Juist, en wie 's middags examen heeft en afhankelijk is van busvervoer, moet maar zorgen dat ie voor 9.00 uur op school is.quote:Op maandag 19 mei 2008 10:36 schreef sander89 het volgende:
Misschien handig als modje TT verandert, omdat die niet meer klopt voor deze week.
Busvervoer(streek) rijdt din, woe en don alleen tijdens de spits.
Ik ben ook genoodzaakt om thuis te blijven. Ik heb maar 3 u les op deze dagen. Van 10 tot 13:15. En als ik te voet ga moet ik een uur lopen. Eerst een uur treinen sowieso, en dan een uur lopen. Nou, doei.quote:Op maandag 19 mei 2008 14:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Juist, en wie 's middags examen heeft en afhankelijk is van busvervoer, moet maar zorgen dat ie voor 9.00 uur op school is.
Bij mijn zoon in de klas zit een jochie dat van zijn ouders geheel niet naar school hoeft als de bussen staken.
Want zijn ouders werken allebei, en ze willen niet dat hij meerijdt met een andere jongetje uit hetzelfde dorp en uit dezelfde klas.
Tja, want wat geeft het nou als hij 8 dagen mist! Vorige week 2, deze week en volgende week 3 en wie weet hoeveel nog in juni. Dan blijft hij maar een keertje zitten, wat maakt dat nou uit!
Ik zou hem in dat geval in een taxi zetten en dat geld terug eisen van de vervoersmaatschappijen.
Ik hoop dat er heel veel mensen claims gaan indienen.
Taxi! En de rekening bij de busmij. neerleggen.quote:Op maandag 19 mei 2008 14:14 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik ben ook genoodzaakt om thuis te blijven. Ik heb maar 3 u les op deze dagen. Van 10 tot 13:15. En als ik te voet ga moet ik een uur lopen. Eerst een uur treinen sowieso, en dan een uur lopen. Nou, doei.
Nee, want er is niemand die mij 100% garandeert dat ik dat geld terug krijg. Dus ik ga niet zomaar even een taxi bellen.quote:Op maandag 19 mei 2008 14:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Taxi! En de rekening bij de busmij. neerleggen.
Je kunt ook een uur eerder gaan en dan nog 3 uur op een terrasje gaan zitten na schooltijd totdat de bussen weer rijden, vanaf 4 uur.quote:Op maandag 19 mei 2008 15:10 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nee, want er is niemand die mij 100% garandeert dat ik dat geld terug krijg. Dus ik ga niet zomaar even een taxi bellen.
Als ik naar een terras wil, moet ik een u lopenquote:Op maandag 19 mei 2008 15:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Je kunt ook een uur eerder gaan en dan nog 3 uur op een terrasje gaan zitten na schooltijd totdat de bussen weer rijden, vanaf 4 uur.
Ben eigenlijk benieuwd in hoeverre de onderwijsinspectie soepel is met spijbelaars tijdens busstakingen.
Fiets?quote:Op maandag 19 mei 2008 15:19 schreef Qwea het volgende:
[..]
Als ik naar een terras wil, moet ik een u lopenaangezien het terras in het centrum ligt, vlakbij het NS station. Dus, no-go.
Ik kan het niet helpen dat de bussen staken, en aangezien ik geen alternatief vervoer heb, zou de onderwijs inspectie imho moeilijk moeilijk kunnen doen. Alsof ik gevraagd heb of ze even wilden staken
Wie betaald de kosten voor het kopen van een vouwfiets of voor het meenemen van de fiets in de trein 2x per dag? Dat is al gauw 12 euro op een dag. Ik laat mijn gloednieuwe fiets natuurlijk niet op het station staan.quote:
Hoe ga je dat oplossen?quote:Op maandag 19 mei 2008 14:17 schreef MissyMirjaM het volgende:
godver de godver, a.s. woensdag staken ze ook, dan heb ik een sollicitatiegesprek waar ik alleen maar met de bus naartoe kan
ho,ho, en ze krijgen geen einde jaars uitkering meer. Ze krijgen dan volgens mij in totaal maar echt keiweinig extra ofzo.quote:Op maandag 19 mei 2008 23:53 schreef Caesu het volgende:
dat is voor deze en volgende week. daarna totale staking.
maar ze komen er vast wel uit.
vakbonden eisen 3,5%; werkgevers bieden 11,5% over 3 jaar en 1ste kwartier pauze niet uitbetalen.
moeten ze kunnen uitonderhandelen voor een totale staking.
anders kunnen ze het niet uitleggen aan de gedupeerde reizigers.
idd. en wel verontwaardigd zijn dat de bonden er niet op in gaan, en kermen dat het echt niet ruimer kan enzo. ze zouden het liefst willen dat werknemers gratis voor ze werken.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 11:33 schreef Qwea het volgende:
[..]
ho,ho, en ze krijgen geen einde jaars uitkering meer. Ze krijgen dan volgens mij in totaal maar echt keiweinig extra ofzo.
en ; Voor de 13e maand leveren alle medewerkers 17 ATV-dagen en de huidige eindejaarsuitkering van 0,65% in.naaiers
Sue me, maar ik zou ook staken als dit mijn loonaanbod zou zijnquote:Op dinsdag 20 mei 2008 11:52 schreef simmu het volgende:
[..]
idd. en wel verontwaardigd zijn dat de bonden er niet op in gaan, en kermen dat het echt niet ruimer kan enzo. ze zouden het liefst willen dat werknemers gratis voor ze werken.
edit: en dat eerste kwartier pauze niet uitbetalen he: dat eerste kwartier pauze wat ingeroosterd zit he, de meeste chauffeurs kunnen die pauze niet eens nemen, omdat de roosters zo krap opgezet zijn dat ze dan bijna altijd nog rijden.
Ik zou er ook niet blij mee zijn, maar ik zou niet gaan staken en mensen die er niets mee te maken hebben duperen. Ik zou gewoon verder overleg plegen met de directie en als ik dan niet zou krijgen wat ik wil ging ik rondkijken voor een andere baan.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 11:57 schreef Qwea het volgende:
[..]
Sue me, maar ik zou ook staken als dit mijn loonaanbod zou zijn
Zo zie ik het idd ook, het geeft meteen het niveau van de gemiddelde buschauffeur aan, om te janken dusquote:Op dinsdag 20 mei 2008 19:00 schreef Maverick_tfd het volgende:
Helaas is de organisatiegraad onder buschauffeurs zeer hoog (de bereidheid om te staken dus ook). Op mij komt het echter meer over als een beetje rotzooi trappen, beetje de puber uithangen, dat staken.
Ik denk dat de werkgevers de staking gewoon laten uitzieken. Zodra er een algemene staking komt gaat het personeel dat flink in zijn portmonnee voelen, zeker de inhuur en degenen die geen lid van de vakbond zijn. Dan komen er vanzelf een hoop werkwilligen.quote:Op maandag 19 mei 2008 23:53 schreef Caesu het volgende:
dat is voor deze en volgende week. daarna totale staking.
maar ze komen er vast wel uit.
vakbonden eisen 3,5%; werkgevers bieden 11,5% over 3 jaar en 1ste kwartier pauze niet uitbetalen.
moeten ze kunnen uitonderhandelen voor een totale staking.
anders kunnen ze het niet uitleggen aan de gedupeerde reizigers.
Wat je vergeet is dat chauffeurs in het OV op dit moment zwaar overbetaald worden vergeleken met andere werkers op VMBO-niveau. Een chauffeur in het OV verdient per gewerkt uur bijv. 40% meer dan een touringcarchauffeur.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 11:57 schreef Qwea het volgende:
Sue me, maar ik zou ook staken als dit mijn loonaanbod zou zijn
Precies, elk jaar is het weer zover.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 22:12 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Wat je vergeet is dat chauffeurs in het OV op dit moment zwaar overbetaald worden vergeleken met andere werkers op VMBO-niveau. Een chauffeur in het OV verdient per gewerkt uur bijv. 40% meer dan een touringcarchauffeur.
Dat is ook de reden dat de chauffeurs wel klagen en staken, maar vooral geen ontslag nemen en een andere baan zoeken. Ze zouden er dan namelijk zwaar op achteruit gaan.
Inderdaad. Die lui willen met dat staken even bewezen dat ze ook 'belangrijk' zijn. Ze zijn uiteindelijk vast niet uit op loonsverhoging, meer op waardering. Echter kan ik die waardering niet opbrengen, is ook niet mijn taak. De leidinggevende bij die busbedrijven moeten op slimme maar slinkse wijze die chauffeurs inpalmen waardoor ze zich weer belangrijk voelen. Zinnen als 'zonder jullie loopt de economie vast', 'Nederland leunt op jullie' gepaard met woorden als 'ik ben jullie vriend', 'we streven hetzelfde na' of 'we verschillen nauwelijks' zullen de mist doen verdwijnen.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 19:00 schreef Maverick_tfd het volgende:
Helaas is de organisatiegraad onder buschauffeurs zeer hoog (de bereidheid om te staken dus ook). Op mij komt het echter meer over als een beetje rotzooi trappen, beetje de puber uithangen, dat staken.
De werkgevers voelen het ook wel als er gestaakt wordt. Ze moeten een boete betalen per vervallen rit, en dat loopt vlot op.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 22:06 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Ik denk dat de werkgevers de staking gewoon laten uitzieken. Zodra er een algemene staking komt gaat het personeel dat flink in zijn portmonnee voelen, zeker de inhuur en degenen die geen lid van de vakbond zijn. Dan komen er vanzelf een hoop werkwilligen.
Vind het wel overdreven vanwege deze stakingen dat die opeens altijd gehaald en gebracht moet worden, dit is al lang weer over in september en dan rijden ze gewoon weer zoals normaal.quote:Op zondag 25 mei 2008 13:31 schreef Gia het volgende:
Ik overweeg om hem maar niet meer met de bus te laten gaan volgend jaar. Moeten we nog even over spreken. Brengen en halen, misschien van meer kinderen uit de buurt, is dan wel tijdrovend, maar wellicht wel beter.
quote:Op zondag 25 mei 2008 17:26 schreef sander89 het volgende:
[..]
Vind het wel overdreven vanwege deze stakingen dat die opeens altijd gehaatl een gebracht moet worden, dit is al lang weer over in september en dan rijden ze gewoon weer zoals normaal.
quote:Op maandag 19 mei 2008 10:36 schreef sander89 het volgende:
Misschien handig als modje TT veranderd, omdat die niet meer klopt voor deze week.
Busvervoer(streek) rijdt dinsdag, woensdag en donderdag alleen tijdens de spits.
Ik vind dat niet echt overdreven. Dit is precies waarom de eventuele toekomstige gebruikers van OV zo gauw als ze kunnen een auto gaan kopen om van dit soort onbetrouwbare ellende af te zijn. Was in mijn eigen geval nl ook zo. Bovenop de irritatie die de chauffeurs hier onderhand mee over zich afroepen zijn ze ook hier nog voor verantwoordelijk. Goed gedaan chauffeurs!quote:Op zondag 25 mei 2008 17:26 schreef sander89 het volgende:
[..]
Vind het wel overdreven vanwege deze stakingen dat die opeens altijd gehaald en gebracht moet worden, dit is al lang weer over in september en dan rijden ze gewoon weer zoals normaal.
Maar denk als nog geen akkoord is voor 1 juni, dan groot deel van het (steek)bus vervoer plat ligt 1 a 2 weken en dan hopelijk wel een akoord krijgen.
Dit is niet de eerste keer. Vorig jaar waren er ook al stakingen in Brabant. 't Is onderhand ieder jaar te doen.quote:Op zondag 25 mei 2008 17:26 schreef sander89 het volgende:
Vind het wel overdreven vanwege deze stakingen dat die opeens altijd gehaald en gebracht moet worden, dit is al lang weer over in september en dan rijden ze gewoon weer zoals normaal.
Dit zal ook niet de laatste keer zijn dat ze staken maar blijkbaar zien ze dit als enige oplossing. Als je zoon met de trein kan reizen dan kan hij in de middag ook gebruik maken van een voordeelurenkaart waarmee hij het hele jaar 40% korting krijgt na 9.00 uur. In de maanden juli en augustus geldt dit trouwens gewoon de hele dag ivm zomervakantie.quote:Op zondag 25 mei 2008 21:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Dit is niet de eerste keer. Vorig jaar waren er ook al stakingen in Brabant. 't Is onderhand ieder jaar te doen.
En actie voeren, prima, maar doe het dan klantvriendelijk met gratis rijden. De meeste klanten hebben maand- of jaarabonnementen en toch al betaald, dus dat kan alleen maar nieuwe klanten trekken.
Die chauffeurs moeten niet denken dat hun loon omhoog gaat wanneer klanten weglopen/ander vervoer zoeken. Kan hem ook nog met de trein laten gaan, maar dat is nog duurder dan halen/brengen. Maar die stakingen maken het ook duurder. Nu heeft hij een abonnement en het kost me alsnog benzine.
Je weet wel dat ze die dagen tot 9 uur rijden en van 16 tot 19 uur, dus gewoon tijdens de spits.quote:Op zondag 25 mei 2008 22:58 schreef Repeat het volgende:
Ah ik zie het; 27, 28 en 29 mei weer stakingen
Voor een heel jaar lijkt het me goedkoper om gewoon een jaartrajectkaart te kopen. Elke dag een kaartje kopen lijkt me nogal duur. Voor een enkele keer zou dat dan nog wel gaan. 's morgens met de bus in de spits en met de trein terug, maar of dat goedkoper is dan met de auto ophalen betwijfel ik.quote:Op zondag 25 mei 2008 21:42 schreef Cyan het volgende:
[..]
Dit zal ook niet de laatste keer zijn dat ze staken maar blijkbaar zien ze dit als enige oplossing. Als je zoon met de trein kan reizen dan kan hij in de middag ook gebruik maken van een voordeelurenkaart waarmee hij het hele jaar 40% korting krijgt na 9.00 uur. In de maanden juli en augustus geldt dit trouwens gewoon de hele dag ivm zomervakantie.
Idd, zoals het er nu naar uit ziet volledige staking voor onbepaalde tijd, joepiequote:Op woensdag 28 mei 2008 21:24 schreef Caesu het volgende:
ik denk helemaal geen bussen.
dat ze wel reden in de spits was om scholieren tegemoet te komen ivm hun examens.
De buschauffeur die ik sprak vanmiddag zei dat ze zondag plat gaan. VANAF betekend dus ook echt zondag.quote:Op woensdag 28 mei 2008 22:47 schreef teek- het volgende:
Quote van heel stuk terug: 'Vanaf zondag 1 juni wordt overgegaan tot een algemene staking tot nader order.'
Als dat door gaat, is VANAF 1 juni dan dus inclusief 1 juni zelf (dus zondag) of pas DAARNA? Wat wordt er met 'vanaf' bedoeld?? Ik heb een vet groot probleem namelijk als ze op de zondag al gaan staken :-S
Is daar al bericht over en zonee wanneer horen we dat dan waarschijnlijk?
quote:Op woensdag 28 mei 2008 21:59 schreef Caesu het volgende:
ja, eerste tijdvak is dan afgelopen. tweede tijdvak begint 16 juni.
dus ze zouden twee weken kunnen staken zonder dat scholieren die examen moeten doen er last van hebben.
maar ik hoop en verwacht toch wel dat voor 1 juni er een oplossing komt en de staking niet doorgaat...
http://www.telegraaf.nl/b(...)elemaal_plat___.htmlquote:di 27 mei 2008, 20:32
'Streekvervoer helemaal plat'
DEN HAAG - Reizigers moeten ernstig rekening houden met een totale staking in het streekvervoer in grote delen van het land. Die begint zondag en het is volstrekt onduidelijk hoe lang ze gaat duren.
Dinsdag bleek dat de Tweede Kamer en het kabinet geen rol voor zichzelf zien weggelegd bij het oplossen van het slepende cao-conflict in het streekvervoer.
In een debat riep de Socialistische Partij staatssecretaris Tineke Huizinga (Verkeer, ChristenUnie) vergeefs op om de regie te nemen en nieuwe stakingsacties te voorkomen. „Dat ben ik niet van plan”, reageerde de bewindsvrouw. „Ik wil de verantwoordelijkheden daar leggen waar ze horen te liggen.”
Huizinga wilde evenmin iets weten van een pleidooi van de vakbond FNV Bondgenoten voor een eenmalige financiële injectie van 100 miljoen euro voor het streekvervoer. „Dat is domweg staatssteun”, constateerde de politica. Ze erkende wel dat de sector krap bij kas zit door bezuinigingen, hoge dieselprijzen en accijnsverhogingen, maar weigert de portefeuille te trekken.
Kamerleden pleiten nog voor de inzet van externen om de partijen nader tot elkaar te brengen. De namen van OV-ambassadeur Jeltje van Nieuwenhoven en Jan Franssen van het IPO, de koepelorganisatie van provincies, vielen. Maar na afloop van het debat bleek dat de werkgevers en de vakbonden hierover niet op één lijn zitten en dat deze optie dus op dit moment geen serieuze kans maakt.
Begin april liepen de onderhandelingen over een nieuwe cao in het streekvervoer vast. Sindsdien voeren buschauffeurs actie. Deze week rijden buiten de ochtend- en avondspits geen streekbussen in grote delen van het land op dinsdag, woensdag en donderdag.
De acties brengen de werkgevers en vakbonden nog niet nader tot elkaar. De verhoudingen zijn belabberd en vanaf maandag blijven de bussen permanent in de remise. De vakbonden zeggen dat de chauffeurs pas weer gaan rijden, als er zicht is op een oplossing voor de cao-patstelling.
Deze week hebben de acties nog een iets publieksvriendelijker karakter. Honderden buschauffeurs voeren de komende dagen 'voortuinacties' bij de werkgevers op de stoep. Vanuit de werkgevers klonk de afgelopen week het geluid dat de stakingen van de chauffeurs „achtertuinacties” zouden zijn. Daarmee werd geïnsinueerd dat de chauffeurs formeel staken, maar in feite genieten van vrije tijd in hun tuin.
Is er misschien toch een akkoord bereikt?quote:Op donderdag 29 mei 2008 08:25 schreef Take_A_Picture het volgende:
Toch apart. Vanochtend moest ik wel mijn vervoersbewijs laten zien en de buschauffeur ging gewoon stempelen. Veel mensen liepen gewoon door en waren verbaasd dat ze naar hun vervoersbewijs vroeg.
Op 27, 28 en 29 mei hebben de bonden acties aangekondigd in het openbaar vervoer. Met in de spits gratis vervoer, buiten de spits geen vervoer.quote:Op donderdag 29 mei 2008 11:57 schreef Gia het volgende:
[..]
Is er misschien toch een akkoord bereikt?
Heel goed!quote:Op donderdag 29 mei 2008 08:25 schreef Take_A_Picture het volgende:
Toch apart. Vanochtend moest ik wel mijn vervoersbewijs laten zien en de buschauffeur ging gewoon stempelen. Veel mensen liepen gewoon door en waren verbaasd dat ze naar hun vervoersbewijs vroeg.
Heel fout.quote:Op donderdag 29 mei 2008 13:41 schreef kasper het volgende:
[..]
Heel goed!![]()
Een buschauffeur die normaal zijn werk doet en geen misbruik maakt van de door zijn werkgever beschikbaar gestelde bus.
Zou jij het ook acceptabel vinden als bv. KLM piloten actie gaan voeren en iedereen die dat wil gratis laten vliegen naar elke bestemming?quote:Op donderdag 29 mei 2008 13:59 schreef Bommenlegger het volgende:
Heel fout.![]()
Een buschauffeur die zijn diensten aanbied aan zijn werkgever om de bus te besturen die hij heeft staan, maar er verder niks mee kan.
Zoals iedere werknemer in welke sector dan ook zijn diensten aanbied.
En daar verwacht je ook voor betaald te worden.
En daarbij een goede CAO te hebben.
Of jij moet voor je hobby werken? (als je al werkt)
Erg mooie vergelijkingquote:Op donderdag 29 mei 2008 14:31 schreef kasper het volgende:
[..]
Zou jij het ook acceptabel vinden als bv. KLM piloten actie gaan voeren en iedereen die dat wil gratis laten vliegen naar elke bestemming?
Zoals voorgaande post: wat een vergelijking.quote:Op donderdag 29 mei 2008 14:31 schreef kasper het volgende:
[..]
Zou jij het ook acceptabel vinden als bv. KLM piloten actie gaan voeren en iedereen die dat wil gratis laten vliegen naar elke bestemming?
Ik heb gelukkig voor 2 dagen vervoer weten te regelen. Alleen dinsdag zit ik met een probleem. Misschien toch maar een taxi naar het station en het proberen te declareren?quote:Op donderdag 29 mei 2008 16:37 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Ik ga best wel een groot probleem hebben als ze zondag de hele boel plat gooien.
Jup, staat al helemaal vast.quote:Op donderdag 29 mei 2008 23:53 schreef teek- het volgende:
En, is er al wat bekend of er al een akkoord is bereikt? Ben toch wel benieuwd of er vanaf zondag nog gestaakt gaat worden....
je vind het doodnormaal dat je medeburgers voor nop werken.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 11:43 schreef charleen het volgende:Wat hebben wij als gewone, afhankelijk van het ov, burger toch fout gedaan dat wij zo gestraft worden?
1. Dat zie mij niet schrijvenquote:Op vrijdag 30 mei 2008 12:07 schreef simmu het volgende:
[..]
je vind het doodnormaal dat je medeburgers voor nop werken.
het is net zoveel jouw schuld als de schuld van die chauffeurs. je kan het ook omdraaien weet je: waarom zou een chauffeur zich drukmaken over mensen (de mensen die altijd en op tijd met de bus willen) terwijl diezelfde mensen alleen maar klagen, geen enkel begrip voor de situatie hebben en zich al zeker niet in de materie wensen te verdiepen "want dat is niet hun probleem"?quote:Op vrijdag 30 mei 2008 12:43 schreef charleen het volgende:
[..]
1. Dat zie mij niet schrijven
en
2. Is dat mijn schuld???
Ik vind het prima dat ze staken. Maar dat hoeft niet ten kostte te gaan van alle reizigers die afhankelijk zijn van het busvervoer. Dat ze gewoon helemaal niet rijden is gewoon lekker makkelijk voor hunzelf, lekker iedere dag thuis zitten. Wat is er mis met gewoon aan de diensten houden en de reizigers gratis mee laten gaan. Zijn de bedirjven nog meer geld kwijt, maar de reizigers kunnen gewoon reizen.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 14:07 schreef simmu het volgende:
[..]
het is net zoveel jouw schuld als de schuld van die chauffeurs. je kan het ook omdraaien weet je: waarom zou een chauffeur zich drukmaken over mensen (de mensen die altijd en op tijd met de bus willen) terwijl diezelfde mensen alleen maar klagen, geen enkel begrip voor de situatie hebben en zich al zeker niet in de materie wensen te verdiepen "want dat is niet hun probleem"?
heeft iemand hier nu bijvoorbeeld eigenlijk wel in de gaten dat het genereuze bod van de werkgevers neerkomt op 3 jaar lang 2% erbij (da's dus minder dan inflatie he! en dat na een loonstop van een stevig aantal jaren!) en een verslechtering van de arbeidsvoorwaarden (wat overigens ook tegen het belang van, jawel, jullie reizigers! is)?
ik snap om te beginnen niet dat de overheid niet ingrijpt, want sommige eisen zijn op zijn minst dubieus en behoorlijk nadelig voor de uitvoering van de rijtijdenwet, om maar eens iets te noemen. stop jij je kind graag in een bus bij een overwerkte chauffeur? bedenk je wel dat ze willen dat het normaal is om bijvoorbeeld 6 dagen achter elkaar 's ochtends om half 6 te beginnen, in een keer door tot 12 uur (dat is 6 1/2 uur rijden aan een stuk door he!), dan 's avonds hetzelfde geintje nog een keer (dat noemt men een gebroken dienst). zoiets doe je zelf niet eens als je op vakantie gaat, maar heej! lekker boeie: tis je koter maar die bij die vent in de bus zit dan he!
mijn punt is het volgende: dit conflict raakt de reizigers heus niet alleen in de "het is zo onhandig", het is zeker ook in het belang van voornoemde reizigers dat buschaufferus fatsoenlijke arbeidsvoorwaarden hebben!
quote:Op vrijdag 30 mei 2008 14:13 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik vind het prima dat ze staken. Maar dat hoeft niet ten kostte te gaan van alle reizigers die afhankelijk zijn van het busvervoer. Dat ze gewoon helemaal niet rijden is gewoon lekker makkelijk voor hunzelf, lekker iedere dag thuis zitten. Wat is er mis met gewoon aan de diensten houden en de reizigers gratis mee laten gaan. Zijn de bedirjven nog meer geld kwijt, maar de reizigers kunnen gewoon reizen.
Met dit soort acties winnen ze mijn sympathie niet mee.
Weet ik niet zeker, hoor. Mijn zoon zei dat een mevrouw bij de uitrit van Neckerspoel de bussen aanhield en aankondigde dat ze gingen staken. Of zij van de bond is weet ik dus niet, da's maar een gokje.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 16:45 schreef gr8w8 het volgende:
Hmz, de manier waarop klinkt als een wilde actie. Slechte zet voor de bonden als ze er inderdaad bij betrokken zijn.
Ik had er net ook nog even last van rond half 5. Kwam voor mij compleet uit het niets vallen en ik zie dus absoluut er niet van in hoe dit bijdraagt aan het hele geheel. Het enige wat je bereikt is irritatie van de klantenquote:Op vrijdag 30 mei 2008 15:52 schreef Gia het volgende:
Ook lekker: Een onaangekondigde actie. Gooien ze nu net om 15.00 het werk plat. Bussen werden tegen gehouden door lui van de vakbond en reizigers konden ter plekke uitstappen. Weer ik weet niet hoeveel mensen gestrand op de stations. In elk geval in Eindhoven.
Mijn zoon belde om 15.10. Of ik maar even naar Eindhoven wilde rijden.
Kutactie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |