Goh, vrije meningsuiting, daar is nog nooit over nagedacht.quote:Op donderdag 15 mei 2008 23:56 schreef Flashwin het volgende:
Daar is tenminste wel over nagedacht, in tegenstelling tot 90% van wat jij hier op het forum uit ellende verkondigt.
Dan ben ik wel zeer benieuwd naar de context van die uitspraak.quote:Op donderdag 15 mei 2008 23:54 schreef Sora het volgende:
[..]
het europese hof heeft al een keer een uitspraak gedaan dat beledigingen geen rede zijn tot vervolging.
De man zal toch wel aangehouden zijn op basis van materiaal dat hij gepubliceerd heeft of denk je soms dat de AIVD onderzoek heeft gedaan naar materiaal dat de man aan het produceren was en snel is overgegaan tot arrestatie?quote:Op donderdag 15 mei 2008 23:45 schreef SpaceSpiff het volgende:
[..]
Ik weet niet wat de politie nog meer heeft gevonden bij die man.
Die zullen dit topic echt niet als HET bewijs materiaal aan de rechter voorleggen of denk je van wel?
Op basis van een aangifte ja. Dus dat zal gepubliceerde cartoons betreffen. Die kun je gewoon op internet vinden, dus kom maar eens met een voorbeeld.quote:De politie meent in deze dat Nekschot te ver is gegaan. En of dat nou op het vlak van kwetsen, racisme, aanzetten tot haat of wat dan ook is, dat zal de tijd leren. Daar kan ik je nu nog geen uitsluitsel over geven.
...zegt degene die kritiekloos achter de Nederlandse wet staat.quote:Op donderdag 15 mei 2008 23:47 schreef SpaceSpiff het volgende:
[..]
Poepoe. Wat een verzameling slachtofferrollen hier.
Iemand die niet voor een complete vrijheid van meningsuiting is, is meteen maar voostander van een dictatuur. Wat gaat het toch snel hier. Wel makkelijk, zo oordelen want dan hoef je niet lang na te denken.
Gezien de activiteiten van de man kan ik je vertellen dat dit hoogst ongebruikelijk is.quote:Op donderdag 15 mei 2008 23:57 schreef SpaceSpiff het volgende:
[..]
Ik denk dat de politie op zoek is naar de originelen om vast te kunnen stellen dat het van zijn hand komt ofzo. Dat niet straks gezegd kan worden dat iemand anders die tekeningen gemaakt heeft. Zo creatief kan een advocaat wel zijn. Lijkt mij een normale zaak om iemand zijn huis te doorzoeken in dit geval.
Het was trouwens ook geen inval waarbij ze met getrokken wapens zijn deur hebben ingetrapt. Gewoon een doorzoeking na aanhouding.
Met andere woorden, een oud-Duitsche razzia.quote:Op donderdag 15 mei 2008 23:57 schreef SpaceSpiff het volgende:
Ik denk dat de politie op zoek is naar de originelen om vast te kunnen stellen dat het van zijn hand komt ofzo. Dat niet straks gezegd kan worden dat iemand anders die tekeningen gemaakt heeft. Zo creatief kan een advocaat wel zijn. Lijkt mij een normale zaak om iemand zijn huis te doorzoeken in dit geval.
Het was trouwens ook geen inval waarbij ze met getrokken wapens zijn deur hebben ingetrapt. Gewoon een doorzoeking na aanhouding.
dat is het nietquote:Op donderdag 15 mei 2008 23:58 schreef Klopkoek het volgende:
Doe mee aan de grote Germaine C. Achteruit-Rij-Race
[ afbeelding ]
(DIT IS GEWOON AANZETTEN TOT MOORD)
Germaine C. was de vrouw die een tasjesdief dood reed
Openbare orde en goede zeden. Er zijn zat wettelijke beginselen die "fatsoen" kunnen omhelsen. Redelijkheid billijkheid/maatschappelijk verkeer.quote:Op donderdag 15 mei 2008 23:06 schreef Monolith het volgende:
[..]
Sinds wanneer is fatsoenlijk een wettelijk criterium?
"Doe mee aan de achteruitrijrace"quote:
Waar zie jij dat de AIVD erbij betrokken was?quote:Op donderdag 15 mei 2008 23:59 schreef Monolith het volgende:
[..]
De man zal toch wel aangehouden zijn op basis van materiaal dat hij gepubliceerd heeft of denk je soms dat de AIVD onderzoek heeft gedaan naar materiaal dat de man aan het produceren was en snel is overgegaan tot arrestatie?![]()
[..]
Op basis van een aangifte ja. Dus dat zal gepubliceerde cartoons betreffen. Die kun je gewoon op internet vinden, dus kom maar eens met een voorbeeld.
Zijn in dit geval beide niet in het geding, ook niet volgens het OM, doet dus niet ter zake.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 00:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Openbare orde en goede zeden. Er zijn zat wettelijke beginselen die "fatsoen" kunnen omhelsen. Redelijkheid billijkheid/maatschappelijk verkeer.
Leg eens uit, waarom is het ongebruikelijk om bij een tekenaar niet even op zijn tekentafel te gaan kijken?quote:Op vrijdag 16 mei 2008 00:00 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Gezien de activiteiten van de man kan ik je vertellen dat dit hoogst ongebruikelijk is.
Achteruitrijden zal in 99,99999 van de gevallen niet tot dood of letsel leiden, flauw maar daarmee is het dus geen aanzet tot moord.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 00:02 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
"Doe mee aan de achteruitrijrace"
Geen aanzet tot moord? Wetende dat het achteruitrijden tot de dood heeft geleidt?
Dat was geheim of zo?quote:Op donderdag 15 mei 2008 23:57 schreef SpaceSpiff het volgende:
[..]
Ik denk dat de politie op zoek is naar de originelen om vast te kunnen stellen dat het van zijn hand komt ofzo. Dat niet straks gezegd kan worden dat iemand anders die tekeningen gemaakt heeft.
Een advocaat hoeft echt niet creatief te zijn om deze man vrij te krijgen.quote:Zo creatief kan een advocaat wel zijn. Lijkt mij een normale zaak om iemand zijn huis te doorzoeken in dit geval.
Onnodig, aangezien hij alleen veroordeeld kan worden (in theorie dan) op gepubliceerde tekeningen.quote:Het was trouwens ook geen inval waarbij ze met getrokken wapens zijn deur hebben ingetrapt. Gewoon een doorzoeking na aanhouding.
Dat ik iets steun, wil nog niet zeggen dat ik er nooit kritiek op heb.quote:Op donderdag 15 mei 2008 23:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
...zegt degene die kritiekloos achter de Nederlandse wet staat.
In Nazi-Duitsland golden ook een paar wetten. Zo moest je daar niet raar opkijken als je een Jood was, dat je werd opgepakt. Niks aan het handje, dat had je immers vantevoren kunnen weten/quote:Op donderdag 15 mei 2008 23:35 schreef SpaceSpiff het volgende:
[..]
Nee.
In Nederland zijn er gewoon een aantal wetten. Mensen die langs die wetten opereren moeten niet raar opkijken als de politie een keer langskomt. Het is eigenlijk heel simpel.
Ik denk dat die gepubliceerde tekeningen wel bij hem thuis liggen. Dan kunnen ze net zo goed bij hem thuis gaan kijken dan een stripwinkel doorzoeken. Denk je ook niet?quote:Op vrijdag 16 mei 2008 00:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat was geheim of zo?
[..]
Een advocaat hoeft echt niet creatief te zijn om deze man vrij te krijgen.
[..]
Onnodig, aangezien hij alleen veroordeeld kan worden (in theorie dan) op gepubliceerde tekeningen.
Nee, ik zeg ook niet dat deze ter zake doen. Ik zeg dat het beginselen zijn die een fatsoensnorm kunnen behelsen.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 00:03 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Zijn in dit geval beide niet in het geding, ook niet volgens het OM, doet dus niet ter zake.
Nog zo'n simpele ziel.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 00:07 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
In Nazi-Duitsland golden ook een paar wetten. Zo moest je daar niet raar opkijken als je een Jood was, dat je werd opgepakt. Niks aan het handje, dat had je immers vantevoren kunnen weten/
"Goede zeden" is inderdaad een term in de wetgeving die je als 'fatsoen' zou kunnen opvatten. Het is echter wel vreselijk ambigu. Zo probeerde Aruba onlangs nog onder het homohuwelijk uit te komen door te claimen dat het in strijd was met de goede zeden op dat eiland.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 00:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Openbare orde en goede zeden. Er zijn zat wettelijke beginselen die "fatsoen" kunnen omhelsen. Redelijkheid billijkheid/maatschappelijk verkeer.
GMTAquote:Op donderdag 15 mei 2008 23:36 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ja, in het Reich had je ook een aantal wetten. Dus moet van Sophie Scholl de kop er af en moet Anne Frank aan het gas.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |