abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58375946
Ja hoi,

Ik weet niet zeker of het hier op zijn goede plek is, dat mogen de mods maar even uitzoeken.

N.a.v. dit topic en de jongeren die ik zie bij het popodium waar ik werk, valt het me steeds vaker op. Vroegah werd er nog wel eens gesport. Sterker nog, bij mij op school deed vrijwel iedereen aan voetbal, volleyball, paardrijden, hockey, korfbal oder etwas. Ik weet niet of de jongeren van nu dit nog doen, maar ze lijken bij elk jaargang steeds dikker te worden.
Bij meisjes zie bij de leeftijd tussen de 16 en 20 als buikjes te voorschijn komen, die meer dan geregeld vethompen worden. Zelfs als je achter ze loopt, zie je het bij hun zij uitpuilen.
Bij jongens begint het al met een bierbuikje en plofkoppen vanaf hun 16e en bij hun 20e is het nog erger.

Generaliserend zoals ik ben, stel ik de vraag toch: Wordt er niet meer gesport? Of juist wel, maar dan met een verkeerd voedingspatroon? En waarom dan niet (meer)? Zie je dan je eigen buik niet of doe je alsof van niet? Niet dat iedereen in een strak lijf hoeft te lopen ( alhoewel... ) en als sporten je hobby niet is kan ik me er ook wel wat bij voorstellen. Een buikje is niet erg, kan zeker sexy en mooi zijn. Ik heb het over de walvis-vet-blubber-buiken in te strakke kleding. En mocht je je aangesproken voelen: trek de schoen dan maar aan.
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
  dinsdag 29 april 2008 @ 10:40:18 #2
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_58376111
Zegt denk ik meer over jouw omgeving. Vrijwel alle jongeren die ik ken sporten.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  dinsdag 29 april 2008 @ 10:45:08 #3
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_58376210
Bij een sportclub zul je meer sportende jongeren treffen dan bij een poppodium
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_58376269
Erg is dat, van die meisjes met van die enorme zwembanden die onder hun te kleine shirtje uitpuilen, terwijl ze zelf doen alsof dat dat de normaalste zaak van de wereld is en erbij lopen of ze Miss Sexy 2008 zijn.
Toen ik 16 was vond ik het verschrikkelijk dat er een minirandje vet over mijn broek heen piepte als ik ging zitten.

Ohja, sporten deed ik ook niet aan, ik ging gewoon minder eten.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_58376324
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 10:45 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Bij een sportclub zul je meer sportende jongeren treffen dan bij een poppodium
Maar bij de sportclub gaan ze ook niet uit
burgerweeshuis
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
  dinsdag 29 april 2008 @ 10:57:49 #6
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_58376408
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 10:53 schreef zwaaibaai het volgende:

[..]

Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_58376420
Ik zie inderdaad héél veel van die vieze meisjes waar het frituurvet nog net niet vanaf druipt. Neukteugels, bleh . Maar dat krijg je als je je per se in een 34 wil persen terwijl je eigenlijk maatje 40 hebt. En als je mama's brood verruilt voor de AH. In mijn schattige dorpje zie ik ze niet vaak lopen, maar in Amsterdam wel, en dan voel ik me dun en trots . Waarschijnlijk komt het wel door het gebrek aan sport, alhoewel ik niemand ken die niet sport. Ik ken dan ook geen dikke mensen. Of mensen denken dat ze doordat ze sporten alles kunnen eten.
I would go along with someone like you
pi_58376995
meisjes met buikjes
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 10:58 schreef Liefste. het volgende:
Ik zie inderdaad héél veel van die vieze meisjes waar het frituurvet nog net niet vanaf druipt. Neukteugels, bleh . Maar dat krijg je als je je per se in een 34 wil persen terwijl je eigenlijk maatje 40 hebt. En als je mama's brood verruilt voor de AH. In mijn schattige dorpje zie ik ze niet vaak lopen, maar in Amsterdam wel, en dan voel ik me dun en trots . Waarschijnlijk komt het wel door het gebrek aan sport, alhoewel ik niemand ken die niet sport. Ik ken dan ook geen dikke mensen. Of mensen denken dat ze doordat ze sporten alles kunnen eten.
Jij moet zo'n gelukkig leven hebben
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_58377012
Wat boeit het? Goed kunnen eten en drinken is toch wel zeker belangrijker dan een dikke buik. Welvaartsbuikjes..
pi_58377073
Jij zoekt op een damclub naar schakers Ik ken zat jongeren die wél sporten, en op mijn sportschool is het 75% jongeren, en 25% fossiel
pi_58377246
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 11:30 schreef Knekwurst het volgende:
Wat boeit het? Goed kunnen eten en drinken is toch wel zeker belangrijker dan een dikke buik. Welvaartsbuikjes..
Wat je hier (amsterdam) veel ziet rondlopen zijn geen welvaartsbuikjes meer maar vetzuchtbuikjes
pi_58377402
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 11:30 schreef Knekwurst het volgende:
Eet jij nog maar wat Knekwursten om vervolgens op je 40e te overlijden aan een hartinfarct ofzo.. maar wat boeit dat, je hebt wel 30 jaar (ik ga ervanuit dat je die eerste 10 jaar door je ouders bent gevoed ) lang kunnen eten wat jij wilt!
pi_58377656
Ja, die met de ballen in de bek.
  dinsdag 29 april 2008 @ 14:10:49 #14
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_58380125
Ergens heeft ie wel een punt. Ik ben op m'n 18e gestopt met sporten. Simpelweg omdat ik er de tijd niet meer voor had (Studeren, werken, uitgaan werd minder naar slechts eens in de 4 weken.)

Op de middelbare school deed bijna iedereen aan een sport (Tussen brugklas en 3e) maar na hun 16e ging het aandeel wat aan sport deed vooral bij de meiden omlaag (Er werd uiteindelijk alleen nog maar wat gefitnessed.). Ook bij de mannen, op het gedeelte fanatiek voetballers na, ging het omlaag.
Misschien verlegde interesses, uitgaan? In combinatie met tijdtekort?
In de tijd dat m'n vader jong was kon hij nog gaan sporten tot z'n 21e; en al helemaal omdat ie geen bijbaantje (nodig) had; en uitgaan in het dorp kon alleen op vrijdag- en zaterdagavond. En dan ook niet tot 4.00 's nachts zoals nu. (Of dit laatste nu allemaal waar is, geen idee. Het geheugen speelt parten met z'n 56 jaar )

Nog een PS-je: Ik ben tussen m'n 16e en binnenkort 22e; slechts 1 kilo aangekomen. (1,76 en van 63 naar 64 kilo.)

[ Bericht 5% gewijzigd door NoktetMort op 29-04-2008 14:16:57 ]
  dinsdag 29 april 2008 @ 14:47:50 #15
37248 BertV
Klei indiaan
pi_58380866
...geen tijd om te sporten? Dat heb ik nooit begrepen. Als je tijd hebt om per dag 'n uurtje TV te kijken kun je ook sporten. Kwestie van prioriteiten.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_58380941
daar zat ik afgelopen weekend ook an te denken.
Mijn zoontje (5 jaar) vroeg of ik met hem wilde voetballen.
Dus ben ik met hem naar het trapveldje gegaan waar ik zelf ook mijn hele jeugd heb doorgebracht.
Tot mijn verbazing was er niemand daar aan het voetballen.Ik kan mij nog herinneren dat het daar altijd heel erg druk was, en je bijna nooit het doel alleen voor jezelf had, en dagen/avonden lang partijtje aan spelen was.
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
pi_58381015
Ze zijn er nog wel hoor!
pi_58381071
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 14:47 schreef BertV het volgende:
...geen tijd om te sporten? Dat heb ik nooit begrepen. Als je tijd hebt om per dag 'n uurtje TV te kijken kun je ook sporten. Kwestie van prioriteiten.
Heb je wel sport nodig als je blijkbaar zo druk bent.
Dan vraag ik me toch af wat diegene allemaal dan doet.. Het kan heel vermoeiend zijn!
Ken ook wel mensen die niet sporten maar druk zijn, fietsen van hier naar daar en activiteiten doen die gewoon fysiek veel vergen.
pi_58381327
hier! 15, bijna 16 , doe aan hardlopen 6x perweek en kep een fucking sixpack!

weetoch!
errrrrrrrrr.....?
pi_58381371
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 14:55 schreef Chrrris het volgende:
Ze zijn er nog wel hoor!
Oh zeker! Maar niet zo veel..
burgerweeshuis
pi_58382109
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 15:13 schreef mercurial3 het volgende:

weetoch!
sixpack van het hardlopen?
pi_58382271
quote:

weetoch!
Oeh, mag ik je aanraken!!!

sad..
  dinsdag 29 april 2008 @ 16:02:12 #23
37248 BertV
Klei indiaan
pi_58382321
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 15:52 schreef Knekwurst het volgende:

[..]

sixpack van het hardlopen?
iig eerder zichtbaar dan bij buikspieroefeningen alleen.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_58391931
quote:

weetoch!
Lucidity4All
pi_58393493
Ik betwijfel of het met de tijd te maken heeft waar we nu in leven.
Met leeftijd heeft het in ieder geval wel te maken. Op de middelbare school doen heel veel jongeren aan sport, maar wanneer ze daarna gaan studeren of werken houden veel jongeren op met sporten. Andere stad, ander ritme, sport schiet daar vaak bij in. Met voetbal zie je dat veel teams in de A opgeheven worden omdat heel veel spelers iets anders gaan doen. Mijn vorige voetbalteam bestond uit 22 man. Nu, twee jaar later, doen nog maar 5 van de 22 aan voetbal, en allemaal bij een andere club. Toch typisch.

Fitness is iets waar veel mensen wel naar overstappen. Het is makkelijk, je bent niet verbonden aan vaste tijdstippen en er is geen team dat op je rekend. Kortom, fitness heeft het allemaal.

Mijn huidige voetbalteam heeft ook weer te maken met veel afmeldingen door studies met de daaraan verbonden verhuizingen. Gelukkig zijn de vrienden die in het team willen meer aanwezig dan de mensen die zich afmelden.

En nu ik er zo over nadenk... In mijn klas zijn er maar een paar mensen die aan sport doen. Geen idee hoe de rest het doet, maar dik zijn ze absoluut niet.

En laten we eerlijk zijn. De dikke mensen die tegenwoordig zoveel in de stad rondlopen... die mensen zijn niet dik doordat ze nooit bewegen. 'Ze zijn het slachtoffer van sterke genen met een grote drang naar voedsel'.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
pi_58394581
Ik ben ook lange tijd wat dikker geweest als de rest. Nu ben ik gewoon breder dan de rest.
Van een dik jochie, ben ik langzamwerhand aan het veranderen in een brede spierbundel.

Sport + healthfood ftw!
Death solves all problems: no man, no problem.
pi_58395135
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 23:59 schreef NaaiHard-DieHard het volgende:

[..]

haha komop jullie weten toch ook wel dat het een nep sad attempt was om cool te zijn..? xD
errrrrrrrrr.....?
pi_58398438
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 14:58 schreef Chrrris het volgende:

[..]

Heb je wel sport nodig als je blijkbaar zo druk bent.
Dan vraag ik me toch af wat diegene allemaal dan doet.. Het kan heel vermoeiend zijn!
Ken ook wel mensen die niet sporten maar druk zijn, fietsen van hier naar daar en activiteiten doen die gewoon fysiek veel vergen.
Als je gewoon elke dag minimaal een uur (intensief) beweegt, is sporten ook niet echt nodig.
ROBODEMONS..................|:(
pi_58400319
Ik ben met je eens steeds meer jongeren gaan steeds minder sporten. Ze vinden het leuk om op een plekje te blijven hangen. Bij de supermarkt en dan veel vette dingen eten.

Ik doe 3x per week aan hard lopen bij een atletiek vereniging en daar hebben we ook een fitness club. Daar zie ik weinig jongeren sporten.

Bij het hardlopen ben ik de jongste en ik ben zelf 22 jaar geef wel wat aan.
En als je jongeren ziet staan word je soms uitgelachen die vinden het gek dat mensen hardlopen.

En als je ze vraagt waarom sport je niet zeggen ze altijd geen tijd.
Als je één tv kijkt dan kan je makkelijk ook een uur sporten.

De mens word gewoon te lui.
pi_58400930
quote:
Op woensdag 30 april 2008 17:10 schreef Breaker.Faker het volgende:
Ik ben met je eens steeds meer jongeren gaan steeds minder sporten. Ze vinden het leuk om op een plekje te blijven hangen. Bij de supermarkt en dan veel vette dingen eten.

Ik doe 3x per week aan hard lopen bij een atletiek vereniging en daar hebben we ook een fitness club. Daar zie ik weinig jongeren sporten.

Bij het hardlopen ben ik de jongste en ik ben zelf 22 jaar geef wel wat aan.
En als je jongeren ziet staan word je soms uitgelachen die vinden het gek dat mensen hardlopen.

En als je ze vraagt waarom sport je niet zeggen ze altijd geen tijd.
Als je één tv kijkt dan kan je makkelijk ook een uur sporten.

De mens word gewoon te lui.
Ik zie veel studenten in het plantsoen joggen/hardlopen. Ze hebben mij nog nooit erom uitgelachen. Mijn omgeving vind het eerder positief. Dus om even je reply wat te nuanceren.
Mij zul je ook niet in een fitness centrum tegenkomen, lijkt me geen reet aan. Maar zit wel op een roeivereniging.
Het kan best zijn dat we minder sporten, maar ben nog geen student tegengekomen die niet aan een cursus of sport deed. Als ze het niet deden dan waren ze wel druk, waar ook heel wat beweging bij komt kijken.
Wat ik me wel heel goed kan voorstellen is dat je na een lange dag even tijd voor jezelf wilt door bijvoorbeeld tv te kijken ter ontspanning. Dan kan je wel zeggen als je tv kan kijken, dan kan je ook sporten. Maar misschien is juist dat uurtje ontspanning nodig i.p.v. inspanning. Om je even weer op te laden, even bij te komen, te relaxen.

Het is toch alleen maar beter als je beweging kan combineren met een ander doel. Bijvoorbeeld daar en daar toe fietsen omdat je naar 't station/vriendin/supermarkt gaat, bewegen omdat je het simpelweg leuk vind om te doen, doet aan tuinieren, trap i.p.v. de lift, of een terras aanleggen of huishoudelijk werk.
Dat vind ik beter dan puur alleen sporten qua effectief met tijd omgaan, omdat je de beweging doet om een doel te bereiken. I.p.v. doelloos bewegingen. Wat wel effectiever is, maar pas echt nodig is als je beweging tekort komt.
pi_58401826
quote:
Op woensdag 30 april 2008 10:15 schreef mercurial3 het volgende:

[..]

haha komop jullie weten toch ook wel dat het een nep sad attempt was om cool te zijn..? xD
je bent cool , of je bent het niet, sorry man.
Lucidity4All
pi_58402725
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 15:15 schreef zwaaibaai het volgende:
Oh zeker! Maar niet zo veel..
Loop zelfs een een willekeurige sportschool binnen .

Overigens is sporten slechts 1 kant van het verhaal. Niet alle mensen die sporten zijn dun en niet alle mensen die niet sporten zijn dik .
pi_58404587
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 14:47 schreef BertV het volgende:
Op zich heb je een punt, maar het kan best lastig zijn om te sporten. Ik heb het een tijdje ook erg druk gehad en hoewel ik wel tijd had om even tv te kijken, ging sporten echt haast niet omdat ik dan gewoon met eten zat. Bijv. een dag dat ik van 7 tot 17 werkte en om 20 uur vergadering had bij een vereniging (ook voor werk), en je moet dan tussendoor eten, dan red je het gewoon niet om te gaan sporten. Voor het werk sporten wordt dan ook lastig en erna ook (ik ga niet om tien uur 's avonds in m'n eentje buiten lopen in ieder geval). De rest van de week was ik dan bijvoorbeeld of 's ochtends of 's avonds vrij, maar de eerste les van de sportschool was om 9 uur en dan redde ik het met een uur sporten, douchen en reistijd niet om om 12 uur op m'n werk te zijn. Als ik tot 17 of 18 uur werk, dan ben ik moe en heb ik honger. Dan ben ik echt te slap om te sporten, maar als ik gegeten heb hoef ik echt de eerste twee uur niet te bewegen, want dan komt het er weer uit. Uiteindelijk ben ik toen ook gestopt met sporten, want ik wilde wel gaan, maar ik was te vaak niet in de gelegenheid of te moe om te gaan. Sporten met tv kijken vergelijken vind ik dus niet echt opgaan. Tv kijken kun je ook tijdens het eten, sporten met een bord aardappels op schoot wordt lastig.
Sanity is (not) statistical
pi_58404760
quote:
Op woensdag 30 april 2008 02:45 schreef Karammel het volgende:
Ik betwijfel of het met de tijd te maken heeft waar we nu in leven.
Met leeftijd heeft het in ieder geval wel te maken. Op de middelbare school doen heel veel jongeren aan sport, maar wanneer ze daarna gaan studeren of werken houden veel jongeren op met sporten. Andere stad, ander ritme, sport schiet daar vaak bij in. Met voetbal zie je dat veel teams in de A opgeheven worden omdat heel veel spelers iets anders gaan doen. Mijn vorige voetbalteam bestond uit 22 man. Nu, twee jaar later, doen nog maar 5 van de 22 aan voetbal, en allemaal bij een andere club. Toch typisch.

Fitness is iets waar veel mensen wel naar overstappen. Het is makkelijk, je bent niet verbonden aan vaste tijdstippen en er is geen team dat op je rekend. Kortom, fitness heeft het allemaal.

Mijn huidige voetbalteam heeft ook weer te maken met veel afmeldingen door studies met de daaraan verbonden verhuizingen. Gelukkig zijn de vrienden die in het team willen meer aanwezig dan de mensen die zich afmelden.

En nu ik er zo over nadenk... In mijn klas zijn er maar een paar mensen die aan sport doen. Geen idee hoe de rest het doet, maar dik zijn ze absoluut niet.

En laten we eerlijk zijn. De dikke mensen die tegenwoordig zoveel in de stad rondlopen... die mensen zijn niet dik doordat ze nooit bewegen. 'Ze zijn het slachtoffer van sterke genen met een grote drang naar voedsel'.
Je formuleert het een beetje flauw, maar dat laatste is wel waar. Tenminste, niet die laatste zin, maar wel dat ze niet (alleen) dik zijn omdat ze nooit bewegen. Als je nooit beweegt hoef je ook niet dik te zijn, maar als je daarnaast ook nog eens heel ongezond eet en ook weinig beweegt in je dagelijks leven (wasmachine, droger, vaatwasser, evt een huishoudster, altijd de lift, overal met de auto heen), dan gaat het natuurlijk hard. Maar goed, zelfs in dat laatste zit een kern van waarheid. In principe wil het menselijk lichaam natuurlijk voldoende voedsel hebben voor de toekomst en ook nog 'energiezuinig' zijn. Dat gecombineerd met de huidige maatschappij waarin alles vrijwel moeiteloos kan, is het probleem.

Met een onregelmatig leven is het ook lastig sporten ja. Er blijven dan dingen over als fitness en hardlopen, maar teamsporten kun je wel vergeten. Hetzelfde geldt wel voor meer dingen hoor. Ik heb onregelmatig werk en iedere vorm van verenigingsleven, teamsport of vrijwilligerswerk kun je vergeten, want er wordt nog steeds verwacht dat iedereen netjes maandag tot vrijdag van 9 tot 17 werkt. Er zijn inmiddels wel steeds meer sportscholen die laat open zijn of zelfs 's nachts, maar die zijn nog lang niet voor iedereen goed bereikbaar.
  Moderator donderdag 1 mei 2008 @ 11:34:37 #35
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_58412704
7:30 tot 17 aan het werk, om 18 eten, om 18:30 ff douchen, hopla 19:00, ff hoi zeggen tegen vrienden en halloooo bed tijd.

Zaterdags aan het werk van 9 tot 16,

Als je 46 uur in de week werkt en je wílt ook wat vrije tijd dan is dat sporten toch echt moeilijk in te plannen ! Je wilt je hele leven toch niet rush rush rush door het leven? Daarbij: Telt 20 keer 3 trappen op en neer + 2 keer 30min fietsen ook mee?

[ Bericht 0% gewijzigd door Rene op 01-05-2008 11:41:26 ]
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_58412811
quote:
Op woensdag 30 april 2008 14:33 schreef Morrigan het volgende:
Als je gewoon elke dag minimaal een uur (intensief) beweegt, is sporten ook niet echt nodig.
'Vroeger' had ik in de klas kinderen die 26 km moesten fietsen om op school te komen. Goed, ze kochten allemaal direct een brommer als ze 16 waren, maar voor die tijd fietsten ze gewoon elke dag heen en terug. Dan een uur heen, en een uur terug. Die waren niet dik

Nu werk ik zelf op een middelbare school en 's ochtends rijden de auto's af en aan, vooral als het een beetje regent. Natuurlijk komen er ook nog wel leerlingen met de fiets. Maar het brengen is wel veel meer geworden, en dan zijn er ook nog ladingen leerlingen die met het openbaar vervoer komen.
pi_58419053
mjah tis hier al paar keer gezegd maar ik ook nog maar:

Middelbare school; 2x per week sportschool en in het weekeind hardlopen
nu; 1x per maand 30 min. hardlopen, voor de rest ben ik te moe om wat te doen. Maar nog niet aangekomen sinds ik studeer, wel 2x zoveel gaan eten
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_58420349
Wat is er nou weer mis met een plofkop?
Kinderbijslag op door de coffeeshop nigga.
  donderdag 1 mei 2008 @ 18:35:46 #39
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_58420466
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 18:29 schreef Rutgerr het volgende:
Wat is er nou weer mis met een plofkop?

Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_58420674
Ja, ik heb geen bierbuik, o.a. vanwege het feit dat ik af en toe hardloop. Een bierbuik is ronduit lelijk, maar ik begrijp niet wat er mis is met een net hoofd dat niet afschuwelijk spits is.
pi_58420783
Sporten wordt volgens mij steeds meer iets waar je echt je best voor moet doen. Het verenigingsleven staat onder druk, kinderen zitten met volle agenda's, er is weinig ruimte voor op straat, en het is ook niet meer een automatisme. Een jaar of 20 geleden ging je gewoon hetzelfde doen als je leeftijdgenoten, of dat nou voetbal of tennis was. Nu is het veel minder standaard, en moet zo'n kind zelf kiezen wat ie leuk vindt. En de overheid doet er niks aan, er eerder wat tegen, want die heeft ons het liefst allemaal aan het fitnesssen. Gezond zonder ziekteverzuim en het kost weinig ruimte en inspanningen van de gemeente.

Maar ja, fitness is natuurlijk geen sport, je kunt niet winnen of verliezen en het is ook nog eens niet gezellig of sociaal. Zo'n jongere die van zichzelf al niet zo sportief is moet dan helemaal uit zichzelf, uit ijdelheid of gezondheidsdrang die totaal niet bij de leeftijd past, de discipline hebben of 2 keer in de week autistisch aan een apparaat te gaan hangen, tja. Als je nou van jongs af aan op straat voetbalt of zo, dan ga je ook wat makkelijker gewoon voor de gezelligheid in het laagste team spelen. Als je aan het idee van een sportclub gewend bent, zoek je dat ook makkelijker op, en zo'n club houdt je ook aan het sporten, dan hoeft het niet allemaal op zelfdiscipline.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_58421530
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 11:34 schreef Renesite het volgende:
7:30 tot 17 aan het werk, om 18 eten, om 18:30 ff douchen, hopla 19:00, ff hoi zeggen tegen vrienden en halloooo bed tijd.

Zaterdags aan het werk van 9 tot 16,

Als je 46 uur in de week werkt en je wílt ook wat vrije tijd dan is dat sporten toch echt moeilijk in te plannen ! Je wilt je hele leven toch niet rush rush rush door het leven? Daarbij: Telt 20 keer 3 trappen op en neer + 2 keer 30min fietsen ook mee?
Je kunt ook proberen prioriteiten te stellen in het leven. Als je elke dag al van half 8 tot 5 aan het werk bent en ook nog een keertje op zaterdag...... Lijkt me nogal een slechte balans tussen werk en vrije tijd. Maar dat elke avond je vrienden hallo zeggen een uurtje of 4 moet kosten.... Dan kun je toch wel minstens een avond wat korter hallo zeggen en je sportschoenen aantrekken? Niemand dwingt je trouwens om 46 uur in de week te werken.
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
  Moderator donderdag 1 mei 2008 @ 22:11:39 #44
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_58424554
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 19:32 schreef Samson het volgende:

[..]

Je kunt ook proberen prioriteiten te stellen in het leven. Als je elke dag al van half 8 tot 5 aan het werk bent en ook nog een keertje op zaterdag...... Lijkt me nogal een slechte balans tussen werk en vrije tijd. Maar dat elke avond je vrienden hallo zeggen een uurtje of 4 moet kosten.... Dan kun je toch wel minstens een avond wat korter hallo zeggen en je sportschoenen aantrekken? Niemand dwingt je trouwens om 46 uur in de week te werken.
40 uur stage en 6 uur werken om toch fatsoenlijk geld binnen te krijgen?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_58424586
sporten is uit
so how's your evening so far?
pi_58430351
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 19:32 schreef Samson het volgende:

[..]

Maar dat elke avond je vrienden hallo zeggen een uurtje of 4 moet kosten.... Dan kun je toch wel minstens een avond wat korter hallo zeggen en je sportschoenen aantrekken?
Sporten valt dan wel niet te combineren met een bord aardappels eten, maar sporten en 'hallo' zeggen tegen je vriend nou weer wel -> samen sporten

Ik heb zelf ook heel lang niet aan sport gedaan, maar ben nu een paar jaar aan het hardlopen. Ideaal: kan je vanuit huis doen, je hoeft niks te plannen en kost maar max een uurtje.
En als je moe bent is sporten juist heel goed: krijg je enorm veel energie van
pi_58431218
Ik snap alleen eerlijk gezegd het hele probleem in dit topic niet. Waarom elkaars levensstijl bekritiseren? Gaat toch om de keuzes die je zelf maakt en je draagt zelf de consequenties van die keuzes. Heeft een ander niks mee te maken lijkt me zo .
  vrijdag 2 mei 2008 @ 12:02:27 #48
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_58433240
Mensen die zeuren dat ze geen tijd hebben om te sporten . Bij mij gaat er altijd een sporttas achterin de auto, na het werk even een uurtje naar de sportschool. Zorg wel dat je genoeg eet overdag, omdat je anders nokkie gaat tijdens het trainen. En ik heb echt geen standaard 9 tot 5 werkdagen. En toch hou ik genoeg tijd over om met mn vrienden in de kroeg te hangen (nee niet alleen in het weekend.)
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  vrijdag 2 mei 2008 @ 12:49:35 #49
154446 steve-urkel
Did I Do That??
pi_58434131
Ik studeer, (loop momenteel stage), ik werk daarbij en beoefen nog een teamsport. Hiervoor krijg ik ook betaald dus heb enige verplichtingen tegenover het team.. maar inderdaad, zoals hier zie je de jeugd ook nauwelijks meer voetballen ( tot jaar of 12 en dan is het gebeurd)..

tevens ben ik ook de enige van mijn team vroeger die heeft doorgezet met sporten.. waar de ander nu alleen nog maar veel uitgaat en bier drinkt, drink ik bier maar sport ik daarnaast dus ook veel)..

ligt ook aan je eigen instelling..
  vrijdag 2 mei 2008 @ 14:24:03 #50
142151 Q_Orianka
Help spread the suffering!
pi_58435859
Ikzelf heb sinds anderhalve maand een abonnement op de sportschool (alleen voor vrouwen ) en ik ga 3 of 4 keer per week. Cardio, fitness, pilates, body pump enzo. Twee meisjes die bij mij op school zitten gaan er ook heen. They're fat. De ene komt sinds een maand, de ander al bijna een jaar Verkeerde eetpatroon neem ik aan. Je moet wel héél véél chips eten om zo te kunnen blijven ondanks dat je zo vaak naar de sportschool gaat. Ik had eens haar sportschema uit die bakken gevist (wat primitief) en ik zag dat ze de afgelopen week bijna elke dag kwam.
Sarcasm. Because arguing with stupid people isn't nearly as much fun.
pi_58439539
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 10:14 schreef -Trinity- het volgende:
Ik snap alleen eerlijk gezegd het hele probleem in dit topic niet. Waarom elkaars levensstijl bekritiseren? Gaat toch om de keuzes die je zelf maakt en je draagt zelf de consequenties van die keuzes. Heeft een ander niks mee te maken lijkt me zo .
Even een newsflash voor je, dit is een Forum en op een Forum discussieer je over dit soort dingen. In jouw visie kan dus het hele Fok! meteen wel op zwart
pi_58439560
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 22:11 schreef Renesite het volgende:

[..]

40 uur stage en 6 uur werken om toch fatsoenlijk geld binnen te krijgen?
Het is maar waar je het voor over hebt, maar als jij daar geen probleem mee hebt....
pi_58457029
Zal ook wel een kwestie van 'niet beter weten' zijn.

Vroeger (oh god, ben nog maar 24 ) toen wist ik niet beter dat ik na schooltijd (basisschool) naar buiten ging en oorlogje ging spelen, hutten bouwen, keihard rondfietsen op je toffe fietsje en je knie openhalen als je onderuit ging.
Kan me voorstellen dat kinderen nu sneller voor de pc zitten ipv buiten. Dit is vaak nog niet eens omdat het kind niet buiten wil ravotten, maar ja, alles moet brandschoon zijn tegenwoordig (zie de talloze reclame's met brandschoon aanrecht) dus onder de modder zitten is er niet bij. Hetzelfde geldt voor het brengen van de kids naar school. Auto in en gaan ipv fietsen door wind en regen.
Als je als jonkie al veel bewoog pak je dit later ook sneller op of je blijft dit gewoon doen.

Op de middelbare school hadden we zelf nog aardig wat beweging. Veel fietsen, veel gym nog wel.
Toen ik er weg was en ik nog wel eens zusjes/broertjes van vrienden sprak werd dit ook al steeds minder. Uiteindelijk was er misschien 1 lesuur gym, inclusief het omkleden. Dat stelt dus weinig voor.

Geen tijd hebben voor sport wil ook nog wel eens een slap excuus zijn voor 'tja, heb eigenlijk gewoon niet zoveel zin'.
Tijdens m'n stage op het HBO in Amsterdam (kom zelf uit de buurt van Hoorn) was m'n reistijd bijna 2 uur. 's Ochtends om uurtje of 6 op, tegen 5 uur 's middags naar huis, kwart voor 7 thuis. Eten maken (rest had al gegeten), kwart over 7 de deur uit en half 8 stond ik in de sportschool. Was inderdaad niet altijd even fijn, vooral het moment vlak na het eten zie je er wel eens tegenop. Maar ja, zodra je in die sportschool staat was dat gevoel wel weer weg en kon je fijn aan de slag. Uiteindelijk ga je er toch weer met meer energie weg dan je heen ging

Zelf wil ik gewoon blijven sporten, om onder andere te voorkomen dat ik te dik ga worden (ook al heb ik er geen aanleg voor) maar ook omdat ook al wordt ik niet dik, je vaten wel dicht kunnen slibben door niets doen en slecht eten.
pi_58457165
De jongeren om mij heen (16+) sporten toch bijna allemaal wel
Tijdens de middelbare school werd het sporten wel minder maar nu dus niet meer

Zelf probeer ik toch ook wel tussen de 3 en 5 uur per week te sporten
Maar mager zal ik nooit worden en zal ook nooit een maatje 34 passen
  zaterdag 3 mei 2008 @ 18:05:21 #55
39632 ikbeneenkiwi
De fruitigste
pi_58457278
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 17:58 schreef Miss_S het volgende:
De jongeren om mij heen (16+) sporten toch bijna allemaal wel
Tijdens de middelbare school werd het sporten wel minder maar nu dus niet meer

Zelf probeer ik toch ook wel tussen de 3 en 5 uur per week te sporten
Maar mager zal ik nooit worden en zal ook nooit een maatje 34 passen
mager of slank?
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_58457328
Inderdaad, slank is chill en maatje 34 is niet eens zo heel slank cq. mager. Maatje 34 is gewoon mooi.
pi_58457335
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 18:05 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

mager of slank?
Slank ben ik
en maat 36/38 pas ik ook dus ben erg tevreden
Zeker na 30 kilo afgevallen te zijn
  zaterdag 3 mei 2008 @ 18:12:01 #58
92279 N.icka
Windforce 11
pi_58457366
Sporten is afgrijselijk saai
  zaterdag 3 mei 2008 @ 18:12:06 #59
39632 ikbeneenkiwi
De fruitigste
pi_58457369
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 18:10 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Slank ben ik
30??! aan het sonjabakkeren of ben je flink gaan sporten?
pi_58457411
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 18:12 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

30??! aan het sonjabakkeren of ben je flink gaan sporten?
Gewoon normaal eten en inderdaad lekker sporten (waar dit topic overgaat)

Bij veel jongeren zie ik dat hardlopen inderdaad populair is ook het gewone fitness
Bij mij bij dansen zitten alleen bijna geen jongeren
  zaterdag 3 mei 2008 @ 18:17:22 #61
39632 ikbeneenkiwi
De fruitigste
pi_58457450
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 18:14 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Bij veel jongeren zie ik dat hardlopen inderdaad populair is ook het gewone fitness
Ah. Knap, dat is een aardig gewicht.
pi_58457505
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 18:10 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Slank ben ik
Heb het al vaker gezegd, maar je kan erg trots zijn op jezelf.
Zoveel kg's afvallen en dan dat gewicht behouden getuigt van veel discipline.
pi_58461334
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 17:50 schreef xFriendx het volgende:
Zal ook wel een kwestie van 'niet beter weten' zijn.

Vroeger (oh god, ben nog maar 24 ) toen wist ik niet beter dat ik na schooltijd (basisschool) naar buiten ging en oorlogje ging spelen, hutten bouwen, keihard rondfietsen op je toffe fietsje en je knie openhalen als je onderuit ging.
Kan me voorstellen dat kinderen nu sneller voor de pc zitten ipv buiten. Dit is vaak nog niet eens omdat het kind niet buiten wil ravotten, maar ja, alles moet brandschoon zijn tegenwoordig (zie de talloze reclame's met brandschoon aanrecht) dus onder de modder zitten is er niet bij. Hetzelfde geldt voor het brengen van de kids naar school. Auto in en gaan ipv fietsen door wind en regen.
Als je als jonkie al veel bewoog pak je dit later ook sneller op of je blijft dit gewoon doen.
Tja, het ligt ook een beetje aan waar je woont. Als kleuter woonde ik in een nogal slechte buurt, daar kon ik niet zomaar naar buiten omdat dan m'n geld (gulden voor snoepjes of zo), speelgoed of zelfs schoenen gestolen werden. Ook had ik als kind hele zware medicatie waardoor ik niet kon fietsen of rennen, dan ben je ook nogal belemmerd. Later toen ik ouder was en we verhuisd waren ging ik ook buiten spelen, daar was dat wel normaal, maar als je als kind in zo'n buurt opgroeit als waar ik eerst woonde, dan komt daar niet veel van. Hetzelfde geldt natuurlijk voor kinderen in een buurt waar veel drukke wegen zijn en weinig speelgelegenheid (stadscentrum bijv). Ik denk wel dat kinderen tegenwoordig gewoon minder ruimte hebben. Zelfs in buurten waar speeltuintjes en -veldjes zijn, is het lastig spelen. In die tweede buurt waar ik woonde was die ruimte er wel, maar je kon nergens spelen omdat je dan wel klagende mensen op je dak kreeg omdat je te veel herrie maakte. Nou ja, en er waren dan wel veldjes, maar je had nergens muren die je kon gebruiken, dus tegen de muur tennissen of voetballen (doel op de muur tekenen) leidde altijd tot ruzie. Er waren veel tuinen, lag je bal in de tuin dan kon je er naar fluiten of je kreeg een hele preek. Dus echt heel veel ruimte om te doen wat je wilde had je daar ook niet. Dat is op veel plaatsen wel zo.
quote:
Eten maken (rest had al gegeten), kwart over 7 de deur uit en half 8 stond ik in de sportschool.
Dit vind ik echt onbegrijpelijk. Kots je je dan niet helemaal leeg?
pi_58461812
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 21:57 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Dit vind ik echt onbegrijpelijk. Kots je je dan niet helemaal leeg?
Nee niet echt. Hoewel er misschien wel wat nuances te plaatsen zijn. Ik kan me voorstellen dat als je net gegeten hebt en je gaat spinnen dat het dan niet echt lekker gaat.

Echter begon ik met 2 andere vrienden eerst met krachttraining en daarna pas cardio. Voordat we aan de cardio begonnen waren we dus al weer iets verder. Sowieso begonnen we dus pas 15-20 minuten na het eten in de sportschool ivm reistijd.
pi_58461972
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 22:26 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Nee niet echt. Hoewel er misschien wel wat nuances te plaatsen zijn. Ik kan me voorstellen dat als je net gegeten hebt en je gaat spinnen dat het dan niet echt lekker gaat.

Echter begon ik met 2 andere vrienden eerst met krachttraining en daarna pas cardio. Voordat we aan de cardio begonnen waren we dus al weer iets verder. Sowieso begonnen we dus pas 15-20 minuten na het eten in de sportschool ivm reistijd.
Als ik dat doe kunnen we een mooi filmpje aan youtube toevoegen.
Zelfs voor iets als bodypump kon ik echt niet eten. Mijn ontbijt voor ik naar de sportschool ging was letterlijk drie lepels All Bran met een minimale hoeveelheid rijstemelk, meer kon ik niet binnenhouden. 's Avonds na een avondmaaltijd hoef ik de eerste twee uur echt niets te doen. Verder word ik ook heel snel niet lekker als ik niks eet, dus dat is ook geen optie. Ik nam ook altijd een flesje verdund appelsap mee en een mueslireep of zo, voor als ik licht in m'n hoofd werd halverwege (want dat gebeurde op dat ontbijt nog weleens).

Het gedoe met eten vind ik eigenlijk het lastigste, dat houdt me nog het meeste tegen om te gaan sporten. Gisteren ook, lekker weer en ik had best willen gaan hardlopen met m'n vriend (nou ja, strompelen, want het zou m'n tweede keer pas zijn haha), maar dan zit je weer met dat eten.
pi_58463029
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 22:26 schreef xFriendx het volgende:
Ik kan me voorstellen dat als je net gegeten hebt en je gaat spinnen dat het dan niet echt lekker gaat.
Gaat hier prima
Hardlopen na het eten gaat wat minder lekker, al blijkt het ook wel een kwestie te zijn geweest van mezelf aanpraten dat dat onmogelijk gaat. Toen de hardlooptraining op 8 uur kwam te staan en ik soms wat laat was met koken, bleek dat het nog best okee ging.
pi_58467154
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 18:14 schreef Miss_S het volgende:

Bij mij in de buurt is stijldansen de laatste tijd superpopulair onder de jongeren. Ik ken meerdere paren die al wedstrijden zijn gaan dansen enzo .
Naast fitness en hardlopen zijn er hier in ieder geval ook nog genoeg jongeren die wel op een teamsport zitten, ook nog na hun 16e. Vooral voetbal, maar ook korfbal en tennis wordt nog gewoon jaren gedaan.
pi_58467173
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 22:38 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Als ik dat doe kunnen we een mooi filmpje aan youtube toevoegen.
Zelfs voor iets als bodypump kon ik echt niet eten. Mijn ontbijt voor ik naar de sportschool ging was letterlijk drie lepels All Bran met een minimale hoeveelheid rijstemelk, meer kon ik niet binnenhouden. 's Avonds na een avondmaaltijd hoef ik de eerste twee uur echt niets te doen. Verder word ik ook heel snel niet lekker als ik niks eet, dus dat is ook geen optie. Ik nam ook altijd een flesje verdund appelsap mee en een mueslireep of zo, voor als ik licht in m'n hoofd werd halverwege (want dat gebeurde op dat ontbijt nog weleens).

Het gedoe met eten vind ik eigenlijk het lastigste, dat houdt me nog het meeste tegen om te gaan sporten. Gisteren ook, lekker weer en ik had best willen gaan hardlopen met m'n vriend (nou ja, strompelen, want het zou m'n tweede keer pas zijn haha), maar dan zit je weer met dat eten.
Gewoon eten na het sporten, bij mij is dat ook vaak pas om 9 uur.
pi_58470361
Ja, hier ook. Ik word niet enorm misselijk als ik van tevoren eet, maar erna eten is fijner. Gewoon na het werk een paar boterhammen erin, sporten, douchen, en dan pas gaan koken. Dan is het soms wel 9 uur, maar boeien.
  zondag 4 mei 2008 @ 13:35:20 #70
164106 Bullebak
Omdat bier.
pi_58470517
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 10:53 schreef zwaaibaai het volgende:

[..]

In wat voor schijnwereld leef jij?
Geef mij maar Amsterdam
pi_58476857
Iemand die zegt dat hij of zij geen tijd heeft voor sporten wil gewoon niet sporten. Er zullen vast wel dagen zijn waarop het gewoon niet uitkomt, maar als je echt wilt sporten dan vind je wel enkele gaten in de week.
De meeste zijn dagelijks wel 3 uur achter de tv of pc te vinden, die maken mij echt niet wijs dat ze geen tijd hebben. Heb je geen twee uren achter elkaar vrij, maak die dan vrij. Je moet gewoon prioriteiten stellen.

Maarja dat is al eerder gezegd denk ik:D
pi_58478049
Ja precies..de mensen die hier roepen 'geen tijd' te hebben om te sporten, kunnen schijnbaar wel tijd vrij maken voor fok!en

Ook ik zie veeeeeeeeeel dikke mensen rondlopen. Toevallig, met koninginnedag, lekker een terrasje pikken en echt ik verbaasde me erover hoeveel dikkerds (en opvallend veel jongeren) er rondlopen!
Ik mag dan bevooroordeeld zijn, maar naar mijn idee wordt/is de jeugd gewoon LUI en eten ze te veel en te ongezonde dingen. Je krijgt echt niet zomaar een vetpens hoor
pi_58494577
quote:
Op zondag 4 mei 2008 09:31 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Bij mij in de buurt is stijldansen de laatste tijd superpopulair onder de jongeren. Ik ken meerdere paren die al wedstrijden zijn gaan dansen enzo .
Naast fitness en hardlopen zijn er hier in ieder geval ook nog genoeg jongeren die wel op een teamsport zitten, ook nog na hun 16e. Vooral voetbal, maar ook korfbal en tennis wordt nog gewoon jaren gedaan.
Met dansen bedoelde ik streetdance/hiphop, dat is vooral voor onder de 18 wat ik zie
Stijldansen ga ik ook ooit nog eens doen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')