijk, na weken nadenken, beslissen voor de trein te springen zegt me toch al genoeg.
Dat ligt er maar net aan wat je neemt. Met een overdosis heroine (Gerookt, gespoten, gechineest, ..) zal je in een zware roes raken en dan stopt langzaam je ademhaling er mee. Voel je niets van.
pi_58917835
[emo-mode]Gewoon gaan liggen op een rail met je geslachtsdeel richting tegemoetkomend treinverkeer voor wat extra pijnprikkels.[/emo-mode]
  dinsdag 27 mei 2008 @ 17:16:16 #43
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_58945078
Nogmaals een terugvindtrein.
Kaleidoscopiklimax
pi_58979825
Wat een debiele vraagstelling eigenlijk. Waarom in fucks sake wil je dit soort details weten. Ze was op het spoor gaan staan om kapotgereden te worden. Helaas voor haar had de machinist haar vroeg genoeg in de gaten om te stoppen met zijn treintje, Toen is ze er maar rap vandoor gegaan. Ze is een borderliner en zwaar gestoord dus, maar nog steeds mijn grote liefde ergens. Shiiit, wat maakt dat mij.
pi_58979828
Als je zeker wilt zijn van je dood kun je dus maar beter voor de trein springen vlak voordat ie langskomt. Er zitten remmen op die trein!!
pi_58979831
Mijn eerste post gaat over een ex van me die nog steeds leeft voor zover ik weet. Borderliners, begin er niet aan.
  donderdag 29 mei 2008 @ 04:36:56 #47
84524 Morwen
I got life
pi_58979832
Deel 2 Moeten jullie niet gaan krassen in R&P zo inmiddels
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
  zondag 1 juni 2008 @ 21:18:22 #48
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_59056033
Alleen de emo's.
Kaleidoscopiklimax
  zondag 1 juni 2008 @ 21:27:57 #49
206970 iuvenis
potentiele painkiller
pi_59056224
Als je niet als een depressieve zwartganger wilt overkomen bij je brotha's en tevens ook matties van de straten dan moet je gewoon doen alsof je stoer wilt overspringen naar de overkant en dan natuurlijk neergeknald worden door zo een hardrijdend treintje, ik weet het het is allemaal ingewikkeld, maar het is de moeite waard...
love's a loaded gun....
  maandag 2 juni 2008 @ 09:48:25 #50
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_59062964
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 20:45 schreef intraxz het volgende:

[..]

Net als dat ene topic hier ergens met filmpjes en plaatjes van dood(gaande) mensen.
bang voor de realiteit. Niet zo aanstellen
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_59063598
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 17:08 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

ervaringen kunnen jullie hier posten
Als je het goed doet, kun je je ervaring in ieder geval niet navertellen.
pi_59063982
Een meisje uit mijn klas kwam vorige week te laat op school omdat er dus een jongen voor de trein was gesprongen. Ik vraag me echt dus af wat er die ochtend door zich heen ging.

"Nou... ik ben wakker. Daar ga ik."
http://forum.spfan.nl
south park community
  maandag 2 juni 2008 @ 23:49:45 #53
177885 JoaC
Het is patat
pi_59080600
quote:
Op maandag 2 juni 2008 10:40 schreef bjekkit het volgende:
Een meisje uit mijn klas kwam vorige week te laat op school omdat er dus een jongen voor de trein was gesprongen. Ik vraag me echt dus af wat er die ochtend door zich heen ging.

"Nou... ik ben wakker. Daar ga ik."
een trein?
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  dinsdag 3 juni 2008 @ 13:28:19 #54
82525 Little_Angel
Labiel kudtwijf.
pi_59088427
quote:
Mijn vriend werkt bij de metro... Weliswaar niet hetzelfde als een trein maar toch best wel veel springers.

Mijn viend heeft ooit een vrouw's leven gered, omdat ze wou springen. Althans, springen, ze liep gewoon het trappetje af bij het perron en bleef koppig op de rails staan wachten. Mijn vriend kreeg die zoveel ton zware trein op tijd stil, (paar meter afstand) toen wou ze met een paraplu de derde rail (zoveel duizend volt?) aanraken. Toen heeft hij de kortsluiters gebruikt zodat ze lekker gepwnd werd. Ineens stonden alle metro's op 1 gebied stil. Springen doe je maar bij de trein, niet bij de metro... Uiteraard is ze toen opgenomen en kreeg mijn vriend een bosje bloemen ( ) van zijn chef omdat hij een ongeluk heeft voorkomen.

Een andere collega van hem had al 3 springers meegemaakt maar zat gewoon rustig op zijn metro verder te rijden... Hij was een erg nuchter persoon en had zoiets van: ik rij hier alleen maar, als je wil springen zal ik proberen te remmen maar lukt het niet, dan dender ik gewoon over je heen. Eigen schuld.

Hier ben ik het wel mee eens. En daar lopen minder mensen trauma's van op uiteraard.
Don’t touch the girl,
she will cut your hands off,
and call it an accident.
  dinsdag 3 juni 2008 @ 18:42:50 #55
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_59096537
quote:
Op maandag 2 juni 2008 23:49 schreef JoaC het volgende:

[..]

een trein?
Rofl!

Tsja dat vind ik wel erg grof gezegd, 'Ik ben wakker, doei.'
Kaleidoscopiklimax
  dinsdag 3 juni 2008 @ 18:53:16 #56
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_59096805
quote:
Op zondag 1 juni 2008 21:27 schreef iuvenis het volgende:
Als je niet als een depressieve zwartganger wilt overkomen bij je brotha's en tevens ook matties van de straten dan moet je gewoon doen alsof je stoer wilt overspringen naar de overkant en dan natuurlijk neergeknald worden door zo een hardrijdend treintje,

En dan heb je gelijk een Darwin award op je naam staan, 2 vliegen in een klap
quote:
ik weet het het is allemaal ingewikkeld, maar het is de moeite waard...
Ik vind het inderdaad erg moeilijk te begrijgen, doe eens voor?
pi_59097095
als ik zelfmoord zou plegen zou ik dat doen door mijn eigen halsslagaders door te bijten!
Extremistisch gematigd.
pi_60625550
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 02:54 schreef Alexxxxx het volgende:
De Dangel-methode: keihard tegen een stilstaande trein aan rennen!
Link naar topic? En verder TVP, natuurlijk.
quote:

Goed punt.
pi_60663257
quote:
Op maandag 26 mei 2008 12:17 schreef Alexxxxx het volgende:
Das waar. Ik werk naast de afdeling brandwonden en moet er telkens langs als ik ga eten. Het ruikt er altijd naar BBQ.
Sex is not the answer. Sex is the question. 'Yes' is the answer.
Nu ook op foto verkrijgbaar
pi_60680387
zal in after effects wel een filmpje maken van hoe het eruit kan zien. heb het zelf namelijk4 keer zien gebeuren.
Mijn Usericon bevat seksueel getinte, gewelddadige en schokkende inhoud!
pi_60690949
quote:
Op maandag 2 juni 2008 23:49 schreef JoaC het volgende:

[..]

een trein?
lmao
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 21:21:29 #62
176140 YourBuddy
Deze bijdrage is 1 euro waard
pi_60691120
Mijn vader had laatst de train vanaf Schiphol richting Duivendrecht en vlak voor Amsterdam Zuid stond ook iemand op de trails. Heeft nog een hele tijd geduurd voordat hij thuis was... Was trouwens om 00:30 ongeveer...
YB
pi_60703662
http://www.nu.nl/news/169(...)epen_door_trein.html

Geen "springbericht", wel sneu om op deze manier te eindigen
pi_60706339
mijn man heeft geprobeerd zelfmoord te plegen door al zijn medicijnen te sparen. Ik heb m optijd gevonden na mn werk, maar snap niet dat instanties er zo luchtig over doen. Hij had al een paar keer tegen ze gezegt dat ie niet meer wou leven. T zou fijner zijn dat als mensen die echt zo depresief zijn en geen leven meer zien geholpen kunnen worden met hun doodswens. Scheelt een hoop trein-flat springers en mensen die het op eigen houtje gaan doen met alle gevolgen van dien.
  zondag 10 augustus 2008 @ 15:32:01 #66
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_60706997
Mensen die voor de trein springen/lopen/kruipen, whatever, daar kan ik echt geen respect voor opbrengen. Tof dat je dood wil, maar val de burger die gewoon naar huis wil er niet mee lastig
Huilen dan.
pi_60707472
quote:
Wat een kutmanier Spring erdan gewoon vanaf het parron in 1x voor zodat je tegen de ruiten aankomt
We are living in a material world, and I am a material girl
  zondag 10 augustus 2008 @ 20:08:32 #68
92279 N.icka
Windforce 11
pi_60713713
quote:
Jemig , je zou dat toch zo zien gebeuren
pi_60716466
quote:
wat een loser. Niet eens met zn hoofd op de rails
Extremistisch gematigd.
  zondag 10 augustus 2008 @ 21:57:46 #70
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_60717045
quote:
Ik zou ook gauw weglopen idd.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_60718174
quote:
Doormidden gereden ter hoogte van je reet, die was waarschijnlijk niet eens dood
pi_60719638
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 13:35 schreef liesell het volgende:

Dat is niet sneu, dan ben je gewoon dom. Darwin award is terecht

@ gifje, =
pi_60720067
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 13:35 schreef liesell het volgende:

Als mij dat zou overkomen zou ik denken 'tsja is m'n fiets maar, ik wil niet onder de trein komen' en snel wegrennen, maar wie ben ik?

M.
Hallon!
pi_60722519
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 23:30 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Als mij dat zou overkomen zou ik denken 'tsja is m'n fiets maar, ik wil niet onder de trein komen' en snel wegrennen, maar wie ben ik?

M.
de vrouw in het artikel was bijna 80. Misschien probeerde ze ook nog wel weg te rennen, maar lukte dat niet meer dankzij haar kunstheup oid
Extremistisch gematigd.
pi_60722645
Non suïcidale tvp.
"Op Fok! val je pas op als je normaal bent." -mazaru
pi_60722669
Tja, nu we het toch over zelfmoord hebben...:
Ik vraag me al een tijd af hoe mensen hun polsen door snijden.

Ik heb geen plannen..maar ben nieuwsgierig.

Heb wel eens gelezen dat je dat verticaal moet doen, dus van boven naar beneden..en niet dwars zoals de meeste mensen denken.
Begrijp ook dat je het koud kunt krijgen, dus dat is de reden dat veel mensen het in een warm bad doen. Verders schijnt het niet pijnlijk te zijn.
Maar of deze info klopt? Iemand?
Make my day!
pi_60722869
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 01:16 schreef agter het volgende:
Tja, nu we het toch over zelfmoord hebben...:
Ik vraag me al een tijd af hoe mensen hun polsen door snijden.

Ik heb geen plannen..maar ben nieuwsgierig.

Heb wel eens gelezen dat je dat verticaal moet doen, dus van boven naar beneden..en niet dwars zoals de meeste mensen denken.
Begrijp ook dat je het koud kunt krijgen, dus dat is de reden dat veel mensen het in een warm bad doen. Verders schijnt het niet pijnlijk te zijn.
Maar of deze info klopt? Iemand?
Ja kijk, degene die het geschreven heeft leeft dus nog...
Dus als je het goed wilt doen zou ik het maar gewoon horizontaal doen...
Of natuurlijk diagonaal, altijd goed
"Op Fok! val je pas op als je normaal bent." -mazaru
pi_60723489
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 22:34 schreef ach het volgende:

[..]

Doormidden gereden ter hoogte van je reet, die was waarschijnlijk niet eens dood
Daar dacht ik dus ook al aan. Maar hij is vast ook geraakt door allerlei ijzeren dingen die onder de trein maar een paar CM boven de grond liggen. Hij had beter zijn hoofd erop kunnen leggen, waarschijnlijk heeft-ie nu een hoop pijn gevoeld.

Of misschien niet vanwege de adrenaline.
pi_60723523
Hieronder een filmpje van de 'aftermath' van een 18 - 25 jarige jongen die voor de trein is gesprongen. Op het filmpje is te zien hoe een 'voor-de-trein-springende-mensen opruimer' het lichaam van de rails verwijdert.

Hoog ogrrish-gehalte, zijn hoofd ligt er half af en als de man hem wegsleept blijft zijn hoofd liggen en lijkt het wel of zijn ingewanden uit zijn lichaam gaan.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_60723558
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 01:30 schreef Flepke het volgende:

[..]

Ja kijk, degene die het geschreven heeft leeft dus nog...
Dus als je het goed wilt doen zou ik het maar gewoon horizontaal doen...
Of natuurlijk diagonaal, altijd goed
Nee als je het horizontaal doet sluit de ader af.. en dan zal er weinig uitkomen.

Down the road, not across the street.
pi_60723562
daar ga ik niet naar kijken.
pi_60723580
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 02:35 schreef julian6 het volgende:
Hieronder een filmpje van de 'aftermath' van een 18 - 25 jarige jongen die voor de trein is gesprongen. Op het filmpje is te zien hoe een 'voor-de-trein-springende-mensen opruimer' het lichaam van de rails verwijdert.

Hoog ogrrish-gehalte, zijn hoofd ligt er half af en als de man hem wegsleept blijft zijn hoofd liggen en lijkt het wel of zijn ingewanden uit zijn lichaam gaan.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
OMG...echt ziek dit. Bah.
Make my day!
pi_60723647
quote:

SPOILER
Eigenlijk dacht ik dat het lichaam meer versplinterd was, maar het valt wel mee.

Neemt niet weg, dat dit soort ongelukken vreselijk zijn.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_60723696
quote:

SPOILER
Ik heb geklikt!
Kan mij wel voorstellen dat je als werknemer van de instanties die dit op moeten ruimen (politie/brandweer) op een gegeven moment een beetje afgestompt raakt door dit soort dingen.... weet niet of het ooit zou gaan wennen, maar je doet uiteindelijk toch je werk
Maf idee.
pi_60723723
Ook lijkt het erop, in dat filmpje, dat die persoon op de rails is gaan liggen.
Dat heeft kennelijk een ander effect dan dat je er voor springt.
Want dan is er bijna niets meer van je over en is het okay als ze maar 15% van je vinden...lees ik in dit topic.
Make my day!
pi_60723738
Ik betwijfel het erg, dat voor de trein springen pijnloos is...
pi_60723756
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 03:07 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Lijkt mij ook niet bovendien zou de gedachte dat het eventueel pijn zou kunnen doen mij al afschrikken
Ben behoorlijk kleinzerig en best wel een mietje Dan maar een overdosis morfine ofzo
pi_60723772
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 03:10 schreef Locusta het volgende:

[..]

Lijkt mij ook niet bovendien zou de gedachte dat het eventueel pijn zou kunnen doen mij al afschrikken
Ben behoorlijk kleinzerig en best wel een mietje Dan maar een overdosis morfine ofzo
Ja, precies en de kans dat het misgaat ofzo...

Genoeg verhalen over mensen die geen armen of benen meer hadden.

Ehhh.. niet dat ik met zelfmoordplannen loop.
pi_60723782
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 03:12 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ja, precies en de kans dat het misgaat ofzo...

Genoeg verhalen over mensen die geen armen of benen meer hadden.

Ehhh.. niet dat ik met zelfmoordplannen loop.
Gaat mij net zo
En ook ik ben happy, alleen zo af en toe mag er wel eens wat gefilosofeerd worden
pi_60723810
Zeker, zeker
pi_60723816
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 02:42 schreef intraxz het volgende:
daar ga ik niet naar kijken.
Dat raad ik je ook af ja.. tis niet echt smakelijk
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 03:07 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Als je er echt voor 'springt' wel ja, maar als je je hoofd op de rails legt zul je niks voelen.
pi_60723821
Mijn fucking God! @ filmpjes!
pi_60723875
damn
  maandag 11 augustus 2008 @ 03:35:06 #94
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_60723923
Waarom moest ik nou kijken.
Huilen dan.
pi_60723929
Voor de geinteresseerden, hier kun je er nog veel meer vinden:
SPOILER
pi_60724000
Hm, ja van de week zat ik in de trein. Ging 'ie gedurende een paar km. langzamer rijden omdat de politie ze op de hoogte had gesteld dat er mogelijk een suïcidaal persoon rond hing bij het spoor. Netjes.

We zaten nog te grappen, heb je je eindelijk voorbereid, 'durf' je zelfmoord te plegen, ben je bij het spoor aangekomen, rijden ze allemaal 20 km/pu.
Wat mot je, vroeg ze dan en zette alsnog een slotje.
Ga toch weg gek, zeiken doe je maar in feedback.
Soms kreeg ze van alles naar haar hoofd. Cholera, tyfus en ebola.
Doe mij maar een Whoppermenu. Met cola. ©Biogarde
pi_60724004
Als je voor de trein springt meen je het iig wel serieus
Dat filmpje van een meisje wat 'door 1000 man' wordt aangevallen staat nog op mijn netvlies dus ik ga niet klikken. Dat soort dingen hoor je gewoon niet te zien tenzij het op je pad komt, heb ik bedacht.
Jusqu'ici tout va bien...
pi_60724013
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 03:49 schreef Janetje het volgende:
We zaten nog te grappen, heb je je eindelijk voorbereid, 'durf' je zelfmoord te plegen, ben je bij het spoor aangekomen, rijden ze allemaal 20 km/pu.
Soortgelijk verhaal in Groningen, half jaar geleden.

Een man springt voor een afremmende stoptrein bij het station

Die arme man moet wel zodanig in de war zijn geweest, dat de voorbereiding niet optimaal was.
  maandag 11 augustus 2008 @ 19:29:14 #100
223256 Walging
ongeleid projectiel
pi_60740050
quote:

SPOILER
Waarom moet ik altijd klikken op dit soort dingen
pi_60740207
Terugspringpost
  maandag 11 augustus 2008 @ 19:56:32 #102
222256 ThingFish
Head like a potato...
pi_60740876
Ik heb ooit een verhaal gehoord van een meisje die zelfmoord had gepleegd door voor de trein te gaan liggen. Niemand had dat in de gaten (het was op een donker stukje in de nacht), maar in de ochtend is ze gevonden.

Op het moment dat het ongeveer gebeurde, reed ik er met de trein overheen. Erg luguber allemaal. Het werd helemaal vreemd toen een vriend me dat een avond later vertelde en ik er op die manier achter kwam. Het was voor hem een vage kennis geweest die al een keertje eerder zelfmoord had willen plegen door voor de trein te gaan liggen. De reden dat het toen mislukte, was omdat ze in de lengterichting was gaan liggen Niet echt al te slim dus...

Maar ik begrijp mensen die voor de trein springen eigenlijk nooit zo goed. Ik vind het prima dat je aan je leven een einde wilt maken. Als je echt zo verknipt bent, doe dat dan. Ik zou je tegenhouden waar ik dat kan, maar uiteindelijk doe je het lekker zelf! Ik ik vind deze vorm echter de meest egoïstische manier van zelfmoord die er maar bestaat. Als je dan al dood wilt, waarom zou je dan tig mensen om je heen belasten met jouw dood en mogelijk meesleuren in jouw ellende? Wat voor egocentrische ziel ben je dan? Wil je op die manier nog je betekenis op de aarde verwezenlijken? Is dat een laatste schreeuw om aandacht? Heb ik nooit begrepen. Wat mij betreft ben je dan net zo ziek als een zelfmoordterrorist.

Ik hoor genoeg verhalen van machinisten die dit hebben meegemaakt. En dat zijn er echt een hele boel. Meestal doet het ze niet zoveel. Het hoort een beetje bij het risico van het vak. Maar je kan zomaar doordraaien en de rest van je dienstverband in de ziektewet rondlopen door posttraumatische stress. Erg treurig
"The World's most plentiful ingredient is STUPIDITY" Frank Zappa
pi_60741943
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 19:56 schreef ThingFish het volgende:

Maar ik begrijp mensen die voor de trein springen eigenlijk nooit zo goed. Ik vind het prima dat je aan je leven een einde wilt maken. Als je echt zo verknipt bent, doe dat dan. Ik zou je tegenhouden waar ik dat kan, maar uiteindelijk doe je het lekker zelf! Ik ik vind deze vorm echter de meest egoïstische manier van zelfmoord die er maar bestaat. Als je dan al dood wilt, waarom zou je dan tig mensen om je heen belasten met jouw dood en mogelijk meesleuren in jouw ellende? Wat voor egocentrische ziel ben je dan? Wil je op die manier nog je betekenis op de aarde verwezenlijken? Is dat een laatste schreeuw om aandacht? Heb ik nooit begrepen. Wat mij betreft ben je dan net zo ziek als een zelfmoordterrorist.

Waarom zou jij iemand willen tegenhouden die er een einde aan wil maken?
Wat voor een egoist ben je dan wel niet? Bepaal jij wie er wel en niet moet leven?

Ik denk dat iemand die voor de trein kiest helemaal niet bezig is met een laatste schreeuw om aandacht,
die wil gewoon zo snel mogelijk weg van deze wereld.
En de trein is nou eenmaal de manier met de hoogste kans van slagen als je het rationeel bekijkt.

@filmpjes: Ik klik er meestal wel op, het leven heeft een schaduwkant en dat vind ik interessant.
  maandag 11 augustus 2008 @ 21:10:58 #104
222256 ThingFish
Head like a potato...
pi_60743474
quote:
Waarom zou jij iemand willen tegenhouden die er een einde aan wil maken?
Wat voor een egoist ben je dan wel niet? Bepaal jij wie er wel en niet moet leven?
Ik ben helemaal geen egoist die bepaalt of iemand moet blijven leven of dood mag. Hoe kom je daarbij? Wat een achterlijke manier van mijn post verdraaien.

Zoals ik zei: zodra iemand dood wil, moet die dat vooral zelf weten. Maar als ik er ook maar even achter kom dat iemand zelfmoord aan het plegen is of zou willen plegen, zal ik er alles aan doen om die persoon te stoppen. Het is een plicht in deze maatschappij: op elkaar letten. En vanuit maatschappelijk oogpunt sta ik zoiets niet toe! Ik bepaal helemaal niet of iemand wel of niet moet blijven leven, maar ik vind dat je er altijd alles aan moet doen om te voorkomen dat je dit soort gedachten stimuleert of in de hand helpt. Dat is ronduit onethisch en zelfs strafbaar. De maatschappij heeft er als geheel geen baat bij, wanneer iemand zelfmoord pleegt. Op persoonlijk vlak zouden die stumpers me niet eens zoveel interesseren. Wat dat betreft heb ik weinig empathie voor mensen die niet direct aan mij gerelateerd zijn.

Verder: ik ben geen psycholoog, maar de dingen die iemand tot zelfmoord doen zetten zijn altijd te achterhalen en op te lossen. Ik geloof dat niemand van nature zelf destructief is aangelegd. Dat heeft alleen maar te maken met je uiteindelijke ontwikkelingen en de dingen die je meemaakt in je leven.
pi_60744111
Wat ik jammer vind, is dat mensen die er bewust voor kiezen dat ze niet meer willen leven, niet officieel geholpen mogen worden.
Daar zit m.i. de kern van het probleem. Daarom doen mensen bepaalde acties, zoals het springen voor een trein etc.
En natuurlijk ben ik er voor dat de oorzaak van het feit dat iemand het niet zit zitten, grondig geanalyseerd moet worden. Psychologen erbij etc. Maar soms wil iemand echt niet meer. En soms heeft iemand daar hele goede redenen voor.
Waarom mogen deze mensen niet geholpen worden met het beeindigen van hun eigen leven?
Dat zou zo veel beter zijn. Dan kunnen mensen in alle rust afscheid van hun familie en vrienden nemen. Zo veel meer rust, en minder eenzaamheid. Ook vind ik dat een humanere dood dan het voorbeeld van dit topic.
Make my day!
pi_60744197
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 21:10 schreef ThingFish het volgende:

[..]

Ik ben helemaal geen egoist die bepaalt of iemand moet blijven leven of dood mag. Hoe kom je daarbij? Wat een achterlijke manier van mijn post verdraaien.

Zoals ik zei: zodra iemand dood wil, moet die dat vooral zelf weten. Maar als ik er ook maar even achter kom dat iemand zelfmoord aan het plegen is of zou willen plegen, zal ik er alles aan doen om die persoon te stoppen. Het is een plicht in deze maatschappij: op elkaar letten. En vanuit maatschappelijk oogpunt sta ik zoiets niet toe! Ik bepaal helemaal niet of iemand wel of niet moet blijven leven, maar ik vind dat je er altijd alles aan moet doen om te voorkomen dat je dit soort gedachten stimuleert of in de hand helpt. Dat is ronduit onethisch en zelfs strafbaar. De maatschappij heeft er als geheel geen baat bij, wanneer iemand zelfmoord pleegt.
Lees dikgedrukt.
Ik verdraai je post dus niet want je zegt het zelf nog een keer.
Jij zal er alles aan doen om die persoon te stoppen want het is een plicht om op elkaar te letten.
Dus jij bepaalt voor een ander wat er moet gebeuren. Jij staat het niet toe, dus redeneer je vanuit je eigenbelang.

Dan klopt mijn post nietwaar?

Iedereen maakt keuzes, en hoe erg jij het er ook mee oneens bent, je dient ze te respecteren.
pi_60744397
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 21:30 schreef Vodkadruppel het volgende:
Iedereen maakt keuzes, en hoe erg jij het er ook mee oneens bent, je dient ze te respecteren.
Nee, hier ben ik het echt niet mee eens.

Als je het kunt voorkomen, zou ik wel al het mogelijke doen.

Maar het kan ook verkeerd uitpakken.
Een vrouw wilde voor de trein springen, een omstander pakt haar beet en kan voorkomen dat ze springt, dat lukt, maar de man zelf wordt gegrepen door de trein en verongelukt.

Ik heb hier geen bron van, maar het was enkele jaren geleden op het nieuws geweest.
pi_60744910
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 21:34 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Nee, hier ben ik het echt niet mee eens.

Als je het kunt voorkomen, zou ik wel al het mogelijke doen.
Bij iedereen, of alleen bij vrienden?
pi_60744968
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 21:47 schreef Vodkadruppel het volgende:

[..]

Bij iedereen, of alleen bij vrienden?
Sowieso bij vrienden, uiteraard.

Bij vreemden ook, maar toch terughoudender.

Dat staat verder van je af.
  maandag 11 augustus 2008 @ 22:19:18 #110
215391 Sno0ze
a sincere imposter
pi_60746138
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 21:28 schreef agter het volgende:
Wat ik jammer vind, is dat mensen die er bewust voor kiezen dat ze niet meer willen leven, niet officieel geholpen mogen worden.
Daar zit m.i. de kern van het probleem. Daarom doen mensen bepaalde acties, zoals het springen voor een trein etc.
En natuurlijk ben ik er voor dat de oorzaak van het feit dat iemand het niet zit zitten, grondig geanalyseerd moet worden. Psychologen erbij etc. Maar soms wil iemand echt niet meer. En soms heeft iemand daar hele goede redenen voor.
Waarom mogen deze mensen niet geholpen worden met het beeindigen van hun eigen leven?
Dat zou zo veel beter zijn. Dan kunnen mensen in alle rust afscheid van hun familie en vrienden nemen. Zo veel meer rust, en minder eenzaamheid. Ook vind ik dat een humanere dood dan het voorbeeld van dit topic.
Ik zag laatst deze documentaire over de mogelijkheden en moeilijkheden t.o.v. zelfdoding.
nevergrowupnevergrowupnevergrowupnevergrowupnevergrowupnevergrowupnevergrowup
  maandag 11 augustus 2008 @ 22:21:33 #111
222256 ThingFish
Head like a potato...
pi_60746227
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 21:30 schreef Vodkadruppel het volgende:

[..]

Lees dikgedrukt.
Ik verdraai je post dus niet want je zegt het zelf nog een keer.
Jij zal er alles aan doen om die persoon te stoppen want het is een plicht om op elkaar te letten.
Dus jij bepaalt voor een ander wat er moet gebeuren. Jij staat het niet toe, dus redeneer je vanuit je eigenbelang.

Dan klopt mijn post nietwaar?

Ik begrijp jouw redenatie echt niet hoor. Omdat ik hem tegen zou houden, wil dat nog niet zeggen dat ik egoïstisch ben? Wat heb ik er zelf aan om hem tegen te houden, vraag ik me dan af...

En dat terwijl ik nota bene net schrijf dat ik niet veel empathie heb voor mensen die zelfmoord willen plegen. Ik mijdt zoveel mogelijk emotionele verbintenis met mensen die ik niet ken, om te voorkomen dat ik mee ten onder ga in de drama's van anderen. Daar moet je je als buitenstaander gewoon vanaf houden.

Nogmaals, ik zou iemand stoppen, omdat dat vanuit de maatschappij gezien ieder zijn plicht is! Ook jouw plicht, als iemand voor jouw auto springt of heel duidelijk aanstalten maakt om voor de trein te springen, z'n polsen door te snijden of wat dan ook! Dat wij in zo'n maatschappij leven vind ik persoonlijk heel waardevol en ik laat me dan ook niet iets anders aanpraten. Misschien wordt dat anders wanneer ik in Irak ga wonen. Gelukkig ben ik niet de enige die er zo over denkt.
pi_60746719
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 22:19 schreef Sno0ze het volgende:

[..]

Ik zag laatst deze documentaire over de mogelijkheden en moeilijkheden t.o.v. zelfdoding.
Die heb ik ook gezien.
Mij werd duidelijk dat er mensen zijn voor wie het leven echt niet meer hoeft.
Make my day!
pi_60750147
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 22:21 schreef ThingFish het volgende:

[..]

Ok, nog 1 keer.
Iemand maakt een keuze, jij wil niet dat die persoon dat doet vanuit je eigen overtuiging.
Die persoon maakt die keuze uit zijn/haar eigen overtuiging. Als jij dat probeert tegen te houden
dan leg je eigenlijk jouw overtuiging aan die persoon op. Dus die persoon moet doen wat jij zegt of vindt.
Alleen maar omdat je het niet eens bent met die keuze die hij/zij maakt.
Dat is dus net zo egoistisch als zeggen dat iemand die zelfmoord pleegt een egoist is.

groetjes
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 00:38:28 #114
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_60750271
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 00:32 schreef Vodkadruppel het volgende:

[..]

Ok, nog 1 keer.
Iemand maakt een keuze, jij wil niet dat die persoon dat doet vanuit je eigen overtuiging.
Die persoon maakt die keuze uit zijn/haar eigen overtuiging. Als jij dat probeert tegen te houden
dan leg je eigenlijk jouw overtuiging aan die persoon op. Dus die persoon moet doen wat jij zegt of vindt.
Dat is dus net zo egoistisch als zeggen dat iemand die zelfmoord pleegt een egoist is.

groetjes
Eensch.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_60750481
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 00:32 schreef Vodkadruppel het volgende:

[..]

Ok, nog 1 keer.

groetjes
In principe heb je gelijk, maar hou er wel rekening mee dat die mensen zeer verward zijn.

En misschien zijn ze je eeuwig dankbaar dat je ze er van weerhouden hebt?
  Moderator dinsdag 12 augustus 2008 @ 01:21:13 #116
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_60751067
wat gaat dr door je heen op zn zelfmoord moment ? :|

nouja in dit geval een trein
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
pi_60751231
Jij bent zeker de leukste thuis?
pi_60751283
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 00:49 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

In principe heb je gelijk, maar hou er wel rekening mee dat die mensen zeer verward zijn.

En misschien zijn ze je eeuwig dankbaar dat je ze er van weerhouden hebt?
Natuurlijk zijn die mensen verward, de aanlooptijd is vaak lang maar de daad impulsief.

Maar daarom moet er misschien maar eens een andere oplossing komen.
En dan niet de pil van drion invoeren, maar bijvoorbeeld zoals hier eerder is aangegeven,
stervensbegeleiding. En psychische aandoeningen ook als echte ziekte erkennen.
Maar daar ligt ook de kern van de discussie. Wanneer mag het dan?

Dat is dus het hele dubbele aan die discussie. Ik ben zelf net zo'n egoist.
Met mijn mening.
pi_60751580
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 01:35 schreef Vodkadruppel het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn die mensen verward, de aanlooptijd is vaak lang maar de daad impulsief.

Maar daarom moet er misschien maar eens een andere oplossing komen.
En dan niet de pil van drion invoeren, maar bijvoorbeeld zoals hier eerder is aangegeven,
stervensbegeleiding. En psychische aandoeningen ook als echte ziekte erkennen.
Maar daar ligt ook de kern van de discussie. Wanneer mag het dan?

Dat is dus het hele dubbele aan die discussie. Ik ben zelf net zo'n egoist.
Met mijn mening.
Ja, dit is zeker een discussie die nog lang gaat duren.
pi_60772600
Tvp
pi_60793528
Op een loeidrukke ochtend stapte ik in m'n trein, had hem gelukkig nog net gehaald, moest ervoor rennen..... Ik was helemaal voorin ingestapt. Er waren geen zitplaatsen, dus ik was in het allervoorste halletje gewoon ff op de grond gaan zitten.....

En toen sprong er dus iemand voor de trein. Ik beseft ehet toen niet direct (wat het was dat ik hoorde), maar ik heb ieder botje horen verbrijzelen toen we er overheen gingen. Dat geluid zal ik dus echt niet snel vergeten, walgelijk gewoon. Zo'n halletje is veel gehoriger dan de gewone zitplaatsen, zeker als je al op de grond zit, en er dus net 'boven' zit. Bleeeeegh.

Was overigens rondom gilze-rijen, ook zo'n beruchte springplek.
I had a signature once. It was awful.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')