vandaag weer door de verveling contact drill dag gehad....quote:Op dinsdag 1 maart 2011 01:14 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
![]()
Ja zal er wel aan liggen dat ik/we double tap alswel body-body-head in de praktijk al meer dan eens gebruikt hebben en daarom niet weet waar ik het over heb. Maarja zit dan ook nog niet zo lang in dienst, noch gebruik ik niet zo vaak een handvuurwapen als jou.
*nukubu die zich ermee gaat bemoeien*quote:Op dinsdag 1 maart 2011 18:38 schreef Pumatje het volgende:
om de definitie van double tap te verklaren is dat een non argument..
dat hij/US army het ergens anders voor gebruikt, dat kan maar het gaat hier op een Nederlands forum, m.b.t Nederlandse krijgsmacht over de double tap bij contact/dkwvv.
Voor SF eenheden zoals de seals/sas wel iig. Met een .40 s&w / .45 acp lig je een stuk sneller. Met heet geladen +P of +P+ 9mm munitie boek je ook een stuk meer resultaat.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 18:55 schreef Royyy het volgende:
[..]
*nukubu die zich ermee gaat bemoeien*
Is het gebruik van double tap niet oorspronkelijk begonnen vanwege de relatief lage stopping power van FMJ munitie? Dat het Nederlandse leger de term blijkbaar voor een andere handeling is gaan gebruiken, tja...
User error. Ik schiet mooie groepjes op 100+ meter. Na 200 meter gaat het heel hard achteruit.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 20:39 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
De AK is gewoonweg onzuiver, en loopt naar rechts boven weg. Dus vol auto of double tap kan je met dat ding vergeten.
Ja leuk voor je. Hoe snel schiet je, en wat is je MOA?quote:Op woensdag 2 maart 2011 15:37 schreef kontknager het volgende:
[..]
User error. Ik schiet mooie groepjes op 100+ meter. Na 200 meter gaat het heel hard achteruit.
we gebruiken ze toch voor ons werk versequote:Op woensdag 2 maart 2011 19:11 schreef Baas-Kopfkaas het volgende:
Warom staat dit topic dan niet in ONZ?
Lekker serieus stoer doen over guns die je niet hebt
Welk Vmbo werk hebben jullie dan jezusquote:Op woensdag 2 maart 2011 19:19 schreef Pumatje het volgende:
[..]
we gebruiken ze toch voor ons werk verse
quote:Op woensdag 2 maart 2011 19:21 schreef Baas-Kopfkaas het volgende:
[..]
Welk Vmbo werk hebben jullie dan jezus
Met een AK kun je prima een doel raken, maar echt zuiver is idd wat anders. Overigens is de G3 ook niet aan mij besteed. Ik raakte geen flikker met dat ding.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 10:46 schreef Karrs het volgende:
Nou, Puma, de AK47 en zijn varianten blinken inderdaad niet uit in zuiverheid. Ze zijn niet slecht, wat SinePari beweert, maar ze blinken er ook niet in uit. Westerse tegenhangers als de FAL, de M-14, de G3 etcetera zijn wat dat betreft veel zuiverder.
MOA???quote:Op woensdag 2 maart 2011 17:21 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Ja leuk voor je. Hoe snel schiet je, en wat is je MOA?
Wat ik er van begrijp is het gewoon uitwendige ballistiek, niets meer en niets minder. (Poisson, Corioles, Magnus etc.)quote:Op woensdag 2 maart 2011 19:45 schreef Pumatje het volgende:
volgens mij is MOA wapen afhankelijk Sine Pari.. niet schutters afhankelijk.
Precies als je het ding met bv. een FAL, etc. vergelijkt merk je hoe onzuiver het ding is. Heb je waarschijnlijk met zo'n versleten G3 van de Bundeswehr geschoten. Heb mijn Schützenschnur ook enkel in zilver omdat de G3 die ik had nogal afweek en de eerste schoten dus naast zaten.quote:Op woensdag 2 maart 2011 19:29 schreef AchJa het volgende:
[..]
Met een AK kun je prima een doel raken, maar echt zuiver is idd wat anders. Overigens is de G3 ook niet aan mij besteed. Ik raakte geen flikker met dat ding.
Daarom vraag ik het ook. Het is natuurlijk heel mooi dat je een groepje op 100 m hebt, maar wat belangerijker is wat de MOA, als wel hoe groot de groep is als je snel na een ander vuur af geeft., en niet zo als de meeste sport schutters je tijd neemt. Er zit namelijk een huizen hoog verschil tussen schieten. En ik word eerlijk gezegt nogal moe als een sport schutter die op een blauwe maandag op een schietplaats denkt dat hij weet wat schieten voor gebruik is.quote:Op woensdag 2 maart 2011 19:45 schreef Pumatje het volgende:
volgens mij is MOA wapen afhankelijk Sine Pari.. niet schutters afhankelijk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |