Bij ons geldt geloof ik de studiepunteneis op het moment dat je tentamen doet pas, en kun je bij bijna alles per halfjaar instromen. Ik weet niet hoe het elders is.quote:Op maandag 23 juni 2008 15:56 schreef bear87 het volgende:
Weet iemand hoe het zit als je in je eerste jaar net te weinig punten hebt gehaald om te mogen beginnen aan je 2e jaar?
Stel dat je aan het begin van volgend jaar dan een 1e jaarstentamen herkanst en daarmee op voldoende punten komt om te mogen beginnen aan 2e jaars vakken, mag je dan vanaf dat moment starten met je 2e jaar, of moet je dan gewoon een jaar wachten zegmaar?
Een eerder toetsingsmoment is ook niet mogelijk: voor werkgroepen inschrijven doe ik nooit en je kunt er altijd bijzitten. En dan nog vraag ik mij af of het bij het tentamen wel getoetst wordt, met zoveel deelnemers is dat praktisch onmogelijk. Mocht het fout dreigen te gaan dan schrijf je je gratis voor een tweede studie in, en zeg je dat het als keuzevak voor de tweede studie wilt volgen.quote:Op woensdag 25 juni 2008 12:23 schreef Sessy het volgende:
Bij ons geldt geloof ik de studiepunteneis op het moment dat je tentamen doet pas, en kun je bij bijna alles per halfjaar instromen. Ik weet niet hoe het elders is.
Kijk ook eens in de OER. Daar staat het zeker weten in. Meestal onder onderwerp: BSA=bindend studieadvies.quote:Op woensdag 25 juni 2008 12:46 schreef Marloes het volgende:
Is er een Utrecht eigenlijk een bepaalde eis wat betreft je P? Dus, moet je dat binnen 2 jaar halen ofzo? Kan het nergens vinden in de studiegids!
Nee, alleen het BSA in je 1e jaar, daarna maakt het niets meer uit!quote:Op woensdag 25 juni 2008 12:46 schreef Marloes het volgende:
Is er een Utrecht eigenlijk een bepaalde eis wat betreft je P? Dus, moet je dat binnen 2 jaar halen ofzo? Kan het nergens vinden in de studiegids!
Laat ik het even nuanceren: dat was toen ik begon, en dat is wel 4 jaar geleden bijna... Maar volgens mij is daar nog weinig aan veranderd, en de UU is natuurlijk ook nogal de bomquote:
quote:Op woensdag 25 juni 2008 17:07 schreef Leonoor het volgende:
en de UU is natuurlijk ook nogal de bom.
Staan een paar posts boven je al een aantal reacties op deze vraag, die werd pas ook nog gesteld!quote:Op vrijdag 27 juni 2008 17:21 schreef Rucebo het volgende:
Maar zou ik werk kunnen vinden dat bij mijn studie past en zo ja wat voor iets? Misschien zijn er mensen hier met goede ervaring.
Sorry, zal de volgende keer eerst eens beter lezenquote:Op vrijdag 27 juni 2008 18:18 schreef Smash-it het volgende:
[..]
Staan een paar posts boven je al een aantal reacties op deze vraag, die werd pas ook nog gesteld!
Geeft nietie! Ik was zelf gewoon te lui om weer een heel antwoord te typen.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 21:24 schreef Rucebo het volgende:
Sorry, zal de volgende keer eerst eens beter lezen...
Owwww sorry joh!!!quote:Op woensdag 25 juni 2008 12:36 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Een eerder toetsingsmoment is ook niet mogelijk: voor werkgroepen inschrijven doe ik nooit en je kunt er altijd bijzitten. En dan nog vraag ik mij af of het bij het tentamen wel getoetst wordt, met zoveel deelnemers is dat praktisch onmogelijk. Mocht het fout dreigen te gaan dan schrijf je je gratis voor een tweede studie in, en zeg je dat het als keuzevak voor de tweede studie wilt volgen.
en vanochtend kwam ik net uit bed, vandaar; als je zegt 10.00-10.15 moet je niet om 09.55 komen![]()
Joh, juist dan heb je toch je rust nodig!!!quote:Op woensdag 25 juni 2008 12:41 schreef cinnamongirl het volgende:
Jammer dat geen enkele universiteit keuzevakken in de zomer geeft. Ik studeer deeltijd in voltijdtempo naast m'n werk en ik zou best in de zomer wat puntjes bij willen sprokkelen om mijn vrije ruimte te vullen.
Nee duidelijk, ik ben bezig met het afronden van mn Bachelor van de andere studie die ik doe. Dus dat gaat even voor. Volgend jaar P halen.quote:
VMS ook gehaald met een 7,5quote:Op dinsdag 24 juni 2008 22:03 schreef ScottTracy het volgende:
Vandaag laatste tentamen gehad, verdiepend materieel strafrecht. Nu nog even hopen dat ik geen reparatie hoef te doen, anders heb ik nu gewoon VAKANTIE.Ohja, en rechtsfilosofie gehaald
Schakelprogramma Nederlands Recht waarvan 1,5 bachelor en 1 jaar master? Dan doe je hetzelfde programma als ik. Ik heb hiervoor HBO MER gedaan met als afstudeerrichting Juridisch Management. Als het goed is heb je in september de volgende vakken op de RUG:quote:Op dinsdag 24 juni 2008 13:26 schreef JJasperO het volgende:
Hoe zien de roosters eruit in Groningen. Tja misschien dat het verkort programma er weer anders uit ziet, maar ben toch benieuwd. Zijn er elke dag colleges gepland, of maximaal drie dagen per week? Wisselt dit?
Dat ivm het feit dat ik maarliefst 5 uur moet reizen voor een dagje college.
gefeliciteerd! Ik moest het doen met een 6,9 maar ik ben er dolgelukkig mee. Nu vakantie. Volgend jaar nog twee vakken en een scriptie en dan het einde van een tijdperk...quote:Op dinsdag 1 juli 2008 18:38 schreef Smash-it het volgende:
Jaaaa.. internationaal privaatrecht 7,3 gehaald! Nu dus echt officieel afgestudeerd, vandaag ook meteen mijn diploma aangevraagd. Gekkigheid!!
Gefeliciteerd! Mooi cijfer toch?! Welke twee vakken ga je nog doen? Volgende post is btw de laatste, maak jij een # 28?quote:Op woensdag 2 juli 2008 22:49 schreef Argento het volgende:
gefeliciteerd! Ik moest het doen met een 6,9 maar ik ben er dolgelukkig mee. Nu vakantie. Volgend jaar nog twee vakken en een scriptie en dan het einde van een tijdperk...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |