abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67149755
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 20:17 schreef ASroma het volgende:

[..]

das puur statistiek dan..... zoiets moet natuurlijk nog maar blijken (en onderzocht worden) kan me zo voorstellen dat een heleboel mensen geen affiniteit zullen hebben met zo'n beneliga, zowel in belgie als nederland.
Alsof ik affiniteit heb met de Graafschap, Volendam etc....

Ik wil gewoon wedstrijden op een hoger niveau zien, Anderlecht en Club Brugge > de Graafschap en Volendam.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 17 maart 2009 @ 21:51:12 #202
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_67151718
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 20:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Oh, je verwacht meteen dat we de premier league, de rijkste competitie ter wereld naar de kroon kunnen steken?

Ja, als je dat als referentiepunt neemt kan je altijd wel cynisch blijven zeiken
Zucht. Wie wil je dan naar voorbij? Duitsland, met 85 miljoen inwoners? Italie met 57? Frankrijk met 60? Spanje met 46? Face it, die enkele voetballiefhebber in België gaat echt geen verschil maken.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 21:51:51 #203
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_67151750
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 20:59 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik wil gewoon wedstrijden op een hoger niveau zien, Anderlecht en Club Brugge > de Graafschap en Volendam.
Daar heb je toch de CL en UEFA-cup voor?
pi_67152228
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 14:29 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Heeft niets met ambitie te maken.
Ik heb helemaal niets met Belgie, en belgisch voetbal interesseert me gewoon geen flikker.
dit dus. laten we dan gewoon de eredivisie afschaffen als nationale competitie je toch niet boeit. ga je toch gewoon duitste competitie kijken

wat kan mij die belgen schelen idd
underground forever baby
pi_67156602
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 20:16 schreef pfaf het volgende:

[..]

Op welk niveau? Wat een schieten we met een paar miljoen Belgen en een paar clubs die de begroting van Nederlandse middenmotors in hemelsnaam op? Of we nu 1/10 van de Engelse markt hebben of 1/11 maakt toch geen bal uit?
10 miljoen Belgen erbij betekent wel een toename met meer dan 60%. Niet onaardig. En de Belgische budgetten gaan vanzelf de hoogte in wanneer ze in een BeNe-Liga spelen.

Ten tweede is het helemaal niet de bedoeling om de Engelsen, Spanjaarden of Italianen bij te halen. Dat zou bijzonder naïef zijn. Doel is enkel de kloof kleiner te maken en de oprukkende Oostblokkers voor te blijven.
pi_67157059
Laat ze eerst maar eens een gezamelijk bekertoernooi houden, kijken hoe dat gaat.
pi_67157324
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 20:59 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Voor topwedstrijden tegen buitenlandse clubs hebben we de Uefacup en de Champions League.
De Graafschap, Volendam en andere kleinere clubs zijn gewoon leuke nederlandse clubs die je geen dolk in de rug moet gaan steken omdat we 3 belgische clubs erbij willen hebben. We wonen in Nederland dus laten we het in godsnaam bij een Nederlandse competitie houden. Ik heb niets met Belgie, het is een land dat mij totaal niet kan boeien, hetzelfde geldt voor de competitie die men daar heeft. Ik geloof trouwens helemaal niet dat er ineens meer geld vrij komt bij zo'n BeNe-liga, waar is dat op gebasseerd? Ik denk dat de meeste mensen helemaal niet op zo'n competitie zitten te wachten.

[ Bericht 0% gewijzigd door venomsnake op 18-03-2009 00:45:23 ]
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  woensdag 18 maart 2009 @ 01:07:40 #208
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_67157759
Na wat ik allemaal heb meegemaakt in België, sta ik zeer vijandig tegenover de BeNeLiga.

De Jupiler League blinkt tegenwoordig uit in scheidsrechterlijke dwalingen, betonvoetbal, financiële perikelen e.d..
  woensdag 18 maart 2009 @ 08:36:34 #209
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_67159754
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 00:04 schreef Heero87 het volgende:

[..]

10 miljoen Belgen erbij betekent wel een toename met meer dan 60%. Niet onaardig. En de Belgische budgetten gaan vanzelf de hoogte in wanneer ze in een BeNe-Liga spelen.
Maar die 60% doet geen enkele kloof dichten of gat slaan. Dat zijn marginale extra's.
quote:
Ten tweede is het helemaal niet de bedoeling om de Engelsen, Spanjaarden of Italianen bij te halen. Dat zou bijzonder naïef zijn. Doel is enkel de kloof kleiner te maken en de oprukkende Oostblokkers voor te blijven.
Dat verschil van die paar Belgische voetballiefhebbers maakt echt geen bal uit. Denk je dat ze Italië wel de uitzendrechten van een BeNe-Liga willen kopen, in plaats van de Eredivisie?

En ten slotte zien de meesten hier nog wat over het oog, dat gemiddeld genomen de beide landen er helemaal weinig mee opschieten. Laat Ajax, PSV, AZ en de Belgische evenknieën er 10% in de begroting op vooruit gaan, daar tegenover staat dat de middenmotors uit beide competities er op achteruit gaan! Per saldo is het dus helemaal niet beter voor de landen, het maakt alleen het verschil tussen top en subtop groter en daar is volgens mij niemand bij gebaad.
pi_67160610
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 21:51 schreef pfaf het volgende:

[..]

Daar heb je toch de CL en UEFA-cup voor?
En voor Volendam-De Graafschap heb je in het geval van de Beneliga toch de divisie die daar net onder zit?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  woensdag 18 maart 2009 @ 09:34:40 #211
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_67160886
Ik vind het een top idee Zou leuk zijn om het minstens als proef eens uit te proberen.
AFC AJAX
  woensdag 18 maart 2009 @ 09:35:56 #212
147271 fuckbuddy
Ken sent me
pi_67160912
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 01:07 schreef Ofyles2 het volgende:
Na wat ik allemaal heb meegemaakt in België, sta ik zeer vijandig tegenover de BeNeLiga.

De Jupiler League blinkt tegenwoordig uit in scheidsrechterlijke dwalingen, betonvoetbal, financiële perikelen e.d..
Man dat gebeurd niet in Nederland?

Zat dwalingen, betonvoetbal? Dus een veld niet ok zoals een Twente had, of een Utrecht heeft?
Financiele perikelen? Feyenoord/ FC Limburg?
Op vrijdag 5 oktober 2007 14:40 schreef BobRooney het volgende:
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
  woensdag 18 maart 2009 @ 10:16:06 #213
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_67161945
Ik ga met alle respect liever naar Brugge, Standard of Anderlecht dan naar Volendam, Graafschap of VVV ik noem maar wat. Het niveau zal dan ook hard omhoog gaan omdat er veel meer goede spelers in de competitie spelen.
Maar laten we eerst eens een gezamelijk bekertoernooi organiseren en kijken hoe dat gaat.
  woensdag 18 maart 2009 @ 10:18:12 #214
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_67162011
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 09:22 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

En voor Volendam-De Graafschap heb je in het geval van de Beneliga toch de divisie die daar net onder zit?
Ja? Your point being?
  woensdag 18 maart 2009 @ 10:24:31 #215
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_67162234
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 10:16 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Ik ga met alle respect liever naar Brugge, Standard of Anderlecht dan naar Volendam, Graafschap of VVV ik noem maar wat. Het niveau zal dan ook hard omhoog gaan omdat er veel meer goede spelers in de competitie spelen.
Maar laten we eerst eens een gezamelijk bekertoernooi organiseren en kijken hoe dat gaat.
Idd. Het niveau van de competitie zal stijgen. Niet voorbij dat van Spanje, Italië of Engeland, maar het zal stijgen. Dat is voor alle clubs gunstig. Meer moeilijke wedstrijden maakt beter.
De competitie zal ook weer iets aantrekkelijker worden om te voetballen voor een voetballer.

En ik heb inderdaad liever 2x PSV - Anderlecht dan 2x PSV - Volendam per jaar. Met de 4 beste Belgische clubs komen er zo toch 8 interessante wedstrijden bij per seizoen. Dat vind ik nogal wat, op 34.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  woensdag 18 maart 2009 @ 10:29:56 #216
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_67162411
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 10:24 schreef ErikT het volgende:

[..]

Idd. Het niveau van de competitie zal stijgen. Niet voorbij dat van Spanje, Italië of Engeland, maar het zal stijgen. Dat is voor alle clubs gunstig. Meer moeilijke wedstrijden maakt beter.
De competitie zal ook weer iets aantrekkelijker worden om te voetballen voor een voetballer.
Nee, de het niveau van enkele teams zal stijgen, niet alle clubs. En vanwege Anderlecht of Standard kun je echt niet spelers halen die eerst onhaalbaar waren.
quote:
En ik heb inderdaad liever 2x PSV - Anderlecht dan 2x PSV - Volendam per jaar. Met de 4 beste Belgische clubs komen er zo toch 8 interessante wedstrijden bij per seizoen. Dat vind ik nogal wat, op 34.
Ik zie liever Ajax-Baracelona en Ajax- BVB dan Ajax-Volendam, maar wat is het punt daarvan? Voor zulke wedstrijden is er Europees voetbal...

Zou overigens ook leuk zijn als Standard, Anderlecht en Club 1,2 en 3 worden het eerste jaar. Eindigen we met 1 Nederlandse club in Europa, leuk! Of ben ik nu zo nationalistische en moet ik gaan juichen dat Belgische clubs in Europa spelen.
  woensdag 18 maart 2009 @ 10:36:11 #217
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_67162595
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 10:29 schreef pfaf het volgende:
Nee, de het niveau van enkele teams zal stijgen, niet alle clubs. En vanwege Anderlecht of Standard kun je echt niet spelers halen die eerst onhaalbaar waren.
Als je tegen betere tegenstanders speelt, word je beter.
quote:
Ik zie liever Ajax-Baracelona en Ajax- BVB dan Ajax-Volendam, maar wat is het punt daarvan? Voor zulke wedstrijden is er Europees voetbal...
Europees voetbal? Je bedoelt die paar potjes tegen Oost-blok landen voor de winterstop die de Nederlandse clubs elk jaar spelen?
quote:
Zou overigens ook leuk zijn als Standard, Anderlecht en Club 1,2 en 3 worden het eerste jaar. Eindigen we met 1 Nederlandse club in Europa, leuk! Of ben ik nu zo nationalistische en moet ik gaan juichen dat Belgische clubs in Europa spelen.
Dat is lekker realistisch.
  woensdag 18 maart 2009 @ 10:37:14 #218
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_67162623
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 10:29 schreef pfaf het volgende:

[..]

[..]
Die andere clubs voegen toch niets toe joh, dat zijn gewoon van die standaard wedstrijdjes waar geen reet aan is. Die worden nog meestal zakelijk gewonnen door de top teams.

Nee ik zie de Be-Ne-Liga helemaal zitten.
pi_67162675
Maar gelukkig komt het er toch niet van.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_67162809
Laat ze, zoals eerder al gezegd hier, maar eerst eens een gezamelijk bekertoernooi organiseren.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  woensdag 18 maart 2009 @ 10:46:44 #221
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_67162890
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 10:36 schreef ErikT het volgende:

[..]

Als je tegen betere tegenstanders speelt, word je beter.
En wat helpt het Feyenoord hogerop als ze in de Eerste Divsie spelen? Of Vitesse?
quote:
Europees voetbal? Je bedoelt die paar potjes tegen Oost-blok landen voor de winterstop die de Nederlandse clubs elk jaar spelen?
Jezus, ben ik met een stel geestelijk gehandicapten in discussie ofzo?
Je bedoelt
HSV
Schalke
Fiorentina
Marseille
Rennais
PSG
VfL Wolfsburg
AC Milan
Aston Villa
Udinese
Deportivo La Coruña
Arsenal
Atlético Madrid
Liverpool
CSKA Moscow
Racing Santande
Manchester City
Tottenham Hotspur
Sporting Braga
Portsmouth
AS Nancy
En dat is alleen dit jaar.
quote:
Dat is lekker realistisch.
Waarom niet? Maar je gaat wederom aan m'n punt voorbij: Je strijdt met de helft van de Nederlandse teams (de andere helft moet namelijk wieberen) voor dezelfde hoeveelheid Europese plekken. Hoe kun je daar als LAND in hemelsnaam sterker van worden?
  woensdag 18 maart 2009 @ 10:47:25 #222
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_67162906
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 10:43 schreef zjroentje het volgende:
Laat ze, zoals eerder al gezegd hier, maar eerst eens een gezamelijk bekertoernooi organiseren.
Dat lijkt me ook een goed idee. Zien we daarna weer verder.

Overigens hoeft de toewijzing van Europa Cup voetbal niet aangepast te worden, ook niet bij een eventuele competitie. Je zou kunnen kijken naar de ranglijst per land. In het extreme geval zelfs de ranglijst tegen alleen de nationale tegenstanders, maar dan is de waarde van de ranglijst natuurlijk weer gedevalueerd.
  woensdag 18 maart 2009 @ 10:49:59 #223
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_67162993
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 10:46 schreef pfaf het volgende:
En wat helpt het Feyenoord hogerop als ze in de Eerste Divsie spelen? Of Vitesse?
Huh? Sorry, dit snap ik niet.
Nogmaals: van betere tegenstanders word je beter. Van meer goede clubs wordt een competitie sterker.
quote:
Jezus, ben ik met een stel geestelijk gehandicapten in discussie ofzo?
Het is maar net hoe je het wil definiëren.
quote:
Je bedoelt
HSV
Schalke
Fiorentina
Marseille
Rennais
PSG
VfL Wolfsburg
AC Milan
Aston Villa
Udinese
Deportivo La Coruña
Arsenal
Atlético Madrid
Liverpool
CSKA Moscow
Racing Santande
Manchester City
Tottenham Hotspur
Sporting Braga
Portsmouth
AS Nancy
En dat is alleen dit jaar.
Ja ik chargeerde.
quote:
Waarom niet? Maar je gaat wederom aan m'n punt voorbij: Je strijdt met de helft van de Nederlandse teams (de andere helft moet namelijk wieberen) voor dezelfde hoeveelheid Europese plekken. Hoe kun je daar als LAND in hemelsnaam sterker van worden?
Dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Jij doet net alsof dat allemaal al besloten is. Alsof er ook maar één club akkoord zou gaan met die opzet.
pi_67163508
Cruciaal punt is natuurlijk ook de mogelijkheden tot extra inkomsten. Als je kijkt naar de begrotingen van de Belgische clubs dan zie je dat er maar 4 clubs een begroting hebben van meer dan 10 miljoen waarvan 2 meer dan 20 miljoen. Dat de markt met 10 miljoen mensen toeneemt klinkt dan wel leuk en aardig, dat geeft dan aan dat de mogelijkheden in België niet zo enorm zijn.

De kans is zelfs aanwezig dat de clubs minder aan TV-gelden gaan incasseren, het bedrag moet namelijk over een aantal grotere clubs meer verdeeld worden. Het aandeel van een Nederlandse topclub aan TV-inkomsten zal dus redelijk sterk afnemen.

En hoe gaan we het doen met de regelgeving? Mogen de Belgen buitenlanders voor een prikkie op de loonlijst zetten terwijl Nederlandse clubs minimaal 4 ton per seizoen moeten spenderen aan een buitenlandse speler.

Verder heb je een aanzienlijk verschil op het gebied van het belastingsysteem. De Belgen krijgen de lusten (extra TV- en eventueel sponsorinkomsten) van Nederland erbij en behouden op fiscaal gebied een voordeel? Dan steek je als club in principe een mes in je eigen rug, interessante talenten, zullen immers eerder voor een Belgische club kiezen. Anderlecht strijd met PSV om een talent, die men door de extra inkomsten van de BeNe-Liga kan betalen, en het talent kiest vervolgens voor Anderlecht omdat hij daar netto meer overhoudt.

Krijgen wij, Nederlandse clubs, trouwens ook dit voordeel?
quote:
de versoepelde fiscale wetgeving stroomt het geld bij de clubs toch binnen. In ruil voor de niet meer dan logische gelijkschakeling van de belastingschalen voor buitenlandse en Belgische professionele sportbeoefenaars kunnen de profclubs vanaf dit jaar liefst 80 procent van de bedrijfsvoorheffing van de staat terugvorderen. Een gedeelte van dat geld moet wel in de jeugd worden geïnvesteerd. Het lachertje van de eeuw. Die jeugd zijn profs van minder dan 23 jaar, binnen- én buitenlanders. En er is zelfs geen controlemechanisme. Het is een regel opgesteld door voetbalondeskundige politici onder leiding van basketfanaat Johan Vande Lannotte (sp.a) die zijn doel volledig voorbijschiet.
Dan zou de begstedingsbudget van de Nederlandse clubs natuurlijk ook vanzelf gaan stijgen waardoor die van clubs als Willem II, Roda, NEC, etc. wellicht op hetzelfde niveau komen als die van Genk. Waarvoor moet je dan bijvoorbeeld Willem II gaan slachtofferen?

Ook Europees zullen we er weinig op vooruit gaan. Het gemiddeld behaald aantal punten per club zal lager liggen met België erbij, dat betekent dat we waarschijnlijk zullen dalen op de coëfficiëntielijst. Het is dus goed mogelijk dat we plaatsen moeten inleveren in plaats van een toename van het aantal Europese tickets. Dat is zeker een nadeel wanneer de plannen van Platini omtrent de CL doorgaan. Deze wil namelijk direct 3 clubs uit de grootste competities toelaten tot de CL (zonder kwalificaties) en meer landskampioenen uit kleine landen toelaten tot de CL. Dat betekent dat de landen uit de middenklasse, waaronder de BeNe-liga, 1 of 2 plaatsen moeten inleveren.

Tenslotte kun je niet meer spreken over een nationale competitie. Dit laatste is weliswaar meer een emotioneel argument, maar er zullen plenty voetballiefhebbers zijn die niets hebben met België en 'gewoon' de eredivisie willen behouden.

Het zou ook lullig zijn om clubs die jarenlang hebben geknokt om een eredivisionist te worden, allerlei spelersfondsen hebben opgesteld, geld hebben geïnvesteerd in onderzoeken naar stadionuitbreidingen, etc. een mes in de rug te steken. Nu ben ik toevallig zelf supporter van zo'n club, maar het zou toch van de zotte zijn om Nederlandse clubs in de problemen te brengen voor 2 Belgische clubs met een begroting groter dan 20 miljoen? Deze clubs hebben immers geld uitgegeven aan iets dat opeens niet rendabel meer is, kans is aanwezig dat ze in financiële problemen komen.
  woensdag 18 maart 2009 @ 11:08:04 #225
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_67163571
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 10:49 schreef ErikT het volgende:

[..]

Huh? Sorry, dit snap ik niet.
Nogmaals: van betere tegenstanders word je beter. Van meer goede clubs wordt een competitie sterker.
(Bijna) De helft van de competitie degradeert om plaats te maken voor Belgische clubs.
quote:
Het is maar net hoe je het wil definiëren.
Ja ik chargeerde.
Een klein beetje maar. En daarmee haalde je mijn punt mee naar beneden, dat voor Europese wedstrijden het toevoegen van een stel Belgische clubs overbodig is. En mijn andere punt: als je zo graag PSV tegen grote clubs wilt zien spelen, waarom dan niet meteen aansluiten bij de Bundesliga, en Ligue 1 et cetera?
quote:
Dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Jij doet net alsof dat allemaal al besloten is. Alsof er ook maar één club akkoord zou gaan met die opzet.
Het is toch de enige logische optie. Jouw idee dat de Europese plaatsen bij elkaar opgeteld gaan worden is een utopie. Hoogstens de UEFA-coefficieten, maar zelfs dan schieten we er geen bal mee op.
Alsof de UEFA toe zal staan dat – omdat we zo graag samen willen – de halve competitie Europa ingaat.

[ Bericht 2% gewijzigd door pfaf op 18-03-2009 11:24:34 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')