quote:Op dinsdag 6 mei 2008 17:28 schreef Agrafes het volgende:
Ik vond het wel een prachtvent, ondanks dat ik niet met alles eens was, prachtige persoonlijkheid en heeft toch nog wel heel wat te weeg kunnen brengen!
Goed dat hij herdacht wordt
Dan is dus de vraag: waarom wordt het niet massaal herdacht? Waarom doet de regering niks, waarom doen de voormalige LPF-leden niks, waarom doet bijv. de PVV niks?quote:Op dinsdag 6 mei 2008 17:39 schreef zoalshetis het volgende:
ik vind dat zijn dood wel wat massaler herdacht mag worden.
Bronquote:AMSTERDAM - Ongeveer vijftig mensen zijn dinsdag in Rotterdam een minuut stil geweest om de moord op Pim Fortuyn te herdenken.
De organisatie zei vooraf te verwachten dat 'enorm veel' mensen zich op eigen houtje zouden aansluiten bij de stille tocht die daaraan voorafging, maar de verwachte drukte bleef uit.
De dood van Fortuyn werd zes jaar na zijn dood herdacht op verschillende plaatsen. Vijftig mensen hadden zich ingeschreven voor een georganiseerde herdenkingsbusreis, maar daarvan zijn er maar 25 komen opdagen. Nog eens 25 mensen hadden zich in Rotterdam verzameld voor een stille tocht.
De herdenkingstocht startte op het GW Burgerplein. Vanaf daar liep de stoet naar het standbeeld van Fortuyn, waar de minuut stilte in acht werd genomen. De tocht eindigde in een tapasbar in Rotterdam.
Fortuyn werd op 6 mei 2002 doodgeschoten op het Mediapark in Hilversum. Dierenactivist Volkert van der G. werd kort daarna opgepakt en zit een celstraf van achttien jaar uit voor de moord op de politicus.
Welk gedachtengoed? Fortuyn heeft een hoop betekend en had veel meer kunnen betekenen. Maar om hem als een groot denker met een gedachtengoed weg te zetten is nogal overdreven.quote:Op woensdag 7 mei 2008 00:02 schreef TJDoornbos het volgende:
Nog steeds jammer dat zn gedachtengoed verkloot is
Wat is er zo jammer aan? Een dikke schreeuwer die wel de problemen benoemde maar nooit verder kwam dan symptoombestrijding. Die konden we wel missen, als je z'n populistische, bijna racistische, invloed ook nog meeneemt.quote:Op woensdag 7 mei 2008 00:02 schreef TJDoornbos het volgende:
Nog steeds jammer dat zn gedachtengoed verkloot is
2Pac is goede rapper hoor.quote:Op woensdag 7 mei 2008 06:09 schreef Dr.Daggla het volgende:
Wordt kale nicht nou nog steeds herdacht?.
Waarom in godsnaam, echt.. Waarom?
ik denk dat hij een mooi voorbeeld is om te laten zien hoe fragiel een democratie kan zijn?quote:Op woensdag 7 mei 2008 06:09 schreef Dr.Daggla het volgende:
Hij heeft een nieuwe scheidslijn (conflictdimensie) in de politiek geintroduceerd, namelijk immigratie/integratie. Ons partijenstelsel is door zijn komst in elkaar gedonderd. Dat is fascinerend.quote:Op woensdag 7 mei 2008 00:36 schreef nikk het volgende:
[..]
Fortuyn heeft een hoop betekend en had veel meer kunnen betekenen.
quote:Op woensdag 7 mei 2008 08:59 schreef Yildiz het volgende:
Als we dan toch gaan herdenken.
[ afbeelding ]
Vermoord door het volk.
Ja en wat voor mensen.quote:Op woensdag 7 mei 2008 08:57 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
50 mensen die komen opdagen voor de Grootste Nederlander Ever!
Waarom doet de regering niks? Lijkt me duidelijk. Als iedereen die belangrijker voor dit land was dan Pimmetje herdacht moet worden, zijn we ten minste drie herdenkingen per dag verder.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 17:52 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Dan is dus de vraag: waarom wordt het niet massaal herdacht? Waarom doet de regering niks, waarom doen de voormalige LPF-leden niks, waarom doet bijv. de PVV niks?
Ik zou het antwoord echt niet weten...
Je zegt het alsof iedereen dat zou zijn die Fortuyn een goed politicus vond. Dat maakt jou iemand met nog minder denkvermogen dan die mensen daar.quote:Op woensdag 7 mei 2008 06:04 schreef Super7fighter het volgende:
Wat een stelletje mongolen bij elkaar.![]()
http://www.geenstijl.tv/2008/05/rutger_rijdt_mee_met_pimbus.html
Er valt zoals je ziet helemaal niks te vieren. Fortuyn, die zelf pedofiel was, trok dezelfde zieke geesten, sjonnies en tokkies aan.
Omdat hij niet ieder jaar opnieuw kan worden vermoord.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 17:52 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Dan is dus de vraag: waarom wordt het niet massaal herdacht?
euh... nou, het enige gevolg van de dood van Fortuyn waarvan je zou kunnen zeggen dat het de zwakte van democratie toont, is het feit dat een belachelijk groot aantal mensen op een dode gestemd heeft. Anders dan dat heeft de moord op Fortuyn de democratie op geen enkel moment ook maar enigszins in gevaar gebracht.quote:Op woensdag 7 mei 2008 08:41 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik denk dat hij een mooi voorbeeld is om te laten zien hoe fragiel een democratie kan zijn?
ik zeg dan ook , na het zuur van al die linkse uitgemergelde wageningen hermafrodieten.quote:Op woensdag 7 mei 2008 19:24 schreef Argento het volgende:
[..]
euh... nou, het enige gevolg van de dood van Fortuyn waarvan je zou kunnen zeggen dat het de zwakte van democratie toont, is het feit dat een belachelijk groot aantal mensen op een dode gestemd heeft. Anders dan dat heeft de moord op Fortuyn de democratie op geen enkel moment ook maar enigszins in gevaar gebracht.
Ik dacht eigenlijk dat mijn post de topickiller van dit topic zou zijn, maar blijkbaar is dat nog niet het gevalquote:
Afgezien van dat "publieke bestel"-verhaal ben ik het met je eens. Ik waardeer je manier van denken. Helaas zijn er maar weinig mensen in Nederland die net zo denken. Het is altijd zwart-wit. Ik was ook niet echt een fan van Fortuyn en ik zou er beslist niet op gestemd hebben. Maar dat een politicus wordt vermoord om zijn mening is en blijft walgelijk. Het is eigenlijk best triest om te zien hoe weinig dat slechts 6 jaar later nog leeft onder Nederlanders. Alsof er toen iets volstrekt normaals, iets alledaags, is gebeurd. De bij vlagen ontluisterende reacties in dit topic bevestigen dat er in Nederland zo wordt gedacht. Jammer.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 17:25 schreef zoalshetis het volgende:
ik ben er geweest omdat ik twee-ledig denk. enerzijds was ik het niet eens met fortuyn. anderzijds heb ik de kille linkse demoniseerders in hun vuistje zien lachen en dat doen ze nog steeds.
ik denk dat fortuyn best wel wat meer geëerd kan worden ten faveure van een moord die aangeeft dat dat nooit gebruikt mag worden in een democratie. monddood maken is een heel ander verhaal en daarvoor hebben we het publieke bestel.
Belachelijke opmerking #1, een gebeurtenis van ruim vier eeuwen geleden gaan vergelijken met iets dat 6 jaar geleden gebeurde. Oja, de moordenaar van Willem I werd na foltering als volgt geëxecuteerd:quote:Op dinsdag 6 mei 2008 18:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[ afbeelding ]
424 jaar geleden alweer![]()
Tot zover je belachelijke vergelijking.quote:"Zijn rechterhand waarmee hij het moorddadige feit gepleegd heeft zal met een gloeiende tang afgeknepen worden; vervolgens kneep men met gloeiende tangen op verscheidene plaatsen op zijn lichaam het vlees af tot op het bot. Vervolgens vierendeelde men hem levend waarna het hart uit zijn borstkas gensneden werd en hem in het gezicht geworpen. Tenslotte hakte men zijn hoofd af waarna zijn vier uiteengetrokken delen op de Haagse poort, Oosterpoort, Ketelpoort en de Waterslootsepoort tentoongesteld werden. Zijn hoofd werd op een staak gespietst en vervolgens bij het voormalige huis van de prins geplaatst.
Belachelijke opmerking #2, want het gaat ten eerste niet om een feest en ten tweede doet de levensstijl van Fortuyn exact nul komma nul af aan de ernst van de moord. Hij was een invloedrijke lijsttrekker voor een partij bij de Tweede Kamerverkiezingen, die 9 dagen voor de geplande verkiezingsdatum werd vermoord. Maar ach, in landen waar jouw referentiekader ligt, kijken ze van zulke dingen inderdaad niet vreemd op. Wist trouwens niet dat jij fan was van Geen Stijl. Ik kan je verzekeren dat daar omgekeerd geen sprake van zal zijn.quote:Op woensdag 7 mei 2008 06:04 schreef Super7fighter het volgende:
Wat een stelletje mongolen bij elkaar.![]()
http://www.geenstijl.tv/2008/05/rutger_rijdt_mee_met_pimbus.html
Er valt zoals je ziet helemaal niks te vieren. Fortuyn, die zelf pedofiel was, trok dezelfde zieke geesten, sjonnies en tokkies aan.
Belachelijke opmerking #3. Het type dat vindt dat Fortuyn niet herdacht mag worden omdat het een "kale nicht" was. En dat is dan ook nog crewlid op Fok.quote:Op woensdag 7 mei 2008 06:09 schreef Dr.Daggla het volgende:
Belachelijke opmerking #4: een politicus aanhalen die helemaal niet vermoord is. Is er hier iemand in dit topic die heeft bestreden dat Thorbecke veel heeft betekend? Ga je nu ook een foto van Joop den Uyl plaatsen? Of weet ik veel van wie...quote:Op woensdag 7 mei 2008 08:53 schreef Scaurus het volgende:
[ afbeelding ]
136 jaar geleden alweer.
Tenminste een man die echt wat heeft betekend voor Nederland
Belachelijke opmerking #5: er compleet aan voorbijgaan dat Fortuyn 9 dagen voor de verkiezingen vermoord is, er compleet aan voorbij gaan dat Fortuyn belangrijker had kunnen zijn als die moord niet was gepleegd.quote:Op woensdag 7 mei 2008 09:09 schreef en_door_slecht het volgende:
Als iedereen die belangrijker voor dit land was dan Pimmetje herdacht moet worden, zijn we ten minste drie herdenkingen per dag verder.
Ik zal deze opmerking niet 'belachelijk' noemen, maar ietwat kortzichtig vind ik het wel. De dood van Fortuyn heeft een klimaat geschapen in Nederland waarbij polici beveiligd over straat moeten en soms zelfs 24 uur per dag beveiligd moeten worden. Sommigen hebben wegens bedreiging zelfs langdurig moeten onderduiken.quote:Op woensdag 7 mei 2008 19:24 schreef Argento het volgende:
euh... nou, het enige gevolg van de dood van Fortuyn waarvan je zou kunnen zeggen dat het de zwakte van democratie toont, is het feit dat een belachelijk groot aantal mensen op een dode gestemd heeft. Anders dan dat heeft de moord op Fortuyn de democratie op geen enkel moment ook maar enigszins in gevaar gebracht.
Als ik zo de topics hier volg zijn er genoeg mensen die dezelfde executiemethoden op Van der G willen gaan toepassen als hij vrijkomt. Dus zo vergesocht is de vergelijking niet.quote:Op woensdag 7 mei 2008 20:19 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Belachelijke opmerking #1, een gebeurtenis van ruim vier eeuwen geleden gaan vergelijken met iets dat 6 jaar geleden gebeurde. Oja, de moordenaar van Willem I werd na foltering als volgt geëexecuteerd:
[..]
Tot zover je belachelijke vergelijking.
Ik vind van wel, te meer omdat je je baseert op veronderstellingen in plaats van feiten.quote:Op woensdag 7 mei 2008 20:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Als ik zo de topics hier volg zijn er genoeg mensen die dezelfde executiemethoden op Van der G willen gaan toepassen als hij vrijkomt. Dus zo vergezocht is de vergelijking niet.
Kortom: een boel persoonlijke rancune en disrespect voor mensen een andere opvatting dan de jouwe? Mag allemaal hoor, maar is het dan echt nodig om Fortuyn belachelijk te maken? Die man kan het niet helpen dat mensen na zijn dood alsnog op hem stemden en dat hij kort daarna - in de tijdsgeest van dat moment - tot grootste Nederlander allertijden werd gekozen. Triest trouwens, dat je je (kennelijk) nogal opwindt over zo'n nietszeggende verkiezing.quote:Op woensdag 7 mei 2008 20:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Verder is het geen vergelijking, doch het belachelijk maken van het feit dat een marginaal getalenteerde politicus die vermoord werd op een ongelukkig moment, vervolgens door 1,6 miljoen mensen wordt aangekruist op een verkiezingsbiljet en om het helemaal bezopen te maken, door het klootjesvolk wordt verkozen tot Grootste Nederlander aller tijden, nog boven mensen die WEL iets voor het land betekend hebben, zoals Johan de Witt, Michiel de Ruyter en Willem van Oranje. En die persoon wordt dan elk jaar herdacht, terwij elk van die anderen mazzel heeft als er een tentoonstelling aan hem gewijd wordt, 450 jaar na zijn dood.
Ik ook. En ik zie er legio in dit topic. Van die types die een politicus zwartmaken, er denigrerend over praten en erop schelden. Alleen omdat die man toevallig een andere politieke opvatting had dan zijzelf.quote:Op woensdag 7 mei 2008 20:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Soms word ik zo misselijk van de mensen in dit land, die allen maar een grote muil kunnen opzetten en verder voor alles de schuld in de schoenen schuiven van mensen die toevallig een andere politieke opvatting hebben dan zijzelf, van het economisch wereldklimaat tot het feit dat het drie dagen regent tijdens een lang weekend.
Ach gut, je gaat er een simpele links-rechts-discussie van maken? Zullen we McCarthy ook nog even invliegen om wat over de publieke omroep te zeggen? Hebben we dat ook weer gehad. Vragen we meteen aan SCH om nog eens zijn begrip voor terreuracties van dierenactivisten uit te spreken, want dat is toch lekker verwant aan milieuactivisme. En als je Selang even vriendelijk aankijkt, wil hij vast ook nog wel even voor de 45.892e keer komen zeggen dat het allemaal de schuld van de linksen is.quote:Op woensdag 7 mei 2008 20:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Maar zelf een poot uitsteken om er wat aan te veranderen, ho maar. Nee, lekker klagen dat "hun" politici vermoord worden door de boze andere partij, dat "hun" partijen worden tegengewerkt door de boze publieke omroep enzovoort enzovoort.![]()
Omdat na dood bekend was geworden dat hij nogal vaak marokkaanse jochies in hun aars neukte?quote:Op dinsdag 6 mei 2008 17:52 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Dan is dus de vraag: waarom wordt het niet massaal herdacht? Waarom doet de regering niks, waarom doen de voormalige LPF-leden niks, waarom doet bijv. de PVV niks?
Ik zou het antwoord echt niet weten...
Dat is nog eens assimilatie.quote:Op woensdag 7 mei 2008 20:54 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Omdat na dood bekend was geworden dat hij nogal vaak marokkaanse jochies in hun aars neukte?
Jong, waar brabbel jij nu over? Fortuyn was door de tokkie populatie uitgeroepen tot grootste Nederlander ooitquote:Op woensdag 7 mei 2008 21:11 schreef sigme het volgende:
Net als met andere later zeer gewaardeerde helden en redders die de belichaming van iets worden, zal de tijd uitwijzen over Fortuyn nog eens het symbool wordt van iets.
Z'n naam leent zich er goed voor: Democratie kost een Fortuyn.
Ik zou me goed kunnen voorstellen dat men over een jaar of tien, vijftien, hem of zijn dood als markant punt aanmerkt. Later kan ook nog, grote nationale helden doen er soms heel lang over om ontdekt te worden.
Sjone jonge, over rancuneus gesproken.quote:
Hoe kom je erbij dat ik rancuneus ben? Ik ben geen Fortuyn-fan ofzo, ik stoor me alleen aan de stompzinnige reacties die mensen in dit topic neerkwakken, variërend van compleet niet ter zake doend tot respectloos. Mijn 'gewauwel' is niet goedkoop, maar to the point. Het zijn juist de belachelijke reacties zoals foto's van mensen die eeuwen geleden leefden en termen als 'kale nicht' die goedkoop zijn.quote:Op woensdag 7 mei 2008 23:31 schreef en_door_slecht het volgende:
Sjone jonge, over rancuneus gesproken.
En wie staan Pimmetje zwart te maken in dit topic? Er zijn er alleen en paar die hem daar neerzetten waar hij hoort. Wanneer jij 6 mei 2002 niet wil vergeten: be my guest. Maar als je werkelijk de ernst van zaken goed kunt inschatten, dan zou je elke dag willen denken aan de echte groten die dit land gekend heeft. Goedkoop gewauwel over "belachelijk" kun je dan gewoon achterwege laten.
Man, ga nu niet lopen doen alsof we hier Pimmetje's dood vieren. Die reacties zijn ook helemaal niet stompzinnig, die zijn relativerend. Kijk nu toch gewoon even naar het volk dat met Pimshirts in die bus zat. Dan vind jij het gek dat hier ietwat lacherig en relativerend gedaan wordt over dat hele herdenken van Fortuyn?quote:Op woensdag 7 mei 2008 23:58 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat ik rancuneus ben? Ik ben geen Fortuyn-fan ofzo, ik stoor me alleen aan de stompzinnige reacties die mensen in dit topic neerkwakken, variërend van compleet niet ter zake doend tot respectloos. Mijn 'gewauwel' is niet goedkoop, maar to the point. Het zijn juist de belachelijke reacties zoals foto's van mensen die eeuwen geleden leefden en termen als 'kale nicht' die goedkoop zijn.
Ik snap trouwens ook beslist niet wat "ernst van de zaak" en groot-zijn met elkaar heeft te maken. Je wilt kennelijk niet snappen dat het daar helemaal niet om gaat: het gaat erom dat een lijsttrekker van een politieke partij 9 dagen voor de verkiezingen om zijn mening is vermoord. DAT is wat er niet vergeten moet worden. Met de grootsheid van Pim Fortuyn heeft dat niets te maken. Als het bij wijze van spreken Bas van der Vlies was geweest die was omgelegd (nooit meer dan 2-3 zetels gehad) dan was het net zo erg geweest.
Ja, dat vind ik gek, ja. Ik heb ook een mening over die mensen met Pimshirts in de bus, maar dat vind ik nog geen reden om de moord op Fortuyn met stompzinnige opmerkingen te relativeren. De ernst van dat feit blijft bestaan.quote:Op donderdag 8 mei 2008 08:16 schreef en_door_slecht het volgende:
Man, ga nu niet lopen doen alsof we hier Pimmetje's dood vieren. Die reacties zijn ook helemaal niet stompzinnig, die zijn relativerend. Kijk nu toch gewoon even naar het volk dat met Pimshirts in die bus zat. Dan vind jij het gek dat hier ietwat lacherig en relativerend gedaan wordt over dat hele herdenken van Fortuyn?
Ik zie niemand de moord relativeren. Ik zie alleen mensen de bijna-heiligverklaring van die kale relnicht in perspectief plaatsen. Ondanks al het gejank van alles wat rechts is, is er geen normaal mens in dit land, ook niet van linkse signatuur, die het vermoorden van Fortuyn goedkeurt en zeker niet toejuicht.quote:Op donderdag 8 mei 2008 18:29 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik gek, ja. Ik heb ook een mening over die mensen met Pimshirts in de bus, maar dat vind ik nog geen reden om de moord op Fortuyn met stompzinnige opmerkingen te relativeren. De ernst van dat feit blijft bestaan.
quote:Op donderdag 8 mei 2008 19:41 schreef Klopkoek het volgende:
Wat wel grappig is dat zijn fans hem aanduiden als Pimmetje. Alsof het je huisvriend is.
Die uitverkiezing is niet iets wat de visie van historici op deze tijd of op deze persoon gaat bepalen hoor. Het is geen wonder dat de status van de historische waarde van Fortuyn en/of diens dood zo vaag is - het is nog niet historisch genoeg.quote:Op woensdag 7 mei 2008 23:26 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Jong, waar brabbel jij nu over? Fortuyn was door de tokkie populatie uitgeroepen tot grootste Nederlander ooitDat is nog eens nationalistische armoede...
ik vind dat eerder demoniseren.quote:Op donderdag 8 mei 2008 20:12 schreef Klopkoek het volgende:
Ik was zelf geen fan van Fortuyn. Ik vond hem een regelrechte racist en een gevaarlijke man. Toch heeft de media wel een martelaar van hem gemaakt. Ik kan me nog goed de woorden van Job Frieszo herinneren:
"Fortuyn wil onrust zaaien in de politiek. Zijn aanhang wil dat er iets grondig verandert in Nederland. Maar het lijkt erop dat hij nu in zijn eigen zwaard valt. Slechts één andere partij wilde artikel 1 ooit uit de grondwet schrappen of wijzigen [pakt programmaboekje Janmaat erbij], en dat was de partij van Janmaat [houdt boekje pal voor de camera] van de Centrum Democraten. En dat was precies zelf de extreem-rechtse hoek waarvan Fortuyn zegt dat hij daar niet thuis hoort. Vanaf vandaag kan dat betwijfelt worden [kijkt trots de camera in]".
Hier te zien (vanaf 1:01):
http://www.eenvandaag.com/call.php?module=PX_Video&func=view&vid=14865&startvideo=1
waar heb jij het over? misschien was ie wel te rechts.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 00:00 schreef Klopkoek het volgende:
Pimmetje was nog te links voor jullie?
Mensen die termen als "kale relnicht" nodig hebben om hun argumenten kracht bij te zetten, neem ik niet serieus. Jammer dat je je punt niet gewoon naar voren kunt brengen zonder dat soort kreten. Alsof de seksuele geaardheid van Fortuyn van belang is in deze discussie.quote:Op donderdag 8 mei 2008 19:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik zie niemand de moord relativeren. Ik zie alleen mensen de bijna-heiligverklaring van die kale relnicht in perspectief plaatsen. Ondanks al het gejank van alles wat rechts is, is er geen normaal mens in dit land, ook niet van linkse signatuur, die het vermoorden van Fortuyn goedkeurt en zeker niet toejuicht.
quote:Op dinsdag 13 mei 2008 16:59 schreef dewanand het volgende:
Mahatma Pim Fortuyn heeft veel gedaan voor de vrijheid van meningsuiting in Nederland. Hij stierf voortijdig, omdat elke held nu eenmaal voortijdig aan zijn einde komt. Jammer dat de Nederlandse regering hem niet herdenkt.
dewanand
mijn "yeah" was toch al veelzeggend genoeg? spuit elf.quote:
en de conclusie luidt?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 19:26 schreef Monidique het volgende:
De vraag blijft natuurlijk: kwam hij weer tot dezelfde conclusie?
Je bent wel meester in het verbergen van persoonlijke aanvallen in 'complimenten'.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 19:30 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
mijn "yeah" was toch al veelzeggend genoeg? spuit elf.
ik zie het steeds vaker bij je. achteraf-reacties/natrapjes schrijven die kant-nog-wal raken en meer tot schrijfsels van een jongeman met een psychose verworden.
wil je er over praten? pm dan maar, misschien kan ik je helpen. of bel stichting correlatie, als je hen meer vertrouwt.
Bzzzzzzzzzzzquote:Op dinsdag 13 mei 2008 16:59 schreef dewanand het volgende:
Mahatma Pim Fortuyn heeft veel gedaan voor de vrijheid van meningsuiting in Nederland. Hij stierf voortijdig, omdat elke held nu eenmaal voortijdig aan zijn einde komt. Jammer dat de Nederlandse regering hem niet herdenkt.
dewanand
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |