abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58729919
Ik vind het sowieso onbegrijpelijk dat mensen de brand en instorting van de faculteit associëren met de kwaliteit van de opleiding....
pi_58730056
heeft er iemand recent nog foto's gemaakt hoe het gebouw er nu bijstaat?
en wellicht dat iemand volgende week bij de sloop nog foto's maakt??
geef iemand macht en je leert 'm kennen
pi_58730095
De blamage! en sprinklers! huilers in dit topic snappen er geen aars van. Bovendien zijn er blijkbaar nogal wat misverstanden over wat de werkzaamheden van een architect zijn en wat de inhoud van de opleiding bouwkunde omvat.
Elke student krijgt een basis mee waarin wel degelijk het (globaal) berekenen van constructies en krachtswerking aan bod komt. Daarnaast kun je afstuderen in stedebouw, architectuur, vastgoed & bouwmanagment of bouwtechnologie. Deze laatste is de meest technische van de afstudeerrichtingen. Maar zelfs deze richt zich nog steeds het meest op het ontwikkelen van bouwproducten.
Als architect word je opgeleid tot vormgever. Je bent de creatieve motor in het ontwerpproces. In de praktijk moet een architect kennis van zaken hebben, maar rekent zelf vrijwel niets. Constructieberekeningen zijn de expertise van de constructeur/civiel technicus. Maw: iemand die een opleiding bij de buren heeft genoten.

[ Bericht 0% gewijzigd door SuperMocio op 17-05-2008 21:28:20 ]
I don't know if we're made for each other but this night is made for us.
You've got nothing left to lose and only me to trust.
pi_58730118
kijk, eindelijk iemand die het snap na alle huilers...

overigens las ik dit: http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2008/05/is_toch_leuk.html

't zal toch niet echt waar zijn he?
pi_58730534
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 18:42 schreef shameete het volgende:
kijk, eindelijk iemand die het snap na alle huilers...

overigens las ik dit: http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2008/05/is_toch_leuk.html

't zal toch niet echt waar zijn he?
ik kan het mee niet voorstellen; is iig niet naar de studenten bouwkunde geadresseerd (heb althans niets gekregen).
  zaterdag 17 mei 2008 @ 20:21:32 #231
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_58731626
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 18:40 schreef SuperMocio het volgende:
De blamage! en sprinklers! huilers in dit topic snappen er geen aars van. Bovendien zijn er blijkbaar nogal wat misverstanden over wat de werkzaamheden van een architect zijn en wat de inhoud van de opleiding bouwkunde omvat.
Elke student krijgt een basis mee waarin wel degelijk het (globaal) berekenen van constructies en krachtswerking aan bod komt. Daarnaast kun je afstuderen in stedebouw, architectuur, vastgoed & bouwmanagment of bouwtechnologie. Deze laatste is de meest technische van de afstudeerrichtingen. Maar zelfs deze richt zich nog steeds het meest op het ontwikkelen van bouwproducten.
Als architect word je opgeleid tot vormgever. Je bent de creatieve motor in het ontwerpproces. In de praktijk moet een architect kennis van zaken hebben, maar rekent zelf vrijwel niets. Constructieberekeningen zijn de expertise van de civiel technicus. Maw: iemand die een opleiding bij de buren heeft genoten.
Lo que no se ve es lo que cuenta.
pi_58732741
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 18:27 schreef kurk_droog het volgende:
Ik vind het sowieso onbegrijpelijk dat mensen de brand en instorting van de faculteit associëren met de kwaliteit van de opleiding....
Het is misschien zelfs wel andersom. Ik ben eens in een studentenhuis geweest met 3 studenten elektrotechniek, over knutselen gesproken... Alle bedrading hing houtje-touwtje aan elkaar.
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 15:09 schreef RobertoCarlos het volgende:
Bouwkunde is wel degelijk het opzetten en berekenen van constructies, maar dan van gebiouwen en niet van kunstwerken.
Bij Civiel in Twente (UT dus) kwamen alle type constructie ruim aan bod, en dus niet alleen kunstwerken ook bouwwerken in de utiliteitsbouw en woningbouw. Civiele techniek beslaat de volledige technische kant van alle typen infrastructurele en bouwkundige constructies. Bouwkunde is wat dat betreft echt inferieur aan civiele techniek. Daarom is voor veel constructeursfuncties ook civiele techniek of bouwkunde met een flinke technische aanvulling vereist. En ja ik heb een docent constructieleer wel eens horen klagen dat de architecten altijd met de eer strijken als een wilde creatie het weer eens wint van de zwaartekracht.

[ Bericht 8% gewijzigd door Bolkesteijn op 17-05-2008 21:24:27 ]
pi_58732904
En al die serieuze reacties van die kneusjes bij GS, niemand die zich afvraagt of dit serieus is.

Die kans lijkt mij zo'n 0,1 %
pi_58733023
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 20:21 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Als je aan dezelfde faculteit als ik studeer en je weet het beter: leg jij het dan maar uit. Verder wat Bolkesteijn zegt.
pi_58733453
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 18:51 schreef Demophon het volgende:

[..]

Ik vond het een super lelijk en smakeloos gebouw. Is daarentegen blijkbaar ook nog slecht gebouwd en niet in lijn met het idee dat het meer dan 100 jaar ook nog moest bestaan. Dat een gesprongen waterleiding en een kortsluiting van een koffiezet apparaat een gebouw van bouwkunde zo makkelijk ten gronde kon richten

Dit staaltje van bouwkunst getuigt niet van goede reclame voor de opleiding bouwkunde van de TU Delft.

Jammer alleen van alle boeken en maquettes die verloren zijn gegaan
Gebouwen worden in het algemeen gebouwd met de gedachte dat ze om en nabij de 50 jaar mee moeten gaan
Het is...kiezen of delen; spelen, winnen, verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  zaterdag 17 mei 2008 @ 22:50:52 #236
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_58734504
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 21:15 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Het is misschien zelfs wel andersom. Ik ben eens in een studentenhuis geweest met 3 studenten elektrotechniek, over knutselen gesproken... Alle bedrading hing houtje-touwtje aan elkaar.
[..]

Bij Civiel in Twente (UT dus) kwamen alle type constructie ruim aan bod, en dus niet alleen kunstwerken ook bouwwerken in de utiliteitsbouw en woningbouw. Civiele techniek beslaat de volledige technische kant van alle typen infrastructurele en bouwkundige constructies. Bouwkunde is wat dat betreft echt inferieur aan civiele techniek. Daarom is voor veel constructeursfuncties ook civiele techniek of bouwkunde met een flinke technische aanvulling vereist. En ja ik heb een docent constructieleer wel eens horen klagen dat de architecten altijd met de eer strijken als een wilde creatie het weer eens wint van de zwaartekracht.
wat dus de gewone constructeurs richting is
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_58734772
De afstudeerrichting bouwtechnologie in Delft is niet zondermeer een opleiding tot constructeur. Het zwaartepunt ligt meer bij het ontwikkelen van bouwsystemen en componenten (en de koppeling met het architectonisch ontwerp) dan op de krachtwerking van grote en complexe draagstructuren.
  zondag 18 mei 2008 @ 09:10:40 #238
124676 RobertoCarlos
pi_58738579
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 21:29 schreef SuperMocio het volgende:

[..]

Als je aan dezelfde faculteit als ik studeer en je weet het beter: leg jij het dan maar uit. Verder wat Bolkesteijn zegt.

(je snapt het nog niet, he...)
pi_58740132
quote:
'Gebouw TU Delft voldeed niet aan eisen'
AMSTERDAM - Het faculteitsgebouw van de TU Delft dat afgelopen week uitbrandde, voldeed niet aan de huidige brandveiligheidseisen.

Dat zegt de Delftse brandweercommandant Jan Bron zondag in De Telegraaf. Hij had de leiding over de bluswerkzaamheden.

De brandweer zou bij een recente controle nog hebben geadviseerd om brandcompartimenten aan te leggen. Daardoor kan een brand zich minder snel uitbreiden. De brandweer kon de universiteit niet dwingen het gebouw aan te passen, omdat voor oudere gebouwen andere eisen gelden dan voor nieuwere gebouwen.

Soepeler
Het AD meldde donderdag al dat de bouweisen in de jaren zestig en zeventig veel soepeler waren. De krant wees er op dat de eerste regels voor brandbestrijding in hoogbouw in 1978 zijn ingevoerd. Het pand dat dinsdag en woensdag uitbrandde, dateert uit 1970.

Het Nederlands centrum voor normalisatie NEN, dat normen voorschrijft, wees er vrijdag op dat de veiligheidsvoorschriften in het algemeen minimaal zijn. Ze zouden vooral zijn gericht op het laten ontsnappen van mensen.

Inboedel
Bij een gebouw met veel kostbare inboedel zou een hoger veiligheidsniveau wenselijk zijn. De brandweer kon tijdens de brand onder meer tweehonderd stoelen van beroemde ontwerpers als Gerrit Rietveld redden.

De brand ontstond dinsdag vermoedelijk door kortsluiting in een koffiehoek
van nu.nl
pi_58741893
quote:
Op zondag 18 mei 2008 11:52 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

van nu.nl
Wat een blamage.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zondag 18 mei 2008 @ 14:07:56 #241
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_58742155
Wat een kuttitel van de Telegraaf.
quote:
De brandweer kon de universiteit niet dwingen het gebouw aan te passen, omdat voor oudere gebouwen andere eisen gelden dan voor nieuwere gebouwen.
Het gebouw voldeed dus wel gewoon aan de eisen.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  zondag 18 mei 2008 @ 14:51:32 #242
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_58742903
quote:
Het faculteitsgebouw van de TU Delft dat afgelopen week uitbrandde, voldeed niet aan de huidige brandveiligheidseisen.
Wat een open deur. Ik zal je eens wat vertellen; oude auto's voldoen niet meer aan de huidige veiligheidseisen! Laten we airbags en ABS bouwen in die oude afgeschreven barrels!
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_58744568
quote:
Op zondag 18 mei 2008 14:51 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Wat een open deur. Ik zal je eens wat vertellen; oude auto's voldoen niet meer aan de huidige veiligheidseisen! Laten we airbags en ABS bouwen in die oude afgeschreven barrels!
en als er vervolgens een autofabrikant verongelukt dan gaan we het collectief een blamage noemen!!!!!!
pi_58750000
wat een geweldig stukje tekst op Nu.nl zeg

[ Bericht 61% gewijzigd door shameete op 18-05-2008 21:38:46 ]
  maandag 19 mei 2008 @ 08:10:44 #245
124676 RobertoCarlos
pi_58755655
quote:
Op zondag 18 mei 2008 14:07 schreef zjroentje het volgende:
Wat een kuttitel van de Telegraaf.
[..]

Het gebouw voldeed dus wel gewoon aan de eisen.
Dat dus. Typisch iets voor brandweerlui om dan achteraf te gaan lopen zeiken dat ze het wel eens een keertje gezegd hadden
pi_58755861
op naar het tentenkamp ben benieuwd hoe het karkas erbij staat
  maandag 19 mei 2008 @ 09:18:53 #247
54408 Parzival
Where it happens
pi_58756297
volgens mij zijn ze gewoon hun eigen falen aan het indekken.. laten we wel zijn.. 1 brand in een koffie corner die een heel gebouw weet uit te laten fikken..

ze stonden er met 1 hoogwerkertje die niet eens krachtig genoeg was!..

maarja.. tis sund..
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
  maandag 19 mei 2008 @ 09:28:58 #248
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_58756412
Zo'n kraan met een grote bal is begonnen met de sloop.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_58756909
quote:
Op maandag 19 mei 2008 09:28 schreef Knarf het volgende:
Zo'n kraan met een grote bal is begonnen met de sloop.
pic's?
  maandag 19 mei 2008 @ 10:08:04 #250
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_58757054
quote:
Op maandag 19 mei 2008 09:59 schreef Goover het volgende:

[..]

pic's?
Geen pics.
Zit op mijn werk, en als ik uit mijn raam kijk, zie ik het gebouw 'staan'.

(Voor ingewijden, Delftechpark)
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')