abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 25 mei 2008 @ 13:31:36 #141
3542 Gia
User under construction
pi_58896994
Als gevolg van die stakingen heb je ook na 4 uur geen bus. Want die zit bij de eerste halte al meteen vol en rijdt bij alle volgende haltes gewoon door.

Heeft mijn zoon dinsdag meegemaakt. Zelfs tot 2 keer toe stopte de bus niet bij die halte, waardoor hij dus uiteindelijk ook de aansluiting op het station miste.

Ik overweeg om hem maar niet meer met de bus te laten gaan volgend jaar. Moeten we nog even over spreken. Brengen en halen, misschien van meer kinderen uit de buurt, is dan wel tijdrovend, maar wellicht wel beter.
pi_58901661
Ik vrees voor > 1 juni
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_58901947
quote:
Op zondag 25 mei 2008 13:31 schreef Gia het volgende:
Ik overweeg om hem maar niet meer met de bus te laten gaan volgend jaar. Moeten we nog even over spreken. Brengen en halen, misschien van meer kinderen uit de buurt, is dan wel tijdrovend, maar wellicht wel beter.
Vind het wel overdreven vanwege deze stakingen dat die opeens altijd gehaald en gebracht moet worden, dit is al lang weer over in september en dan rijden ze gewoon weer zoals normaal.

Maar denk als nog geen akkoord is voor 1 juni, dan groot deel van het (steek)bus vervoer plat ligt 1 a 2 weken en dan hopelijk wel een akoord krijgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door sander89 op 25-05-2008 17:54:25 ]
............................
pi_58902227
quote:
Op zondag 25 mei 2008 17:26 schreef sander89 het volgende:

[..]

Vind het wel overdreven vanwege deze stakingen dat die opeens altijd gehaatl een gebracht moet worden, dit is al lang weer over in september en dan rijden ze gewoon weer zoals normaal.

Ben ik met je eens. Omdat de bussen nu staken moet je je nu al druk maken om volgend school jaar?
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_58902860
Kan trouwens nog modje de TT wijzigen?
quote:
Op maandag 19 mei 2008 10:36 schreef sander89 het volgende:
Misschien handig als modje TT veranderd, omdat die niet meer klopt voor deze week.

Busvervoer(streek) rijdt dinsdag, woensdag en donderdag alleen tijdens de spits.
pi_58905511
quote:

[..]

Vind het wel overdreven vanwege deze stakingen dat die opeens altijd gehaald en gebracht moet worden, dit is al lang weer over in september en dan rijden ze gewoon weer zoals normaal.

Maar denk als nog geen akkoord is voor 1 juni, dan groot deel van het (steek)bus vervoer plat ligt 1 a 2 weken en dan hopelijk wel een akoord krijgen.
Ik vind dat niet echt overdreven. Dit is precies waarom de eventuele toekomstige gebruikers van OV zo gauw als ze kunnen een auto gaan kopen om van dit soort onbetrouwbare ellende af te zijn. Was in mijn eigen geval nl ook zo. Bovenop de irritatie die de chauffeurs hier onderhand mee over zich afroepen zijn ze ook hier nog voor verantwoordelijk. Goed gedaan chauffeurs!
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
  zondag 25 mei 2008 @ 20:40:37 #147
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_58905658
Ik moet eerlijk zeggen dat ik vanwege de stakingen toch ook hard aan het nadenken ben over een definitief alternatief voor het OV.
Dit jaar is het wel extreem met de stakingen, maar er zijn toch in de afgelopen 10 jaar ettelijke keren geweest dat ik vrij heb moeten nemen vanwege stakingen. En voor mij is de maat nu eigenlijk ook vol, zeker als de stakingen voor onbepaalde tijd vanaf 1 juni doorgaan.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 25 mei 2008 @ 21:20:54 #148
3542 Gia
User under construction
pi_58906417
quote:

Dit is niet de eerste keer. Vorig jaar waren er ook al stakingen in Brabant. 't Is onderhand ieder jaar te doen.
En actie voeren, prima, maar doe het dan klantvriendelijk met gratis rijden. De meeste klanten hebben maand- of jaarabonnementen en toch al betaald, dus dat kan alleen maar nieuwe klanten trekken.

Die chauffeurs moeten niet denken dat hun loon omhoog gaat wanneer klanten weglopen/ander vervoer zoeken. Kan hem ook nog met de trein laten gaan, maar dat is nog duurder dan halen/brengen. Maar die stakingen maken het ook duurder. Nu heeft hij een abonnement en het kost me alsnog benzine.
pi_58906846
quote:
Op zondag 25 mei 2008 21:20 schreef Gia het volgende:

[..]

Dit is niet de eerste keer. Vorig jaar waren er ook al stakingen in Brabant. 't Is onderhand ieder jaar te doen.
En actie voeren, prima, maar doe het dan klantvriendelijk met gratis rijden. De meeste klanten hebben maand- of jaarabonnementen en toch al betaald, dus dat kan alleen maar nieuwe klanten trekken.

Die chauffeurs moeten niet denken dat hun loon omhoog gaat wanneer klanten weglopen/ander vervoer zoeken. Kan hem ook nog met de trein laten gaan, maar dat is nog duurder dan halen/brengen. Maar die stakingen maken het ook duurder. Nu heeft hij een abonnement en het kost me alsnog benzine.
Dit zal ook niet de laatste keer zijn dat ze staken maar blijkbaar zien ze dit als enige oplossing. Als je zoon met de trein kan reizen dan kan hij in de middag ook gebruik maken van een voordeelurenkaart waarmee hij het hele jaar 40% korting krijgt na 9.00 uur. In de maanden juli en augustus geldt dit trouwens gewoon de hele dag ivm zomervakantie.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_58907905
Al iets bekend over aankomende week?
  zondag 25 mei 2008 @ 22:41:35 #151
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_58908269
ja, ze staken
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_58908681
Ah ik zie het; 27, 28 en 29 mei weer stakingen
pi_58909923
quote:
Op zondag 25 mei 2008 22:58 schreef Repeat het volgende:
Ah ik zie het; 27, 28 en 29 mei weer stakingen
Je weet wel dat ze die dagen tot 9 uur rijden en van 16 tot 19 uur, dus gewoon tijdens de spits.

Ik heb het ook helemaal gehad nu met die stakingen ook al heb ik niet super veel last van, maar een keer echt last gehad moest toen meteen 3 uur wachten omdat om 16 uur de bussen pas reden.
pi_58912582
Donderdag word weer leuk. Kan ik naar school fietsen (1 uur), dan terug fietsen, 's avonds weer naar utrecht fietsen en dan 's nachts weer terug (concert). Totaal 4 uur fietsen. Ik denk dat je me daarna wel kan opvegen, want ik ben niet echt sportief
  maandag 26 mei 2008 @ 10:13:56 #155
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_58913845
Donderdag heb ik om 12 uur een tentamen op de Uithof in Utrecht . Nog even kijken hoe ik daar dan terecht ga komen.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  maandag 26 mei 2008 @ 10:43:23 #156
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_58914382
De GVU rijdt wel, dus volgens mij kun je vanaf station Utrecht CS gewoon met lijn 12 naar de Uithof.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 26 mei 2008 @ 10:46:26 #157
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_58914433
Ah, dat is dan wel erg handig .
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  maandag 26 mei 2008 @ 13:58:46 #158
3542 Gia
User under construction
pi_58918797
quote:
Op zondag 25 mei 2008 21:42 schreef Cyan het volgende:

[..]

Dit zal ook niet de laatste keer zijn dat ze staken maar blijkbaar zien ze dit als enige oplossing. Als je zoon met de trein kan reizen dan kan hij in de middag ook gebruik maken van een voordeelurenkaart waarmee hij het hele jaar 40% korting krijgt na 9.00 uur. In de maanden juli en augustus geldt dit trouwens gewoon de hele dag ivm zomervakantie.
Voor een heel jaar lijkt het me goedkoper om gewoon een jaartrajectkaart te kopen. Elke dag een kaartje kopen lijkt me nogal duur. Voor een enkele keer zou dat dan nog wel gaan. 's morgens met de bus in de spits en met de trein terug, maar of dat goedkoper is dan met de auto ophalen betwijfel ik.

Ben met de auto op en neer, zo'n 2,50 kwijt. Dus 5 euro per dag.

Maar goed, zit wat dit betreft nu een toch een beetje in dubio. Aan de ene kant is het de zelfstandigheid van het kind om zelf naar school te gaan met de bus, aan de andere kant scheelt het hem ongeveer anderhalf uur per dag als ik hem breng en ophaal. Hij is nu soms om 15.05 uit, eer hij dan bij de bushalte is en met de bus weer op het station, heeft hij net de bus van 15.18 gemist en moet dan wachten op de bus van 15.48. Hij is dan pas om 16.30 thuis. Haal ik hem op om 15.05, dan is hij om 15.30, uiterlijk, thuis. Scheelt een uur.

Maar ja, wat is wijsheid. Het zou leuk zijn als meer kinderen uit helmond mee zouden kunnen rijden. Dan is het voor iedereen gezelliger en sowieso goedkoper.
pi_58973007
Na morgen zullen we het wel weten maar men zinspeelt al op een staking voor onbepaalde tijd vanaf 1 juni, maar zou dat dan zijn (zoals de eerste 2 dagen) helemáál geen busverkeer zijn of zoals nu alleen in de spits rijden?
pi_58973146
ik denk helemaal geen bussen.
dat ze wel reden in de spits was om scholieren tegemoet te komen ivm hun examens.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')