Dikke pixelsquote:Op maandag 28 april 2008 22:14 schreef Stofje het volgende:
Het is idd een 100*100 plaatje die ik vergroot heb tot 200*200, maar het is nu toch gewoon even groot als de anderen? What's the problem, mister?
Vind het juist vet bedacht, het nummer heet toch niet voor niets 'Silence'?quote:Op maandag 28 april 2008 20:26 schreef SlaadjeBla het volgende:
Uit de review van hierboven:
[..]
Nou, inderdaad zeg. Toen Third nog niet uit was, dacht ik dat ik te maken had met een slechte rip. Echt zonde.
DIe live DVD is toch wel anders.quote:Roseland NYC Live, uitgebracht in 1998....
Portishead klinkt donker, sfeervol, filmisch. Een ander pluspunt van dit album is ook dat het publiek stil blijft tot een nummer is afgelopen, en dat er niet zoals bij mTV Unplugged overal doorheen wordt gegild.
Vast goed bedacht, maar ik vind het niks. Het komt op mij over alsof ze een creatief einde zochten zonder er moeite in te steken, of "Kijk mij een creatief, gedurfd einde maken. Doordat het nergens op slaat vinden mensen het vast briljant." Luiheid of doorgeschoten VPRO mentaliteit dus.quote:Op dinsdag 29 april 2008 09:24 schreef AboruAsli het volgende:
[..]
Vind het juist vet bedacht, het nummer heet toch niet voor niets 'Silence'?
Inmiddels binnen en geluisterd. Best goed zo op het eerste gehoor. Maar wat mij betreft haalt ie het zeker niet bij de voorgaande albums.quote:Op dinsdag 29 april 2008 18:29 schreef krioro het volgende:
Binnenkort ook maar eens het album gaan halen. Nog niet geluisterd.
Jaquote:Op dinsdag 29 april 2008 10:02 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
DIe live DVD is toch wel anders.
Publiek staat godverdomme op de beat te klappen tijdens Roads.![]()
Goede OP verder
en de andere 2 op gedeelde eerste plaats?quote:Op donderdag 1 mei 2008 12:35 schreef Idioteque het volgende:
Ik heb het album nu ongeveer 50 keer geluisterd ofzo, ik vind hem echt heel goed. Van de drie uitgebrachte albums komt deze voor mij minstens op plek 2!
Het mooie van deze plaat is dat ie maar blijft groeien.quote:Op donderdag 1 mei 2008 12:35 schreef Idioteque het volgende:
Ik heb het album nu ongeveer 50 keer geluisterd ofzo, ik vind hem echt heel goed. Van de drie uitgebrachte albums komt deze voor mij minstens op plek 2!
Zeg, wie heeft dat bepaald?quote:Op maandag 28 april 2008 21:42 schreef Stofje het volgende:
In 1997 verscheen het tweede album van Portishead, dat gewoon Portishead heet. Voor dit album namen Geoff Barrow en Adrian Utley stukjes muziek op, die ze later sampleden en gebruikten in de nummers. Portishead klinkt nog donkerder dan op Dummy. Luister maar eens naar Seven Months. Beste nummers: All Mine, Seven Months en Cowboys.
Machine Gun is ook het enige nummer op het album dat ( - evenals MIA - ) 'Straight in your face' is.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 21:33 schreef Erotica_ het volgende:
Machine Gun is geniaal.
Voor de rest.. misschien moet ik er eens echt voor gaan zitten.
portishead heeft nooit achtergrondmuziek willen maken, dus dat klopt welquote:Op zaterdag 10 mei 2008 15:59 schreef soylent het volgende:
Ik vond het nieuwe album even moeilijk, vooral de begeleiding, maar je moet het echt de ruimte geven op een of andere manier.. Als achtergrondmuziek word je er gek van, je moet echt ff ervoor gaan zitten. Heb al wel een paar lekkere zwelgmomentjes mogen beleven
Sorry, sorry, die OP is van de vorige OP, ik heb het gewoon gec/pt, het is ook niet echt mijn mening. Matige OP dus, ik geef het toequote:Op vrijdag 9 mei 2008 20:07 schreef timbob het volgende:
[..]
Zeg, wie heeft dat bepaald?
ik vind dat altijd een beetje schoppen, zulke opmerkingen. Het zijn niet echt mijn favorieten van het album bijvoorbeeld.
En dan krijg je weer van die ellelange discussies... waarom staat Over er niet tussen bijvoorbeeld, of humming, of only you... etc
het is geen slechte OP hoor. Alleen dat stukje vond ik een beetje raar. het staat er zo zwart op wit wat de beste nummer staan.quote:Op zondag 11 mei 2008 11:10 schreef Stofje het volgende:
[..]
Sorry, sorry, die OP is van de vorige OP, ik heb het gewoon gec/pt, het is ook niet echt mijn mening. Matige OP dus, ik geef het toe.
waren ze niet aan het meeklappen bij roads? of is dat op de dvd.quote:Een ander pluspunt van dit album is ook dat het publiek stil blijft tot een nummer is afgelopen, en dat er niet zoals bij mTV Unplugged overal doorheen wordt gegild.
Ik.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 20:07 schreef timbob het volgende:
Zeg, wie heeft dat bepaald?
Klinkt ook echt als een Radiohead nummer zo!quote:Op woensdag 11 juni 2008 21:22 schreef Stofje het volgende:
Radiohead speelt The Rip: http://www.radiohead.co.uk/deadairspace/ . Tof.
Neequote:Op donderdag 12 juni 2008 10:02 schreef AboruAsli het volgende:
[..]
Klinkt ook echt als een Radiohead nummer zo!
Maar duurt dus wel een jaartje of driequote:"We are thinking a new album," Utley said "
quote:Opbrengst Portishead nummer is voor Amnesty
Uitgegeven: 10 december 2009 07:12
Laatst gewijzigd: 10 december 2009 07:12
BRISTOL - De Britse band Portishead schenkt de opbrengsten van hun nieuwste single 'Chasing the Tear' aan Amnesty International. Dat meldt de band op haar website.
© NU.nl/Anneke Ruys
Donderdag is wereldwijd de 'Dag van de Mensenrechten'. De band draagt met de speciale actie zijn steentje bij aan de viering van de dag.
Vanaf donderdag kunnen fans tegen betaling het nummer van de site van de band downloaden.
Portishead werkt momenteel in de studio aan hun vierde album dat ze eind 2010 hoopt te presenteren.
Zeiden ze dat in 1999 ook al niet over eind 2000? Dat werd dus bijna het eind van het decenniumquote:Op donderdag 10 december 2009 16:53 schreef Stofje het volgende:
Portishead werkt momenteel in de studio aan hun vierde album dat ze eind 2010 hoopt te presenteren.
Tof. Maar I'll Be Your Mirror 23 en 24 juli in Londen is ook verleidelijk, met naast Portishead o.a. Beach House, DOOM, The Books, Company Flow, zomg.quote:Op donderdag 14 april 2011 10:32 schreef F_JD het volgende:
Woensdag 15 juni staat Portishead in Vredenburg Leidsche Rijn!
Daar gaan we bij zijn. Bron: http://kickingthehabit.nl(...)-utrechts-vredenburg
Op marktplaats kun je ze al vanaf 57,50 kopenquote:Op zaterdag 16 april 2011 11:22 schreef Gillingham het volgende:
Ik ga zo drie kaartjes bestellen.
Geen kaarten meer beschikbaar...![]()
Geweldig nieuws...quote:Op zaterdag 16 april 2011 11:29 schreef ranja het volgende:
[..]
Op marktplaats kun je ze al vanaf 57,50 kopen
Het is al uitverokcht hoor. Ik heb geen kaarten en daar baal ik stevig vanquote:Op vrijdag 22 april 2011 14:10 schreef Conflict het volgende:
Kut dan ben ik op vakantie
Iemand twee kaartjes ruilen tegen twee weken Spanje?
Ditquote:Op vrijdag 22 april 2011 18:44 schreef Stofje het volgende:
[..]
Het is al uitverokcht hoor. Ik heb geen kaarten en daar baal ik stevig van.
Daarom vraag ik ook of iemand zou willen ruilen, maar dat was een grapje.quote:Op vrijdag 22 april 2011 18:44 schreef Stofje het volgende:
[..]
Het is al uitverokcht hoor. Ik heb geen kaarten en daar baal ik stevig van.
Oh, ik dacht dat je twee kaarten wilde verkopen aan me. Kick zo'n topic verdomme dan niet man.quote:Op woensdag 15 juni 2011 11:09 schreef F_JD het volgende:
Even iedereen eraan herinneren dat vandaag de dag is!Wel leuk, zo'n eerste optreden van een tour ( en ook nog het eerste in meer dan twee jaar) en je totaal geen idee hebt wat je te wachten staat. Excited!
Het is toch ook het enige 'normale' optreden (dus geen festival) dat ze doen?quote:Op woensdag 15 juni 2011 11:09 schreef F_JD het volgende:
Even iedereen eraan herinneren dat vandaag de dag is!Wel leuk, zo'n eerste optreden van een tour ( en ook nog het eerste in meer dan twee jaar) en je totaal geen idee hebt wat je te wachten staat. Excited!
Tof. Kippenvel bij Glory Box en Roads. Ik ken eigenlijk alleen Dummy goed, dus de nieuwe(re) nummers kwamen me niet altijd bekend voor.quote:Op donderdag 16 juni 2011 01:49 schreef tim. het volgende:
Ik vond het perfect. Dit is zo'n concert dat je eeuwig bijblijft. Maar wat vond jij ervan, k_man?
Van Portishead alleen t-shirts en mokken. Van Thought Form CD's, vinyl en posters, geloof ik. Wat een teringherrie was dat trouwens.quote:En ik heb niet bij de merchandise gekeken, wat werd er verder verkocht?
Thought Forms bezorgden mij het eerste kippenvelmomentquote:Op donderdag 16 juni 2011 14:35 schreef k_man het volgende:
[..]
Van Portishead alleen t-shirts en mokken. Van Thought Form CD's, vinyl en posters, geloof ik. Wat een teringherrie was dat trouwens.
Ik heb me daar ook al eens over verbaasd. "Nobody loves me, it's true, not like you do" - als het uit de mond van Beth komt klinkt het ineens mooi.quote:
twitter:jetfury twitterde op vrijdag 17-06-2011 om 23:52:10Tonight in Germany was the worst gig Portishead have ever played // our oppolgies to the people who wTched us. reageer retweet
Whoo!quote:Op dinsdag 21 juni 2011 18:51 schreef Devil_N het volgende:
Prachtig concert, zowel qua uitvoering als qua beleving. Muzikaal was Portishead gewoon in topvorm, ondanks dat ze al 3 jaar niet meer op een podium hadden gestaan. Naar mijn mening deed geen enkel nummer onder voor de albumversies, en enkele nummers (Wandering Star!) overtroffen veruit de verwachtingen.
Maar de kers op de taart was toch wel dat we helemaal vooraan konden staan bij dit concert. Iets rechts van het midden, met perfect zicht op alles wat zich voordeed. En het mooie van deze zaal was dat er geen dranghekken o.i.d. voor het podium stonden, we konden echt letterlijk met onze ellebogen tussen de kabels op het podium hangen.
Jammer genoeg deed Beth al haar grapjes met het publiek (handjes geven, rondje lopen door het publiek) allemaal in het midden en aan de linkerkant van het podium, maar goed, ik mag natuurlijk niet klagen.
Daarnaast heb ik nog een klein souveniertje overgehouden, in de vorm van de setlist die de band op het podium gebruikte. Meteen ook maar even ingevoerd op setlist.fm, voor de liefhebbers.
Ik kon het niet laten om tijdens het concert nog een paar foto'tjes te maken met m'n mobiel, die jullie hier kunnen bewonderen:
https://picasaweb.google.com/ndepoel/ConcertPortishead
http://www.dangerousminds(...)urated_by_portisheadquote:Here’s a lovely mixtape curated by Portishead for the I’ll Be Your Mirror music festival taking place July 23rd and 24th at the Alexandra Palace, London. Everyone featured on the mixtape will be playing the festival.
00.00 “...They Don’t Sleep Anymore on the Beach…” / Monheim - Godspeed You! Black Emperor
13.19 We Carry On - Portishead
19.44 A Cold Freezin’ Night - The Books
23.04 Gazzillion Ear - Doom
27.15 You Fucking People Make Me Sick - Swans
32.20 Yang Yang - Anika
35.11 Real Love - Factory Floor
42.32 Infinity Skull Cube - DD/MM/YYYY
45.51 Untilted - Helen Money
51.42 “Four Spirits In A Room” Excerpt - Alan Moore & Stephen O’Malley
56.50 Plaster Casts Of Everything - Liars
60.43 8 Steps To Perfection - Company Flow
65.23 Written On The Forehead - PJ Harvey
68.49 Arabic Emotions - The London Snorkeling Team
71.27 Wulfstan - BEAK>
77.28 When My Baby Comes - Grinderman
84.09 Paris Signals - S.C.U.M.
88.30 Lovers With Iraqis - Foot Village
92.18 Gratitude - Acoustic Ladyland
96.29 Violence - The Telescopes
100.01 Hannibal - Caribou
106.15 Walk In The Park - Beach House
Dat is toch wel mijn favorietquote:Op donderdag 24 januari 2013 10:02 schreef Norrage het volgende:
Ik had nog nooit hun album Portishead gehoord, maar die is ook best fijn
Nu is vijf jaar misschien niet zo veel voor een band als Portishead, maar helaas heb ik hier niks meer van vernomen de laatste... jaren...quote:Op donderdag 10 juli 2008 00:00 schreef timbob het volgende:
Portishead plan fourth album
Fans shouldn't have to wait too long for the band's next effort
zie:
http://www.nme.com/news/portishead/37920
Hahaha, is dat de bedoeling? Ik dacht altijd dat ik een slechte versie had gedownloadquote:Op donderdag 24 januari 2013 23:00 schreef DO2 het volgende:
Ook ballen, trouwens.. Om bij het naderen van de absolute climax opeens de stekker eruit te trekken:
quote:Op maandag 24 juni 2013 13:32 schreef Norrage het volgende:
Wat was dat goed zeg![]()
Setlistje:
Silence
Mysterons
The Rip
Sour Times
Machine Gun
Glory Box
Chase the Tear
Cowboys
Threads
Roads
We Carry On
Tsja zover ik weet ook alleen filmpjes van hoofdpodia toch?quote:Op maandag 24 juni 2013 13:45 schreef Stofje het volgende:
Chase the Tear is volgens mij idd een soort bside, maar ken 'm wel. Was er gisteren niet, verdorie. Had Atze de Vrieze via Twitter al gevraagd of het concert op 3voor12 kwam, maar hij moest me teleurstellen.
Schijnt ook belachelijk té druk geweest te zijn. Ben je ver van te voren de tent ingegaan? Moet haast wel, hoorde van iemand dat ie 20 minuten voor aanvang bij de tent was en er met geen mogelijkheid meer in kwam.quote:Op maandag 24 juni 2013 13:48 schreef Norrage het volgende:
[..]
Tsja zover ik weet ook alleen filmpjes van hoofdpodia toch?
Maar wat een ongekend fantastisch concert zeg. Stond ook helemaal vooraan, wel fijn hoor. (hoorde nog wel wat geklaag dat het aan de randen toch veel minder was, door pratende mensen en zo, voorPortishead is intimiteit echt vereist. Deed ook af en toe mijn ogen dicht en zo
Ik ben blijven staan na Suuns, en dat was een uur van tevoren. Stond toen al tot aan de rand helemaal vast. Bizar. Dacht nog wel ff een biertje te kunnen halenquote:Op maandag 24 juni 2013 13:50 schreef Stofje het volgende:
[..]
Schijnt ook belachelijk té druk geweest te zijn. Ben je ver van te voren de tent ingegaan? Moet haast wel, hoorde van iemand dat ie 20 minuten voor aanvang bij de tent was en er met geen mogelijkheid meer in kwam.
Dit was ook mijn tactiek, en met succes, stond bijna vooraanquote:Op maandag 24 juni 2013 13:51 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik ben blijven staan na Suuns, en dat was een uur van tevoren. Stond toen al tot aan de rand helemaal vast. Bizar. Dacht nog wel ff een biertje te kunnen halenEn tsja..dat te drukke, dat kan je weten...Je moet hiervoor gewoon wat dingen opofferen. Bijvoorbeeld je voeten
Ze begonnen op tijd, maar toen ze afgelopen waren hoorde ik al Sigur Rós 'Brennisteinn' spelen, wat hun 2e nummer op de setlist was. Dus waarschijnlijk gingen ze wel iets langer door iddquote:Op maandag 24 juni 2013 15:14 schreef Norrage het volgende:
Zeker. En had net als ranja het idee dat ze 10 minuten langer speelden? Eerder waren begonnen?
Toen ze klaar waren keek ik op m'n telefoon en die gaf 21:56 aanquote:Op maandag 24 juni 2013 15:14 schreef Norrage het volgende:
Zeker. En had net als ranja het idee dat ze 10 minuten langer speelden? Eerder waren begonnen?
Zo, wat een setlist. Niet lang, maar erg toffe nummers allemaal.quote:Op maandag 24 juni 2013 13:32 schreef Norrage het volgende:
Wat was dat goed zeg![]()
Setlistje:
Silence
Mysterons
The Rip
Sour Times
Machine Gun
Glory Box
Chase the Tear
Cowboys
Threads
Roads
We Carry On
Tja, festival... ze kregen 60 minuten maar hebben denk ik 70 gebruiktquote:Op maandag 24 juni 2013 18:00 schreef Gillingham het volgende:
Zo, wat een setlist. Niet lang, maar erg toffe nummers allemaal.
So, mooie kwaliteit in beeld en geluid! Heel goed.quote:
nope, van mij mochten ze alledrie de albums ook wel integraal spelenquote:
Nou zeg, we zijn net halverwege de periode die het duurde tussen album 2 en 3quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:23 schreef Atmosphere72 het volgende:
Zullen ze ooit nog eens met nieuw album komen? Duurt eeuwen man...
Third vind ik eigenlijk wel hun beste, meest complete. Dummy is wat te loungy en de self-titled ijzingwekkend, maar toch over de breedte wat minder goeie plaatjes. Bij Third weet elk nummer me te pakken en steeds opnieuw te verbazen.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:33 schreef Norrage het volgende:
Third is helemaal tot me doorgedrongen zeg dankzij dit optreden...jezus wat een album, onvoorstelbaar goed.
Ja. Kan nu ook zeggen dat ik Third het beste vind. Is wat veelzijdiger, een fantastisch geheel. Ook dat Deep Water na We Carry On...Hoe vet kan je nummers elkaar laten opvolgen, fantastisch. Gewoon fenomenaal. Om er dan weer Machine Gun overheen te gooien. Maar wat ik vooral heb is dat de 3 albums zo ontzettend verschillend zijn en ze elkaar gewoon nagenoeg perfect aanvullen. Fantastisch gewoon, waardoor dat concert, dat uiteraard een mix is van de 3, extra hard aankomt. Nummers als We Carry On afgewisseld met een Glory Box en Roads, beter kan toch niet? Zo wat een goede band. Ik wist eigenlijk niet dat ze zó goed waren, maar ben blij dat het concert mij dat heeft geleerd. Wow.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Third vind ik eigenlijk wel hun beste, meest complete. Dummy is wat te loungy en de self-titled ijzingwekkend, maar toch over de breedte wat minder goeie plaatjes. Bij Third weet elk nummer me te pakken en steeds opnieuw te verbazen.
Mee eens. Ik had al het gevoel dat Portishead wel eens de beste live-ervaring ooit kon zijn (en zonder die figuren waarover ik het in het BKS-topic had was het dat ongetwijfeld geweestquote:Op woensdag 26 juni 2013 00:00 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja. Kan nu ook zeggen dat ik Third het beste vind. Is wat veelzijdiger, een fantastisch geheel. Ook dat Deep Water na We Carry On...Hoe vet kan je nummers elkaar laten opvolgen, fantastisch. Gewoon fenomenaal. Om er dan weer Machine Gun overheen te gooien. Maar wat ik vooral heb is dat de 3 albums zo ontzettend verschillend zijn en ze elkaar gewoon nagenoeg perfect aanvullen. Fantastisch gewoon, waardoor dat concert, dat uiteraard een mix is van de 3, extra hard aankomt. Nummers als We Carry On afgewisseld met een Glory Box en Roads, beter kan toch niet? Zo wat een goede band. Ik wist eigenlijk niet dat ze zó goed waren, maar ben blij dat het concert mij dat heeft geleerd. Wow.
Ditquote:Op woensdag 26 juni 2013 12:36 schreef Stofje het volgende:
Ik vind Beth Gibbons gewoon een koningin. Het is een vrouw die helemaal niet van die spotlights houdt, maar zó fucking geniaal goed is. Die hele band blijft mysterieus: Ze treden nauwelijks op, ze geven nauwelijks muziek uit, maar toch broeit het altijd. Die hele mystiek en perfectie maken die band gewoon geweldig.
Beth is liefquote:Op zaterdag 29 juni 2013 13:05 schreef Norrage het volgende:
We Carry On @ Glastonbury
http://www.bbc.co.uk/events/ej58q9/acts/aqnv4f#p01c2dhs
Onze versie was wel veel beter zeg. Maar hier ging ze inderdaad heel lief langs het publiek en zoquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |