abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58571277
Mijn lieve vriendin zoekt een nieuwe laptop. Na enig rondneuzen zijn we er nog niet helemaal uit. Haar wensen: wit of zilver/zwart. En waar ze de komende jaren nog goed mee vooruit kan.
Nu heb ik al wat lopen neuzen. Het valt mij op dat Apple gewoon gigantisch veel geld kost, voor de specs die je er voor krijgt. Wel zijn we erg gecharmeerd van bijvoorbeeld asus. hoewel deze ook prijzig zijn.

Voorbeeld Apple
Voorbeeld andere laptop

Er zitten dus duidelijke verschillen in specs en prijzen. Geef ook even je mening en toelichting.

Poll: Apple of Anders?
  • Apple
  • Anders
    Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
  • pi_58571307
    Apple, dan wel de Pro.

Waarom? Ik doe veel met foto's en video's.
    En daarin vind ik Mac toch niet iets beter dan een windows PC.
    pi_58571415
    APPLE
    Zonder twijfel............

Het zal iets duurder zijn, maar als je het even doorhebt (want je zal wel ff moeten omschakelen) wil je niet meer anders
    + dat je als je een nieuwe laptop koopt meteen vast zit aan windows vista, en die kermis wil je echt niet!
    [b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
    _O_ jij bent de grootste baas op FOK!
    Aller tijden :D _O_ _O_
    pi_58571506
    quote:
    Op vrijdag 9 mei 2008 11:00 schreef Wootism het volgende:
    APPLE
    Zonder twijfel............

Het zal iets duurder zijn, maar als je het even doorhebt (want je zal wel ff moeten omschakelen) wil je niet meer anders
    + dat je als je een nieuwe laptop koopt meteen vast zit aan windows vista, en die kermis wil je echt niet!
    Ook dat is maar persoonlijk. Ik denk niet dat jij voor iedereen kan zeggen of hij/zij dat wel of niet wil.

Ik heb er persoonlijk geen problemen mee.... mits aardig gestript.
    Overigens vind ik de Mac wel plezieriger.
      vrijdag 9 mei 2008 @ 11:04:56 #5
    189454 Curri
    Banaantje 4 life..
    pi_58571530
    Elke laptop heeft vista idd tegenwoordig, dus kies een Apple..
    pi_58571540
    Wat wil je er mee gaan doen?
    Zonder die informatie is er weinig zinnigs te roepen.
    pi_58571607
    quote:
    Op vrijdag 9 mei 2008 11:05 schreef Godlike02 het volgende:
    Wat wil je er mee gaan doen?
    Zonder die informatie is er weinig zinnigs te roepen.
    Tsjah, ze zal er wel flink op webloggen, bankieren, fotoalbums maken dat soort dingen. Daarom vraag ik mij af of een apple wel zin heeft. Windows gebaseerde laptops kunnen dat ook uitermate goed naar mijn idee.

Maar haar huidige laptop (p3 1ghz) doet niet veel nuttig werk meer
    pi_58571632
    quote:
    Op vrijdag 9 mei 2008 11:04 schreef Rekkie het volgende:
    [..]
    Ook dat is maar persoonlijk. Ik denk niet dat jij voor iedereen kan zeggen of hij/zij dat wel of niet wil.
    Ik heb er persoonlijk geen problemen mee.... mits aardig gestript.
    Mits aardig gestript....
    Je gaat toch geen OS kopen om het vervolgens helemaal uit te moeten kleden en moeite doen voordat het naar je wensen is? En dan nog, het blijft windows...

Anywayz......
    De vraag is natuurlijk wat je vriendin ermee doet?
    De Macbook is goed voor wat simpel photoshoppen, browsen, textverwerken. Mocht ze echt met zware programma's gaan werken zoals video editing of gewoonweg zware photoshop bestanden. Dan is het toch wel aan te raden om een Macbook pro te nemen.
    quote:
    Op vrijdag 9 mei 2008 11:08 schreef MdMa98 het volgende:
    [..]
    Tsjah, ze zal er wel flink op webloggen, bankieren, fotoalbums maken dat soort dingen. Daarom vraag ik mij af of een apple wel zin heeft. Windows gebaseerde laptops kunnen dat ook uitermate goed naar mijn idee.
    Maar haar huidige laptop (p3 1ghz) doet niet veel nuttig werk meer
    Dan is een gewone Macbook voldoende, het voordeel van een mac is dat je er een hele hoop gratis software bij krijgt voor het maken van videofilms, fotoalbums, websites, etc...

[ Bericht 5% gewijzigd door Wootism op 09-05-2008 11:18:41 ]
    pi_58571716
    quote:
    Op vrijdag 9 mei 2008 11:09 schreef Wootism het volgende:

[..]

Mits aardig gestript....
    Je gaat toch geen OS kopen om het vervolgens helemaal uit te moeten kleden en moeite doen voordat het naar je wensen is? En dan nog, het blijft windows...

Anywayz......
    De vraag is natuurlijk wat je vriendin ermee doet?
    De Macbook is goed voor wat simpel photoshoppen, browsen, textverwerken. Mocht ze echt met zware programma's gaan werken zoals video editing of gewoonweg zware photoshop bestanden. Dan is het toch wel aan te raden om een Macbook pro te nemen.

En met wat studentenkorting is een pro echt wel te betalen...
    Een Apple kopen doe je trouwens niet via dynabyte maar via APPLE
    Tsjah ze wilde er ook nog wel eens een spelletje op spelen. Natuurlijk niet de zwaarste games maargoed.
    Studentenkorting gaat niet lukken, ze is afgestudeerd en heeft 2 drukke banen
      vrijdag 9 mei 2008 @ 11:18:25 #10
    73345 B-FliP
    Like it ain't no thang..
    pi_58571838
    aardapple anders...

Als je voor Apple gaat kan je deze t beste in de US kopen...

Ik ga voor Sony Vaio, ook best prijzig, maar heel degelijk, wordt niet
    dramatisch warm zoals veel andere laptops (zoals de nieuwe MacBook
    pro wat echt een oven schijnt te zijn) en heeft een goed design...
    What you pay attention to, you become conscious of...
    B-FliP Youtube Channel
    Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
    pi_58571839
    Veel heeft te maken met persoonlijke voorkeur en wat je er mee gaat doen.
    De meeste laptops met windows zijn wat gunstiger geprijsd naar mijn idee is de prijs kwaliteit verhouding dan ook iets beter.

Maar.... als je absoluut niet met windows om wil gaan of met OSX dan zal je daan heel anders over denken.
    De aanbod van games is groeiende maar nog steeds minimaal. Als dat een speerpunt is dan valt de mac al snel af want er zijn gewoon beperkingen op dat gebied. Mensen die dan gaan roepen dat je windows ook in een virtual machine kan draaien neem ik wat minder serieus want dan zit je vast aan twee keer kosten (voor de mac aanschaf met osx en aan een windows licentie).

Voor standaard werk doen ze allebei gewoon prima hun ding.

Ik zou dus zeggen klik eens rond op beide en laat je smaak spreken en wat is je smaak je waard.
    pi_58571845
    quote:
    Op vrijdag 9 mei 2008 11:09 schreef Wootism het volgende:

[..]

Mits aardig gestript....

Wie heeft het over kopen?
    En verder.... dat strippen doe ik alleen maar omdat Vista het 2e OS is.
    Overigens heb ik Vista ook wel gebruikt in de volledige variant, toen was er ook niets mee aan het handje.
    Werkt prima
    pi_58571991
    quote:
    Op vrijdag 9 mei 2008 11:13 schreef MdMa98 het volgende:

[..]
    Tsjah ze wilde er ook nog wel eens een spelletje op spelen. Natuurlijk niet de zwaarste games maargoed.
    Studentenkorting gaat niet lukken, ze is afgestudeerd en heeft 2 drukke banen
    Je hebt voor Apple ook games die geoptimaliseerd zijn voor Apple, zoals Sims2, Doom3 bla bla, maar daarvoor moet je iig geen Apple kopen en zit je beter bij windows.
    Het voordeel van Apple is dat hij zichzelf niet verzadigd van cache files en gewoon net zo snel blijft als toen je hem uit de doos haalde, wat je bij een windows machine niet hebt...+ het feit dat apple geen virussen of trojans kent...

Misschien een leuk weetje, windows vista draait nog steeds het meest stabiel op een Mac
    pi_58572093
    quote:
    Op vrijdag 9 mei 2008 11:24 schreef Wootism het volgende:

[..]

Je hebt voor Apple ook games die geoptimaliseerd zijn voor Apple, zoals Sims2, Doom3 bla bla, maar daarvoor moet je iig geen Apple kopen en zit je beter bij windows.
    Het voordeel van Apple is dat hij zichzelf niet verzadigd van cache files en gewoon net zo snel blijft als toen je hem uit de doos haalde, wat je bij een windows machine niet hebt...+ het feit dat apple geen virussen of trojans kent...

Misschien een leuk weetje, windows vista draait nog steeds het meest stabiel op een Mac
    En met bijvoorbeeld VMware fusion kun je altijd nog een virtuele omgeving van een windows OS draaien

Voor bijvoorbeeld games
    pi_58572209
    quote:
    Op vrijdag 9 mei 2008 11:30 schreef Rekkie het volgende:

[..]

En met bijvoorbeeld VMware fusion kun je altijd nog een virtuele omgeving van een windows OS draaien
    Voor bijvoorbeeld games
    Dus met een virtuele windows OS kan je ineens windows games spelen?
    true

[ Bericht 7% gewijzigd door Wootism op 09-05-2008 11:43:28 ]
    pi_58572265
    quote:
    Op vrijdag 9 mei 2008 11:35 schreef Wootism het volgende:

[..]

Dus met een virtuele windows OS kan je ineens windows games spelen?
    Het is mij gelukt om COD 4 te spelen in een virtuele windows OS wat niet onder Mac lukte
      vrijdag 9 mei 2008 @ 11:39:52 #17
    154451 joeltje
    Oldskooler
    pi_58572296
    ook ik stem apple. waarom? Omdat het ding het doet. Waar ik bij Vista in 1 jaar drie keer een re-install nodig had, ben ik maar overgestapt, ik hoef niet meer terug. Top scherm, snel, en doet wat het moet doen, binnen 15 minuten na dat je hem uit de doos haalt.

De accu heeft een normale werkduur, het ding is solide, er is veeeel software voor, je hoeft niet (of nauwelijks) na te denken bij gebruik, dat doet OSX al voor je, gewoon, simpel. Als iets je niet lukt, is dat 9 van de 10 keer omdat je te moeilijk denkt
    Zolang je niet beweegt kun je nog alle kanten op
    pi_58572370
    quote:
    Op vrijdag 9 mei 2008 11:38 schreef Rekkie het volgende:

[..]
    Het is mij gelukt om COD 4 te spelen in een virtuele windows OS wat niet onder Mac lukte
    Sorry, ik begreep je verkeerd
    Er is namelijk ook al een windows skin voor je apple.... ik dacht al, een virtuele skin en ineens kan je windows games draaien
    pi_58572420
    quote:
    Op vrijdag 9 mei 2008 11:43 schreef Wootism het volgende:

[..]

Sorry, ik begreep je verkeerd
    Er is namelijk ook al een windows skin voor je apple.... ik dacht al, een virtuele skin en ineens kan je windows games draaien
    Hahaha, dat zou wel heel bizar zijn inderdaad
      vrijdag 9 mei 2008 @ 12:07:57 #20
    73209 dnzl
    Minimalist.
    pi_58572953
    Ik zou voor een Macbook gaan. Ik haal zelf veel meer rendement met OSX i.v.m. Windows. Dit omdat het ding gewoon veel minder vaak vastloopt en niet trager schijnt te worden
      vrijdag 9 mei 2008 @ 12:42:59 #21
    199535 DroogDok
    Sandcastle
    pi_58573652
    quote:
    Op vrijdag 9 mei 2008 10:54 schreef MdMa98 het volgende:
    Mijn lieve vriendin zoekt een nieuwe laptop. Na enig rondneuzen zijn we er nog niet helemaal uit. Haar wensen: wit of zilver/zwart. En waar ze de komende jaren nog goed mee vooruit kan.
    ...
    Vrouwen

Wat voor auto heb je? Een blauwe.....

De mac fanboys zullen well weer i grote getalen op dit topic afkomen, maar doe je vriendin een plezier, als ze geen ict nerd is geef haar dan gewoon een windows laptop.
    "We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
    pi_58573751
    quote:
    Op vrijdag 9 mei 2008 12:42 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Vrouwen

De mac fanboys zullen well weer i grote getalen op dit topic afkomen, maar doe je vriendin een plezier, als ze geen ict nerd is geef haar dan gewoon een windows laptop.
    dat zal m wel worden idd.
    pi_58573811
    quote:

[..]

Vrouwen

ICT Nerds kiezen juist een windows laptop, zodat ze altijd weer aan het puzzelen zijn wat nu weer de oorzaak is van een crash of BSOD
      vrijdag 9 mei 2008 @ 12:52:39 #24
    6253 HeatWave
    Apex Predator
    pi_58573842
    quote:
    Op vrijdag 9 mei 2008 12:51 schreef Rekkie het volgende:

[..]

ICT Nerds kiezen juist een windows laptop, zodat ze altijd weer aan het puzzelen zijn wat nu weer de oorzaak is van een crash of BSOD
    ICT nerds hebben geen crashes of BSOD's.
    A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
    Get woke, go broke!
    pi_58573853
    quote:
    Na enig rondneuzen zijn we er nog niet helemaal uit. Haar wensen: wit of zilver/zwart. En waar ze de komende jaren nog goed mee vooruit kan.
    Heeft ze geen echte wensen? ja de kleur , wit / zilver of zwart, de normale kleuren dus.
    En waar ze de komende jaren mee vooruit kan,
    Je zegt dat ze games wil spelen? Dan valt mac meteen af.
    En als ze helemaal niet bekend is met mac zou ik het al helemaal niet aanraden.
    Het klopt dat alle laptops met vista worden geleverd, maar datis toch geen probleem?
    Het is niet alsof er dan geen windows XP meer op kan ( legaal of illegaal maar dat terzijde )
    Ook het belangrijkste bij een laptop, batterijduur!

Het is jammer dat je niet veel info heb,

welke software gebruikt ze vaak, welke games wilt ze gaan spelen,
    doet ze vaak alles tegelijk ( itunes, msn, browsen, word. allemaal tegelijk aan )
    Als je dit even post kan ik wel iets moois zoeken.
    Dit, is, mijn, staat van bewustzijn
    pi_58573861
    quote:
    Op vrijdag 9 mei 2008 12:52 schreef HeatWave het volgende:

[..]

ICT nerds hebben geen crashes of BSOD's.
    Oh daarom heb ik nooit crashes of BSOD's
      Eindredactie Games vrijdag 9 mei 2008 @ 12:59:28 #27
    19054 crew  Oscar.
    ElitePauper
    pi_58573942
    koop gewoon een asus van 800 euro, zorg wel dat er restore cd's bij zitten...
    0% vet, Geen suiker toegevoegd
    Twitter: @BuikschuiverNL
    Xbox Live: Buikschuiver
    Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
    pi_58574284
    Misschien heb TS al genoeg aan een 450,- model.
    Dit, is, mijn, staat van bewustzijn
    pi_58574317
    quote:

[..]
    Goede onderbouwing
    Maar inderdaad koop maar gewoon een windows laptop.....
      vrijdag 9 mei 2008 @ 18:49:17 #30
    2671 Aaargh!
    Gebruik op eigen risico.
    pi_58580364
    quote:
    Op vrijdag 9 mei 2008 10:54 schreef MdMa98 het volgende:
    (...) Het valt mij op dat Apple gewoon gigantisch veel geld kost, voor de specs die je er voor krijgt. (...)
    Met alle laptops en computers is het zo: je krijgt waar je voor betaald. Zeker bij een laptop zeggen specs lang niet alles. Een Acer kost b.v. geen drol, maar dan heb je een laptop van goedkoop plastic die aan alle kanten kraakt en doet.

Apple maakt mooie, degelijk laptops met een OS waar je weinig gezeik mee hebt, dat alleen al is het extra geld waard.
    It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
    And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
      vrijdag 9 mei 2008 @ 18:53:22 #31
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_58580411
    Een Macbook is echt niet degelijker dan bijv. de gemiddelde Dell of Asus-laptop hoor.
    2000 light years from home
      vrijdag 9 mei 2008 @ 19:28:19 #32
    2671 Aaargh!
    Gebruik op eigen risico.
    pi_58580983
    quote:
    Op vrijdag 9 mei 2008 18:53 schreef Merkie het volgende:
    Een Macbook is echt niet degelijker dan bijv. de gemiddelde Dell of Asus-laptop hoor.
    Niet als een notebook uit eenzelfde prijsklasse, HP maakt ook prima laptops, Sony idem, alleen daar draait dan weer Windows op en daar ben ik niet zo van gecharmeerd. Maar ga niet zeggen dat PC's goedkoper zijn om vervolgens met een of andere plastic Acer ding aan te komen.

MacBooks zijn zeer redelijk geprijst vergeleken met laptops van andere fabrikanten die dezelfde kwaliteit en specs hebben.
    It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
    And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
    pi_58581346
    Ik zou een dell adviseren.. Vooral de nieuwe inspiron ziet er leuk uit en je weet dat er geen troep inzit..

http://www1.euro.dell.com/content/products/productdetails.aspx/inspnnb_1525?c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs
    Amsterdamse Football Club Ajax - Liverpool F.C.
      vrijdag 9 mei 2008 @ 19:50:15 #34
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_58581355
    quote:
    Op vrijdag 9 mei 2008 19:28 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Niet als een notebook uit eenzelfde prijsklasse, HP maakt ook prima laptops, Sony idem, alleen daar draait dan weer Windows op en daar ben ik niet zo van gecharmeerd. Maar ga niet zeggen dat PC's goedkoper zijn om vervolgens met een of andere plastic Acer ding aan te komen.

MacBooks zijn zeer redelijk geprijst vergeleken met laptops van andere fabrikanten die dezelfde kwaliteit en specs hebben.
    Huh, wat . Ik heb niks over prijzen gezegd maar jij deed net alsof zo enorm degelijk zijn maar dat valt m.i. wel mee. Als ik een beetje de forums doorlees kom ik veel CPU whines, flikkerende backlights en scheurende en verkleurende casings tegen. Neemt niet weg de dat prijs wel oké is .
    2000 light years from home
      vrijdag 9 mei 2008 @ 19:56:24 #35
    2671 Aaargh!
    Gebruik op eigen risico.
    pi_58581486
    quote:
    Op vrijdag 9 mei 2008 19:50 schreef Merkie het volgende:

[..]

Huh, wat . Ik heb niks over prijzen gezegd maar jij deed net alsof zo enorm degelijk zijn maar dat valt m.i. wel mee.
    Mijn opmerking sloeg vooral op dat de TS vond dat ze nogal duur waren, dat komt omdat ze gewoon beter in elkaar zitten dan een el-goedkopie laptop van de Aldi.
    quote:
    Als ik een beetje de forums doorlees kom ik veel CPU whines, flikkerende backlights en scheurende en verkleurende casings tegen. Neemt niet weg de dat prijs wel oké is .
    De mensen waarmee niks aan het handje is posten ook niet in die forum's he, dus dat geeft wel een vertekend beeld, Elke fabrikant heeft een bepaald percentage uitval en zo lang dit niet te hoog is is het niet zo'n probleem. Wat belangrijker is is hoe de fabrikant hier mee omgaat. Mijn ervaring hiermee is dat Apple dit snel en netjes afhandeld (1 keer een kapotte HD gehad, in no-time en zonder gezeik opgelost, systeem draait ondertussen al 6 jaar 24 uur per dag zonder problemen en is zo stabiel als een huis)
    pi_58582169
    Dit gaat hem hoogstwaarschijnlijk worden

[img]https://www.dynabyte.nl/image.php?i=21458&w=180&h=165[/img]

Ze hanteerd een budget van 750 euro. Deze zit er boven, maar is voor de komende jaren een prima laptop.

Ben benieuwd welke spellen ze er op wilt spelen
      vrijdag 9 mei 2008 @ 20:31:40 #37
    154451 joeltje
    Oldskooler
    pi_58582173
    quote:
    Op vrijdag 9 mei 2008 19:50 schreef Merkie het volgende:

[..]

Huh, wat . Ik heb niks over prijzen gezegd maar jij deed net alsof zo enorm degelijk zijn maar dat valt m.i. wel mee. Als ik een beetje de forums doorlees kom ik veel CPU whines, flikkerende backlights en scheurende en verkleurende casings tegen. Neemt niet weg de dat prijs wel oké is .
    Heb je gelijk aan, lees ook eens over Acer of Medion, of HP, of weet ik wie, je leest dit soort verhalen over alle fabrikanten. Het gaat erom hoe deze zaken worden opgelost, en hoe vaak ze voorkomen... Dell was trouwens ook lekker bezig met hun geweldig nieuwe niet-blind-op-te-typen-toetsenbord

Meer verhalen lees je over hoe Vista niet doet wat men wil, dat valt bij OSX heel erg mee... En voor een gebruiker, is dat waar het om gaat. Het ding moet doen wat jij wilt, niet andersom....

Maar goed, uitgeflamed. TS wil een advies, en zoveel users als er zijn, zoveel meningen zul je krijgen...
    Zolang je niet beweegt kun je nog alle kanten op
    pi_58582214
    quote:
    Op vrijdag 9 mei 2008 18:49 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Met alle laptops en computers is het zo: je krijgt waar je voor betaald. Zeker bij een laptop zeggen specs lang niet alles. Een Acer kost b.v. geen drol, maar dan heb je een laptop van goedkoop plastic die aan alle kanten kraakt en doet.

Apple maakt mooie, degelijk laptops met een OS waar je weinig gezeik mee hebt, dat alleen al is het extra geld waard.
    De budget acer van mijn broer doet anders nog prima zijn werk
      vrijdag 9 mei 2008 @ 20:47:00 #39
    2671 Aaargh!
    Gebruik op eigen risico.
    pi_58582409
    quote:
    Op vrijdag 9 mei 2008 20:34 schreef MdMa98 het volgende:

[..]

De budget acer van mijn broer doet anders nog prima zijn werk
    Ze werken ook wel, maar 't ziet er allemaal goedkoop en plastic uit, vaak zit de behuizing niet lekker in elkaar en kraakt 't aan alle kanten. Een A-merk laptop kost meer maar je merkt gewoon dat het wat beter in elkaar zit, zeker met een laptop erg belangrijk aangezien je zo'n ding meezeult en hij dus tegen een stootje moet kunnen. Ik weet niet hoe 't bij de huidige MacBooks zit, maar de witte iBook's waren ontworpen om gebruikt te worden door een middelbare scholier en in een schooltas waar mee gegooid werd te worden vervoerd.
    quote:
    Da's toch geen laptop, da's een portable desktop met interne UPS. 3.5 Kg en 17" ? Wat de fuck moet je met zo'n bakbeest, hoe ga je zo'n ding meezeulen ? Ik zit zelf ook uit te kijken naar een nieuwe laptop en vind de MacBooks met 13" en 2 Kg eigenlijk al te groot en zwaar. 't is dat ik per se een Apple wil anders was ik voor de 9" Asus EeePC 900 gegaan (net iets minder dan 1Kg).
    pi_58582468
    quote:
    Op vrijdag 9 mei 2008 20:47 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Ze werken ook wel, maar 't ziet er allemaal goedkoop en plastic uit, vaak zit de behuizing niet lekker in elkaar en kraakt 't aan alle kanten. Een A-merk laptop kost meer maar je merkt gewoon dat het wat beter in elkaar zit, zeker met een laptop erg belangrijk aangezien je zo'n ding meezeult en hij dus tegen een stootje moet kunnen. Ik weet niet hoe 't bij de huidige MacBooks zit, maar de witte iBook's waren ontworpen om gebruikt te worden door een middelbare scholier en in een schooltas waar mee gegooid werd te worden vervoerd.
    [..]

Da's toch geen laptop, da's een portable desktop met interne UPS. 3.5 Kg en 17" ? Wat de fuck moet je met zo'n bakbeest, hoe ga je zo'n ding meezeulen ? Ik zit zelf ook uit te kijken naar een nieuwe laptop en vind de MacBooks met 13" en 2 Kg eigenlijk al te groot en zwaar. 't is dat ik per se een Apple wil anders was ik voor de 9" Asus EeePC 900 gegaan (net iets minder dan 1Kg).
    Whehe qua gewicht had ik t zelf niet bekeken. het is haar keuze idd. maar zal t eens voorleggen.
    pi_58582490
    Dat vind ik nou net zo jammer van die merken als Acer, Packard Bell, Medion, enz. De hoeveelheid crapware die ze meeleveren, ik vond het al onnodig om Norton Internet Security bij mijn Asus te krijgen 1,5 jaar geleden (die gelukkig nu gewoon een schone XP Pro draait) Daarnaast ontkom je tegenwoordig niet aan Vista, zeker bij laatstgenoemde 'goedkope' laptops. Dan roep je misschien doe een nieuwe (XP) install, maar eigenlijk moet zo'n ding boem gewoon out-of-the-box draaien.

Des te meer reden om een fatsoenlijke Lenovo of een uit de HP business-lijn te kiezen. Of beter nog, een Macbook, dat ga ik de volgende keer doen.
    url
      vrijdag 9 mei 2008 @ 21:02:08 #42
    2671 Aaargh!
    Gebruik op eigen risico.
    pi_58582676
    quote:
    Op vrijdag 9 mei 2008 20:51 schreef MdMa98 het volgende:

[..]

Whehe qua gewicht had ik t zelf niet bekeken. het is haar keuze idd. maar zal t eens voorleggen.
    Niet alleen gewicht, ook autonomie bij dit ding is om te janken zo slecht. Ik heb ff gegoogled maar Packard Bell zelf claimed maar 90 minuten op de batterij, en fabrikanten nemen dit altijd vrij ruim (laptop dit staat te niksen met backlight op het minimum, draadloos netwerk uit, etc) dus in werkelijkheid verwacht ik dat ie 't hooguit een uur uithoud.

Vergelijk dit met een MacBook, Apple claimed 4,5 uur op de batterij maar in de praktijk blijkt ie met de standaard settings (normale background, draadloos netwerk aan, etc) zelfs langer mee te gaan dan dat, bijna 5 uur op een accu. De accu is een groot deel v/d prijs van een fatsoenlijke laptop.

Zoals gezegd: dit is geen laptop maar een draagbare desktop. Prima als je 'm alleen thuis gebruikt en/of 'm altijd ergens in kan prikken, verschrikkelijk als je 'm echt mobiel wilt gebruiken. Beetje klote als midden in een presentatie je accu leeg is
      vrijdag 9 mei 2008 @ 21:06:16 #43
    199535 DroogDok
    Sandcastle
    pi_58582736
    quote:
    Op vrijdag 9 mei 2008 20:31 schreef MdMa98 het volgende:
    Dit gaat hem hoogstwaarschijnlijk worden

[ afbeelding ]

Ze hanteerd een budget van 750 euro. Deze zit er boven, maar is voor de komende jaren een prima laptop.

Ben benieuwd welke spellen ze er op wilt spelen
    15.4" voor een laptop is prima, groter niet doen
    "We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
    pi_58583223
    hij is voor alleen thuis idd
      FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 9 mei 2008 @ 22:00:15 #45
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_58583823
    Apple.
    pi_58589798
    Koop waar je zin in hebt zou ik zeggen. Na een gewenningsperiode zal Apple misschien wel fijner werken als Windows, ik heb er geen idee van.
    Ik weet alleen dat ik 6 maanden geleden voor dezelfde keuze heb gestaan. Toen ben ik naar een Apple winkel gegaan om te praten en te proberen. Het praatje was goed, maar proberen voelde aan alsof ik veel opnieuw moest leren. Toen men daarop geen antwoord kon geven of ik bepaalde hardware (op USB) kon gebruiken en niet wist of ik mijn PDA kon syncen, was de keus snel gemaakt.
    Nogmaals, ik denk dat als je gewoon wil surfen, office gebruiken, films en foto's editen, dan zal je met een Apple wel goed zitten. Gebruik je zoals ik nogal veel verschillende hardware en software voor het schrijven en laden van PLC software, dan moet je echt niet bij Apple zijn.
    Verder werk ik al sinds 1994 met windows (3.1 toen nog) en heb er geen enkel probleem mee. BSOD's heb ik alleen gezien bij brakke hardware. En dan heb ik nog jarenlang servicedienstje gespeeld voor Jan en Alleman. Als Apple mij kan garanderen dat zij op brakke hardware wel probleemloos kunnen draaien, dan ga ik er meteen een kopen.

Wél vind ik het design van Apple oogstrelend. De hype eromheen hoeft voor mij niet zo. En als ik terugdenk dat ik eind vorig jaar een halve rel hier heb ontketend met een vergelijkbare vraag (Mac of Windows), tja, het feit dat de Apple gebruiker meteen op de barricades springt als "zijn" machine kritiek krijgt zegt genoeg.
      FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 10 mei 2008 @ 07:58:24 #47
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_58589888
    quote:
    Op zaterdag 10 mei 2008 07:19 schreef Osramp het volgende:
    tja, het feit dat de Apple gebruiker meteen op de barricades springt als "zijn" machine kritiek krijgt zegt genoeg.
    Inderdaad. Hoe goed moet een concept zijn als de gebruiker dat keer op keer belangeloos wil uitdragen...
    Daarnaast is de rel vorig jaar niet ontstaan door kritiek die jij zou hebben. Das een typisch geval van boeiuh. Maar om het feit dat je keer op keer dezelfde vraag stelde die al beantwoord was.

De meeste mac gebruikers hebben (veel) ervaring met windows. De meeste windows gebruikers hebben géén ervaring met apple. Wie van beide kan dan het meest zinnigs zeggen over beide systemen?

Tevens zijn de meeste mac gebruikers die ik ken professionals in ICT. Die werken dagelijks met windows, verdienen hun boterham met windows en verkiezen een mac boven een windows PC voor thuisgebruik. Voor de dagelijkse zaken die 90% van de gebruikers met zijn computer uitvoert is een apple beter dan een windows PC. Voor specifieke toepassingen is de PC beter. Simpelweg omdat ondersteuning voor 2 systemen voor een specialistische toepassing (zoals PLC's) teveel werk is.

Maar wat niet is kan nog komen... apples marktaandeel groeit vooral sinds Vista erg hard tov windows. En voor iedereen die wel eens met zowel vista als OSX gewerkt heeft is dat niet echt een verrassing.
    pi_58590379
    quote:
    Op zaterdag 10 mei 2008 07:58 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Maar wat niet is kan nog komen...
    Absoluut. Ooit zitten we allemaal in een Startrek-achtige omgeving via voicecommand een computer te bedienen die ons (tenminste gedeeltelijk) begrijpt. Dan pas heb je een bruikbaar product, zodra de machine zich aan de mens aanpast en niet andersom. Nu moet je nog steeds uitzoeken hoe een bepaalde handeling verricht moet worden (bij nieuwe of ongewone handelingen). Zelfs bij Apple is dat niet anders.

Enfin, beter of slechter. Daar kun je eindeloos over doorgaan. Ik denk als je met je computer niet verder gaat dan standaard dingetjes (Office, mail, surfen, foto/film bewerken) dat je met een Apple misschien beter af bent omdat alles gewoon standaard werkt zonder configureren, alle software consequent van opzet is. Als je niet al teveel pc kennis hebt + de benodigde pecunia; neem dan gewoon een macje.
    Wil je de volledige vrijheid, heer en meester over jouw systeem, het beste aanbod in games, freeware, shareware, downloaden, exotische soft- en hardware, dan ga je gewoon voor de PC. Bijkomend voordeel ook dat iedere gek je wel iets erover kan vertellen. Zelf ken ik maar een paar Apple gebruikers die ook nog eens niet verder komen dan Office, mail en surfen. Ze zijn wel allemaal dik tevreden, da's ook wat waard.
      FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 10 mei 2008 @ 12:24:48 #49
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_58592143
    quote:
    Op zaterdag 10 mei 2008 09:48 schreef Osramp het volgende:

[..]

Absoluut. Ooit zitten we allemaal in een Startrek-achtige omgeving via voicecommand een computer te bedienen die ons (tenminste gedeeltelijk) begrijpt. Dan pas heb je een bruikbaar product, zodra de machine zich aan de mens aanpast en niet andersom. Nu moet je nog steeds uitzoeken hoe een bepaalde handeling verricht moet worden (bij nieuwe of ongewone handelingen). Zelfs bij Apple is dat niet anders.

Enfin, beter of slechter. Daar kun je eindeloos over doorgaan. Ik denk als je met je computer niet verder gaat dan standaard dingetjes (Office, mail, surfen, foto/film bewerken) dat je met een Apple misschien beter af bent omdat alles gewoon standaard werkt zonder configureren, alle software consequent van opzet is. Als je niet al teveel pc kennis hebt + de benodigde pecunia; neem dan gewoon een macje.
    Verklaar al die professionals eens met een apple
    quote:
    Wil je de volledige vrijheid, heer en meester over jouw systeem,
    welke vrijheid bedoel je? Ik kan op mijn apple laptop dezelfde hardware aansluiten als op een windows laptop. Ik kan evenveel instellingen in OSX wijzigen als in windows, etc....
    quote:
    het beste aanbod in games
    true
    quote:
    freeware, shareware, downloaden
    Er is al enorm veel freeware voor mac en dat wordt razendsnel meer. Daarnaast is de freeware voor apple momenteel van een hogere kwaliteit dan de shareware die ik voor windows tegenkwam.
    quote:
    , exotische soft- en hardware, dan ga je gewoon voor de PC.
    Met de bijkomende exotische driver problemen en irq_not_less_or_equal issues.
    quote:
    Bijkomend voordeel ook dat iedere gek je wel iets erover kan vertellen. Zelf ken ik maar een paar Apple gebruikers die ook nog eens niet verder komen dan Office, mail en surfen.
    Alleen hier op fok zijn er al heel veel met veel verder gaande kennis.
    quote:
    Ze zijn wel allemaal dik tevreden, da's ook wat waard.
    Precies.
      Redactie Games zaterdag 10 mei 2008 @ 12:36:53 #50
    52557 crew  Mr.Noodle
    Offtopic in geleuter...
    pi_58592310
    Zonder verdere geneuzel... fApple..
    How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')