True, je hebt echt mensen die agressief zweet hebben.... maat van je heeft dat ook en heeft ook 2 geel bruine handpalen op zijn ASUS staan. Ziet er echt niet uitquote:Op woensdag 14 mei 2008 14:45 schreef Swetsenegger het volgende:
Tja, als je mensen hebt die accuzuur zweten. Dan denk ik niet dat de Acer er beter vanaf komt. En een iBookG4 is in 2003 geintroduceerd dus die kan wel 5 jaar oud zijn
Ik koop helemaal niksquote:Op woensdag 14 mei 2008 11:06 schreef Wootism het volgende:
[..]
Hij hoeft van mij echt geen Mac te kopen, maar ALS hij dan eenmaal toch een pc kiest laat hem dan ook een goede kopen en geen fucking Packard Bell.....
De service is kut, de kwaliteit ook....Mijn ervaring met PB is enorm kut.
Ik kan er gewoonweg niet tegen dat de TS een topic opent met de vraag wat hij moet kopen en vervolgens tips genoeg krijgt van goede laptops.
Wat doet hij? hij koopt een fucking Packard Bell!
Want? die zit beter in elkaar? die ziet er gelikter uit? die is duurder? of heb je een argument wat steekhoudender is?quote:Op woensdag 14 mei 2008 08:33 schreef Swetsenegger het volgende:
Pak nu eens een vaio met dezelfde specs erbij.....
Vind je? Ik vind OS X persoonlijk een gedrocht, ik werk er genoeg mee om te snappen wat iedereen zo ge-wel-dig aan vind, ik vind dat helemaal niet, daarnaast kom ik vaak genoeg in situaties waar voor een presentatie beamertje,laptopje en geluid gehuurd word, een van de bedrijven waar ik voor werk heeft alleen maar MacBooks in de verhuur en als ik voor hen een klus moet doen neem ik voor de zekerheid een windows laptop mee om de sprekers keuze te geven waar ze hun powerpoint op willen tonen, en 9 van de 10 kiest na hun powerpointje op de Mac geprobeerd te hebben toch voor de Windowsbak, want daar hebben ze meer vertrouwen in...quote:Op woensdag 14 mei 2008 08:40 schreef Aaargh! het volgende:
Vind je ? Alleen het feit al dat je OS X kan draaien is 400 euro waard.
Wat voor windows geklooi bedoel je in vredesnaam? ik heb me bij een macbook het ongans zitten zoeken naar draadloze netwerken en die wilden om de een of andere reden niet connecten, de Vista bak ernaast wilde alleen maar de WPA sleutel weten....en wat voor Acer hebben ze? Aspire voor thuisgebruik of travelmate voor de zakelijke markt, daar zit nogal wat verschil tussen, en voor alle produkten ook voor Apple geld dat de goedkoopste vaak gammeler is dan de duurste...quote:Op woensdag 14 mei 2008 08:40 schreef Aaargh! het volgende:
Alle tijd die je verliest door het geklooi met windows is niets waard ? Als ik kijk naar mijn uurloon en dat afzet tegen de tijd dat je gedurende het leven van de laptop met windows loopt de klooien, dan kan zo'n Acer echt niet uit.
Toevallig was ik dit weekend @ ouders en zowel m'n vader als broertje hadden beide een nieuwe Acer laptop. Op het eerste gezicht ziet 't er allemaal niet onaardig uit, maar als je er ff goed naar kijkt .. b.v. de 'multimedia' knoppen voelen erg gammel en goedkoop aan. En dan dat Vista gedrocht ... gezien het geklooi met die dingen had een Mac zich in 1 weekend terugverdient.
En wanneer heb je voor t laatst met een Acer gewerkt?quote:Op woensdag 14 mei 2008 08:46 schreef Jarno het volgende:
Idd. Een Apple vergelijken met een PB of Acer is toch een beetje... jammer. Niet dat Acer of PB per sé slechte laptops maken voor dat geld, maar een Vaio is idd een eerlijkere vergelijking.
True. Als je voor looks en design gaat en de redelijke exclusiviteit van Mac OS, dan heb je het prijsverschil er graag voor over.quote:Op woensdag 14 mei 2008 08:33 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Pak nu eens een vaio met dezelfde specs erbij.....
Wat is er zo slecht aan Packard Bell? Ik was zaterdag bij de Mediamarkt (quote:Op woensdag 14 mei 2008 11:06 schreef Wootism het volgende:
[..]
Hij hoeft van mij echt geen Mac te kopen, maar ALS hij dan eenmaal toch een pc kiest laat hem dan ook een goede kopen en geen fucking Packard Bell.....
De service is kut, de kwaliteit ook....Mijn ervaring met PB is enorm kut.
Wat doet hij? hij koopt een fucking Packard Bell!
Dan spijt het me toch echt voor jou. Ik heb diverse PC's die ik beheer bij familie, vrienden en kennissen en daar draait alles tussen Windows 98 en Vista. Problemen? Nou nee, niet echt. De systemen zijn beveiligd tegen voorkomende problemen, het enige echte probleem is eigenlijk nog de onwetende gebruiker die overal op klikt, zowel malicious links, forward mail en "anti-virus" pop ups. Dat is nagenoeg niet te beveiligen, volgens mij kan je zelfs een Mac niet of moeilijk beschermen tegen het probleem van onwetende gebruikers, zonder ze teveel te snijden in rechten op het systeem. Als je voor elke plugin erheen moet om te installeren, dan wordt het wel kostbaar.quote:Op woensdag 14 mei 2008 08:40 schreef Aaargh! het volgende:
En dan dat Vista gedrocht ... gezien het geklooi met die dingen had een Mac zich in 1 weekend terugverdient.
Kan je ook uitleggen waarom ?quote:Op woensdag 14 mei 2008 18:33 schreef YuckFou het volgende:
Vind je? Ik vind OS X persoonlijk een gedrocht,
Wat vind ik er dan zo ge-wel-dig aan ?quote:ik werk er genoeg mee om te snappen wat iedereen zo ge-wel-dig aan vind,
Omdat de gemiddelde idioot zonder enige kennis van zaken en die nog nooit een Mac gezien heeft en er totaal niet mee bekend is meer vertrouwen heeft in iets wat ie wel kent is windows een beter systeem ?quote:ik vind dat helemaal niet, daarnaast kom ik vaak genoeg in situaties waar voor een presentatie beamertje,laptopje en geluid gehuurd word, een van de bedrijven waar ik voor werk heeft alleen maar MacBooks in de verhuur en als ik voor hen een klus moet doen neem ik voor de zekerheid een windows laptop mee om de sprekers keuze te geven waar ze hun powerpoint op willen tonen, en 9 van de 10 kiest na hun powerpointje op de Mac geprobeerd te hebben toch voor de Windowsbak, want daar hebben ze meer vertrouwen in...
Ik probeer me er zo min mogelijk mee bezig te houden, maar ik weet iig dat m'n broertje Vista een paar keer opnieuw heeft geïnstalleerd omdat ie weigerde nog langer op te starten (hij had ook nog eens geprobeerd een gehackte OSX te installeren wat jammerlijk misluktequote:Wat voor windows geklooi bedoel je in vredesnaam?
Zal best, ik heb nooit met WPA i.c.m. OSX gewerkt dus ik kan er geen commentaar op geven, weet alleen dat een paar van mijn collega's met een MacBook (gewoon en pro) geen probleem hebben met het WPA gebeuren op kantoor.quote:ik heb me bij een macbook het ongans zitten zoeken naar draadloze netwerken en die wilden om de een of andere reden niet connecten, de Vista bak ernaast wilde alleen maar de WPA sleutel weten....
Beide een Aspire geloof ik, en dat het voor consumenten bedoelt is is waarom precies een excuus om minder kwaliteit te leveren ? Je zou eerder verwachten dat deze van betere kwaliteit zijn, een gemiddelde consument doet langer met z'n PC dan de tijd waarin een bedrijf deze afschrijft.quote:en wat voor Acer hebben ze? Aspire voor thuisgebruik of travelmate voor de zakelijke markt, daar zit nogal wat verschil tussen,
Nee, apple maakt geen low-budget/goedkope systemen, dat is het hele verschil en waarom iedereen denkt dat een Apple duur is, ze hebben gewoon geen low-budget spullen.quote:en voor alle produkten ook voor Apple geld dat de goedkoopste vaak gammeler is dan de duurste...
Afgelopen maandag.quote:En wanneer heb je voor t laatst met een Acer gewerkt?
En hoe lang houd je die dingen in productie ? Een jaar ? Twee jaar ?quote:Ik snap dat hele Acer gebash sowieso niet zo goed, ik heb al es eerder in een topic laten vallen dat het bedrijf waar ik werk er 45+ in de verhuur (eigenlijk vooral Aspires...en nog een stuk of 20 Dells..) heeft en er zijn eigenlijk nooit problemen mee, een keer toen we 15 nieuwe bestelden waren er 2 die niet out-of-the-box wilden installeren, een telefoontje naar Acer, RMA nummertje erop, de volgende dag afgehaald en een kleine week later retour gekregen, niks over te zeiken dus, en geloof me, klanten die een laptop huren gaan er net zo mee om als met hun lease bak, "is niet van mij dus mag kapot" lijkt het motto te zijn, en dat overleven ze tot nu toe heel aardig...
Het keyboard van die dingen is juist een v/d betere features, de toetsen zijn vrij groot voor een laptop maar hebben toch veel tussenruimte waardoor je niet per-ongeluk twee toetsen aanslaat.quote:en naast dat ik OS X kut vind, vind ik de macbook keyboards helemaal fucked, maar da's wederom erg persoonlijk
Die valt in dezelfde klasse..., of je het nu leuk vind of niet.quote:Op woensdag 14 mei 2008 18:33 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Want? die zit beter in elkaar? die ziet er gelikter uit? die is duurder? of heb je een argument wat steekhoudender is?
Het verschil tussen consumentenspul en business spul is de prijs en de daarmee samenhangende kwaliteit. In de duurdere business lijn is de kwaliteit en levensduur beter, in de goedkopere consumentenlijn is de kwaliteit wat minder en de levensduur ook. In jouw optiek moet er dus maar 1 type gemaakt worden en betalen consumenten daar iets minder voor. Ik weet niet van onder welke steen jij gekropen bent of van welke planeet je komt, maar in mijn wereld krijg je nog steeds waar je voor betaalt.quote:Op woensdag 14 mei 2008 20:15 schreef Aaargh! het volgende:
Beide een Aspire geloof ik, en dat het voor consumenten bedoelt is is waarom precies een excuus om minder kwaliteit te leveren ? Je zou eerder verwachten dat deze van betere kwaliteit zijn, een gemiddelde consument doet langer met z'n PC dan de tijd waarin een bedrijf deze afschrijft.
En hier ga je (weer) schromelijk de mist in. Eerst vertel je over de goedkope Acer met iets mindere hardware dan de originele Mac. En dan wil jij ons laten geloven dat het de schuld is van Microsoft, dat soms een PC kuren vertoont onder Windows? Daarom is Apple altijd goed. Apple stelt de systeemeisen en architectuur vast en levert 1 kant en klaar produkt dat gewoon goed is, maar zijn prijs heeft.quote:Op woensdag 14 mei 2008 20:15 schreef Aaargh! het volgende:
Nee, apple maakt geen low-budget/goedkope systemen, dat is het hele verschil en waarom iedereen denkt dat een Apple duur is, ze hebben gewoon geen low-budget spullen.
[..]
Ik probeer me er zo min mogelijk mee bezig te houden, maar ik weet iig dat m'n broertje Vista een paar keer opnieuw heeft geïnstalleerd omdat ie weigerde nog langer op te starten (hij had ook nog eens geprobeerd een gehackte OSX te installeren wat jammerlijk mislukte ) M'n pa heb ik 'ff' geholpen met het installeren van VMWare want een of ander tooltje wat ie nodig had werkt niet onder Vista, had wat meer voeten in de aarde dan verwacht, z'n rs232 poort deed 't niet, en later opeens wel, geen idee waarom.
Ben verder daar nog bezig geweest met een andere PC, onboard grafische kaart trekt de breedbeeld monitor niet (ondersteund om een of andere vage reden geen 16:9 resoluties) en met een losse videokaart reboot het systeem na ong. 1 minuut aangestaan te hebben spontaan (meerdere, nieuwe, kaarten geprobeerd).
Als ze nu gewoon Mac users waren geweest dan had ik die vrije tijd lekker in de zon kunnen zitten met een koud biertje, reden genoeg om niet meer met die Windows rommel bezig te zijn.
[..]
Hier ga jij de mist in, want er is wel degelijk een overkoepelend orgaan die zaken aan banden legt. Dat orgaan is Microsoft zelf en het heet WHQL, Windows Hardware Quality Lab, hetgeen hardware en de bijbehorende drivers test en certificeert, signed. Onder Vista 64 is dit al verplicht en elk zichzelf respecterende hardware leverancier levert signed hardware/software voor XP en Vista.quote:Op woensdag 14 mei 2008 22:47 schreef Osramp het volgende:
En hier ga je (weer) schromelijk de mist in. Eerst vertel je over de goedkope Acer met iets mindere hardware dan de originele Mac. En dan wil jij ons laten geloven dat het de schuld is van Microsoft, dat soms een PC kuren vertoont onder Windows? Daarom is Apple altijd goed. Apple stelt de systeemeisen en architectuur vast en levert 1 kant en klaar produkt dat gewoon goed is, maar zijn prijs heeft.
Vergelijken we dat even met Windows. Een fabrikant bouwt zijn hardware. Alle onderdelen zijn universeel maar hebben allemaal nét iets andere specs omdat ze van verschillende fabrikanten komen en er geen overkoepelend orgaan is dat zaken aan banden legt. Op die verzameling onderdelen moet dan een OS gaan draaien uit een weer heel andere fabriek. Meestal gaat het goed, af en toe is er een uitglijer.
Dat is mijn reden om voor een goed merk te kiezen. Dell, HP en dergelijke. Daar staat de producent in nauw contact met M$ en specificeert zelf de hardware.
Dus je vergelijkt twee zaken op punten waarop ze niet met elkaar overeenkomen, en gaat daarop je waardeoordeel vaststellen. Ik vind dat een domme methode. Komt misschien met het OS mee? (Voor sommigen althans)
Nou, dit bedoelde ik nou net. M$ legt hardwarefabrikanten specs op waar ze aan moeten voldoen om Vista te kunnen draaien. Oftewel zijn de specs te ruim (of verkeerd), of wordt er gesjoemeld met de specs in de produktie. In elk proces heb je een bandbreedte en voor de certificering zal er een product gebruikt worden dat zeer zeker goed is. Bij uitlevering kan de tolerantie wel iets ruimer gelegd worden om minder afkeur te hebben.quote:Op woensdag 14 mei 2008 22:56 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Hier ga jij de mist in, ..................
Desondanks zie k regelmatig volledig signed systemen (dus alle hardware voldoet aan de eisen die microsoft er in samenwerking met hun OS aan stelt, ergo vergelijkbaar met mac) at random crashen...
Ja hoor, ten eerste vind ik de mate van adaptie en gewenning een stuk lastiger dan de meeste mac/fanboys het voorstellen ;"nee een dag dan snap je het, het is zoveel simpeler, je kan alles met sneltoetsen, mac is gewoon makkelijker" nou niet voor mij dus, ik zoek me een ongeluk naar de features die ik nodig heb en als ik ze uiteindelijk heb gevonden blijken ze net zo snel of traag of vaag te zijn als in dat door jullie vervloekte windows....quote:Op woensdag 14 mei 2008 20:15 schreef Aaargh! het volgende:
Kan je ook uitleggen waarom ?
Och je hebt er kennelijk zonder moeite ¤ 400,- meer voor over...quote:Op woensdag 14 mei 2008 20:15 schreef Aaargh! het volgende:
Wat vind ik er dan zo ge-wel-dig aan ?
Nee, het is voor mij een teken dat enerzijds wat de boer niet kent hij ook niet vreet, anderzijds een signaal dat zo'n mac toch niet zo simpel werkt als de mac kolonie me wil doen geloven....quote:Op woensdag 14 mei 2008 20:15 schreef Aaargh! het volgende:
Omdat de gemiddelde idioot zonder enige kennis van zaken en die nog nooit een Mac gezien heeft en er totaal niet mee bekend is meer vertrouwen heeft in iets wat ie wel kent is windows een beter systeem ?
Okay ik hak het ff in 2 stukken;quote:Op woensdag 14 mei 2008 20:15 schreef Aaargh! het volgende:
Ik probeer me er zo min mogelijk mee bezig te houden, maar ik weet iig dat m'n broertje Vista een paar keer opnieuw heeft geïnstalleerd omdat ie weigerde nog langer op te starten (hij had ook nog eens geprobeerd een gehackte OSX te installeren wat jammerlijk mislukte) M'n pa heb ik 'ff' geholpen met het installeren van VMWare want een of ander tooltje wat ie nodig had werkt niet onder Vista, had wat meer voeten in de aarde dan verwacht, z'n rs232 poort deed 't niet, en later opeens wel, geen idee waarom.
Ben verder daar nog bezig geweest met een andere PC, onboard grafische kaart trekt de breedbeeld monitor niet (ondersteund om een of andere vage reden geen 16:9 resoluties) en met een losse videokaart reboot het systeem na ong. 1 minuut aangestaan te hebben spontaan (meerdere, nieuwe, kaarten geprobeerd).
Als ze nu gewoon Mac users waren geweest dan had ik die vrije tijd lekker in de zon kunnen zitten met een koud biertje, reden genoeg om niet meer met die Windows rommel bezig te zijn.
Tja t is een voorbeeld puttend uit mn eigen ervaringen.quote:Op woensdag 14 mei 2008 20:15 schreef Aaargh! het volgende:
Zal best, ik heb nooit met WPA i.c.m. OSX gewerkt dus ik kan er geen commentaar op geven, weet alleen dat een paar van mijn collega's met een MacBook (gewoon en pro) geen probleem hebben met het WPA gebeuren op kantoor.
Bullshit, de goedkopere lijnen zijn per definitie wat zwakker dan de duurdere lijnen, dat is met computers zo, dat is met auto's zo en dat is zelfs met potten pindakaas zo.quote:Op woensdag 14 mei 2008 20:15 schreef Aaargh! het volgende:
Beide een Aspire geloof ik, en dat het voor consumenten bedoelt is is waarom precies een excuus om minder kwaliteit te leveren ? Je zou eerder verwachten dat deze van betere kwaliteit zijn, een gemiddelde consument doet langer met z'n PC dan de tijd waarin een bedrijf deze afschrijft.
Eh spreek je jezelf nou niet tegen? Apple is niet duur maar ze maken geen low-budget systemen, dan is het toch in wezen al een duur produkt? En dan heb ik het nog niet eens over de accessoires en de uitbreidingen die via de "geautoriseerde Mac verkoop kanalen"voor meer dan de hoofdprijs worden verkocht.quote:Op woensdag 14 mei 2008 20:15 schreef Aaargh! het volgende:
Nee, apple maakt geen low-budget/goedkope systemen, dat is het hele verschil en waarom iedereen denkt dat een Apple duur is, ze hebben gewoon geen low-budget spullen.
Die vraag was eigenlijk niet voor jou bedoeld....quote:Op woensdag 14 mei 2008 20:15 schreef Aaargh! het volgende:
Afgelopen maandag.
Tot ze door ons officieel dood zijn verklaard, de oudste laptops die nu bij ons in de verhuur zitten zijn Dell centrino's de jongste C2D's met vista.quote:Op woensdag 14 mei 2008 20:15 schreef Aaargh! het volgende:
En hoe lang houd je die dingen in productie ? Een jaar ? Twee jaar ?
Ik zette er al bij dat dat echt persoonlijk was, ik moet alles 3 keer over typen omdat die toetsen niet zitten waar ik ze verwacht, mn schrijfsnelheid daalt dan ook dramatisch als ik op een macbook werkquote:Op woensdag 14 mei 2008 20:15 schreef Aaargh! het volgende:
Het keyboard van die dingen is juist een v/d betere features, de toetsen zijn vrij groot voor een laptop maar hebben toch veel tussenruimte waardoor je niet per-ongeluk twee toetsen aanslaat.
Het gaat er niet om of ik het leuk vind, het gaat erom dat ik die klasse ff niet begrijp, het voorbeeld van mijn laptop tegenover een macbook van dezelfde specs lijkt me nou niet bepaald een enorm klasseverschil?quote:Op woensdag 14 mei 2008 21:32 schreef Swetsenegger het volgende:
Die valt in dezelfde klasse..., of je het nu leuk vind of niet.
"specs" zijn niet het enige in de wereld vriend. de voordelen van een mac zijn het os, de afwerking, de service en het feit dat het één totaalpakket is waarmee je in feite mee klaar bent. de hardware, software is allemaal op elkaar afgestemd, het is een geheel dat gewoon werkt. als je er langere tijd mee werkt krijg je het gevoel dat er echt over alles is nagedacht. dat er heel veel mensen lange tijd mee bezig zijn geweest en dat ze echt een perfect product wilden maken. en daar betaal ik graag voor.quote:Op woensdag 14 mei 2008 23:25 schreef YuckFou het volgende:
Het gaat er niet om of ik het leuk vind, het gaat erom dat ik die klasse ff niet begrijp, het voorbeeld van mijn laptop tegenover een macbook van dezelfde specs lijkt me nou niet bepaald een enorm klasseverschil?
Meestal bemoei ik me niet met deze zinlose topics waar de mac users vooraan staan om hun OS te verdedigen wat natuurlijk al van een ongelovelijke treurigheid is.quote:Op woensdag 14 mei 2008 22:56 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Hier ga jij de mist in, want er is wel degelijk een overkoepelend orgaan die zaken aan banden legt. Dat orgaan is Microsoft zelf en het heet WHQL, Windows Hardware Quality Lab, hetgeen hardware en de bijbehorende drivers test en certificeert, signed. Onder Vista 64 is dit al verplicht en elk zichzelf respecterende hardware leverancier levert signed hardware/software voor XP en Vista.
Desondanks zie k regelmatig volledig signed systemen (dus alle hardware voldoet aan de eisen die microsoft er in samenwerking met hun OS aan stelt, ergo vergelijkbaar met mac) at random crashen...
Dat is een mening.quote:Op woensdag 14 mei 2008 21:32 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Die valt in dezelfde klasse..., of je het nu leuk vind of niet.
Over niet onderbouwde meningen gesproken, he?quote:Op donderdag 15 mei 2008 01:10 schreef Godlike02 het volgende:
Afgezien van het OS schat ik de sony machines vele malen hoger in.
Een apple is eerder te vergelijken met een HP of IBM.
Ik doe even gezellig meequote:Op donderdag 15 mei 2008 07:52 schreef Jarno het volgende:
[..]
Over niet onderbouwde meningen gesproken, he?
Eh nee hoor.quote:Op donderdag 15 mei 2008 01:09 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Meestal bemoei ik me niet met deze zinlose topics waar de mac users vooraan staan om hun OS te verdedigen wat natuurlijk al van een ongelovelijke treurigheid is.
Maar als je gewoon de waarheid gaat verdraaien.![]()
Zoals je zelf weet signed MS helemaal niks in verband met 64 bits. Je kan gewoon eem public certificate kopen!!! en deze invoegen. Iets wat niks maar dan ook niks zegt over de betrouwbaarheid van de driver op een OS.
quote:Op woensdag 14 mei 2008 23:17 schreef Osramp het volgende:
[..]
Nou, dit bedoelde ik nou net. M$ legt hardwarefabrikanten specs op waar ze aan moeten voldoen om Vista te kunnen draaien. Oftewel zijn de specs te ruim (of verkeerd), of wordt er gesjoemeld met de specs in de produktie. In elk proces heb je een bandbreedte en voor de certificering zal er een product gebruikt worden dat zeer zeker goed is. Bij uitlevering kan de tolerantie wel iets ruimer gelegd worden om minder afkeur te hebben.
Het enige verschil is dat apple de hardware in taiwan inkoopt en vervolgens zelf distribueert .quote:Maar ik blijf erbij dat de methode van Apple meer garantie voor succes levert, zoveel mogelijk in eigen hand houden en alles preinstalled leveren.
Als alles binnen de specs valt die MICROSFT voorschrijft mag ik toch verwachten dat het werkt?quote:In Windowsland kun je nog steeds van een berg rommel iets bouwen dat op een computer lijkt en het dan ook nog aan het draaien krijgen op Vista (sterk overdreven maar geeft wel aan wat ik bedoel). Producent A (en B en C en D) maken hardware die door F wordt samengebouwd en G mag een OS leveren dat op die onzekere combinatie moet gaan draaien.
Allemaal leuk en aardig, als tomtom een platform en specificaties voor had kunnen schrijven mbt hardware had het gewoon moeten werken. Punt.quote:Kijk eens voor de aardigheid naar TomTom. Die zijn groot geworden met het verkopen van navigatiesoftware voor PDA's. Dat gaf vaak zat problemen vanwege de grote diversiteit aan platformen, daardoor dus veel support. Nu maakt TomTom zijn eigen dedicated hardware (naja, laten ze maken) zodat de software altijd goed draait. Nu zijn ze zover dat voor PDA's geen losse versie meer in de winkel komt. PDA's draaien op navcore 6 waar de PNA's op Navcore 8 zitten en er komt ook geen mogelijkheid meer tot upgrade. Ze gaan alleen nog packagedeals doen met geselecteerde PDA's waar een TomTom 7 of 8 versie bijgeleverd wordt. Dat doen ze alleen maar om hun software op geteste en betrouwbare hardware te laten draaien.
Wie zegt dat dan?quote:Op donderdag 15 mei 2008 10:39 schreef Sjibble het volgende:
Zeg me niet dat die Mac zo vlekkeloos is.
In windows zit je op admin omdat user gepijpzeik is. Op OSX mis je als user niks. Je kan nog steeds alles installeren en alleen bij ECHT kritische punten wordt je om een password gevraagd. In tegenstelling tot de UAC van Vista die je 36 keer vraagt of je toch echt wil doorgaan. Tja, na 2 keer 'ja' klikken wordt een gebruiker zo geïrriteerd dat hij blind op ja gaat klikken.quote:Op donderdag 15 mei 2008 10:35 schreef Sjibble het volgende:
Zeg..
Als in Windows iedereen Admin is, en in de OSX iedereen User is en er een apart Admin account is.
Ga dan eens een tijdje op die Admin accout. Ik durf te wedden dat de OS helemaal naar de klote gaat door de gebruiker.
En zet je Windowsaccount maar op beperkt/gebruiker.
Dan keren de verhalen zich om denk ik.
Is ook maar een idee.
Wat een onzin.quote:Op donderdag 15 mei 2008 10:35 schreef Sjibble het volgende:
Ga dan eens een tijdje op die Admin accout. Ik durf te wedden dat de OS helemaal naar de klote gaat door de gebruiker.
Je kunt niet op die manier met OS X werken. Er wordt altijd om authenticatie gevraagd op het moment dat je iets op je systeem doet wat invloed heeft buiten je eigen user account om. Ook als je inlogt als administrator. Het is ongeveer vergelijkbaar met werken met sudo in Linux/Unix.quote:Op donderdag 15 mei 2008 10:35 schreef Sjibble het volgende:
Op m'n werk staan Sony Vaio's en ik vind het goedkope rotzooi. Het scherm is bijvoorbeeld veel zwaarder dan de computer, waardoor de laptop de neiging heeft naar achteren te klappen als je 'em open doet.quote:Op donderdag 15 mei 2008 01:10 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Afgezien van het OS schat ik de sony machines vele malen hoger in.
Een apple is eerder te vergelijken met een HP of IBM.
quote:Op donderdag 15 mei 2008 11:42 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Eh nee hoor.
Een DRIVER SIGNING moet getest worden, gesubmit bij WHQL, vervolgens krijg je een signed cab bestand. Je kan drivers multiple listen. Dus als broadcom de driver voor hun chipset heeft gesigned, kan je je PID VID aan deze driver toevoegen en is hij gesigned. Maar drivers worden wel degelijk getest.
Voor signen kan je gewoon een Certificate kopen bij Verisign en dan test MS helemaal niks en zegt het dus ook helemaal niks over de stabiliteit je hebt alleen de oorsprong van de driver kenbaar gemaakt en verisign en MS zijn in staat om je in de toekomst te blocken als je bijvoorbeeld trojans in je driver gaat stoppen.quote:Today Microsoft says "We're not making your drivers pass WHQL tests to get signed. Just sign them to prove their origin
Eh jawel, als je signed drivers wil moet je die submitten bij WHQL.quote:Op donderdag 15 mei 2008 11:59 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
En daar haal je dus 2 aparte programma's door elkaar. WHQl en Signing.
Leuk dat jullie alles? WHQL doen maar dat is toch echt niet noodzakkelijk voor signing.
Dat wat jij bedoelt is signen voor het submitten bij whql. Om je 'signed for windows' driver te krijgen submit je je driver met je verisign key (zodat microsoft zeker weet dat ik het ben) bij WHQL.quote:Voor signen kan je gewoon een Certificate kopen bij Verisign en dan test MS helemaal niks en zegt het dus ook helemaal niks over de stabiliteit je hebt alleen de oorsprong van de driver kenbaar gemaakt en verisign en MS zijn in staat om je in de toekomst te blocken als je bijvoorbeeld trojans in je driver gaat stoppen.
Link
Kennelijkquote:Op donderdag 15 mei 2008 12:04 schreef Swetsenegger het volgende:
Wat denk je nou? Dat ik met 8 jaar R&D ervaring niet weet hoe het werkt?
Misschien voortaan eerst even vragen wat iemand bedoelt voordat je met verisign gaan schermenquote:
Net was het nog niet waar?quote:Op donderdag 15 mei 2008 12:12 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Misschien voortaan eerst even vragen wat iemand bedoelt voordat je met verisign gaan schermen
Een afkomst certificaat gelijk stellen aan WHQL, terwijl ik toch in post 1 heel duidelijk heb gemaakt wat ik bedoelde.
Dat is dus niet waar.quote:Op donderdag 15 mei 2008 11:42 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Eh nee hoor.
Een DRIVER SIGNING moet getest worden,
Gaat niet werken, ik heb een admin account op mijn Mac, maar je moet dat expliciet gebruiken. Je krijgt een popup om in te loggen met je credentials en pas DAN ben je een admin user. Zolang je die popup niet krijgt ben je een reguliere user die niet echt veel kan. Of je logged in via een shell en doet sudo zsh/bash, dan kan je dingen gaan breken.quote:Op donderdag 15 mei 2008 10:35 schreef Sjibble het volgende:
Zeg..
Als in Windows iedereen Admin is, en in de OSX iedereen User is en er een apart Admin account is.
En zet je Windowsaccount maar op beperkt/gebruiker.
Dan keren de verhalen zich om denk ik.
Is ook maar een idee.
Ik sluit me aan bij deze reactie.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 11:04 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ook dat is maar persoonlijk. Ik denk niet dat jij voor iedereen kan zeggen of hij/zij dat wel of niet wil.
Ik heb er persoonlijk geen problemen mee.... mits aardig gestript.
Overigens vind ik de Mac wel plezieriger.
Jawel, een driver signing moet wel getest worden. Na de test ontvang je namelijk digitaal ondertekende drivers van MS.quote:Op donderdag 15 mei 2008 12:19 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Net was het nog niet waar?
Je veranderd per minuut?![]()
Duidelijk was je in elk geval ook niet. Ik zal het nog even laten zien zodat je in de toekomst nog iets duidelijker kan communiceren.
[..]
Dat is dus niet waar.
quote:After WHQL reviews your test log package to determine whether your product has passed testing, a pass or fail notification and a detailed test report are provided.
• Passing test submissions qualifies you to:
• Receive the Windows logo for your product.
• Receive digitally signed drivers for your product.
• Add the product to Windows Marketplace.
• Distribute drivers and updates through Windows Update.
• Grant product reseller rights to another company.
• If your test submission fails, you can submit new logs to Winqual for retest after reported failures or omissions are corrected.
bron
Inderdaad is het NOG niet verplicht, de laatste verwachting van microsoft was vanaf SP1 voor Vista, inderdaad klopte dat stukje niet.quote:Je hebt de mogelijkheid om het WHQL traject aan te gaan maar het MOET niet ook niet op x64
gast, jij hebt nog nooit met een mac gewerkt dus hou gewoon je smoel ffquote:Op donderdag 15 mei 2008 10:39 schreef Sjibble het volgende:
http://tweakers.net/nieuw(...)sks-onbruikbaar.html
http://www.compres.nl/nie(...)-adobe--os-x-leopard
http://www.pc-active.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=10690&Itemid=29
http://www.bligg.be/story(...)roblemen_op_MacBooks
Dat zijn er maar een paar.
Lijken mij grote problemen, en ik zit met mn Acer Aspire zonder fouten.
Rot toch op man. Zeg me niet dat die Mac zo vlekkeloos is.
Die is net zo lek als Vista.
Het enige verschil dat de MacNoobs op Windows met een Admin zitten en in OSX met een user accountje, dat dus geen admin is.
Hahaha, check die data dan van al die artikelen!quote:Op donderdag 15 mei 2008 10:39 schreef Sjibble het volgende:
http://tweakers.net/nieuw(...)sks-onbruikbaar.html
http://www.compres.nl/nie(...)-adobe--os-x-leopard
http://www.pc-active.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=10690&Itemid=29
http://www.bligg.be/story(...)roblemen_op_MacBooks
Dat zijn er maar een paar.
Lijken mij grote problemen, en ik zit met mn Acer Aspire zonder fouten.
Rot toch op man. Zeg me niet dat die Mac zo vlekkeloos is.
Die is net zo lek als Vista.
Het enige verschil dat de MacNoobs op Windows met een Admin zitten en in OSX met een user accountje, dat dus geen admin is.
Je bent er bijna, je draaid nog maar 1 stukje om.quote:Op donderdag 15 mei 2008 12:59 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Jawel, een driver signing moet wel getest worden. Na de test ontvang je namelijk digitaal ondertekende drivers van MS.
[..]
[..]
Inderdaad is het NOG niet verplicht, de laatste verwachting van microsoft was vanaf SP1 voor Vista, inderdaad klopte dat stukje niet.
Moet wordenquote:Jawel, een driver signing moet wel getest worden
quote:Jawel, een WHQL driver moet wel gesigned worden
Het is NOG niet verplicht inderdaad, sterker nog het is de vraag of het er wel gaat komen.quote:Inderdaad is het NOG niet verplicht, de laatste verwachting van microsoft was vanaf SP1 voor Vista, inderdaad klopte dat stukje niet.
Nonsens. Ik krijg digitally signed drivers als ik de boel heb laten testen. Een driver signing moet dus getest worden. Ik draai niks om.quote:Op donderdag 15 mei 2008 16:19 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Je bent er bijna, je draaid nog maar 1 stukje om.
[..]
Moet worden
[..]
[..]
Nu noem je het zelf opeens wel driver signingquote:Het is NOG niet verplicht inderdaad, sterker nog het is de vraag of het er wel gaat komen.
Waar eerder de berichten waren dat ze WHQL willen verplichten lijken de meer recente uitspraken van MS er op te wijzen dat ze het signen van drivers weer ietjes makkelijker moet.
De methodes waar ze aan denken:Niet alleen Verisign maar meer Publics toevoegen. Een Policy waarmee je zelf kan kiezen of het signed moet zijn of niet, default zal zijn dat ze wel signed moeten zijn.
Ik wil dit zeker niet bagatelliseren, maar ook bij de introductie van alle voorgaande versies waren de eerste versies alles behalve bugvrij. Zo konden de eerste versies van Tiger niet omgaan met 802.11x netwerken en werden sommige harddisk gewist die via Firewire met een Mac met OS X 10.3 Panther werden aangesloten.quote:Op donderdag 15 mei 2008 15:36 schreef Jarno het volgende:
Nouja, de Leopard issues waren of zijn ook niet van de lucht he. Daar heeft Apple toch echt wel steken laten vallen m.i.
Twee keer fail. Ten eerste omdat ik nog best vaak cache files weg zit te gooien, ten tweede omdat Vista op een Mac niet stabieler draait.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 11:24 schreef Wootism het volgende:
[..]
Je hebt voor Apple ook games die geoptimaliseerd zijn voor Apple, zoals Sims2, Doom3 bla bla, maar daarvoor moet je iig geen Apple kopen en zit je beter bij windows.
Het voordeel van Apple is dat hij zichzelf niet verzadigd van cache files en gewoon net zo snel blijft als toen je hem uit de doos haalde, wat je bij een windows machine niet hebt...+ het feit dat apple geen virussen of trojans kent...
Misschien een leuk weetje, windows vista draait nog steeds het meest stabiel op een Mac
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |