quote:Op dinsdag 6 mei 2008 17:28 schreef Agrafes het volgende:
Ik vond het wel een prachtvent, ondanks dat ik niet met alles eens was, prachtige persoonlijkheid en heeft toch nog wel heel wat te weeg kunnen brengen!
Goed dat hij herdacht wordt
Dan is dus de vraag: waarom wordt het niet massaal herdacht? Waarom doet de regering niks, waarom doen de voormalige LPF-leden niks, waarom doet bijv. de PVV niks?quote:Op dinsdag 6 mei 2008 17:39 schreef zoalshetis het volgende:
ik vind dat zijn dood wel wat massaler herdacht mag worden.
Bronquote:AMSTERDAM - Ongeveer vijftig mensen zijn dinsdag in Rotterdam een minuut stil geweest om de moord op Pim Fortuyn te herdenken.
De organisatie zei vooraf te verwachten dat 'enorm veel' mensen zich op eigen houtje zouden aansluiten bij de stille tocht die daaraan voorafging, maar de verwachte drukte bleef uit.
De dood van Fortuyn werd zes jaar na zijn dood herdacht op verschillende plaatsen. Vijftig mensen hadden zich ingeschreven voor een georganiseerde herdenkingsbusreis, maar daarvan zijn er maar 25 komen opdagen. Nog eens 25 mensen hadden zich in Rotterdam verzameld voor een stille tocht.
De herdenkingstocht startte op het GW Burgerplein. Vanaf daar liep de stoet naar het standbeeld van Fortuyn, waar de minuut stilte in acht werd genomen. De tocht eindigde in een tapasbar in Rotterdam.
Fortuyn werd op 6 mei 2002 doodgeschoten op het Mediapark in Hilversum. Dierenactivist Volkert van der G. werd kort daarna opgepakt en zit een celstraf van achttien jaar uit voor de moord op de politicus.
Welk gedachtengoed? Fortuyn heeft een hoop betekend en had veel meer kunnen betekenen. Maar om hem als een groot denker met een gedachtengoed weg te zetten is nogal overdreven.quote:Op woensdag 7 mei 2008 00:02 schreef TJDoornbos het volgende:
Nog steeds jammer dat zn gedachtengoed verkloot is
Wat is er zo jammer aan? Een dikke schreeuwer die wel de problemen benoemde maar nooit verder kwam dan symptoombestrijding. Die konden we wel missen, als je z'n populistische, bijna racistische, invloed ook nog meeneemt.quote:Op woensdag 7 mei 2008 00:02 schreef TJDoornbos het volgende:
Nog steeds jammer dat zn gedachtengoed verkloot is
2Pac is goede rapper hoor.quote:Op woensdag 7 mei 2008 06:09 schreef Dr.Daggla het volgende:
Wordt kale nicht nou nog steeds herdacht?.
Waarom in godsnaam, echt.. Waarom?
ik denk dat hij een mooi voorbeeld is om te laten zien hoe fragiel een democratie kan zijn?quote:Op woensdag 7 mei 2008 06:09 schreef Dr.Daggla het volgende:
Wordt kale nicht nou nog steeds herdacht?.
Waarom in godsnaam, echt.. Waarom?
Hij heeft een nieuwe scheidslijn (conflictdimensie) in de politiek geintroduceerd, namelijk immigratie/integratie. Ons partijenstelsel is door zijn komst in elkaar gedonderd. Dat is fascinerend.quote:Op woensdag 7 mei 2008 00:36 schreef nikk het volgende:
[..]
Fortuyn heeft een hoop betekend en had veel meer kunnen betekenen.
quote:Op woensdag 7 mei 2008 08:59 schreef Yildiz het volgende:
Als we dan toch gaan herdenken.
[ afbeelding ]
Vermoord door het volk.
Ja en wat voor mensen.quote:Op woensdag 7 mei 2008 08:57 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
50 mensen die komen opdagen voor de Grootste Nederlander Ever!
Waarom doet de regering niks? Lijkt me duidelijk. Als iedereen die belangrijker voor dit land was dan Pimmetje herdacht moet worden, zijn we ten minste drie herdenkingen per dag verder.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 17:52 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Dan is dus de vraag: waarom wordt het niet massaal herdacht? Waarom doet de regering niks, waarom doen de voormalige LPF-leden niks, waarom doet bijv. de PVV niks?
Ik zou het antwoord echt niet weten...
Je zegt het alsof iedereen dat zou zijn die Fortuyn een goed politicus vond. Dat maakt jou iemand met nog minder denkvermogen dan die mensen daar.quote:Op woensdag 7 mei 2008 06:04 schreef Super7fighter het volgende:
Wat een stelletje mongolen bij elkaar.![]()
http://www.geenstijl.tv/2008/05/rutger_rijdt_mee_met_pimbus.html
Er valt zoals je ziet helemaal niks te vieren. Fortuyn, die zelf pedofiel was, trok dezelfde zieke geesten, sjonnies en tokkies aan.
Omdat hij niet ieder jaar opnieuw kan worden vermoord.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 17:52 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Dan is dus de vraag: waarom wordt het niet massaal herdacht?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |