abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 mei 2008 @ 17:17:22 #101
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_58456453
Geen speld tussen te krijgen.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_58456487
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 17:16 schreef gronk het volgende:

[..]

Kan geert wilders *daar* geen film over maken? Enge reli-fundi's uit een land ver hiervandaan willen de wetenschap de nek omdraaien, de klok in ethisch opzicht honderd jaar terugdraaien, onze cultuur overnemen, en zijn daarbij niet te beroerd om een potje oorlog te voeren 'omdat het einde der tijden nabij is'?
Ja, maar dat zijn blanke mensen, geen enge bruine swarmabakkers. Geloof is alleen eng voor Wilders als het een niet-blanke oorsprong heeft. Blank geloof is stoer! Hij heeft het dan ook vaak over onze Judeo-Christelijke (dat klinkt lekker geleerd zeg! ) wortels.
pi_58456565
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 17:17 schreef gronk het volgende:
Geen speld tussen te krijgen.
Zo, en nu ik mijn gelijk bewezen heb, ga ik dat gebruiken om mensen de wet voor te schrijven.. Ah.. ik zie daar al 2 homo's. Ik zal die zondaars wel even een lesje leren.

Zo terug.
  zaterdag 3 mei 2008 @ 17:46:10 #104
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_58456953
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 16:21 schreef gronk het volgende:
Wat ik eerlijk gezegd een beetje typisch vind is dat christelijke fundamentalisten zich zo vastbijten in een theorie die IMO zijdelings staat op het hele geloof. Wat is het belang eigenlijk om 'aan te tonen' dat de mens 'niet van de apen' afstamt? Dito: dat er een mechanisme als evolutie is, dat wil toch nog niet zeggen dat er geen 'design' aanwezig is? Wie zegt dat 'god' of wat dan ook door vooraf handig met de spelregels van het spel te spelen niet invloed kan uitoefenen op heuvels en dalen in het hele evolutietraject?
Sinds de permanente onderschikking van verbeelding aan waarneming algemeen erkend werd als de eerste voorwaarde die aan iedere deugdelijke wetenschappelijke beschouwing ten grondslag moest liggen, is van dit centrale logische beginsel het nodige misbruik van gemaakt. Foutive interpretaties binnen de evolutiebologie hebben ertoe geleid dat de reele wetenschapsbeoefenig ontaarddde in een soort steriele opeenhoping van onsamenhangende feiten, die in wezen, geen enkele andere verdienste hadden dan dat ze gedeeltelijk exact mogen heten. Het is dan ook van belang dat de evolutieleer (NIET: de micro-evolutie) in de grond van de zaak ver af staat van het empirisme en meer weg heeft van het occultisme.
Als je het einddoel van de wetten beziet, dan kan zonder de minste overdrijving gesteld worden, dat de ware wetenschap op louter obsevatie berust, hetgeen het niet het geval is met de evolutietheorie.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
  zaterdag 3 mei 2008 @ 17:49:51 #105
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_58457010
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 17:46 schreef Super7fighter het volgende:

Als je het einddoel van de wetten beziet, dan kan zonder de minste overdrijving gesteld worden, dat de ware wetenschap op louter obsevatie berust, hetgeen het niet het geval is met de evolutietheorie.
"Facts schmacts. You can use facts to prove anything that's even remotely true"
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  zaterdag 3 mei 2008 @ 18:01:13 #106
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_58457212
quote:
Sinds de permanente onderschikking van verbeelding aan waarneming algemeen erkend werd als de eerste voorwaarde die aan iedere deugdelijke wetenschappelijke beschouwing ten grondslag moest liggen,
Dat is volgens mij nooit erkend. Verbeelding en creativiteit is van wezensbelang, je moet alleen wel je hypothesen kunnen toetsen aan de realiteit.
quote:
is van dit centrale logische beginsel het nodige misbruik van gemaakt. Foutive interpretaties binnen de evolutiebologie hebben ertoe geleid dat de reele wetenschapsbeoefenig ontaarddde in een soort steriele opeenhoping van onsamenhangende feiten, die in wezen, geen enkele andere verdienste hadden dan dat ze gedeeltelijk exact mogen heten.
Je bedoelt dat paleontologie, genetica, antropologie, taxonomie, etc. allemaal bij toeval overeenstemmen wat evolutietheorie betreft?
quote:
Het is dan ook van belang dat de evolutieleer (NIET: de micro-evolutie) in de grond van de zaak ver af staat van het empirisme en meer weg heeft van het occultisme.
Wat is er precies occult aan evolutietheorie. Oh, en nu je toch zo bezig bent, kun je ook even uitleggen welk mechanisme voorkomt dat microevolutionaire veranderingen op den duur tot macroevolutie leiden? En wat er b.v. niet empirisch is aan fossielen, genetische vergelijkingen, taxonomische beschrijvingen, labaratoriumproeven, etc?
quote:
Welke wetten hebben we het nu over? En waar past de wiskunde bijvoorbeeld in je verhaaltje?
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_58457807
Mijn dogma: Religie in de Kerk, wetenschap op school.
pi_58457964
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 10:37 schreef Deliah het volgende:
Die evolutieleer is ook maar een onbewezen theorie.
Deze reactie vraagt er gewoon om

pi_58458054
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 18:55 schreef The_Terminator het volgende:

[..]

Deze reactie vraagt er gewoon om

[ afbeelding ]
  zaterdag 3 mei 2008 @ 19:22:28 #110
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_58458404
quote:

[..]

Sinds de permanente onderschikking van verbeelding aan waarneming algemeen erkend werd als de eerste voorwaarde die aan iedere deugdelijke wetenschappelijke beschouwing ten grondslag moest liggen, is van dit centrale logische beginsel het nodige misbruik van gemaakt. Foutive interpretaties binnen de evolutiebologie hebben ertoe geleid dat de reele wetenschapsbeoefenig ontaarddde in een soort steriele opeenhoping van onsamenhangende feiten, die in wezen, geen enkele andere verdienste hadden dan dat ze gedeeltelijk exact mogen heten. Het is dan ook van belang dat de evolutieleer (NIET: de micro-evolutie) in de grond van de zaak ver af staat van het empirisme en meer weg heeft van het occultisme.
Leg dit eens uit in je eigen woorden, copypeest-trolletje?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 3 mei 2008 @ 20:20:38 #111
93664 waht
Mushir
pi_58459472
Creationisme en evolutie kunnen ook samen gaan. Als 'God' bijvoorbeeld de 'Big Bang' in gang heeft gezet (ervan uitgaande dat die theorie correct is), is hij ook verantwoordelijk voor alles wat daarop volgde. Inclusief de vorming van de aarde, vorming van organismen en de evolutie tot en met vandaag.

Dat is wat mij betreft aannemelijker dan het verhaal dat de aarde direct geschapen is door 'God'. Wat er in de bijbel en/of koran staat over de creatie van de aarde is weerlegd door de wetenschap. Uiteraard zou je vervolgens diezelfde teksten kunnen herinterpreteren waardoor het weer wél zou kunnen kloppen maar ik heb daar vrij weinig behoefte aan en zie het meer als jezelf voor de gek houden.

Alles wat tot nu toe onbekend blijft zou het werk van (een) God kunnen zijn, daar in geloven of niet is aan elk persoon zelf. Maar willens en wetens ergens aan vasthouden terwijl het bewezen is niet te kloppen, heeft niks meer met geloof te maken maar met domheid.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_58460852
quote:

[..]

Sinds de permanente onderschikking van verbeelding aan waarneming algemeen erkend werd als de eerste voorwaarde die aan iedere deugdelijke wetenschappelijke beschouwing ten grondslag moest liggen, is van dit centrale logische beginsel het nodige misbruik van gemaakt.
Klinkt heel indrukwekkend, chapeau!

Maar heb je zelf ook wel door dat je hier een lans breekt voor mensen die liever in antwoorden geloven die aan verbeelding zijn ontleent dan dat ze het bewijs van hun eigen ogen geloven (verbeelding vs. waarneming)?

Wie ogen heeft om te zien, die ziet.
Wie oren heeft om te horen, die hore.....
Ik vind van niet
pi_58461554
Ja, hoi

Ik denk, ik laat ook even mijn kop zien in dit topic.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  zaterdag 3 mei 2008 @ 22:39:54 #114
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_58461991
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 20:20 schreef waht het volgende:
Creationisme en evolutie kunnen ook samen gaan. Als 'God' bijvoorbeeld de 'Big Bang' in gang heeft gezet (ervan uitgaande dat die theorie correct is), is hij ook verantwoordelijk voor alles wat daarop volgde. Inclusief de vorming van de aarde, vorming van organismen en de evolutie tot en met vandaag.
Dat kan, maar dit wordt vaker ‘theïstische evolutie’ genoemd, temeer aangezien evolutietheorie an-sich geen uitspraak doet over de Big-Bang. Creationisme, zoals dit meestal wordt voorgestaan door de aanhangers, gaat in ieder geval van een speciale schepping van de mens uit, maar het Jonge-Aarde Creationisme doet ook veel kosmologische claims.
quote:
Dat is wat mij betreft aannemelijker dan het verhaal dat de aarde direct geschapen is door 'God'. Wat er in de bijbel en/of koran staat over de creatie van de aarde is weerlegd door de wetenschap. Uiteraard zou je vervolgens diezelfde teksten kunnen herinterpreteren waardoor het weer wél zou kunnen kloppen maar ik heb daar vrij weinig behoefte aan en zie het meer als jezelf voor de gek houden.
Op zich is het herinterpreteren met name een kwestie voor de fundamentalistische evangelische Christenen in de VS. Van oudsher is de visie op genesis door bijvoorbeeld Augustinus en St. Thomas Aquino geweest dat dit geen letterlijk verhaal betrof. Het moest allegorisch gelezen worden; de dagindeling was zogezegd voor didactische doeleinden. Augustinus geloofde meer in een instantane creatie waarin God direct alles had geschapen, op één moment; inclusief aarde met alle beesten erop. Hoe dan ook, hij benadrukte dat het gevaarlijk was dat een Christen de Bijbel zo gebruiken om foute uitspraken te doen over zaken waar hij geen verstand van had, zodat de niet-gelovige hem een idioot zou vinden, en zo ook het Christelijk geloof niet serieus zou nemen.

Maar, hoe dan ook, de niet-letterlijke interpretatie van Genesis is al heel oud, ook bij de Joden; Maimonides nam Genesis ook niet letterlijk. Het is eigenlijk pas na de reformatie en de terugkeer tot de schrift (‘sola scriptura’) dat er ook meer belang werd gehecht aan de letterlijke waarde van Genesis. Het Jonge-Aarde creationisme als beweging is natuurlijk pas echt gaan leven na de opkomst van de evolutietheorie van Darwin, maar is op meer punten een tamelijk 20e eeuws fenomeen. De zeer letterlijke vorm van Bijbellezen is eigenlijk tamelijk modern.
quote:
Alles wat tot nu toe onbekend blijft zou het werk van (een) God kunnen zijn, daar in geloven of niet is aan elk persoon zelf. Maar willens en wetens ergens aan vasthouden terwijl het bewezen is niet te kloppen, heeft niks meer met geloof te maken maar met domheid.
Amen.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_58462016
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 22:10 schreef Seneca het volgende:
Ja, hoi

[ afbeelding ]

Ik denk, ik laat ook even mijn kop zien in dit topic.
Goed, Zolang je het geen struisvogel noemt die je afbeeldt
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_58462453
quote:

[..]

Sinds de permanente onderschikking van verbeelding aan waarneming algemeen erkend werd als de eerste voorwaarde die aan iedere deugdelijke wetenschappelijke beschouwing ten grondslag moest liggen,
Ruwweg 18e eeuw, bedacht door theisten.
quote:
is van dit centrale logische beginsel het nodige misbruik van gemaakt.
Ehm, nee. Niet als je het over herhaalbare waarneming hebt.
quote:
Foutive interpretaties binnen de evolutiebologie
Die zijn er genoeg en worden nog altijd gecorrigeerd.
quote:
hebben ertoe geleid dat de reele wetenschapsbeoefenig ontaarddde in een soort steriele opeenhoping van onsamenhangende feiten, die in wezen, geen enkele andere verdienste hadden dan dat ze gedeeltelijk exact mogen heten.
Evolutiebologie (sic) heeft dat gedaan? En ik maar denken dat het alleen een impact had op velden waar een geschiedenis noodzakelijk is. Dit in tegenstelling tot takken van wetenschap waar slechts natuurwetten gelden.
quote:
Het is dan ook van belang dat de evolutieleer (NIET: de micro-evolutie) in de grond van de zaak ver af staat van het empirisme en meer weg heeft van het occultisme.
Aha, hier wordt een verschil gemaakt tussen evolutieleer en micro-evolutie. De evolutietheorie gaat niet verder dan een verklaring zijn voor de ontwikkeling van diverse soorten na het ontstaan van de aarde en na het ontstaan van leven. De evolutietheorie is jouw micro-evolutie, je valt je eigen ideeën aan.
quote:
Evolutietheorie heeft geen einddoel. Netzomin als natuurwetten als zwaartekracht het eindoel hebben om ontdekt te worden.
pi_58466725
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 16:53 schreef gronk het volgende:
Net zoals de gedachte dat we misschien wel niet 't centrum zijn van het universum.
Onzinnig idee; ik ben dat namelijk.
pi_58466977
God heeft de wereld geschapen...
hij heeft die fossielen waar menigeen heilig in gelooft daar geplaatst...
in de bijbel staat dat hij ons geloof in hem zal testen..
dit is zijn manier...

pi_58467197
quote:
Op zondag 4 mei 2008 06:23 schreef Monidique het volgende:

[..]

Onzinnig idee; ik ben dat namelijk.
Converseert dat niet kut, als iedereen voortdurend om je heen draait?
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_58467829
quote:
Op zondag 4 mei 2008 09:38 schreef Seneca het volgende:

[..]

Converseert dat niet kut, als iedereen voortdurend om je heen draait?
Alles is kut, dus: ja.
  zondag 4 mei 2008 @ 14:03:28 #121
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_58471118
Oe een evolutie topic Die mag ik natuurlijk niet missen.
tvp dus.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  zondag 4 mei 2008 @ 21:42:02 #122
130955 Floripas
Blast from the past
pi_58480032
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 17:49 schreef gronk het volgende:

[..]

"Facts schmacts. You can use facts to prove anything that's even remotely true"
Truthiness
pi_58482501
Geloven in macro evolutie is ongeloviger dan geloven in een roze onzichtbare eekhoorn. Een theorie die helemaal gebaseerd is op trial and error en die dan zogenaamd perfectionisme opzoekt via selectie Moet niet gekker worden.
Praise to the emptiness that blanks out existence. Existence:
This place made from our love for that emptiness!
  zondag 4 mei 2008 @ 23:34:41 #124
130955 Floripas
Blast from the past
pi_58482574
quote:
Op zondag 4 mei 2008 23:29 schreef kazakx het volgende:
Geloven in macro evolutie is ongeloviger dan geloven in een roze onzichtbare eekhoorn. Een theorie die helemaal gebaseerd is op trial and error en die dan zogenaamd perfectionisme opzoekt via selectie Moet niet gekker worden.
Perfectie? Aangepastheid aan de omgeving op een zodanige manier dat je nageslacht kunt voortbrengen dat ook weer nageslacht voortbrengt. Verre van perfect. Als 't maar leeft.
pi_58482644
quote:
Op zondag 4 mei 2008 23:34 schreef Floripas het volgende:

[..]

Perfectie? Aangepastheid aan de omgeving op een zodanige manier dat je nageslacht kunt voortbrengen dat ook weer nageslacht voortbrengt. Verre van perfect. Als 't maar leeft.
Domme materie die zich probeert in tact te houden
Praise to the emptiness that blanks out existence. Existence:
This place made from our love for that emptiness!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')