Dat vind ik nou altijd zo kansloos hea maar goedquote:Op dinsdag 17 juni 2008 11:06 schreef Morendo het volgende:
Ik had een 7. Maandag toch maar even naar de nabespreking, vorige keer lulde ik er ook een halve punt bij.
Het is maar waar je genoegen mee neemt hé.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 11:26 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Dat vind ik nou altijd zo kansloos hea maar goed
Nou ja, als je recht hebt op dat halve puntje meer omdat iets onterecht is fout gerekend lijkt me dat niet zo zeer kansloos als wel verstandig. Wat is er mis met meer halen dan een 7 gewoon omdat je dat kunt en verdiend hebt? Als je een punt door de neus geboord is terwijl je "al" een 7 hebt is dat even zuur als wanneer je "maar" een 5 of een 6 hebt. Het blijft een punt dat je wel verdiend maar niet gekregen hebt. Bovengemiddeld (willen) presteren is niet per definitie kansloos.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 13:08 schreef Yashaaaaa het volgende:
Mjah ik zou super blij zijn met een 7, maar ben nu ook al redelijk tevreden met een 6 omdat ik echt dacht dat ik het verneukt had. Tuurlijk een 7 was mooier geweest.. maar ik heb wel wat beters te doen dan te gaan janken dat ik een half puntje meer wil als ik al een 7!! heb..
Kijk als je naar die inzage gaat om gewoon te kijken wat je gedaan hebt en je ziet toevallig dat ze iets onterecht fout hebben gerekend dan snap ik het nog.
Maar jij gaat nu al met de instelling van ik ga er mooi een half puntje bij lullen.. en dat vind ik kansloos ja! maar goed ieder zijn ding..
Ik vind het alleen altijd zo sneu voor de mensen die een < 5 hebben en er niks meer aan kunnen doen, en dan heb je van die mensen die al een mooie 7 hebben en dan nog gaan staan janken om een (half) puntje hoger..
Wat er niet in zit kun je er ook niet uit halen. Maar vorige keer hadden ze een deelvraag vrijwel volledig fout gerekend terwijl die voor zo'n 90% overeen kwam met het standaardantwoord. Toen ik sprak over 'erbij lullen' doelde ik eigenlijk meer op een kritische houding jegens het nakijkwerk van de sectie strafrecht.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 13:12 schreef Pool het volgende:
Alleen naar de inzage gaan met de instelling om iets er bij te lullen, dat is irritant.
Maar niet naar de inzage gaan en in een volgend tentamen (bij herkansing of bij eerste poging in vervolgvak) dezelfde fouten maken, dat is dom.
Moraal van het verhaal: wel gaan, niet alleen kritisch kijken naar wat de docent heeft gedaan, maar vooral naar wat je zelf hebt gedaan.
En bij een 7 heb je trouwens nog altijd volop fout gedaan.
De ware nerd maalt niet om wat de medestudent over hem denktquote:Op dinsdag 17 juni 2008 13:27 schreef Morendo het volgende:
[..]
Wat er niet in zit kun je er ook niet uit halen. Maar vorige keer hadden ze een deelvraag vrijwel volledig fout gerekend terwijl die voor zo'n 90% overeen kwam met het standaardantwoord. Toen ik sprak over 'erbij lullen' doelde ik eigenlijk meer op een kritische houding jegens het nakijkwerk van de sectie strafrecht.
En Yashaa: wat interesseert mij het nou als iemand die standaard een drie haalt aanstoot neemt aan mijn poging tot het behalen van een hoger cijfer, als ik daar recht op heb tenminste.
Oke dan is het verhaal al heel andersquote:Op dinsdag 17 juni 2008 13:27 schreef Morendo het volgende:
[..]
Wat er niet in zit kun je er ook niet uit halen. Maar vorige keer hadden ze een deelvraag vrijwel volledig fout gerekend terwijl die voor zo'n 90% overeen kwam met het standaardantwoord. Toen ik sprak over 'erbij lullen' doelde ik eigenlijk meer op een kritische houding jegens het nakijkwerk van de sectie strafrecht.
En Yashaa: wat interesseert mij het nou als iemand die standaard een drie haalt aanstoot neemt aan mijn poging tot het behalen van een hoger cijfer, als ik daar recht op heb tenminste.
Dat zal ik dan maar opvatten als complimentquote:Op dinsdag 17 juni 2008 13:43 schreef Leonoor het volgende:
[..]
De ware nerd maalt niet om wat de medestudent over hem denkt.
En terecht. Overigens, hij sneeuwt alweer onder: weet iemand al over welke documentaire het nou gaat?quote:Op dinsdag 17 juni 2008 13:58 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dat zal ik dan maar opvatten als compliment
heb voor je gegoogled, maar zelfs ik kan het niet vinden. En ik kan altijd alles vinden via Google, dus wil wat zeggenquote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:24 schreef Leonoor het volgende:
En terecht. Overigens, hij sneeuwt alweer onder: weet iemand al over welke documentaire het nou gaat?
Ja, ik kan dus ook altijd alles vinden via googlequote:Op woensdag 18 juni 2008 12:11 schreef bladibladibla het volgende:
[..]
heb voor je gegoogled, maar zelfs ik kan het niet vinden. En ik kan altijd alles vinden via Google, dus wil wat zeggen
Anoniem is niet zo anoniem als je anr's aan een naam kunt koppelenquote:Op woensdag 18 juni 2008 11:22 schreef Sessy het volgende:
Hoe wist jij trouwens wat ik gehaald heb? Lijsten zijn toch altijd anoniem?
Nooit geweten dat die site bestaat, maar dat is wel handig eigenlijk. Ik toetste trouwens een compleet willekeurig nummer in, blijkt dat de ANR van een goede kennis van me te zijnquote:Op woensdag 18 juni 2008 12:25 schreef GlowMouse het volgende:
Anoniem is niet zo anoniem als je anr's aan een naam kunt koppelenEn dat is gewoon mogelijk. Ook omgekeerd zoeken wie nou die 9 heeft gehaald is mogelijk: google op 'anr site:uvt.nl'.
Hoe het met het notarieel traject zit weet ik niet, maar kom je niet in de problemen door die wijzigingen in het bachelorprogramma?quote:Op woensdag 18 juni 2008 14:46 schreef Marloes het volgende:
Het jaar is bijna afgelopen en heb tot nu toe 45 punten gehaald, meer zullen het er ook wel niet worden want privaatrecht was echt een rampBen opzich wel blij, baal alleen wel een beetje dat ik dat vak niet heb gehaald!! Wil graag notarieel recht gaan doen, en ik vraag me af of ik dan niet in de problemen kom als ik privaatrecht niet heb gehaald (volgend jaar, tweede semester dus). Weet iemand dit?
bij de oneigenlijke formele rechtskracht wordt 't beroep gegrond verklaart en het besluit voor onrechtmatig gehoudenquote:Op donderdag 19 juni 2008 13:35 schreef Yashaaaaa het volgende:
Pff ik word gek van bestuursrecht..
Ik zit nu helemaal in de war met eigenlijke en oneigenlijke formele rechtskracht en wat het nu precies betekend en wat de gevolgen zijn voor het proces..
Wat ik aan aantekeningen heb staan is dat volgens st. oedenrode/driessen en van gog/nederweert
de burgerlijke rechter zich aan het oordeel van de bestuursrechter dient te houden..
- oneigenlijke formele rechtskracht
o de bestuursrechter vernietigt een appellabel besluit
o de burgerlijke rechter gaat uit van de onrechtmatigheid van het besluit
o St.Oedenrode/Driessen, Van Gog/Nederweert
Dat betekend dan dus dat de schadevergoeding wordt toegewezen?
Maar waarom noemen ze het dan oneigenlijkeik dacht juist dat dat eigenlijke formele rechtskracht was
nee dan heb je uitzonderingen waardoor de formele rechtskracht niet geldt en euhh...quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:59 schreef Yashaaaaa het volgende:
Jah ik begreep het net en toen ineens niet meer![]()
Maar bij eigenlijke formele rechtskracht is het beroep dus ongegrond verklaart? (in het geval dat je wel de bestuursrechtelijke rechtsgang helemaal gevolgd hebt) en dan heb je die uitzonderingen waardoor je toch schadevergoeding kan krijgen?
En op jouw vraag kan ik (nog) geen antwoord geven..
van wie heb je werkgroepen gehad trouwens?quote:Op donderdag 19 juni 2008 14:07 schreef Yashaaaaa het volgende:
GRMBLzie nu dit in mijn aantekeningen staan.. en na alles is rustig doorgelezen te hebben is dat ook het antwoord op mijn vraag:
(eigenlijke formele rechtskracht) niet benut en niet meer mogelijk,
of niet tot het einde of zonder succes. HR Heesch/ van den aker, HR Vulhop
* burgerlijke rechter bevoegd en eiser ontvankelijk in zijn vordering.
* Uitgegaan moet worden van de rechtmatigheid van het bestreden besluit zowel wat de wijze van totstandkoming als de inhoud betreft, behoudens uitzonderingen (= eigenlijke formele rechtskracht)
Dus de rechter is bevoegd de eiser is ontvankelijk maar de vordering wordt niet toegewezen..
En daar loop ik dan nu onderhand al een uur tijd mee weg te gooien
Maar je beroept je op onrechtmatige daad of onverschuldigde betaling.. Dus je wilt geld zienquote:Op donderdag 19 juni 2008 14:03 schreef roze-meisje het volgende:
[..]
nee dan heb je uitzonderingen waardoor de formele rechtskracht niet geldt en euhh...
maar je kunt alleen schadevergoeding eisen wanneer 't beroep gegrond is verklaard![]()
dus dat kan dan helemaal niet als je beroep ongegrond is verklaard..
kan iemand anders ons helpen?![]()
Timmermansquote:Op donderdag 19 juni 2008 14:13 schreef roze-meisje het volgende:
[..]
van wie heb je werkgroepen gehad trouwens?
quote:Op donderdag 19 juni 2008 14:15 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Maar je beroept je op onrechtmatige daad of onverschuldigde betaling.. Dus je wilt geld zien
Dus waarschijnlijk eis je schadevergoeding en dan met grond dat het besluit WEL onrechtmatig is.
En dan zal de burgerlijke rechter wss zeggen van Ho eens even, mijn collega heeft dit al besloten en ik ga niet oordelen over de rechtmatigheid van dat besluit(behoudens uitzonderingen
)
Of niet
Ik zie mijn kansen met de minuut dalenNaja ik schat mijn kansen toch hoger in met een mondeling tentamen dus maar goed dat ik mentor mama word
ja wat zijn al die mensen aan 't doen, aan 't leren ofzoquote:Op donderdag 19 juni 2008 14:25 schreef Yashaaaaa het volgende:
Maar die uitzondering zijn toch niet altijd van toepassing
Naja in het tentamen hoogstwaarschijnlijk wel, maar in het echte leven heus niet
En ik ga nu aan de werkgroep over het zelfstandig schadebesluit beginnen
Maar inderdaad zelfstandigschade besluit is als uitzondering genoemd maar kan je nog steeds geen antwoord geven
Waar o waar zijn onze slimme mede rechtenstudenten?
Mjah maar je hebt natuurlijk altijd mensen die het proberen, en daarom is natuurlijk die regel van de formele rechtskracht er. Dat de burgerlijke rechter daar dus niet op in kan gaan.quote:Op donderdag 19 juni 2008 14:30 schreef roze-meisje het volgende:
[..]
ja wat zijn al die mensen aan 't doen, aan 't leren ofzo![]()
als 't beroep ongegrond is verklaard of de bestuursrechtelijke rechtsgang is niet gevolgd is 't besluit rechtmatig en is er dus geen reden schadevergoeding te eisen![]()
juh zoiets had ik ookquote:en tijdens werkgroepen dacht ik nog wel dat ik 't snapte
Nee hoor, dat is in Utrecht geen probleem; makkelijker is het natuurlijk wel. Zorg er wel voor dat je voor het einde van je bachelor alle verplichte vakken hebt gehaald!quote:Op woensdag 18 juni 2008 14:46 schreef Marloes het volgende:
Het jaar is bijna afgelopen en heb tot nu toe 45 punten gehaald, meer zullen het er ook wel niet worden want privaatrecht was echt een rampBen opzich wel blij, baal alleen wel een beetje dat ik dat vak niet heb gehaald!! Wil graag notarieel recht gaan doen, en ik vraag me af of ik dan niet in de problemen kom als ik privaatrecht niet heb gehaald (volgend jaar, tweede semester dus). Weet iemand dit?
Ehm, nou nu nog niet. Heb in het eerste semester alles gehaald, waardoor ik nu sowieso verder kanquote:Op donderdag 19 juni 2008 10:22 schreef Addict89 het volgende:
[..]
Hoe het met het notarieel traject zit weet ik niet, maar kom je niet in de problemen door die wijzigingen in het bachelorprogramma?
Ooooh, mooi zoquote:Op donderdag 19 juni 2008 18:37 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Nee hoor, dat is in Utrecht geen probleem; makkelijker is het natuurlijk wel. Zorg er wel voor dat je voor het einde van je bachelor alle verplichte vakken hebt gehaald!
Eventueel kun je ook nog een reflectievak doen (rechtssociologie in P3 of rechtsfilosofie in P4) want volgens mij moet je privaat wel gehaald hebben voordat je aan sommige vakken van het notariele traject kunt beginnen. Dat moet je dan ff checken in Osiris voordat je inschrijft. Maar dat geldt sowieso niet voor alle vakken, dus er is altijd wel genoeg keus.quote:Op donderdag 19 juni 2008 18:59 schreef Marloes het volgende:
[..]
Ehm, nou nu nog niet. Heb in het eerste semester alles gehaald, waardoor ik nu sowieso verder kanHeb ff gekeken op osiris en het valt geloof ik wel mee. Ik zal volgend jaar, tweede semester, kernvak privaatrecht overnieuw moeten doen en dan kan ik geloof ik bedrijfseconomie niveau 1 erbij doen en evt. handels en rechtspersonenrecht. Alleen is dat niveau 3, maarja, dat zie ik dan wel weer.
Daar is geen (effectief) toezicht op dus moet je lekker aan je laars lappenquote:Op donderdag 19 juni 2008 22:46 schreef ScottTracy het volgende:
[..]
Eventueel kun je ook nog een reflectievak doen (rechtssociologie in P3 of rechtsfilosofie in P4) want volgens mij moet je privaat wel gehaald hebben voordat je aan sommige vakken van het notariele traject kunt beginnen. Dat moet je dan ff checken in Osiris voordat je inschrijft. Maar dat geldt sowieso niet voor alle vakken, dus er is altijd wel genoeg keus.
Ah, kijk, dat wist ik dus niet.quote:Op donderdag 19 juni 2008 22:53 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Daar is geen (effectief) toezicht op dus moet je lekker aan je laars lappen
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 19 juni 2008 17:27 schreef Smash-it het volgende:
7,5 voor mijn masterscriptie! In één keer, hoef niets meer te veranderen.
Ik ben blij, blij, blij!
Wow, echt goed gedaan!quote:Op donderdag 19 juni 2008 17:27 schreef Smash-it het volgende:
7,5 voor mijn masterscriptie! In één keer, hoef niets meer te veranderen.
Ik ben blij, blij, blij!
Verdedigen doe je bij promoveren, niet bij je masterscriptie (bij ons in Utrecht althans). Dus ik maak maandag nog één laatste tentamen (internationaal privaatrecht) en dan ben ik klaar. Ik kreeg gister van mijn begeleider een papiertje met wat stempels en handtekeningen, maar ik moet nog even uitzoeken hoe het precies werkt met de diploma-aanvraag. Zal wel ongeveer hetzelfde zijn als voor je bachelor.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 09:59 schreef Pool het volgende:
Wow, echt goed gedaan!Is het dan nu meteen voorbij en hoef je alleen nog maar je papiertje op te halen? Of moet je nog iets verdedigen tegenover docent(en) en eventueel publiek?
Ja, bij ons ïn Tilburg moet je wel een presentatie houden en vervolgens vragen beantwoorden ten overstaan van publiek. Niet zo diepgaand en uitgebreid als bij een promotie uiteraard.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 10:02 schreef Smash-it het volgende:
[..]
Verdedigen doe je bij promoveren, niet bij je masterscriptie (bij ons in Utrecht althans). Dus ik maak maandag nog één laatste tentamen (internationaal privaatrecht) en dan ben ik klaar. Ik kreeg gister van mijn begeleider een papiertje met wat stempels en handtekeningen, maar ik moet nog even uitzoeken hoe het precies werkt met de diploma-aanvraag. Zal wel ongeveer hetzelfde zijn als voor je bachelor.
Strafrecht is pittig, je hebt onderscheid in formeel en materieel en het zijn een heleboel regeltjes. Leukste vond ik dat je rechtbankverslag moest maken. Dus je moet ook echt (in tweetallen) een strafzaak bij gaan wonen, ik had wel een zielige. Een oudere dame die met een auto een scooter had aangereden. Jongen was aan één oog blind geraakt en kon een hand ook niet meer gebruiken. De dame had niet goed gekeken, het was dus echt haar schuld. Maar ze vond het allemaal zo erg en de hele zaal leefde ook vet met haar mee. De jongen was er overigens niet bij. Die was natuurlijk ook zielig.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 12:28 schreef Marloes het volgende:
Gefeliciteerd Smash-it!
Ik heb volgend semester Strafrecht en Internationaal en Europees recht (UU), is dat een beetje goed te doen? Wil ze wel graag allebei halen
Ah, wat zal dat een heeeeeerlijk gevoel zijn! Geniet ervan!!quote:Op vrijdag 20 juni 2008 14:05 schreef Yashaaaaa het volgende:
Geen idee hoe ik bestuursprocesrecht gemaakt heb
Maar ik heb welvakantie
die eerste casusquote:Op vrijdag 20 juni 2008 14:05 schreef Yashaaaaa het volgende:
Geen idee hoe ik bestuursprocesrecht gemaakt heb
Maar ik heb welvakantie
Het dringt nog niet echt doorquote:Op vrijdag 20 juni 2008 14:10 schreef Smash-it het volgende:
[..]
Ah, wat zal dat een heeeeeerlijk gevoel zijn! Geniet ervan!!
haha ja inderdaad, volgens mij gaan er heel veel onvoldoendes vallenquote:Op vrijdag 20 juni 2008 14:49 schreef N.i.c.k het volgende:
Sow, pittigste tentamen van het jaar was dat. Waarom nou dat gedoe over die voorzieningenrechter, dat weet toch niemand.
Ik heb in mijn laatste bachelorjaar bij een deurwaarderskantoor gewerkt op de afdeling (tele-)incasso. Daarvoor heb je niet al te veel ervaring nodig en het was wel een goede bijbaan CV'technisch. Niet heel juridisch inhoudelijk, maar achteraf ben ik wel blij dat ik er ervaring heb opgedaan "van de andere kant". Nu weet ik wat er echt gebeurt als ik de deurwaarder instrueer, en ook wat je ongeveer kan verwachten dat de deurwaarder nog wel doet (of bereid is te doen, hoe ver hij wil gaan voor je etcquote:Op maandag 23 juni 2008 12:50 schreef DahaKa het volgende:
wilt ook in OP, ben 1e jaars Ned. Recht in R'dam.
Wilde hier ook even een vraag posten mbt tot het 2e jaar. Als het meezit haal ik mn P, na nog 2 cijfers te horen. Echter, ik wil graag mijn huidige bijbaan snel afzeggen en liever iets doen met mn studie. Zijn daar al mogelijkheden voor als je je P net binnen heb of niet? Ik zag wel dat rechtswinkels en dergelijke mensen zoeken, alleen is dat vrijwilligerswerk. Dat zou ik eventueel nog naast mijn bijbaan zou willen doen ALS het te combineren is.
Ben benieuwd op reacties!
Zoals ik al zei: dat controleren ze niet. Althans, niet 3 jaar terugquote:Op maandag 23 juni 2008 17:23 schreef Marloes het volgende:
Ik hed ook een vraagje. Op osiris staat als ingangseis voor het kernvak notarieel recht: Als ingangseis wordt gesteld dat alle grondslagen vakken en het kernvak Privaatrecht gevolgd moet zijn. Het vak is verplicht gesteld voor de masteropleiding notarieel recht.
Naja, die grondslagen vakken heb ik allemaal gehaald, alleen kernvak privaatrecht niet gehaald, maar wel gevolgd. Betekent dit dat ik wel, of niet kan deelnemen?
Bij ons geldt geloof ik de studiepunteneis op het moment dat je tentamen doet pas, en kun je bij bijna alles per halfjaar instromen. Ik weet niet hoe het elders is.quote:Op maandag 23 juni 2008 15:56 schreef bear87 het volgende:
Weet iemand hoe het zit als je in je eerste jaar net te weinig punten hebt gehaald om te mogen beginnen aan je 2e jaar?
Stel dat je aan het begin van volgend jaar dan een 1e jaarstentamen herkanst en daarmee op voldoende punten komt om te mogen beginnen aan 2e jaars vakken, mag je dan vanaf dat moment starten met je 2e jaar, of moet je dan gewoon een jaar wachten zegmaar?
Een eerder toetsingsmoment is ook niet mogelijk: voor werkgroepen inschrijven doe ik nooit en je kunt er altijd bijzitten. En dan nog vraag ik mij af of het bij het tentamen wel getoetst wordt, met zoveel deelnemers is dat praktisch onmogelijk. Mocht het fout dreigen te gaan dan schrijf je je gratis voor een tweede studie in, en zeg je dat het als keuzevak voor de tweede studie wilt volgen.quote:Op woensdag 25 juni 2008 12:23 schreef Sessy het volgende:
Bij ons geldt geloof ik de studiepunteneis op het moment dat je tentamen doet pas, en kun je bij bijna alles per halfjaar instromen. Ik weet niet hoe het elders is.
Kijk ook eens in de OER. Daar staat het zeker weten in. Meestal onder onderwerp: BSA=bindend studieadvies.quote:Op woensdag 25 juni 2008 12:46 schreef Marloes het volgende:
Is er een Utrecht eigenlijk een bepaalde eis wat betreft je P? Dus, moet je dat binnen 2 jaar halen ofzo? Kan het nergens vinden in de studiegids!
Nee, alleen het BSA in je 1e jaar, daarna maakt het niets meer uit!quote:Op woensdag 25 juni 2008 12:46 schreef Marloes het volgende:
Is er een Utrecht eigenlijk een bepaalde eis wat betreft je P? Dus, moet je dat binnen 2 jaar halen ofzo? Kan het nergens vinden in de studiegids!
Laat ik het even nuanceren: dat was toen ik begon, en dat is wel 4 jaar geleden bijna... Maar volgens mij is daar nog weinig aan veranderd, en de UU is natuurlijk ook nogal de bomquote:
quote:Op woensdag 25 juni 2008 17:07 schreef Leonoor het volgende:
en de UU is natuurlijk ook nogal de bom.
Staan een paar posts boven je al een aantal reacties op deze vraag, die werd pas ook nog gesteld!quote:Op vrijdag 27 juni 2008 17:21 schreef Rucebo het volgende:
Maar zou ik werk kunnen vinden dat bij mijn studie past en zo ja wat voor iets? Misschien zijn er mensen hier met goede ervaring.
Sorry, zal de volgende keer eerst eens beter lezenquote:Op vrijdag 27 juni 2008 18:18 schreef Smash-it het volgende:
[..]
Staan een paar posts boven je al een aantal reacties op deze vraag, die werd pas ook nog gesteld!
Geeft nietie! Ik was zelf gewoon te lui om weer een heel antwoord te typen.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 21:24 schreef Rucebo het volgende:
Sorry, zal de volgende keer eerst eens beter lezen...
Owwww sorry joh!!!quote:Op woensdag 25 juni 2008 12:36 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Een eerder toetsingsmoment is ook niet mogelijk: voor werkgroepen inschrijven doe ik nooit en je kunt er altijd bijzitten. En dan nog vraag ik mij af of het bij het tentamen wel getoetst wordt, met zoveel deelnemers is dat praktisch onmogelijk. Mocht het fout dreigen te gaan dan schrijf je je gratis voor een tweede studie in, en zeg je dat het als keuzevak voor de tweede studie wilt volgen.
en vanochtend kwam ik net uit bed, vandaar; als je zegt 10.00-10.15 moet je niet om 09.55 komen![]()
Joh, juist dan heb je toch je rust nodig!!!quote:Op woensdag 25 juni 2008 12:41 schreef cinnamongirl het volgende:
Jammer dat geen enkele universiteit keuzevakken in de zomer geeft. Ik studeer deeltijd in voltijdtempo naast m'n werk en ik zou best in de zomer wat puntjes bij willen sprokkelen om mijn vrije ruimte te vullen.
Nee duidelijk, ik ben bezig met het afronden van mn Bachelor van de andere studie die ik doe. Dus dat gaat even voor. Volgend jaar P halen.quote:
VMS ook gehaald met een 7,5quote:Op dinsdag 24 juni 2008 22:03 schreef ScottTracy het volgende:
Vandaag laatste tentamen gehad, verdiepend materieel strafrecht. Nu nog even hopen dat ik geen reparatie hoef te doen, anders heb ik nu gewoon VAKANTIE.Ohja, en rechtsfilosofie gehaald
Schakelprogramma Nederlands Recht waarvan 1,5 bachelor en 1 jaar master? Dan doe je hetzelfde programma als ik. Ik heb hiervoor HBO MER gedaan met als afstudeerrichting Juridisch Management. Als het goed is heb je in september de volgende vakken op de RUG:quote:Op dinsdag 24 juni 2008 13:26 schreef JJasperO het volgende:
Hoe zien de roosters eruit in Groningen. Tja misschien dat het verkort programma er weer anders uit ziet, maar ben toch benieuwd. Zijn er elke dag colleges gepland, of maximaal drie dagen per week? Wisselt dit?
Dat ivm het feit dat ik maarliefst 5 uur moet reizen voor een dagje college.
gefeliciteerd! Ik moest het doen met een 6,9 maar ik ben er dolgelukkig mee. Nu vakantie. Volgend jaar nog twee vakken en een scriptie en dan het einde van een tijdperk...quote:Op dinsdag 1 juli 2008 18:38 schreef Smash-it het volgende:
Jaaaa.. internationaal privaatrecht 7,3 gehaald! Nu dus echt officieel afgestudeerd, vandaag ook meteen mijn diploma aangevraagd. Gekkigheid!!
Gefeliciteerd! Mooi cijfer toch?! Welke twee vakken ga je nog doen? Volgende post is btw de laatste, maak jij een # 28?quote:Op woensdag 2 juli 2008 22:49 schreef Argento het volgende:
gefeliciteerd! Ik moest het doen met een 6,9 maar ik ben er dolgelukkig mee. Nu vakantie. Volgend jaar nog twee vakken en een scriptie en dan het einde van een tijdperk...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |