Dat vind ik nou altijd zo kansloos hea maar goedquote:Op dinsdag 17 juni 2008 11:06 schreef Morendo het volgende:
Ik had een 7. Maandag toch maar even naar de nabespreking, vorige keer lulde ik er ook een halve punt bij.
Het is maar waar je genoegen mee neemt hé.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 11:26 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Dat vind ik nou altijd zo kansloos hea maar goed
Nou ja, als je recht hebt op dat halve puntje meer omdat iets onterecht is fout gerekend lijkt me dat niet zo zeer kansloos als wel verstandig. Wat is er mis met meer halen dan een 7 gewoon omdat je dat kunt en verdiend hebt? Als je een punt door de neus geboord is terwijl je "al" een 7 hebt is dat even zuur als wanneer je "maar" een 5 of een 6 hebt. Het blijft een punt dat je wel verdiend maar niet gekregen hebt. Bovengemiddeld (willen) presteren is niet per definitie kansloos.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 13:08 schreef Yashaaaaa het volgende:
Mjah ik zou super blij zijn met een 7, maar ben nu ook al redelijk tevreden met een 6 omdat ik echt dacht dat ik het verneukt had. Tuurlijk een 7 was mooier geweest.. maar ik heb wel wat beters te doen dan te gaan janken dat ik een half puntje meer wil als ik al een 7!! heb..
Kijk als je naar die inzage gaat om gewoon te kijken wat je gedaan hebt en je ziet toevallig dat ze iets onterecht fout hebben gerekend dan snap ik het nog.
Maar jij gaat nu al met de instelling van ik ga er mooi een half puntje bij lullen.. en dat vind ik kansloos ja! maar goed ieder zijn ding..
Ik vind het alleen altijd zo sneu voor de mensen die een < 5 hebben en er niks meer aan kunnen doen, en dan heb je van die mensen die al een mooie 7 hebben en dan nog gaan staan janken om een (half) puntje hoger..
Wat er niet in zit kun je er ook niet uit halen. Maar vorige keer hadden ze een deelvraag vrijwel volledig fout gerekend terwijl die voor zo'n 90% overeen kwam met het standaardantwoord. Toen ik sprak over 'erbij lullen' doelde ik eigenlijk meer op een kritische houding jegens het nakijkwerk van de sectie strafrecht.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 13:12 schreef Pool het volgende:
Alleen naar de inzage gaan met de instelling om iets er bij te lullen, dat is irritant.
Maar niet naar de inzage gaan en in een volgend tentamen (bij herkansing of bij eerste poging in vervolgvak) dezelfde fouten maken, dat is dom.
Moraal van het verhaal: wel gaan, niet alleen kritisch kijken naar wat de docent heeft gedaan, maar vooral naar wat je zelf hebt gedaan.
En bij een 7 heb je trouwens nog altijd volop fout gedaan.
De ware nerd maalt niet om wat de medestudent over hem denktquote:Op dinsdag 17 juni 2008 13:27 schreef Morendo het volgende:
[..]
Wat er niet in zit kun je er ook niet uit halen. Maar vorige keer hadden ze een deelvraag vrijwel volledig fout gerekend terwijl die voor zo'n 90% overeen kwam met het standaardantwoord. Toen ik sprak over 'erbij lullen' doelde ik eigenlijk meer op een kritische houding jegens het nakijkwerk van de sectie strafrecht.
En Yashaa: wat interesseert mij het nou als iemand die standaard een drie haalt aanstoot neemt aan mijn poging tot het behalen van een hoger cijfer, als ik daar recht op heb tenminste.
Oke dan is het verhaal al heel andersquote:Op dinsdag 17 juni 2008 13:27 schreef Morendo het volgende:
[..]
Wat er niet in zit kun je er ook niet uit halen. Maar vorige keer hadden ze een deelvraag vrijwel volledig fout gerekend terwijl die voor zo'n 90% overeen kwam met het standaardantwoord. Toen ik sprak over 'erbij lullen' doelde ik eigenlijk meer op een kritische houding jegens het nakijkwerk van de sectie strafrecht.
En Yashaa: wat interesseert mij het nou als iemand die standaard een drie haalt aanstoot neemt aan mijn poging tot het behalen van een hoger cijfer, als ik daar recht op heb tenminste.
Dat zal ik dan maar opvatten als complimentquote:Op dinsdag 17 juni 2008 13:43 schreef Leonoor het volgende:
[..]
De ware nerd maalt niet om wat de medestudent over hem denkt.
En terecht. Overigens, hij sneeuwt alweer onder: weet iemand al over welke documentaire het nou gaat?quote:Op dinsdag 17 juni 2008 13:58 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dat zal ik dan maar opvatten als compliment
heb voor je gegoogled, maar zelfs ik kan het niet vinden. En ik kan altijd alles vinden via Google, dus wil wat zeggenquote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:24 schreef Leonoor het volgende:
En terecht. Overigens, hij sneeuwt alweer onder: weet iemand al over welke documentaire het nou gaat?
Ja, ik kan dus ook altijd alles vinden via googlequote:Op woensdag 18 juni 2008 12:11 schreef bladibladibla het volgende:
[..]
heb voor je gegoogled, maar zelfs ik kan het niet vinden. En ik kan altijd alles vinden via Google, dus wil wat zeggen
Anoniem is niet zo anoniem als je anr's aan een naam kunt koppelenquote:Op woensdag 18 juni 2008 11:22 schreef Sessy het volgende:
Hoe wist jij trouwens wat ik gehaald heb? Lijsten zijn toch altijd anoniem?
Nooit geweten dat die site bestaat, maar dat is wel handig eigenlijk. Ik toetste trouwens een compleet willekeurig nummer in, blijkt dat de ANR van een goede kennis van me te zijnquote:Op woensdag 18 juni 2008 12:25 schreef GlowMouse het volgende:
Anoniem is niet zo anoniem als je anr's aan een naam kunt koppelenEn dat is gewoon mogelijk. Ook omgekeerd zoeken wie nou die 9 heeft gehaald is mogelijk: google op 'anr site:uvt.nl'.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |