quote:Kluivert ambieert trainerschap
ZEIST - Patrick Kluivert wil als trainer aan de slag in het betaalde voetbal. De topscorer van Oranje heeft zich opgegeven voor de curcus coach betaald voetbal, die komende zomer met 21 deelnemers van start gaat.
Naast Kluivert maken ook Dennis Bergkamp, Phillip Cocu en Michael Reiziger gebruik van de mogelijkheid voor gerenommeerde oud-internationals om binnen een jaar het hoogste trainersdiploma te bemachtigen.
Hij is op dezelfde dag geboren als Ruud van Nistelrooy. Als je ziet hoe goed die tegenwoordig nog is dan baal ik ervan dat Kluivert zo blessuregevoelig was. Als Kluivert zich gewoon rustig was blijven ontwikkelen en iets anderen keuzes gemaakt had dan was hij echt een legende geworden.quote:Op woensdag 30 april 2008 10:58 schreef RayMania het volgende:
Gisteren Nederland - Joegoslavië teruggezien, oh god, wat was Patrick goed. En toen pas 23.
Wat is er vier jaar later misgegaan?
Kluivert was al fantastisch in zijn eerste dagen als profvoetballer, winnende doelpunt in de CL-finale, transfers naar Milan en Barcelona. Van Nistelrooij heeft de weg naar de top bewandeld, steeds een betere club. Raar contrast eigenlijk, toen Kluivert de winnende scoorde in Wenen, toen speelde Ruud bij FC Den Bosch. Nu speelt de één bij Lille en de ander bij de grootste club ter wereld.quote:Op woensdag 30 april 2008 11:10 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Hij is op dezelfde dag geboren als Ruud van Nistelrooy. Als je ziet hoe goed die tegenwoordig nog is dan baal ik ervan dat Kluivert zo blessuregevoelig was. Als Kluivert zich gewoon rustig was blijven ontwikkelen en iets anderen keuzes gemaakt had dan was hij echt een legende geworden.
Hij is een neger, Ruud niet!quote:Op woensdag 30 april 2008 10:58 schreef RayMania het volgende:
Gisteren Nederland - Joegoslavië teruggezien, oh god, wat was Patrick goed. En toen pas 23.
Wat is er vier jaar later misgegaan?
quote:Kluivert moet na een jaar vertrekken bij Lille
21 mei 2008
Patrick Kluivert komt niet in aanmerking voor een nieuw contract bij Lille. Dat heeft trainer Claude Puel woensdag laten weten. De 31-jarige aanvaller speelde mede door blessures weinig in zijn debuutseizoen voor de nummer zeven uit de Franse competitie.
Kluivert kan volgens Puel in de toekomst wel een goede trainer worden. "Hij is een voorbeeld voor de jongere spelers in de groep. Hij zou een goede leermeester kunnen zijn", aldus Puel. "Ik weet echter niet of hij nog verder wil voetballen of dat hij misschien een trainerscarrière ambieert."
quote:Op donderdag 22 mei 2008 03:26 schreef DrDentz het volgende:
Op het WK in Japan hadden ze moeten vlammen.![]()
Seedorf nog erbij en je The Cablequote:Op donderdag 22 mei 2008 03:49 schreef DrDentz het volgende:
tip aan Pat: ga lekker cashen in Amerika bij Gullit samen met Edgar Davids
zeker als bestuurder van de spelersbusquote:
Hij geeft een workshop vangrailkoppen en wijven doppen.quote:Op donderdag 22 mei 2008 15:31 schreef gebruikersnaam het volgende:
[..]
zeker als bestuurder van de spelersbus
quote:Op donderdag 22 mei 2008 15:31 schreef gebruikersnaam het volgende:
[..]
zeker als bestuurder van de spelersbus
Dit lijkt me nog net iets ergerquote:Op vrijdag 23 mei 2008 08:59 schreef magikeenpeukvanje het volgende:
Kluivert naar Feyenoord is een beetje een gevalletje Charisteas.
Ah, dat lucky puntertje van hemquote:
quote:Kluivert zegt gelijk 'ja' tegen Ajax
ZEIST - Patrick Kluivert blijft solliciteren naar een terugkeer bij Ajax. De spits zou direct 'ja' zeggen bij een aanbieding van zijn oude liefde, ook als het om een stageplaats als trainer zou gaan. ,,Als Ajax belt, zeg ik 'ja'. Dat is zeker,'' aldus Kluivert in een interview met de supportersvereniging van Ajax, dat op Ajaxlife TV is uitgezonden. ,,Maar dan moeten ze wel bellen."
Ook een stage op het Ajax-trainingscomplex De Toekomst is een mogelijkheid voor de Amsterdammer (31). ,,Natuurlijk is AZ ook een optie, want ik ken Louis van Gaal goed. Maar het liefst ga ik zeker bij Ajax stage lopen."
De oud-international, die twee zoontjes in de Ajax-jeugd heeft rondlopen, zegt verder het niet eens te zijn met de kritiek op de jeugdopleiding van de club. ,,Ik heb het niveau gezien waarin mijn zoons spelen... Petje af hoor."
Ook weet Kluivert wel een oplossing voor de sportieve problemen van de laatste jaren bij Ajax. ,,Ajax moet Ajax weer worden, weer lekker gaan voetballen en niet te veel op de beurs gaan rommelen. Het moet weer een echte voetbalclub worden, zoals in De Meer en dan komt alles goed."
quote:,,Ik heb het niveau gezien waarin mijn zoons spelen... Patje af hoor."
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=61756quote:Patrick Kluivert wil graag nog voetballen, maar heeft ook veel interesse in het trainersvak. De ambitieuze Kluivert ziet zich zelfs ooit als bondscoach van het Nederlands elftal.
Kap toch eens met dat geleuter.quote:Op zondag 15 juni 2008 14:52 schreef latin_LiZzY het volgende:
[..]
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=61756
Jes, een moordenaar/verkrachter als bondscoach
Het is zo jammer dat zijn lichaam hem tegen heeft gewerkt.quote:Op zondag 15 juni 2008 17:44 schreef zjroentje het volgende:
Het is toch eigenlijk best treurig om te zien, dat een leeftijdsgenoot van hem (Van Nistelrooy) nu schittert op het EK, terwijl Kluivert zelf al 3 jaar niks meer heeft laten zien. En hij is pas 31 ....
Het blijft zo raar. 31 jaar en min of meer einde carrière. En als je dat dan vergelijkt met Van Nistelrooij die nog scoort in een kwartfinale EK...quote:Kluivert en Van Gaal weer herenigd
Patrick Kluivert loopt komend seizoen stage als trainer bij AZ. De voetballer volgt de cursus Coach Betaald Voetbal en was maandag aanwezig bij de eerste training van de club uit Alkmaar voor het nieuwe seizoen.
De 31-jarige transfervrije aanvaller heeft zijn voetballoopbaan echter nog niet officieel afgesloten en hoopt nog altijd op interesse van een club. Mocht zich een club aandienen, dan breekt Kluivert zijn stage bij de ploeg van Louis van Gaal af.
Van Gaal loopt als een rode draad door de carrière van Kluivert. De coach liet de Amsterdammer in de hoofdmacht van Ajax debuteren en werkte in Barcelona tevens met hem samen. In de veertien interlands die Van Gaal op de bank zat als bondscoach werd Kluivert dertien keer geselecteerd voor het Nederlands elftal.
Het is maar wat je schitteren noemt. Kluivert heeft 10 jaar op het allerhoogste niveau gevoetbald, met acties, met de rug naar de goal zodat je de tackles niet ziet aankomen, met explosiviteit en met een groot en sterk lijf. Dan moet je een sterk gestel hebben want het krijgt aanzienlijk meer te verduren dan de gemiddelde prof. En hij was altijd al tamelijk blessuregevoelig.quote:Op zondag 15 juni 2008 17:44 schreef zjroentje het volgende:
Het is toch eigenlijk best treurig om te zien, dat een leeftijdsgenoot van hem (Van Nistelrooy) nu schittert op het EK, terwijl Kluivert zelf al 3 jaar niks meer heeft laten zien. En hij is pas 31 ....
Kluivert op zn hoogtepunt was nog altijd een paar klasses beter dan van Nistelrooij.quote:Op maandag 30 juni 2008 13:43 schreef RayMania het volgende:
[..]
Het blijft zo raar. 31 jaar en min of meer einde carrière. En als je dat dan vergelijkt met Van Nistelrooij die nog scoort in een kwartfinale EK...
Zeker weten. Kluivert is de beste Nederlandse spits sinds Bergkamp en Van Basten.quote:Op maandag 30 juni 2008 14:24 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Kluivert op zn hoogtepunt was nog altijd een paar klasses beter dan van Nistelrooij.
Ik vond Van Basten ook erg allround hoor, alleen was het ook een heel erg goede afmaker die bovendien in een ander systeem speelde. Daardoor deed hij minder. Kluivert glorieerde ook bij Ajax en Barca, en daar moet je meer aangever zijn door het systeem. Kluivert was fysiek en in de kopduels wat sterker, en meer van de creatieve gevoelvolle passjes. Van Basten wat meer van de dribble en het afmaken.quote:Op maandag 30 juni 2008 15:49 schreef Klopkoek het volgende:
Kluivert was beter dan Van Basten, period. Kluivert was extreem allround en altijd zeer degelijk. Scoorde altijd minimaal een 6,5.
Er is niks mis met zijn lichaam, maar des te meer met zijn instellingquote:Op zondag 15 juni 2008 19:44 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Het is zo jammer dat zijn lichaam hem tegen heeft gewerkt.
Oh, en die doktoren allemaar maar denken dat hij een knieprobleem heeft. Wat een prutsers zijn dat toch.quote:Op maandag 30 juni 2008 19:01 schreef Peter_Europa het volgende:
[..]
Er is niks mis met zijn lichaam,
Vertel, wat is er mis met zijn instelling?quote:maar des te meer met zijn instelling
En dit zuig jij zo even uit je grote duim?quote:Op maandag 30 juni 2008 19:01 schreef Peter_Europa het volgende:
[..]
Er is niks mis met zijn lichaam, maar des te meer met zijn instelling
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |