abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58373997
Weet niet goed waar dit te plaatsen, maar zal wel de juiste locatie zijn.

Ik had dit weekend wat last van een raar gevoel in m'n hartstreek. af en toe een hardere beat, niet onregelmatig, toch niet naar mijn gevoel. Dus ik maak afspraak met dokter. Dokter luistert naar m'n hart, neemt bloed. Haar conclusie, wss te weinig lichaamsbeweging en vermoeidheid, maar ze kon ook een klein beetje ruis horen op m'n hartslag wat evt. kan wijzen op minder goed functionerende hartklep.
Huisarts heeft me dus doorverwezen naar cardioloog voor een fietstest en echocardiografie.

Was eigenlijk redelijk gerustgesteld toen ik bij dokter wegging. Maar begon 's avonds weer te denken, oa aan een kennis van me die op z'n 43ste is overleden aan hartproblemen.

Indien er nu toch iets is aan m'n hart en ik zou op zo'n leeftijd sterven zou ik nu op m'n 22ste al over de helft van m'n leven zitten, een gedachte die niet echt bemoedigend is. En ik ben zowiezo niet een van de sterkste op psychisch en emotioneel vlak.

Op dit ogenblik weet ik gewoon niet wat er gaat gebeuren, wss over een week naar cardioloog, dan hoop ik meer te weten, maar die onzekerheid knaagt wel aan me op dit ogenblik.
pi_58374150
Niet aanstellen, gewoon doen wat er gedaan moet worden. Veel extra's kan je niet doen.
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
  dinsdag 29 april 2008 @ 08:21:29 #3
262 Re
Kiss & Swallow
pi_58374214
--->P&P maar

en op je 22ste al te weinig lichaamsbeweging?...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_58374239
Heb je last van stress? Dat heb ik op een gegeven moment zo erg gehad dat ik dus alles had wat leek op hartproblemen.
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_58374258
jah, wat die lichaamsbeweging betreft, ik doe helemaal niets van sport en zit grootste deel van de dag achter m'n bureau, of in de les. Ik woon op 50km van school dus al mijn verplaatsingen zijn met de auto, en als je een auto hebt gebruik je die heel snel.

Moet bekennen dat ik nooit uithoudingsvermogen heb gehad, heb tot m'n 11-12 wel gevoetbald/gezwommen, maar was daar nooit echt goed in. Rugklachten op m'n 17, wordt ik niet gemotiveerd van, anderen mss wel, maar ik niet.

Stress viel dit weekend heel erg goed mee, die lag het vorige weekend veel hoger. Maar bij stress krijg ik andere symptomen, is net omdat het anders was dat ik toch terug naar dokter ben geweest.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 29 april 2008 @ 08:27:55 #6
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_58374267
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 08:14 schreef Mute_Me het volgende:
Niet aanstellen, gewoon doen wat er gedaan moet worden. Veel extra's kan je niet doen.
Dit dus.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_58374298
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 08:26 schreef Archont het volgende:

Stress viel dit weekend heel erg goed mee, die lag het vorige weekend veel hoger. Maar bij stress krijg ik andere symptomen, is net omdat het anders was dat ik toch terug naar dokter ben geweest.
Het gaat niet om stressmomenten, het gaat om een continu aanwezige stress. Heb je daar last van? Iets waar je mee zit, iets wat je structureel niet lekker zit?

En toch inderdaad de lichaamsbeweging, het voedingspatroon, het zijn al die factoren samen, maar stress kan leiden tot een depressie die de wil aardig in de weg kan zitten.
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_58374665
Ga sporten luie mofo!

Oke, OT: Die kennis van jou heeft misschien de signalen die jij wel hebt opgepikt genegeerd, waardoor het dus zover kwam dat hij een hartaanval kreeg. Jij bent er opt tijd bij en je hebt nu alle tijd er wat aan te doen!
pi_58375142
Beter voor jezelf gaan zorgen.
Ga sporten bij een goeie sportschool waar je begeleiding krijgt en probeer samen met een vriend/vriendin af te spreken om op een vaste dag te gaan sporten zodat je een stok achter de deur hebt.
Verder vaker de fiets pakken, als je niet te ver hoeft, het weer redelijk is (droog) en je geen zware spullen hoeft te slepen. Succes
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_58375399
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 07:57 schreef Archont het volgende:
Maar begon 's avonds weer te denken, oa aan een kennis van me die op z'n 43ste is overleden aan hartproblemen.

Indien er nu toch iets is aan m'n hart en ik zou op zo'n leeftijd sterven zou ik nu op m'n 22ste al over de helft van m'n leven zitten
Als je zou sterven op je 23e, dan ben je bijna aan het eind.
Als, ja als...
Als de wereld morgen vergaat, heb je ook geen problemen meer.
Niet zo zeiken en gewoon ff laten checken, that's it.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_58375522
Kijk maar uit met oversteken morgen, wie weet is mijn post wel de laatste die je leest... Het kan allemaal.

Ik zou me niet echt zorgen maken, ik had ongeveer het zelfde en heb even een fietstest gedaan en een echo laten maken. De cardioloog lachte me bijna uit dat ik zo`n slechte conditie had, maar verder was alles ok. De kans dat er op je 22e echt iets aan je hart hebt wat nu nog niet ontdekt is is heel erg klein. No worries dus.

[ Bericht 0% gewijzigd door Artbij op 29-04-2008 10:13:22 ]
I spent a lot of my money on booze, birds and fast cars, the rest I just squandered.
pi_58375617
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 09:55 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Als je zou sterven op je 23e, dan ben je bijna aan het eind.
Als, ja als...
Als de wereld morgen vergaat, heb je ook geen problemen meer.
Niet zo zeiken en gewoon ff laten checken, that's it.
Ben het met Spijkerbroek eens; iedere dag kan je laatste zijn. Voor het zelfde geld is dat pas over 70 jaar!!!
Je weet nog helemaal niet of er wel wat met je aan de hand is en zelfs als er iets niet goed zou zijn dan kan je misschien met die klachten ook nog wel 90 worden...

Ik zou zeggen: niet zoveel piekeren en geniet van je leven!!!
pi_58375744
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 08:21 schreef Re het volgende:
en op je 22ste al te weinig lichaamsbeweging?...
Dat dus. Daar snap ik serieus niks van.
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_58375917
Even als vergelijking, ik ben 33 jaar gelden geboren met een hartafwijking, en kon er pas op mijn 3e aan geopereerd worden, en ben zo rond mijn 13e gezond verklaard door de artsen van het AZG, maar wel met een blijvende lichte hartruis. Ik heb af en toe ook dat de boel wat harder gaat kloppen, maar voel me prima, en dat is wat het belangrijkste is. Die cardioloog kan je echt niet tot op de dag nauwkeurig vertellen wanneer je hart het mogelijk zou kunnen begeven, dus staar je daar niet blind op. Ze werken niet voor niks met percentages ed, ieder mens is verschillend. Als je maar ver genoeg zoekt vindt je altijd wel iets wat niet goed/gezond is aan je lichaam, niemand is perfect..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_58376035
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 07:57 schreef Archont het volgende:
Weet niet goed waar dit te plaatsen, maar zal wel de juiste locatie zijn.

Ik had dit weekend wat last van een raar gevoel in m'n hartstreek. af en toe een hardere beat, niet onregelmatig, toch niet naar mijn gevoel. Dus ik maak afspraak met dokter. Dokter luistert naar m'n hart, neemt bloed. Haar conclusie, wss te weinig lichaamsbeweging en vermoeidheid, maar ze kon ook een klein beetje ruis horen op m'n hartslag wat evt. kan wijzen op minder goed functionerende hartklep.
Huisarts heeft me dus doorverwezen naar cardioloog voor een fietstest en echocardiografie.

Was eigenlijk redelijk gerustgesteld toen ik bij dokter wegging. Maar begon 's avonds weer te denken, oa aan een kennis van me die op z'n 43ste is overleden aan hartproblemen.

Indien er nu toch iets is aan m'n hart en ik zou op zo'n leeftijd sterven zou ik nu op m'n 22ste al over de helft van m'n leven zitten, een gedachte die niet echt bemoedigend is. En ik ben zowiezo niet een van de sterkste op psychisch en emotioneel vlak.

Op dit ogenblik weet ik gewoon niet wat er gaat gebeuren, wss over een week naar cardioloog, dan hoop ik meer te weten, maar die onzekerheid knaagt wel aan me op dit ogenblik.
Ieder van ons kan morgen tegen een bus lopen, en jij gaat depressief zitten worden van het feit dat je hart er over 21 jaar misschien mee op zou kunnen houden? Lekker slim om op dat soort gedachten te gaan varen, het feit dat je doodgaat is de enige zekerheid die je hebt in het leven.

Ik ben zelf nu al meer dan tien jaar ouder dan mijn moeder ooit is geworden. En nog vijf jaar dan ben ik 43. Aangezien de enige vorm van stervenszekerheid pas komt op het moment dat je doodgaat, snap ik er geen kont van dat je depressief wordt bij de gedachte dat je niet weet wanneer je dood gaat.

Overigens had ik rond mijn 22ste ook een conditie van 0,0.
Toen ik weer eens hijgde als een molenpaard na dertig meter rennen voor de tram besloot ik dat het tijd was om weer enige lichaamsbeweging op te pakken. En zie, blijkt de geest daar potverjume toch zelfs nog meer baat bij te hebben dan het lichaam, sla je mooi twee vliegen in een klap. Als je geest dus last heeft van stervensangst, stop dan met zeiken, en met cola en chips, en maak een tempel van je lichaam.

En een wilde gok: drink wat minder koffie (en/of cola), serieus!
twee violen en een trommel en een fluit
pi_58382613
Wat een gave dat sommigen hebben om iemand op te monteren, je zou er nog slechter van worden.

Ben vandaag met een vriendin van me gaan kletsen en zij heeft me toch wat meer op m'n gemak kunnen stellen.

En mss mag er hier wel een slotje op, als je zo de reacties van de mensen bekijkt. Ik begin me een aansteller te voelen, hetgeen zeker m'n bedoeling niet is, en wat ik zeker niet ben. Als ik aandacht nodig had had ik hier wel al veel vroeger eens iets gepost

[ Bericht 0% gewijzigd door Archont op 29-04-2008 16:37:13 ]
  dinsdag 29 april 2008 @ 16:21:08 #17
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_58382770
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 16:12 schreef Archont het volgende:
Wat een gave dat sommigen hebben om iemand op te monteren, je zou er nog slechter van worden.

Ben vandaag met een vriending van me gaan kletsen en zij heeft me toch wat meer op m'n gemak kunnen stellen.

En mss mag er hier wel een slotje op, als je zo de reacties van de mensen bekijkt. Ik begin me een aansteller te voelen, hetgeen zeker m'n bedoeling niet is, en wat ik zeker niet ben. Als ik aandacht nodig had had ik hier wel al veel vroeger eens iets gepost
Jonguh... je eerste bezorgdheid is best te begrijpen maar dit is dan wel een huilie reactie.

On topic:
als ze nu een hartafwijking vinden en dat monitoren dan is het helemaal niet nodig dat je eerder dan normaal zou overlijden. Je bent er vroeg genoeg bij om evt. problemen voor te zijn.
Er zijn allerhande operaties en apparaatjes om je hart prima te laten functioneren. En over 20 jaar zal dat alleen nog maar geavanceerder zijn.
Dus, niet leuk, maar geen reden om je nu al op een naderende dood voor te bereiden.
pi_58383131
Je hebt gelijk Vandaag... en ik ben me ook helemaal niet op een naderende dood aan het voorbereiden, dat heeft geen zin. En idd alles zal afwachten zijn wat onderzoek uitwijst, naar alle waarschijnlijkheid is het idd helemaal niets, neemt niet weg dat ik toch gisterenavond dat toch even moeilijk vond, maar zoals ik al zei, ben al stuk meer op m'n gemak gesteld. Ik heb meestal niet de gewoonte om met wie dan ook over zulke dingen te spreken, en als ik dat niet doe hoopt dat gewoon wat te veel op en begin ik teveel te doemdenken.
pi_58395715
quote:

..
Maak dan van je topictitel niet zo''n veel te dramatische vraag waar niemand een zinnig antwoord op kan geven.
twee violen en een trommel en een fluit
pi_58397391
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 10:19 schreef zwaaibaai het volgende:

[..]

Dat dus. Daar snap ik serieus niks van.
Ik ben 17, beweeg ook voor geen reet. Stad, werk, school en supermarkt zijn allemaal binnen tien minuten afstand, en verder voer ik ook geen hol uit. Geen gymlessen volgen, sportschool ook niet... en gewoon minder eten om niet dik te worden
"Een acteur is iemand die glazig voor zich uit kijkt wanneer het gesprek niet meer over hem gaat."
pi_58397950
quote:
Op woensdag 30 april 2008 11:10 schreef Roquefort het volgende:

[..]

Maak dan van je topictitel niet zo''n veel te dramatische vraag waar niemand een zinnig antwoord op kan geven.
Ik ben dan ook heel slecht in het bedenken van topic titels

Moet wel zeggen dat ik toch minstens 4 uur per week op redelijk niveau musiceer, en dat kan je gerust vergelijken met sporten hoor.

Mag volgende week dinsdag gaan fietsen bij cardioloog, als er echt iets is zal ik het dan weten. Geen zin om me nu te ongerust te maken.
pi_58398733
Edit: doe maar niet.

[ Bericht 82% gewijzigd door Emel op 30-04-2008 15:41:01 ]
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
pi_58398785
quote:

En mss mag er hier wel een slotje op, als je zo de reacties van de mensen bekijkt. Ik begin me een aansteller te voelen, hetgeen zeker m'n bedoeling niet is, en wat ik zeker niet ben.
Dat ben je wel lambal. Je bent 22 en gedraagt je als een levenloze ouwe lul. Begin vandaag nog met bewegen. Bijvoorbeeld door de auto op een paar km afstand van je werk te parkeren en die afstand dagelijks te lopen. Het is een begin. Dat zou je kunnen doen. Maar uiteindelijk doe je het niet en vreet je jezelf liever vol met bigmacs elke dag Stop met jezelf in een slachtofferrol zetten en begin vandaag nog!
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_58399582
ja, want ik eet natuurlijk elke dag bigmacs en drink minstens drie liter cola.

Weet je, moest ik dat doen dan zou ik me geen zorgen maken over de problemen waar ik nu mee geconfronteerd wordt. Maar als mensen er standaard van uitgaan dat iemand die weinig tot niets beweegt een asociale persoon is die ganse dagen achter zijn computer zit en ganse dagen fatfood en cola/redbull te consumeren zegt dat meer over de mensen dan het probleem waar ik mee geconfronteerd word.
  woensdag 30 april 2008 @ 17:01:32 #25
106355 Topmaat
Ja toch? Niet dan?
pi_58400203
44 jaar, mooie leeftijd toch?
Zo niet, dan toch...
pi_58400565
Toch maar even reageren hier

Zelf ben ik 20 en heb ik ook een lekkende hartklep (mitralisklep) en last van hartfalen.

Wat ik van de lekkende hartklep weet is dat je er behoorlijk oud mee kunt worden zonder dat er iets aan hoeft te gebeuren. Wel zei de cardioloog dat de klep in de loop der jaren waarschijnlijk steeds meer zal gaan hangen.
Mocht het echt heel erg worden kun je er altijd voor kiezen om een operatie te ondergaan, dit is iets wat ze in grote ziekenhuizen dagenlijks doen, dus niets om je zorgen over te maken ^__^!
pi_58487900
Resultaat bloedonderzoek is binnengekomen en heeft niets aangewezen, morgen gaan fietsen en als er werkelijk iets scheelt zal il het dan wel weten hé.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')