Ook dat is maar persoonlijk. Ik denk niet dat jij voor iedereen kan zeggen of hij/zij dat wel of niet wil.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 11:00 schreef Wootism het volgende:
APPLE
Zonder twijfel............
Het zal iets duurder zijn, maar als je het even doorhebt (want je zal wel ff moeten omschakelen) wil je niet meer anders
+ dat je als je een nieuwe laptop koopt meteen vast zit aan windows vista, en die kermis wil je echt niet!
Tsjah, ze zal er wel flink op webloggen, bankieren, fotoalbums maken dat soort dingen. Daarom vraag ik mij af of een apple wel zin heeft. Windows gebaseerde laptops kunnen dat ook uitermate goed naar mijn idee.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 11:05 schreef Godlike02 het volgende:
Wat wil je er mee gaan doen?
Zonder die informatie is er weinig zinnigs te roepen.
Mits aardig gestript....quote:Op vrijdag 9 mei 2008 11:04 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ook dat is maar persoonlijk. Ik denk niet dat jij voor iedereen kan zeggen of hij/zij dat wel of niet wil.
Ik heb er persoonlijk geen problemen mee.... mits aardig gestript.
Dan is een gewone Macbook voldoende, het voordeel van een mac is dat je er een hele hoop gratis software bij krijgt voor het maken van videofilms, fotoalbums, websites, etc...quote:Op vrijdag 9 mei 2008 11:08 schreef MdMa98 het volgende:
[..]
Tsjah, ze zal er wel flink op webloggen, bankieren, fotoalbums maken dat soort dingen. Daarom vraag ik mij af of een apple wel zin heeft. Windows gebaseerde laptops kunnen dat ook uitermate goed naar mijn idee.
Maar haar huidige laptop (p3 1ghz) doet niet veel nuttig werk meer
Tsjah ze wilde er ook nog wel eens een spelletje op spelen. Natuurlijk niet de zwaarste games maargoed.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 11:09 schreef Wootism het volgende:
[..]
Mits aardig gestript....
Je gaat toch geen OS kopen om het vervolgens helemaal uit te moeten kleden en moeite doen voordat het naar je wensen is? En dan nog, het blijft windows...
Anywayz......
De vraag is natuurlijk wat je vriendin ermee doet?
De Macbook is goed voor wat simpel photoshoppen, browsen, textverwerken. Mocht ze echt met zware programma's gaan werken zoals video editing of gewoonweg zware photoshop bestanden. Dan is het toch wel aan te raden om een Macbook pro te nemen.
En met wat studentenkorting is een pro echt wel te betalen...
Een Apple kopen doe je trouwens niet via dynabyte maar via APPLE
Wie heeft het over kopen?quote:Op vrijdag 9 mei 2008 11:09 schreef Wootism het volgende:
[..]
Mits aardig gestript....
Je gaat toch geen OS kopen om het vervolgens helemaal uit te moeten kleden en moeite doen voordat het naar je wensen is? En dan nog, het blijft windows...
Je hebt voor Apple ook games die geoptimaliseerd zijn voor Apple, zoals Sims2, Doom3 bla bla, maar daarvoor moet je iig geen Apple kopen en zit je beter bij windows.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 11:13 schreef MdMa98 het volgende:
[..]
Tsjah ze wilde er ook nog wel eens een spelletje op spelen. Natuurlijk niet de zwaarste games maargoed.
Studentenkorting gaat niet lukken, ze is afgestudeerd en heeft 2 drukke banen
En met bijvoorbeeld VMware fusion kun je altijd nog een virtuele omgeving van een windows OS draaienquote:Op vrijdag 9 mei 2008 11:24 schreef Wootism het volgende:
[..]
Je hebt voor Apple ook games die geoptimaliseerd zijn voor Apple, zoals Sims2, Doom3 bla bla, maar daarvoor moet je iig geen Apple kopen en zit je beter bij windows.
Het voordeel van Apple is dat hij zichzelf niet verzadigd van cache files en gewoon net zo snel blijft als toen je hem uit de doos haalde, wat je bij een windows machine niet hebt...+ het feit dat apple geen virussen of trojans kent...
Misschien een leuk weetje, windows vista draait nog steeds het meest stabiel op een Mac
Dus met een virtuele windows OS kan je ineens windows games spelen?quote:Op vrijdag 9 mei 2008 11:30 schreef Rekkie het volgende:
[..]
En met bijvoorbeeld VMware fusion kun je altijd nog een virtuele omgeving van een windows OS draaien
Voor bijvoorbeeld games
Het is mij gelukt om COD 4 te spelen in een virtuele windows OS wat niet onder Mac luktequote:Op vrijdag 9 mei 2008 11:35 schreef Wootism het volgende:
[..]
Dus met een virtuele windows OS kan je ineens windows games spelen?
Sorry, ik begreep je verkeerdquote:Op vrijdag 9 mei 2008 11:38 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Het is mij gelukt om COD 4 te spelen in een virtuele windows OS wat niet onder Mac lukte
Hahaha, dat zou wel heel bizar zijn inderdaadquote:Op vrijdag 9 mei 2008 11:43 schreef Wootism het volgende:
[..]
Sorry, ik begreep je verkeerd![]()
Er is namelijk ook al een windows skin voor je apple.... ik dacht al, een virtuele skin en ineens kan je windows games draaien
Vrouwenquote:Op vrijdag 9 mei 2008 10:54 schreef MdMa98 het volgende:
Mijn lieve vriendin zoekt een nieuwe laptop. Na enig rondneuzen zijn we er nog niet helemaal uit. Haar wensen: wit of zilver/zwart. En waar ze de komende jaren nog goed mee vooruit kan.
...
dat zal m wel worden idd.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 12:42 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Vrouwen![]()
Wat voor auto heb je? Een blauwe.....
De mac fanboys zullen well weer i grote getalen op dit topic afkomen, maar doe je vriendin een plezier, als ze geen ict nerd is geef haar dan gewoon een windows laptop.
quote:Op vrijdag 9 mei 2008 12:42 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Vrouwen![]()
Wat voor auto heb je? Een blauwe.....
De mac fanboys zullen well weer i grote getalen op dit topic afkomen, maar doe je vriendin een plezier, als ze geen ict nerd is geef haar dan gewoon een windows laptop.
ICT nerds hebben geen crashes of BSOD's.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 12:51 schreef Rekkie het volgende:
[..]ICT Nerds kiezen juist een windows laptop, zodat ze altijd weer aan het puzzelen zijn wat nu weer de oorzaak is van een crash of BSOD
Heeft ze geen echte wensen? ja de kleur , wit / zilver of zwart, de normale kleuren dus.quote:Na enig rondneuzen zijn we er nog niet helemaal uit. Haar wensen: wit of zilver/zwart. En waar ze de komende jaren nog goed mee vooruit kan.
Oh daarom heb ik nooit crashes of BSOD'squote:Op vrijdag 9 mei 2008 12:52 schreef HeatWave het volgende:
[..]
ICT nerds hebben geen crashes of BSOD's.
Goede onderbouwingquote:Op vrijdag 9 mei 2008 12:42 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Met alle laptops en computers is het zo: je krijgt waar je voor betaald. Zeker bij een laptop zeggen specs lang niet alles. Een Acer kost b.v. geen drol, maar dan heb je een laptop van goedkoop plastic die aan alle kanten kraakt en doet.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 10:54 schreef MdMa98 het volgende:
(...) Het valt mij op dat Apple gewoon gigantisch veel geld kost, voor de specs die je er voor krijgt. (...)
Niet als een notebook uit eenzelfde prijsklasse, HP maakt ook prima laptops, Sony idem, alleen daar draait dan weer Windows op en daar ben ik niet zo van gecharmeerd. Maar ga niet zeggen dat PC's goedkoper zijn om vervolgens met een of andere plastic Acer ding aan te komen.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 18:53 schreef Merkie het volgende:
Een Macbook is echt niet degelijker dan bijv. de gemiddelde Dell of Asus-laptop hoor.
Huh, watquote:Op vrijdag 9 mei 2008 19:28 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Niet als een notebook uit eenzelfde prijsklasse, HP maakt ook prima laptops, Sony idem, alleen daar draait dan weer Windows op en daar ben ik niet zo van gecharmeerd. Maar ga niet zeggen dat PC's goedkoper zijn om vervolgens met een of andere plastic Acer ding aan te komen.
MacBooks zijn zeer redelijk geprijst vergeleken met laptops van andere fabrikanten die dezelfde kwaliteit en specs hebben.
Mijn opmerking sloeg vooral op dat de TS vond dat ze nogal duur waren, dat komt omdat ze gewoon beter in elkaar zitten dan een el-goedkopie laptop van de Aldi.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 19:50 schreef Merkie het volgende:
[..]
Huh, wat. Ik heb niks over prijzen gezegd maar jij deed net alsof zo enorm degelijk zijn maar dat valt m.i. wel mee.
De mensen waarmee niks aan het handje is posten ook niet in die forum's he, dus dat geeft wel een vertekend beeld, Elke fabrikant heeft een bepaald percentage uitval en zo lang dit niet te hoog is is het niet zo'n probleem. Wat belangrijker is is hoe de fabrikant hier mee omgaat. Mijn ervaring hiermee is dat Apple dit snel en netjes afhandeld (1 keer een kapotte HD gehad, in no-time en zonder gezeik opgelost, systeem draait ondertussen al 6 jaar 24 uur per dag zonder problemen en is zo stabiel als een huis)quote:Als ik een beetje de forums doorlees kom ik veel CPU whines, flikkerende backlights en scheurende en verkleurende casings tegen. Neemt niet weg de dat prijs wel oké is.
Heb je gelijk aan, lees ook eens over Acer of Medion, of HP, of weet ik wie, je leest dit soort verhalen over alle fabrikanten. Het gaat erom hoe deze zaken worden opgelost, en hoe vaak ze voorkomen... Dell was trouwens ook lekker bezig met hun geweldig nieuwe niet-blind-op-te-typen-toetsenbordquote:Op vrijdag 9 mei 2008 19:50 schreef Merkie het volgende:
[..]
Huh, wat. Ik heb niks over prijzen gezegd maar jij deed net alsof zo enorm degelijk zijn maar dat valt m.i. wel mee. Als ik een beetje de forums doorlees kom ik veel CPU whines, flikkerende backlights en scheurende en verkleurende casings tegen. Neemt niet weg de dat prijs wel oké is
.
De budget acer van mijn broer doet anders nog prima zijn werkquote:Op vrijdag 9 mei 2008 18:49 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Met alle laptops en computers is het zo: je krijgt waar je voor betaald. Zeker bij een laptop zeggen specs lang niet alles. Een Acer kost b.v. geen drol, maar dan heb je een laptop van goedkoop plastic die aan alle kanten kraakt en doet.
Apple maakt mooie, degelijk laptops met een OS waar je weinig gezeik mee hebt, dat alleen al is het extra geld waard.
Ze werken ook wel, maar 't ziet er allemaal goedkoop en plastic uit, vaak zit de behuizing niet lekker in elkaar en kraakt 't aan alle kanten. Een A-merk laptop kost meer maar je merkt gewoon dat het wat beter in elkaar zit, zeker met een laptop erg belangrijk aangezien je zo'n ding meezeult en hij dus tegen een stootje moet kunnen. Ik weet niet hoe 't bij de huidige MacBooks zit, maar de witte iBook's waren ontworpen om gebruikt te worden door een middelbare scholier en in een schooltas waar mee gegooid werd te worden vervoerd.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 20:34 schreef MdMa98 het volgende:
[..]
De budget acer van mijn broer doet anders nog prima zijn werk
Da's toch geen laptop, da's een portable desktop met interne UPS. 3.5 Kg en 17" ? Wat de fuck moet je met zo'n bakbeest, hoe ga je zo'n ding meezeulen ? Ik zit zelf ook uit te kijken naar een nieuwe laptop en vind de MacBooks met 13" en 2 Kg eigenlijk al te groot en zwaar. 't is dat ik per se een Apple wil anders was ik voor de 9" Asus EeePC 900 gegaan (net iets minder dan 1Kg).quote:Op vrijdag 9 mei 2008 20:31 schreef MdMa98 het volgende:
Dit gaat hem hoogstwaarschijnlijk worden
(...)
Whehe qua gewicht had ik t zelf niet bekeken. het is haar keuze idd. maar zal t eens voorleggen.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 20:47 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Ze werken ook wel, maar 't ziet er allemaal goedkoop en plastic uit, vaak zit de behuizing niet lekker in elkaar en kraakt 't aan alle kanten. Een A-merk laptop kost meer maar je merkt gewoon dat het wat beter in elkaar zit, zeker met een laptop erg belangrijk aangezien je zo'n ding meezeult en hij dus tegen een stootje moet kunnen. Ik weet niet hoe 't bij de huidige MacBooks zit, maar de witte iBook's waren ontworpen om gebruikt te worden door een middelbare scholier en in een schooltas waar mee gegooid werd te worden vervoerd.
[..]
Da's toch geen laptop, da's een portable desktop met interne UPS. 3.5 Kg en 17" ? Wat de fuck moet je met zo'n bakbeest, hoe ga je zo'n ding meezeulen ? Ik zit zelf ook uit te kijken naar een nieuwe laptop en vind de MacBooks met 13" en 2 Kg eigenlijk al te groot en zwaar. 't is dat ik per se een Apple wil anders was ik voor de 9" Asus EeePC 900 gegaan (net iets minder dan 1Kg).
Niet alleen gewicht, ook autonomie bij dit ding is om te janken zo slecht. Ik heb ff gegoogled maar Packard Bell zelf claimed maar 90 minuten op de batterij, en fabrikanten nemen dit altijd vrij ruim (laptop dit staat te niksen met backlight op het minimum, draadloos netwerk uit, etc) dus in werkelijkheid verwacht ik dat ie 't hooguit een uur uithoud.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 20:51 schreef MdMa98 het volgende:
[..]
Whehe qua gewicht had ik t zelf niet bekeken. het is haar keuze idd. maar zal t eens voorleggen.
15.4" voor een laptop is prima, groter niet doenquote:Op vrijdag 9 mei 2008 20:31 schreef MdMa98 het volgende:
Dit gaat hem hoogstwaarschijnlijk worden
[ afbeelding ]
Ze hanteerd een budget van 750 euro. Deze zit er boven, maar is voor de komende jaren een prima laptop.
Ben benieuwd welke spellen ze er op wilt spelen
Inderdaad. Hoe goed moet een concept zijn als de gebruiker dat keer op keer belangeloos wil uitdragen...quote:Op zaterdag 10 mei 2008 07:19 schreef Osramp het volgende:
tja, het feit dat de Apple gebruiker meteen op de barricades springt als "zijn" machine kritiek krijgt zegt genoeg.
Absoluut. Ooit zitten we allemaal in een Startrek-achtige omgeving via voicecommand een computer te bedienen die ons (tenminste gedeeltelijk) begrijpt. Dan pas heb je een bruikbaar product, zodra de machine zich aan de mens aanpast en niet andersom. Nu moet je nog steeds uitzoeken hoe een bepaalde handeling verricht moet worden (bij nieuwe of ongewone handelingen). Zelfs bij Apple is dat niet anders.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 07:58 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Maar wat niet is kan nog komen...
Verklaar al die professionals eens met een applequote:Op zaterdag 10 mei 2008 09:48 schreef Osramp het volgende:
[..]
Absoluut. Ooit zitten we allemaal in een Startrek-achtige omgeving via voicecommand een computer te bedienen die ons (tenminste gedeeltelijk) begrijpt. Dan pas heb je een bruikbaar product, zodra de machine zich aan de mens aanpast en niet andersom. Nu moet je nog steeds uitzoeken hoe een bepaalde handeling verricht moet worden (bij nieuwe of ongewone handelingen). Zelfs bij Apple is dat niet anders.
Enfin, beter of slechter. Daar kun je eindeloos over doorgaan. Ik denk als je met je computer niet verder gaat dan standaard dingetjes (Office, mail, surfen, foto/film bewerken) dat je met een Apple misschien beter af bent omdat alles gewoon standaard werkt zonder configureren, alle software consequent van opzet is. Als je niet al teveel pc kennis hebt + de benodigde pecunia; neem dan gewoon een macje.
welke vrijheid bedoel je? Ik kan op mijn apple laptop dezelfde hardware aansluiten als op een windows laptop. Ik kan evenveel instellingen in OSX wijzigen als in windows, etc....quote:Wil je de volledige vrijheid, heer en meester over jouw systeem,
truequote:het beste aanbod in games
Er is al enorm veel freeware voor mac en dat wordt razendsnel meer. Daarnaast is de freeware voor apple momenteel van een hogere kwaliteit dan de shareware die ik voor windows tegenkwam.quote:freeware, shareware, downloaden
Met de bijkomende exotische driver problemen en irq_not_less_or_equal issues.quote:, exotische soft- en hardware, dan ga je gewoon voor de PC.
Alleen hier op fok zijn er al heel veel met veel verder gaande kennis.quote:Bijkomend voordeel ook dat iedere gek je wel iets erover kan vertellen. Zelf ken ik maar een paar Apple gebruikers die ook nog eens niet verder komen dan Office, mail en surfen.
Precies.quote:Ze zijn wel allemaal dik tevreden, da's ook wat waard.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |