Juist, en wie 's middags examen heeft en afhankelijk is van busvervoer, moet maar zorgen dat ie voor 9.00 uur op school is.quote:Op maandag 19 mei 2008 10:36 schreef sander89 het volgende:
Misschien handig als modje TT verandert, omdat die niet meer klopt voor deze week.
Busvervoer(streek) rijdt din, woe en don alleen tijdens de spits.
Ik ben ook genoodzaakt om thuis te blijven. Ik heb maar 3 u les op deze dagen. Van 10 tot 13:15. En als ik te voet ga moet ik een uur lopen. Eerst een uur treinen sowieso, en dan een uur lopen. Nou, doei.quote:Op maandag 19 mei 2008 14:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Juist, en wie 's middags examen heeft en afhankelijk is van busvervoer, moet maar zorgen dat ie voor 9.00 uur op school is.
Bij mijn zoon in de klas zit een jochie dat van zijn ouders geheel niet naar school hoeft als de bussen staken.
Want zijn ouders werken allebei, en ze willen niet dat hij meerijdt met een andere jongetje uit hetzelfde dorp en uit dezelfde klas.
Tja, want wat geeft het nou als hij 8 dagen mist! Vorige week 2, deze week en volgende week 3 en wie weet hoeveel nog in juni. Dan blijft hij maar een keertje zitten, wat maakt dat nou uit!
Ik zou hem in dat geval in een taxi zetten en dat geld terug eisen van de vervoersmaatschappijen.
Ik hoop dat er heel veel mensen claims gaan indienen.
Taxi! En de rekening bij de busmij. neerleggen.quote:Op maandag 19 mei 2008 14:14 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik ben ook genoodzaakt om thuis te blijven. Ik heb maar 3 u les op deze dagen. Van 10 tot 13:15. En als ik te voet ga moet ik een uur lopen. Eerst een uur treinen sowieso, en dan een uur lopen. Nou, doei.
Nee, want er is niemand die mij 100% garandeert dat ik dat geld terug krijg. Dus ik ga niet zomaar even een taxi bellen.quote:Op maandag 19 mei 2008 14:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Taxi! En de rekening bij de busmij. neerleggen.
Je kunt ook een uur eerder gaan en dan nog 3 uur op een terrasje gaan zitten na schooltijd totdat de bussen weer rijden, vanaf 4 uur.quote:Op maandag 19 mei 2008 15:10 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nee, want er is niemand die mij 100% garandeert dat ik dat geld terug krijg. Dus ik ga niet zomaar even een taxi bellen.
Als ik naar een terras wil, moet ik een u lopenquote:Op maandag 19 mei 2008 15:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Je kunt ook een uur eerder gaan en dan nog 3 uur op een terrasje gaan zitten na schooltijd totdat de bussen weer rijden, vanaf 4 uur.
Ben eigenlijk benieuwd in hoeverre de onderwijsinspectie soepel is met spijbelaars tijdens busstakingen.
Fiets?quote:Op maandag 19 mei 2008 15:19 schreef Qwea het volgende:
[..]
Als ik naar een terras wil, moet ik een u lopenaangezien het terras in het centrum ligt, vlakbij het NS station. Dus, no-go.
Ik kan het niet helpen dat de bussen staken, en aangezien ik geen alternatief vervoer heb, zou de onderwijs inspectie imho moeilijk moeilijk kunnen doen. Alsof ik gevraagd heb of ze even wilden staken
Wie betaald de kosten voor het kopen van een vouwfiets of voor het meenemen van de fiets in de trein 2x per dag? Dat is al gauw 12 euro op een dag. Ik laat mijn gloednieuwe fiets natuurlijk niet op het station staan.quote:
Hoe ga je dat oplossen?quote:Op maandag 19 mei 2008 14:17 schreef MissyMirjaM het volgende:
godver de godver, a.s. woensdag staken ze ook, dan heb ik een sollicitatiegesprek waar ik alleen maar met de bus naartoe kan
ho,ho, en ze krijgen geen einde jaars uitkering meer. Ze krijgen dan volgens mij in totaal maar echt keiweinig extra ofzo.quote:Op maandag 19 mei 2008 23:53 schreef Caesu het volgende:
dat is voor deze en volgende week. daarna totale staking.
maar ze komen er vast wel uit.
vakbonden eisen 3,5%; werkgevers bieden 11,5% over 3 jaar en 1ste kwartier pauze niet uitbetalen.
moeten ze kunnen uitonderhandelen voor een totale staking.
anders kunnen ze het niet uitleggen aan de gedupeerde reizigers.
idd. en wel verontwaardigd zijn dat de bonden er niet op in gaan, en kermen dat het echt niet ruimer kan enzo. ze zouden het liefst willen dat werknemers gratis voor ze werken.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 11:33 schreef Qwea het volgende:
[..]
ho,ho, en ze krijgen geen einde jaars uitkering meer. Ze krijgen dan volgens mij in totaal maar echt keiweinig extra ofzo.
en ; Voor de 13e maand leveren alle medewerkers 17 ATV-dagen en de huidige eindejaarsuitkering van 0,65% in.naaiers
Sue me, maar ik zou ook staken als dit mijn loonaanbod zou zijnquote:Op dinsdag 20 mei 2008 11:52 schreef simmu het volgende:
[..]
idd. en wel verontwaardigd zijn dat de bonden er niet op in gaan, en kermen dat het echt niet ruimer kan enzo. ze zouden het liefst willen dat werknemers gratis voor ze werken.
edit: en dat eerste kwartier pauze niet uitbetalen he: dat eerste kwartier pauze wat ingeroosterd zit he, de meeste chauffeurs kunnen die pauze niet eens nemen, omdat de roosters zo krap opgezet zijn dat ze dan bijna altijd nog rijden.
Ik zou er ook niet blij mee zijn, maar ik zou niet gaan staken en mensen die er niets mee te maken hebben duperen. Ik zou gewoon verder overleg plegen met de directie en als ik dan niet zou krijgen wat ik wil ging ik rondkijken voor een andere baan.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 11:57 schreef Qwea het volgende:
[..]
Sue me, maar ik zou ook staken als dit mijn loonaanbod zou zijn
Zo zie ik het idd ook, het geeft meteen het niveau van de gemiddelde buschauffeur aan, om te janken dusquote:Op dinsdag 20 mei 2008 19:00 schreef Maverick_tfd het volgende:
Helaas is de organisatiegraad onder buschauffeurs zeer hoog (de bereidheid om te staken dus ook). Op mij komt het echter meer over als een beetje rotzooi trappen, beetje de puber uithangen, dat staken.
Ik denk dat de werkgevers de staking gewoon laten uitzieken. Zodra er een algemene staking komt gaat het personeel dat flink in zijn portmonnee voelen, zeker de inhuur en degenen die geen lid van de vakbond zijn. Dan komen er vanzelf een hoop werkwilligen.quote:Op maandag 19 mei 2008 23:53 schreef Caesu het volgende:
dat is voor deze en volgende week. daarna totale staking.
maar ze komen er vast wel uit.
vakbonden eisen 3,5%; werkgevers bieden 11,5% over 3 jaar en 1ste kwartier pauze niet uitbetalen.
moeten ze kunnen uitonderhandelen voor een totale staking.
anders kunnen ze het niet uitleggen aan de gedupeerde reizigers.
Wat je vergeet is dat chauffeurs in het OV op dit moment zwaar overbetaald worden vergeleken met andere werkers op VMBO-niveau. Een chauffeur in het OV verdient per gewerkt uur bijv. 40% meer dan een touringcarchauffeur.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 11:57 schreef Qwea het volgende:
Sue me, maar ik zou ook staken als dit mijn loonaanbod zou zijn
Precies, elk jaar is het weer zover.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 22:12 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Wat je vergeet is dat chauffeurs in het OV op dit moment zwaar overbetaald worden vergeleken met andere werkers op VMBO-niveau. Een chauffeur in het OV verdient per gewerkt uur bijv. 40% meer dan een touringcarchauffeur.
Dat is ook de reden dat de chauffeurs wel klagen en staken, maar vooral geen ontslag nemen en een andere baan zoeken. Ze zouden er dan namelijk zwaar op achteruit gaan.
Inderdaad. Die lui willen met dat staken even bewezen dat ze ook 'belangrijk' zijn. Ze zijn uiteindelijk vast niet uit op loonsverhoging, meer op waardering. Echter kan ik die waardering niet opbrengen, is ook niet mijn taak. De leidinggevende bij die busbedrijven moeten op slimme maar slinkse wijze die chauffeurs inpalmen waardoor ze zich weer belangrijk voelen. Zinnen als 'zonder jullie loopt de economie vast', 'Nederland leunt op jullie' gepaard met woorden als 'ik ben jullie vriend', 'we streven hetzelfde na' of 'we verschillen nauwelijks' zullen de mist doen verdwijnen.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 19:00 schreef Maverick_tfd het volgende:
Helaas is de organisatiegraad onder buschauffeurs zeer hoog (de bereidheid om te staken dus ook). Op mij komt het echter meer over als een beetje rotzooi trappen, beetje de puber uithangen, dat staken.
De werkgevers voelen het ook wel als er gestaakt wordt. Ze moeten een boete betalen per vervallen rit, en dat loopt vlot op.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 22:06 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Ik denk dat de werkgevers de staking gewoon laten uitzieken. Zodra er een algemene staking komt gaat het personeel dat flink in zijn portmonnee voelen, zeker de inhuur en degenen die geen lid van de vakbond zijn. Dan komen er vanzelf een hoop werkwilligen.
Vind het wel overdreven vanwege deze stakingen dat die opeens altijd gehaald en gebracht moet worden, dit is al lang weer over in september en dan rijden ze gewoon weer zoals normaal.quote:Op zondag 25 mei 2008 13:31 schreef Gia het volgende:
Ik overweeg om hem maar niet meer met de bus te laten gaan volgend jaar. Moeten we nog even over spreken. Brengen en halen, misschien van meer kinderen uit de buurt, is dan wel tijdrovend, maar wellicht wel beter.
quote:Op zondag 25 mei 2008 17:26 schreef sander89 het volgende:
[..]
Vind het wel overdreven vanwege deze stakingen dat die opeens altijd gehaatl een gebracht moet worden, dit is al lang weer over in september en dan rijden ze gewoon weer zoals normaal.
quote:Op maandag 19 mei 2008 10:36 schreef sander89 het volgende:
Misschien handig als modje TT veranderd, omdat die niet meer klopt voor deze week.
Busvervoer(streek) rijdt dinsdag, woensdag en donderdag alleen tijdens de spits.
Ik vind dat niet echt overdreven. Dit is precies waarom de eventuele toekomstige gebruikers van OV zo gauw als ze kunnen een auto gaan kopen om van dit soort onbetrouwbare ellende af te zijn. Was in mijn eigen geval nl ook zo. Bovenop de irritatie die de chauffeurs hier onderhand mee over zich afroepen zijn ze ook hier nog voor verantwoordelijk. Goed gedaan chauffeurs!quote:Op zondag 25 mei 2008 17:26 schreef sander89 het volgende:
[..]
Vind het wel overdreven vanwege deze stakingen dat die opeens altijd gehaald en gebracht moet worden, dit is al lang weer over in september en dan rijden ze gewoon weer zoals normaal.
Maar denk als nog geen akkoord is voor 1 juni, dan groot deel van het (steek)bus vervoer plat ligt 1 a 2 weken en dan hopelijk wel een akoord krijgen.
Dit is niet de eerste keer. Vorig jaar waren er ook al stakingen in Brabant. 't Is onderhand ieder jaar te doen.quote:Op zondag 25 mei 2008 17:26 schreef sander89 het volgende:
Vind het wel overdreven vanwege deze stakingen dat die opeens altijd gehaald en gebracht moet worden, dit is al lang weer over in september en dan rijden ze gewoon weer zoals normaal.
Dit zal ook niet de laatste keer zijn dat ze staken maar blijkbaar zien ze dit als enige oplossing. Als je zoon met de trein kan reizen dan kan hij in de middag ook gebruik maken van een voordeelurenkaart waarmee hij het hele jaar 40% korting krijgt na 9.00 uur. In de maanden juli en augustus geldt dit trouwens gewoon de hele dag ivm zomervakantie.quote:Op zondag 25 mei 2008 21:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Dit is niet de eerste keer. Vorig jaar waren er ook al stakingen in Brabant. 't Is onderhand ieder jaar te doen.
En actie voeren, prima, maar doe het dan klantvriendelijk met gratis rijden. De meeste klanten hebben maand- of jaarabonnementen en toch al betaald, dus dat kan alleen maar nieuwe klanten trekken.
Die chauffeurs moeten niet denken dat hun loon omhoog gaat wanneer klanten weglopen/ander vervoer zoeken. Kan hem ook nog met de trein laten gaan, maar dat is nog duurder dan halen/brengen. Maar die stakingen maken het ook duurder. Nu heeft hij een abonnement en het kost me alsnog benzine.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |