abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 mei 2008 @ 10:27:25 #101
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_58757371
och, ik snap ze wel hoor
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_58757536
Misschien handig als modje TT verandert, omdat die niet meer klopt voor deze week.

Busvervoer(streek) rijdt din, woe en don alleen tijdens de spits.
............................
  maandag 19 mei 2008 @ 14:07:28 #103
3542 Gia
User under construction
pi_58761294
quote:
Op maandag 19 mei 2008 10:36 schreef sander89 het volgende:
Misschien handig als modje TT verandert, omdat die niet meer klopt voor deze week.

Busvervoer(streek) rijdt din, woe en don alleen tijdens de spits.
Juist, en wie 's middags examen heeft en afhankelijk is van busvervoer, moet maar zorgen dat ie voor 9.00 uur op school is.

Bij mijn zoon in de klas zit een jochie dat van zijn ouders geheel niet naar school hoeft als de bussen staken.
Want zijn ouders werken allebei, en ze willen niet dat hij meerijdt met een andere jongetje uit hetzelfde dorp en uit dezelfde klas.
Tja, want wat geeft het nou als hij 8 dagen mist! Vorige week 2, deze week en volgende week 3 en wie weet hoeveel nog in juni. Dan blijft hij maar een keertje zitten, wat maakt dat nou uit!

Ik zou hem in dat geval in een taxi zetten en dat geld terug eisen van de vervoersmaatschappijen.

Ik hoop dat er heel veel mensen claims gaan indienen.
  maandag 19 mei 2008 @ 14:14:48 #104
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_58761412
quote:
Op maandag 19 mei 2008 14:07 schreef Gia het volgende:

[..]

Juist, en wie 's middags examen heeft en afhankelijk is van busvervoer, moet maar zorgen dat ie voor 9.00 uur op school is.

Bij mijn zoon in de klas zit een jochie dat van zijn ouders geheel niet naar school hoeft als de bussen staken.
Want zijn ouders werken allebei, en ze willen niet dat hij meerijdt met een andere jongetje uit hetzelfde dorp en uit dezelfde klas.
Tja, want wat geeft het nou als hij 8 dagen mist! Vorige week 2, deze week en volgende week 3 en wie weet hoeveel nog in juni. Dan blijft hij maar een keertje zitten, wat maakt dat nou uit!

Ik zou hem in dat geval in een taxi zetten en dat geld terug eisen van de vervoersmaatschappijen.

Ik hoop dat er heel veel mensen claims gaan indienen.
Ik ben ook genoodzaakt om thuis te blijven. Ik heb maar 3 u les op deze dagen. Van 10 tot 13:15. En als ik te voet ga moet ik een uur lopen. Eerst een uur treinen sowieso, en dan een uur lopen. Nou, doei.
  maandag 19 mei 2008 @ 14:15:38 #105
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_58761431
staken ze deze week weer?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  maandag 19 mei 2008 @ 14:17:32 #106
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_58761472
godver de godver, a.s. woensdag staken ze ook, dan heb ik een sollicitatiegesprek waar ik alleen maar met de bus naartoe kan
  maandag 19 mei 2008 @ 14:28:34 #107
3542 Gia
User under construction
pi_58761649
quote:
Op maandag 19 mei 2008 14:14 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik ben ook genoodzaakt om thuis te blijven. Ik heb maar 3 u les op deze dagen. Van 10 tot 13:15. En als ik te voet ga moet ik een uur lopen. Eerst een uur treinen sowieso, en dan een uur lopen. Nou, doei.
Taxi! En de rekening bij de busmij. neerleggen.
  maandag 19 mei 2008 @ 15:10:36 #108
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_58762409
quote:
Op maandag 19 mei 2008 14:28 schreef Gia het volgende:

[..]

Taxi! En de rekening bij de busmij. neerleggen.
Nee, want er is niemand die mij 100% garandeert dat ik dat geld terug krijg. Dus ik ga niet zomaar even een taxi bellen.
  maandag 19 mei 2008 @ 15:13:06 #109
3542 Gia
User under construction
pi_58762466
quote:
Op maandag 19 mei 2008 15:10 schreef Qwea het volgende:

[..]

Nee, want er is niemand die mij 100% garandeert dat ik dat geld terug krijg. Dus ik ga niet zomaar even een taxi bellen.
Je kunt ook een uur eerder gaan en dan nog 3 uur op een terrasje gaan zitten na schooltijd totdat de bussen weer rijden, vanaf 4 uur.

Ben eigenlijk benieuwd in hoeverre de onderwijsinspectie soepel is met spijbelaars tijdens busstakingen.
  maandag 19 mei 2008 @ 15:19:15 #110
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_58762599
quote:
Op maandag 19 mei 2008 15:13 schreef Gia het volgende:

[..]

Je kunt ook een uur eerder gaan en dan nog 3 uur op een terrasje gaan zitten na schooltijd totdat de bussen weer rijden, vanaf 4 uur.

Ben eigenlijk benieuwd in hoeverre de onderwijsinspectie soepel is met spijbelaars tijdens busstakingen.
Als ik naar een terras wil, moet ik een u lopen aangezien het terras in het centrum ligt, vlakbij het NS station. Dus, no-go.

Ik kan het niet helpen dat de bussen staken, en aangezien ik geen alternatief vervoer heb, zou de onderwijs inspectie imho moeilijk moeilijk kunnen doen. Alsof ik gevraagd heb of ze even wilden staken
  maandag 19 mei 2008 @ 15:20:56 #111
3542 Gia
User under construction
pi_58762625
quote:
Op maandag 19 mei 2008 15:19 schreef Qwea het volgende:

[..]

Als ik naar een terras wil, moet ik een u lopen aangezien het terras in het centrum ligt, vlakbij het NS station. Dus, no-go.

Ik kan het niet helpen dat de bussen staken, en aangezien ik geen alternatief vervoer heb, zou de onderwijs inspectie imho moeilijk moeilijk kunnen doen. Alsof ik gevraagd heb of ze even wilden staken
Fiets?
  maandag 19 mei 2008 @ 15:46:54 #112
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_58763071
quote:
Op maandag 19 mei 2008 15:20 schreef Gia het volgende:

[..]

Fiets?
Wie betaald de kosten voor het kopen van een vouwfiets of voor het meenemen van de fiets in de trein 2x per dag? Dat is al gauw 12 euro op een dag. Ik laat mijn gloednieuwe fiets natuurlijk niet op het station staan.
pi_58767556
Ik ben benieuwd wat ze vanaf 1 juni gaan doen. Als ze dan alles platgooien hebben we pas echt een probleem!

Bestaat de treintaxi trouwens niet meer in grote steden? Dat is eventueel ook nog een optie om redelijk goedkoop op het station te komen als je verder moet reizen met de trein.

[ Bericht 47% gewijzigd door Cyan op 19-05-2008 20:27:33 ]
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_58767957
quote:
Op maandag 19 mei 2008 14:17 schreef MissyMirjaM het volgende:
godver de godver, a.s. woensdag staken ze ook, dan heb ik een sollicitatiegesprek waar ik alleen maar met de bus naartoe kan
Hoe ga je dat oplossen?
Aka Seventhee, Seventeas, 7-teas, 7, Seven, TTTTTTT, 70s, Settanta
Zus van -Magnolia- *O*
pi_58767981
Gelukkig heb ik nog een alternatief. Een omweg is het wel, maar ik kan op mijn werk kopen.
En ook weer thuis. Niet onbelangrijk.
Aka Seventhee, Seventeas, 7-teas, 7, Seven, TTTTTTT, 70s, Settanta
Zus van -Magnolia- *O*
pi_58770791
vanaf 1 juni dus totale staking.
als ze er niet uitkomen.
neem toch aan dat dat voorkomen gaat worden.
Huizinga had het al over een bemiddelaar ofzo.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_58771329
Lastig voor een hoop mensen, maar ik ben het er op zich wel mee eens dat ze staken. En als staken het enige middel is om je gelijk te halen, soit.
pi_58771397
Laat me niet meer zo schrikken.
Tijdens de spits rijden ze gelukkig wel..
pi_58771827
dat is voor deze en volgende week. daarna totale staking.
maar ze komen er vast wel uit.
vakbonden eisen 3,5%; werkgevers bieden 11,5% over 3 jaar en 1ste kwartier pauze niet uitbetalen.
moeten ze kunnen uitonderhandelen voor een totale staking.
anders kunnen ze het niet uitleggen aan de gedupeerde reizigers.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  dinsdag 20 mei 2008 @ 10:53:42 #120
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_58776987
quote:
Op maandag 19 mei 2008 20:49 schreef Seventees het volgende:

[..]

Hoe ga je dat oplossen?
fietsen
  dinsdag 20 mei 2008 @ 11:33:43 #121
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_58777768
quote:
Op maandag 19 mei 2008 23:53 schreef Caesu het volgende:
vakbonden eisen 3,5%; werkgevers bieden 11,5% over 3 jaar en 1ste kwartier pauze niet uitbetalen.
ho,ho, en ze krijgen geen einde jaars uitkering meer. Ze krijgen dan volgens mij in totaal maar echt keiweinig extra ofzo.

en ; Voor de 13e maand leveren alle medewerkers 17 ATV-dagen en de huidige eindejaarsuitkering van 0,65% in.

naaiers
pi_58778159
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 11:33 schreef Qwea het volgende:

[..]

ho,ho, en ze krijgen geen einde jaars uitkering meer. Ze krijgen dan volgens mij in totaal maar echt keiweinig extra ofzo.

en ; Voor de 13e maand leveren alle medewerkers 17 ATV-dagen en de huidige eindejaarsuitkering van 0,65% in.

naaiers
idd. en wel verontwaardigd zijn dat de bonden er niet op in gaan, en kermen dat het echt niet ruimer kan enzo. ze zouden het liefst willen dat werknemers gratis voor ze werken.

edit: en dat eerste kwartier pauze niet uitbetalen he: dat eerste kwartier pauze wat ingeroosterd zit he, de meeste chauffeurs kunnen die pauze niet eens nemen, omdat de roosters zo krap opgezet zijn dat ze dan bijna altijd nog rijden.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 20 mei 2008 @ 11:57:13 #123
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_58778270
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 11:52 schreef simmu het volgende:

[..]

idd. en wel verontwaardigd zijn dat de bonden er niet op in gaan, en kermen dat het echt niet ruimer kan enzo. ze zouden het liefst willen dat werknemers gratis voor ze werken.

edit: en dat eerste kwartier pauze niet uitbetalen he: dat eerste kwartier pauze wat ingeroosterd zit he, de meeste chauffeurs kunnen die pauze niet eens nemen, omdat de roosters zo krap opgezet zijn dat ze dan bijna altijd nog rijden.
Sue me, maar ik zou ook staken als dit mijn loonaanbod zou zijn
pi_58782673
vandaag bijna 3 uur gedaan over een reis die normaal <1 uur duurt. Nu heb ik genoeg van die stakingen
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_58785301
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 11:57 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik zou er ook niet blij mee zijn, maar ik zou niet gaan staken en mensen die er niets mee te maken hebben duperen. Ik zou gewoon verder overleg plegen met de directie en als ik dan niet zou krijgen wat ik wil ging ik rondkijken voor een andere baan.
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_58786185
Helaas is de organisatiegraad onder buschauffeurs zeer hoog (de bereidheid om te staken dus ook). Op mij komt het echter meer over als een beetje rotzooi trappen, beetje de puber uithangen, dat staken.
pi_58788156
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 19:00 schreef Maverick_tfd het volgende:
Helaas is de organisatiegraad onder buschauffeurs zeer hoog (de bereidheid om te staken dus ook). Op mij komt het echter meer over als een beetje rotzooi trappen, beetje de puber uithangen, dat staken.
Zo zie ik het idd ook, het geeft meteen het niveau van de gemiddelde buschauffeur aan, om te janken dus
pi_58790396
quote:
Op maandag 19 mei 2008 23:53 schreef Caesu het volgende:
Ik denk dat de werkgevers de staking gewoon laten uitzieken. Zodra er een algemene staking komt gaat het personeel dat flink in zijn portmonnee voelen, zeker de inhuur en degenen die geen lid van de vakbond zijn. Dan komen er vanzelf een hoop werkwilligen.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_58790549
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 11:57 schreef Qwea het volgende:

Wat je vergeet is dat chauffeurs in het OV op dit moment zwaar overbetaald worden vergeleken met andere werkers op VMBO-niveau. Een chauffeur in het OV verdient per gewerkt uur bijv. 40% meer dan een touringcarchauffeur.

Dat is ook de reden dat de chauffeurs wel klagen en staken, maar vooral geen ontslag nemen en een andere baan zoeken. Ze zouden er dan namelijk zwaar op achteruit gaan.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
  dinsdag 20 mei 2008 @ 22:36:40 #130
52513 whosvegas
The Trickster
pi_58791261
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 22:12 schreef FeestNummer het volgende:

[..]

Wat je vergeet is dat chauffeurs in het OV op dit moment zwaar overbetaald worden vergeleken met andere werkers op VMBO-niveau. Een chauffeur in het OV verdient per gewerkt uur bijv. 40% meer dan een touringcarchauffeur.

Dat is ook de reden dat de chauffeurs wel klagen en staken, maar vooral geen ontslag nemen en een andere baan zoeken. Ze zouden er dan namelijk zwaar op achteruit gaan.
Precies, elk jaar is het weer zover.
Als je niet tevreden bent ga je toch op zoek naar een andere baan. Waarom steeds de reiziger de dupe laten worden?
Elke chauffeur zou gewoon, per direct ontslagen moeten worden (werkweigering)
Are you nuts??
  dinsdag 20 mei 2008 @ 22:41:07 #131
15869 gr8w8
Better by design.
pi_58791391
Het was wel lekker rustig in Eindhoven:

(Foto's op Flickr.)
Welkom bij de V&D der webfora.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 23:55:02 #132
93664 waht
Mushir
pi_58793081
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 19:00 schreef Maverick_tfd het volgende:
Inderdaad. Die lui willen met dat staken even bewezen dat ze ook 'belangrijk' zijn. Ze zijn uiteindelijk vast niet uit op loonsverhoging, meer op waardering. Echter kan ik die waardering niet opbrengen, is ook niet mijn taak. De leidinggevende bij die busbedrijven moeten op slimme maar slinkse wijze die chauffeurs inpalmen waardoor ze zich weer belangrijk voelen. Zinnen als 'zonder jullie loopt de economie vast', 'Nederland leunt op jullie' gepaard met woorden als 'ik ben jullie vriend', 'we streven hetzelfde na' of 'we verschillen nauwelijks' zullen de mist doen verdwijnen.

Oke misschien ook niet, maar het valt te proberen toch?
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_58854326
Heeft er iemand al meer info over die algehele staking vanaf 1 juni? Zou vrij lastig worden dan voor mij.
pi_58874693
Ik denk dat ik maar gewoon ga fietsen dan!
pi_58874858
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 22:06 schreef FeestNummer het volgende:

[..]

Ik denk dat de werkgevers de staking gewoon laten uitzieken. Zodra er een algemene staking komt gaat het personeel dat flink in zijn portmonnee voelen, zeker de inhuur en degenen die geen lid van de vakbond zijn. Dan komen er vanzelf een hoop werkwilligen.
De werkgevers voelen het ook wel als er gestaakt wordt. Ze moeten een boete betalen per vervallen rit, en dat loopt vlot op.
  zondag 25 mei 2008 @ 01:56:33 #136
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_58891823
Alhoewel ik een alternatieve cheap-ass oplossing heb hoop ik toch niet dat de algehele staking doorgaat.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_58892721
Dat mensen het opnemen voor bazen die honderd duizenden euro's verdienen. Deze mensen willen gewoon een loon waarmee ze hun gezin kunnen onderhouden. Dit is de enigste manier, de bazen zullen het heus niet voelen als het vervoer voor een paar dagen gratis is. Het enigste wat helpt is de hele kutzooi platgooien.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  zondag 25 mei 2008 @ 07:57:17 #138
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_58892876
Ach, zo langzamerhand begin ik toch ook steeds meer voor de werkgevers te voelen. Iedereen wil een loon hebben waarmee ze hun gezin kunnen onderhouden, het is echter niet of nauwelijks meer te doen op één salaris. Dat heeft weinig te maken met deze specifieke werkgevers, dat probleem is veel groter.

Alleen kiest de FNV altijd voor de gemakkelijke weg. Even het openbaar vervoer platleggen, lachen man.
Naar mijn mening is het eerste bod van de werkgevers veel te gemakkelijk afgewezen. Dat bood volgens mij best aanknopingspunten om er uit te komen.
Het tweede bod was natuurlijk belachelijk. Inleveren van ATV-dagen is een enorme verslechtering van de arbeidsvoorwaarden. Terecht dat daar niet op ingegaan is.

Ik vrees voor de buschauffeurs dat de situatie zo verziekt is dat ze hier niet goed uit zullen komen. En ik vrees voor mezelf dat ik vanaf 1 juni met kunst- en vliegwerk op mijn werk moet zien te komen, want ik denk dat de werkgevers niet meer gaan toegeven.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 25 mei 2008 @ 08:08:10 #139
15869 gr8w8
Better by design.
pi_58892898
Ik vind de taal van beide nogal sneu. Werkgevers hangen de zielenpieten uit, d eoverheid moet maar meer geld geven en de bonden staan weer ouderwets met de hakken in het zand, al vanaf het begin. Pamfletten worden afgesloten met teksten als "Strijdbare groet". en dergelijke.
Welkom bij de V&D der webfora.
  zondag 25 mei 2008 @ 11:19:39 #140
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_58894184
Vergeet ook niet dat een aantal buschauffeurs ontzettende dorks zijn die uitblinken in klantonvriendelijkheid. Dat sijpelt natuurlijk ook door naar het FNV.
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
  zondag 25 mei 2008 @ 13:31:36 #141
3542 Gia
User under construction
pi_58896994
Als gevolg van die stakingen heb je ook na 4 uur geen bus. Want die zit bij de eerste halte al meteen vol en rijdt bij alle volgende haltes gewoon door.

Heeft mijn zoon dinsdag meegemaakt. Zelfs tot 2 keer toe stopte de bus niet bij die halte, waardoor hij dus uiteindelijk ook de aansluiting op het station miste.

Ik overweeg om hem maar niet meer met de bus te laten gaan volgend jaar. Moeten we nog even over spreken. Brengen en halen, misschien van meer kinderen uit de buurt, is dan wel tijdrovend, maar wellicht wel beter.
pi_58901661
Ik vrees voor > 1 juni
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_58901947
quote:
Op zondag 25 mei 2008 13:31 schreef Gia het volgende:
Ik overweeg om hem maar niet meer met de bus te laten gaan volgend jaar. Moeten we nog even over spreken. Brengen en halen, misschien van meer kinderen uit de buurt, is dan wel tijdrovend, maar wellicht wel beter.
Vind het wel overdreven vanwege deze stakingen dat die opeens altijd gehaald en gebracht moet worden, dit is al lang weer over in september en dan rijden ze gewoon weer zoals normaal.

Maar denk als nog geen akkoord is voor 1 juni, dan groot deel van het (steek)bus vervoer plat ligt 1 a 2 weken en dan hopelijk wel een akoord krijgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door sander89 op 25-05-2008 17:54:25 ]
pi_58902227
quote:
Op zondag 25 mei 2008 17:26 schreef sander89 het volgende:

[..]

Vind het wel overdreven vanwege deze stakingen dat die opeens altijd gehaatl een gebracht moet worden, dit is al lang weer over in september en dan rijden ze gewoon weer zoals normaal.

Ben ik met je eens. Omdat de bussen nu staken moet je je nu al druk maken om volgend school jaar?
pi_58902860
Kan trouwens nog modje de TT wijzigen?
quote:
Op maandag 19 mei 2008 10:36 schreef sander89 het volgende:
Misschien handig als modje TT veranderd, omdat die niet meer klopt voor deze week.

Busvervoer(streek) rijdt dinsdag, woensdag en donderdag alleen tijdens de spits.
pi_58905511
quote:

[..]

Vind het wel overdreven vanwege deze stakingen dat die opeens altijd gehaald en gebracht moet worden, dit is al lang weer over in september en dan rijden ze gewoon weer zoals normaal.

Maar denk als nog geen akkoord is voor 1 juni, dan groot deel van het (steek)bus vervoer plat ligt 1 a 2 weken en dan hopelijk wel een akoord krijgen.
Ik vind dat niet echt overdreven. Dit is precies waarom de eventuele toekomstige gebruikers van OV zo gauw als ze kunnen een auto gaan kopen om van dit soort onbetrouwbare ellende af te zijn. Was in mijn eigen geval nl ook zo. Bovenop de irritatie die de chauffeurs hier onderhand mee over zich afroepen zijn ze ook hier nog voor verantwoordelijk. Goed gedaan chauffeurs!
  zondag 25 mei 2008 @ 20:40:37 #147
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_58905658
Ik moet eerlijk zeggen dat ik vanwege de stakingen toch ook hard aan het nadenken ben over een definitief alternatief voor het OV.
Dit jaar is het wel extreem met de stakingen, maar er zijn toch in de afgelopen 10 jaar ettelijke keren geweest dat ik vrij heb moeten nemen vanwege stakingen. En voor mij is de maat nu eigenlijk ook vol, zeker als de stakingen voor onbepaalde tijd vanaf 1 juni doorgaan.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 25 mei 2008 @ 21:20:54 #148
3542 Gia
User under construction
pi_58906417
quote:

Dit is niet de eerste keer. Vorig jaar waren er ook al stakingen in Brabant. 't Is onderhand ieder jaar te doen.
En actie voeren, prima, maar doe het dan klantvriendelijk met gratis rijden. De meeste klanten hebben maand- of jaarabonnementen en toch al betaald, dus dat kan alleen maar nieuwe klanten trekken.

Die chauffeurs moeten niet denken dat hun loon omhoog gaat wanneer klanten weglopen/ander vervoer zoeken. Kan hem ook nog met de trein laten gaan, maar dat is nog duurder dan halen/brengen. Maar die stakingen maken het ook duurder. Nu heeft hij een abonnement en het kost me alsnog benzine.
pi_58906846
quote:
Op zondag 25 mei 2008 21:20 schreef Gia het volgende:

[..]

Dit is niet de eerste keer. Vorig jaar waren er ook al stakingen in Brabant. 't Is onderhand ieder jaar te doen.
En actie voeren, prima, maar doe het dan klantvriendelijk met gratis rijden. De meeste klanten hebben maand- of jaarabonnementen en toch al betaald, dus dat kan alleen maar nieuwe klanten trekken.

Die chauffeurs moeten niet denken dat hun loon omhoog gaat wanneer klanten weglopen/ander vervoer zoeken. Kan hem ook nog met de trein laten gaan, maar dat is nog duurder dan halen/brengen. Maar die stakingen maken het ook duurder. Nu heeft hij een abonnement en het kost me alsnog benzine.
Dit zal ook niet de laatste keer zijn dat ze staken maar blijkbaar zien ze dit als enige oplossing. Als je zoon met de trein kan reizen dan kan hij in de middag ook gebruik maken van een voordeelurenkaart waarmee hij het hele jaar 40% korting krijgt na 9.00 uur. In de maanden juli en augustus geldt dit trouwens gewoon de hele dag ivm zomervakantie.
pi_58907905
Al iets bekend over aankomende week?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')