Schoet op eet topic, alleen ben ik te lui om te postenquote:Op zondag 4 mei 2008 22:07 schreef gebrokenglas het volgende:
Nooit een keer. 'k geloof er niks van.
Als NL europees kampioen wordt laat ik mijn kop kaalscheren.
DIT IS DE STELLING@@!!!!!quote:Op zondag 4 mei 2008 22:38 schreef sjimz het volgende:
Tong, het zou fijn zijn als je met enige onderbouwing aangeeft waarom je denk dat Nederland het Ek gaat winnen.
Een wat creatievere openingspost kan geen kwaad hoor!
Ik denk dat dat de discussie een heel eind bevordert.
Heeuujjj moet jij geen fout geparkeerde auto's bekeuren?quote:Op zondag 4 mei 2008 22:38 schreef sjimz het volgende:
Tong, het zou fijn zijn als je met enige onderbouwing aangeeft waarom je denk dat Nederland het Ek gaat winnen.
Een wat creatievere openingspost kan geen kwaad hoor!
Ik denk dat dat de discussie een heel eind bevordert.
Schoen opeten #6: Sambal bij?quote:Op maandag 5 mei 2008 00:32 schreef _Mike_ het volgende:
Schoet op eet topic, alleen ben ik te lui om te posten
maar dan werden we geowned door harry.. ik had met dick nooit de illusie dat we een prijs zouden pakkenquote:Op maandag 5 mei 2008 01:42 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
In 2004 ook als we vanportugal
wonnen
Marco van Basten is het er overigens niet mee eens dat onze verdediging geen wereldtop is, hij wijst dan meteen naar een geringe aantal tegendoelpunten onder zijn leiding.quote:Op maandag 5 mei 2008 11:01 schreef RayMania het volgende:
Oneens. Onze verdediging is niet van hetzelfde niveau als het middenveld en de aanval. De verdediging is de belangrijkste linie om niks tegen te krijgen, maar zeker ook voor de opbouw. Plus ik vind de selectie niet uitgebalanceerd, vroeger had je een Cocu of een Jonk of een De Boer, nu heb je niet zo'n speler (op Seedorf na misschien, maar het is geen eens zeker of hij wel gaat spelen).
We hebben natuurlijk ook weinig tegendoelpunten gekregen in de kwalificatie, maar dat zegt niks over een eindtoernooi. Kijk naar Servië op het afgelopen WK, die kwalificeerden zich geloof ik met 2 tegendoelpunten en gingen er tegen Argentinië met 6-0 op ofzo. Die kwalificatie is natuurlijk gewoon van een ander niveau.quote:Op maandag 5 mei 2008 11:34 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Marco van Basten is het er overigens niet mee eens dat onze verdediging geen wereldtop is, hij wijst dan meteen naar een geringe aantal tegendoelpunten onder zijn leiding.
Als Marco van Basten iets vindt, is het zo. Dus sorry, hoe goed je argumentatie ook is.quote:Op maandag 5 mei 2008 11:47 schreef DemonCleaner het volgende:
[..]
We hebben natuurlijk ook weinig tegendoelpunten gekregen in de kwalificatie, maar dat zegt niks over een eindtoernooi. Kijk naar Servië op het afgelopen WK, die kwalificeerden zich geloof ik met 2 tegendoelpunten en gingen er tegen Argentinië met 6-0 op ofzo. Die kwalificatie is natuurlijk gewoon van een ander niveau.
EK 1968 Niet geplaatstquote:Op maandag 5 mei 2008 13:09 schreef TLC het volgende:
Eens !
Nederland heeft veel spelers bij Europe topclubs dus waarom zou Nederland niet op zijn minst een kans maken ; veel ploegen zouden willen dat ze zo'n selectie hadden als die waarover Van Basten beschikt.
En bovendien haalt Nederland statistisch gezien minstens de halve finales;
1978 ; finale WK
1988 ; finale EK en gewonnen
1998 ; halve finale
2008 ; ... ?
quote:Nederland werd in de eerste kwalificatieronde uitgeschakeld. In een groep met Hongarije, Oost-Duitsland en Denemarken kwam het niet verder dan een derde plaats.
2004 ; halve finale. Het middenveld en aanval is wel goed alleen verdeging is niet topklasse (behalve heitinga dan)quote:Op maandag 5 mei 2008 13:09 schreef TLC het volgende:
Eens !
Nederland heeft veel spelers bij Europe topclubs dus waarom zou Nederland niet op zijn minst een kans maken ; veel ploegen zouden willen dat ze zo'n selectie hadden als die waarover Van Basten beschikt.
1978 ; finale WK
1998 ; halve finale
2008 ; ... ?
In positieve zin vergeet je nog 1974 (WK finale), 1992 (EK halve finale), 2000 (EK halve finale) en 2004 (EK halve finale). Daar staat echter tegenover dat in het verleden behaalde resultaten geen garantie voor de toekomst bieden, en zeker niet in in het voetbal. En zelfs al was dat wel het geval, dan zijn er nog genoeg toernooien waar we veel minder trots op mogen zijn. Een kleine greep:quote:Op maandag 5 mei 2008 13:09 schreef TLC het volgende:
Eens !
1978 ; finale WK
1998 ; halve finale
2008 ; ... ?
Ik denk dat het TLC vooral ging om de toernooien die op het getal xxx8 eindigdenquote:Op maandag 5 mei 2008 13:14 schreef Blight het volgende:
[..]
In positieve zin vergeet je nog 1974 (WK finale), 1992 (EK halve finale), 2000 (EK halve finale) en 2004 (EK halve finale). Daar staat echter tegenover dat in het verleden behaalde resultaten geen garantie voor de toekomst bieden, en zeker niet in in het voetbal. En zelfs al was dat wel het geval, dan zijn er nog genoeg toernooien waar we veel minder trots op mogen zijn. Een kleine greep:
WK 1990: Het toernooi in Italie onder leiding van Beenhakker was geen pretje..
WK 1994: Voor de halve finales lagen we er uit tegen Brazilie. Die dekselse Bebeto..
EK 1996: Een pak slaag gekregen van Engeland en met heel veel mazzel door naar de kwartfinale. Daar vlogen we er echt meteen uit.
WK 2002: Niet geplaatst.
Hoe dan ook, dat alles doet er niet toe. We moeten het doen met de jongens die er nu zijn, en ik denk niet dat dat voldoende zal zijn. Maar goed, Griekenland was ook niet de beste in 2004, maar wonnen wel. Alles kan.
quote:Op maandag 5 mei 2008 13:16 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ik denk dat het TLC vooral ging om de toernooien die op het getal xxx8 eindigden
Oeps, ja.quote:Op maandag 5 mei 2008 13:16 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ik denk dat het TLC vooral ging om de toernooien die op het getal xxx8 eindigden
en dat vind jij een top verdediging? Europese middenmoot op zijn best...quote:Op maandag 5 mei 2008 16:43 schreef Robar het volgende:
Maar zo een slechte verdedigers heeft Nederland toch ook weer niet?
Marco zet gewoon de verkeerde spelers neer!!
de Cler - Boulahrouz - Heitinga - Oojier
ipv
Bouma - Mathijssen - Heitinga - Melchiot
Ik noem dat lachwekkend.quote:Op maandag 5 mei 2008 16:43 schreef Robar het volgende:
Maar zo een slechte verdedigers heeft Nederland toch ook weer niet?
Marco zet gewoon de verkeerde spelers neer!!
de Cler - Boulahrouz - Heitinga - Oojier
ipv
Bouma - Mathijssen - Heitinga - Melchiot
Ik zeg niet dat het een topverdediging is, maar ik vind dat beter dan wat MvB neerzet.quote:Op maandag 5 mei 2008 16:47 schreef TAV74 het volgende:
[..]
en dat vind jij een top verdediging? Europese middenmoot op zijn best...
Tim de Cler, Mario Melchiot en Joris Mathijssen zijn de grootste falers. Boulahrouz speelt al maanden niet, en dan blijven Heitinga en Ooijer over. Die doen qua niveau weinig voor elkaar onder: Europese subtop.quote:
de Cler: middelmatige verdediger die speelt bij een middelmatige Nederlandse club.quote:
Boulahrouz komt amper aan spelen toe ok, ik begrijp dat eerlijk gezegd niet, want hij heeft bij HSV bewezen een verschrikkelijk goede verdediger te zijn. Niet zo goed als Jaap Stam, maar hij komt toch wel het meeste in de buurt van de huidige generatie.quote:Op maandag 5 mei 2008 17:10 schreef SjonLok het volgende:
[..]
de Cler: middelmatige verdediger die speelt bij een middelmatige Nederlandse club.
Boulahrouz: goede verdediger die op een zijspoor is beland en bij Sevilla amper aan spelen toekomt.
Heitinga: overschatte speler
Oojier: behoorlijk goede verdediger die al heel wat jaartjes mee gaat. Altijd net iets te traag geweest en laat regelmatig een steekje vallen.
Bouma: voldoende als linksachter, maar heeft echt een stevig slot op de deur in het centrum nodig
Mathijssen: subtop
Melchiot: subtop
Het zijn stuk voor stuk prima voetballers bij hun club, maar het zijn geen echte toppers zoals Ronald Koeman, Frank de Boer, Jan Wouters, Danny Blind, Jaap Stam etc.
En op zich zou het Nederlands elftal nog best behoorlijk voor de dag kunnen komen met een aantal subtoppers in de verdediging, maar doen moet het elftal wel perfect op elkaar afgestemd en ingespeeld zijn. En dat is bij lange na niet zo.
Eens (behalve de Cler en Heitinga), maar ik wilde ook niet insinueren, dat het een topverdediging is.quote:Op maandag 5 mei 2008 17:04 schreef cultheld het volgende:
[..]
Tim de Cler, Mario Melchiot en Joris Mathijssen zijn de grootste falers. Boulahrouz speelt al maanden niet, en dan blijven Heitinga en Ooijer over. Die doen qua niveau weinig voor elkaar onder: Europese subtop.
Zetten we daar tegenover: Zambrotta, Oddo, Barzagli, Cannavaro, Materazzi, Gallas, Mexés, Abidal etc.
De Franse en Italiaanse spitsen schijten vast in hun broek voor Mathijssen en Bouma.
Heitinga speelde bij het ek 2004 toch rechtsback dan kunnen ooijer en boulahrouz centraal en de cler links. Dan heb je ook een een betere rechtsback ipv Melchiot.quote:Op maandag 5 mei 2008 17:33 schreef Robar het volgende:
[..]
Boulahrouz komt amper aan spelen toe ok, ik begrijp dat eerlijk gezegd niet, want hij heeft bij HSV bewezen een verschrikkelijk goede verdediger te zijn. Niet zo goed als Jaap Stam, maar hij komt toch wel het meeste in de buurt van de huidige generatie.
Heitinga overschat? Je bent niet goed, die speelt bij Ajax harstikke goed en met een speler als Boulahrouz om hem heen, worden de tegenwoordi nog sporadische slippertjes goed opgevangen. Daarbij ook nog scorend vermogen.
De Cler is een redelijke verdediger, niet het beste wat we hebben , maar daarentegen is hij aanvallend wel ongelofelijk sterk. Ook levert hij regelmatig bruikbare voorzetten. Beste alternatief voor de linksback positie.
Oojier is verdedigend een van de besten na Boulahrouz in mijn ogen, vandaar ook, dat ik hem als rechtsback zou willen zien. Eventueel zou hij kunnen wisselen met Boulahrouz, maar ik vind Ooijer opbouwend en aanvallend iets sterker.
Mathijssen en Melchiot !!!EENS!!!!
Kijk ik ben het met je eens, dat het nog steeds subtop is, maar ik ben van mening, dat de verdediging in ieder geval wel beter gemaakt kan worden door andere spelers te gebruiken. Ik vind, dat van Basten nu consequent de verkeerde spelers neerzet!
Tuurlijk kan het beter. Boulahrouz oproepen, terwijl die vrijwel niet heeft gespeeld en Marcellis thuislaten, die een seizoen basisspeler was in de minst gepasseerde verdediging van de Eredivisie, is een farce.quote:Op maandag 5 mei 2008 17:37 schreef Robar het volgende:
[..]
Eens (behalve de Cler en Heitinga), maar ik wilde ook niet insinueren, dat het een topverdediging is.
Ik wilde alleen maar zeggen, dat het wel beter kan dan wat van Basten opstelt.
quote:Op zondag 4 mei 2008 22:07 schreef gebrokenglas het volgende:
Kun je nagaan wat er gebeurd was als Jongbloed en Cruijff geblesseerd waren geraakt. Dan had je met Van Beveren en Van der Kuijlen de Duitsers kunnen verslaan in '74.quote:Op maandag 5 mei 2008 19:58 schreef tong80 het volgende:
Trouwens op het EK-88 zouden Spelbos en Silooij eigenlijk de verdedigers zijn. We moesten het door blessures van hun doen met van Tiggelenm en van Aerle.
Niemand kan me wijsmaken dat we voor het toernooi juichden dat die twee in de verdediging kwamen
Ach Michels stuurde in de rust toen Rene van der kerkhof het veld in Een rechtsbenige spler die linksbuiten most gaan spelen. Terwijl je Ruud Geels die altijd scoorde op de bank hebt zityten.quote:Op maandag 5 mei 2008 20:52 schreef cultheld het volgende:
[..]
Kun je nagaan wat er gebeurd was als Jongbloed en Cruijff geblesseerd waren geraakt. Dan had je met Van Beveren en Van der Kuijlen de Duitsers kunnen verslaan in '74.
Kan Nederland Duitsland pas in de finale tegen komen?quote:Op maandag 5 mei 2008 21:03 schreef tong80 het volgende:
'Sneijder aan de bal. Kan ie hem kwijt. De net ingevallen Seedorf wil hem hebben. Wie niet in deze EK finale. De Duitsers weten niet waar ze het hebben. De bal op de paal van van Nistelrooij zijn ze nog aan het verwerken. Duitsland moet nu echt helemaal terug. Absurd dat het nog 0-0 staat. Van der Vaart nu aan de bal. Met zijn 9 doelpunten op dit toernooi al een ster. Van der Vaart op Van Persie. Vanj Persie omspeelt een Duitse verdediger, nog een Duitser laat ioe zijn hielen zien. Komk Robin schieten nu, schieten jongen. Robin wat doe je nu ? Hij omspeelt nog een speler. Schiet nu wel....JAAAAAAAAAAAAAAAA in de kruising. Robin wat doe je ? Dit is historie. In jde 92ste minuut maakt ie met een weegaloos doelpunt de 1-0.
Wat een held, wat zijn we weer groot als klein/groot voetballand. Na 20 jaar een nieuwe mythe geboren.'
Ja.quote:Op maandag 5 mei 2008 21:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
Kan Nederland Duitsland pas in de finale tegen komen?
Ik had nog niet eens aan Marcellis gedachtquote:Op maandag 5 mei 2008 18:21 schreef cultheld het volgende:
[..]
Tuurlijk kan het beter. Boulahrouz oproepen, terwijl die vrijwel niet heeft gespeeld en Marcellis thuislaten, die een seizoen basisspeler was in de minst gepasseerde verdediging van de Eredivisie, is een farce.
Marco van Basten zal vast met een linksbenige speler in het centrum willen spelen, waardoor je uitkomt bij Joris Mathijsen of Wilfred Bouma. En dat is het probleem, beide zijn Oranje-onwaardig. Johnny Heitinga, André Ooijer, Dirk Marcellis en Khalid Boulahrouz zijn allen vele malen beter, wedstrijdritme of niet.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 08:27 schreef Robar het volgende:
[..]
Ik had nog niet eens aan Marcellis gedacht
Das ook nog eens een betere optie dan Mathijssen op dit moment, alles beter dan Mathijssen eigenlijk
Boulahrouz vind ik persoonlijk gewoon een goede verdediger, ok hij heeft weinig gespeeld, maar ik zie hem er graag bij.
No shit, Sherlock.quote:
Na twee al, denk ik.quote:
Net als met je rijbewijs hequote:Op dinsdag 6 mei 2008 12:09 schreef Heerlijkheid het volgende:
De kans is altijd groter dat je 't niet wordt, dus ik zit wel veilig met een 'nee'.
Oeps een foutje van mijquote:
ik laat mijn kop kaal scheren als Nederland door de poule heen komtquote:Op zondag 4 mei 2008 22:07 schreef gebrokenglas het volgende:
Oe, die is iets gewaagder, met twee maal een gelijkspel en een overwinning kan het zomaar zijn, dat Nederland doorgaatquote:Op dinsdag 6 mei 2008 23:08 schreef Dr_g0nz0 het volgende:
[..]
ik laat mijn kop kaal scheren als Nederland door de poule heen komt
Is dit inmiddels al gebeurd?quote:Op dinsdag 6 mei 2008 23:08 schreef Dr_g0nz0 het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 6 mei 2008 23:08 schreef Dr_g0nz0 het volgende:
[..]
quote:Op zondag 4 mei 2008 22:07 schreef gebrokenglas het volgende:
Al voor het EK heb ik mijn kop kaalgeschoren, moet je nagaan hoeveel vertrouwen ik er in had.quote:
Haha, ben blij dat ik niet zulke weddenschappen heb afgeslotenquote:Op dinsdag 6 mei 2008 23:08 schreef Dr_g0nz0 het volgende:
[..]
Italie heeft nog niet van Spanje gewonnenquote:Op woensdag 18 juni 2008 15:24 schreef RealZeus het volgende:
Op dit moment zijn er imo drie opties:
- we gaan er in de halve finale uit tegen Italië
- we gaan in de finale onderuit tegen Portugal
- we worden Europees Kampioen.
Ik hoop op het laatste maar ik denk dat de eerst twee opties reeëler zijn.
Op zich kunnen we ook best tegen Spanje verliezen.quote:Op woensdag 18 juni 2008 15:24 schreef RealZeus het volgende:
Op dit moment zijn er imo drie opties:
- we gaan er in de halve finale uit tegen Italië
- we gaan in de finale onderuit tegen Portugal
- we worden Europees Kampioen.
Ik hoop op het laatste maar ik denk dat de eerst twee opties reeëler zijn.
FAIL!!!quote:
quote:Op dinsdag 6 mei 2008 23:08 schreef Dr_g0nz0 het volgende:
[..]
De kans dat we kampioen worden schat ik nog steeds vrij laag in. Procentje of 20.quote:Op woensdag 18 juni 2008 16:56 schreef tong80 het volgende:
Grappig om te lezen dat 80 % Nederland geen schijn van kans gaf en nu natuurlijk voorop lopen in de polonaisse
Wie geef je procentueel dan meer kans ?quote:Op woensdag 18 juni 2008 17:52 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
De kans dat we kampioen worden schat ik nog steeds vrij laag in. Procentje of 20.
Nou ja, niet geloven dat we kunnen winnen is dan ook wel wat anders dan niet hopen dat we winnen. Ik snap best dat je blij bent, ook al had je er van tevoren geen vertrouwen in.quote:Op woensdag 18 juni 2008 16:56 schreef tong80 het volgende:
Grappig om te lezen dat 80 % Nederland geen schijn van kans gaf en nu natuurlijk voorop lopen in de polonaisse
Ik zeg niet dat ik anderen méér kans geef, ik zeg dat ik het NL 11tal een kans van rond de 20% geef.quote:Op woensdag 18 juni 2008 17:58 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wie geef je procentueel dan meer kans ?
Dat zijn ongeveer de kansen die ik ons tegen Rusland geef zaterdagquote:Op donderdag 19 juni 2008 12:16 schreef Stienn het volgende:
Het is toch duidelijk.. gewoon 50% kans dat Nederland het wint!
50% kans van wel
50% kans van niet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |