Het is toch ook het enige 'normale' optreden (dus geen festival) dat ze doen?quote:Op woensdag 15 juni 2011 11:09 schreef F_JD het volgende:
Even iedereen eraan herinneren dat vandaag de dag is!Wel leuk, zo'n eerste optreden van een tour ( en ook nog het eerste in meer dan twee jaar) en je totaal geen idee hebt wat je te wachten staat. Excited!
Tof. Kippenvel bij Glory Box en Roads. Ik ken eigenlijk alleen Dummy goed, dus de nieuwe(re) nummers kwamen me niet altijd bekend voor.quote:Op donderdag 16 juni 2011 01:49 schreef tim. het volgende:
Ik vond het perfect. Dit is zo'n concert dat je eeuwig bijblijft. Maar wat vond jij ervan, k_man?
Van Portishead alleen t-shirts en mokken. Van Thought Form CD's, vinyl en posters, geloof ik. Wat een teringherrie was dat trouwens.quote:En ik heb niet bij de merchandise gekeken, wat werd er verder verkocht?
Thought Forms bezorgden mij het eerste kippenvelmomentquote:Op donderdag 16 juni 2011 14:35 schreef k_man het volgende:
[..]
Van Portishead alleen t-shirts en mokken. Van Thought Form CD's, vinyl en posters, geloof ik. Wat een teringherrie was dat trouwens.
Ik heb me daar ook al eens over verbaasd. "Nobody loves me, it's true, not like you do" - als het uit de mond van Beth komt klinkt het ineens mooi.quote:
twitter:jetfury twitterde op vrijdag 17-06-2011 om 23:52:10Tonight in Germany was the worst gig Portishead have ever played // our oppolgies to the people who wTched us. reageer retweet
Whoo!quote:Op dinsdag 21 juni 2011 18:51 schreef Devil_N het volgende:
Prachtig concert, zowel qua uitvoering als qua beleving. Muzikaal was Portishead gewoon in topvorm, ondanks dat ze al 3 jaar niet meer op een podium hadden gestaan. Naar mijn mening deed geen enkel nummer onder voor de albumversies, en enkele nummers (Wandering Star!) overtroffen veruit de verwachtingen.
Maar de kers op de taart was toch wel dat we helemaal vooraan konden staan bij dit concert. Iets rechts van het midden, met perfect zicht op alles wat zich voordeed. En het mooie van deze zaal was dat er geen dranghekken o.i.d. voor het podium stonden, we konden echt letterlijk met onze ellebogen tussen de kabels op het podium hangen.
Jammer genoeg deed Beth al haar grapjes met het publiek (handjes geven, rondje lopen door het publiek) allemaal in het midden en aan de linkerkant van het podium, maar goed, ik mag natuurlijk niet klagen.
Daarnaast heb ik nog een klein souveniertje overgehouden, in de vorm van de setlist die de band op het podium gebruikte. Meteen ook maar even ingevoerd op setlist.fm, voor de liefhebbers.
Ik kon het niet laten om tijdens het concert nog een paar foto'tjes te maken met m'n mobiel, die jullie hier kunnen bewonderen:
https://picasaweb.google.com/ndepoel/ConcertPortishead
http://www.dangerousminds(...)urated_by_portisheadquote:Here’s a lovely mixtape curated by Portishead for the I’ll Be Your Mirror music festival taking place July 23rd and 24th at the Alexandra Palace, London. Everyone featured on the mixtape will be playing the festival.
00.00 “...They Don’t Sleep Anymore on the Beach…” / Monheim - Godspeed You! Black Emperor
13.19 We Carry On - Portishead
19.44 A Cold Freezin’ Night - The Books
23.04 Gazzillion Ear - Doom
27.15 You Fucking People Make Me Sick - Swans
32.20 Yang Yang - Anika
35.11 Real Love - Factory Floor
42.32 Infinity Skull Cube - DD/MM/YYYY
45.51 Untilted - Helen Money
51.42 “Four Spirits In A Room” Excerpt - Alan Moore & Stephen O’Malley
56.50 Plaster Casts Of Everything - Liars
60.43 8 Steps To Perfection - Company Flow
65.23 Written On The Forehead - PJ Harvey
68.49 Arabic Emotions - The London Snorkeling Team
71.27 Wulfstan - BEAK>
77.28 When My Baby Comes - Grinderman
84.09 Paris Signals - S.C.U.M.
88.30 Lovers With Iraqis - Foot Village
92.18 Gratitude - Acoustic Ladyland
96.29 Violence - The Telescopes
100.01 Hannibal - Caribou
106.15 Walk In The Park - Beach House
Dat is toch wel mijn favorietquote:Op donderdag 24 januari 2013 10:02 schreef Norrage het volgende:
Ik had nog nooit hun album Portishead gehoord, maar die is ook best fijn
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |