abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58730118
kijk, eindelijk iemand die het snap na alle huilers...

overigens las ik dit: http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2008/05/is_toch_leuk.html

't zal toch niet echt waar zijn he?
geef iemand macht en je leert 'm kennen
pi_58730534
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 18:42 schreef shameete het volgende:
kijk, eindelijk iemand die het snap na alle huilers...

overigens las ik dit: http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2008/05/is_toch_leuk.html

't zal toch niet echt waar zijn he?
ik kan het mee niet voorstellen; is iig niet naar de studenten bouwkunde geadresseerd (heb althans niets gekregen).
  zaterdag 17 mei 2008 @ 20:21:32 #231
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_58731626
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 18:40 schreef SuperMocio het volgende:
De blamage! en sprinklers! huilers in dit topic snappen er geen aars van. Bovendien zijn er blijkbaar nogal wat misverstanden over wat de werkzaamheden van een architect zijn en wat de inhoud van de opleiding bouwkunde omvat.
Elke student krijgt een basis mee waarin wel degelijk het (globaal) berekenen van constructies en krachtswerking aan bod komt. Daarnaast kun je afstuderen in stedebouw, architectuur, vastgoed & bouwmanagment of bouwtechnologie. Deze laatste is de meest technische van de afstudeerrichtingen. Maar zelfs deze richt zich nog steeds het meest op het ontwikkelen van bouwproducten.
Als architect word je opgeleid tot vormgever. Je bent de creatieve motor in het ontwerpproces. In de praktijk moet een architect kennis van zaken hebben, maar rekent zelf vrijwel niets. Constructieberekeningen zijn de expertise van de civiel technicus. Maw: iemand die een opleiding bij de buren heeft genoten.
Lo que no se ve es lo que cuenta.
pi_58732741
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 18:27 schreef kurk_droog het volgende:
Ik vind het sowieso onbegrijpelijk dat mensen de brand en instorting van de faculteit associėren met de kwaliteit van de opleiding....
Het is misschien zelfs wel andersom. Ik ben eens in een studentenhuis geweest met 3 studenten elektrotechniek, over knutselen gesproken... Alle bedrading hing houtje-touwtje aan elkaar.
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 15:09 schreef RobertoCarlos het volgende:
Bouwkunde is wel degelijk het opzetten en berekenen van constructies, maar dan van gebiouwen en niet van kunstwerken.
Bij Civiel in Twente (UT dus) kwamen alle type constructie ruim aan bod, en dus niet alleen kunstwerken ook bouwwerken in de utiliteitsbouw en woningbouw. Civiele techniek beslaat de volledige technische kant van alle typen infrastructurele en bouwkundige constructies. Bouwkunde is wat dat betreft echt inferieur aan civiele techniek. Daarom is voor veel constructeursfuncties ook civiele techniek of bouwkunde met een flinke technische aanvulling vereist. En ja ik heb een docent constructieleer wel eens horen klagen dat de architecten altijd met de eer strijken als een wilde creatie het weer eens wint van de zwaartekracht.

[ Bericht 8% gewijzigd door Bolkesteijn op 17-05-2008 21:24:27 ]
pi_58732904
En al die serieuze reacties van die kneusjes bij GS, niemand die zich afvraagt of dit serieus is.

Die kans lijkt mij zo'n 0,1 %
pi_58733023
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 20:21 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Als je aan dezelfde faculteit als ik studeer en je weet het beter: leg jij het dan maar uit. Verder wat Bolkesteijn zegt.
I don't know if we're made for each other but this night is made for us.
You've got nothing left to lose and only me to trust.
pi_58733453
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 18:51 schreef Demophon het volgende:

[..]

Ik vond het een super lelijk en smakeloos gebouw. Is daarentegen blijkbaar ook nog slecht gebouwd en niet in lijn met het idee dat het meer dan 100 jaar ook nog moest bestaan. Dat een gesprongen waterleiding en een kortsluiting van een koffiezet apparaat een gebouw van bouwkunde zo makkelijk ten gronde kon richten

Dit staaltje van bouwkunst getuigt niet van goede reclame voor de opleiding bouwkunde van de TU Delft.

Jammer alleen van alle boeken en maquettes die verloren zijn gegaan
Gebouwen worden in het algemeen gebouwd met de gedachte dat ze om en nabij de 50 jaar mee moeten gaan
Het is...kiezen of delen; spelen, winnen, verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  zaterdag 17 mei 2008 @ 22:50:52 #236
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_58734504
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 21:15 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Het is misschien zelfs wel andersom. Ik ben eens in een studentenhuis geweest met 3 studenten elektrotechniek, over knutselen gesproken... Alle bedrading hing houtje-touwtje aan elkaar.
[..]

Bij Civiel in Twente (UT dus) kwamen alle type constructie ruim aan bod, en dus niet alleen kunstwerken ook bouwwerken in de utiliteitsbouw en woningbouw. Civiele techniek beslaat de volledige technische kant van alle typen infrastructurele en bouwkundige constructies. Bouwkunde is wat dat betreft echt inferieur aan civiele techniek. Daarom is voor veel constructeursfuncties ook civiele techniek of bouwkunde met een flinke technische aanvulling vereist. En ja ik heb een docent constructieleer wel eens horen klagen dat de architecten altijd met de eer strijken als een wilde creatie het weer eens wint van de zwaartekracht.
wat dus de gewone constructeurs richting is
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_58734772
De afstudeerrichting bouwtechnologie in Delft is niet zondermeer een opleiding tot constructeur. Het zwaartepunt ligt meer bij het ontwikkelen van bouwsystemen en componenten (en de koppeling met het architectonisch ontwerp) dan op de krachtwerking van grote en complexe draagstructuren.
I don't know if we're made for each other but this night is made for us.
You've got nothing left to lose and only me to trust.
  zondag 18 mei 2008 @ 09:10:40 #238
124676 RobertoCarlos
pi_58738579
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 21:29 schreef SuperMocio het volgende:

[..]

Als je aan dezelfde faculteit als ik studeer en je weet het beter: leg jij het dan maar uit. Verder wat Bolkesteijn zegt.

(je snapt het nog niet, he...)
pi_58740132
quote:
'Gebouw TU Delft voldeed niet aan eisen'
AMSTERDAM - Het faculteitsgebouw van de TU Delft dat afgelopen week uitbrandde, voldeed niet aan de huidige brandveiligheidseisen.

Dat zegt de Delftse brandweercommandant Jan Bron zondag in De Telegraaf. Hij had de leiding over de bluswerkzaamheden.

De brandweer zou bij een recente controle nog hebben geadviseerd om brandcompartimenten aan te leggen. Daardoor kan een brand zich minder snel uitbreiden. De brandweer kon de universiteit niet dwingen het gebouw aan te passen, omdat voor oudere gebouwen andere eisen gelden dan voor nieuwere gebouwen.

Soepeler
Het AD meldde donderdag al dat de bouweisen in de jaren zestig en zeventig veel soepeler waren. De krant wees er op dat de eerste regels voor brandbestrijding in hoogbouw in 1978 zijn ingevoerd. Het pand dat dinsdag en woensdag uitbrandde, dateert uit 1970.

Het Nederlands centrum voor normalisatie NEN, dat normen voorschrijft, wees er vrijdag op dat de veiligheidsvoorschriften in het algemeen minimaal zijn. Ze zouden vooral zijn gericht op het laten ontsnappen van mensen.

Inboedel
Bij een gebouw met veel kostbare inboedel zou een hoger veiligheidsniveau wenselijk zijn. De brandweer kon tijdens de brand onder meer tweehonderd stoelen van beroemde ontwerpers als Gerrit Rietveld redden.

De brand ontstond dinsdag vermoedelijk door kortsluiting in een koffiehoek
van nu.nl
pi_58741893
quote:
Op zondag 18 mei 2008 11:52 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

van nu.nl
Wat een blamage.
"Mensen die tegen Israėl zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zondag 18 mei 2008 @ 14:07:56 #241
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_58742155
Wat een kuttitel van de Telegraaf.
quote:
De brandweer kon de universiteit niet dwingen het gebouw aan te passen, omdat voor oudere gebouwen andere eisen gelden dan voor nieuwere gebouwen.
Het gebouw voldeed dus wel gewoon aan de eisen.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  zondag 18 mei 2008 @ 14:51:32 #242
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_58742903
quote:
Het faculteitsgebouw van de TU Delft dat afgelopen week uitbrandde, voldeed niet aan de huidige brandveiligheidseisen.
Wat een open deur. Ik zal je eens wat vertellen; oude auto's voldoen niet meer aan de huidige veiligheidseisen! Laten we airbags en ABS bouwen in die oude afgeschreven barrels!
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_58744568
quote:
Op zondag 18 mei 2008 14:51 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Wat een open deur. Ik zal je eens wat vertellen; oude auto's voldoen niet meer aan de huidige veiligheidseisen! Laten we airbags en ABS bouwen in die oude afgeschreven barrels!
en als er vervolgens een autofabrikant verongelukt dan gaan we het collectief een blamage noemen!!!!!!
pi_58750000
wat een geweldig stukje tekst op Nu.nl zeg

[ Bericht 61% gewijzigd door shameete op 18-05-2008 21:38:46 ]
  maandag 19 mei 2008 @ 08:10:44 #245
124676 RobertoCarlos
pi_58755655
quote:
Op zondag 18 mei 2008 14:07 schreef zjroentje het volgende:
Wat een kuttitel van de Telegraaf.
[..]

Het gebouw voldeed dus wel gewoon aan de eisen.
Dat dus. Typisch iets voor brandweerlui om dan achteraf te gaan lopen zeiken dat ze het wel eens een keertje gezegd hadden
pi_58755861
op naar het tentenkamp ben benieuwd hoe het karkas erbij staat
  maandag 19 mei 2008 @ 09:18:53 #247
54408 Parzival
Where it happens
pi_58756297
volgens mij zijn ze gewoon hun eigen falen aan het indekken.. laten we wel zijn.. 1 brand in een koffie corner die een heel gebouw weet uit te laten fikken..

ze stonden er met 1 hoogwerkertje die niet eens krachtig genoeg was!..

maarja.. tis sund..
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
  maandag 19 mei 2008 @ 09:28:58 #248
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_58756412
Zo'n kraan met een grote bal is begonnen met de sloop.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_58756909
quote:
Op maandag 19 mei 2008 09:28 schreef Knarf het volgende:
Zo'n kraan met een grote bal is begonnen met de sloop.
pic's?
  maandag 19 mei 2008 @ 10:08:04 #250
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_58757054
quote:
Op maandag 19 mei 2008 09:59 schreef Goover het volgende:

[..]

pic's?
Geen pics.
Zit op mijn werk, en als ik uit mijn raam kijk, zie ik het gebouw 'staan'.

(Voor ingewijden, Delftechpark)
pi_58757298
ik zie het pand ook nog steeds 'fier' overeind staan.

is erg goed te zien trouwens vanaf berkel en Rodenrijs.
  maandag 19 mei 2008 @ 10:27:57 #252
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_58757380
quote:
Op maandag 19 mei 2008 10:23 schreef shameete het volgende:
ik zie het pand ook nog steeds 'fier' overeind staan.

is erg goed te zien trouwens vanaf berkel en Rodenrijs.
Dat zeg ik

Ze slaan er met zo'n slopers bal tegenaan.
'Jammer' dat het niet in 1 keer in elkaar donderd.
pi_58757690
quote:
Op maandag 19 mei 2008 10:08 schreef Knarf het volgende:

[..]

Geen pics.
Zit op mijn werk, en als ik uit mijn raam kijk, zie ik het gebouw 'staan'.

(Voor ingewijden, Delftechpark)
Jammer...

Iemand anders niets te doen dan?
pi_58760025
ik ben ook wel benieuwd naar foto's.

ik zie het gebouw vanaf een km of 5 wel staan, maar ja... maar mooie foto's van de plek zelf zou wel leuk wezen
pi_58760114
pi_58777179
hier een leuk linkje voor de fans van experimenteel onderzoek onder ons:

tribler.org/DemolitionCam

(oftewel: onderdeel van het aio schap van mijn sinds-gisteren-echtgenoot )
je moet er wel de tribler software voor installeren, uitleg staat op de webpagina, veel plezier!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_58777375
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 11:04 schreef simmu het volgende:
hier een leuk linkje voor de fans van experimenteel onderzoek onder ons:

(oftewel: onderdeel van het aio schap van mijn sinds-gisteren-echtgenoot )
je moet er wel de tribler software voor installeren, uitleg staat op de webpagina, veel plezier!
Vol goede moed geļnstalleerd.. kom niet verder dan "Problem connecting to tracker - (10060, 'Operation timed out').
De benodigde poorten zullen vast allemaal dicht staan op mn werk
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
pi_58777464
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 11:15 schreef Walter81 het volgende:

[..]

Vol goede moed geļnstalleerd.. kom niet verder dan "Problem connecting to tracker - (10060, 'Operation timed out').
De benodigde poorten zullen vast allemaal dicht staan op mn werk
kan, je kan het probleem melden op het forum....., ik vraag ff na maar je kan idd niet achter een firewall ofzo zitten.
pi_58778040
pi_58778411
Hoi, ik heb de server voor de demolitioncam even wat beter ingesteld. Hopelijk is er nu wel naar te connecten. Zoals gezegd, erg experimenteel
  dinsdag 20 mei 2008 @ 13:12:41 #262
197231 goeiemoggel
De bedrijfsbuffel
pi_58779670
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 12:04 schreef sangdrax het volgende:
Hoi, ik heb de server voor de demolitioncam even wat beter ingesteld. Hopelijk is er nu wel naar te connecten. Zoals gezegd, erg experimenteel
Hij blijft hier na het preconnecten (wat hij wel voltooit volgens mij) en heel kort "starting playback" hangen op "loading: DelftDemolition.mpegts" en even later zwart beeld.
Volgens die tracker statistics wordt er ook niks gedownload hoewel er wel een aantal mensen connected is.

edit: hij verstuurt wel behoorlijk wat data (rond de 80 KB/s download en 30 KB/s upload)

[ Bericht 4% gewijzigd door goeiemoggel op 20-05-2008 13:27:25 ]
  dinsdag 20 mei 2008 @ 13:18:28 #263
54408 Parzival
Where it happens
pi_58779802
is vast de backdoor nog niet geactiveerd.. :S

trouwens lekker instortingsgevaar dan.. als er een kogel tegenaan kan komen zonder dat er iets gebeurd..
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_58780271
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 13:18 schreef Parzival het volgende:
is vast de backdoor nog niet geactiveerd.. :S

trouwens lekker instortingsgevaar dan.. als er een kogel tegenaan kan komen zonder dat er iets gebeurd..
ja oke.. maar er woedt geen brand meer in het gebouw, dus de constructie is weer wat steviger geworden omdat de temperatuur weer 'normaal' is (lijkt mij tenminste)

en daarbij.. als je alles van tevoren weet
voor hetzelfde geld dondert het gevaarte wel in elkaar
pi_58780556
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 13:12 schreef goeiemoggel het volgende:
Hij blijft hier na het preconnecten (wat hij wel voltooit volgens mij) en heel kort "starting playback" hangen op "loading: DelftDemolition.mpegts" en even later zwart beeld.
Volgens die tracker statistics wordt er ook niks gedownload hoewel er wel een aantal mensen connected is.
Het kan soms helpen de speler even opnieuw op te starten. We gebruiken VLC als video-afspeelsysteem, en dat heeft niet altijd de verwachte performance als we middenin een videostroom inhaken.

Ook blijken er wat problemen te kunnen zijn (veel CPU gebruik bijvoorbeeld) als er veel gebruikers zijn, iets waar we aan werken
pi_58780729
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 11:47 schreef simmu het volgende:
geeft http://barbara.das2.ewi.tudelft.nl:7764 jou iets?
Nee die geeft ook niks....Ach, helaas..
Zal maar niet bij onze IT-afdeling gaan vragen om bepaalde poorten open te zetten, want ik vermoed dat 'ik wil het slopen van de TU volgen' niet als goede reden opgepakt wordt
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 19:56:36 #267
24533 ACT-F
pi_58787289
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 11:04 schreef simmu het volgende:
Als ze nou 24 uur per dag zouden werken
pi_58796662
quote:
Hij doet het! Ze zijn alleen niks opgeschoten lijkt het.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_58798955
Net heeft een half uurtje die kogel tegen de bovenste rand aangeramd.
Nu is die knijper weer bezig..
pi_58800414
pi_58802424
Kunnen ze niet beter met zo'n happer slopen? Bij Rotterdam CS werkte dat uitermate effectief.

Edit: Ah, op die webcam zijn ze daar nu ook mee bezig.
  woensdag 21 mei 2008 @ 19:55:32 #273
24533 ACT-F
pi_58808227
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 09:47 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Hij doet het! Ze zijn alleen niks opgeschoten lijkt het.
Het moet allemaal heel voorzichtig gebeuren, omdat de laagbouw niet beschadigd mag raken door vallend puin. Volgens mij zitten er nog waardevolle spullen ofzo?
pi_58809122
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 19:55 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Het moet allemaal heel voorzichtig gebeuren, omdat de laagbouw niet beschadigd mag raken door vallend puin. Volgens mij zitten er nog waardevolle spullen ofzo?
De bibliotheek en de afdeling vormstudie zitten in de laagbouw. Allemaal boeken en kunst dus.
En natuurlijk nog een paar fusten in de bouwpub
  woensdag 21 mei 2008 @ 22:08:46 #275
24533 ACT-F
pi_58811006
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 20:43 schreef EliseZwart het volgende:
De bibliotheek en de afdeling vormstudie zitten in de laagbouw. Allemaal boeken en kunst dus.
En natuurlijk nog een paar fusten in de bouwpub
Dat is het allerbelangrijkst

Ik ben benieuwd hoe ze het met de nieuwbouw gaan doen. Het zou toch wel mooi zijn als de kelder, en daarmee de bouwpub, behouden blijft. Dat was toch wel 'ons' stekje
  vrijdag 23 mei 2008 @ 10:45:26 #276
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_58850120
Net binnen:
quote:
Faculteit Bouwkunde tijdelijk naar voormalig hoofdgebouw

Het voormalig hoofdgebouw van de TU Delft aan de Julianalaan wordt het tijdelijke onderkomen van de faculteit Bouwkunde. In september 2008 gaat het nieuwe collegejaar voor de bouwkundestudenten hier van start. Wytze Patijn, decaan van de faculteit, is heel tevreden over deze keuze. "Het is voor studenten en medewerkers van de faculteit heel belangrijk dat we op één locatie samenblijven. In het hoofdgebouw kan dat," zegt Patijn. "Daarnaast biedt het gebouw ons goede mogelijkheden om er een typisch Bouwkundegebouw van te maken."

De faculteit heeft sinds de brand heel veel aanbiedingen gekregen van beschikbare ruimte in en buiten Delft. "Het deed ons goed dat zoveel mensen ons benaderden om ons uit de nood te helpen," zegt Patijn. Het gebouw aan de Julianalaan sprong eruit omdat het op de TU-campus ligt. Bovendien is het op korte termijn beschikbaar en biedt het voldoende ruimte. De TU Delft is ervan overtuigd dat Bouwkunde vanaf deze plek een faculteit kan opbouwen die sterker is dan ooit tevoren.
Dat was ook de eerste mogelijkheid die bij me opkwam. Ik vraag me wel af of het lustrum van het DSC daar nog door kan gaan dan.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_58850415
Dat lustrum is niet zo belangrijk!
pi_58853684
Geniaal dat het corps eruit moet hahaha

Klopt het trouwens dat de rector magnificus (oud)lid is van Virgiel?
pi_58853766
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 10:45 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Net binnen:
[..]

Dat was ook de eerste mogelijkheid die bij me opkwam. Ik vraag me wel af of het lustrum van het DSC daar nog door kan gaan dan.
dat was toch verkocht om er appartementen in te bouwen? vond ik nog eeuwig zonde, heb er les gehad.
pi_58854010
Schijnt dat er ook (illegaal) feestjes zijn gegeven tijdens de owee
pi_58854446
Zijn ze nou nog steeds BK aan t blussen?! Ik zie een waterstraal achter die oranje kraan..
pi_58854574
Dat is hoogstwaarschijnlijk om stofvorming tijdens het slopen tegen te gaan, zie je altijd bij het slopen van gebouwen. In dit geval misschien nog wat belangrijker om het verspreiden van gevaarlijke stoffen tegen te gaan op die manier...
Jack does it in real time...
  vrijdag 23 mei 2008 @ 13:49:25 #283
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_58855176
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 13:28 schreef DeeBee het volgende:
Dat is hoogstwaarschijnlijk om stofvorming tijdens het slopen tegen te gaan, zie je altijd bij het slopen van gebouwen. In dit geval misschien nog wat belangrijker om het verspreiden van gevaarlijke stoffen tegen te gaan op die manier...
Jep, en om te voorkomen dat die asbest rommel nog erger gaat vliegen dan het nu al doet.
  maandag 26 mei 2008 @ 16:54:51 #284
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_58922193
http://www.hulpverlenings(...)topic,22822.380.html

Vooral op pagina 39 / 40 / 41 staan interessante artikelen en foto's

[ Bericht 51% gewijzigd door TommyGun op 26-05-2008 17:11:13 ]
pi_58955910
quote:
Op maandag 26 mei 2008 16:54 schreef TommyGun het volgende:
http://www.hulpverlenings(...)topic,22822.380.html

Vooral op pagina 39 / 40 / 41 staan interessante artikelen en foto's
nou idd zeg, leuke info daarzo

vooral deze foto vind ik erg sprekend

en een filmpje van een instorting tijdens sloopwerkzaamheden.

[ Bericht 32% gewijzigd door shameete op 28-05-2008 08:21:58 ]
  woensdag 28 mei 2008 @ 20:49:00 #286
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_58972296
quote:
Bron:Arbouw.

Arbouw: Sloop TU Delft ongezond
BINNENLAND | 27-05-2008 00:00 | Thomas van Belzen

Arbouw, kennisinstituut voor gezond en veilig werken, is geschokt na het zien van beelden van sloopwerkzaamheden van de TU-Delft. Gevreesd wordt voor blootstelling aan kwartsstof.

Op het filmpje ‘ Demolition of TU Delft Architecture’ op YouTube is te zien dat een gedeelte van het gebouw instort na het gebruik van een sloopkogel. Wat volgt is een stofwolk en mensen die wegrennen. Ton Spee, gezondheidsdeskundige bij Arbouw reageert onverbiddelijk. ‘‘Ik zie dat er een wolk betonstof vrijkomt. Een forse wolk waar kwartsstof in zit. Dat is slecht voor de gezondheid. Het longweefsel kan beschadigen en het kan kankerverwekkend zijn. Ja, ook bij eenmalig contact zijn er gevallen bekend waarin dit leidde tot acute silicose (longweefselbeschadiging).”
Volgens Spee is achteraf moeilijk vast te stellen hoe hoog de concentratie was. Maar dat deze te hoog was staat voor hem vast. ‘‘Ik weet niet wie er iets te verwijten valt, maar het eerste dat ik me afvroeg was; waarom wordt hier een sloopkogel gebruikt. Daar is van bekend dat er veel stof bij vrijkomt.”
Ook twee slopers schrikken bij het zien van de Internetbeelden. “Dit is belachelijk, dit gaat nergens over. Echt schandalig”, meent de één. Dat voor een sloopkogel is gekozen, begrijpt hij überhaubt niet, ook in verband met de aanwezige asbest. “Werken met een kraangiek gaat veel gecontroleerder.” Hij verwijst naar de sloop van een Rabobank-kantoor in Utrecht, niet zo lang geleden. “Daar stortte de boel te snel in.” Ook de andere sloper is ervan overtuigd dat de stofwolk alle grenzen overschrijdt.
Beide slopers willen liever anoniem blijven, omdat ze niet met het beschuldigende vingertje willen wijzen.

Sloopplan
De arbeidsinspectie heeft nog niet naar het filmpje kunnen kijken. “Maar onze inspecteur zit erbovenop. Samen met de provincie Zuid-Holland onderzoeken wij het sloopplan. Als er iets gebeurt dat niet door de beugel kan, leggen wij het project stil”, aldus woordvoerder Henk Boon. Hij wijst er op dat de werknemers beschermende kleding dragen. “Ik vind dat dit stofwolkje een beetje wordt opgeblazen”, vindt Dinro Hobbel, directeur van sloopbedrijf Oranje Demontage dat in Delft de opdracht uitvoert. Dat aanvankelijk niet alles naar wens verliep, erkent hij wel. “Toen hadden we de waterhuishouding niet op orde. Nu gebruiken we een nevelkanon, er staat schuim op de verdieping en het dak staat onder water. Bij elkaar kostten die ingrepen een half miljoen euro, belachelijk veel geld.”
Geschrokken is Hobbel niet van het voorval. “Ongezond? Slopen is in zekere zin altijd ongezond.”

Stuk
Volgens Hobbel kon het bedrijf niet anders dan te kiezen voor de sloopkogel van Euro Demolition. “De enige kraan in Nederland die op deze hoogte kan werken is vaak stuk.” Vijf weken wachten op een sloopgiek van Euro Demolition, kon niet. “Het gebouw staat op instorten. Onder bestuursdwang van de gemeente Delft moesten we snel te werk.”
http://www.code.nl/brandblog/ ook wel leuk om bij te houden
pi_58972383
Welk gebouw is dat aan de Julianalaan? Kan me daar alleen zo snel het gebouw van Scheikunde (?) en die met de botanische tuinen voor de geest halen/
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_58973836

waar een koffiezetapparaat al niet toe in staat is. lachen en triest tegelijk
pi_58974160
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 21:50 schreef TubewayDigital het volgende:
[ afbeelding ]

waar een koffiezetapparaat al niet toe in staat is. lachen en triest tegelijk
Sprak vandeweek een onderzoeker die bij het onderzoek naar 't gebeuren betrokken is. Het is waarschijnlijk niet een koffieapparaat geweest, maar iets anders wat een brand in de tussenmuren of tussen het plafond veroorzaakt heeft wat waarschijnlijk al een tijdje bezig was voor het ontdekt werd.
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  Donald Duck held woensdag 28 mei 2008 @ 22:18:59 #290
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_58974557
erg rap verloopt dat slopen niet zeg.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_58978052
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 22:18 schreef __Saviour__ het volgende:
erg rap verloopt dat slopen niet zeg.
Tsja, met zo'n sloopkogel is het natuurlijk ook een paar keer missen alvoor je eens een keer echt wat raakt. op een gunstige plek. Raar overigens dat ze nu al een tijd bezig zijn met het 'slopen' maar er nu pas een keer echt iets instort.

Opblazen kan in ieder geval sowieso niet, het gebouw staat op instorten. Dus die demolition experts mogen er ook niet bijkomen.
Een begrip dat iedereen anders interpreteerd, en waar ieder een eigen draai aan kan geven.
pi_58980348
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 22:02 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Sprak vandeweek een onderzoeker die bij het onderzoek naar 't gebeuren betrokken is. Het is waarschijnlijk niet een koffieapparaat geweest, maar iets anders wat een brand in de tussenmuren of tussen het plafond veroorzaakt heeft wat waarschijnlijk al een tijdje bezig was voor het ontdekt werd.
dan moet die 'onderzoeker' beter z'n best doen, er staan verschillende verklaringen van BHV'ers op de weblog van de TU delft, waaruit blijkt dat het vuur wel degelijk uit de koffieapparaat kwam, namelijk uit het uitgiftegedeelte.
pi_58982109
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 08:11 schreef shameete het volgende:

[..]

dan moet die 'onderzoeker' beter z'n best doen, er staan verschillende verklaringen van BHV'ers op de weblog van de TU delft, waaruit blijkt dat het vuur wel degelijk uit de koffieapparaat kwam, namelijk uit het uitgiftegedeelte.
En dat betekend automatisch dat het vuur daar ontstaan is en niet dat het later overgeslagen is naar die automaat?
  donderdag 29 mei 2008 @ 13:51:41 #294
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_58987474
Woah ik keek net op 't goede moment. Kwam een flink stuk naar beneden! http://bktoi.bk.tudelft.nl/bkcam/demolition/cam1.php
pi_58988297
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 10:08 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

En dat betekend automatisch dat het vuur daar ontstaan is en niet dat het later overgeslagen is naar die automaat?
volgens hun verklaringen wel ja.
pi_58988371
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 14:22 schreef shameete het volgende:

[..]

volgens hun verklaringen wel ja.
Dat zegt niets. Als de brand in een tussenmuur zit zie je het niet. Als ie van de muur in de automaat slaat opeens wel.
  donderdag 29 mei 2008 @ 14:45:40 #297
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_58989235
Ik vind die sloopkogel zo klein, of lijkt dat maar zo?
Kan me herinenren dat ze het studentenhuis aan de Phoenixstraat gingen slopen maar volgens mij was die kogel daar veel groter.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 29 mei 2008 @ 15:25:11 #299
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_58989824
Valt wel mee. Ze gebruiken een 2,5 tons sloopkogel
quote:
Ze gebruiken zowel een knijper als de kogel. De knijper om de constructie op bepaalde plaatsen te verzwakken en de kogel voor het grovere werk wat je in het filmpje ziet. De knijper die gebruikt wordt kan maar net bij de bovenste verdieping, ik ben benieuwd hoe ze dat met de overige delen gaan doen waar hij niet bij kan... door de gracht of door delen van het gebouw die behouden moeten blijven.
  zaterdag 31 mei 2008 @ 12:12:10 #300
124676 RobertoCarlos
pi_59029302
Boekencollectie TU overleeft brand
quote:
Boekencollectie TU overleeft brand
Uitgegeven: 31 mei 2008 11:14
Laatst gewijzigd: 31 mei 2008 11:16

DELFT - De spullen uit de bibliotheek en het prentenkabinet van de faculteit Bouwkunde van de TU Delft lijken de grote brand van 13 mei te hebben overleefd.
NU.nl/Wouter Buijs

Een woordvoerder van de universiteit meldde dat zaterdagochtend op het moment dat de berging van de duizenden historische boeken, prenten, kaarten en schetsen werd afgerond.

Na de brand werd gevreesd dat de collectie gehavend uit de strijd zou komen. "Zoals we het nu bekijken, is alles ongeschonden", aldus de zegsman. De spullen worden nog door een gespecialiseerd bedrijf onderzocht.

Berging

De berging van de collectie liet op zich wachten vanwege het instortingsgevaar in het zwaar gehavende faculteitsgebouw.

Eerder werd al wel de verzameling meubelstukken van beroemde ontwerpers als Rietveld en Le Corbusier vrijwel ongeschonden uit de puinhopen gehaald. Deze collectie is miljoenen waard.

Een gespecialiseerd bedrijf was vrijdag begonnen met het weghalen van de collectie in de bibliotheek en het naastgelegen prentenkabinet. Alleen al de bibliotheek bestaat uit een verzameling van ongeveer 40.000 titels uit de 17e, 18e en 19e eeuw.
Van nu.nl
  dinsdag 22 juli 2008 @ 10:57:01 #301
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_60263238
Weinig actie de laatste tijd? Hoor er niks meer over

http://bktoi.bk.tudelft.nl/bkcam/demolition/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: