abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58571277
Mijn lieve vriendin zoekt een nieuwe laptop. Na enig rondneuzen zijn we er nog niet helemaal uit. Haar wensen: wit of zilver/zwart. En waar ze de komende jaren nog goed mee vooruit kan.
Nu heb ik al wat lopen neuzen. Het valt mij op dat Apple gewoon gigantisch veel geld kost, voor de specs die je er voor krijgt. Wel zijn we erg gecharmeerd van bijvoorbeeld asus. hoewel deze ook prijzig zijn.

Voorbeeld Apple
Voorbeeld andere laptop

Er zitten dus duidelijke verschillen in specs en prijzen. Geef ook even je mening en toelichting.

Poll: Apple of Anders?
  • Apple
  • Anders
    Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
  • pi_58571307
    Apple, dan wel de Pro.

Waarom? Ik doe veel met foto's en video's.
    En daarin vind ik Mac toch niet iets beter dan een windows PC.
    pi_58571415
    APPLE
    Zonder twijfel............

Het zal iets duurder zijn, maar als je het even doorhebt (want je zal wel ff moeten omschakelen) wil je niet meer anders
    + dat je als je een nieuwe laptop koopt meteen vast zit aan windows vista, en die kermis wil je echt niet!
    [b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
    _O_ jij bent de grootste baas op FOK!
    Aller tijden :D _O_ _O_
    pi_58571506
    quote:
    Op vrijdag 9 mei 2008 11:00 schreef Wootism het volgende:
    APPLE
    Zonder twijfel............

Het zal iets duurder zijn, maar als je het even doorhebt (want je zal wel ff moeten omschakelen) wil je niet meer anders
    + dat je als je een nieuwe laptop koopt meteen vast zit aan windows vista, en die kermis wil je echt niet!
    Ook dat is maar persoonlijk. Ik denk niet dat jij voor iedereen kan zeggen of hij/zij dat wel of niet wil.

Ik heb er persoonlijk geen problemen mee.... mits aardig gestript.
    Overigens vind ik de Mac wel plezieriger.
      vrijdag 9 mei 2008 @ 11:04:56 #5
    189454 Curri
    Banaantje 4 life..
    pi_58571530
    Elke laptop heeft vista idd tegenwoordig, dus kies een Apple..
    pi_58571540
    Wat wil je er mee gaan doen?
    Zonder die informatie is er weinig zinnigs te roepen.
    pi_58571607
    quote:
    Op vrijdag 9 mei 2008 11:05 schreef Godlike02 het volgende:
    Wat wil je er mee gaan doen?
    Zonder die informatie is er weinig zinnigs te roepen.
    Tsjah, ze zal er wel flink op webloggen, bankieren, fotoalbums maken dat soort dingen. Daarom vraag ik mij af of een apple wel zin heeft. Windows gebaseerde laptops kunnen dat ook uitermate goed naar mijn idee.

Maar haar huidige laptop (p3 1ghz) doet niet veel nuttig werk meer
    pi_58571632
    quote:
    Op vrijdag 9 mei 2008 11:04 schreef Rekkie het volgende:
    [..]
    Ook dat is maar persoonlijk. Ik denk niet dat jij voor iedereen kan zeggen of hij/zij dat wel of niet wil.
    Ik heb er persoonlijk geen problemen mee.... mits aardig gestript.
    Mits aardig gestript....
    Je gaat toch geen OS kopen om het vervolgens helemaal uit te moeten kleden en moeite doen voordat het naar je wensen is? En dan nog, het blijft windows...

Anywayz......
    De vraag is natuurlijk wat je vriendin ermee doet?
    De Macbook is goed voor wat simpel photoshoppen, browsen, textverwerken. Mocht ze echt met zware programma's gaan werken zoals video editing of gewoonweg zware photoshop bestanden. Dan is het toch wel aan te raden om een Macbook pro te nemen.
    quote:
    Op vrijdag 9 mei 2008 11:08 schreef MdMa98 het volgende:
    [..]
    Tsjah, ze zal er wel flink op webloggen, bankieren, fotoalbums maken dat soort dingen. Daarom vraag ik mij af of een apple wel zin heeft. Windows gebaseerde laptops kunnen dat ook uitermate goed naar mijn idee.
    Dan is een gewone Macbook voldoende, het voordeel van een mac is dat je er een hele hoop gratis software bij krijgt voor het maken van videofilms, fotoalbums, websites, etc...

[ Bericht 5% gewijzigd door Wootism op 09-05-2008 11:18:41 ]
    pi_58571716
    quote:
    Op vrijdag 9 mei 2008 11:09 schreef Wootism het volgende:

[..]

Mits aardig gestript....
    Je gaat toch geen OS kopen om het vervolgens helemaal uit te moeten kleden en moeite doen voordat het naar je wensen is? En dan nog, het blijft windows...

Anywayz......
    De vraag is natuurlijk wat je vriendin ermee doet?
    De Macbook is goed voor wat simpel photoshoppen, browsen, textverwerken. Mocht ze echt met zware programma's gaan werken zoals video editing of gewoonweg zware photoshop bestanden. Dan is het toch wel aan te raden om een Macbook pro te nemen.

En met wat studentenkorting is een pro echt wel te betalen...
    Een Apple kopen doe je trouwens niet via dynabyte maar via APPLE
    Tsjah ze wilde er ook nog wel eens een spelletje op spelen. Natuurlijk niet de zwaarste games maargoed.
    Studentenkorting gaat niet lukken, ze is afgestudeerd en heeft 2 drukke banen
      vrijdag 9 mei 2008 @ 11:18:25 #10
    73345 B-FliP
    Like it ain't no thang..
    pi_58571838
    aardapple anders...

Als je voor Apple gaat kan je deze t beste in de US kopen...

Ik ga voor Sony Vaio, ook best prijzig, maar heel degelijk, wordt niet
    dramatisch warm zoals veel andere laptops (zoals de nieuwe MacBook
    pro wat echt een oven schijnt te zijn) en heeft een goed design...
    What you pay attention to, you become conscious of...
    B-FliP Youtube Channel
    Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
    pi_58571839
    Veel heeft te maken met persoonlijke voorkeur en wat je er mee gaat doen.
    De meeste laptops met windows zijn wat gunstiger geprijsd naar mijn idee is de prijs kwaliteit verhouding dan ook iets beter.

Maar.... als je absoluut niet met windows om wil gaan of met OSX dan zal je daan heel anders over denken.
    De aanbod van games is groeiende maar nog steeds minimaal. Als dat een speerpunt is dan valt de mac al snel af want er zijn gewoon beperkingen op dat gebied. Mensen die dan gaan roepen dat je windows ook in een virtual machine kan draaien neem ik wat minder serieus want dan zit je vast aan twee keer kosten (voor de mac aanschaf met osx en aan een windows licentie).

Voor standaard werk doen ze allebei gewoon prima hun ding.

Ik zou dus zeggen klik eens rond op beide en laat je smaak spreken en wat is je smaak je waard.
    pi_58571845
    quote:
    Op vrijdag 9 mei 2008 11:09 schreef Wootism het volgende:

[..]

Mits aardig gestript....

Wie heeft het over kopen?
    En verder.... dat strippen doe ik alleen maar omdat Vista het 2e OS is.
    Overigens heb ik Vista ook wel gebruikt in de volledige variant, toen was er ook niets mee aan het handje.
    Werkt prima
    pi_58571991
    quote:
    Op vrijdag 9 mei 2008 11:13 schreef MdMa98 het volgende:

[..]
    Tsjah ze wilde er ook nog wel eens een spelletje op spelen. Natuurlijk niet de zwaarste games maargoed.
    Studentenkorting gaat niet lukken, ze is afgestudeerd en heeft 2 drukke banen
    Je hebt voor Apple ook games die geoptimaliseerd zijn voor Apple, zoals Sims2, Doom3 bla bla, maar daarvoor moet je iig geen Apple kopen en zit je beter bij windows.
    Het voordeel van Apple is dat hij zichzelf niet verzadigd van cache files en gewoon net zo snel blijft als toen je hem uit de doos haalde, wat je bij een windows machine niet hebt...+ het feit dat apple geen virussen of trojans kent...

Misschien een leuk weetje, windows vista draait nog steeds het meest stabiel op een Mac
    pi_58572093
    quote:
    Op vrijdag 9 mei 2008 11:24 schreef Wootism het volgende:

[..]

Je hebt voor Apple ook games die geoptimaliseerd zijn voor Apple, zoals Sims2, Doom3 bla bla, maar daarvoor moet je iig geen Apple kopen en zit je beter bij windows.
    Het voordeel van Apple is dat hij zichzelf niet verzadigd van cache files en gewoon net zo snel blijft als toen je hem uit de doos haalde, wat je bij een windows machine niet hebt...+ het feit dat apple geen virussen of trojans kent...

Misschien een leuk weetje, windows vista draait nog steeds het meest stabiel op een Mac
    En met bijvoorbeeld VMware fusion kun je altijd nog een virtuele omgeving van een windows OS draaien

Voor bijvoorbeeld games
    pi_58572209
    quote:
    Op vrijdag 9 mei 2008 11:30 schreef Rekkie het volgende:

[..]

En met bijvoorbeeld VMware fusion kun je altijd nog een virtuele omgeving van een windows OS draaien
    Voor bijvoorbeeld games
    Dus met een virtuele windows OS kan je ineens windows games spelen?
    true

[ Bericht 7% gewijzigd door Wootism op 09-05-2008 11:43:28 ]
    pi_58572265
    quote:
    Op vrijdag 9 mei 2008 11:35 schreef Wootism het volgende:

[..]

Dus met een virtuele windows OS kan je ineens windows games spelen?
    Het is mij gelukt om COD 4 te spelen in een virtuele windows OS wat niet onder Mac lukte
      vrijdag 9 mei 2008 @ 11:39:52 #17
    154451 joeltje
    Oldskooler
    pi_58572296
    ook ik stem apple. waarom? Omdat het ding het doet. Waar ik bij Vista in 1 jaar drie keer een re-install nodig had, ben ik maar overgestapt, ik hoef niet meer terug. Top scherm, snel, en doet wat het moet doen, binnen 15 minuten na dat je hem uit de doos haalt.

De accu heeft een normale werkduur, het ding is solide, er is veeeel software voor, je hoeft niet (of nauwelijks) na te denken bij gebruik, dat doet OSX al voor je, gewoon, simpel. Als iets je niet lukt, is dat 9 van de 10 keer omdat je te moeilijk denkt
    Zolang je niet beweegt kun je nog alle kanten op
    pi_58572370
    quote:
    Op vrijdag 9 mei 2008 11:38 schreef Rekkie het volgende:

[..]
    Het is mij gelukt om COD 4 te spelen in een virtuele windows OS wat niet onder Mac lukte
    Sorry, ik begreep je verkeerd
    Er is namelijk ook al een windows skin voor je apple.... ik dacht al, een virtuele skin en ineens kan je windows games draaien
    pi_58572420
    quote:
    Op vrijdag 9 mei 2008 11:43 schreef Wootism het volgende:

[..]

Sorry, ik begreep je verkeerd
    Er is namelijk ook al een windows skin voor je apple.... ik dacht al, een virtuele skin en ineens kan je windows games draaien
    Hahaha, dat zou wel heel bizar zijn inderdaad
      vrijdag 9 mei 2008 @ 12:07:57 #20
    73209 dnzl
    Minimalist.
    pi_58572953
    Ik zou voor een Macbook gaan. Ik haal zelf veel meer rendement met OSX i.v.m. Windows. Dit omdat het ding gewoon veel minder vaak vastloopt en niet trager schijnt te worden
      vrijdag 9 mei 2008 @ 12:42:59 #21
    199535 DroogDok
    Sandcastle
    pi_58573652
    quote:
    Op vrijdag 9 mei 2008 10:54 schreef MdMa98 het volgende:
    Mijn lieve vriendin zoekt een nieuwe laptop. Na enig rondneuzen zijn we er nog niet helemaal uit. Haar wensen: wit of zilver/zwart. En waar ze de komende jaren nog goed mee vooruit kan.
    ...
    Vrouwen

Wat voor auto heb je? Een blauwe.....

De mac fanboys zullen well weer i grote getalen op dit topic afkomen, maar doe je vriendin een plezier, als ze geen ict nerd is geef haar dan gewoon een windows laptop.
    "We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
    pi_58573751
    quote:
    Op vrijdag 9 mei 2008 12:42 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Vrouwen

De mac fanboys zullen well weer i grote getalen op dit topic afkomen, maar doe je vriendin een plezier, als ze geen ict nerd is geef haar dan gewoon een windows laptop.
    dat zal m wel worden idd.
    pi_58573811
    quote:

[..]

Vrouwen

ICT Nerds kiezen juist een windows laptop, zodat ze altijd weer aan het puzzelen zijn wat nu weer de oorzaak is van een crash of BSOD
      vrijdag 9 mei 2008 @ 12:52:39 #24
    6253 HeatWave
    Apex Predator
    pi_58573842
    quote:
    Op vrijdag 9 mei 2008 12:51 schreef Rekkie het volgende:

[..]

ICT Nerds kiezen juist een windows laptop, zodat ze altijd weer aan het puzzelen zijn wat nu weer de oorzaak is van een crash of BSOD
    ICT nerds hebben geen crashes of BSOD's.
    A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
    Get woke, go broke!
    pi_58573853
    quote:
    Na enig rondneuzen zijn we er nog niet helemaal uit. Haar wensen: wit of zilver/zwart. En waar ze de komende jaren nog goed mee vooruit kan.
    Heeft ze geen echte wensen? ja de kleur , wit / zilver of zwart, de normale kleuren dus.
    En waar ze de komende jaren mee vooruit kan,
    Je zegt dat ze games wil spelen? Dan valt mac meteen af.
    En als ze helemaal niet bekend is met mac zou ik het al helemaal niet aanraden.
    Het klopt dat alle laptops met vista worden geleverd, maar datis toch geen probleem?
    Het is niet alsof er dan geen windows XP meer op kan ( legaal of illegaal maar dat terzijde )
    Ook het belangrijkste bij een laptop, batterijduur!

Het is jammer dat je niet veel info heb,

welke software gebruikt ze vaak, welke games wilt ze gaan spelen,
    doet ze vaak alles tegelijk ( itunes, msn, browsen, word. allemaal tegelijk aan )
    Als je dit even post kan ik wel iets moois zoeken.
    Dit, is, mijn, staat van bewustzijn
    pi_58573861
    quote:
    Op vrijdag 9 mei 2008 12:52 schreef HeatWave het volgende:

[..]

ICT nerds hebben geen crashes of BSOD's.
    Oh daarom heb ik nooit crashes of BSOD's
      Eindredactie Games vrijdag 9 mei 2008 @ 12:59:28 #27
    19054 crew  Oscar.
    ElitePauper
    pi_58573942
    koop gewoon een asus van 800 euro, zorg wel dat er restore cd's bij zitten...
    0% vet, Geen suiker toegevoegd
    Twitter: @BuikschuiverNL
    Xbox Live: Buikschuiver
    Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
    pi_58574284
    Misschien heb TS al genoeg aan een 450,- model.
    pi_58574317
    quote:

[..]
    Goede onderbouwing
    Maar inderdaad koop maar gewoon een windows laptop.....
      vrijdag 9 mei 2008 @ 18:49:17 #30
    2671 Aaargh!
    Gebruik op eigen risico.
    pi_58580364
    quote:
    Op vrijdag 9 mei 2008 10:54 schreef MdMa98 het volgende:
    (...) Het valt mij op dat Apple gewoon gigantisch veel geld kost, voor de specs die je er voor krijgt. (...)
    Met alle laptops en computers is het zo: je krijgt waar je voor betaald. Zeker bij een laptop zeggen specs lang niet alles. Een Acer kost b.v. geen drol, maar dan heb je een laptop van goedkoop plastic die aan alle kanten kraakt en doet.

Apple maakt mooie, degelijk laptops met een OS waar je weinig gezeik mee hebt, dat alleen al is het extra geld waard.
    It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
    And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
      vrijdag 9 mei 2008 @ 18:53:22 #31
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_58580411
    Een Macbook is echt niet degelijker dan bijv. de gemiddelde Dell of Asus-laptop hoor.
    2000 light years from home
      vrijdag 9 mei 2008 @ 19:28:19 #32
    2671 Aaargh!
    Gebruik op eigen risico.
    pi_58580983
    quote:
    Op vrijdag 9 mei 2008 18:53 schreef Merkie het volgende:
    Een Macbook is echt niet degelijker dan bijv. de gemiddelde Dell of Asus-laptop hoor.
    Niet als een notebook uit eenzelfde prijsklasse, HP maakt ook prima laptops, Sony idem, alleen daar draait dan weer Windows op en daar ben ik niet zo van gecharmeerd. Maar ga niet zeggen dat PC's goedkoper zijn om vervolgens met een of andere plastic Acer ding aan te komen.

MacBooks zijn zeer redelijk geprijst vergeleken met laptops van andere fabrikanten die dezelfde kwaliteit en specs hebben.
    It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
    And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
    pi_58581346
    Ik zou een dell adviseren.. Vooral de nieuwe inspiron ziet er leuk uit en je weet dat er geen troep inzit..

http://www1.euro.dell.com/content/products/productdetails.aspx/inspnnb_1525?c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs
    Amsterdamse Football Club Ajax - Liverpool F.C.
      vrijdag 9 mei 2008 @ 19:50:15 #34
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_58581355
    quote:
    Op vrijdag 9 mei 2008 19:28 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Niet als een notebook uit eenzelfde prijsklasse, HP maakt ook prima laptops, Sony idem, alleen daar draait dan weer Windows op en daar ben ik niet zo van gecharmeerd. Maar ga niet zeggen dat PC's goedkoper zijn om vervolgens met een of andere plastic Acer ding aan te komen.

MacBooks zijn zeer redelijk geprijst vergeleken met laptops van andere fabrikanten die dezelfde kwaliteit en specs hebben.
    Huh, wat . Ik heb niks over prijzen gezegd maar jij deed net alsof zo enorm degelijk zijn maar dat valt m.i. wel mee. Als ik een beetje de forums doorlees kom ik veel CPU whines, flikkerende backlights en scheurende en verkleurende casings tegen. Neemt niet weg de dat prijs wel oké is .
      vrijdag 9 mei 2008 @ 19:56:24 #35
    2671 Aaargh!
    Gebruik op eigen risico.
    pi_58581486
    quote:
    Op vrijdag 9 mei 2008 19:50 schreef Merkie het volgende:

[..]

Huh, wat . Ik heb niks over prijzen gezegd maar jij deed net alsof zo enorm degelijk zijn maar dat valt m.i. wel mee.
    Mijn opmerking sloeg vooral op dat de TS vond dat ze nogal duur waren, dat komt omdat ze gewoon beter in elkaar zitten dan een el-goedkopie laptop van de Aldi.
    quote:
    Als ik een beetje de forums doorlees kom ik veel CPU whines, flikkerende backlights en scheurende en verkleurende casings tegen. Neemt niet weg de dat prijs wel oké is .
    De mensen waarmee niks aan het handje is posten ook niet in die forum's he, dus dat geeft wel een vertekend beeld, Elke fabrikant heeft een bepaald percentage uitval en zo lang dit niet te hoog is is het niet zo'n probleem. Wat belangrijker is is hoe de fabrikant hier mee omgaat. Mijn ervaring hiermee is dat Apple dit snel en netjes afhandeld (1 keer een kapotte HD gehad, in no-time en zonder gezeik opgelost, systeem draait ondertussen al 6 jaar 24 uur per dag zonder problemen en is zo stabiel als een huis)
    pi_58582169
    Dit gaat hem hoogstwaarschijnlijk worden

[img]https://www.dynabyte.nl/image.php?i=21458&w=180&h=165[/img]

Ze hanteerd een budget van 750 euro. Deze zit er boven, maar is voor de komende jaren een prima laptop.

Ben benieuwd welke spellen ze er op wilt spelen
      vrijdag 9 mei 2008 @ 20:31:40 #37
    154451 joeltje
    Oldskooler
    pi_58582173
    quote:
    Op vrijdag 9 mei 2008 19:50 schreef Merkie het volgende:

[..]

Huh, wat . Ik heb niks over prijzen gezegd maar jij deed net alsof zo enorm degelijk zijn maar dat valt m.i. wel mee. Als ik een beetje de forums doorlees kom ik veel CPU whines, flikkerende backlights en scheurende en verkleurende casings tegen. Neemt niet weg de dat prijs wel oké is .
    Heb je gelijk aan, lees ook eens over Acer of Medion, of HP, of weet ik wie, je leest dit soort verhalen over alle fabrikanten. Het gaat erom hoe deze zaken worden opgelost, en hoe vaak ze voorkomen... Dell was trouwens ook lekker bezig met hun geweldig nieuwe niet-blind-op-te-typen-toetsenbord

Meer verhalen lees je over hoe Vista niet doet wat men wil, dat valt bij OSX heel erg mee... En voor een gebruiker, is dat waar het om gaat. Het ding moet doen wat jij wilt, niet andersom....

Maar goed, uitgeflamed. TS wil een advies, en zoveel users als er zijn, zoveel meningen zul je krijgen...
    pi_58582214
    quote:
    Op vrijdag 9 mei 2008 18:49 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Met alle laptops en computers is het zo: je krijgt waar je voor betaald. Zeker bij een laptop zeggen specs lang niet alles. Een Acer kost b.v. geen drol, maar dan heb je een laptop van goedkoop plastic die aan alle kanten kraakt en doet.

Apple maakt mooie, degelijk laptops met een OS waar je weinig gezeik mee hebt, dat alleen al is het extra geld waard.
    De budget acer van mijn broer doet anders nog prima zijn werk
      vrijdag 9 mei 2008 @ 20:47:00 #39
    2671 Aaargh!
    Gebruik op eigen risico.
    pi_58582409
    quote:
    Op vrijdag 9 mei 2008 20:34 schreef MdMa98 het volgende:

[..]

De budget acer van mijn broer doet anders nog prima zijn werk
    Ze werken ook wel, maar 't ziet er allemaal goedkoop en plastic uit, vaak zit de behuizing niet lekker in elkaar en kraakt 't aan alle kanten. Een A-merk laptop kost meer maar je merkt gewoon dat het wat beter in elkaar zit, zeker met een laptop erg belangrijk aangezien je zo'n ding meezeult en hij dus tegen een stootje moet kunnen. Ik weet niet hoe 't bij de huidige MacBooks zit, maar de witte iBook's waren ontworpen om gebruikt te worden door een middelbare scholier en in een schooltas waar mee gegooid werd te worden vervoerd.
    quote:
    Da's toch geen laptop, da's een portable desktop met interne UPS. 3.5 Kg en 17" ? Wat de fuck moet je met zo'n bakbeest, hoe ga je zo'n ding meezeulen ? Ik zit zelf ook uit te kijken naar een nieuwe laptop en vind de MacBooks met 13" en 2 Kg eigenlijk al te groot en zwaar. 't is dat ik per se een Apple wil anders was ik voor de 9" Asus EeePC 900 gegaan (net iets minder dan 1Kg).
    pi_58582468
    quote:
    Op vrijdag 9 mei 2008 20:47 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Ze werken ook wel, maar 't ziet er allemaal goedkoop en plastic uit, vaak zit de behuizing niet lekker in elkaar en kraakt 't aan alle kanten. Een A-merk laptop kost meer maar je merkt gewoon dat het wat beter in elkaar zit, zeker met een laptop erg belangrijk aangezien je zo'n ding meezeult en hij dus tegen een stootje moet kunnen. Ik weet niet hoe 't bij de huidige MacBooks zit, maar de witte iBook's waren ontworpen om gebruikt te worden door een middelbare scholier en in een schooltas waar mee gegooid werd te worden vervoerd.
    [..]

Da's toch geen laptop, da's een portable desktop met interne UPS. 3.5 Kg en 17" ? Wat de fuck moet je met zo'n bakbeest, hoe ga je zo'n ding meezeulen ? Ik zit zelf ook uit te kijken naar een nieuwe laptop en vind de MacBooks met 13" en 2 Kg eigenlijk al te groot en zwaar. 't is dat ik per se een Apple wil anders was ik voor de 9" Asus EeePC 900 gegaan (net iets minder dan 1Kg).
    Whehe qua gewicht had ik t zelf niet bekeken. het is haar keuze idd. maar zal t eens voorleggen.
    pi_58582490
    Dat vind ik nou net zo jammer van die merken als Acer, Packard Bell, Medion, enz. De hoeveelheid crapware die ze meeleveren, ik vond het al onnodig om Norton Internet Security bij mijn Asus te krijgen 1,5 jaar geleden (die gelukkig nu gewoon een schone XP Pro draait) Daarnaast ontkom je tegenwoordig niet aan Vista, zeker bij laatstgenoemde 'goedkope' laptops. Dan roep je misschien doe een nieuwe (XP) install, maar eigenlijk moet zo'n ding boem gewoon out-of-the-box draaien.

Des te meer reden om een fatsoenlijke Lenovo of een uit de HP business-lijn te kiezen. Of beter nog, een Macbook, dat ga ik de volgende keer doen.
    url
      vrijdag 9 mei 2008 @ 21:02:08 #42
    2671 Aaargh!
    Gebruik op eigen risico.
    pi_58582676
    quote:
    Op vrijdag 9 mei 2008 20:51 schreef MdMa98 het volgende:

[..]

Whehe qua gewicht had ik t zelf niet bekeken. het is haar keuze idd. maar zal t eens voorleggen.
    Niet alleen gewicht, ook autonomie bij dit ding is om te janken zo slecht. Ik heb ff gegoogled maar Packard Bell zelf claimed maar 90 minuten op de batterij, en fabrikanten nemen dit altijd vrij ruim (laptop dit staat te niksen met backlight op het minimum, draadloos netwerk uit, etc) dus in werkelijkheid verwacht ik dat ie 't hooguit een uur uithoud.

Vergelijk dit met een MacBook, Apple claimed 4,5 uur op de batterij maar in de praktijk blijkt ie met de standaard settings (normale background, draadloos netwerk aan, etc) zelfs langer mee te gaan dan dat, bijna 5 uur op een accu. De accu is een groot deel v/d prijs van een fatsoenlijke laptop.

Zoals gezegd: dit is geen laptop maar een draagbare desktop. Prima als je 'm alleen thuis gebruikt en/of 'm altijd ergens in kan prikken, verschrikkelijk als je 'm echt mobiel wilt gebruiken. Beetje klote als midden in een presentatie je accu leeg is
      vrijdag 9 mei 2008 @ 21:06:16 #43
    199535 DroogDok
    Sandcastle
    pi_58582736
    quote:
    Op vrijdag 9 mei 2008 20:31 schreef MdMa98 het volgende:

[ afbeelding ]

Ze hanteerd een budget van 750 euro. Deze zit er boven, maar is voor de komende jaren een prima laptop.

15.4" voor een laptop is prima, groter niet doen
    "We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
    pi_58583223
    hij is voor alleen thuis idd
      FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 9 mei 2008 @ 22:00:15 #45
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_58583823
    Apple.
    pi_58589798
    Koop waar je zin in hebt zou ik zeggen. Na een gewenningsperiode zal Apple misschien wel fijner werken als Windows, ik heb er geen idee van.
    Ik weet alleen dat ik 6 maanden geleden voor dezelfde keuze heb gestaan. Toen ben ik naar een Apple winkel gegaan om te praten en te proberen. Het praatje was goed, maar proberen voelde aan alsof ik veel opnieuw moest leren. Toen men daarop geen antwoord kon geven of ik bepaalde hardware (op USB) kon gebruiken en niet wist of ik mijn PDA kon syncen, was de keus snel gemaakt.
    Nogmaals, ik denk dat als je gewoon wil surfen, office gebruiken, films en foto's editen, dan zal je met een Apple wel goed zitten. Gebruik je zoals ik nogal veel verschillende hardware en software voor het schrijven en laden van PLC software, dan moet je echt niet bij Apple zijn.
    Verder werk ik al sinds 1994 met windows (3.1 toen nog) en heb er geen enkel probleem mee. BSOD's heb ik alleen gezien bij brakke hardware. En dan heb ik nog jarenlang servicedienstje gespeeld voor Jan en Alleman. Als Apple mij kan garanderen dat zij op brakke hardware wel probleemloos kunnen draaien, dan ga ik er meteen een kopen.

Wél vind ik het design van Apple oogstrelend. De hype eromheen hoeft voor mij niet zo. En als ik terugdenk dat ik eind vorig jaar een halve rel hier heb ontketend met een vergelijkbare vraag (Mac of Windows), tja, het feit dat de Apple gebruiker meteen op de barricades springt als "zijn" machine kritiek krijgt zegt genoeg.
      FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 10 mei 2008 @ 07:58:24 #47
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_58589888
    quote:
    Op zaterdag 10 mei 2008 07:19 schreef Osramp het volgende:
    tja, het feit dat de Apple gebruiker meteen op de barricades springt als "zijn" machine kritiek krijgt zegt genoeg.
    Inderdaad. Hoe goed moet een concept zijn als de gebruiker dat keer op keer belangeloos wil uitdragen...
    Daarnaast is de rel vorig jaar niet ontstaan door kritiek die jij zou hebben. Das een typisch geval van boeiuh. Maar om het feit dat je keer op keer dezelfde vraag stelde die al beantwoord was.

De meeste mac gebruikers hebben (veel) ervaring met windows. De meeste windows gebruikers hebben géén ervaring met apple. Wie van beide kan dan het meest zinnigs zeggen over beide systemen?

Tevens zijn de meeste mac gebruikers die ik ken professionals in ICT. Die werken dagelijks met windows, verdienen hun boterham met windows en verkiezen een mac boven een windows PC voor thuisgebruik. Voor de dagelijkse zaken die 90% van de gebruikers met zijn computer uitvoert is een apple beter dan een windows PC. Voor specifieke toepassingen is de PC beter. Simpelweg omdat ondersteuning voor 2 systemen voor een specialistische toepassing (zoals PLC's) teveel werk is.

Maar wat niet is kan nog komen... apples marktaandeel groeit vooral sinds Vista erg hard tov windows. En voor iedereen die wel eens met zowel vista als OSX gewerkt heeft is dat niet echt een verrassing.
    pi_58590379
    quote:
    Op zaterdag 10 mei 2008 07:58 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Maar wat niet is kan nog komen...
    Absoluut. Ooit zitten we allemaal in een Startrek-achtige omgeving via voicecommand een computer te bedienen die ons (tenminste gedeeltelijk) begrijpt. Dan pas heb je een bruikbaar product, zodra de machine zich aan de mens aanpast en niet andersom. Nu moet je nog steeds uitzoeken hoe een bepaalde handeling verricht moet worden (bij nieuwe of ongewone handelingen). Zelfs bij Apple is dat niet anders.

Enfin, beter of slechter. Daar kun je eindeloos over doorgaan. Ik denk als je met je computer niet verder gaat dan standaard dingetjes (Office, mail, surfen, foto/film bewerken) dat je met een Apple misschien beter af bent omdat alles gewoon standaard werkt zonder configureren, alle software consequent van opzet is. Als je niet al teveel pc kennis hebt + de benodigde pecunia; neem dan gewoon een macje.
    Wil je de volledige vrijheid, heer en meester over jouw systeem, het beste aanbod in games, freeware, shareware, downloaden, exotische soft- en hardware, dan ga je gewoon voor de PC. Bijkomend voordeel ook dat iedere gek je wel iets erover kan vertellen. Zelf ken ik maar een paar Apple gebruikers die ook nog eens niet verder komen dan Office, mail en surfen. Ze zijn wel allemaal dik tevreden, da's ook wat waard.
      FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 10 mei 2008 @ 12:24:48 #49
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_58592143
    quote:
    Op zaterdag 10 mei 2008 09:48 schreef Osramp het volgende:

[..]

Absoluut. Ooit zitten we allemaal in een Startrek-achtige omgeving via voicecommand een computer te bedienen die ons (tenminste gedeeltelijk) begrijpt. Dan pas heb je een bruikbaar product, zodra de machine zich aan de mens aanpast en niet andersom. Nu moet je nog steeds uitzoeken hoe een bepaalde handeling verricht moet worden (bij nieuwe of ongewone handelingen). Zelfs bij Apple is dat niet anders.

Enfin, beter of slechter. Daar kun je eindeloos over doorgaan. Ik denk als je met je computer niet verder gaat dan standaard dingetjes (Office, mail, surfen, foto/film bewerken) dat je met een Apple misschien beter af bent omdat alles gewoon standaard werkt zonder configureren, alle software consequent van opzet is. Als je niet al teveel pc kennis hebt + de benodigde pecunia; neem dan gewoon een macje.
    Verklaar al die professionals eens met een apple
    quote:
    Wil je de volledige vrijheid, heer en meester over jouw systeem,
    welke vrijheid bedoel je? Ik kan op mijn apple laptop dezelfde hardware aansluiten als op een windows laptop. Ik kan evenveel instellingen in OSX wijzigen als in windows, etc....
    quote:
    het beste aanbod in games
    true
    quote:
    freeware, shareware, downloaden
    Er is al enorm veel freeware voor mac en dat wordt razendsnel meer. Daarnaast is de freeware voor apple momenteel van een hogere kwaliteit dan de shareware die ik voor windows tegenkwam.
    quote:
    , exotische soft- en hardware, dan ga je gewoon voor de PC.
    Met de bijkomende exotische driver problemen en irq_not_less_or_equal issues.
    quote:
    Bijkomend voordeel ook dat iedere gek je wel iets erover kan vertellen. Zelf ken ik maar een paar Apple gebruikers die ook nog eens niet verder komen dan Office, mail en surfen.
    Alleen hier op fok zijn er al heel veel met veel verder gaande kennis.
    quote:
    Ze zijn wel allemaal dik tevreden, da's ook wat waard.
    Precies.
      Redactie Games zaterdag 10 mei 2008 @ 12:36:53 #50
    52557 crew  Mr.Noodle
    Offtopic in geleuter...
    pi_58592310
    Zonder verdere geneuzel... fApple..
    How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
      zaterdag 10 mei 2008 @ 13:46:16 #51
    2671 Aaargh!
    Gebruik op eigen risico.
    pi_58593285
    quote:
    Op zaterdag 10 mei 2008 09:48 schreef Osramp het volgende:
    (..)
    Als je niet al teveel pc kennis hebt + de benodigde pecunia; neem dan gewoon een macje.
    Vandaar dat ik nu op een Mac zit te werken, wat weet ik nu helemaal van computers, ik ben ten slotte maar een eenvoudige software engineer.

Ik kan je zeggen dat MacOS X technisch heel erg goed doordacht en netjes in elkaar zit, een verschil van dag en nacht met dat broddelwerk van Microsoft. De mensen die Windows ontwikkelen moeten zich diep schamen voor het gedrocht dat ze hebben voortgebracht. Het is een wonder dat het überhaupt werkt.

Het is zo'n rommeltje dat het MS gewoon 6 jaar gekost heeft om een nieuwe versie uit te brengen waar niks spectaculair nieuws in zit en eigenlijk alleen maar zorgt dat de achterstand van Windows ten opzichte van andere OSen iets minder groot is.
    quote:
    Wil je de volledige vrijheid, heer en meester over jouw systeem,

Jij hebt zeker nooit iets anders gebruikt dan Windows ? Als er 1 systeem is waar je geen heer-en-meester over bent dan is het Windows wel. Als je volledige vrijheid wilt dan moet je naar Linux, wil je de kracht van Linux/Unix met een mooie GUI en een boel software support ten koste van een beetje vrijheid, neem dan een Mac. Wil je een OS wat niet al te veel kan en waar je niet veel controle over hebt neem dan Windows.

De enige reden om voor Windows te kiezen is omdat bepaalde specialistische software nog niet op een ander platform beschikbaar is, verder zie ik geen enkele reden om het te gebruik, het mist de kracht van Unix, de gebruiksvriendelijkheid van MacOS en de vrijheid van Linux. Je krijgt het slechtste van 3 werelden
    quote:
    het beste aanbod in games, freeware, shareware, downloaden, exotische soft- en hardware, dan ga je gewoon voor de PC.
    Games, tja, daar heb je toch een PS3, Xbox of Wii voor.
    Wat betreft freeware/shareware is de kwaliteit van Mac freeware VEEL hoger dan van Windows freeware, Mac gebruikers verwachten ook niks minder dan dat.
    Wat betreft hardware; vrijwel alles wat je aan interne hardware zou willen is aanwezig in een Mac af fabriek, en zo goed als alles wat je met USB of Firewire kan inprikken werkt.
    quote:
    Bijkomend voordeel ook dat iedere gek je wel iets erover kan vertellen.
    Da's een nadeel, geen voordeel. Van die 'handige neefjes' die een hele PC om zeep kunnen helpen.
    quote:
    Zelf ken ik maar een paar Apple gebruikers die ook nog eens niet verder komen dan Office, mail en surfen. Ze zijn wel allemaal dik tevreden, da's ook wat waard.
    Uhh... 99,9% van de PeeCee gebruikers komt niet verder dan Office, mail en surfen. Al mijn collega software engineers werken en ontwikkelen de hele dag met Windows en Linux systemen... en hebben thuis allemaal een Mac.
    pi_58593333
    Ik heb eigenlijk alleen maar slechte ervaringen met de Apple hardware gehad. Hoewel ik het OS en het ontwerp van het systeem fantastisch vind; ging het bij mijn Apple producten gewoon altijd mis.

Mijn MacBook (2e generatie) heeft een aantal problemen gehad waardoor hij een aantal keer gerepareerd moest worden. Maat van me heeft een MacBook Pro gehad met de bekende problemen van backlight leaking, een scheef beeldscherm als hij dichtgeklapt was en rare tikken en andere geluiden uit het apparaat.

Maar goed.. dat is natuurlijk ook maar incidenteel en vrijwel elke laptopreeks heeft zo z'n eigen problemen. Maar wilde het toch even kwijt

Zoals ik al zei ben ik wel overtuigd door het OS, maar voor mij voorlopig geen Apple meer. Misschien later nog eens voor "erbij'.

[ Bericht 2% gewijzigd door DaFrenk op 10-05-2008 14:13:45 ]
    Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
    Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
      FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 10 mei 2008 @ 15:38:14 #53
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_58594765
    Overigens, wat aargh zegt over games is wel waar. GTA IV komt al niet voor PC uit. Nieuwe franchises verschijnen regelmatig eerst op console en worden later geport naar PC. De PC is als game platform helaas een beetje naar de klote geholpen door torrents.
    pi_58594887
    quote:
    Op zaterdag 10 mei 2008 15:38 schreef Swetsenegger het volgende:
    GTA IV komt al niet voor PC uit.
    Bron?
    Hij komt altijd later voor de pc.
    pi_58594911
    quote:
    Op zaterdag 10 mei 2008 15:45 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

Bron?
    Precies, bron was een of andere vage game site zonder een échte bron. Rockstar houdt een PC release altijd een paar maanden stil. Maar we zullen zien
    Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
    Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
    pi_58595370
    quote:
    Het valt mij op dat Apple gewoon gigantisch veel geld kost, voor de specs die je er voor krijgt.
    "specs" zijn niks meer en minder dan een paar cijfertjes op papier. belangrijkere zaken als kwaliteit en gebruikservaring zijn niet in cijfers uit te drukken. en juist in die gebieden scoort apple uitermate hoog.
    pi_58595419
    mocht je toch veel waarde hechten aan cijfers, heb ik er hier een paar voor je:
    quote:
    Apple has once again topped PC Magazine's annual reader satisfaction survey, significantly leading the pack of Windows PC manufacturers.
    [..]
    For Desktops, Apple earned a 9.1 overall score; the average overall score for Windows-based desktop PC makers is 7.8 out of 10 (the same as last year's).
    [..]
    Most stunning, however: readers rated Mac notebooks a full 100 percent for ease of setup.
    pi_58595823
    quote:
    Op zaterdag 10 mei 2008 12:24 schreef Swetsenegger het volgende:

welke vrijheid bedoel je? Ik kan op mijn apple laptop dezelfde hardware aansluiten als op een windows laptop. Ik kan evenveel instellingen in OSX wijzigen als in windows, etc....
    [..]
    Wist ik niet. Ik ben onderwezen met de kennis dat op een Apple weinig te configureren valt. Weer wat geleerd.
      zaterdag 10 mei 2008 @ 18:41:41 #59
    73345 B-FliP
    Like it ain't no thang..
    pi_58597382
    quote:
    Op zaterdag 10 mei 2008 16:57 schreef Osramp het volgende:
    Wist ik niet. Ik ben onderwezen met de kennis dat op een Apple weinig te configureren valt. Weer wat geleerd.
    Aan laptops valt zowieso weinig te configureren... Wat jij gehoord hebt gaat over
    Mac Desktops en I-mac's... Dan zijn er idd een heel gelimiteerde uitbreidings-
    mogelijkheden vergeleken met een PC omdat je dan Mac hardware moet aanschaffen
    voor zover uitbreiding uberhaupt mogelijk is...

Maar er iets op aansluiten via USB of Firewire gaat op beide platforms goed...
    Of je je PDA kan syncen licht wel aan de beschikbare software/drivers voor
    je PDA...
    B-FliP Youtube Channel
      zaterdag 10 mei 2008 @ 18:54:41 #60
    73345 B-FliP
    Like it ain't no thang..
    pi_58597596
    quote:
    Op zaterdag 10 mei 2008 15:38 schreef Swetsenegger het volgende:
    Overigens, wat aargh zegt over games is wel waar. GTA IV komt al niet voor PC uit. Nieuwe franchises verschijnen regelmatig eerst op console en worden later geport naar PC. De PC is als game platform helaas een beetje naar de klote geholpen door torrents.
    Bepaalde games zijn helemaal niet handig voor de consoles en alleen
    fijn te spelen op de PC... Bovendien is de grootste reden voor het eerder
    uitkomen op consoles omdat console-producenten dat voor een bepaalde
    tijd afkopen... Zo laat je meer mensen je consoles kopen ipv een universeel
    systeem te hebben...

GTA SA heb k zowel op de console en de PC maar de PC is veel mooier
    en accurater en lag mijn reactiesnelheid veel hoger... Met mijn muis had ik een
    headshot percentage van 30%... Alhoewel PS3 en de 360 nu ook krachtige
    beestjes zijn zal dit volgens mij met 4 niet anders zijn...
    B-FliP Youtube Channel
      FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 10 mei 2008 @ 21:44:49 #61
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_58600722
    quote:
    Op zaterdag 10 mei 2008 15:45 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

Bron?
    Ik heb kort geleden een marketing manager gesproken van take2.
      FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 10 mei 2008 @ 21:46:08 #62
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_58600754
    quote:
    Op zaterdag 10 mei 2008 18:54 schreef B-FliP het volgende:

[..]

Bepaalde games zijn helemaal niet handig voor de consoles en alleen
    fijn te spelen op de PC... Bovendien is de grootste reden voor het eerder
    uitkomen op consoles omdat console-producenten dat voor een bepaalde
    tijd afkopen... Zo laat je meer mensen je consoles kopen ipv een universeel
    systeem te hebben...
    Blijf dat maar denken en lekker door kopieren. Diverse uitgevers en developers hebben het afgelopen jaar geroepen dat de PC over is als gamesplatform, waaronder niet de minsten... Maar dat is een andere discussie
    pi_58601325
    quote:
    Op zaterdag 10 mei 2008 07:19 schreef Osramp het volgende:
    Ik weet alleen dat ik 6 maanden geleden voor dezelfde keuze heb gestaan. Toen ben ik naar een Apple winkel gegaan om te praten en te proberen. Het praatje was goed, maar proberen voelde aan alsof ik veel opnieuw moest leren. Toen men daarop geen antwoord kon geven of ik bepaalde hardware (op USB) kon gebruiken en niet wist of ik mijn PDA kon syncen, was de keus snel gemaakt.
    4 verschillende HP printers werkte
    PDA werkte (Alleen de kaarten software was windows only)
    Externe HD's werken mits FAT, NTFS werken
    Bluetooth met mobiel Ja ....

Alleen mijn scanner van mijn all in one niet
      zaterdag 10 mei 2008 @ 22:22:34 #64
    71435 King_of_cubes
    Infantiele klootzak
    pi_58601453
    quote:
    Op zaterdag 10 mei 2008 21:44 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik heb kort geleden een marketing manager gesproken van take2.
    Nu ontkennen ze het nog even maar hij gaat wel komen denk ik, ze zouden wel dom zijn om nu al te roepen dat ie over een paar maandjes voor de pc gaat verschijnen aangezien dat waarschijnlijk hun verkoopcijfers zal drukken.

On topic:
    quote:
    Op vrijdag 9 mei 2008 11:08 schreef MdMa98 het volgende:

[..]

Bankieren is veilig op een mac (ivm spyware en troep) en voor dingen als fotoalbums is het makkelijk om een mac te hebben aangezien daar veel software voor is.
    Ik denk
      zondag 11 mei 2008 @ 02:39:19 #65
    53267 TC03
    Catch you on the flipside
    pi_58604945
    Ik snap niet waarom mensen altijd zeggen dat Apple-laptops duurder zijn dan vergelijkbare laptops van andere merken. Dit is totale onzin. Zo ook de openingspost, de TS vergelijkt daar een compacte 13,3" laptop met een bakbeest van 17".

Laptops van Apple zijn gewoon niet duurder dan laptops van andere merken.
    Ten percent faster with a sturdier frame
    pi_58605430
    quote:
    Op zaterdag 10 mei 2008 22:22 schreef King_of_cubes het volgende:

Bankieren is veilig op een mac (ivm spyware en troep)
    Net alsof elke Windows machine meteen nokkie vol staat met virussen en spyware zodra je het net opgaat. Dit is dus echt een non-issue in het voordeel van Apple. Er zijn gewoon weinig virussen en spyware voor Apple, als het marktaandeel van Apple toeneemt dan gaat ook dat veranderen. Misschien is Apple iets veiliger als Windows vanwege de Unix kern, maar ik geloof niet dat een Apple ten alle tijde veilig is en blijft voor kwaadwillenden.
    Ik geloof meer in een goed beschermde Windowsmachine die regelmatig wordt aangevallen, dan in een matig tot slecht beschermde Apple.
    Je hebt geen last van virussen omdat ze er gewoon niet zijn. Als er op een dag een jongetje bedenkt een "I Love You" variant voor Apple te maken, dan gaat het pas goed mis.
    pi_58605441
    quote:
    Op zondag 11 mei 2008 02:39 schreef TC03 het volgende:
    Ik snap niet waarom mensen altijd zeggen dat Apple-laptops duurder zijn dan vergelijkbare laptops van andere merken. Dit is totale onzin. Zo ook de openingspost, de TS vergelijkt daar een compacte 13,3" laptop met een bakbeest van 17".

Laptops van Apple zijn gewoon niet duurder dan laptops van andere merken.
    Jij lult BULLSHIT

Er was iemand in een topic, die had een Mac van 1500 euro
    Mijn laptop is exact hetzelfde, alleen dan een 2ghz ipv 2,2.
    Kostte me 950 euro

Wie weet was dat een 17 inch,en ik heb 15,4 inch.

Maar voor 550 euro had ik het er niet over gehad om dan een 17 inch te halen.
    [quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
    Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
    [/quote]
      FOK!-Schrikkelbaas zondag 11 mei 2008 @ 07:53:44 #68
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_58605471
    quote:
    Op zondag 11 mei 2008 07:31 schreef Osramp het volgende:

[..]

Net alsof elke Windows machine meteen nokkie vol staat met virussen en spyware zodra je het net opgaat.
    Wat was het? 15 minuten gemiddeld ofzo, unpatched. En je gaat het net op voor die patches
    quote:
    Dit is dus echt een non-issue in het voordeel van Apple. Er zijn gewoon weinig virussen en spyware voor Apple, als het marktaandeel van Apple toeneemt dan gaat ook dat veranderen.
    Ik heb daar zo mijn twijfels bij. Als alleen marktaandeel van doorslag gevend belang zou zijn, zou apache jarenlang veel vaker slachtoffer van aanvallen geweest moeten zijn dan het (nu overigens veilige) IIS. Daarnaast is het rechtensysteem in OSX goed geïmplementeerd itt XP en gebruiksvriendlijk itt het UAC van Vista.
    quote:
    Misschien is Apple iets veiliger als Windows vanwege de Unix kern, maar ik geloof niet dat een Apple ten alle tijde veilig is en blijft voor kwaadwillenden.
    Ik geloof meer in een goed beschermde Windowsmachine die regelmatig wordt aangevallen, dan in een matig tot slecht beschermde Apple.
    Je hebt geen last van virussen omdat ze er gewoon niet zijn. Als er op een dag een jongetje bedenkt een "I Love You" variant voor Apple te maken, dan gaat het pas goed mis.
    Inderdaad is dat gelul. Virussen zoals I Love You zal weinig effect hebben op OSX (user/vs admin), maar safari en andere software heeft wel degelijk vulnerabilities. En gemiddeld patched microsoft nog sneller ook dan Apple, waarschijnlijk omdat ze getrained zijn

Dus virussen en spyware zullen niet zo'n probleem vormen, exploits wel. En daarvoor geldt nog steeds de wet van grote aantallen.
      FOK!-Schrikkelbaas zondag 11 mei 2008 @ 07:55:38 #69
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_58605481
    quote:
    Op zondag 11 mei 2008 07:42 schreef Sjibble het volgende:

[..]

Jij lult BULLSHIT

Kostte me 950 euro

je moet het natuurlijk niet met een aldi laptop vergelijken. Een gemiddelde apple notebook is niets duurder dan een vergelijkbare vaio.

Maar denk ook eens aan dingen als LED backlight, 4 uur batterylife, 802.11N support
    pi_58605909
    quote:
    Op zondag 11 mei 2008 07:53 schreef Swetsenegger het volgende:

Daarnaast is het rechtensysteem in OSX goed geïmplementeerd itt XP en gebruiksvriendlijk itt het UAC van Vista.
    Het eerste weet ik niet, maar de UAC is idd een gedrocht zeg. Ik moet nog steeds firefox als administrator starten als er updates zijn geweest. Ik heb de UAC al getweakt, maar het blijft huilen met de pet op. Uitzetten is geen optie want zelf M$ kan je vertellen dat een Vista systeem met UAC uitgeschakeld, onveiliger is dat XP met alle patches en updates.
      zondag 11 mei 2008 @ 09:55:47 #71
    201614 Doc.Brown
    Great Scott!
    pi_58605993
    Hmm, ik denk dat de veiligheid of juist onveiligheid van een OS natuurlijk ook in sterke mate afhankelijk is van de gebruiker. Ik heb echt nog nooit mijn verse XP installatie in een kwartier verneukt met spyware enzo. Moet dan wel toegeven dat ik uiteraard gelijk Firefox installeer met de nodige extensions. Maar ondanks dat maak ik nog regelmatig gebruik van IE en heb nooit problemen gehad.

Heb zelfs jaren gewerkt tot ik SP1 vanaf CDtje geïnstalleerd heb en in tussentijd nooit losse updates heb geïnstalleerd. Nergens geen last van.
    You have to come back with me! Back to the Future!
      FOK!-Schrikkelbaas zondag 11 mei 2008 @ 10:53:00 #72
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_58606624
    quote:
    Op zondag 11 mei 2008 09:45 schreef Osramp het volgende:

[..]

Het eerste weet ik niet, maar de UAC is idd een gedrocht zeg. Ik moet nog steeds firefox als administrator starten als er updates zijn geweest. Ik heb de UAC al getweakt, maar het blijft huilen met de pet op. Uitzetten is geen optie want zelf M$ kan je vertellen dat een Vista systeem met UAC uitgeschakeld, onveiliger is dat XP met alle patches en updates.
    Nou, dáár hebben ze inderdaad de plank mee misgeslagen zeg.
    quote:
    Op zondag 11 mei 2008 09:55 schreef Doc.Brown het volgende:
    Hmm, ik denk dat de veiligheid of juist onveiligheid van een OS natuurlijk ook in sterke mate afhankelijk is van de gebruiker. Ik heb echt nog nooit mijn verse XP installatie in een kwartier verneukt met spyware enzo. Moet dan wel toegeven dat ik uiteraard gelijk Firefox installeer met de nodige extensions. Maar ondanks dat maak ik nog regelmatig gebruik van IE en heb nooit problemen gehad.

Heb zelfs jaren gewerkt tot ik SP1 vanaf CDtje geïnstalleerd heb en in tussentijd nooit losse updates heb geïnstalleerd. Nergens geen last van.
    Exploits doe je als gebruiker natuurlijk helemaal niets aan....
    pi_58606694
    quote:
    Op vrijdag 9 mei 2008 20:52 schreef Drommelsch85 het volgende:

Des te meer reden om een fatsoenlijke Lenovo of een uit de HP business-lijn te kiezen.
    Kies je een HP uit de business-lijn dan staat er vista business op. Neem dan contact op met HP en je krijgt gratis de windows xp pro recovery cd,s opgestuurd zodat je die legaal kan gebruiken. Zolang de notebook nog binnen de garantie is kun je gebruik maken van dit aanbod
    Aahh no Sir, I am the first Ploppy to rise to be jailer. My father Daddy Ploppy was known as Ploppy The Slopper, it was from him that I inherited my fascinating skin diseases.
    pi_58606711
    UAC uitzetten kan met 3 muisklikken,
    DRIE

google it
    pi_58606900
    quote:
    Op zondag 11 mei 2008 07:55 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

je moet het natuurlijk niet met een aldi laptop vergelijken. Een gemiddelde apple notebook is niets duurder dan een vergelijkbare vaio.

Maar denk ook eens aan dingen als LED backlight, 4 uur batterylife, 802.11N support
    http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=3897

ik heb zelf ook een levensduur van 4 uur, natuurlijk wel op energiebesparing. Als ik voor accuduur ga, ga ik wel voor een accu met meer cellen. Ik vond het niet nodig aangezien ik waar ik ook ben bij een stopcontact zit (Thuis, school, werk). Ik heb Draft-N. Niet de N, maar toch een beetje ervan. Moet werken toch?
    LED backlight.. of ik het heb weet ik niet, maar ik heb genoeg licht Zal wel aan energiebesparing liggen.

Als je de review leest kom je wel wat meer te weten over mijn laptop. Het is een Acer, maar ik heb er totaal geen problemen mee. Wel toen ik een nieuwe muis kocht, en ik em er wel eens in stak dat ik in Windows zat, ik BSOD's kreeg, na een update verholpen Eigenlijk is ie even krachtig als een MacBookPro.
    Leuk dat jullie voor de megahertz kiezen en een 2,4GHz processor nemen. Maar mijn 2,0 Ghz proc is toch aanzienlijk goedkoper, gezien je bijna 1 euro per megaherz extra betaald .
    950 euro, met tas en muis + 3 jaar pickup en return garantie voor 1070.

Ik geef wel toe dat als ik game mn accu iets van een anderhalf uur mee gaat Dan draai ik ook dingen als Need for speed Pro street.

je mag het een aldi-laptop vinden, maar ik zie er geen gebreken aan.
    Ik kijk meer naar de specs en de bouw van een laptop, en dan pas naar de extra's die ik eventueel nodig heb, maar die zitten vaak al op alle laptops

Exact de laptop die ik heb:
    quote:
    * Windows Vista Home Premium
    * Intel Core 2 Duo mobile processor T7300
    * Mobile Intel PM965 Express Chipset
    * Intel Wireless WiFi Link 4965AGN (dual-band quad-mode 802.11a/b/g/Draft-N)
    * Bluetooth 2.0+EDR
    * 2 GB of DDR2 667 MHz memory, upgradeable to 4GB using two soDIMM modules (dual-channel support)
    * 15.4" WXGA high-brightness (220-nit) Acer CrystalBrite TFT LCD, 1280 x 800 pixel resolution, 8 ms response time
    * NVIDIA GeForce 8600M GT with up to 1GB of TurboCache technology (256 MB of dedicated GDDR2 VRAM, up to 768 MB of shared system memory)
    * Dolby-certified surround sound system with two built-in stereo speakers and one subwoofer supporting low-frequency effects
    * 160 GB hard disk drives
    * 5-in-1 card reader
    * DVD Super Multi DL Optical Drive
    * Integrated Acer Crystal Eye webcam (0.3 megapixel)
    * 364 (W) x 270.2 (D) x 30.8/43.7 (H) mm (14.3 x 10.6 x 1.2/1.7 inches) 3.00 kg (6.61 lbs.)
    * Included Accessories: Mouse, Travel bag, Power cord, Manual, Starter CD
    Kraak mijn laptop af zou ik zeggen.
    Hou dan ook wel rekening mee dat ie incl 3 jaar pick up and return 1070 euro heeft gekost.
    En zeg me niet dat die 4 uur battery life, en 820.11N alleen is bestemd voor high-end laptops. Want een low-end laptop kan al die dingen net zo hard hebben, voor op je werk. Daar komen inderdaad dingen bij kijken als energiebesparing, lange levensduur van de accu en ondersteuning voor alle netwerken.

Het is gewoon waar. Ik draaide jaar lang windows XP op mijn computer. Liep geweldig. Ik haalde vanalles van internet af, bezocht elke site maar heb nooit spyware gehad of problemen dat hij traag werd. Ding deed het fantastisch! Tot de computer van mn ouders stuk ging en iedereen er op ging zitten. Toen konden we em wel afschrijven, hij werd zo traag als de pest.
    Het hangt echt van de gebruikers af, de ene doet er lang mee omdat ie oplet en weet wat ie doet, terwijl de verneukende users denken te weten wat ze doen en ze vanalles verwachten van een OS. Nu is Vista beveiligd tegen debielen en vind iedereen het een kutOS. OSX is stupidity-bestedig, en daarom blijven die dingen ook draaien, want ze zijn eenmaal gemaakt voor mensen die geen verstand van computers hebben.
    OSX is simpel gemaakt, met een duidelijke reden en een gat in de markt. Er zullen erg weinig mensen bestaan die goed met Windows om konden gaan en overgingen naar OSX.

[ Bericht 13% gewijzigd door Sjibble op 11-05-2008 11:29:37 ]
    [quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
    Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
    [/quote]
      zondag 11 mei 2008 @ 11:43:00 #76
    212185 Palmboom313
    Hilary Duff
    pi_58607188
    quote:
    Op zondag 11 mei 2008 11:17 schreef Sjibble het volgende:
    lap tekst
    Als jij geen problemen met windows heb moet je vooral bij windows blijven. Wil je eens wat anders proberen dan kun je eens kijken naar apple of linux maar dat is natuurlijk iets wat iedereen zelf moet bepalen. Ik was eerst windows gebruiker waar ik veel problemen mee had daarom ben ik overgestapt naar apple. En ik moet zeggen ik ben er erg blij mee nu wil ik echt nooit meer windows Mac OS is zoveel beter (mijn mening). Apple is veel makkelijker in gebruik. Ik noem bijvoorbeeld de instalatie procedures gewoon programma's slepen naar de map programma's en het is geinstaleerd om maar iets te noemen. Ook de handigheden die apple heeft toegevoegd zoals de magsafe en led schem zijn erg fijn. Maar nogmaals als je geen problemen hebt met windows moet je bij windows blijven.
    quote:
    Kraak mijn laptop af zou ik zeggen.
    Daar is geen reden voor. Je hebt gewoon een goede laptop gehaald voor een mooie prijs.

[ Bericht 10% gewijzigd door Palmboom313 op 11-05-2008 11:54:42 ]
      FOK!-Schrikkelbaas zondag 11 mei 2008 @ 12:22:57 #77
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_58607661
    quote:
    je mag het een aldi-laptop vinden, maar ik zie er geen gebreken aan.
    Das fijn, maar het is geen merk zoals sony. Kortom je vergelijkt de verkeerde merken met elkaar.
    quote:
    Het is gewoon waar. Ik draaide jaar lang windows XP op mijn computer. Liep geweldig. Ik haalde vanalles van internet af, bezocht elke site maar heb nooit spyware gehad of problemen dat hij traag werd. Ding deed het fantastisch! Tot de computer van mn ouders stuk ging en iedereen er op ging zitten. Toen konden we em wel afschrijven, hij werd zo traag als de pest.
    Het hangt echt van de gebruikers af, de ene doet er lang mee omdat ie oplet en weet wat ie doet, terwijl de verneukende users denken te weten wat ze doen en ze vanalles verwachten van een OS. Nu is Vista beveiligd tegen debielen en vind iedereen het een kutOS. OSX is stupidity-bestedig, en daarom blijven die dingen ook draaien, want ze zijn eenmaal gemaakt voor mensen die geen verstand van computers hebben.
    OSX is simpel gemaakt, met een duidelijke reden en een gat in de markt. Er zullen erg weinig mensen bestaan die goed met Windows om konden gaan en overgingen naar OSX.
    Ja ik ben R&D manager bij een fabrikant van computer randapparatuur en aaargh is een software architect. Ik denk inderdaad dat er maar erg weinig windows/computer specialisten op apples werken
    pi_58608353
    quote:
    Op zondag 11 mei 2008 11:43 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

Als jij geen problemen met windows heb moet je vooral bij windows blijven. Wil je eens wat anders proberen dan kun je eens kijken naar apple of linux maar dat is natuurlijk iets wat iedereen zelf moet bepalen. Ik was eerst windows gebruiker waar ik veel problemen mee had daarom ben ik overgestapt naar apple. En ik moet zeggen ik ben er erg blij mee nu wil ik echt nooit meer windows Mac OS is zoveel beter (mijn mening). Apple is veel makkelijker in gebruik. Ik noem bijvoorbeeld de instalatie procedures gewoon programma's slepen naar de map programma's en het is geinstaleerd om maar iets te noemen. Ook de handigheden die apple heeft toegevoegd zoals de magsafe en led schem zijn erg fijn. Maar nogmaals als je geen problemen hebt met windows moet je bij windows blijven.
    [..]

Daar is geen reden voor. Je hebt gewoon een goede laptop gehaald voor een mooie prijs.
    Het is ook niet specifiek over jou. Het zit er al op en het werkt gewoon fijn.
    Gewoon het feit dat die dingen overpriced zijn slaat helemaal nergens op
    quote:
    Op zondag 11 mei 2008 12:22 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Das fijn, maar het is geen merk zoals sony. Kortom je vergelijkt de verkeerde merken met elkaar.
    [..]

Ja ik ben R&D manager bij een fabrikant van computer randapparatuur en aaargh is een software architect. Ik denk inderdaad dat er maar erg weinig windows/computer specialisten op apples werken
    En jij denkt gelijk dat het alleen om het merk gaat. Asus is ook een topmerk, maar die C90S heeft ook zijn problemen. Sony Vaio is overpriced etc. Macbook verkoopt laptops met high-end hardware. De mijne is net zo goed. Erg goede reviews erover. Wil ik niet zeggen dat de MacBook slecht is, maar dat sommige mensen denken dat dat het enige op de wereld is

En ik heb het niet over drivers van randapparatuur, maar over games en noem maar wat andere programma's. Die haal je zo van internet af of lever je bij in een CD'tje, dus een mix van Windows en OSX drivers. Als je het van internet download is het een ander verhaal, daar zet je het eenmaal op het net en je hoeft je alleen nog zorgen te maken of je genoeg bandbreedte hebt om het te leveren. En is de OSX versie ook makkelijk te verkrijgen. Maar in de winkels kunnen ze niet op 1 cd een game pleuren met Windows en OSX ondersteuning. Dat zijn weer 2 verschillende dingen.

Tsja, en of een laptop kut is of niet, hangt van het merk, serie en eventueel prijs af.
    [/quote]
    pi_58609077
    quote:
    OSX is stupidity-bestedig, en daarom blijven die dingen ook draaien, want ze zijn eenmaal gemaakt voor mensen die geen verstand van computers hebben.
    kijk met zulke opmerkingen lok je fanboy-gedrag uit. wat je zegt is namelijk volledig uit je duim gezogen, daarom zal je het ook niet kunnen onderbouwen met argumenten of wat dan ook. klinkklare nonsens dus. of heb ik het mis?

het is een veelgehoorde misvatting dat doordat OS X zo simpel is, het voor debielen is gemaakt. het neigt wat mij betreft een beetje naar onterecht elitair gedrag van windows dickriders: omdat windows zo onlogisch en ingewikkeld is, moeten de gebruikers ervan wel reteslim zijn. (in mijn ogen is het veel simpeler: hoe slim ben je als je stug vast blijft roesten aan zo'n achterlijk systeem, maar dat terzijde)

ik zou nu kunnen zeggen dat in de praktijk macs juist professioneel gebruikt worden door mensen die zoveel verstand hebben van computers, dat ze geen zin meer hebben in technisch gezeik en kiezen voor een product dat gewoon werkt en precies doet wat het moet doen. dat de grote namen in de IT, reclame, DTP, etc veelvuldig gebruik maken van macs en voor hun windows niet eens een serieuze optie is om te overwegen. maar dat doe ik niet want ik kan dat niet zo 1,2,3 onderbouwen.

noem me nu een fanboy of wat dan ook, dat zijn namelijk de standaard dooddoeners die mensen gebruiken als ze in een mac/windows discussie niet meer met nieuwe argumenten kunnen komen. en lul wat je wil, maar de talloze "switchers" van windows naar mac hebben ervaring met beide systemen, terwijl (durf ik te wedden) 99% van de machaters uberhaupt nog nooit een apple store binnen zijn gelopen. en ik betwijfel of jij bij die 1% zit.
      FOK!-Schrikkelbaas zondag 11 mei 2008 @ 14:11:21 #80
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_58609150
    quote:
    Op zondag 11 mei 2008 13:19 schreef Sjibble het volgende:

[..]

Het is ook niet specifiek over jou. Het zit er al op en het werkt gewoon fijn.
    Gewoon het feit dat die dingen overpriced zijn slaat helemaal nergens op
    [..]

En jij denkt gelijk dat het alleen om het merk gaat.
    Eh nee, om de vergelijking.
    quote:
    Asus is ook een topmerk, maar die C90S heeft ook zijn problemen.
    Och
    quote:
    Sony Vaio is overpriced etc. Macbook verkoopt laptops met high-end hardware. De mijne is net zo goed. Erg goede reviews erover. Wil ik niet zeggen dat de MacBook slecht is, maar dat sommige mensen denken dat dat het enige op de wereld is
    Eh nee JIJ schijnt te denken dat apple gebruikers dat denken.
    quote:
    En ik heb het niet over drivers van randapparatuur, maar over games en noem maar wat andere programma's.
    Wanneer had je het daarover?
    quote:
    Die haal je zo van internet af of lever je bij in een CD'tje, dus een mix van Windows en OSX drivers.
    eh ja... wat is je punt?
    quote:
    Als je het van internet download is het een ander verhaal, daar zet je het eenmaal op het net en je hoeft je alleen nog zorgen te maken of je genoeg bandbreedte hebt om het te leveren.
    Om wat te leveren?
    quote:
    En is de OSX versie ook makkelijk te verkrijgen. Maar in de winkels kunnen ze niet op 1 cd een game pleuren met Windows en OSX ondersteuning. Dat zijn weer 2 verschillende dingen.
    Waar HEB Je het in godsnaam over?
    quote:
    Tsja, en of een laptop kut is of niet, hangt van het merk, serie en eventueel prijs af.
    ...
    pi_58609350
    quote:
    Op zondag 11 mei 2008 07:31 schreef Osramp het volgende:Er zijn gewoon weinig virussen en spyware voor Apple, als het marktaandeel van Apple toeneemt dan gaat ook dat veranderen. Misschien is Apple iets veiliger als Windows vanwege de Unix kern, maar ik geloof niet dat een Apple ten alle tijde veilig is en blijft voor kwaadwillenden.
    hoef je ook niet te geloven, geloof wat je wil, verdraai wat je wil. het enige feit wat ik je nu kan geven is dat het aantal virussen in the wild voor windows uit 6 cijfers bestaat, en voor mac staat het aantal momenteel, na al die jaren, voorlopig, nog steeds, op 0, geen virussen dus.

die van dat marktaandeel is ook een goeie. als het marktaandeel van apple stijgt, zal het aantal virussen ook stijgen. klinkt logisch maar helaas een drogreden van de bovenste plank. er is namelijk geen enkel argument wat dit ondersteunt, en waar zijn de talloze vulnerabilities voor apache volgens jouw redenering?

en voor als je onder een steen vandaan komt, het marktaandeel van apple stijgt al sinds 1998. waar zijn de virussen en spyware?

nee, het wachten op een virus voor de mac past wat mij betreft in het rijtje duke nukem forever en detox van dr. dre. ze komen misschien wel, misschien niet, ooit, we merken het vanzelf wel. maar tot die tijd is apple virusvrij, en windows, niet bepaald.
      zondag 11 mei 2008 @ 14:40:51 #82
    53267 TC03
    Catch you on the flipside
    pi_58609554
    quote:
    Op zondag 11 mei 2008 07:42 schreef Sjibble het volgende:

[..]

Jij lult BULLSHIT

Kostte me 950 euro

Laat eens zien welke laptop dat is dan, van jou. Ik weet zeker dat ik kan aanwijzen waarom die van jou ¤500 goedkoper is.

Edit: Ah, ik zie het al. Dit zijn jouw specificaties:
    quote:
    * Windows Vista Home Premium
    * Intel Core 2 Duo mobile processor T7300
    * Mobile Intel PM965 Express Chipset
    * Intel Wireless WiFi Link 4965AGN (dual-band quad-mode 802.11a/b/g/Draft-N)
    * Bluetooth 2.0+EDR
    * 2 GB of DDR2 667 MHz memory, upgradeable to 4GB using two soDIMM modules (dual-channel support)
    * 15.4" WXGA high-brightness (220-nit) Acer CrystalBrite TFT LCD, 1280 x 800 pixel resolution, 8 ms response time
    * NVIDIA GeForce 8600M GT with up to 1GB of TurboCache technology (256 MB of dedicated GDDR2 VRAM, up to 768 MB of shared system memory)
    * Dolby-certified surround sound system with two built-in stereo speakers and one subwoofer supporting low-frequency effects
    * 160 GB hard disk drives
    * 5-in-1 card reader
    * DVD Super Multi DL Optical Drive
    * Integrated Acer Crystal Eye webcam (0.3 megapixel)
    * 364 (W) x 270.2 (D) x 30.8/43.7 (H) mm (14.3 x 10.6 x 1.2/1.7 inches) 3.00 kg (6.61 lbs.)
    * Included Accessories: Mouse, Travel bag, Power cord, Manual, Starter CD
    Tuurlijk, een hele mooie laptop. Maar jij vergelijkt enkel specs met elkaar, wat ontzettend... debiel is.

Wat de Macbook Pro heeft en jouw Acer niet:
    - Een veel mooier hoge resolutie beeldscherm
    - Een grotere harde schijf
    - Een véél duurzamere behuizing. De Macbook Pro is veel dunner en heeft een aluminium behuizing.

Een laptop is meer dan alleen specs, duurzaamheid speelt ook een rol. De Macbook Pro is wat dat betreft echt veel beter dan jouw Acer. Als je wilt beweren dat Acer duur is, moet je het met een Sony Vaio vergelijken. Die passen dezelfde duurzaamheid toe. Maarja, die vind jij ook overpriced.

[ Bericht 55% gewijzigd door TC03 op 11-05-2008 14:47:38 ]
    Ten percent faster with a sturdier frame
    pi_58611021
    Een Acer en een Macbook Pro vergelijken is bij mij sowieso enkel goed voor een ' ' reactie. Zeker de 'goedkope' Aspire serie legt het af omdat het knakenbakken zijn met plastic behuizing goed voor een levensduur van hooguit een paar jaar, het nu 'opgedrongen' Vista met bijbehorende crapware, de vreselijke lowres glareschermen (lekker werken buiten, not) en het gewicht dat meer regel als uitzondering boven de 3 KG zit. Specs misschien niet, maar fysiek zijn ze wel kut. Softwarematig willen mensen helemaal geen Viesta, men gaat dan illegaal XP installeren, is tijd kwijt met drivertjes zoeken, SATA schijfje wil niet met een gewone XP CD... enz.

Je krijgt waarvoor je betaald. Ik ken genoeg voorbeelden van mensen die een Acer bij de mediamarkt hebben gekocht en na 1,5 jaar gezeik en viermaandelijkse RMA-aanvragen (opsturen met probleem A, terugkrijgen met probleem B) gewoon een Macbook Pro hebben gekocht. Een MBP halen waar je makkelijk 5 jaar mee zal doen is goedkoper dan iedere 2 jaar een nieuwe Viesta-laptop op te scharrelen. Dat geldt niet alleen voor een Macbook Pro, maar ook een kwaliteitsproduct als een thinkpad van Lenovo / IBM.

[ Bericht 34% gewijzigd door Drommelsch85 op 11-05-2008 16:38:31 ]
    url
    pi_58642370
    quote:
    Op vrijdag 9 mei 2008 20:31 schreef MdMa98 het volgende:

[ afbeelding ]

Eerst vragen ofdat je voor een Mac of voor een PC moet gaan, en dan uiteindelijk de keuze laten vallen op een Packard Bell.....
    Ga jij je eens ff héél diep schamen zeg, pak eens ff het kutste merk zeg...
      dinsdag 13 mei 2008 @ 20:06:23 #85
    73345 B-FliP
    Like it ain't no thang..
    pi_58651578
    quote:
    Op zaterdag 10 mei 2008 21:46 schreef Swetsenegger het volgende:
    Blijf dat maar denken en lekker door kopieren. Diverse uitgevers en developers hebben het afgelopen jaar geroepen dat de PC over is als gamesplatform, waaronder niet de minsten... Maar dat is een andere discussie
    Ik kopieren? Ik heb vrijwel alle games die ik erg mooi/leuk vond legaal, er staan hier meer
    dan 60 PC spellen in de kast... De gamers uit mijn vriendengroep kopen regelmatig spellen
    voor de PC en ik geloof echt niet dat wij de enige zijn...

En de beveiliging voor spellen op de console is in t verleden al verscheidene malen gekraakt...
    Die kon je daarna dus ook downloaden...

Bij de 360 was dat al 4 maanden na de release...
    B-FliP Youtube Channel
      FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 13 mei 2008 @ 20:55:49 #86
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_58652543
    quote:
    Op dinsdag 13 mei 2008 20:06 schreef B-FliP het volgende:

[..]

Ik kopieren? Ik heb vrijwel alle games die ik erg mooi/leuk vond legaal, er staan hier meer
    dan 60 PC spellen in de kast... De gamers uit mijn vriendengroep kopen regelmatig spellen
    voor de PC en ik geloof echt niet dat wij de enige zijn...

En de beveiliging voor spellen op de console is in t verleden al verscheidene malen gekraakt...
    Die kon je daarna dus ook downloaden...

Bij de 360 was dat al 4 maanden na de release...
    Je snapt overdrachtelijk woordgebruik niet? Ik richt me toch niet specifiek tegen jou als individu? De PC als gameplatform is om zeep geholpen door torrents. Punt. Tien jaar geleden was het letterlijk ondenkbaar dat een multiplatform game NIET als eerste voor de PC uitkwam en later geport werd naar consoles.

Tegenwoordig verschijnen games eerst op consoles en worden pas later naar PC geport. Onddanks dat een PC nog steeds technisch superieur is aan consoles.

Ja consoles zijn gekraakt. Maar vaak betekent dit toch gekut met modchips en gezeik. En de console wordt juist door een groep aangeschaft die gewoon wil gamen... en géén gezeik wil hebben. Er wordt simpelweg veel minder voor consoles gekopieerd dan voor PC games.

http://life.tweakers.net/(...)mes-loopt-terug.html
    pi_58654489
    https://www.dynabyte.nl/a(...)-EasyNote-MB68-U-001

Deze is het geworden, voor haar genoeg..
    pi_58654582
    quote:
    Op dinsdag 13 mei 2008 22:37 schreef MdMa98 het volgende:
    https://www.dynabyte.nl/a(...)-EasyNote-MB68-U-001

Deze is het geworden, voor haar genoeg..
    Het is voor de meeste mensen genoeg of zelfs te veel.
    Prima laptop voor een prima prijs.
    pi_58655804
    quote:
    Op dinsdag 13 mei 2008 12:30 schreef Wootism het volgende:

[..]

Eerst vragen ofdat je voor een Mac of voor een PC moet gaan, en dan uiteindelijk de keuze laten vallen op een Packard Bell.....
    Ga jij je eens ff héél diep schamen zeg, pak eens ff het kutste merk zeg...
    PB heeft vaak hele aantrekkelijke laptopjes (qua specs dan). Ik ben pas ook bijna voor een gezwicht, heb me nog net op tijd kunnen bedenken.
    Maar ook deze gebruiker is weer afgeschrokken van Mac, net als ik destijds. Er is nog teveel onbekendheid onder de grote massa. En nou even ruim ¤1000,- op de toonbank te leggen "om eens te kijken of het wat is" is overdreven. Weinig mensen die gewend zijn een windowspc te gberuiken zullen die stap wagen als ze niet op het werk of elders "gedwongen" zijn Apple te gebruiken. ("Gedwongen" mag iedereen vrij interpreteren, kan hier ook 'genoodzaakt' betekenen bijvoorbeeld).
      woensdag 14 mei 2008 @ 00:26:15 #90
    66714 YuckFou
    Nu niet, nooit niet...
    pi_58656758
    Ik wilde eigenlijk niet gaan reageren omdat ik de MS vs Apple topics niet echt interessant meer vind, maar ik kan het niet laten, zeker omdat er gesteld word dat het prijsverschil niet zo groot is, ik ben even gaan kijken en ik betaal voor een macbook met deze specs:
    quote:
    Configuraties
    2,4-GHz MacBook (MB404*/A)
    Kleur Zwart
    Processor 2,4-GHz Intel Core 2 Duo
    L2-cache 3 MB gedeeld
    Systeembus 800 MHz
    Geheugen 2 GB (2x 1 GB) 667-MHz DDR2 SDRAM (PC2-5300), uitbreidbaar tot 4 GB
    Harde schijf 250-GB seriële ATA, 5400 rpm
    Slot-loading optische eenheid 8x SuperDrive (dvd±r DL/dvd±rw/cd-rw)
    Grafische voorziening Intel GMA X3100 144 MB DDR2 SDRAM, gedeeld met werkgeheugen3
    Video Ingebouwde iSight-camera, mini-DVI-video-uitvoerpoort met ondersteuning voor DVI-, VGA-, S-Video- en composite-video-aansluitingen via afzonderlijk verkrijgbare adapters
    Beeldscherm 13,3-inch (diagonaal) TFT-breedbeeldscherm met glanzende toplaag, 1280 x 800 pixels
    FireWire Eén FireWire 400-poort (tot 400 Mbps)
    USB-aansluiting Twee USB 2.0-poorten (tot 480 Mbps)
    Audio Ingebouwde stereoluidsprekers, ingebouwde omnidirectionele microfoon, gecombineerde optische digitale geluidsinvoer/lijningang, gecombineerde optische digitale geluidsuitvoer/lijnuitgang
    Netwerkvoorzieningen Ingebouwd 10/100/1000BASE-T (Gigabit) Ethernet
    Draadloos Ingebouwd AirPort Extreme Wi-Fi (gebaseerd op IEEE 802.11n-conceptspecificatie)2; ingebouwd Bluetooth 2.0 + EDR (Enhanced Data Rate)
    Accessoires MagSafe-lichtnetadapter (60 W), stekker, netsnoer, lithium-polymeerbatterij
    Afm H 2,75 cm B 32,5 cm D 22,7 cm Gew 2,27 kg
    Volgens de prijsvergelijker ¤1378.02
    Nou begin ik een beetje in herhaling te vallen als ik weer begin te jubelen over mn eigen Acer laptopje maar de Travelmate 6292 heeft t volgende aan boord:
    quote:
    Windows Vista® Business,
    Intel® Core™2 Duo processor T7500 (2.2GHz/FSB: 800MHz/4MB L2 cache),
    Magnesium Alloy cover,
    12.1" TFT WXGA, 1280 x 800 pixel resolution
    Super Multi DVD-RW Double Layer,
    250GB HDD (5400rpm S-ATA),
    2GB DDR II RAM (2x 1GB),
    Gigabit & Wireless LAN 802.11a/g/n,
    Bluetooth 2.0+EDR,
    Fingerprint reader
    Intel® Graphics Media Accelerator X3100 256MB shared, S-video/TV-out
    6-cell Li-ion, 5-hour battery life with 6-cell battery pack
    0.3MP CrystalEye webcam
    5-in-1 card reader
    two built-in stereo microphones
    stereo speakers
    3 x USB 2.0 ports
    PC Card slot (Type II)
    IEEE 1394 port
    Modem (RJ-11) port
    Gigabit Ethernet (RJ-45) port
    Speaker/ headphone/ line-out jack with S/PDIF support
    Microphone/line-in jack
    afm. 306 (W) x 227 (D) x 27.5/34.5 (H) mm below 2kg with 6-cell battery pack
    En die kost volgens deze site ¤902,91

Nou is mn eigen ervaring met macbooks dat ze zwaarder zijn, heter worden, niet sneller starten dan vista uit stand-by, meer problemen geven bij het aansluiten van externe video (beamers/plasma's), ondanks de compabiliteit toch vaak problemen geven bij het overzetten van powerpoints etc.
    Staat tegenover dat Vista ook niet het makkelijkste OS is, mn Acer ook best hard moet blazen als tie hard aan het werk is en een heel enkele keer programma's niet willen starten omdat ze eigenlijk voor XP bedoeld waren...
    Ik heb destijds lopen twijfelen maar ben uiteindelijk toch blij deze en niet een macbook te hebben genomen...
    Are we not savages, innately destined to maim and kill?
    Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
    Our intelligence may progress at geometric rates
    Yet socially we remain belligerent neonates
    pi_58658151
    quote:
    Op woensdag 14 mei 2008 00:26 schreef YuckFou het volgende:

Volgens de prijsvergelijker ¤1378.02
    Nou begin ik een beetje in herhaling te vallen als ik weer begin te jubelen over mn eigen Acer laptopje maar de Travelmate 6292 heeft t volgende aan boord:

En die kost volgens deze site ¤902,91

Nou is mn eigen ervaring met macbooks dat ze zwaarder zijn, heter worden, niet sneller starten dan vista uit stand-by, meer problemen geven bij het aansluiten van externe video (beamers/plasma's), ondanks de compabiliteit toch vaak problemen geven bij het overzetten van powerpoints etc.
    Staat tegenover dat Vista ook niet het makkelijkste OS is, mn Acer ook best hard moet blazen als tie hard aan het werk is en een heel enkele keer programma's niet willen starten omdat ze eigenlijk voor XP bedoeld waren...
    Ik heb destijds lopen twijfelen maar ben uiteindelijk toch blij deze en niet een macbook te hebben genomen...
    Precies, ruim ¤400,- extra is toch wel veel geld. Dan kiest men toch al snel voor een PC, het design en gebruiksgemak kan zo'n groot prijsverschil imho maar moeilijk goed maken. Het is toch een verschil van 25% op de goedkoopste!
      FOK!-Schrikkelbaas woensdag 14 mei 2008 @ 08:33:38 #92
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_58658752
    quote:
    Op woensdag 14 mei 2008 06:52 schreef Osramp het volgende:

[..]

Precies, ruim ¤400,- extra is toch wel veel geld. Dan kiest men toch al snel voor een PC, het design en gebruiksgemak kan zo'n groot prijsverschil imho maar moeilijk goed maken. Het is toch een verschil van 25% op de goedkoopste!
    Pak nu eens een vaio met dezelfde specs erbij.....
      woensdag 14 mei 2008 @ 08:40:13 #93
    2671 Aaargh!
    Gebruik op eigen risico.
    pi_58658823
    quote:
    Op woensdag 14 mei 2008 06:52 schreef Osramp het volgende:

[..]

Precies, ruim ¤400,- extra is toch wel veel geld.
    Vind je ? Alleen het feit al dat je OS X kan draaien is 400 euro waard.
    quote:
    Dan kiest men toch al snel voor een PC, het design en gebruiksgemak kan zo'n groot prijsverschil imho maar moeilijk goed maken. Het is toch een verschil van 25% op de goedkoopste!
    Alle tijd die je verliest door het geklooi met windows is niets waard ? Als ik kijk naar mijn uurloon en dat afzet tegen de tijd dat je gedurende het leven van de laptop met windows loopt de klooien, dan kan zo'n Acer echt niet uit.

Toevallig was ik dit weekend @ ouders en zowel m'n vader als broertje hadden beide een nieuwe Acer laptop. Op het eerste gezicht ziet 't er allemaal niet onaardig uit, maar als je er ff goed naar kijkt .. b.v. de 'multimedia' knoppen voelen erg gammel en goedkoop aan. En dan dat Vista gedrocht ... gezien het geklooi met die dingen had een Mac zich in 1 weekend terugverdient.
    pi_58658892
    quote:
    Op woensdag 14 mei 2008 08:33 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Idd. Een Apple vergelijken met een PB of Acer is toch een beetje... jammer. Niet dat Acer of PB per sé slechte laptops maken voor dat geld, maar een Vaio is idd een eerlijkere vergelijking.
    "I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
    It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
      woensdag 14 mei 2008 @ 10:01:33 #95
    110767 LOCALMOTION
    Eho'OnipoKaua*
    pi_58660087
    Ik wil even vragen of Sjibble mijn infos al had gelezen. Hij vroeg naar de specs van mijn Apple MacBook--
    ook nog bij geschreven,dat ik de laptop -nieuw- door een insider, die bij Apple werkt( Cupertino-Calif.)-voor mij had gekocht.- gewoon Luck moet er ook zijn en kreeg de rekening met belasting $670.00 --NEE geen
    Euros,maar $$$$$...no brag just facts

Apple MacBook Pro Core-2 2.4GHZ 2gb 160gb DVDRW 15.4in
    Performance
    Processor 2.1GHz Intel Core 2 Duo Processor
    Cache L2: 3MB shared
    System Bus 800MHz
    Memory Slots: 2 SO-DIMM
    Type: PC2-5300 667MHz DDR2 RAM
    Installed: 1GB (2x512MB) SO-DIMM
    Capacity: 4GB main memory
    Configuration: 1GB, 2GB, or 4GB total memory
    Display Type: Glossy Active matrix TFT-LCD
    Size: 13.3"
    Native Resolution: 1280 x 800
    Supported Resolutions: 1280 x 800, 1152 x 720, 1024 x 768, 1024 x 640, 800 x 600, 800 x 500, 720 x 480 and 640 x 480 at 16:10 aspect ratio; 1024 x 768, 800 x 600 and 640 x 480 pixels at 4:3 aspect ratio; 720 x 480 at 3:2 aspect ratio
    External Resolutions: Up to 1920 x 1200
    Graphics Display Card Interface: Integrated
    Installed: Intel GMA X3100 Graphics Processor with 144MB DDR2 SDRAM Shared with Main Memory
    Internal Resolutions: up to 1280 x 800
    External Resolutions: Up to 1920 x 1200
    Dual Display: Yes
    Video Mirroring: Yes
    Storage and Expansion
    Hard Drive Bays: 1
    Installed: 120GB 5400rpm Serial ATA/100 hard drive
    Type: Serial ATA
    Optical Drive CD-RW/DVD-ROM Combo Drive
    Reads DVD: 8x CD: 24x
    Writes CD-R: 24x CD-RW: 16x
    PCMCIA Expansion None
    Input/Output Connectors
    Ports 1x 6-Pin FireWire-400
    2x USB 2.0
    Display Output 1x Mini-DVI
    VGA, DVI, S-Video and Composite video via optional adapters
    Audio 2x Integrated Stereo Speakers
    1x Integrated Microphone
    1x Combo Analog Headphone/Optical Digital Audio Out
    1x Combo Analog Line-In/Optical Digital Audio In
    Video 1x DV Input/Output via FireWire-400
    WebCam 1x Integrated iSight Camera
    Flash Media Slot None
    Communications
    Wired Network: 10/100/1000Mbps Gigabit Ethernet (RJ-45)
    Modem: None
    Wireless Wi-Fi: 802.11n Airport Extreme
    Bluetooth: Bluetooth 2.0+EDR
    General
    Operating System Mac OS X v10.5 Leopard
    Security Kensington Cable Lock Slot
    Internet Access None
    Keyboard Built-in full-size keyboard with 78 (U.S.) or 79 (ISO) keys, including 12 function keys, 4 arrow keys (inverted "T" arrangement) and embedded numeric keypad
    Pointing Device Solid-state scrolling trackpad for precise cursor control; supports two-finger scrolling, tap, double-tap and drag capabilities
    Battery 55-watt-hour lithium-polymer battery (with integrated charge indicator LEDs) providing up to 6 hours of battery life
    " Aia i AINA ka 'ano'i - na pua keu a ke ALOHA... A he ipo 'oe na'u i Aloha - ka'ano'i a ku'u pu'uwai
    There at the ISLAND is my LOVE where the girls are too much when it comes to loving..
    You're the Sweetheart I LOVE, the desire of my hear
      woensdag 14 mei 2008 @ 10:52:17 #96
    74548 Jo0Lz
    Lick the box!
    pi_58661082
    quote:
    Op vrijdag 9 mei 2008 16:16 schreef joeltje het volgende:
    daar gaan we weer, Mac vs Windows... Onvoorstelbaar.
    Die discussie, kunnen we gaan voeren in het OS Wars topic, maar niet hier.
    Ik zou ook het liefst dit topic gewoon dicht gooien, want het lokt alleen maar gebash uit...

Vriendelijk het verzoek hier inhoudelijk op de vraag van de TS te reageren, en anders gewoon in het OS wars topic te gaan bashen. (Mits onderbouwd.)
    Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
    pi_58661352
    quote:
    Op dinsdag 13 mei 2008 23:38 schreef Osramp het volgende:

[..]

PB heeft vaak hele aantrekkelijke laptopjes (qua specs dan). Ik ben pas ook bijna voor een gezwicht, heb me nog net op tijd kunnen bedenken.
    Maar ook deze gebruiker is weer afgeschrokken van Mac, net als ik destijds. Er is nog teveel onbekendheid onder de grote massa. En nou even ruim ¤1000,- op de toonbank te leggen "om eens te kijken of het wat is" is overdreven. Weinig mensen die gewend zijn een windowspc te gberuiken zullen die stap wagen als ze niet op het werk of elders "gedwongen" zijn Apple te gebruiken. ("Gedwongen" mag iedereen vrij interpreteren, kan hier ook 'genoodzaakt' betekenen bijvoorbeeld).
    Hij hoeft van mij echt geen Mac te kopen, maar ALS hij dan eenmaal toch een pc kiest laat hem dan ook een goede kopen en geen fucking Packard Bell.....
    De service is kut, de kwaliteit ook....Mijn ervaring met PB is enorm kut.

Ik kan er gewoonweg niet tegen dat de TS een topic opent met de vraag wat hij moet kopen en vervolgens tips genoeg krijgt van goede laptops.
    Wat doet hij? hij koopt een fucking Packard Bell!
      woensdag 14 mei 2008 @ 13:40:16 #98
    154451 joeltje
    Oldskooler
    pi_58664057
    maar de keuze is al gemaakt toch? Kan hij zoieso dicht...

Jammer dat deze vragen altijd zo lopen...
      FOK!-Schrikkelbaas woensdag 14 mei 2008 @ 14:00:01 #99
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_58664391
    quote:
    Op woensdag 14 mei 2008 13:40 schreef joeltje het volgende:
    maar de keuze is al gemaakt toch? Kan hij zoieso dicht...

Jammer dat deze vragen altijd zo lopen...
    hoe lopen? Ik zie voornamelijk een leuke discussie hoor.
    pi_58664478
    inderdaad, het enige jammere aan dit topic is dat "apple fanboy" gezeik.
    pi_58664643
    quote:
    Op woensdag 14 mei 2008 14:03 schreef dottinator het volgende:
    inderdaad, het enige jammere aan dit topic is dat "apple fanboy" gezeik
    + dat het eindigt met een Packard Bell
    pi_58664892

Dan ziet mijn Acer van 3,5 jaar oud er toch een heel stuk beter uit. Ow wat een superieure bouwkwaliteit zon apple zeg
      FOK!-Schrikkelbaas woensdag 14 mei 2008 @ 14:45:01 #103
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_58665171
    Tja, als je mensen hebt die accuzuur zweten. Dan denk ik niet dat de Acer er beter vanaf komt. En een iBookG4 is in 2003 geintroduceerd dus die kan wel 5 jaar oud zijn
    pi_58665283
    quote:
    Op woensdag 14 mei 2008 14:45 schreef Swetsenegger het volgende:
    Tja, als je mensen hebt die accuzuur zweten. Dan denk ik niet dat de Acer er beter vanaf komt. En een iBookG4 is in 2003 geintroduceerd dus die kan wel 5 jaar oud zijn
    True, je hebt echt mensen die agressief zweet hebben.... maat van je heeft dat ook en heeft ook 2 geel bruine handpalen op zijn ASUS staan. Ziet er echt niet uit

Maargoed, de eerste generatie Apple had idd last van een slechte lak maar dat is allaaaaaaaaaang opgelost.
    (Niet de lak )
    pi_58665376
    Idd, het verkleurende plastic verhaal van de eerste generatie MacBook's is berucht. Maaaaaaarrrrrr vergeet ook niet dat iedereen gewoon netjes een nieuwe topcase heeft gehad. Ook nu nog worden topcases met dit probleem nog gewoon vervangen. Ik weet niet of je bij Acer hoeft aan te komen met een topcase die na x jaar wat verkleurd is eigenlijk. Dáár betaal je natuurlijk ook gewoon voor bij een A-merk, de service.
    "I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
      woensdag 14 mei 2008 @ 15:09:05 #106
    74548 Jo0Lz
    Lick the box!
    pi_58665556
    Goeie argumenten in Feedback. Houd het leuk, geen gebash of niet onderbouwde uitspraken.
    Hierbij open.

[ Bericht 78% gewijzigd door Jo0Lz op 14-05-2008 16:04:08 ]
    Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
      woensdag 14 mei 2008 @ 16:54:35 #107
    187069 slacker_nl
    Sicko pur sang
    pi_58667398
    Ik zou kiezen voor Apple:

Een jaar geleden heb ik een ouwe G4 overgenomen van Swets (hij is inmiddels echt oud geworden, de batterij is d00d en de letter S doet het niet meer). Deze Mac is dagelijks gebruikt door Swets (toch?) en vervolgens door mijn vriendin. Hoewel ze in het begin toch wat gewenningsproblemen had (ze kende alleen Windows en haar begrip van Unix is putty en irssi) kan ze nu niet meer zonder der Mac. Ze doet er alles mee, de calender functie van de Mac daar was ze als eerste verliefd op, daarna was het dashboard voor een paar dagen haar beste vriend, en iphoto.. cyberducky en adium zijn de andere meest gebruikte apps.

Voor mij als guru@home is de Mac ook een geschenk uit de hemel, ik hoef der helemaal niks uit te leggen (op de gewenningsperiode na dan) en soms wordt mijn hulp nog ingeroepen als ze echt onverklaarbare zaken tegenkomt.

Verder vind ik het ook grappig dat als we nu door een stad lopen en we komen een Mac winkel tegen, dan loopt ze zelf al de winkel in, terwijl ze daarvoor mij tegen probeerde te houden om de winkel in te stappen. Ikzelf vind dit wel een argument alleen om een Mac voor een vrouw te kopen, het feit dat ze vrijwillig een technische winkel inloopt omdat ze ook zo'n ding heeft.. en een nieuwe wilt

Hoewel Apple wat duurder is dan een Windows flaptop, durf ik mijn handen in het vuur te steken om te zeggen dat het je beste koop ooit word. Zelf onze oude barrel is nog steeds beter dan een nieuwe Windows PC. De GUI is prettiger, UAC zoals Windows deze kent is niks vergeleken hoe Apple dit gedaan heeft. Verder is het gemak waarmee applicaties geinstalleerd kunnen worden ongeëvenaard. Zelf Linux kan hier niet aan tippen.

Persoonlijk wil ik ook geen Windows laptop meer, maar een Mac. Voor een desktopsysteem zou ik nog wel op Windows systeem kopen, maar das voor de games, een andere reden is er niet voor Windows (IMO).
    In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
    pi_58668527
    quote:
    Op woensdag 14 mei 2008 11:06 schreef Wootism het volgende:

[..]

Hij hoeft van mij echt geen Mac te kopen, maar ALS hij dan eenmaal toch een pc kiest laat hem dan ook een goede kopen en geen fucking Packard Bell.....

Ik kan er gewoonweg niet tegen dat de TS een topic opent met de vraag wat hij moet kopen en vervolgens tips genoeg krijgt van goede laptops.
    Ik koop helemaal niks
      woensdag 14 mei 2008 @ 18:33:36 #109
    66714 YuckFou
    Nu niet, nooit niet...
    pi_58669221
    quote:
    Want? die zit beter in elkaar? die ziet er gelikter uit? die is duurder? of heb je een argument wat steekhoudender is?
    quote:
    Op woensdag 14 mei 2008 08:40 schreef Aaargh! het volgende:
    Vind je ? Alleen het feit al dat je OS X kan draaien is 400 euro waard.
    Vind je? Ik vind OS X persoonlijk een gedrocht, ik werk er genoeg mee om te snappen wat iedereen zo ge-wel-dig aan vind, ik vind dat helemaal niet, daarnaast kom ik vaak genoeg in situaties waar voor een presentatie beamertje,laptopje en geluid gehuurd word, een van de bedrijven waar ik voor werk heeft alleen maar MacBooks in de verhuur en als ik voor hen een klus moet doen neem ik voor de zekerheid een windows laptop mee om de sprekers keuze te geven waar ze hun powerpoint op willen tonen, en 9 van de 10 kiest na hun powerpointje op de Mac geprobeerd te hebben toch voor de Windowsbak, want daar hebben ze meer vertrouwen in...
    quote:
    Alle tijd die je verliest door het geklooi met windows is niets waard ? Als ik kijk naar mijn uurloon en dat afzet tegen de tijd dat je gedurende het leven van de laptop met windows loopt de klooien, dan kan zo'n Acer echt niet uit.
    Toevallig was ik dit weekend @ ouders en zowel m'n vader als broertje hadden beide een nieuwe Acer laptop. Op het eerste gezicht ziet 't er allemaal niet onaardig uit, maar als je er ff goed naar kijkt .. b.v. de 'multimedia' knoppen voelen erg gammel en goedkoop aan. En dan dat Vista gedrocht ... gezien het geklooi met die dingen had een Mac zich in 1 weekend terugverdient.
    Wat voor windows geklooi bedoel je in vredesnaam? ik heb me bij een macbook het ongans zitten zoeken naar draadloze netwerken en die wilden om de een of andere reden niet connecten, de Vista bak ernaast wilde alleen maar de WPA sleutel weten....en wat voor Acer hebben ze? Aspire voor thuisgebruik of travelmate voor de zakelijke markt, daar zit nogal wat verschil tussen, en voor alle produkten ook voor Apple geld dat de goedkoopste vaak gammeler is dan de duurste...
    quote:
    Op woensdag 14 mei 2008 08:46 schreef Jarno het volgende:
    Idd. Een Apple vergelijken met een PB of Acer is toch een beetje... jammer. Niet dat Acer of PB per sé slechte laptops maken voor dat geld, maar een Vaio is idd een eerlijkere vergelijking.
    En wanneer heb je voor t laatst met een Acer gewerkt?
    Ik snap dat hele Acer gebash sowieso niet zo goed, ik heb al es eerder in een topic laten vallen dat het bedrijf waar ik werk er 45+ in de verhuur (eigenlijk vooral Aspires...en nog een stuk of 20 Dells..) heeft en er zijn eigenlijk nooit problemen mee, een keer toen we 15 nieuwe bestelden waren er 2 die niet out-of-the-box wilden installeren, een telefoontje naar Acer, RMA nummertje erop, de volgende dag afgehaald en een kleine week later retour gekregen, niks over te zeiken dus, en geloof me, klanten die een laptop huren gaan er net zo mee om als met hun lease bak, "is niet van mij dus mag kapot" lijkt het motto te zijn, en dat overleven ze tot nu toe heel aardig...

en naast dat ik OS X kut vind, vind ik de macbook keyboards helemaal fucked, maar da's wederom erg persoonlijk
    pi_58669685
    quote:

[..]

True. Als je voor looks en design gaat en de redelijke exclusiviteit van Mac OS, dan heb je het prijsverschil er graag voor over.
    pi_58669765
    quote:
    Op woensdag 14 mei 2008 11:06 schreef Wootism het volgende:

[..]

Wat is er zo slecht aan Packard Bell? Ik was zaterdag bij de Mediamarkt ( I know) en daar hadden ze qua specs best een leuke laptop staan voor ¤499,-. Ik begon al te twijfelen maar herinnerde me nog verhalen als shared videogeheugen enz.
    pi_58670021
    quote:

En dan dat Vista gedrocht ... gezien het geklooi met die dingen had een Mac zich in 1 weekend terugverdient.
    Dan spijt het me toch echt voor jou. Ik heb diverse PC's die ik beheer bij familie, vrienden en kennissen en daar draait alles tussen Windows 98 en Vista. Problemen? Nou nee, niet echt. De systemen zijn beveiligd tegen voorkomende problemen, het enige echte probleem is eigenlijk nog de onwetende gebruiker die overal op klikt, zowel malicious links, forward mail en "anti-virus" pop ups. Dat is nagenoeg niet te beveiligen, volgens mij kan je zelfs een Mac niet of moeilijk beschermen tegen het probleem van onwetende gebruikers, zonder ze teveel te snijden in rechten op het systeem. Als je voor elke plugin erheen moet om te installeren, dan wordt het wel kostbaar.
      woensdag 14 mei 2008 @ 20:15:15 #113
    2671 Aaargh!
    Gebruik op eigen risico.
    pi_58671412
    quote:
    Op woensdag 14 mei 2008 18:33 schreef YuckFou het volgende:
    Vind je? Ik vind OS X persoonlijk een gedrocht,
    Kan je ook uitleggen waarom ?
    quote:
    ik werk er genoeg mee om te snappen wat iedereen zo ge-wel-dig aan vind,
    Wat vind ik er dan zo ge-wel-dig aan ?
    quote:
    ik vind dat helemaal niet, daarnaast kom ik vaak genoeg in situaties waar voor een presentatie beamertje,laptopje en geluid gehuurd word, een van de bedrijven waar ik voor werk heeft alleen maar MacBooks in de verhuur en als ik voor hen een klus moet doen neem ik voor de zekerheid een windows laptop mee om de sprekers keuze te geven waar ze hun powerpoint op willen tonen, en 9 van de 10 kiest na hun powerpointje op de Mac geprobeerd te hebben toch voor de Windowsbak, want daar hebben ze meer vertrouwen in...
    Omdat de gemiddelde idioot zonder enige kennis van zaken en die nog nooit een Mac gezien heeft en er totaal niet mee bekend is meer vertrouwen heeft in iets wat ie wel kent is windows een beter systeem ?
    quote:
    Wat voor windows geklooi bedoel je in vredesnaam?
    Ik probeer me er zo min mogelijk mee bezig te houden, maar ik weet iig dat m'n broertje Vista een paar keer opnieuw heeft geïnstalleerd omdat ie weigerde nog langer op te starten (hij had ook nog eens geprobeerd een gehackte OSX te installeren wat jammerlijk mislukte ) M'n pa heb ik 'ff' geholpen met het installeren van VMWare want een of ander tooltje wat ie nodig had werkt niet onder Vista, had wat meer voeten in de aarde dan verwacht, z'n rs232 poort deed 't niet, en later opeens wel, geen idee waarom.
    Ben verder daar nog bezig geweest met een andere PC, onboard grafische kaart trekt de breedbeeld monitor niet (ondersteund om een of andere vage reden geen 16:9 resoluties) en met een losse videokaart reboot het systeem na ong. 1 minuut aangestaan te hebben spontaan (meerdere, nieuwe, kaarten geprobeerd).

Als ze nu gewoon Mac users waren geweest dan had ik die vrije tijd lekker in de zon kunnen zitten met een koud biertje, reden genoeg om niet meer met die Windows rommel bezig te zijn.
    quote:
    ik heb me bij een macbook het ongans zitten zoeken naar draadloze netwerken en die wilden om de een of andere reden niet connecten, de Vista bak ernaast wilde alleen maar de WPA sleutel weten....
    Zal best, ik heb nooit met WPA i.c.m. OSX gewerkt dus ik kan er geen commentaar op geven, weet alleen dat een paar van mijn collega's met een MacBook (gewoon en pro) geen probleem hebben met het WPA gebeuren op kantoor.
    quote:
    en wat voor Acer hebben ze? Aspire voor thuisgebruik of travelmate voor de zakelijke markt, daar zit nogal wat verschil tussen,
    Beide een Aspire geloof ik, en dat het voor consumenten bedoelt is is waarom precies een excuus om minder kwaliteit te leveren ? Je zou eerder verwachten dat deze van betere kwaliteit zijn, een gemiddelde consument doet langer met z'n PC dan de tijd waarin een bedrijf deze afschrijft.
    quote:
    en voor alle produkten ook voor Apple geld dat de goedkoopste vaak gammeler is dan de duurste...
    Nee, apple maakt geen low-budget/goedkope systemen, dat is het hele verschil en waarom iedereen denkt dat een Apple duur is, ze hebben gewoon geen low-budget spullen.
    quote:
    En wanneer heb je voor t laatst met een Acer gewerkt?
    Afgelopen maandag.
    quote:
    Ik snap dat hele Acer gebash sowieso niet zo goed, ik heb al es eerder in een topic laten vallen dat het bedrijf waar ik werk er 45+ in de verhuur (eigenlijk vooral Aspires...en nog een stuk of 20 Dells..) heeft en er zijn eigenlijk nooit problemen mee, een keer toen we 15 nieuwe bestelden waren er 2 die niet out-of-the-box wilden installeren, een telefoontje naar Acer, RMA nummertje erop, de volgende dag afgehaald en een kleine week later retour gekregen, niks over te zeiken dus, en geloof me, klanten die een laptop huren gaan er net zo mee om als met hun lease bak, "is niet van mij dus mag kapot" lijkt het motto te zijn, en dat overleven ze tot nu toe heel aardig...
    En hoe lang houd je die dingen in productie ? Een jaar ? Twee jaar ?
    quote:
    en naast dat ik OS X kut vind, vind ik de macbook keyboards helemaal fucked, maar da's wederom erg persoonlijk
    Het keyboard van die dingen is juist een v/d betere features, de toetsen zijn vrij groot voor een laptop maar hebben toch veel tussenruimte waardoor je niet per-ongeluk twee toetsen aanslaat.
      woensdag 14 mei 2008 @ 21:05:31 #114
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_58672425
    Je hoeft niet overal en altijd Apple te verdedigen hoor Aaargh! .
      FOK!-Schrikkelbaas woensdag 14 mei 2008 @ 21:32:28 #115
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_58672979
    quote:
    Op woensdag 14 mei 2008 18:33 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Want? die zit beter in elkaar? die ziet er gelikter uit? die is duurder? of heb je een argument wat steekhoudender is?
    Die valt in dezelfde klasse..., of je het nu leuk vind of niet.
    pi_58674694
    quote:
    Op woensdag 14 mei 2008 20:15 schreef Aaargh! het volgende:

Beide een Aspire geloof ik, en dat het voor consumenten bedoelt is is waarom precies een excuus om minder kwaliteit te leveren ? Je zou eerder verwachten dat deze van betere kwaliteit zijn, een gemiddelde consument doet langer met z'n PC dan de tijd waarin een bedrijf deze afschrijft.
    Het verschil tussen consumentenspul en business spul is de prijs en de daarmee samenhangende kwaliteit. In de duurdere business lijn is de kwaliteit en levensduur beter, in de goedkopere consumentenlijn is de kwaliteit wat minder en de levensduur ook. In jouw optiek moet er dus maar 1 type gemaakt worden en betalen consumenten daar iets minder voor. Ik weet niet van onder welke steen jij gekropen bent of van welke planeet je komt, maar in mijn wereld krijg je nog steeds waar je voor betaalt.
    quote:
    Nee, apple maakt geen low-budget/goedkope systemen, dat is het hele verschil en waarom iedereen denkt dat een Apple duur is, ze hebben gewoon geen low-budget spullen.
    [..]

Ik probeer me er zo min mogelijk mee bezig te houden, maar ik weet iig dat m'n broertje Vista een paar keer opnieuw heeft geïnstalleerd omdat ie weigerde nog langer op te starten (hij had ook nog eens geprobeerd een gehackte OSX te installeren wat jammerlijk mislukte ) M'n pa heb ik 'ff' geholpen met het installeren van VMWare want een of ander tooltje wat ie nodig had werkt niet onder Vista, had wat meer voeten in de aarde dan verwacht, z'n rs232 poort deed 't niet, en later opeens wel, geen idee waarom.
    Ben verder daar nog bezig geweest met een andere PC, onboard grafische kaart trekt de breedbeeld monitor niet (ondersteund om een of andere vage reden geen 16:9 resoluties) en met een losse videokaart reboot het systeem na ong. 1 minuut aangestaan te hebben spontaan (meerdere, nieuwe, kaarten geprobeerd).

Als ze nu gewoon Mac users waren geweest dan had ik die vrije tijd lekker in de zon kunnen zitten met een koud biertje, reden genoeg om niet meer met die Windows rommel bezig te zijn.
    [..]
    En hier ga je (weer) schromelijk de mist in. Eerst vertel je over de goedkope Acer met iets mindere hardware dan de originele Mac. En dan wil jij ons laten geloven dat het de schuld is van Microsoft, dat soms een PC kuren vertoont onder Windows? Daarom is Apple altijd goed. Apple stelt de systeemeisen en architectuur vast en levert 1 kant en klaar produkt dat gewoon goed is, maar zijn prijs heeft.
    Vergelijken we dat even met Windows. Een fabrikant bouwt zijn hardware. Alle onderdelen zijn universeel maar hebben allemaal nét iets andere specs omdat ze van verschillende fabrikanten komen en er geen overkoepelend orgaan is dat zaken aan banden legt. Op die verzameling onderdelen moet dan een OS gaan draaien uit een weer heel andere fabriek. Meestal gaat het goed, af en toe is er een uitglijer.
    Dat is mijn reden om voor een goed merk te kiezen. Dell, HP en dergelijke. Daar staat de producent in nauw contact met M$ en specificeert zelf de hardware.

Dus je vergelijkt twee zaken op punten waarop ze niet met elkaar overeenkomen, en gaat daarop je waardeoordeel vaststellen. Ik vind dat een domme methode. Komt misschien met het OS mee? (Voor sommigen althans)
      FOK!-Schrikkelbaas woensdag 14 mei 2008 @ 22:56:04 #117
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_58674888
    quote:
    Op woensdag 14 mei 2008 22:47 schreef Osramp het volgende:

En hier ga je (weer) schromelijk de mist in. Eerst vertel je over de goedkope Acer met iets mindere hardware dan de originele Mac. En dan wil jij ons laten geloven dat het de schuld is van Microsoft, dat soms een PC kuren vertoont onder Windows? Daarom is Apple altijd goed. Apple stelt de systeemeisen en architectuur vast en levert 1 kant en klaar produkt dat gewoon goed is, maar zijn prijs heeft.
    Vergelijken we dat even met Windows. Een fabrikant bouwt zijn hardware. Alle onderdelen zijn universeel maar hebben allemaal nét iets andere specs omdat ze van verschillende fabrikanten komen en er geen overkoepelend orgaan is dat zaken aan banden legt. Op die verzameling onderdelen moet dan een OS gaan draaien uit een weer heel andere fabriek. Meestal gaat het goed, af en toe is er een uitglijer.
    Dat is mijn reden om voor een goed merk te kiezen. Dell, HP en dergelijke. Daar staat de producent in nauw contact met M$ en specificeert zelf de hardware.

Dus je vergelijkt twee zaken op punten waarop ze niet met elkaar overeenkomen, en gaat daarop je waardeoordeel vaststellen. Ik vind dat een domme methode. Komt misschien met het OS mee? (Voor sommigen althans)
    Hier ga jij de mist in, want er is wel degelijk een overkoepelend orgaan die zaken aan banden legt. Dat orgaan is Microsoft zelf en het heet WHQL, Windows Hardware Quality Lab, hetgeen hardware en de bijbehorende drivers test en certificeert, signed. Onder Vista 64 is dit al verplicht en elk zichzelf respecterende hardware leverancier levert signed hardware/software voor XP en Vista.

Desondanks zie k regelmatig volledig signed systemen (dus alle hardware voldoet aan de eisen die microsoft er in samenwerking met hun OS aan stelt, ergo vergelijkbaar met mac) at random crashen...
    pi_58675292
    quote:
    Op woensdag 14 mei 2008 22:56 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Hier ga jij de mist in, ..................

Desondanks zie k regelmatig volledig signed systemen (dus alle hardware voldoet aan de eisen die microsoft er in samenwerking met hun OS aan stelt, ergo vergelijkbaar met mac) at random crashen...
    Nou, dit bedoelde ik nou net. M$ legt hardwarefabrikanten specs op waar ze aan moeten voldoen om Vista te kunnen draaien. Oftewel zijn de specs te ruim (of verkeerd), of wordt er gesjoemeld met de specs in de produktie. In elk proces heb je een bandbreedte en voor de certificering zal er een product gebruikt worden dat zeer zeker goed is. Bij uitlevering kan de tolerantie wel iets ruimer gelegd worden om minder afkeur te hebben.
    Maar ik blijf erbij dat de methode van Apple meer garantie voor succes levert, zoveel mogelijk in eigen hand houden en alles preinstalled leveren.
    In Windowsland kun je nog steeds van een berg rommel iets bouwen dat op een computer lijkt en het dan ook nog aan het draaien krijgen op Vista (sterk overdreven maar geeft wel aan wat ik bedoel). Producent A (en B en C en D) maken hardware die door F wordt samengebouwd en G mag een OS leveren dat op die onzekere combinatie moet gaan draaien.
    Kijk eens voor de aardigheid naar TomTom. Die zijn groot geworden met het verkopen van navigatiesoftware voor PDA's. Dat gaf vaak zat problemen vanwege de grote diversiteit aan platformen, daardoor dus veel support. Nu maakt TomTom zijn eigen dedicated hardware (naja, laten ze maken) zodat de software altijd goed draait. Nu zijn ze zover dat voor PDA's geen losse versie meer in de winkel komt. PDA's draaien op navcore 6 waar de PNA's op Navcore 8 zitten en er komt ook geen mogelijkheid meer tot upgrade. Ze gaan alleen nog packagedeals doen met geselecteerde PDA's waar een TomTom 7 of 8 versie bijgeleverd wordt. Dat doen ze alleen maar om hun software op geteste en betrouwbare hardware te laten draaien.
      woensdag 14 mei 2008 @ 23:25:58 #119
    66714 YuckFou
    Nu niet, nooit niet...
    pi_58675473
    Omdat je en zo lekker bijt en de moeite hebt genomen uitgebreid te antwoorden zal ik dat ook doen
    quote:
    Kan je ook uitleggen waarom ?
    Ja hoor, ten eerste vind ik de mate van adaptie en gewenning een stuk lastiger dan de meeste mac/fanboys het voorstellen ;"nee een dag dan snap je het, het is zoveel simpeler, je kan alles met sneltoetsen, mac is gewoon makkelijker" nou niet voor mij dus, ik zoek me een ongeluk naar de features die ik nodig heb en als ik ze uiteindelijk heb gevonden blijken ze net zo snel of traag of vaag te zijn als in dat door jullie vervloekte windows....
    quote:
    Wat vind ik er dan zo ge-wel-dig aan ?
    Och je hebt er kennelijk zonder moeite ¤ 400,- meer voor over...
    quote:
    Omdat de gemiddelde idioot zonder enige kennis van zaken en die nog nooit een Mac gezien heeft en er totaal niet mee bekend is meer vertrouwen heeft in iets wat ie wel kent is windows een beter systeem ?
    Nee, het is voor mij een teken dat enerzijds wat de boer niet kent hij ook niet vreet, anderzijds een signaal dat zo'n mac toch niet zo simpel werkt als de mac kolonie me wil doen geloven....
    quote:
    Okay ik hak het ff in 2 stukken;
    De laptop van je broertje liep spaak omdat hij OS X erop wilde installeren, en dan scheld jij dat er weer windows op moet, is dat de schuld van windows, acer of je klooiende broertje?
    Dan de laptop van je pa, allereerst wil ik graag het typenummer weten, we zoeken op de zaak nog recente laptops met een RS232 aansluiting voor het configureren van apparatuur die we gebruiken, nu gebruik ik mn eigen gebakje met een USB naar serieel converter daarvoor die het uitstekend doet nadat windows-update automatisch de drivers van het net had geplukt, hoezo bedieningsgemak? En had dat tootlje onder OS X wel gewerkt? of kwam het nog vanuit zn W'98 tijd en wilde die dat per se ook onder vista kunnen draaien??Daarnaast is het gewauwel over die videokaart natuurlijk nonsens, dat ligt niet aan windows maar aan de hardware, ik kan me indenken dat wanneer de PCI bus van een Mac gaar is je ongeveer dezelfde problemen krijgt...
    quote:
    Zal best, ik heb nooit met WPA i.c.m. OSX gewerkt dus ik kan er geen commentaar op geven, weet alleen dat een paar van mijn collega's met een MacBook (gewoon en pro) geen probleem hebben met het WPA gebeuren op kantoor.
    Tja t is een voorbeeld puttend uit mn eigen ervaringen.
    quote:
    Bullshit, de goedkopere lijnen zijn per definitie wat zwakker dan de duurdere lijnen, dat is met computers zo, dat is met auto's zo en dat is zelfs met potten pindakaas zo.
    Wil je een topprodukt dan betaal je meer, wil je een goede prijs/kwaliteit verhouding dan is het imo een prima keuze en wil je t liefst niks uitgeven dan moet je ook niet zeiken dat t goedkoop aanvoelt
    quote:
    Eh spreek je jezelf nou niet tegen? Apple is niet duur maar ze maken geen low-budget systemen, dan is het toch in wezen al een duur produkt? En dan heb ik het nog niet eens over de accessoires en de uitbreidingen die via de "geautoriseerde Mac verkoop kanalen"voor meer dan de hoofdprijs worden verkocht.
    quote:
    Afgelopen maandag.
    Die vraag was eigenlijk niet voor jou bedoeld....
    quote:
    En hoe lang houd je die dingen in productie ? Een jaar ? Twee jaar ?
    Tot ze door ons officieel dood zijn verklaard, de oudste laptops die nu bij ons in de verhuur zitten zijn Dell centrino's de jongste C2D's met vista.
    quote:
    Het keyboard van die dingen is juist een v/d betere features, de toetsen zijn vrij groot voor een laptop maar hebben toch veel tussenruimte waardoor je niet per-ongeluk twee toetsen aanslaat.
    Ik zette er al bij dat dat echt persoonlijk was, ik moet alles 3 keer over typen omdat die toetsen niet zitten waar ik ze verwacht, mn schrijfsnelheid daalt dan ook dramatisch als ik op een macbook werk
    quote:
    Op woensdag 14 mei 2008 21:32 schreef Swetsenegger het volgende:
    Het gaat er niet om of ik het leuk vind, het gaat erom dat ik die klasse ff niet begrijp, het voorbeeld van mijn laptop tegenover een macbook van dezelfde specs lijkt me nou niet bepaald een enorm klasseverschil?
    pi_58676436
    quote:
    Op woensdag 14 mei 2008 23:25 schreef YuckFou het volgende:
    Het gaat er niet om of ik het leuk vind, het gaat erom dat ik die klasse ff niet begrijp, het voorbeeld van mijn laptop tegenover een macbook van dezelfde specs lijkt me nou niet bepaald een enorm klasseverschil?
    "specs" zijn niet het enige in de wereld vriend. de voordelen van een mac zijn het os, de afwerking, de service en het feit dat het één totaalpakket is waarmee je in feite mee klaar bent. de hardware, software is allemaal op elkaar afgestemd, het is een geheel dat gewoon werkt. als je er langere tijd mee werkt krijg je het gevoel dat er echt over alles is nagedacht. dat er heel veel mensen lange tijd mee bezig zijn geweest en dat ze echt een perfect product wilden maken. en daar betaal ik graag voor.
      Redactie Games donderdag 15 mei 2008 @ 00:47:23 #121
    52557 crew  Mr.Noodle
    Offtopic in geleuter...
    pi_58676685
    Wat mij betreft is de feature Time Machine en iLife '08 alleen al genoeg om een Mac te kopen.
    How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
    pi_58676887
    quote:
    Op woensdag 14 mei 2008 22:56 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Hier ga jij de mist in, want er is wel degelijk een overkoepelend orgaan die zaken aan banden legt. Dat orgaan is Microsoft zelf en het heet WHQL, Windows Hardware Quality Lab, hetgeen hardware en de bijbehorende drivers test en certificeert, signed. Onder Vista 64 is dit al verplicht en elk zichzelf respecterende hardware leverancier levert signed hardware/software voor XP en Vista.

Meestal bemoei ik me niet met deze zinlose topics waar de mac users vooraan staan om hun OS te verdedigen wat natuurlijk al van een ongelovelijke treurigheid is.

Maar als je gewoon de waarheid gaat verdraaien.

Zoals je zelf weet signed MS helemaal niks in verband met 64 bits. Je kan gewoon eem public certificate kopen!!! en deze invoegen. Iets wat niks maar dan ook niks zegt over de betrouwbaarheid van de driver op een OS.
    pi_58676895
    quote:
    Op woensdag 14 mei 2008 21:32 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dat is een mening.
    Geen onderbouwde mening maar een mening.

Afgezien van het OS schat ik de sony machines vele malen hoger in.
    Een apple is eerder te vergelijken met een HP of IBM.
    pi_58677814
    quote:
    Op donderdag 15 mei 2008 01:10 schreef Godlike02 het volgende:

Afgezien van het OS schat ik de sony machines vele malen hoger in.
    Een apple is eerder te vergelijken met een HP of IBM.
    Over niet onderbouwde meningen gesproken, he?
    pi_58678501
    quote:
    Op donderdag 15 mei 2008 07:52 schreef Jarno het volgende:

[..]

Over niet onderbouwde meningen gesproken, he?
    Ik doe even gezellig mee
    Het is toch 1 groot meningen topic dus er passen nog veel meer duiten in dat zakje.
    pi_58680309
    Zeg..
    Als in Windows iedereen Admin is, en in de OSX iedereen User is en er een apart Admin account is.

Ga dan eens een tijdje op die Admin accout. Ik durf te wedden dat de OS helemaal naar de klote gaat door de gebruiker.

En zet je Windowsaccount maar op beperkt/gebruiker.

Dan keren de verhalen zich om denk ik.

Is ook maar een idee.
    [/quote]
    pi_58680386
    http://tweakers.net/nieuw(...)sks-onbruikbaar.html
    http://www.compres.nl/nie(...)-adobe--os-x-leopard
    http://www.pc-active.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=10690&Itemid=29
    http://www.bligg.be/story(...)roblemen_op_MacBooks

Dat zijn er maar een paar.
    Lijken mij grote problemen, en ik zit met mn Acer Aspire zonder fouten.

Rot toch op man. Zeg me niet dat die Mac zo vlekkeloos is.
    Die is net zo lek als Vista.
    Het enige verschil dat de MacNoobs op Windows met een Admin zitten en in OSX met een user accountje, dat dus geen admin is.
    [/quote]
      FOK!-Schrikkelbaas donderdag 15 mei 2008 @ 11:42:35 #128
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_58681707
    quote:
    Op donderdag 15 mei 2008 01:09 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

Meestal bemoei ik me niet met deze zinlose topics waar de mac users vooraan staan om hun OS te verdedigen wat natuurlijk al van een ongelovelijke treurigheid is.

Maar als je gewoon de waarheid gaat verdraaien.

Zoals je zelf weet signed MS helemaal niks in verband met 64 bits. Je kan gewoon eem public certificate kopen!!! en deze invoegen. Iets wat niks maar dan ook niks zegt over de betrouwbaarheid van de driver op een OS.
    Eh nee hoor.
    Een DRIVER SIGNING moet getest worden, gesubmit bij WHQL, vervolgens krijg je een signed cab bestand. Je kan drivers multiple listen. Dus als broadcom de driver voor hun chipset heeft gesigned, kan je je PID VID aan deze driver toevoegen en is hij gesigned. Maar drivers worden wel degelijk getest.
      FOK!-Schrikkelbaas donderdag 15 mei 2008 @ 11:46:15 #129
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_58681790
    quote:
    Op woensdag 14 mei 2008 23:17 schreef Osramp het volgende:

[..]

Nou, dit bedoelde ik nou net. M$ legt hardwarefabrikanten specs op waar ze aan moeten voldoen om Vista te kunnen draaien. Oftewel zijn de specs te ruim (of verkeerd), of wordt er gesjoemeld met de specs in de produktie. In elk proces heb je een bandbreedte en voor de certificering zal er een product gebruikt worden dat zeer zeker goed is. Bij uitlevering kan de tolerantie wel iets ruimer gelegd worden om minder afkeur te hebben.
    Dus als microsoft specs op legt dan is er opeens marge, en als apple diezelfde specs oplegt aan hun hardware leverancier dan is er opeens geen marge.

Onziun dus. Ze doen beide hetzelfde, ze schrijven specificaties voor en verwachten dat leveranciers zich daaraan houden.
    quote:
    Maar ik blijf erbij dat de methode van Apple meer garantie voor succes levert, zoveel mogelijk in eigen hand houden en alles preinstalled leveren.
    Het enige verschil is dat apple de hardware in taiwan inkoopt en vervolgens zelf distribueert .
    quote:
    In Windowsland kun je nog steeds van een berg rommel iets bouwen dat op een computer lijkt en het dan ook nog aan het draaien krijgen op Vista (sterk overdreven maar geeft wel aan wat ik bedoel). Producent A (en B en C en D) maken hardware die door F wordt samengebouwd en G mag een OS leveren dat op die onzekere combinatie moet gaan draaien.
    Als alles binnen de specs valt die MICROSFT voorschrijft mag ik toch verwachten dat het werkt?
    quote:
    Kijk eens voor de aardigheid naar TomTom. Die zijn groot geworden met het verkopen van navigatiesoftware voor PDA's. Dat gaf vaak zat problemen vanwege de grote diversiteit aan platformen, daardoor dus veel support. Nu maakt TomTom zijn eigen dedicated hardware (naja, laten ze maken) zodat de software altijd goed draait. Nu zijn ze zover dat voor PDA's geen losse versie meer in de winkel komt. PDA's draaien op navcore 6 waar de PNA's op Navcore 8 zitten en er komt ook geen mogelijkheid meer tot upgrade. Ze gaan alleen nog packagedeals doen met geselecteerde PDA's waar een TomTom 7 of 8 versie bijgeleverd wordt. Dat doen ze alleen maar om hun software op geteste en betrouwbare hardware te laten draaien.
    Allemaal leuk en aardig, als tomtom een platform en specificaties voor had kunnen schrijven mbt hardware had het gewoon moeten werken. Punt.
    pi_58681806
    quote:
    Op donderdag 15 mei 2008 10:39 schreef Sjibble het volgende:
    Zeg me niet dat die Mac zo vlekkeloos is.
    Wie zegt dat dan?
      FOK!-Schrikkelbaas donderdag 15 mei 2008 @ 11:49:05 #131
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_58681854
    quote:
    Op donderdag 15 mei 2008 10:35 schreef Sjibble het volgende:
    Zeg..
    Als in Windows iedereen Admin is, en in de OSX iedereen User is en er een apart Admin account is.

Ga dan eens een tijdje op die Admin accout. Ik durf te wedden dat de OS helemaal naar de klote gaat door de gebruiker.

En zet je Windowsaccount maar op beperkt/gebruiker.

Dan keren de verhalen zich om denk ik.

Is ook maar een idee.
    In windows zit je op admin omdat user gepijpzeik is. Op OSX mis je als user niks. Je kan nog steeds alles installeren en alleen bij ECHT kritische punten wordt je om een password gevraagd. In tegenstelling tot de UAC van Vista die je 36 keer vraagt of je toch echt wil doorgaan. Tja, na 2 keer 'ja' klikken wordt een gebruiker zo geïrriteerd dat hij blind op ja gaat klikken.

Kwestie van rechten op de juiste manier gebruiksvriendelijk implementeren.
      donderdag 15 mei 2008 @ 11:49:14 #132
    4905 Peppi-en-Kokki
    Toettoet. Boingboing.
    pi_58681859
    quote:
    Op donderdag 15 mei 2008 10:35 schreef Sjibble het volgende:
    Wat een onzin.
      donderdag 15 mei 2008 @ 11:49:20 #133
    12221 Tijn