haha komop jullie weten toch ook wel dat het een nep sad attempt was om cool te zijn..? xDquote:
Als je gewoon elke dag minimaal een uur (intensief) beweegt, is sporten ook niet echt nodig.quote:Op dinsdag 29 april 2008 14:58 schreef Chrrris het volgende:
[..]
Heb je wel sport nodig als je blijkbaar zo druk bent.
Dan vraag ik me toch af wat diegene allemaal dan doet.. Het kan heel vermoeiend zijn!
Ken ook wel mensen die niet sporten maar druk zijn, fietsen van hier naar daar en activiteiten doen die gewoon fysiek veel vergen.
Ik zie veel studenten in het plantsoen joggen/hardlopen. Ze hebben mij nog nooit erom uitgelachen. Mijn omgeving vind het eerder positief. Dus om even je reply wat te nuanceren.quote:Op woensdag 30 april 2008 17:10 schreef Breaker.Faker het volgende:
Ik ben met je eens steeds meer jongeren gaan steeds minder sporten. Ze vinden het leuk om op een plekje te blijven hangen. Bij de supermarkt en dan veel vette dingen eten.
Ik doe 3x per week aan hard lopen bij een atletiek vereniging en daar hebben we ook een fitness club. Daar zie ik weinig jongeren sporten.
Bij het hardlopen ben ik de jongste en ik ben zelf 22 jaar geef wel wat aan.
En als je jongeren ziet staan word je soms uitgelachen die vinden het gek dat mensen hardlopen.
En als je ze vraagt waarom sport je niet zeggen ze altijd geen tijd.
Als je één tv kijkt dan kan je makkelijk ook een uur sporten.
De mens word gewoon te lui.
je bent cool , of je bent het niet, sorry man.quote:Op woensdag 30 april 2008 10:15 schreef mercurial3 het volgende:
[..]
haha komop jullie weten toch ook wel dat het een nep sad attempt was om cool te zijn..? xD
Loop zelfs een een willekeurige sportschool binnenquote:Op dinsdag 29 april 2008 15:15 schreef zwaaibaai het volgende:
Oh zeker! Maar niet zo veel..
Op zich heb je een punt, maar het kan best lastig zijn om te sporten. Ik heb het een tijdje ook erg druk gehad en hoewel ik wel tijd had om even tv te kijken, ging sporten echt haast niet omdat ik dan gewoon met eten zat. Bijv. een dag dat ik van 7 tot 17 werkte en om 20 uur vergadering had bij een vereniging (ook voor werk), en je moet dan tussendoor eten, dan red je het gewoon niet om te gaan sporten. Voor het werk sporten wordt dan ook lastig en erna ook (ik ga niet om tien uur 's avonds in m'n eentje buiten lopen in ieder geval). De rest van de week was ik dan bijvoorbeeld of 's ochtends of 's avonds vrij, maar de eerste les van de sportschool was om 9 uur en dan redde ik het met een uur sporten, douchen en reistijd niet om om 12 uur op m'n werk te zijn. Als ik tot 17 of 18 uur werk, dan ben ik moe en heb ik honger. Dan ben ik echt te slap om te sporten, maar als ik gegeten heb hoef ik echt de eerste twee uur niet te bewegen, want dan komt het er weer uit. Uiteindelijk ben ik toen ook gestopt met sporten, want ik wilde wel gaan, maar ik was te vaak niet in de gelegenheid of te moe om te gaan. Sporten met tv kijken vergelijken vind ik dus niet echt opgaan. Tv kijken kun je ook tijdens het eten, sporten met een bord aardappels op schoot wordt lastig.quote:Op dinsdag 29 april 2008 14:47 schreef BertV het volgende:
...geen tijd om te sporten? Dat heb ik nooit begrepen. Als je tijd hebt om per dag 'n uurtje TV te kijken kun je ook sporten. Kwestie van prioriteiten.
Je formuleert het een beetje flauw, maar dat laatste is wel waar. Tenminste, niet die laatste zin, maar wel dat ze niet (alleen) dik zijn omdat ze nooit bewegen. Als je nooit beweegt hoef je ook niet dik te zijn, maar als je daarnaast ook nog eens heel ongezond eet en ook weinig beweegt in je dagelijks leven (wasmachine, droger, vaatwasser, evt een huishoudster, altijd de lift, overal met de auto heen), dan gaat het natuurlijk hard. Maar goed, zelfs in dat laatste zit een kern van waarheid. In principe wil het menselijk lichaam natuurlijk voldoende voedsel hebben voor de toekomst en ook nog 'energiezuinig' zijn. Dat gecombineerd met de huidige maatschappij waarin alles vrijwel moeiteloos kan, is het probleem.quote:Op woensdag 30 april 2008 02:45 schreef Karammel het volgende:
Ik betwijfel of het met de tijd te maken heeft waar we nu in leven.
Met leeftijd heeft het in ieder geval wel te maken. Op de middelbare school doen heel veel jongeren aan sport, maar wanneer ze daarna gaan studeren of werken houden veel jongeren op met sporten. Andere stad, ander ritme, sport schiet daar vaak bij in. Met voetbal zie je dat veel teams in de A opgeheven worden omdat heel veel spelers iets anders gaan doen. Mijn vorige voetbalteam bestond uit 22 man. Nu, twee jaar later, doen nog maar 5 van de 22 aan voetbal, en allemaal bij een andere club. Toch typisch.
Fitness is iets waar veel mensen wel naar overstappen. Het is makkelijk, je bent niet verbonden aan vaste tijdstippen en er is geen team dat op je rekend. Kortom, fitness heeft het allemaal.
Mijn huidige voetbalteam heeft ook weer te maken met veel afmeldingen door studies met de daaraan verbonden verhuizingen. Gelukkig zijn de vrienden die in het team willen meer aanwezig dan de mensen die zich afmelden.
En nu ik er zo over nadenk... In mijn klas zijn er maar een paar mensen die aan sport doen. Geen idee hoe de rest het doet, maar dik zijn ze absoluut niet.
En laten we eerlijk zijn. De dikke mensen die tegenwoordig zoveel in de stad rondlopen... die mensen zijn niet dik doordat ze nooit bewegen. 'Ze zijn het slachtoffer van sterke genen met een grote drang naar voedsel'.
'Vroeger' had ik in de klas kinderen die 26 km moesten fietsen om op school te komen. Goed, ze kochten allemaal direct een brommer als ze 16 waren, maar voor die tijd fietsten ze gewoon elke dag heen en terug. Dan een uur heen, en een uur terug. Die waren niet dikquote:Op woensdag 30 april 2008 14:33 schreef Morrigan het volgende:
Als je gewoon elke dag minimaal een uur (intensief) beweegt, is sporten ook niet echt nodig.
quote:Op donderdag 1 mei 2008 18:29 schreef Rutgerr het volgende:
Wat is er nou weer mis met een plofkop?
Je kunt ook proberen prioriteiten te stellen in het leven. Als je elke dag al van half 8 tot 5 aan het werk bent en ook nog een keertje op zaterdag...... Lijkt me nogal een slechte balans tussen werk en vrije tijd. Maar dat elke avond je vrienden hallo zeggen een uurtje of 4 moet kosten.... Dan kun je toch wel minstens een avond wat korter hallo zeggen en je sportschoenen aantrekken? Niemand dwingt je trouwens om 46 uur in de week te werken.quote:Op donderdag 1 mei 2008 11:34 schreef Renesite het volgende:
7:30 tot 17 aan het werk, om 18 eten, om 18:30 ff douchen, hopla 19:00, ff hoi zeggen tegen vriendenen halloooo bed tijd.
Zaterdags aan het werk van 9 tot 16,
Als je 46 uur in de week werkt en je wílt ook wat vrije tijd dan is dat sporten toch echt moeilijk in te plannen! Je wilt je hele leven toch niet rush rush rush door het leven? Daarbij: Telt 20 keer 3 trappen op en neer + 2 keer 30min fietsen ook mee?
40 uur stage en 6 uur werken om toch fatsoenlijk geld binnen te krijgen?quote:Op donderdag 1 mei 2008 19:32 schreef Samson het volgende:
[..]
Je kunt ook proberen prioriteiten te stellen in het leven. Als je elke dag al van half 8 tot 5 aan het werk bent en ook nog een keertje op zaterdag...... Lijkt me nogal een slechte balans tussen werk en vrije tijd. Maar dat elke avond je vrienden hallo zeggen een uurtje of 4 moet kosten.... Dan kun je toch wel minstens een avond wat korter hallo zeggen en je sportschoenen aantrekken? Niemand dwingt je trouwens om 46 uur in de week te werken.
Sporten valt dan wel niet te combineren met een bord aardappels eten, maar sporten en 'hallo' zeggen tegen je vriend nou weer wel -> samen sportenquote:Op donderdag 1 mei 2008 19:32 schreef Samson het volgende:
[..]
Maar dat elke avond je vrienden hallo zeggen een uurtje of 4 moet kosten.... Dan kun je toch wel minstens een avond wat korter hallo zeggen en je sportschoenen aantrekken?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |