Het begon allemaal hiermee.. voor een trein "springen": hoe gaat dat?quote:Op dinsdag 1 februari 2005 17:08 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
ja, hoe?
ik hoor wel eens dat ze met hun rug tegen de trein aan gaan staan, maar dan "spring" je er toch niet voor? en doe je het bij het station perron 10 waar henny en de kinderwagen ook zijn? of doe je het op een donker trein spoor?
is het SPRINGEN of staan? en kom je er onder of schiet je weg?
ervaringen kunnen jullie hier posten![]()
Hoi -Mylove- Ga je al JT's zijn hits/cd's afquote:Op woensdag 21 mei 2008 00:38 schreef -Futuresex-Lovesound- het volgende:
Een verschrikkelijk iets vooral als men het anderen toewenst ... doodsverwensingen.
Ik geloof er niets van dat het de meest snelle en pijnloze manier is. Volgens mijn is een spuitje of een overdosis nog de beste manier. Het uitgaan in een roes, misschien niet de snelste manier maar toch het lijkt me wel de beste manier.quote:Op woensdag 21 mei 2008 00:43 schreef julian6 het volgende:
als ik ooit zelfmoord zou willen plegen (nu niet, heb een geweldig leven) dan zou ik denk ik ook voor de trein springen. Snel en pijnloos, heb de vorige draad ook helemaal doorgelezen en kon geen betere manier tegenkomen
Bij een spuitje weet ik het niet, maar hoe kom je aan zo'n spuitje? Bij een overdosis zul je een ongelooflijke pijn in je buik hebben voor je gaat, dus echt pijnloos is het niet.quote:Op woensdag 21 mei 2008 00:49 schreef -Futuresex-Lovesound- het volgende:
[..]
Ik geloof er niets van dat het de meest snelle en pijnloze manier is. Volgens mijn is een spuitje of een overdosis nog de beste manier. Het uitgaan in een roes, misschien niet de snelste manier maar toch het lijkt me wel de beste manier.
Dat is bij het voor de trein springen toch ook zo?quote:Op woensdag 21 mei 2008 00:58 schreef julian6 het volgende:
Nee, voor je zo'n spuit in je arm prikt heb je nog altijd de keuze om het NIET te doen.
Dan ben je niet overtuigd van je actie, ... maar als je het 100% zeker weet dan zou ik toch echt zeggen een overdosis is the way to go.quote:Op woensdag 21 mei 2008 00:58 schreef julian6 het volgende:
Of net nadat je het gedaan hebt de ambulance te bellen.
De vraag is merk je er nog iets van? En anders geen overdosis maar een CDI.quote:Op woensdag 21 mei 2008 01:01 schreef julian6 het volgende:
Bij een overdosis zul je een ongelooflijke pijn in je buik hebben voor je gaat, dus echt pijnloos is het niet.
Misschien voor jou, maar het leed wat je anderen daarmee aandoet, zoals de machinist die jou laatste blik nog tijden op zijn netvlies gegrift ziet staan, is zeer waarschijnlijk erger dan de situatie waar jij je in bevindt.quote:Op woensdag 21 mei 2008 00:43 schreef julian6 het volgende:
als ik ooit zelfmoord zou willen plegen (nu niet, heb een geweldig leven) dan zou ik denk ik ook voor de trein springen. Snel en pijnloos, heb de vorige draad ook helemaal doorgelezen en kon geen betere manier tegenkomen
Doe het maar mooi in het noorden van het land, zodat ik er geen last van heb. Waarom pleeg je niet gewoon op een normale manier zelfmoord zodat niemand er last van heeft? Rotte hond dat je bent.. beetje een machinist een trauma bezorgen en mij te laat laten komen..quote:Op woensdag 21 mei 2008 00:43 schreef julian6 het volgende:
Als je al zo diep zit dat je zelfmoord pleegt, maakt je dat toch niets meer uit, de wereld is dan toch kut, jij wil gewoon weg, no matter what.quote:Op woensdag 21 mei 2008 01:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Misschien voor jou, maar het leed wat je anderen daarmee aandoet, zoals de machinist die jou laatste blik nog tijden op zijn netvlies gegrift ziet staan, is zeer waarschijnlijk erger dan de situatie waar jij je in bevindt.
quote:Op woensdag 21 mei 2008 13:11 schreef kyraaa het volgende:
Ik heb zoiets van: Legaliseer de pil van Drion. Mensen die niet willen leven, mogen zelf bepalen. Je hebt er immers ook niet om gevraagd om geboren te worden.
Dat begrijp ik dan nooit ... waarom doet zo iets nu genoegen, of waarom zou je het willen zien?quote:Op woensdag 21 mei 2008 19:30 schreef Mwanatabu het volgende:
weetikveel hoeveel idioten die uit de raampjes hingen om maar vooral stukjes uitgesmeerde mens te kunnen spotten.
Net als dat ene topic hier ergens met filmpjes en plaatjes van dood(gaande) mensen.quote:Op woensdag 21 mei 2008 19:35 schreef -Futuresex-Lovesound- het volgende:
[..]
Dat begrijp ik dan nooit ... waarom doet zo iets nu genoegen, of waarom zou je het willen zien?
quote:Op woensdag 21 mei 2008 20:45 schreef intraxz het volgende:
[..]
Net als dat ene topic hier ergens met filmpjes en plaatjes van doode (doodgaande) mensen.![]()
![]()
Ongeveer hetzelfde verhaal hier maar dan bij Hengelo gebeurt..quote:Op woensdag 21 mei 2008 19:30 schreef Mwanatabu het volgende:
Daar lag dus een jongen onder die er eerst al 2 uur rond had lopen banjeren, omwonenden hadden de politie al meerdere keren gebeld omdat hij een verwarde indruk maakte, maar de politie vond het niet nodig om even wat moeite te doen. 2 uur vertraging en weetikveel hoeveel idioten die uit de raampjes hingen om maar vooral stukjes uitgesmeerde mens te kunnen spotten.
Speklaplucht?quote:Op woensdag 21 mei 2008 19:30 schreef Mwanatabu het volgende:
En op mijn eerste werkdag bij mijn huidige werkgever zat ik in de trein, net Zutphen uit, en toen was er ineens de noodrem en een speklaplucht
Je zou die avond maar hutspot en speklapjes etenquote:Op woensdag 21 mei 2008 19:30 schreef Mwanatabu het volgende:
En op mijn eerste werkdag bij mijn huidige werkgever zat ik in de trein, net Zutphen uit, en toen was er ineens de noodrem en een speklaplucht
geroosterd vleesquote:Op maandag 26 mei 2008 12:17 schreef Alexxxxx het volgende:
Ach, het schijnt dat mensen die in de brand hebben gestaan een BBQ lucht om hun lijk heen hebben hangen....
sausje erbij enzo...quote:
Dat ligt er maar net aan wat je neemt. Met een overdosis heroine (Gerookt, gespoten, gechineest, ..) zal je in een zware roes raken en dan stopt langzaam je ademhaling er mee. Voel je niets van.quote:Op woensdag 21 mei 2008 01:23 schreef julian6 het volgende:
Ja zeker, vlak voor je knock out gaat. Voor de trein lijkt me toch beter, ik snap dan ook goed waarom zoveel mensen het doen.
En als je defenitief hebt besloten dat je dood wilt, denken mensen toch zeer goed na over hoe ze het gaan doen. Dat ze uiteindelijk, na weken nadenken, beslissen voor de trein te springen zegt me toch al genoeg.
bang voor de realiteit. Niet zo aanstellenquote:Op woensdag 21 mei 2008 20:45 schreef intraxz het volgende:
[..]
Net als dat ene topic hier ergens met filmpjes en plaatjes van dood(gaande) mensen.![]()
![]()
Als je het goed doet, kun je je ervaring in ieder geval niet navertellen.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 17:08 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
ervaringen kunnen jullie hier posten![]()
een trein?quote:Op maandag 2 juni 2008 10:40 schreef bjekkit het volgende:
Een meisje uit mijn klas kwam vorige week te laat op school omdat er dus een jongen voor de trein was gesprongen. Ik vraag me echt dus af wat er die ochtend door zich heen ging.
"Nou... ik ben wakker. Daar ga ik."
Hier ben ik het wel mee eens. En daar lopen minder mensen trauma's van op uiteraard.quote:Op woensdag 21 mei 2008 13:11 schreef kyraaa het volgende:
Mijn vriend werkt bij de metro... Weliswaar niet hetzelfde als een trein maar toch best wel veel springers.
Mijn viend heeft ooit een vrouw's leven gered, omdat ze wou springen. Althans, springen, ze liep gewoon het trappetje af bij het perron en bleef koppig op de rails staan wachten. Mijn vriend kreeg die zoveel ton zware trein op tijd stil, (paar meter afstand) toen wou ze met een paraplu de derde rail (zoveel duizend volt?) aanraken. Toen heeft hij de kortsluiters gebruikt zodat ze lekker gepwnd werd. Ineens stonden alle metro's op 1 gebied stil.Springen doe je maar bij de trein, niet bij de metro... Uiteraard is ze toen opgenomen en kreeg mijn vriend een bosje bloemen (
) van zijn chef omdat hij een ongeluk heeft voorkomen.
Een andere collega van hem had al 3 springers meegemaakt maar zat gewoon rustig op zijn metro verder te rijden... Hij was een erg nuchter persoon en had zoiets van: ik rij hier alleen maar, als je wil springen zal ik proberen te remmen maar lukt het niet, dan dender ik gewoon over je heen. Eigen schuld.
Ik heb zoiets van: Legaliseer de pil van Drion. Mensen die niet willen leven, mogen zelf bepalen. Je hebt er immers ook niet om gevraagd om geboren te worden.
quote:Op zondag 1 juni 2008 21:27 schreef iuvenis het volgende:
Als je niet als een depressieve zwartganger wilt overkomen bij je brotha's en tevens ook matties van de straten dan moet je gewoon doen alsof je stoer wilt overspringen naar de overkant en dan natuurlijk neergeknald worden door zo een hardrijdend treintje,
Ik vind het inderdaad erg moeilijk te begrijgen, doe eens voor?quote:ik weet het het is allemaal ingewikkeld, maar het is de moeite waard...
Link naar topic? En verder TVP, natuurlijk.quote:Op woensdag 21 mei 2008 02:54 schreef Alexxxxx het volgende:
De Dangel-methode: keihard tegen een stilstaande trein aan rennen!
Goed punt.quote:Op woensdag 21 mei 2008 13:11 schreef kyraaa het volgende:
Mijn vriend werkt bij de metro... Weliswaar niet hetzelfde als een trein maar toch best wel veel springers.
Mijn viend heeft ooit een vrouw's leven gered, omdat ze wou springen. Althans, springen, ze liep gewoon het trappetje af bij het perron en bleef koppig op de rails staan wachten. Mijn vriend kreeg die zoveel ton zware trein op tijd stil, (paar meter afstand) toen wou ze met een paraplu de derde rail (zoveel duizend volt?) aanraken. Toen heeft hij de kortsluiters gebruikt zodat ze lekker gepwnd werd. Ineens stonden alle metro's op 1 gebied stil.Springen doe je maar bij de trein, niet bij de metro... Uiteraard is ze toen opgenomen en kreeg mijn vriend een bosje bloemen (
) van zijn chef omdat hij een ongeluk heeft voorkomen.
Een andere collega van hem had al 3 springers meegemaakt maar zat gewoon rustig op zijn metro verder te rijden... Hij was een erg nuchter persoon en had zoiets van: ik rij hier alleen maar, als je wil springen zal ik proberen te remmen maar lukt het niet, dan dender ik gewoon over je heen. Eigen schuld.
Das waar. Ik werk naast de afdeling brandwonden en moet er telkens langs als ik ga eten. Het ruikt er altijd naar BBQ.quote:Op maandag 26 mei 2008 12:17 schreef Alexxxxx het volgende:
Ach, het schijnt dat mensen die in de brand hebben gestaan een BBQ lucht om hun lijk heen hebben hangen....
Wat een kutmanierquote:Op zondag 10 augustus 2008 09:43 schreef Mardoek50 het volgende:
Zo?
http://i36.tinypic.com/2qbssj7.gif
Jemig , je zou dat toch zo zien gebeurenquote:Op zondag 10 augustus 2008 09:43 schreef Mardoek50 het volgende:
Zo?
wat een loser. Niet eens met zn hoofd op de railsquote:Op zondag 10 augustus 2008 09:43 schreef Mardoek50 het volgende:
Zo?
Ik zou ook gauw weglopen idd.quote:Op zondag 10 augustus 2008 09:43 schreef Mardoek50 het volgende:
Zo?
Doormidden gereden ter hoogte van je reet, die was waarschijnlijk niet eens doodquote:Op zondag 10 augustus 2008 09:43 schreef Mardoek50 het volgende:
Zo?
Dat is niet sneu, dan ben je gewoon dom. Darwin award is terechtquote:Op zondag 10 augustus 2008 13:35 schreef liesell het volgende:
http://www.nu.nl/news/169(...)epen_door_trein.html
Geen "springbericht", wel sneu om op deze manier te eindigen
Als mij dat zou overkomen zou ik denken 'tsja is m'n fiets maar, ik wil niet onder de trein komen' en snel wegrennen, maar wie ben ik?quote:Op zondag 10 augustus 2008 13:35 schreef liesell het volgende:
http://www.nu.nl/news/169(...)epen_door_trein.html
Geen "springbericht", wel sneu om op deze manier te eindigen
de vrouw in het artikel was bijna 80. Misschien probeerde ze ook nog wel weg te rennen, maar lukte dat niet meer dankzij haar kunstheup oidquote:Op zondag 10 augustus 2008 23:30 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Als mij dat zou overkomen zou ik denken 'tsja is m'n fiets maar, ik wil niet onder de trein komen' en snel wegrennen, maar wie ben ik?
M.
Ja kijk, degene die het geschreven heeft leeft dus nog...quote:Op maandag 11 augustus 2008 01:16 schreef agter het volgende:
Tja, nu we het toch over zelfmoord hebben...:
Ik vraag me al een tijd af hoe mensen hun polsen door snijden.
Ik heb geen plannen..maar ben nieuwsgierig.
Heb wel eens gelezen dat je dat verticaal moet doen, dus van boven naar beneden..en niet dwars zoals de meeste mensen denken.
Begrijp ook dat je het koud kunt krijgen, dus dat is de reden dat veel mensen het in een warm bad doen. Verders schijnt het niet pijnlijk te zijn.
Maar of deze info klopt? Iemand?
Daar dacht ik dus ook al aan. Maar hij is vast ook geraakt door allerlei ijzeren dingen die onder de trein maar een paar CM boven de grond liggen. Hij had beter zijn hoofd erop kunnen leggen, waarschijnlijk heeft-ie nu een hoop pijn gevoeld.quote:Op zondag 10 augustus 2008 22:34 schreef ach het volgende:
[..]
Doormidden gereden ter hoogte van je reet, die was waarschijnlijk niet eens dood
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee als je het horizontaal doet sluit de ader af.. en dan zal er weinig uitkomen.quote:Op maandag 11 augustus 2008 01:30 schreef Flepke het volgende:
[..]
Ja kijk, degene die het geschreven heeft leeft dus nog...
Dus als je het goed wilt doen zou ik het maar gewoon horizontaal doen...
Of natuurlijk diagonaal, altijd goed
quote:Op maandag 11 augustus 2008 02:35 schreef julian6 het volgende:
Hieronder een filmpje van de 'aftermath' van een 18 - 25 jarige jongen die voor de trein is gesprongen. Op het filmpje is te zien hoe een 'voor-de-trein-springende-mensen opruimer' het lichaam van de rails verwijdert.
Hoog ogrrish-gehalte, zijn hoofd ligt er half af en als de man hem wegsleept blijft zijn hoofd liggen en lijkt het wel of zijn ingewanden uit zijn lichaam gaan.OMG...echt ziek dit. Bah.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Make my day!
Hieronder een filmpje van de 'aftermath' van een 18 - 25 jarige jongen die voor de trein is gesprongen. Op het filmpje is te zien hoe een 'voor-de-trein-springende-mensen opruimer' het lichaam van de rails verwijdert.
Hoog ogrrish-gehalte, zijn hoofd ligt er half af en als de man hem wegsleept blijft zijn hoofd liggen en lijkt het wel of zijn ingewanden uit zijn lichaam gaan.Eigenlijk dacht ik dat het lichaam meer versplinterd was, maar het valt wel mee.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Neemt niet weg, dat dit soort ongelukken vreselijk zijn.Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
Hoog ogrrish-gehalte, zijn hoofd ligt er half af en als de man hem wegsleept blijft zijn hoofd liggen en lijkt het wel of zijn ingewanden uit zijn lichaam gaan.Ik heb geklikt!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan mij wel voorstellen dat je als werknemer van de instanties die dit op moeten ruimen (politie/brandweer) op een gegeven moment een beetje afgestompt raakt door dit soort dingen.... weet niet of het ooit zou gaan wennen, maar je doet uiteindelijk toch je werk![]()
Maf idee.
Lijkt mij ook nietquote:Op maandag 11 augustus 2008 03:07 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik betwijfel het erg, dat voor de trein springen pijnloos is...
Ja, precies en de kans dat het misgaat ofzo...quote:Op maandag 11 augustus 2008 03:10 schreef Locusta het volgende:
[..]
Lijkt mij ook nietbovendien zou de gedachte dat het eventueel pijn zou kunnen doen mij al afschrikken
![]()
Ben behoorlijk kleinzerig en best wel een mietjeDan maar een overdosis morfine ofzo
Gaat mij net zoquote:Op maandag 11 augustus 2008 03:12 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja, precies en de kans dat het misgaat ofzo...
Genoeg verhalen over mensen die geen armen of benen meer hadden.
Ehhh.. niet dat ik met zelfmoordplannen loop.
Dat raad ik je ook af ja.. tis niet echt smakelijkquote:
Als je er echt voor 'springt' wel ja, maar als je je hoofd op de rails legt zul je niks voelen.quote:Op maandag 11 augustus 2008 03:07 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik betwijfel het erg, dat voor de trein springen pijnloos is...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Soortgelijk verhaal in Groningen, half jaar geleden.quote:Op maandag 11 augustus 2008 03:49 schreef Janetje het volgende:
We zaten nog te grappen, heb je je eindelijk voorbereid, 'durf' je zelfmoord te plegen, ben je bij het spoor aangekomen, rijden ze allemaal 20 km/pu.
Hoog ogrrish-gehalte, zijn hoofd ligt er half af en als de man hem wegsleept blijft zijn hoofd liggen en lijkt het wel of zijn ingewanden uit zijn lichaam gaan.Waarom moet ik altijd klikken op dit soort dingenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Waarom zou jij iemand willen tegenhouden die er een einde aan wil maken?quote:Op maandag 11 augustus 2008 19:56 schreef ThingFish het volgende:
Maar ik begrijp mensen die voor de trein springen eigenlijk nooit zo goed. Ik vind het prima dat je aan je leven een einde wilt maken. Als je echt zo verknipt bent, doe dat dan. Ik zou je tegenhouden waar ik dat kan, maar uiteindelijk doe je het lekker zelf! Ik ik vind deze vorm echter de meest egoïstische manier van zelfmoord die er maar bestaat. Als je dan al dood wilt, waarom zou je dan tig mensen om je heen belasten met jouw dood en mogelijk meesleuren in jouw ellende? Wat voor egocentrische ziel ben je dan? Wil je op die manier nog je betekenis op de aarde verwezenlijken? Is dat een laatste schreeuw om aandacht? Heb ik nooit begrepen. Wat mij betreft ben je dan net zo ziek als een zelfmoordterrorist.
Ik ben helemaal geen egoist die bepaalt of iemand moet blijven leven of dood mag. Hoe kom je daarbij? Wat een achterlijke manier van mijn post verdraaien.quote:Waarom zou jij iemand willen tegenhouden die er een einde aan wil maken?
Wat voor een egoist ben je dan wel niet? Bepaal jij wie er wel en niet moet leven?
Lees dikgedrukt.quote:Op maandag 11 augustus 2008 21:10 schreef ThingFish het volgende:
[..]
Ik ben helemaal geen egoist die bepaalt of iemand moet blijven leven of dood mag. Hoe kom je daarbij? Wat een achterlijke manier van mijn post verdraaien.![]()
![]()
Zoals ik zei: zodra iemand dood wil, moet die dat vooral zelf weten. Maar als ik er ook maar even achter kom dat iemand zelfmoord aan het plegen is of zou willen plegen, zal ik er alles aan doen om die persoon te stoppen. Het is een plicht in deze maatschappij: op elkaar letten. En vanuit maatschappelijk oogpunt sta ik zoiets niet toe! Ik bepaal helemaal niet of iemand wel of niet moet blijven leven, maar ik vind dat je er altijd alles aan moet doen om te voorkomen dat je dit soort gedachten stimuleert of in de hand helpt. Dat is ronduit onethisch en zelfs strafbaar. De maatschappij heeft er als geheel geen baat bij, wanneer iemand zelfmoord pleegt.
Nee, hier ben ik het echt niet mee eens.quote:Op maandag 11 augustus 2008 21:30 schreef Vodkadruppel het volgende:
Iedereen maakt keuzes, en hoe erg jij het er ook mee oneens bent, je dient ze te respecteren.
Bij iedereen, of alleen bij vrienden?quote:Op maandag 11 augustus 2008 21:34 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Nee, hier ben ik het echt niet mee eens.
Als je het kunt voorkomen, zou ik wel al het mogelijke doen.
Sowieso bij vrienden, uiteraard.quote:Op maandag 11 augustus 2008 21:47 schreef Vodkadruppel het volgende:
[..]
Bij iedereen, of alleen bij vrienden?
Ik zag laatst deze documentaire over de mogelijkheden en moeilijkheden t.o.v. zelfdoding.quote:Op maandag 11 augustus 2008 21:28 schreef agter het volgende:
Wat ik jammer vind, is dat mensen die er bewust voor kiezen dat ze niet meer willen leven, niet officieel geholpen mogen worden.
Daar zit m.i. de kern van het probleem. Daarom doen mensen bepaalde acties, zoals het springen voor een trein etc.
En natuurlijk ben ik er voor dat de oorzaak van het feit dat iemand het niet zit zitten, grondig geanalyseerd moet worden. Psychologen erbij etc. Maar soms wil iemand echt niet meer. En soms heeft iemand daar hele goede redenen voor.
Waarom mogen deze mensen niet geholpen worden met het beeindigen van hun eigen leven?
Dat zou zo veel beter zijn. Dan kunnen mensen in alle rust afscheid van hun familie en vrienden nemen. Zo veel meer rust, en minder eenzaamheid. Ook vind ik dat een humanere dood dan het voorbeeld van dit topic.
Ik begrijp jouw redenatie echt niet hoor. Omdat ik hem tegen zou houden, wil dat nog niet zeggen dat ik egoïstisch ben? Wat heb ik er zelf aan om hem tegen te houden, vraag ik me dan af...quote:Op maandag 11 augustus 2008 21:30 schreef Vodkadruppel het volgende:
[..]
Lees dikgedrukt.
Ik verdraai je post dus niet want je zegt het zelf nog een keer.
Jij zal er alles aan doen om die persoon te stoppen want het is een plicht om op elkaar te letten.
Dus jij bepaalt voor een ander wat er moet gebeuren. Jij staat het niet toe, dus redeneer je vanuit je eigenbelang.
Dan klopt mijn post nietwaar?
Iedereen maakt keuzes, en hoe erg jij het er ook mee oneens bent, je dient ze te respecteren.
Die heb ik ook gezien.quote:Op maandag 11 augustus 2008 22:19 schreef Sno0ze het volgende:
[..]
Ik zag laatst deze documentaire over de mogelijkheden en moeilijkheden t.o.v. zelfdoding.
Ok, nog 1 keer.quote:
Eensch.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 00:32 schreef Vodkadruppel het volgende:
[..]
Ok, nog 1 keer.
Iemand maakt een keuze, jij wil niet dat die persoon dat doet vanuit je eigen overtuiging.
Die persoon maakt die keuze uit zijn/haar eigen overtuiging. Als jij dat probeert tegen te houden
dan leg je eigenlijk jouw overtuiging aan die persoon op. Dus die persoon moet doen wat jij zegt of vindt.
Alleen maar omdat je het niet eens bent met die keuze die hij/zij maakt.
Dat is dus net zo egoistisch als zeggen dat iemand die zelfmoord pleegt een egoist is.
groetjes
In principe heb je gelijk, maar hou er wel rekening mee dat die mensen zeer verward zijn.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 00:32 schreef Vodkadruppel het volgende:
[..]
Ok, nog 1 keer.
Iemand maakt een keuze, jij wil niet dat die persoon dat doet vanuit je eigen overtuiging.
Die persoon maakt die keuze uit zijn/haar eigen overtuiging. Als jij dat probeert tegen te houden
dan leg je eigenlijk jouw overtuiging aan die persoon op. Dus die persoon moet doen wat jij zegt of vindt.
Alleen maar omdat je het niet eens bent met die keuze die hij/zij maakt.
Dat is dus net zo egoistisch als zeggen dat iemand die zelfmoord pleegt een egoist is.
groetjes
Natuurlijk zijn die mensen verward, de aanlooptijd is vaak lang maar de daad impulsief.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 00:49 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
In principe heb je gelijk, maar hou er wel rekening mee dat die mensen zeer verward zijn.
En misschien zijn ze je eeuwig dankbaar dat je ze er van weerhouden hebt?
Ja, dit is zeker een discussie die nog lang gaat duren.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 01:35 schreef Vodkadruppel het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn die mensen verward, de aanlooptijd is vaak lang maar de daad impulsief.
Maar daarom moet er misschien maar eens een andere oplossing komen.
En dan niet de pil van drion invoeren, maar bijvoorbeeld zoals hier eerder is aangegeven,
stervensbegeleiding. En psychische aandoeningen ook als echte ziekte erkennen.
Maar daar ligt ook de kern van de discussie. Wanneer mag het dan?
Dat is dus het hele dubbele aan die discussie. Ik ben zelf net zo'n egoist.
Met mijn mening.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |