abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 mei 2008 @ 21:15:57 #281
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_58672645
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 21:12 schreef SpaceSpiff het volgende:

[..]

Tuurlijk Lambiekje. Blijf lekker in je eigen wereldje geloven.
Ik verwacht ook niet dat jij ook maar iets wat jou niet goed uitkomt klakkeloos zult accepteren.

Ik heb wel in de gaten dat je de grootste bagger verkondigd. Je doet precies waar je iedereen van beschuldigd, foute informatie verspreiden.
Je hebt geen enkele notie hoe een complot tot stand kan komen met maar een paar mensen.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_58672791
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 21:15 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Je hebt geen enkele notie hoe een complot tot stand kan komen met maar een paar mensen.
Jawel hoor. Dat kan heel simpel, mits je het klein houd en je de media geen reden geeft om het uit te gaan zoeken.
Een complot van het formaat 9/11 geheim houden kan dus gewoon niet.

Al jouw geschreeuw en gegil zonder fatsoenlijke onderbouwing overtuigen mij niet van het tegendeel. Dat je telkens elke discussie en logica zorgvuldig uit de weg gaat versterken bij mij juist de overtuiging dat er geen complot is.
  woensdag 14 mei 2008 @ 22:10:52 #283
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_58673822
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 19:27 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Wat een fantast die Steve Wright. Uitleg over die fade2black. Het is alleen en alleen bij dit fragment. Wat een bullshit. Wat een disformant.
De cognitieve dissonantiereductie in actie dames en heren.
  woensdag 14 mei 2008 @ 22:16:36 #284
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_58673950
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 19:45 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

dat klopt ... maar dat maakt de vergelijking met het officiele verhaal nog niet waar.
Maar een analogie met de donorshow is dan wel weer waterdicht bewijs voor de onfeilbaarheid van jouw hersenspinsels.
  woensdag 14 mei 2008 @ 22:18:08 #285
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_58673990
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 21:15 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Ik denk aan 19 kapers en enkele handlangers, wat jij? Klein genoeg complot voor je?
  donderdag 15 mei 2008 @ 00:24:26 #286
52357 Lambiekje
pi_58676403
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 22:18 schreef Terecht het volgende:

[..]

Ik denk aan 19 kapers en enkele handlangers, wat jij? Klein genoeg complot voor je?
Ach ja jij bent de enige die geloofd dat er WEL WMDs in Irak waren.
Je gelooft het nog zelf ook hè, dat die 19 kapers het gedaan hebben
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  donderdag 15 mei 2008 @ 00:27:43 #287
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_58676448
quote:
Op maandag 12 mei 2008 18:44 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Euhmm..

Uit de OP:
[..]

Als er geen vliegtuigen waren, en je staat niet volledig achter je holo gedoe... wat zou het dan wel moeten zijn?
Lambiekje? Ben je van plan over een antwoord op deze vraag na te gaan denken?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_58676602
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 00:24 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

We weten dat er WMD's in Irak waren, sterker nog, Saddam heeft ze gewoon gebruikt. Of ze er nog waren ten tijde van de Amerikaanse aanval, dat denk ik eigenlijk niet.

Maar wat heeft dit met vliegtuigen te maken?
pi_58677184
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 18:55 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Heel goed voorbeeld
Thx, was bedoeld om aan te tonen hoe makkelijk mensen geloven wat de TV hun voorschotelt, maar dat had JIJ wel begrepen.
In dit geval n vrij ludiek v.b. net als dat WOTW hoorspel dat paniek veroorzaakte (ja radio kan ook )
Ik ken echter n v.b. dat wat minder ludiek is.
Babys die uit hun couveuses gegooid werden door de Irakezen.
Ik geloofde dit toen ook nog, en ook daar waren geen WESCAM technieken of CGI's voor nodig.
Dat technische aspect m.b.t 9-11 negeren 'n hoop posters.

Wat volgens 'n expert ook niet zou kunnen:

We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_58677811
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 01:54 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Thx, was bedoeld om aan te tonen hoe makkelijk mensen geloven wat de TV hun voorschotelt, maar dat had JIJ wel begrepen.
In dit geval n vrij ludiek v.b. net als dat WOTW hoorspel dat paniek veroorzaakte (ja radio kan ook )
Ik geloofde dit toen ook nog, en ook daar waren geen WESCAM technieken of CGI's voor nodig.

Wat volgens 'n expert ook niet zou kunnen:

Heb jij maar een deel van die uitzending gezien ofzo?
Aan het einde van de uitzending werd bekend gemaakt dat het nep was. Veel mensen geloofden er al niet in. En als ze niet bekend hadden gemaakt dat het nep was, dan was het in de weken daarna wel uitgekomen.
Best wel sneu dat je op deze manier nog vol blijft houden dat het een goed voorbeeld was en nog een sneer geeft aan mensen die het niet zouden begrijpen...

Ook wel apart hoe selectief jij hier dingen post. Ook jij gaat blijkbaar de echte discussie uit de weg en dumpt telkens maar weer nieuwe dingen. Ook niet overtuigend.
pi_58678172
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 07:52 schreef SpaceSpiff het volgende:
Heb jij maar een deel van die uitzending gezien ofzo?
Aan het einde van de uitzending werd bekend gemaakt dat het nep was. Veel mensen geloofden er al niet in. En als ze niet bekend hadden gemaakt dat het nep was, dan was het in de weken daarna wel uitgekomen.
Best wel sneu dat je op deze manier nog vol blijft houden dat het een goed voorbeeld was en nog een sneer geeft aan mensen die het niet zouden begrijpen...
Ook wel apart hoe selectief jij hier dingen post. Ook jij gaat blijkbaar de echte discussie uit de weg en dumpt telkens maar weer nieuwe dingen. Ook niet overtuigend.
Ik heb de live uitzending niet gezien, maar er over gelezen, herhalingen gezien en talkshows die dit bespraken.
Op 9-11 beweren ook n aantal mensen direkt te beseffen dat er iets niet klopte , vnl (ex) luchtvaartpersoneel. Had niet zozeer met de beelden te maken danwel met de beveiliging van het luchtruim en de procedures bij kapingen.

Sneer ? waar? Ik zeg niet dat het 'n goed voorbeeld is, (vind het wotw v.b minder slecht), en denk ook niet dat er 'n v.b. te verzinnen is dat in de buurt komt van 9-11, dus nogmaals het is 'n v.b. om aan te tonen hoe makkelijk mensen geloven wat er op tv is, en te misleiden zijn.

Lees het topic is door, dan zul je hopelijk zien dat ik niet de enige ben die selectief is.
Ik probeer i.i.g wel antw te geven als mensen mij iets vragen, het is niet mijn intentie mensen te negeren.
Ik noem mensen i.i.g niet sneu of gebruik termen als kneus, blinde, psychotisch, paranoia, e.d.
Als ik al mensen negeer dan is het gebruik van bovenstaande termen daar de reden van.
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_58678296
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 08:39 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Ik heb de live uitzending niet gezien, maar er over gelezen, herhalingen gezien en talkshows die dit bespraken.
Op 9-11 beweren ook n aantal mensen direkt te beseffen dat er iets niet klopte , vnl (ex) luchtvaartpersoneel. Had niet zozeer met de beelden te maken danwel met de beveiliging van het luchtruim en de procedures bij kapingen.

Sneer ? waar? Ik zeg niet dat het 'n goed voorbeeld is, (vind het wotw v.b minder slecht), en denk ook niet dat er 'n v.b. te verzinnen is dat in de buurt komt van 9-11, dus nogmaals het is 'n v.b. om aan te tonen hoe makkelijk mensen geloven wat er op tv is, en te misleiden zijn.

Lees het topic is door, dan zul je hopelijk zien dat ik niet de enige ben die selectief is.
Ik probeer i.i.g wel antw te geven als mensen mij iets vragen, het is niet mijn intentie mensen te negeren.
Ik noem mensen i.i.g niet sneu of gebruik termen als kneus, blinde, psychotisch, paranoia, e.d.
Als ik al mensen negeer dan is het gebruik van bovenstaande termen daar de reden van.
Heelp simpel, mensen zijn inderdaad te misleiden. Maar geen 6 jaar. Zeker niet met zulke grote zaken als 9/11.

Ik heb jou nooit sneu genoemd. Ik vind jouw gedrag in deze discussie af en toe wel sneu om bovengenoemde redenen. Ik zie vaak zat dat je wel vanalles roept maar dat je de discussie niet aan durft te gaan daarover.
  donderdag 15 mei 2008 @ 09:00:08 #293
52357 Lambiekje
pi_58678385
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 01:54 schreef Resonancer het volgende:

[..]

WOTW radio-uitzending heb ik ergens op mijn HD staan. Wat ik wel weet is dat het wel wat is opgeblazen door de jaartjes heen. Maar er waren wel mensen de straat opgerent. Mensen in autos die wilden vluchten.
quote:
ohh dat couveuses gedoe ... tja daar had ik destijds ook zo iets van .. Maar ja we waren beetgenomen.
pi_58678451
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 08:51 schreef SpaceSpiff het volgende:

[..]

Heelp simpel, mensen zijn inderdaad te misleiden. Maar geen 6 jaar. Zeker niet met zulke grote zaken als 9/11.
i.d.d., heel simpel.
Daarom zijn er ook mensen die de officiele versie niet voor waarheid aannemen en beweren dat de US govt het min. heeft laten gebeuren.
En daarom zijn er ook mensen die (denken te) zien dat er geknoeid is met de footage,
Daarom bestaan er groeperingen als patriotsquestion9-11
etc.
Dat deze overtuiging nog geen bredere steun heeft gekregen heeft volgens mij andere oorzaken dan 'n gebrek aan kennis.
quote:
Ik heb jou nooit sneu genoemd. Ik vind jouw gedrag in deze discussie af en toe wel sneu om bovengenoemde redenen. Ik zie vaak zat dat je wel vanalles roept maar dat je de discussie niet aan durft te gaan daarover.
LOL, nee Alexander je bent niet dom, je deed alleen 'n btje dom.
Eisenhower1961.
  donderdag 15 mei 2008 @ 09:14:13 #295
52357 Lambiekje
pi_58678599
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 08:51 schreef SpaceSpiff het volgende:

[..]

• Jezus/Bijbel worden we al 1600+ jaar misleid.
  • Geldsysteem worden we al 250 jaar misleid
  • WO2 worden we al 60+ jaar misleid
  • HIV-AIDS hypothese worden we 25+ jaar misleid
  • Reclames via TV 50 jaar misleiding. Je koopt echt niet wat jezelf wilt.
  • CO2 /Globalwarming een jaar of 2

• Irakinval vanwege WMD heeft 5 jaar geduurd voor dat alles uit kwam dat het onzin was.

Dus die 6 jaar is nog maar pril

[ Bericht 1% gewijzigd door Lambiekje op 15-05-2008 09:22:15 ]
  • Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
      donderdag 15 mei 2008 @ 09:24:52 #296
    47122 ATuin-hek
    theguyver's sidekick!
    pi_58678766
    quote:
    Op donderdag 15 mei 2008 09:14 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

• WO2 worden we al 60+ jaar misleid

• Irakinval vanwege WMD heeft 5 jaar geduurd voor dat alles uit kwam dat het onzin was.

• Jouw mening, geen feiten. Daar zit een belangrijk verschil tussen.
    Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
    Onikaan ni ov dovah
    pi_58678863
    quote:
    Op donderdag 15 mei 2008 09:14 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

• WO2 worden we al 60 jaar misleid

• Ik geloof er wel in, is dus puur subjectief. En ik heb nog nooit iemand kwaad gedaan, is ook iets wat ik gedeeltelijk uit de bijbel heb geleerd, naast de rest van mijn opvoeding.
  • Het werkt hier anders prima, ik heb een mooi dak boven mijn hoofd, een leuke baan, kan leuke dingen doen met mijn vriendin etc etc. Schaar ik ook onder de noemer subjectief, tenzij je met hard en onweerlegbaar bewijs komt.
  • Waarover worden we misleid dan? Heeft die hele oorlog niet plaats gevonden?
  • Die tig miljoen zieken en doden zijn ook slechts verbeelding? En met 3 muisklikken had je kunnen weten dat mensen sterven aan de gevolgen van AIDS, niet aan het syndroom zelf.
  • Er is maar 1 persoon die op "ja" drukt bij het pinnen, niet een reclamebureau of multinational. Als een product me niet bevalt koop ik het niet, of niet weer.
  • CO2 is een deel van het klimaatprobleem, en of je het nou "global warming" noemt of niet, feit is dat er veel veranderd, wie of wat daar de oorzaak van is doet er niet zo veel toe, wij mensen moeten leren leven met de gevolgen.
  • Halleluja, de 1e keer dat je een redelijk punt hebt! Een kanttekening, Amerika schaart chemische en biologische wapens ook onder de noemer "WMD", en die hebben ze wel gevonden. Dat is trouwens geen PR stunt of woord verdraaiing, maar al tientallen jaren het goed gedocumenteerde buitenlandse beleid van dat land.
  • Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
      donderdag 15 mei 2008 @ 09:46:09 #298
    52357 Lambiekje
    pi_58679149
    quote:
    Op donderdag 15 mei 2008 09:31 schreef fruityloop het volgende:

[..]

• Ik geloof er wel in, is dus puur subjectief. En ik heb nog nooit iemand kwaad gedaan, is ook iets wat ik gedeeltelijk uit de bijbel heb geleerd, naast de rest van mijn opvoeding.
  • Heb je daar de bijbel voor nodig
    quote:
  • Het werkt hier anders prima, ik heb een mooi dak boven mijn hoofd, een leuke baan, kan leuke dingen doen met mijn vriendin etc etc. Schaar ik ook onder de noemer subjectief, tenzij je met hard en onweerlegbaar bewijs komt.
  • Je weet best wat ik bedoel. Wie bepaalt de inflatie. Wie bepaalt de belastingen. Elk land heeft schulden schulden schulden bij de Wereldbanken. Zoek dat maar eens fijn uit. Wie de echte geldwolven zijn. DAt soort instellingen staan boven de wet.
    quote:
  • Waarover worden we misleid dan? Heeft die hele oorlog niet plaats gevonden?
  • het blijkt dus een farma-olie kartelbende te zijn. Een niet eenmansgek met wat handlangers die denkt dat één bepaald ras wegmoet.
    quote:
  • Die tig miljoen zieken en doden zijn ook slechts verbeelding? En met 3 muisklikken had je kunnen weten dat mensen sterven aan de gevolgen van AIDS, niet aan het syndroom zelf.
  • [/quote]
    Nee geen verbeelding. Zoek maar fijn wat verder en dan dus niet alleen de bekende orthodoxie artikeltjes. De hypothese heeft zo veel mancos.
    quote:
  • Er is maar 1 persoon die op "ja" drukt bij het pinnen, niet een reclamebureau of multinational. Als een product me niet bevalt koop ik het niet, of niet weer.
  • je snapt het niet hè. Subliminaal worden we beinvloed. en niet zo klein beetje ook. Waarom denk je dat er miljarden in marketing word gestopt?
    quote:
  • CO2 is een deel van het klimaatprobleem, en of je het nou "global warming" noemt of niet, feit is dat er veel veranderd, wie of wat daar de oorzaak van is doet er niet zo veel toe, wij mensen moeten leren leven met de gevolgen.
  • Al gore is een grote hypocriete leugenaar. Het zit toch echt allemaal anders dan dat hij met z'n FOUTE "ongemakkelijke waarheïd" probeert voor te schotelen.
      donderdag 15 mei 2008 @ 10:31:57 #299
    153970 Terecht
    Apodictisch.
    pi_58680241
    quote:
    Op donderdag 15 mei 2008 00:24 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Lambiekje kan gedachten lezen? Technisch gezien waren er WMD's, maar er is idd gelogen over de hoeveelheid, het soort en de staat van de WMD's die Sadddam in bezit zou hebben.

Maar laten we even nadenken over dit debacle: als er bij 9/11 zoveel gemanipuleerd werd volgens jou, waarom zouden Bush en co dan niet de kapers uit Irak laten komen? Bush wilde al vanaf het begin van zijn ambstermijn Irak binnen vallen, 9/11 zou daar toch een prima aanleiding voor zijn? Waarom hebben Bush en co dan niet wat Irakezen als kapers laten optrommelen? (uberhaupt, wie zouden die kapers moeten zijn in jouw versie van 9/11, wat zouden ze moeten hebben doen, en wat is er met hen gebeurd?)

Daarnaast, aangezien Bush en co zoveel kunnen manipuleren volgens jou, waarom hebben ze dan niet stiekem wat WMD's in Irak neergelegd zodat ze konden zeggen dat ze gelijk hadden over die wapens? Nu hebben ze ellenlange procedures in de VN moeten houden, ze hebben nauwelijks bondgenoten kunnen vinden etc etc. Beetje tegenstrijdig met jouw 9/11 sprookjes, niet?
    quote:
    Tuurlijk! Het is het meest logische, simpele en best gedocumenteerde (als in door bewijs ondersteunde) verhaal voor de aanslagen van 9/11.

• Alle daders behalve eentje hebben vantevoren videoboodschappen gemaakt waarin ze verklaren dat ze dit gingen doen en waarom.

• Bin Laden staat met enkele van de kapers op tape, hij heeft hoogstpersoonlijk de kapers uitgekozen. Dit is ook de reden dat 15 van de 19 kapers Saudi waren, OBL heeft namelijk een hekel aan het Saoedische Koningshuis en de Amerikaanse aanwezigheid in zijn vaderland.

• De kapers zijn in de VS in de gaten gehouden door enkele FBI agenten, die bijna het complot zouden hebben ontrafeld ware het niet voor hun stugge superieuren.

• Je hoort de stemmen van de kapers op de CVR, FAA personeel en piloten van nabije vliegtuigen hebben dit 'live' gehoord.

• De 19 kapers zijn dood, op elke crime scene zijn bezittingen en DNA van de kapers gevonden.

Ik kan er mijn vinger nog niet helemaal op leggen, maar als je al dit bewijs naast je neer wilt leggen of afdoet als fake dan heb je ieder contact met de realiteit verloren wmb. Het lijkt wel alsof de realiteit te simpel, te saai en te logisch voor je is en daarom als zingeving maar allemaal sprookjesverhalen op gaat hangen. Het 9/11 complotdenken heeft dan ook grote parrallelen met geloof. Dat is dan ook wel grappig aan jou Lambiekje, je bent sterk gekeerd tegen iedere vorm van creationisme, niet beseffende dat je zelf minstens zo fundamenteel bent in je geloof omtrent 9/11 als een John Hagee in de bijbel gelooft.
  • pi_58680891
    quote:
    Op donderdag 15 mei 2008 10:31 schreef Terecht het volgende:

[..]

• Alle daders behalve eentje hebben vantevoren videoboodschappen gemaakt waarin ze verklaren dat ze dit gingen doen en waarom.
  • De "kapers" waren in dienst van Bush/CIA/de overheid en hebben fake opnames gemaakt
    quote:
  • Bin Laden staat met enkele van de kapers op tape, hij heeft hoogstpersoonlijk de kapers uitgekozen. Dit is ook de reden dat 15 van de 19 kapers Saudi waren, OBL heeft namelijk een hekel aan het Saoedische Koningshuis en de Amerikaanse aanwezigheid in zijn vaderland.
  • OBL is een CIA agent, die uiteraard meespeelt in het complot
    quote:
  • De kapers zijn in de VS in de gaten gehouden door enkele FBI agenten, die bijna het complot zouden hebben ontrafeld ware het niet voor hun stugge superieuren.
  • Meer bewijs voor het betrokken zijn van de FBI/CIA
    quote:
  • Je hoort de stemmen van de kapers op de CVR, FAA personeel en piloten van nabije vliegtuigen hebben dit 'live' gehoord.
  • Band opname, in de lucht gestuurd vanaf grond zenders
    quote:
  • De 19 kapers zijn dood, op elke crime scene zijn bezittingen en DNA van de kapers gevonden.
  • Na het hele gedoe zijn ze door de machthebbers uit de weg geruimd, zodat ze al dan niet per ongeluk het complot konden verraden. Na of voor hun dood nog wel even forensisch bewijs geplant.

Da's nu het hele probleem met complotten, voor elke logisch bewijs is wel een ver gezochte verklaring voor mogelijk. En aangezien de meeste complotgelovigen logische verbanden juist schuwen en random quotes niet checken op hun waarheid, zullen deze complottheoriën alsmaar toenemen, hoeveel logica, scheermesjes, bewijs en officiele verklaringen je ook maar tegenaan gooit...
    You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
    C. Sagan
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')