abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 april 2008 @ 12:56:23 #1
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_58378590

Link naar GTA IV website, met filmpjes en downloads

Op 9 mei 2006 werd Grand Theft Auto IV (of Grand Theft Auto 4, of zelfs kortweg IV) officieel aangekondigd. De releasedate is 29 april 2008.

Tevens zal er op de dag van uitgave een speciale editie worden uitgebracht voor beide consoles. Deze editie zit verpakt in een metalen GTA-kluisje en bevat het spel, een artworkboekje, muziek CD, sleutelkoord en een reistas.

GTA IV zal de eerste GTA van het IV-era worden en gebruik maken van RAGE, de engine die ook voor Table Tennis gebruikt is.

Feiten:
  • Er is een snelweg of rondweg aanwezig in Liberty City, inclusief werkende tolhuizen.
  • Wanneer voertuigen beschoten worden verschijnen er kogelgaten op de juiste plaats
  • GTA IV bevat motors.
  • De map is kleiner dan die van GTA San Andreas, maar er wordt geen ruimte gebruikt voor uitgestrekte woestijnen of grote stukken platteland.
  • Liberty City is gebaseerd op vier van de vijf wijken in New York en een gedeelte van New Jersey.
  • Liberty City is de enige stad in GTA IV.
  • Het spel begint bij Niko's neef Roman, die diep in de schulden zit.
  • Auto's kun je stelen door een ruit in te slaan om naar binnen te kunnen.
  • Er is veel aandacht besteed aan animatie en physics.
  • Ook de graphics zijn veel beter dan we gewend zijn en zijn ondertussen al beter dan die in de eerste trailer.
  • Je kunt een mobiele telefoon gebruiken om zelf anderen te bellen. Het gebruik van de telefoon brengt een nieuwe interface in de HUD. De telefoon bevat mogelijk nog andere functies, maar hierover is nog niets bekend.
  • Het is niet mogelijk om vliegtuigen te besturen, maar helikopters daarentegen wel. Er is een Maverick-achtige helikopter en een gevechtshelikopter. Liberty City bevat één vliegveld.
  • Niko kan in telefoonpalen en op brandtrappen klimmen.
  • Niko kan van kleding wisselen, maar het is niet mogelijk om zijn uiterlijk op andere wijze aan te passen.
  • De maffia is aanwezig, maar speelt geen prominente rol.
  • Er komen 'vrijwel' geen bekende personages uit vorige GTA's terug.
  • Evenals in GTA San Andreas is het mogelijk om er vriendinnen op na te houden.
  • De camera van het spel hangt dichter en lager achter de auto dan we gewend zijn van de vorige
  • GTA's en is meer te vergelijken met de camera in Midnight Club.
  • GTA IV bevat nadat het spel eenmaal gestart is geen laadschermen meer, zelfs niet bij het betreden van een interieur.
  • De lengte van GTA IV is vergelijkbaar met die van voorgaande GTA's, alhoewel dit nog kan veranderen aangezien het spel nog ontwikkeld wordt.
  • De Xbox 360- en PS3-versie zullen waarschijnlijk hetzelfde zijn, maar er komt exclusieve downloadbare 'episodic content' voor de Xbox 360 versie.
  • GTA IV bevat multiplayer, maar dit zal geen enorm onderdeel van het spel uitmaken. Wat de multiplayer precies gaat inhouden is nog niet bekend.
  • Voetgangers en automobilisten gedragen zich naar de tijd: 's ochtends zul je minder mensen tegenkomen dan in de spits.
  • GTA IV is, in tegenstelling tot vorige GTA's, niet geïnspireerd op films.
  • Er is meer aandacht besteed aan de mogelijkheden die je buiten de missies om hebt.
  • Je kunt net als in voorgaande delen in boten rondvaren.
  • Sommige wolkenkrabbers zijn toegankelijk, opdat je naar boven kunt.
  • Philip Glass, diegene die de trailermuziek schreef, is bij de productie van de GTA IV soundtrack betrokken.
  • Het is mogelijk om de kofferbak van je auto te openen, en dus waarschijnlijk ook om er dingen in te vervoeren.

Heb je de 300e post gemaakt? Maak dan even aub het nieuwe topic aan. Verzin een leuke titel, zolang het eerste gedeelte en het nummer er maar in staan. De OP van dit topic vind je hier.

[ Bericht 59% gewijzigd door Houniet op 29-04-2008 13:04:58 ]
  • Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
    Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
    pi_58378601
    Ik heb hem nog niet.
    pi_58378612
    Echte nerds hebben hem al uitgespeeld!
    pi_58378632
    quote:
    Op dinsdag 29 april 2008 12:57 schreef RacerDKB het volgende:
    Nee, dat heten warezhoeren
    Kwaliteitspost | Kwaliteitspost

Op maandag 8 december 2008 00:48 schreef Juup© het volgende:
    Jij bent gewoon een hypocriete klootzak (althans dat vind ik).
      dinsdag 29 april 2008 @ 12:58:20 #5
    50634 Houniet
    ik ruik vet lekker
    pi_58378637
    Echte nerds die hem hebben en nu op FOK! zitten !
    Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
    Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
    pi_58378641
    quote:
    Op dinsdag 29 april 2008 12:57 schreef RacerDKB het volgende:
    ik heb al best wel wat missies gedaan en met michelle gedate, ik heb eigenlijk helemaal geen zin in missies, maar die tyfus neef van me belt steeds dat hij en elkaar geslagen wordt

hoe zit het trouwens met missies waar je gewoon niet op reageert, wat ik dus 1x heb gehad, ik kwam niet opdagen en roman moest daardoor naar het ziekenhuis, waarvan ik hem weer moest ophalen, als ik nou wel gereageerd had was dat dus nooit gebeurd, hoe zit dat nou heb je op die manier nou verschillende verhaallijnen?
    Ja dit is m denkik echtwel! <-- ik heb het 1m topic!
    De cursus rietdekken gaat niet door... Riet is ziek...
    Knippermachine! is niet voor gevoelige mensen of epilepsie patienten bedoelt.
    pi_58378654
    quote:
    Op dinsdag 29 april 2008 12:58 schreef Houniet het volgende:
    Echte nerds die hem hebben en nu op FOK! zitten !
    Heb hem net al 4 uur achter elkaar gespeeld dus even pauze
      dinsdag 29 april 2008 @ 12:59:44 #8
    121315 LENUS
    UFC undisputed 2009
    pi_58378664
    tvp
    JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
    pi_58378676
    Wat een spel
      dinsdag 29 april 2008 @ 13:00:27 #10
    131729 jna
    Je lul hangt uit je broek
    pi_58378678
    Is ie nou ook te koop samen met een ps3 in 1 pack?
    Jawel, je keek.
      dinsdag 29 april 2008 @ 13:00:33 #11
    139407 jorienvdherik
    Feyenoord KNVB Beker 07-08
    pi_58378681
    Nu 2 uur gespeeld, echt tof,

Een metro station zag er groot uit , leek wel of er nog een garage bij zat ook.
    Regen valt iets tegen, je ziet het wel goed in de lucht dat het regent, maar op ooghoogte wat minder

maarja boeie
    pi_58378682
    http://wiki.fok.nl/index.php/OP/GTAIV

Houniet, kan je niet ff dat als OP doen? Mits iemand zin heeft deel 22 t/m 35 op te zoeken en op die wiki te zetten.
    pi_58378689
    quote:
    Op dinsdag 29 april 2008 12:58 schreef ryangozer het volgende:

[..]

ik heb al best wel wat missies gedaan en met michelle gedate, ik heb eigenlijk helemaal geen zin in missies, maar die tyfus neef van me belt steeds dat hij en elkaar geslagen wordt
    Eikel, ga je familie redden!
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
      dinsdag 29 april 2008 @ 13:01:32 #14
    163996 KneusTeun
    Kiss my airs!
    pi_58378703
    quote:

[..]

hoe zit het trouwens met missies waar je gewoon niet op reageert, wat ik dus 1x heb gehad, ik kwam niet opdagen en roman moest daardoor naar het ziekenhuis, waarvan ik hem weer moest ophalen, als ik nou wel gereageerd had was dat dus nooit gebeurd, hoe zit dat nou heb je op die manier nou verschillende verhaallijnen?
    Ja dat had ik ook, maar fuck dat chick gaat voor je neef toch?
    's avonds een reus, 'smorgens een kneus
    Xbox: kneusteun
    PSN: kneusteun
    Steam:kneusteun
      dinsdag 29 april 2008 @ 13:04:08 #15
    50634 Houniet
    ik ruik vet lekker
    pi_58378749
    quote:
    Op dinsdag 29 april 2008 13:00 schreef RacerDKB het volgende:
    http://wiki.fok.nl/index.php/OP/GTAIV

Houniet, kan je niet ff dat als OP doen? Mits iemand zin heeft deel 22 t/m 35 op te zoeken en op die wiki te zetten.
    .
    Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
    pi_58378773
    weetje wat leuk is, 911 bellen. politie oproepen, en ze vervolgens afknallen zo komen ze dus naar je toe en na ze vermoord te hebben heb je hun wapens, zonder er moeite voor te doen
    pi_58378784
    Ongeveer 15 min gespeeld. Ziet er allemaal erg goed uit, alleen de bochten nemen met hoge snelheid is vrijwel onmogelijk, terwijl dat in San Andreas vrij makkelijk was. Zoals gezegd realistischer, dat is het zeker! Kwam net bij het vliegveld aan. Ik denk, ga mooi even kijken of er al een heli staan, krijg ik 4 sterren en wordt ik via de zijkant enorm hard geraakt door een politiewagen, dood... . De camera als je in de auto zit is soms wel vrij irritant. Neem je een bocht, gaat die camera eventjes later pas mee waardoor je meteen tegen een andere auto opknalt...

Goed spel
    pi_58378799
    quote:

[..]

Doe gewoon die missies, fuck Michelle. Ik heb Michelle 2 keer gedate zodat Niko haar kon neuken voor de achievement.

Michelle daten heeft geen zin.
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    pi_58378817
    quote:
    Op dinsdag 29 april 2008 13:05 schreef Simsfan88 het volgende:
    Ongeveer 15 min gespeeld. Ziet er allemaal erg goed uit, alleen de bochten nemen met hoge snelheid is vrijwel onmogelijk, terwijl dat in San Andreas vrij makkelijk was. Zoals gezegd realistischer, dat is het zeker! Kwam net bij het vliegveld aan. Ik denk, ga mooi even kijken of er al een heli staan, krijg ik 4 sterren en wordt ik via de zijkant enorm hard geraakt door een politiewagen, dood...

Goed spel
    ja dat deed ik dus ook, al hield ik de achtervolging wel een paar minuten vol, ech zooo vet onder een opstijgend vliegtuig door te rijden en van vervolgens de politie achter je er tegen aan horen crashen
    pi_58378841
    quote:
    Op dinsdag 29 april 2008 13:07 schreef ryangozer het volgende:

[..]

ja dat deed ik dus ook, al hield ik de achtervolging wel een paar minuten vol, ech zooo vet onder een opstijgend vliegtuig door te rijden en van vervolgens de politie achter je er tegen aan horen crashen
    Als je een aantal missies hebt gedaan (20% van het spel ofzo) word het 2e eiland unlockt. Daar kan je helemaal onderaan de map naar de Heli Tours gaan, en daar kan je gewoon een heli jatten zonder dat er politie achter je aan komt.
    pi_58378846
    OK! Ik kon me neit inhouden en heb een 360arcade + gta4 gehaald... Hier in Leiden waren er nog zat!
    pi_58378873
    tvp
    pi_58378881
    quote:
    Op dinsdag 29 april 2008 13:00 schreef jna het volgende:
    Is ie nou ook te koop samen met een ps3 in 1 pack?
    Yup, die heb ik vanmorgen gekocht bij Toys"R"us.
    399 euros en dan krijg je er GTA IV en GT5 Prologue er gratis bij!

Ik zat verdomme om half 9 al voor de ToysRus aangezien ik dacht dat het echt stormloop zou zijn....
    Zat daar helemaal alleen
    Uiteindelijk zijn er nog 5 mensen bij gekomen.....

Om 09:30 gingen ze open, en om 09:40 was alles uitverkocht, ze hadden maar 6 packs
    [b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
    _O_ jij bent de grootste baas op FOK!
    Aller tijden :D _O_ _O_
    pi_58378904
    Zo gaaf net. Zit zo'n oud mannetje op een bankje. Ik geef hem een duwtje en loop iets van hem af. Hij komt er aan gerend en slaat Niko nogal hard, toevallig stond de politie er niet ver vandaan. Ze stappen uit hun auto en schieten die ouwe kei hard dood, ik loop rustig verder...

De sirenes klinken trouwens erg goed! Als er een politie of ambulance mij hoge snelheid voorbij komt lijkt het wel echt of je in New York staan, hebben ze mooi gedaan! Ik weet echt niet wat ik moet doen, je kunt zo veel, ben nu maar wat aan het rond rijden
    pi_58378967
    Word ik net wakker, heeft m'n vader hem gekocht vanmorgen!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')