Kijk jij begrijpt het!quote:Op dinsdag 20 mei 2008 18:33 schreef TerroRobbie het volgende:
Jij wil er extra lang van genieten als Hagenees
Zou ik wel gaaf vinden, een keer een andere ploeg kampioenquote:Op dinsdag 20 mei 2008 18:42 schreef L-eon het volgende:
1. SC Heerenveen
2. Ajax
3. PSV
4. Feyenoord
5. FC Twente
6. NEC
7. Roda JC
8. FC Groningen
9. AZ
10. FC Utrecht
11. Vitesse
12. NAC Breda
13. Sparta
14. Willem II
15. Heracles
16. ADO Den Haag
17. FC Volendam
18. De Graafschap
Aint gonna happenquote:Op dinsdag 20 mei 2008 18:42 schreef L-eon het volgende:
1. SC Heerenveen
2. Ajax
3. PSV
4. Feyenoord
5. FC Twente
6. NEC
7. Roda JC
8. FC Groningen
9. AZ
10. FC Utrecht
11. Vitesse
12. NAC Breda
13. Sparta
14. Willem II
15. Heracles
16. ADO Den Haag
17. FC Volendam
18. De Graafschap
En het is nog maar afwachten wat Sollied ervan weet te brouwen...quote:Op zondag 20 juli 2008 18:56 schreef Mindstate het volgende:
Ik zie Heerenveen op dit moment juist totaal niet goed eindigen. Hebben in vriendschappelijk nog met 4-0 van Eindhoven verloren, zijn Sulejmani, Bradley en Zuiverloon kwijt (al vind ik zuiverloon niet zo erg) en Sibon wordt ook een dagje ouder.
Ik ook. En elk seizoen voorspel ik de foute kampioen, dus dit keer maar Ajax niet op #1 zetten.quote:Op maandag 21 juli 2008 00:32 schreef venomsnake het volgende:
Ik wacht eerst de transferperiode wel even af.
Dat verschil in hoofdlettersquote:Op maandag 21 juli 2008 13:08 schreef Tomatenboer het volgende:
Zoals de clubs er nu voorstaan:
1. ajax
2. Psv
3. Fc Twente
4. Feyenoord
5. Sc Heerenveen
6. Fc Groningen
7. AZ
8. Roda Jc
9. Vitesse
10 NAC Breda
11 NEC
12 Fc Utrecht
13 Willem II
14 Heracles Almelo
15 De Graafschap
16 Sparta Rotterdam
17 Fc Volendam
18 ADO Den Haag
Zo subtiel ook dat weigeren om Ajax met een hoofdletter te schrijvenquote:Op maandag 21 juli 2008 13:08 schreef Tomatenboer het volgende:
Zoals de clubs er nu voorstaan:
1. ajax
2. Psv
3. Fc Twente
4. Feyenoord
5. Sc Heerenveen
6. Fc Groningen
7. AZ
8. Roda Jc
9. Vitesse
10 NAC Breda
11 NEC
12 Fc Utrecht
13 Willem II
14 Heracles Almelo
15 De Graafschap
16 Sparta Rotterdam
17 Fc Volendam
18 ADO Den Haag
020quote:Op dinsdag 20 mei 2008 18:07 schreef JeffreyADO het volgende:
Het is misschien een beetje vroeg, misschien moeten we wachten tot de aankopen zijn gedaan. Maar ik vraag me af wat jullie gevoel is hoe de eindstand wordt komend seizoen.
[ afbeelding ]
De volgende teams doen mee aan de Eredivisie 2008/2009
Club Plaats Stadion Capac.
ADO Den Haag Den Haag ADO Den Haag Stadion 15.000
Ajax Amsterdam Amsterdam ArenA 51.628
AZ Alkmaar DSB Stadion 17.023
Feyenoord Rotterdam Stadion Feijenoord 51.137
De Graafschap Doetinchem De Vijverberg 12.600
FC Groningen Groningen Euroborg 22.235[1]
sc Heerenveen Heerenveen Abe Lenstra Stadion 26.700
Heracles Almelo Almelo Polman Stadion 8.498
NAC Breda Breda Rat Verlegh Stadion 17.064
N.E.C. Nijmegen Nijmegen McDOS Goffertstadion 12.470
PSV Eindhoven Philips Stadion 35.119
Roda JC Kerkrade Parkstad Limburg Stadion 19.979
Sparta Rotterdam Rotterdam Sparta-Stadion Het Kasteel 11.026
FC Twente Enschede Grolsch Veste 24.353
FC Utrecht Utrecht Stadion Galgenwaard 24.426
Vitesse Arnhem Gelredome 29.600
FC Volendam Volendam Kras Stadion 8.500
Willem II Tilburg Willem II Stadion 14.637
Jij maakt je er druk om.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 00:09 schreef Fiskus het volgende:
[..]
Dat verschil in hoofdlettersHoe oud ben jij? 12?
quote:Op zondag 20 juli 2008 19:32 schreef Niconigger het volgende:
1 Ajax
2 AZ
3 PSV
4 Heerenveen
5 Feyenoord
6 Twente
7 Roda JC
8 FC Groningen
9 NEC
10 FC Utrecht
11 Vitesse
12 NAC Breda
13 Heracles Almelo
14 de Graafschap
15 Sparta
16 Willem II
17 ADO Den Haag
18 FC Volendam
Ajax kampioen mits goede verdediger erbij, anders wisselen AZ en Ajax van plek
Ja dat viel mij ook op in veel lijstjes. Ik heb nog niet echt versterkingen qua spelers voorbij zien komen.quote:Op woensdag 23 juli 2008 10:57 schreef Zwoerd het volgende:
Toch is het vertrouwen in Twente wel groot, ondanks de berichten die ik lees over het aanstellen van McClaren en het aantrekken van Janssen en Tioté na het vertrek van El Ahmadi en Engelaar
Nee, ik denk juist dat ze het veel minder gaan doen. Minder slecht dan Az afgelopen seizoen maar zeker geen top 5. Als Been er wat versterkingen bij krijgt zie ik die wel verassen dit seizoen. Heerenveen heeft gewoon een degelijke trainer en nog steeds geen slecht elftal. Vandaar die 4 bij mij.quote:Op woensdag 23 juli 2008 11:39 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Ja dat viel mij ook op in veel lijstjes. Ik heb nog niet echt versterkingen qua spelers voorbij zien komen.
Meer hoop natuurlijk mja, ik verwacht dit jaar weer een strijd tussen Ajax en PSV.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 20:16 schreef ghizzer het volgende:
@jnk18. zijn het je voorspellingen die je hebt gedaan of zit er toch wel veel hoop in?
Ok. Ik help het je hopen. Ben zelf namelijk ook voor Ajax! Een strijd verwacht ik zeker ja. Ik denk dat PSV Gomes heel erg gaat missen. Net zoals Farfan overigens. Maar het blijft PSV, dus ze zullen zich wel weer herpakken (is wat ik vrees).quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 20:19 schreef Jnk18 het volgende:
[..]
Meer hoop natuurlijk mja, ik verwacht dit jaar weer een strijd tussen Ajax en PSV.
De onderste heb ik maar gekopieerd van de vorige poster
Denk ook wel dat Volendam of Ado er meteen uit gaan(hoop ado want moet die club niet)
quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 22:29 schreef Mr-Sander het volgende:
Ik wacht nog heel even tot het sluiten van de transfermarkt. Er kan nog heel wat gebeuren namelijk.
1. Ajaxquote:Op woensdag 23 juli 2008 00:05 schreef Radegast het volgende:
1. PSV
2. Ajax
3. Feyenoord
4. FC Groningen
5. AZ
6. FC Twente
7. Heerenveen
8. NEC
9. Roda JC
10. FC Utrecht
11. Sparta
12. Vitesse
13. NAC
14. Willem II
15. Heracles
16. De Graafschap
17. ADO Den Haag
18. FC Volendam
Ik heb PSV gekozen omdat ik denk dat het defensief wat beter in elkaar steekt in Eindhoven.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 00:26 schreef F1Bas het volgende:
Dat terwijl veel niet Ajacieden toch PSV kiezen.
Nietus!quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 01:00 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Ik heb PSV gekozen omdat ik denk dat het defensief wat beter in elkaar steekt in Eindhoven.
Ook denk ik dat Huub een betere (meer ervaren) coach is dan Marco.
Aanvallend is Ajax natuurlijk sterker, maar voor de eredivisie is de aanval van PSV goed genoeg. En er zal nog wel een aanvaller bij komen in Eindhoven.
Kortom, PSV gaat veel van die 1-0 wedstrijden winnen.
Ajax gaat regelmatig 2-2 spelen etc.
Gezien de transfers vind ik het helemaal geen gedurfde voorspelling!quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 14:33 schreef heiden6 het volgende:
Een derde plek maar liefst voor Heerenveen? Gedurfde voorspelling hoor!
Inderdaad, Sulejmani weg, dan gaan ze er zeker op vooruit.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 14:45 schreef AmericanBoy het volgende:
[..]
Gezien de transfers vind ik het helemaal geen gedurfde voorspelling!
Elyounoussi is anders een toptalent..quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 15:44 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Inderdaad, Sulejmani weg, dan gaan ze er zeker op vooruit.
Daarmee zeg je wel iets treffends vind ik. Van Stee vind ik echt als liefhebber van de superboerencultuur helemaal niks. De aankopen die gedaan zijn geven de burger verder ook maar weinig hoop. Ik vrees voor De Graafschap het ergste. Vorig jaar hebben ze geprofiteerd van een goede start, maar zonder Schöne, Powel en Van Fessem wordt het toch wel heel erg moeilijk een dergelijke start te maken.quote:17. De Graafschap: Trainer past daar totaal niet, plus niet echt geweldige spelers imo
Oost, dat is wel de grootste faalhaas ooitquote:Op zaterdag 16 augustus 2008 16:00 schreef ghizzer het volgende:
[..]
Jason Oost scoorde in de afgelopen 70 competitieduels slechts 4 keer en dat terwijl hij spits is. Volgens mij zegt dat al wel genoeg.
Beetje hoop doet leven, al lijkt het me zeker niet al te gek.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 14:33 schreef heiden6 het volgende:
Een derde plek maar liefst voor Heerenveen? Gedurfde voorspelling hoor!
Begrijp ik nu dat onze mod de Tippeligaen niet op de voet volgtquote:Op zondag 17 augustus 2008 16:14 schreef RayMania het volgende:
Men volgde blijkbaar wekelijks de verrichtingen van Fredrikstad, want hoe kun je anders oordelen hoe goed Elyounoussi is en zeggen dat hij de verrassing van volgend seizoen gaat worden? Ik snap dat niet hoor. Dit is echt meepraten. Waar zou ik op televisie Elyounoussi bijvoorbeeld ooit hebben moeten zien voetballen? Oefenwedstrijdjes die niet op televisie komen?
kijk nog eens goed naar mijn bericht, daar zie je nergens dat ik zeg dat elyounoussi goed is. Ik zeg alleen dat ik verwachtingen van hem heb, de scouting van Heerenveen zit er niet vaak naast, en het feit dat Heerenveen toch wel aardig wat geld voor hem heeft zorgt ervoor dat ik toch wel aardige verwachtingen heb van hem. Zeker gezien het feit dat Heerenveen normaal gesproken wat zuinig is met het doen van aankopen.quote:Op zondag 17 augustus 2008 16:14 schreef RayMania het volgende:
Men volgde blijkbaar wekelijks de verrichtingen van Fredrikstad, want hoe kun je anders oordelen hoe goed Elyounoussi is en zeggen dat hij de verrassing van volgend seizoen gaat worden? Ik snap dat niet hoor. Dit is echt meepraten. Waar zou ik op televisie Elyounoussi bijvoorbeeld ooit hebben moeten zien voetballen? Oefenwedstrijdjes die niet op televisie komen?
Ik bedoelde het ook meer in z'n algemeenheid. Niet alleen hier, maar ook in het Heerenveentopic, transfertopic, verrassingentopic zie je zulke posts langskomen. Uit jouw post kan ik natuurlijk niet opmaken dat je iets van Elyounoussi verwacht, omdat Heerenveen zo goed scout. Bij een verwachting vind ik gewoon dat je de speler zelf ook hebt moeten zien spelenquote:Op zondag 17 augustus 2008 18:53 schreef Mindstate het volgende:
[..]
kijk nog eens goed naar mijn bericht, daar zie je nergens dat ik zeg dat elyounoussi goed is. Ik zeg alleen dat ik verwachtingen van hem heb, de scouting van Heerenveen zit er niet vaak naast, en het feit dat Heerenveen toch wel aardig wat geld voor hem heeft zorgt ervoor dat ik toch wel aardige verwachtingen heb van hem. Zeker gezien het feit dat Heerenveen normaal gesproken wat zuinig is met het doen van aankopen.
Tja, dat is jouw oordeel van het woord verwachten.quote:Op zondag 17 augustus 2008 19:01 schreef RayMania het volgende:
[..]
Ik bedoelde het ook meer in z'n algemeenheid. Niet alleen hier, maar ook in het Heerenveentopic, transfertopic, verrassingentopic zie je zulke posts langskomen. Uit jouw post kan ik natuurlijk niet opmaken dat je iets van Elyounoussi verwacht, omdat Heerenveen zo goed scout. Bij een verwachting vind ik gewoon dat je de speler zelf ook hebt moeten zien spelen.
Ik heb hem 2x zien spelen via een stream. Één hele helft met zijn oude club , puur omdat er geruchten gingen dat hij naar Groningen zou vertrekken. En ik heb hem een hele goede invalbeurt zien maken in de interland Noorwegen-Uruguay. Beide keren speelde hij erg goed. Hij was erg snel, kwam zonder problemen zijn man voorbij, vrij goed in de combinatie en scoorde ook tegen Uruguay. Nu is het natuurlijk veel te weinig om een goed beeld te vormen, maar wat ik van hem gezien heb, plus de positieve verhalen over hem in de Noorse media doen mij vermoeden dat Heerenveen weer een toekomstig toppertje in huis heeft gehaald. Ze batalen natuurlijk ook niet voor niets 3.5 miljoen voor hem, en ze waren niet de enige club de geinteresseerd was..quote:Op zondag 17 augustus 2008 19:01 schreef RayMania het volgende:
[..]
. Bij een verwachting vind ik gewoon dat je de speler zelf ook hebt moeten zien spelen.
Wat moet ervoor zorgen dat de strijd nog spannender word dan afgelopen 2 jaar? En dan met name 2 jr. geleden.quote:Op zondag 24 augustus 2008 13:51 schreef RayMania het volgende:
De strijd zal gaan tussen Ajax en PSV en ik denk dat het spannender is dan de laatste jaren.
Ik vind juist dat PSV er sterker op is geworden. Achterin hebben ze het nu veel dikker op orde en daar zal denk ik de winst op worden gepakt. In de breedte zijn ze eveneens sterker, zeker als er nog een spits bij zal komen. Amrabat voor Farfan vind ik een vooruitgang, Brechet erbij is uitstekend. Die kerel kan zich bij de leiders binnen het team voegen. De nieuwe jongens zullen voor verfrissing zorgen, die frisheid koste PSV bijna de kop vorig jaar. En Isaksson voor Gomes is ook prima, gaan ze er niet veel mee op achteruit. Daarom is PSV voor mij kandidaat nummer 1.quote:Op zondag 24 augustus 2008 13:51 schreef RayMania het volgende:
De strijd zal gaan tussen Ajax en PSV en ik denk dat het spannender is dan de laatste jaren. PSV zal geen groot gat slaan, want ik vind de selectie minder sterk dan voorgaande jaren.
Ajax had bij de winterstop altijd een achterstand van rond de tien punten. Het liep dus achter de feiten aan. Ajax heeft het toen ook nooit in eigen hand gehad, dat had PSV wel altijd. Daarom kon PSV geregeld punten verspelen en ons als Ajacieden laten hopen op een wonder, maar dat kwam nooit.quote:Op zondag 24 augustus 2008 15:57 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
Wat moet ervoor zorgen dat de strijd nog spannender word dan afgelopen 2 jaar? En dan met name 2 jr. geleden.
Ajax verloor het kampioenschap op 1 doelpunt.
Het zou eens tijd worden. Het zou me zeer verbazen als Willem II hoger komt dan de zestiende plaats.quote:Op zondag 24 augustus 2008 16:35 schreef EnGCatjuh het volgende:
1. Ajax
2. PSV
3. sc Heerenveen
4. FC Twente
5. Feyenoord
6. FC Groningen
7. FC Utrecht
8. Vitesse
9. AZ Alkmaar
10. NEC Nijmegen
11. Roda JC
12. NAC Breda
13. Heracles Almelo
14. Sparta Rotterdam
15. ADO Den Haag
16. De Graafschap
17. Willem II
18. FC Volendam
Ajax en PSV ontlopen elkaar weinig, verwacht ik. Ajax is beter in aanvallend opzicht - PSV mist nog altijd goals voorin, maar PSV is verdedigend waarschijnlijk sterker. Of Oleguer een ideale vervanger is voor Heitinga moet nog blijken. Het vertrek van Gomes heeft PSV naar mijn menig zeer behoorlijk opgevangen. Feyenoord zal het dit jaar weer niet waarmaken. De selectie bulkt wel van de kwaliteit, maar is niet breed genoeg om constant te presteren. Ook is de verdediging nog altijd wankel. Twente en Heerenveen zullen strijden om plek 3. Groningen en Utrecht zijn met Feyenoord voor mij de belangrijkste gegadigden voor Europees. Utrecht heeft goed ingekocht en heet met De Kromme natuurlijk een coach die een elftal kan kneden. Groningen blijft constant in vergelijking met de vorige jaren. Vitesse en AZ zijn twee ploegen die vorig jaar geplaagd werden, en ook dit jaar zal voor hen niet soepel verlopen. AZ is nog altijd herstellende van het grote kwaliteitsverlies in vergelijking met 2 jaar terug. Roda zakt langzaam terug uit de subtop, NEC mist wederom bepalende spelers. Onderin is het spannend, Volendam lijkt toch de zwakste broeder en ook Willem II moet de jaren van wanbeleid eindelijk bekopen.
Ze mogen blij zijn als ze hoger dan de 16e plaats eindigen. Zeer slecht ingekocht dit jaar, lijkt wel of ze niet durven te investeren in betere spelers. Defensief zit het wel snor, maar aanvallend is het zeer matig.quote:Op zondag 24 augustus 2008 17:09 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Het zou eens tijd worden. Het zou me zeer verbazen als Willem II hoger komt dan de zestiende plaats.
Als iemand met een seizoenskaart (of ieg gehad) zou jij moeten weten dat Willem II daar momenteel geen geld voor heeft, omdat eerst op andere vlakken orde op zaken gesteld moet worden (idd vanwege het eerder gevoerde wanbeleid). Men is terug gegaan naar de succesvolle methode die men in de jaren '90 voerde (Waarbij we oorsponkelijk een grijze muis waren tussen plek 9 en 13 en later 2e!), spelers uit de jupilerleague halen met potentie en de eigen jeugd. De gekochte spelers hebben potentie, of ze het waar gaan maken is maar de vraag. Helaas ontbreekt er gewoon een goede spits, dus plek 13-16 zal denk ik idd "onze eer" worden.quote:Op zondag 24 augustus 2008 18:44 schreef toma het volgende:
[..]
Ze mogen blij zijn als ze hoger dan de 16e plaats eindigen. Zeer slecht ingekocht dit jaar, lijkt wel of ze niet durven te investeren in betere spelers. Defensief zit het wel snor, maar aanvallend is het zeer matig.
Moet ik hieruit begrijpen dat je het jammer vind dat De Graafschap onderaan komt, of heb je iets tegen de club?quote:
Zo gaat het toch al een aantal jaren? Dan moeten er in de winter weer versterkingen komen, anders wordt het helemaal niks. En al die financiële noodgrepen hebben tot gevolg dat het geld nu op is.quote:Op zondag 24 augustus 2008 18:44 schreef toma het volgende:
[..]
Ze mogen blij zijn als ze hoger dan de 16e plaats eindigen. Zeer slecht ingekocht dit jaar, lijkt wel of ze niet durven te investeren in betere spelers. Defensief zit het wel snor, maar aanvallend is het zeer matig.
Precies. Dan wordt er alleen maar prut gehaald en bereik je nog niks. Het word tijd dat er goed gescout wordt.quote:Op zondag 24 augustus 2008 19:20 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Zo gaat het toch al een aantal jaren? Dan moeten er in de winter weer versterkingen komen, anders wordt het helemaal niks.
quote:Op zondag 24 augustus 2008 18:54 schreef existenz het volgende:
11. Vitesse (Hoort eigenlijk gewoon in jupiler league thuis, andere clubs komen hier niet mee weg en Vitesse gelukkig ook niet op sportief gebied)
Meer dat je als club een miljoenen schuld hebt en er zo makkelijk vanaf komt, bijna elk jaar weer hetzelfde liedje bij Vitesse... Elke andere club was failliet verklaard of de licentie ingetrokken door de KNVB (of ieg sancties).quote:Op zondag 24 augustus 2008 19:29 schreef vitessezuid113 het volgende:
[..]
![]()
Bijna al onze nieuwelingen zijn gehuurd hoor ,verder ga ik er maar niet op in
Tja. In plaats van dat ze gaan bezuinigen en het beleidsplan naar beneden schroeven gaan ze spelers huren en het tegenovergestelde doen. Huurspelers zijn nou niet bepaald een goede investering voor de lange termijn, puur wanbeleid daar. Maarja als dit weer uit gaar draaien op een fiasco word hun de hand waarschijnlijk wel weer boven het hoofd gehouden door de gemeente/investeerders.quote:Op zondag 24 augustus 2008 20:04 schreef existenz het volgende:
[..]
Meer dat je als club een miljoenen schuld hebt en er zo makkelijk vanaf komt, bijna elk jaar weer hetzelfde liedje bij Vitesse... Elke andere club was failliet verklaard of de licentie ingetrokken door de KNVB (of ieg sancties).
juistquote:Op zondag 24 augustus 2008 20:18 schreef Barca het volgende:
1. PSV
2. Feyenoord
3. Twente
4. Heerenveen
5. AZ
6. Groningen
7. Ajax
8. Urecht
9. Vitesse
10. Roda JC
11. Willem II
12. NEC
13. NAC
14. Graafschap
15. Heracles
16. Sparta
17. Den Haag
18. Volendam
quote:Op zondag 24 augustus 2008 20:25 schreef Barca het volgende:
Ieder jaar dat Ajax wordt gelijd door Bassie zal het degraderen. 6e klasse here they come!
De taalfout is opzettelijk!
Welke kleuterpost?!
Welke niet?quote:Op zondag 24 augustus 2008 20:25 schreef Barca het volgende:
Ieder jaar dat Ajax wordt gelijd door Bassie zal het degraderen. 6e klasse here they come!
Welke kleuterpost?!
Bwahaha, ik was je doorgeschoten vBasten allergie al bijna vergeten. Beetje clownesk om Ajax als 7e in te schattenquote:Op zondag 24 augustus 2008 20:18 schreef Barca het volgende:
1. PSV
2. Feyenoord
3. Twente
4. Heerenveen
5. AZ
6. Groningen
7. Ajax
8. Urecht
9. Vitesse
10. Roda JC
11. Willem II
12. NEC
13. NAC
14. Graafschap
15. Heracles
16. Sparta
17. Den Haag
18. Volendam
Willem II 11e en boven NAC. In dat opzicht moet jij het ook wel positief vindenquote:
Vind het eerder zwaar onrealistisch. Maar WII boven NAC is altijd goedquote:Op zondag 24 augustus 2008 20:32 schreef existenz het volgende:
[..]
Willem II 11e en boven NAC. In dat opzicht moet jij het ook wel positief vinden
Allergie?!quote:Op zondag 24 augustus 2008 20:29 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Bwahaha, ik was je doorgeschoten vBasten allergie al bijna vergeten. Beetje clownesk om Ajax als 7e in te schatten
Moeilijk hè, een realistische voorspelling doen.quote:Op zondag 24 augustus 2008 20:25 schreef Barca het volgende:
Welke kleuterpost?!
Ja, ik ken de meeste ploegen niet. Ajax hoger inschatten dan de 7e plek is zo 1995!quote:Op zondag 24 augustus 2008 21:18 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Moeilijk hè, een realistische voorspelling doen.
Barca hoger inschatten dan een kind van 7 is zo 1995quote:Op zondag 24 augustus 2008 21:23 schreef Barca het volgende:
[..]
Ja, ik ken de meeste ploegen niet. Ajax hoger inschatten dan de 7e plek is zo 1995!
Nee, 1933.quote:Op zondag 24 augustus 2008 21:26 schreef toma het volgende:
[..]
Barca hoger inschatten dan een kind van 7 is zo 1995
Dat deed je toch al.quote:Op zondag 24 augustus 2008 21:26 schreef Trancelocator het volgende:
Barca maar weer negeren dus. Prima.
Stugge ploeg? Wint moeizaam, maar het is ook moeilijk om van ze te winnen? Of zoals Cruijff zegt "Je kan niet van ze winnen, maar wel van ze verliezen." -edit-quote:Op zondag 24 augustus 2008 21:33 schreef Plato1980 het volgende:
Valt me op dat zo weinig mensen Heracles als degradatiekandidaat noemen, voor mijn gevoel is dat samen met Volendam de grote degradatiekandidaat.
quote:Op zondag 24 augustus 2008 20:06 schreef toma het volgende:
[..]
Tja. In plaats van dat ze gaan bezuinigen en het beleidsplan naar beneden schroeven gaan ze spelers huren en het tegenovergestelde doen. Huurspelers zijn nou niet bepaald een goede investering voor de lange termijn, puur wanbeleid daar. Maarja als dit weer uit gaar draaien op een fiasco word hun de hand waarschijnlijk wel weer boven het hoofd gehouden door de gemeente/investeerders.
Jullie hebben nog wat te lezen voor het nieuwe seizoen gaat beginnen ( kom anders in het vitesse topic aangezien het hier over iets anders gaatquote:Op zondag 24 augustus 2008 20:04 schreef existenz het volgende:
[..]
Meer dat je als club een miljoenen schuld hebt en er zo makkelijk vanaf komt, bijna elk jaar weer hetzelfde liedje bij Vitesse... Elke andere club was failliet verklaard of de licentie ingetrokken door de KNVB (of ieg sancties).
Waarom worden er dan zoveel spelers gehuurd? Dat is wel het domste wat je kunt doen als je wilt bezuinigen.quote:Op zondag 24 augustus 2008 22:42 schreef vitessezuid113 het volgende:
[..]
[..]
Jullie hebben nog wat te lezen voor het nieuwe seizoen gaat beginnen ( kom anders in het vitesse topic aangezien het hier over iets anders gaat) maar ik snap dat jullie als Willem II ers zo denken en jullie zijn vast niet de enige die zo denken.
Bezuinigen doen ze genoeg en hebben ze in het verleden al zat gedaan en als ze echt geld nodig hadden dan waren Claudimir en Velthuizen wel vertrokkenn al is het wel een feit dat er nog niet veel te besteden valt je ziet het nu aan een Zomer die niet komt en een Gommans die toch nog is verkocht aan Roda JC.
Beter huur je een speler een jaar met afgesproken verkoopprijs en besluit je hem niet te halen aan het eind van het seizoen, dan dat je een speler koopt, voor 4 jaar vastlegt en het een 2de Mads Junker blijkt te zijn.quote:Op zondag 24 augustus 2008 22:47 schreef toma het volgende:
[..]
Waarom worden er dan zoveel spelers gehuurd? Dat is wel het domste wat je kunt doen als je wilt bezuinigen.
Je kunt beter goed scouten en goedkopere spelers halen, je doelstelling wat naar beneden schroeven en de jeugd meer de kans geven. Dan kun je pas echt bezuinigen.quote:Op zondag 24 augustus 2008 22:54 schreef Elvislives het volgende:
[..]
Beter huur je een speler een jaar met afgesproken verkoopprijs en besluit je hem niet te halen aan het eind van het seizoen, dan dat je een speler koopt, voor 4 jaar vastlegt en het een 2de Mads Junker blijkt te zijn.
Scouting is al jaren belabberd ja, maar als er 8 spelers vertrekken, waarvan Theo, Schaaf en Swerts toch wel goed waren voor zo'n 600 wedstrijden Eredivisie ervaring kan je niet alleen maar terugvallen op jeugd. Dat deden we in 2003 en toen degradeerden we bijna. Bij degradatie is er helemaal geen Vitesse meer, laat staan dat je nog je financiele verplichtingen kan nakomen...quote:Op zondag 24 augustus 2008 22:57 schreef toma het volgende:
[..]
Je kunt beter goed scouten en goedkopere spelers halen, je doelstelling wat naar beneden schroeven en de jeugd meer de kans geven. Dan kun je pas echt bezuinigen.
Dan kunnen ze de boel wel opheffen, en dat lelijke gesubsidiëerde pauperstadion tenminste optimaal benutten voor Marco Borsato en dergelijke.quote:Op maandag 25 augustus 2008 00:01 schreef Elvislives het volgende:
[..]
Scouting is al jaren belabberd ja, maar als er 8 spelers vertrekken, waarvan Theo, Schaaf en Swerts toch wel goed waren voor zo'n 600 wedstrijden Eredivisie ervaring kan je niet alleen maar terugvallen op jeugd. Dat deden we in 2003 en toen degradeerden we bijna. Bij degradatie is er helemaal geen Vitesse meer, laat staan dat je nog je financiele verplichtingen kan nakomen...
dan citeer je Cruijff toch niet goed. Het is "Ze kunnen niet van je winnen, maar je kunt wel van ze verliezen." heel iets anders lijkt me!quote:Op zondag 24 augustus 2008 21:37 schreef Barca het volgende:
[..]
Stugge ploeg? Wint moeizaam, maar het is ook moeilijk om van ze te winnen? Of zoals Cruijff zegt "Je kan niet van ze winnen, maar wel van ze verliezen." -edit-
Wat bedoel je precies te zeggen?quote:Op maandag 25 augustus 2008 00:05 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dan kunnen ze de boel wel opheffen, en dat lelijke gesubsidiëerde pauperstadion tenminste optimaal benutte voor Marco Borsato en dergelijke.
Dat Vitesse al lang opgeheven had moeten zijn, en dat ik me erger aan hun lelijke en sfeerloze stadion.quote:Op maandag 25 augustus 2008 00:15 schreef Elvislives het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies te zeggen?
Waar kan ik tekenen?quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 21:28 schreef Happel het volgende:
1. Ajax - Van Basten gaat het gewoon flikken met dee aanval die hij nu heeft. Daar wegen het aantal tegendoelpunten niet tegenop.
2. Feyenoord - Verbeek gaat verbazen met Feijenoord.
3. PSV - Stevens kent een moeilijk seizoen met een team dat niet op elkaar ingespeeld raakt.
4. SC Heerenveen - Heerenveen zal Sulejmani gaan missen en het is maar de vraag of Paulo Henrique het kan overnemen.
5. FC Twente - Twente zie ik de prestatie van vorig seizoen niet evenaren. Het gemis van het tandem Engelaar - El Ahmadi zal daar een grote rol in spelen
6. AZ - AZ zal nooit hetgeen worden wat ze pretenderen te zijn
7. FC Groningen - . FC Groningen doet het leuk, maar de ploegen erboven doen het beter.
8. NEC - Mariodonna zal een wisselvallig seizoen hebben, leuke resultaten behalen tegen de toppers, maar uiteindelijk in de middenmoot eindigen. Zullen wel hoge ogen gooien in het UEFA Cup toernooi.
9. Vitesse - Zal weinig veranderen nu Westerhof het heeft overgenomen van Aad de Mos
10. FC Utrecht - Denk niet dat Willem echt hoge ogen gaat gooien met deze selectie. Ben wel benieuwd of Sanmartean blessurevrij blijft en wat van zijn klasse kan laten zien.
11. Roda JC - Is niks, wordt niks.
12. NAC Breda - Zullen hun resultaat van vorig seizoen bij lange na niet evenaren.
13. ADO Den Haag - Wetzel weet er wel wat van te maken, zullen zich eenvoudig handhaven.
14. Sparta Rotterdam - Booij weet een ploeg altijd wel te laten voetballen.
15. De Graafschap - Beste van de slechtste
16. Heracles Almelo - Nacompetitie.
17. Willem II - Nacompetitie en degradatie voor Willem II.
18. FC Volendam - Simpelweg geen kwaliteit om zich te handhaven.
nee, WillemII moet erin blijven. En Feijenoord 2e is een beetje teveel van het goede in Rotterdamquote:
Mijn excuus!quote:Op maandag 25 augustus 2008 00:07 schreef ghizzer het volgende:
[..]
dan citeer je Cruijff toch niet goed. Het is "Ze kunnen niet van je winnen, maar je kunt wel van ze verliezen." heel iets anders lijkt me!
Waarom Polak? Die was vorig seizoen als iedereen beschikbaar was al reserve. Denk dat juist Emnes totaal niet adequaat vervangen is, want die is niet vervangen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 15:40 schreef neilpad het volgende:
13. Sparta Rotterdam
Sparta zal waarschijnlijk weer op de dertiende plaats eindigen in een seizoen waar ze sprankelend voetbal afwisselen met dramatische optredens. Schenkel en Emnes lijken adequaat te zijn vervangen alleen het vertrek van Polak zal ze misschien opbreken.
Polak was ook een grapjequote:Op dinsdag 26 augustus 2008 16:18 schreef methodmich het volgende:
[..]
Waarom Polak? Die was vorig seizoen als iedereen beschikbaar was al reserve. Denk dat juist Emnes totaal niet adequaat vervangen is, want die is niet vervangen.
Ik heb van der Struijk nog nooit een prima speler gevonden. En dat heeft ie gister wel bewezen.quote:Met onder meer Julian Jenner, Rogier Molhoek en Frank van der Struijk heeft technisch directeur Marc van Hintum prima spelers naar Arnhem gehaald.
Omdat het invloed heeft op het competitieverloop.quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 12:25 schreef RayMania het volgende:
En waarom staat dat in in dit topic?
Dan kan je elke gerucht/transfer hier wel wegzetten.quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 12:38 schreef Barca het volgende:
[..]
Omdat het invloed heeft op het competitieverloop.
Je hebt gelijk. Bericht verwijderd.quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 12:43 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
Dan kan je elke gerucht/transfer hier wel wegzetten.
Zo slecht was ie niet, probleem achterin is het gebrek aan diepgangquote:Op zaterdag 30 augustus 2008 11:25 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Ik heb van der Struijk nog nooit een prima speler gevonden. En dat heeft ie gister wel bewezen.
quote:Op maandag 21 juli 2008 09:33 schreef M0NTANA het volgende:
1. PSV
2. Ajax
3. FC Twente
4. SC Heerenveen
5. FC Utrecht
6. AZ
7. Roda JC
8. FC Groningen
9. NEC
10. NAC Breda
11. Vitesse
12. Feyenoord
13. Willem II
14. Sparta Rotterdam
15. De Graafschap
16. ADO Den Haag
17. FC Volendam
18. Heracles Almelo
Heel redelijk rijtje, ook nog de nummers twee, drie en een aantal clubs erg close.quote:
quote:Op zondag 24 augustus 2008 13:51 schreef RayMania het volgende:
1. Ajax.
2. PSV.
3. Feyenoord.
4. AZ.
5. FC Twente.
6. sc Heerenveen.
7. Vitesse.
8. NEC.
9. FC Groningen.
10. Roda JC.
11. FC Utrecht.
12. NAC Breda.
13. Heracles Almelo.
14. Sparta Rotterdam.
15. ADO Den Haag.
16. Willem II.
17. De Graafschap.
18. FC Volendam.
Compleet de plank misgeslagen met de volgende toelichting:quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 14:09 schreef Blawh het volgende:
1. Ajax - 2
2. PSV - 4
3. Feyenoord - 12
4. FC Twente - 3
5. FC Groningen - 7
6. AZ - 1
7. SC Heerenveen - 6
8. FC Utrecht - 9
9. Vitesse - 15
10. NEC - 8
11. NAC Breda - 5
12. Heracles Almelo - 11
13. Roda JC - 16
14. ADO Den Haag - 14
15. Willem II
16. Sparta - 13
17. De Graafschap - 17
18. Volendam - 18
Redelijk kloppende voorspellingen so far:quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 14:09 schreef Blawh het volgende:
3. Feyenoord
Een selectie met veel ervaren krachten. Vorig seizoen leek het heilige vuur te ontbreken, maar met Verbeek aan het roer gaat Feyenoord een goed seizoen draaien. Een goed seizoen, toch plaats 3 omdat er onnodig punten verloren gaan bij schorsingen en blessures van sleutelspelers.
4. FC Twente
Geen groots voetbal dit seizoen.
6. AZ
Het blijft natuurlijk een aardige selectie, zeker wanneer toppers als Martens en Schaars weer fit zijn. De aankopen vind ik alles behalve overtuigend, zo lijkt Holman me niet bepaald een speler die AZ nodig heeft gezien de spelers die men al heeft, Moisander moet ook nog maar eerst bewijzen het niveau aan te kunnen en Swerts gaat tegen onnodige (rode) kaarten oplopen.
Langzaam maar zeker zal duidelijk worden dat Scheringa's missie, een topclub worden in Nederland, niet gaat lukken. Dit mede door een matige achterhoede die niet goed in elkaar steekt.
8. FC Utrecht
Aardige aankopen en van Hanegem zullen ervoor zorgen dat de ploeg goed in elkaar steekt.
9. Vitesse
Aardige spelers zijn gehuurd en er zit een ervaren trainer. Verhaegh en Sprockel willen zich in de kijker spelen en Molhoek en Jenner gaan proberen het ongelijk van AZ te bewijzen, hierdoor weet Vitesse zich aardig voetballend en bikkelend naar de subtop te spelen.
10. NEC
Europees zal het sprookje snel over zijn, maar de spelers beseffen na het eerste deel van vorig seizoen dat tegen degradatie voetballen een hel is. Hoger dan plaats 10 zie ik NEC desondanks niet eindigen, er is aardig wat kwaliteit verloren gegaan ten opzichte van vorig seizoen.
11. NAC Breda
De ploeg zal na een topjaar weer terugvallen naar de plek waar men met het huidige elftal meestal zal eindigen, onderin de middenmoot.
14. ADO Den Haag
Milic gaat zich ontpoppen tot levensgevaarlijke aanvaller
15. Willem II
quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 14:09 schreef Blawh het volgende:
1. Ajax
Ondanks de matige achterhoede wordt Ajax net kampioen, vooral door de individuele kwaliteiten voorin.
4. FC Twente
Elia zich gaat ontpoppen tot een echte topspeler met meer rendement en Douglas de spitsen van de tegenstanders iedere keer weer aan banden legt.
5. FC Groningen
Ook deze club gaat steekjes laten vallen wanneer er voorin of op het middenveld blessures voorkomen.
7. SC Heerenveen
Een tegenvallend seizoen voor de mannen van Sollied. Kalou blijkt niet te kunnen brengen wat men van hem verwacht, Sibon wordt langzaam minder, Elyounoussi blijkt niet dezelfde kwaliteiten te hebben om Sulejmani te vervangen.
12. Heracles Almelo
Vorige seizoen achterin kwetsbaar, dit jaar een topverdediging met Boakye - Maertens - Wuytens en Looms/ Klavan. Ook een degelijk middenveld met Fledderus, Bajer en Quansah, voorin is er echter te weinig stootkracht om aan te haken voor de iets hogere plaatsen.
13. Roda JC
Veel kwaliteit op het middenveld heeft men ingeleverd en ook Lamah is vertrokken, hierdoor zal het een zwaar en lang seizoen worden in Kerkrade.
14. ADO Den Haag
met een knokkend (in de goede zin van het woord) elftal er omheen zal ADO redelijk makkelijk op de been blijven in de eredivisie.
17. De Graafschap
Het tweede deel van het vorige seizoen was niet bepaald hoopgevend en nu is ook nog eens Schöne vertrokken bij de Superboeren. Er zijn veel aankopen gedaan en ik hoop dat ze zich gaan bewijzen, maar over de meeste spelers heb ik helaas mijn twijfels. Ik hoop dat ze erin blijven en de Graafschap hoort ook in de eredivisie, maar het gaat vrees ik erg moeilijk worden
18. Volendam
Het klinkt een beetje lullig misschien, maar ik vrees dat FC Volendam het lelijke eendje gaat worden. De club mist helaas de middelen om het hoofd een tijd boven water te houden in de eredivisie, dit avontuur in de eredivisie is slechts voor 1 jaar denk ik.
Playoffs???? Dacht dat die alleen nog maar waren voor de nummers 5 t/m 8 en om degradatie.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 14:07 schreef d_b01 het volgende:
Dit word volgens mijn verwachtingen de eindstand:
1. Ajax, had liever een andere club kampioen zien worden maar worden het helaas wel
2. AZ, Weer net geen kampioen
3. PSV, goede 2e seizoenshelft, maar 7punten onder ajax.
4. FC Groningen, Berg/Pedersen blijkt een dodelijk spitsenduo te zijn, alles lukt.
5. SC Heerenveen, gaat het goed doen, maar net iets slechter dan Groningen
6. FC Twente, wat er vorig jaar met Groningen gebeurde gaat nu gebeuren/gebeurt nu bij Twente
7. NEC, eindigt 'gewoon' in het linkerrijtje en gaat met Twente strijden om de finale van de play offs.
8. NAC , gaat slechter doen dan vorig seizoen maar wel in het linkerrijtje
9. Feyenoord, haalt het linker rijtje net ten koste van Utrecht, maar zal direct uitgeschakeld worden in de play offs.
10. FC Utrecht, kampioen van het rechterrijte, 1punt minder dan feyenoord
11. Roda JC, draait niet goed, slechter dan Utrecht maar beter dan Sparta
12. Sparta Rotterdam, Is opweg naar het linkerrijtje.
13. Heracles Almelo, makkelijk uit de degradatie zone maar slechter dan Sparta
14. Roda JC, ontkomt net aan de degradatiezone maar heeft een slecht seizoen achter de rug.
15. Willem II, Demouge raakt zwaar geblesseerd en meteen gaat het slechter draaien.
16. ADO Den Haag, speelt nacompetitie maar degradeert niet.
17. De Graafschap, blijft spannend tot het laatste moment wie er direct gaat degraderen, De Graafschap degradeert uiteindelijk wel in de nacompetitie
18. FC Volendam, blijft lang spannend met De Graafschap maar degradeert direct weer.
oja, was ook zo, even niet aangedacht...quote:Op dinsdag 13 januari 2009 14:09 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Playoffs???? Dacht dat die alleen nog maar waren voor de nummers 5 t/m 8 en om degradatie.
50 punten.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 20:04 schreef mcyodogg het volgende:
1. PSV 3
2. Ajax 0
3. Feyenoord 9
4. sc Heerenveen 2
5. AZ 4
6. FC Twente 3
7. FC Groningen 0
8. NEC 0
9. Roda JC 7
10. FC Utrecht 1
11. NAC Breda 6
12. Vitesse 3
13. Willem II 3
14. Heracles Almelo 3
15. ADO Den Haag 1
16. De Graafschap 1
17. Sparta Rotterdam 4
18. FC Volendam 0
Zit er toch een volle 62 punten naastquote:Op zaterdag 16 augustus 2008 14:17 schreef Mindstate het volgende:
1. Ajax: Goede aankopen gedaan, met een aanval van Sulejmani, Huntelaar en Suarez moet je gewoon kampioen worden. 1
2. PSV: Blijft een hele sterke ploeg 2
3. SC Heerenveen: Hebben ook weer een paar goede aankopen en verwacht wel wat van Sollied 3
4. Feyenoord: Komen imo nog te kort voor de top qua selectie 8
5. AZ: Verwacht dat ze het wel wat beter gaan doen, zo sterk vind ik hun selectie echter niet 4
6. FC Groningen: Goede selectie met Berg als topper 1
7. FC Twente: De nieuwe trainer zal ze geen goed doen denk ik zo, tevens El Ahmadi en Engelaar kwijt 4
8. FC Utrecht: Misschien kan die Skoubo wat 1
9. VitesseAardige aankopen/huur 6
10. NEC Gaan lijn van afgelopen halve seizoen doortrekken, maar geen Lens, Holman meer 2
11. Roda JC: Verlies van Tiote 5
12. NAC: geen brandts meer 6
13. Sparta: hebben nog wel wat redelijke spelers 0
14. Willem II: Tja.... 4
15. ADO Den Haag: Best een aardige selectie 1
16. Heracles Almelo: Weinig geld om goede spelers te kopen 5
17. De Graafschap: Trainer past daar totaal niet, plus niet echt geweldige spelers imo 0
18. FC Volendam: Komen nog wel wat tekort voor de Eredivisie, al denk ik niet dat ze kansloos laatste worden. 0
Leuk om te kijken wie de beste voorspeller was, totaal 37 strafpunten hier.. Vooral in Roda vergist, maar over het algemeen valt het me niets tegenquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 11:28 schreef ElYefe het volgende:
1. Ajax 2
2. PSV 2
3. AZ 2
4. FC Twente 2
5. Feyenoord 2
6. Heerenveen 2
7. FC Groningen 1
8. Vitesse 2
9. NEC 2
10. Roda JC 6
11. FC Utrecht 2
12. NAC Breda 4
13. Sparta Rotterdam 0
14. Heracles Almelo 1
15. Willem II 3
16. De Graafschap 1
17. ADO Den Haag 3
18. Volendam 0
Ben bang dat Ajax het dit seizoen met Marco gaat redden, PSV mist met Gomes teveel zekerheid achterin en mist voorin een echte killer. AZ heeft, mits Schaars fit blijft, alles weer op een rijtje en wordt 3e vlak voor FC Twente dat ook weer een keurig seizoen draait, niet met zulk mooi voetbal als vorig jaar, maar met een ijzersterke verdediging wel vaak de 0. Feyenoord blijft tegenvallen..
36 strafpunten, Groningen en Heracles goed. En AZquote:Op woensdag 23 juli 2008 10:56 schreef Urquhart het volgende:
1. Ajax +2
2. Heerenveen +3
3. PSV +1
4. FC Twente +2
5. Feyenoord +2
6. FC Groningen 0
7. NEC +4
8. AZ +7
9. Vitesse +1
10. NAC Breda +2
11. FC Utrecht +2
12. Roda JC +4
13. Willem II +1
14. Sparta Rotterdam +1
15. Heracles Almelo 0
16. ADO Den Haag +2
17. FC Volendam +1
18. De Graafschap +1
prachtig om dit te lezen. dit zei venomsnake tegen degene die twente op 2 had...:D trouwens ik kom er veel tegen die het bovenin wel goed hadden zitten. alleen roda jc en feyenoord waren te goed ingeschatquote:
36 puntjes, op Roda na was het over het algemeen wel redelijk oké ingeschat.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 15:40 schreef neilpad het volgende:
1. PSV
Toch weer vertrouwen dit seizoen ondanks het vertrek van onze twee belangrijkste spelers. Er zal alleen een spits op moeten gaan staan om te scoren. Verder lijken de zaken verdedigend beter in orde te zijn en zal de keeper zich hopelijk niet zoveel hoeven onderscheiden.
2. Ajax
Ik hoop dat Huntelaar nog vertrekt anders zal het een hele spannende strijd worden. In potentie is Ajax het sterkst maar dat is wel vaker zo geweest.
3. AZ
Ik ga er van uit dat Louis zijn zaakjes dit seizoen wel op orde heeft. Ik schat de selectie van AZ hoger in dan die van Feyenoord in ieder geval. Ari komt op schot en Dembele gaat eindelijk wat rendement tonen.
4. Feyenoord
Feyenoord is gewoon te licht over het geheel genomen en moet teveel steunen op ervaring en individuele kwaliteit. Ze zullen er wel een top vijf klassering uitslepen maar ik verwacht weer een aardig wisselvallig seizoen.
5. FC Twente
Twente heeft wat belangrijke spelers zien vertrekken maar tegen Arsenal konden we al even zien dat er nog steeds schwung in de ploeg zit. Hopelijk halen ze nog wel een vervanger voor Wilkshire voor de deadline. Twente zit in ieder geval in de lift de laatste jaren, ik verwacht/hoop dat ze de lijn doortrekken.
6. SC Heerenveen
SC Heerenveen heeft wat kracht ingeboet in de aanval maar als Pranjic en Bradley gewoon blijven kan zelfs Kalou er nog 20 inschieten op z'n oude dag. Ik verwacht dat het niet zo'n spectaculair voetbal wordt als vorig seizoen maar dat clubs nog steeds met angst zullen afreizen naar het hoge noorden.
7. Roda JC
Roda heeft alleen Tioté verloren maar zich ondertussen wel versterkt met drie a vier potentiële basis spelers. Ik verwacht dat ze een heel constant seizoen gaan draaien en gewoon weer heel moeilijk te kloppen zijn in het Parkstad Limburg Stadion. Ik verwacht veel van het duo Vormer en Meeuwis.
8. FC Groningen
Met Granqvist, Oluwafemi en Garcia-Garcia heeft Groningen weer drie aardige spelers erbij gehaald. Er zal nog wel iemand komen na de lucratieve transfer van Nijland. Ik verwacht dat Jans zijn kunstje gewoon weer doet en er een alleraardigst team van smeedt.
9. FC Utrecht
Het kan wel weer eens een seizoen van spitsen problemen worden voor FC Utrecht waar Fortuné en Nelisse tijdelijk de goals voor hun rekening namen, moet het nu komen van Skoubo. Naar het schijnt een blessure gevoelige frontman. Verder zit het wel goed in elkaar bij de mannen van Van Hanegem.
10. NAC
NAC is weinig dragende spelers kwijt geraakt terwijl ze zich toch wel versterkt hebben met een aantal namen. Toch denk ik niet dat ze nog een seizoen zo'n hoge ogen kunnen gooien. Onder Brandts leek alles te lukken, de Kroonprins moet andermaal zijn reputatie nog maar waarmaken.
11. Vitesse
Verdedigend zal het wel op orde zitten met nieuwe sterkhouder Van der Struijk in de gelederen. Aanvallend zal het waarschijnlijk wel gaan rommelen. Blijkbaar was het vertrek van Van der Schaaf, Swerts en Janssen toch iets teveel van het goede. In de voorbereiding wil het nog niet lopen en schijnbaar moet het van jeugdspeler van Wolfswinkel komen.
12. NEC
Gelukkig voor Vitesse zijn er met Vadocz, Nalbantoglu, Lens en Holman ook enkele belangrijke spelers vertrokken bij de aartsrivaal. Daar tegenover staat alleen de komst van Schöne en oude bekende Radomski. Been zal wel weer 3/4 seizoen nodig hebben om er iets van te breien om vervolgens in de laatste paar maanden acht plekken te stijgen.
13. Sparta Rotterdam
Sparta zal waarschijnlijk weer op de dertiende plaats eindigen in een seizoen waar ze sprankelend voetbal afwisselen met dramatische optredens. Schenkel en Emnes lijken adequaat te zijn vervangen alleen het vertrek van Polak zal ze misschien opbreken.
14. Heracles Almelo
Na een moeizame start hield Heracles zich relatief makkelijk staande in de tweede seizoenshelft. Ik verwacht dat ze hetzelfde kunstje weer flikken alleen zullen ze wel nog iets aan de verdediging moeten doen.
15. Willem II
Willem II zal ook weer een heel moeizaam seizoen beleven waar ze net als vorig jaar waarschijnlijk net voor het einde de gevarenzone ontlopen. De Tilburgers hebben het centrum van hun defensie moeten vervangen en het is nog maar de vraag hoe ze hier mee omgaan. Ook vraag ik me af wie de goals voor zijn rekening gaat nemen.
16. De Graafschap
De Superboeren hebben aardig wat kwaliteit ingeleverd en de nieuwe lichting moet zich nog maar bewijzen op het hoogste niveau. Ik verwacht dat Den Ouden dit keer wel wat meer steun krijgt en niet weer kansloos op degradatie afgaat.
17. ADO Den Haag
Wetzel heeft heel slim aangegeven dat hij een lang termijn plan heeft want op korte termijn is er weinig te bakken van deze ploeg ben ik bang. ADO heeft een heel blik net niet spelers open getrokken en aan de Wetzel de taak om er een geheel van te maken. Waarschijnlijk wordt dit seizoen ook net niet.
18. Volendam
Met de promotie is Volendam enkele sterke spelers verloren en het povere budget heeft het "andere Oranje" weinig uitkomst geboden. Dit wordt een kansloze missie. Mooie glazen bol heeft Menzo.
34 strafpunten. Vijf ploegen wel op de goede plek, maar met name door Roda en AZ veel strafpunten en een beetje door Feyenoord ook.quote:Op maandag 25 augustus 2008 16:54 schreef methodmich het volgende:
1. Ajax 2
2. PSV 2
3. Feyenoord 4
4. FC Twente 2
5. SC Heerenveen 0
6. AZ 5
7. FC Groningen 1
8. FC Utrecht 1
9. Roda JC 7
10. Vitesse 0
11. NAC Breda 3
12. Sparta Rotterdam 1
13. NEC 2
14. Willem II 2
15. Heracles Almelo 0
16. ADO Den Haag 2
17. De Graafschap 0
18. FC Volendam 0
38 strafpunten. Beetje veel.quote:Op maandag 21 juli 2008 01:03 schreef Beschouw het volgende:
1. Feyenoord
2. Ajax
3. AZ
4. PSV
5. FC Twente
6. Vitesse
7. FC Groningen
8. Heerenveen
9. Roda JC
10. FC Utrecht
11. NEC
12. NAC
13. Willem II
14. Sparta
15. Heracles Almelo
16. ADO Den Haag
17. De Graafschap
18. Volendam
Niet zo heel veel goed.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 12:53 schreef Prosac het volgende:
1. PSV (Derksen zei dat Ajax met 2 vingers in de neus kampioen werd, die man heeft dit soort voorspellingen nooit goed.)
2. Ajax
3. Heerenveen
4. FC Twente
5. AZ
6. Groningen
7. Feyenoord
8. Vitesse
9. Roda JC
10. Utrecht
11. NAC
12. Heracles
13. NEC
14. Willem II
15. Sparta
16. Volendam
17. Den Haag
18. De Graafschap
42 punten, echt heel slechtquote:1. Ajax 2
2. PSV 2
3. sc Heerenveen 2
4. FC Twente 2
5. Feyenoord 2
6. FC Groningen 0
7. FC Utrecht 2
8. Vitesse 2
9. AZ Alkmaar 8
10. NEC Nijmegen 1
11. Roda JC 5
12. NAC Breda 4
13. Heracles Almelo 2
14. Sparta Rotterdam 1
15. ADO Den Haag 1
16. De Graafschap 1
17. Willem II 5
18. FC Volendam 0
40 puntenquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 17:49 schreef Clesar03 het volgende:
1. Ajax 2
2. PSV 2
3. Feyenoord 4
4. FC Twente 2
5. AZ 4
6. FC Groningen 0
7. SC Heerenveen 2
8. Roda JC 8
9. FC Utrecht 0
10. NAC 2
11. NEC 0
12. Vitesse 2
13. De Graafschap 4
14. Willem II 2
15. Heracles Almelo 0
16. Sparta Rotterdam 3
17. ADO Den Haag 3
18. FC Volendam 0
49 totaalquote:Op zaterdag 30 augustus 2008 09:49 schreef borisz het volgende:
1. Ajax 2
2. PSV 2
3. Feijenoord 3
4. Heerenveen 1
5. Twente 3
6. Groningen 0
7. Roda JC 9
8. NEC 3
9. Utrecht 0
10. NAC 2
11. AZ 10
12. Vitessse 2
13. Sparta 0
14. Heracles 1
15. De Graafschap 2
16. Willem 2 4
17. Volendam 1
18. ADO 4
38 strafpunten als ik goed heb geteld.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 12:26 schreef Gordon_Shumway het volgende:
1 Ajax
2 PSV
3 FC Twente
4 Feyenoord
5 sc Heerenveen
6 AZ
7 FC Groningen
8 Roda JC
9 FC Utrecht
10 Vitesse
11 NAC Breda
12 NEC Nijmegen
13 Heracles Almelo
14 Sparta Rotterdam
15 De Graafschap
16 Willem II
17 ADO Den Haag
18 FC Volendam
quote:Op dinsdag 20 mei 2008 18:07 schreef JeffreyADO het volgende:
1. PSV 3
2. Ajax 1
3. FC Twente 1
4. Feyenoord 3
5. SC Heerenveen 0
6. AZ 5
7. Roda JC 9
8. FC Groningen 2
9. NEC 2
10. FC Utrecht 1
11. Vitesse 1
12. NAC Breda 4
13. Willem II 1
14. Sparta Rotterdam 1
15. FC Volendam 3
16. ADO Den Haag 2
17. Heracles Almelo 2
18. De Graafschap 1
--------------------------------------
39
32 stuks, vind het nog meevallen...quote:Op woensdag 23 juli 2008 00:08 schreef Da_Sandman het volgende:
1.Ajax 2
2.psv 2
3.FC Twente 1
4.SC Heerenveen 1
5.FC Groningen 1
6.AZ 5
7.feyenoord 0
8.Vitesse 2
9.FC Utrecht 0
10.Roda JC 6
11.NAC 3
12.NEC 1
13.Sparta 0
14.Heracles Almelo 1
15.Willem II 3
16.De Graafschap 1
17.ADO Den Haag 3
18.FC Volendam 0
Als ik goed heb geteld 43 strafpunten. Feyenoord en Roda hebben me flink de das om gedaan! Dacht overigens de laatste maand dat Roda JC zou degraderen. Een club met zo'n financiële chaos hoort niet thuis in het betaalde voetbal!quote:Op zondag 24 augustus 2008 20:18 schreef Barca het volgende:
1. PSV 3
2. Feyenoord 5
3. Twente 2
4. Heerenveen 1
5. AZ 4
6. Groningen 0
7. Ajax 4
8. Urecht 1
9. Vitesse 1
10. Roda JC 6
11. Willem II 1
12. NEC 1
13. NAC 5
14. Graafschap 3
15. Heracles 0
16. Sparta 3
17. Den Haag 3
18. Volendam 0
Als je goed telt kan je nooit op een oneven aantal uitkomenquote:Op zondag 10 mei 2009 19:44 schreef Barca het volgende:
[..]
Als ik goed heb geteld 43 strafpunten. Feyenoord en Roda hebben me flink de das om gedaan! Dacht overigens de laatste maand dat Roda JC zou degraderen. Een club met zo'n financiële chaos hoort niet thuis in het betaalde voetbal!
Nog eens nageteld ... kom opnieuw op 43 uit.quote:Op zondag 10 mei 2009 19:56 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Als je goed telt kan je nooit op een oneven aantal uitkomen
Ja maar Twente is 2de geworden en moet dus 1 punt krijgenquote:Op zondag 10 mei 2009 20:05 schreef Barca het volgende:
[..]
Nog eens nageteld ... kom opnieuw op 43 uit.
Je hebt gelijk. 42 strafpuntjes ... en dat ondanks mijn Ajax voorspelling! Trouwens ... met wat minder "geluk" (AZ en Twente thuis) hadden ze nog lager gestaan.quote:Op zondag 10 mei 2009 20:06 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Ja maar Twente is 2de geworden en moet dus 1 punt krijgen
Zat er 39 punten naast. De meeste scheelden maar een paar plekjes. Ik heb me alleen flink vergist in AZ, Roda en WillemII.quote:Op zondag 24 augustus 2008 18:41 schreef toma het volgende:
1. Ajax 2
2. PSV 2
3. FC Twente 1
4. Feyenoord 3
5. AZ 4
6. SC Heerenveen 1
7. Vitesse 3
8. FC Groningen 2
9. Roda JC 7
10. FC Utrecht 1
11. NAC 2
12. NEC 1
13. Sparta Rotterdam 0
14. Heracles Almelo 1
15. De Graafschap 2
16. ADO Den Haag 2
17. Willem II 5
18. FC Volendam 0
Weinig echt goed.. AZ veel te laag en Roda te hoogquote:Op zondag 17 augustus 2008 00:00 schreef donroyco het volgende:
1. Ajax
2. PSV
3. FC Twente
4. sc Heerenveen
5. FC Groningen
6. Feyenoord
7. NEC Nijmegen
8. Roda JC
9. FC Utrecht
10. NAC Breda
11. AZ Alkmaar
12. Vitesse
13. Willem II
14. Heracles Almelo
15. Sparta Rotterdam
16. ADO Den Haag
17. De Graafschap
18. FC Volendam
36 strafpunten. Alleen Volendam goed, 8 keer net een plek ernaast...quote:Op maandag 25 augustus 2008 18:19 schreef Gatalin het volgende:
01. Ajax 2
02. PSV 2
03. FC Twente 1
04. SC Heerenveen 1
05. AZ 4
06. Feyenoord 1
07. FC Groningen 1
08. FC Utrecht 1
09. NEC 2
10. Roda JC 6
11. Vitesse 1
12. NAC 4
13. Heracles Almelo 2
14. Sparta Rotterdam 1
15. Willem II 3
16. De Graafschap 1
17. ADO Den Haag 3
18. FC Volendam 0
42quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 22:53 schreef Kerol het volgende:
01. PSV 3
02. Ajax 1
03. Feyenoord 4
04. SC Heerenveen 1
05. FC Groningen 1
06. AZ Alkmaar 5
07. Vitesse Arnhem 3
08. FC Twente 6
09. Roda Jc Kerkrade 7
10. NEC Nijmegen 1
11. NAC Breda 3
12. FC Utrecht 3
13. Sparta Rotterdam 0
14. Willem II 2
15. Heracles Almelo 0
16. ADO Den Haag 2
17. De Graafschap 0
18. Volendam 0
Ik denk eerder Rodaquote:Op zondag 10 mei 2009 22:03 schreef fuckbuddy het volgende:
Toch zie je dat AZ de meeste punten heeft gekost..
42, toch wat beter dan het vorige meetpuntquote:1. PSV 3
2. Ajax 1
3. Feyenoord 4
4. sc Heerenveen 1
5. AZ 4
6. FC Twente 4
7. FC Groningen 1
8. NEC 3
9. Roda JC 7
10. FC Utrecht 1
11. NAC Breda 3
12. Vitesse 2
13. Willem II 1
14. Heracles Almelo 1
15. ADO Den Haag 1
16. De Graafschap 1
17. Sparta Rotterdam 4
18. FC Volendam 0
Tja, Twente is een club met een goed beleid die voor de nodige continuïteit zorgt met beperkte middelen net als Heerenveen. Ik maakte me niet zo'n zorgen over Twente maar zo goed had ik ze ook niet verwacht.quote:Op zondag 10 mei 2009 22:15 schreef Kerol het volgende:
[..]
Had niet verwacht dat McClaren het zo succesvol zou doen..
FC Twente en Roda JC totaal verkeerd ingeschat , SC Heerenveen , FC Groningen , NEC , Sparta en Volendam op de goede plaats ingevuld.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 13:51 schreef vitessezuid113 het volgende:
1. Ajax
2. PSV
3. AZ Alkmaar
4. Feyenoord
5. SC Heerenveen
6. FC Groningen
7. FC Twente
8. Vitesse
9. Roda JC
10. FC Utrecht
11. nec
12. NAC
13. Sparta
14. Heracles Almelo
15. De Graafschap
16. Willem II
17. ADO Den Haag
18. Volendam
true. Das ook een flinke instinker geweest dit seizoen.quote:
Twente kampioen?quote:Op zondag 10 mei 2009 22:32 schreef Prosac het volgende:
1. PSV 3
2. Ajax 1
3. Heerenveen 2
4. FC Twente 3
5. AZ 4
6. Groningen 0
7. Feyenoord 0
8. Vitesse 2
9. Roda JC 7
10. Utrecht 1
11. NAC 3
12. Heracles 4
13. NEC 2
14. Willem II 2
15. Sparta 1
16. Volendam 2
17. Den Haag 2
18. De Graafschap 1
41 strafpunten.
Tuurlijkquote:Op zondag 10 mei 2009 22:52 schreef Dos37 het volgende:
verdomme vergeten in te vullen. Nou dit was mijn voorspelling geweest
1. AZ
2. Twente
3. Ajax
4. PSV
5. Heerenveen
6. Groningen
7. Feyenoord.
8. NAC
9. Utrecht.
10. Vittesse
11. NEC
12. Willem 2
13. Sparta
14. Ado den Haag
15. Heracles
16. Roda
17. Graafschap
18. Volendam
quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 21:28 schreef Happel het volgende:
1. Ajax - Van Basten gaat het gewoon flikken met dee aanval die hij nu heeft. Daar wegen het aantal tegendoelpunten niet tegenop.
2. Feyenoord - Verbeek gaat verbazen met Feijenoord.
3. PSV - Stevens kent een moeilijk seizoen met een team dat niet op elkaar ingespeeld raakt.
4. SC Heerenveen - Heerenveen zal Sulejmani gaan missen en het is maar de vraag of Paulo Henrique het kan overnemen.
5. FC Twente - Twente zie ik de prestatie van vorig seizoen niet evenaren. Het gemis van het tandem Engelaar - El Ahmadi zal daar een grote rol in spelen
7. FC Groningen - . FC Groningen doet het leuk, maar de ploegen erboven doen het beter.
8. NEC - Mariodonna zal een wisselvallig seizoen hebben, leuke resultaten behalen tegen de toppers, maar uiteindelijk in de middenmoot eindigen. Zullen wel hoge ogen gooien in het UEFA Cup toernooi.
9. Vitesse - Zal weinig veranderen nu Westerhof het heeft overgenomen van Aad de Mos
10. FC Utrecht - Denk niet dat Willem echt hoge ogen gaat gooien met deze selectie. Ben wel benieuwd of Sanmartean blessurevrij blijft en wat van zijn klasse kan laten zien.
11. Roda JC - Is niks, wordt niks.
12. NAC Breda - Zullen hun resultaat van vorig seizoen bij lange na niet evenaren.
13. ADO Den Haag - Wetzel weet er wel wat van te maken, zullen zich eenvoudig handhaven.
14. Sparta Rotterdam - Booij weet een ploeg altijd wel te laten voetballen.
15. De Graafschap - Beste van de slechtste
16. Heracles Almelo - Nacompetitie.
17. Willem II - Nacompetitie en degradatie voor Willem II.
18. FC Volendam - Simpelweg geen kwaliteit om zich te handhaven.
quote:5. FC Twente - Twente zie ik de prestatie van vorig seizoen niet evenaren. Het gemis van het tandem Engelaar - El Ahmadi zal daar een grote rol in spelen
1 keer kampioen maakt nog geen zomer, hè.quote:Op woensdag 13 mei 2009 18:27 schreef Prosac het volgende:
Deze vind ik wel wat voor de plank misgeslagen happel.
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |