Ongeveer 2 weken voor de start van het festival op de officiele website.quote:Op zondag 27 april 2008 18:53 schreef seppo het volgende:
Het schijnt een paar weken van te voren, maar dit heb ik ook maar ergens gelezen. Het wordt mn 1e keer naar RAR dus..
`quote:Op maandag 28 april 2008 16:12 schreef AgeEll het volgende:
wordt kiezen tussen justice of motorhead
voor de rest kruist er niet veel - kan alleen geen paramore zien -
precies - die 2 blokken (serj/incubus/RATM-CC/BFMV/Motorhead) staan tegenover elkaar met later justice er ook nog bij in de tent.quote:Op maandag 28 april 2008 16:17 schreef Komakie het volgende:
[..]
`
Ik baal een beetje van Rage Against The Machine en Bullet For My Valentine. Die zijn ook gelijk. Dat is wel jammer.
Verder geen problemen volgens mij
In 2006 waren er idd polsbandjes voor het voorste vak. Toch moet je er nog aardig vroeg bij zijn wil je een plekje willen bemachtigen daar. Wij hadden het er iig niet voor over. Gelukkig stonden we nu tegen de hekken aan van het voorste vak. Ook geen slechte plaasten dacht ik zo.quote:Op dinsdag 29 april 2008 15:04 schreef AgeEll het volgende:
ik heb gehoord dat ze wel is met polsbandjes hebben gewerkt toen metallica er was. weet iemand of dat dit jaar weer zo is. Kheb geen zin om weer een hele dag in dat voorste vak te hangen totdat metallica komt.
Dan mag je wel een voedselpakketje meenemenquote:Op woensdag 30 april 2008 12:39 schreef seppo het volgende:
Ik wil disturbed/inflames vooraan..en dat moet wel lukken denk ik als ik gewoon op t begin daar ga staan, alpha galates en alter bridge zijn ook wel te doen dus.....en dan kan ik meteen blijven staan voor offspring en eventueel metallica(mits ik dan nog een beetje kan staan)
Nooit last van gehad of iets over gehoord. Waardevolle zaken natuurlijk wel gewoon uit het zicht leggen.quote:Op donderdag 1 mei 2008 00:33 schreef seppo het volgende:
Vraagje trouwens: Kun je je auto veilig parkeren bij de campings? Oftewel is er kans op enige vernieling?
Of niet natuurlijk.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 13:16 schreef -Sum- het volgende:
RIP ook uitverkochtgewoon 160.000 kaarten weg, niceeee
Volgens mij niet veel.quote:Op maandag 5 mei 2008 02:34 schreef Godshand het volgende:
ik heb Rock im Park kaartje
QOTSA, Metallica, prodigy, RATM...
mooie line up
wie gaan ook naar Nürnberg?
Of als je minder hollanders tegen wilt komenquote:Op maandag 5 mei 2008 11:52 schreef Komakie het volgende:
[..]
Volgens mij niet veel.
Rock am Ring is toch wat dichterbij. Ik denk dat RIP alleen makkelijker is op het moment dat je geen kaarten meer voor RAR kunt krijgen, of op het moment dat toevallig meer in de buurt van RIP bent.
Zou ook kunnen jaquote:Op maandag 5 mei 2008 13:38 schreef seppo het volgende:
[..]
Of als je minder hollanders tegen wilt komen![]()
Polen natuurlijk.quote:Op maandag 5 mei 2008 14:54 schreef -Sum- het volgende:
vorig jaar ben ik 1 groep nederlanders tegen gekomen en het jaar ervoor nul! nu gaan alleen wat vrienden van ons ook, niet MET ons maar gewoon zelf gelukkigwij willen echt alleen staan omdat je dan veel meer mensen leert kennen dan wanneer je met een groep bekenden optrekt! en die zie je elke week al!
gaan er trouwens nog mensen duitsland - polen kijken daar en voor wie juich je dan?
We gaan met een mannetje of 20 samen kamperen, veel Nederlanders en Engelsen. Is een leuke groep en was 2 jaar geleden ook bijzonder gezellig.quote:Op maandag 5 mei 2008 14:54 schreef -Sum- het volgende:
vorig jaar ben ik 1 groep nederlanders tegen gekomen en het jaar ervoor nul! nu gaan alleen wat vrienden van ons ook, niet MET ons maar gewoon zelf gelukkigwij willen echt alleen staan omdat je dan veel meer mensen leert kennen dan wanneer je met een groep bekenden optrekt! en die zie je elke week al!
gaan er trouwens nog mensen duitsland - polen kijken daar en voor wie juich je dan?
Dan zal het waarschijnlijk iets rustiger zijn op het festivalterrein dusquote:Op dinsdag 6 mei 2008 15:19 schreef -Sum- het volgende:
ja helaas kan ik denk ik niet zien hoe jullie voor Polen gaan juichen met 80.000 Duitsers om je heen omdat ik dan toch liever Manic Street Preachers en Jimmy Eat World zie als de planning zo blijft![]()
Welke camping gaan jullie staan Klingon?
Nee, dat mag alleen op de Nordschleife. Is een extra circuit om de Nürburgring heen, waar je met auto's, campers, caravans etc. mag kamperen. Heb je wel een extra ticket van 15 euro voor nodig en ook die zijn al uitverkocht.quote:Op woensdag 7 mei 2008 12:04 schreef Komakie het volgende:
Maakt dat eigenlijk uit
Mag je ook met de caravan/camper tussen de tenten gaan staan?
Wij zaten de laatste keer in het midden van de camping, met een grote oranje partytent en Nederlandse vlaggen. Makkelijk te vinden dusquote:Op woensdag 7 mei 2008 12:17 schreef -Sum- het volgende:
de camping is wat verder weg maar wel lekker gras en ruim en fantastisch uitzicht over een vallei! die campings aan het begin zijn gewoon wat vervallen parkeerplaatsen heb ik t idee
Hmm daar heb ik vorig jaar zeker niet gestaan en waar we wel stonden was geen probleem.quote:Op woensdag 7 mei 2008 12:34 schreef Klingon het volgende:
[..]
Nee, dat mag alleen op de Nordschleife. Is een extra circuit om de Nürburgring heen, waar je met auto's, campers, caravans etc. mag kamperen. Heb je wel een extra ticket van 15 euro voor nodig en ook die zijn al uitverkocht.
[..]
Is volgens mij idd nog wel ergens zo'n aparte camping. Weet niet zo uit m'n hoofdquote:Op woensdag 7 mei 2008 15:55 schreef Komakie het volgende:
[..]
Hmm daar heb ik vorig jaar zeker niet gestaan en waar we wel stonden was geen probleem.
Stonden trouwens ook tenten en campers door elkaar....
Komt vast wel weer goed
Achter B5 is wel zo'n klein veldje waar campers en grote tenten staan. Verder durf ik het ook niet te zeggen.quote:Op woensdag 7 mei 2008 18:46 schreef Klingon het volgende:
[..]
Is volgens mij idd nog wel ergens zo'n aparte camping. Weet niet zo uit m'n hoofd
Een paar graden kouder mag van mij ook nog wel hoor.quote:Op zondag 11 mei 2008 19:26 schreef Klingon het volgende:
Kamperen met caravans en trailers kan trouwens op C6. B5 wordt wel groter dan voorgaande jaren omdat camping B2 is komen te vervallen. En er komt ook een nieuwe hoofdingang las ik ergens. Dit weer over 3 weken is trouwens ideaal
Ik heb die laatst nog gebruikt. Ik heb inclusief vervangend vervoer. Gelukkigquote:Op woensdag 14 mei 2008 09:11 schreef -Sum- het volgende:
over 3 weken rond deze tijd zitten we in de auto naar Rock am Ring
gister toch maar even lid geworden van de ANWB wegenwacht europa servicezou toch zuur zijn als vanwege autopech het hele feestje in het water zou vallen
ach werk, er valt meestal wel wat te regelen toch?quote:Op woensdag 14 mei 2008 13:42 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ik heb die laatst nog gebruikt. Ik heb inclusief vervangend vervoer. Gelukkig
Duurt nog een paar dagen langer voor mij trouwens. Ik ga pas vrijdagochtend vroeg weg. Dat ging vorig jaar ook prima en eerder kan ik niet weg ivm me werk.
Maar dat is normaal gesproken geen probleem.
Alleen beetje jammer dat je vaak dan lang staat te wachten voor een bandje en je mist dan waarschijnlijk de eerste paar bands maar ja. Hoe erg kan het zijn
als je ze af doet, moet je ze toch doorknippen?quote:Op woensdag 14 mei 2008 16:45 schreef -Sum- het volgende:
nope dan slijten ze te snelik doe ze uiteraard wel weer om!
hehe zo'n kast heb ik ook ongeveer. Allemaal kaartjes erop enzoquote:Op woensdag 14 mei 2008 17:44 schreef Klingon het volgende:
Ik heb de bandjes van al m'n festivals nog wel ergens liggen, maar doe ze niet meer om
-edit, moeten eigenlijk nog een plekje op m'n kast krijgen
[ afbeelding ]
ja maar daarna gaat het soms ineens heel hardquote:Op maandag 19 mei 2008 22:30 schreef Komakie het volgende:
[..]
hehe zo'n kast heb ik ook ongeveer. Allemaal kaartjes erop enzo
Bandje te snel slijten? Ik heb hem nu bijna een jaar om en hij is nog in prima conditie
interessant, iets om voor zondag naar uit te kijken. dat is toch verreweg de minste dag.quote:Op maandag 19 mei 2008 21:43 schreef Rosetta_Stoned het volgende:
Vorig jaar heb ik Fair to Midland gezien op RaR. Vond ik echt een leuk optreden, ik zie net dat ze dit jaar weer komen. Ik ga ze zeker weer tjekken heb zojuist ook even hun laatste album aangeschaft, schijnt geproduceerd te zijn door Serj Tankian. Ben benieuwd.
Zondag wordt een prima dag! Lekker de hele dag bij de Alternastagequote:Op dinsdag 20 mei 2008 17:06 schreef AgeEll het volgende:
[..]
interessant, iets om voor zondag naar uit te kijken. dat is toch verreweg de minste dag.
Hear hear!quote:Op dinsdag 20 mei 2008 19:19 schreef Klingon het volgende:
[..]
Zondag wordt een prima dag! Lekker de hele dag bij de Alternastage
Voor mij en mijn vriendin heeft het ook een beetje sentimentele waarde. Was ons eerste echte uitje samen zeg maar. Dus we hebben hem allebei nog omquote:Op dinsdag 20 mei 2008 14:36 schreef -Sum- het volgende:
[..]
ja maar daarna gaat het soms ineens heel hardin t begin hield ik ook m'n lowlandsbandjes om en na een jaar of 2 was er helemaal niets meer van mn eerste bandje over, onleesbaar
![]()
dat vond ik zooo zonde
ik had het vandaag of gister toch echt wel verwacht.quote:Op donderdag 22 mei 2008 09:20 schreef -Sum- het volgende:
ik kijk elke dag vol spanning op de site of het er al op staat want het kan nou toch niet lang meer durensoort van ritueel, word toch wel zenuwachtig nu het nog maar minder dan 2 weken is tot het leukste weekend van het jaar
![]()
hmmm ok de hoofdingang is ergens anders dan vorige jaren...quote:Op donderdag 22 mei 2008 16:02 schreef Klingon het volgende:
Je kunt je op de RAR-website nu aanmelden voor de SMS-service. Krijg je als het goed is een pop-up, moet je je mobiele nummer volledig invullen. Dus 00316xxxxxxxx. Altijd handig voor laatste veranderingen in line-up, nieuws over volle campings, weersvoorspellingen e.d.
Plattegrond van festivalterrein is ook beschikbaar: http://www.rockamring.de/(...)aendeplan%202008.pdf
Ja, klopt. Schijnt flink te worden gebouwd/verbouwd op en rondom het circuit. Vandaar dat de hoofdingang is verplaatst.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 15:18 schreef Komakie het volgende:
[..]
hmmm ok de hoofdingang is ergens anders dan vorige jaren...
Volgens mij niet echt relaxt aangezien je nu precies tussen 2 podia uit komt.
Wat een coño's! waar lees je dat eigenlijk?quote:Op zaterdag 24 mei 2008 02:40 schreef Klingon het volgende:
3 Doors Down heeft z'n hele Europese tour verplaatst naar de herfst. Dus niet op RAR
Vervanger? Hope so... Weezer dan maar?
Website van 3DD.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 11:18 schreef -Sum- het volgende:
[..]
Wat een coño's! waar lees je dat eigenlijk?
Hehe elk festival is een flinke investering als je het mij vraagt. Maar het zijn nog wel die dingen waar we het jaren later nog over hebben. Weet je nog toen...quote:Op zaterdag 24 mei 2008 11:57 schreef Godshand het volgende:
vliegtickets richting Neurenberg en terug geregeld
nog redelijk goedkoop... maar al met al wordt het een aardige investering dit festival
ach als ik lol heb, is het de investering meer dan de moeite waard
nog nietsquote:Op zondag 25 mei 2008 12:17 schreef seppo het volgende:
Ik ga er toch vanuit dat het maandag of dinsdag wel bekend is, dat tijdschema
inderdaadquote:Op maandag 26 mei 2008 09:59 schreef -Sum- het volgende:
[..]
nog niets![]()
ik kan al geen 'seit ihr bereit?' meer horen
*fotoboekfoto uit hoofd leertquote:Op maandag 26 mei 2008 20:19 schreef Klingon het volgende:
Zoals bekend gaan we weer met een leuke groep vanaf woensdag 4 juni samen kamperen op camping B5. Natuurlijk zijn ook FOK!kers welkom! Zoek naar een oranje partytent met verschillende Nederlandse vlaggen, ergens in het midden van de camping en kom er gezellig bij als je zin hebt. Wil je meer weten of graag m'n 06-nummer, stuur me dan ff een PM.
Een weekje dat weer volhouden, moet vast wel lukkenquote:Bijzonder warme lucht in aantocht
26 mei 2008 - Deze week gaat de temperatuur een opmerkelijke sprint maken. Lokaal kan het woensdag tegen de 30 graden worden. De warmte ontaardt waarschijnlijk in (onweers)buien, maar ook na de buien blijft het warm. Mei wordt één van de wamste en zonnigste ooit.
De warme lucht die naar het noorden wordt gevoerd is afkomstig uit Afrika en die herkomst staat garant voor hoge temperaturen tot op grote hoogte in de atmosfeer. Het noorden van Afrika meldde de afgelopen dagen temperaturen tussen 37 en 42 graden. Zondag noteerde In-Salah (Algerije) 43 graden, Abu Dhabi 43 graden), Riyadh 45 graden en Mekka 48 graden.
Zo warm wordt het in Europa uiteraard niet maar landen als Oostenrijk en Duitsland krijgen volgens de verschillende weerdiensten wel te maken temperaturen tussen 30 en 33 graden. Dat is in de buurt van de recordwaarden voor de maand mei.
Van mij mag het wel een paar graden koeler. boven de 30 graden is niet echt relaxt op zo'n plek waar je bijna geen plek uit de zon hebt.quote:Op maandag 26 mei 2008 21:04 schreef Klingon het volgende:
Oh, trouwens:
[..]
Een weekje dat weer volhouden, moet vast wel lukken
Grappigquote:
Woensdag toch alquote:Op woensdag 28 mei 2008 10:12 schreef Morpheus2002 het volgende:
Gaan de campings op donderdag of vrijdag open...? En als ik het zo lees dan is B5 wel een relaxte camping
Officieel woensdag 12:00 (dan zijn wij er alquote:Op woensdag 28 mei 2008 10:12 schreef Morpheus2002 het volgende:
Gaan de campings op donderdag of vrijdag open...? En als ik het zo lees dan is B5 wel een relaxte camping
u roept?quote:Op donderdag 29 mei 2008 14:22 schreef Komakie het volgende:
Hmm dit moet nog wel goed komen denk ik
Blokkenschema zou nu helemaal mooi zijn maar ik ben al wel gelukkig met dit nieuws
Hmmm die jpg vind ik wel cool.quote:Op donderdag 29 mei 2008 16:25 schreef -Sum- het volgende:
[..]
u roept?
http://img98.imageshack.us/img98/5430/rar08uq3.jpg
http://www.redneptun.de/RAR08/RockamRingSpielplan2008.pdf
maar ik denk dat ringrocker nog wel met een mooiere 'officiele' komt
alles komt goed behalve het weer!![]()
[ afbeelding ]
nice, fijne laatste toevoeging zegquote:Op vrijdag 30 mei 2008 11:06 schreef seppo het volgende:
Pendulum speelt overigens live en geen dj set
( http://www.pendulum.com/tour.aspx )
Maar het zullen er minder zijn dan bij RaRquote:Op vrijdag 30 mei 2008 18:56 schreef Godshand het volgende:
nog een week, en dan sta ik voor het podium in Neurenberg
ik zal na het festival wel posten of ik de enige NLer was (denk het niet, NlLers zijn immers overal...)
Pendulum is er? Propane Nightmares vind ik geweldig. Die wil ik zien dus!quote:Op vrijdag 30 mei 2008 11:06 schreef seppo het volgende:
Pendulum speelt overigens live en geen dj set
( http://www.pendulum.com/tour.aspx )
Ja ik zeg alleen dat ze live spelen en geen dj set.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 13:00 schreef ErikT het volgende:
[..]
Pendulum is er? Propane Nightmares vind ik geweldig. Die wil ik zien dus!
je mag tot aan de camping. er staan mensen bij de ingang maar als jij met zware spullen loopt te sjouwen vragen ze vaak niet eens om je kaartjequote:Op zaterdag 31 mei 2008 12:13 schreef seppo het volgende:
Is het trouwens mogelijk om bij de camping te komen zonder ticket? (om mensen af te zetten/ op te halen)
Zo niet, tot hoe ver van de camping mag je dan komen?
geen vuurwerk, geen messenquote:Op zondag 1 juni 2008 12:47 schreef ErikT het volgende:
Vraagje: mag alles mee de camping op? Op de site kan ik enkel vinden wat er wel en niet op het festivalterrein mag.
Camping is op RaR idd helemaal super! Als je dat eenmaal gewend bent dan stellen de anders festivalcamping niks meer voor! Tot half 3 keiharde metal over de camping inclusief lallende duitsers en 's morgens om 9 uur durven ze de installatie ook wel eens aan te zetten!quote:Op zondag 1 juni 2008 12:56 schreef -Sum- het volgende:
[..]
geen vuurwerk, geen messen
verder zie je er alles voorbij komen: 30 tray'tjes bier, kratten met (glazen) flesjes, stroomgenerators, muziekinstallaties, koelkasten, pc's
daarom zitten we ook graag aan het pad, de hele dag kijken wat al die gekken meenemen, geweldig
wordt t zo slechtquote:Op maandag 2 juni 2008 14:37 schreef Klingon het volgende:
Who's gonna stop the rain?![]()
Net maar even een lading regenponcho's gehaald
Voorbereiding he?quote:
in een poel met modderquote:Op dinsdag 3 juni 2008 00:23 schreef seppo het volgende:
Ben benieuwd waar we nog kunnen staan als we om donderdagmorgen 8u vertrekken en rond een uurtje of 10 daar aankomen.......
ga je wel serj tankian bekijken, die wil iig zeker zien.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 14:08 schreef seppo het volgende:
Vind het zeker jammer dat ik ratm ga missen, na al die verhalen van pinkpop gangersMaar als ik die panaramo foto bekijk op de rar site....er is geen doorkomen meer aan lijkt het om dan nog een fatsoenlijke plek bij de center stage te hebben...Dus ik kies maar gewoon voor cavalera conspiracy, bfmv, motorhead en prodigy
vertaal je het op babelfishquote:Op dinsdag 3 juni 2008 15:11 schreef Morpheus2002 het volgende:
Ik zie op de site dat je je auto naast de camping moet parkeren. Dit is wel handig, dan hoef ik niet alle spullen in 1x mee te sjouwen.
Hoeveel drank mag je eigenlijk meenemen? Want van al dat Duitse gebrabbel snap ik niks, waarom is er geen Engelse faq
zoveel je op kan?quote:Op dinsdag 3 juni 2008 15:11 schreef Morpheus2002 het volgende:
Ik zie op de site dat je je auto naast de camping moet parkeren. Dit is wel handig, dan hoef ik niet alle spullen in 1x mee te sjouwen.
Hoeveel drank mag je eigenlijk meenemen? Want van al dat Duitse gebrabbel snap ik niks, waarom is er geen Engelse faq
Nah voor Serj Tankian wil ik mijn goede plek voor de alterna stage niet opgeven :p Ik heb met een paar mensen die met ons mee gaan besloten om de 1e dag helemaal alterna, 2e dag helemaal center en 3e dag helemaal clubtent te gaan...quote:Op dinsdag 3 juni 2008 14:47 schreef AgeEll het volgende:
[..]
ga je wel serj tankian bekijken, die wil iig zeker zien.
vorig jaar merkte ik dat je tussen de acts door makkelijk naar voren kon lopen,iig het voorste vak in, dan tijdens het concert nog een stuk naar voren duwen/geduwd worden.
alleen op zondag kwam je bijna niet het voorste vak in. dat was echt gekkenhuisdaar. mensen werden voor dat vak bijna inelkaar gedrukt.
ik weet ook niet of je alleen maar rechts van het voorste vak erin kan, of dat er links ook een opening is.
zal wel kijken wat mijn medegangers willen. (denk RATM)
ja pcies, rechtsvooraan ja, daar laten ze je het voorvak in. boven op de pitboxen staan idd de vips, ze hebben daar ook de pitboxen open gemaakt zodat je daardoor aan de andere kant kan teruglopen.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 16:29 schreef seppo het volgende:
[..]
Nah voor Serj Tankian wil ik mijn goede plek voor de alterna stage niet opgeven :p Ik heb met een paar mensen die met ons mee gaan besloten om de 1e dag helemaal alterna, 2e dag helemaal center en 3e dag helemaal clubtent te gaan...
Maar bedoel je met rechts het voorvak in, de kant waar de 'vipboxen' of wat t zijn staan?
Dan mag je wel een aantal uurtjes (lees 4-5) van te voren en vast proberen in te komen want anders kom je er niet meer in. 2 jaar geleden stond 90% van het publiek al klaar voordat de artiest voor Metallica begon. Was wel grappig trouwens omdat het Reamon betrof. Niet helemaal Metallica stylequote:Op woensdag 4 juni 2008 10:14 schreef AgeEll het volgende:
[..]
ja pcies, rechtsvooraan ja, daar laten ze je het voorvak in. boven op de pitboxen staan idd de vips, ze hebben daar ook de pitboxen open gemaakt zodat je daardoor aan de andere kant kan teruglopen.
die vipboxen werden vorig jaar nog 'toegezongen' door het publiek.![]()
jouw programma ziet er goed uit, maar ik wil serj zien, en RATM wil ik vooral zien voor killing in the name off.
zaterag idd mainstage. weet niet of ik ga proberen vooraan te komen en daar dan de hele dag te moeten staan. ik wil wel in het voorste vak tijdens metallica.
zondag overdag wat rondkijken en dan savonds de tent in. daar staan toch de wat hardere bands, en de wedstijd van Duitsland hoef ik niet te zien![]()
![]()
wordt iig supervet, ik ga ook pas vrijdag rijden. tussen 8 en 9 wil ik op weg zijn.
ben alleen bang dat het niet super mooi weer wordt
lol, hahahaha sta je daar met 3 nederlanders, 39 man oosterijk, 200 man securityquote:Op woensdag 4 juni 2008 22:42 schreef Godshand het volgende:
Ik heb Metallica voor mezelf...
Bij Rock im Park spelen ze dan om 21:00 op zondag en laat dan net de EK wedstrijd van Duitsland - Polen zijn begonnen![]()
ja weet ik, zit daardoor nog te twijfelen of na disturbed nog wel het vak uitga, daarna komt nightwishquote:Op woensdag 4 juni 2008 12:06 schreef MrFl0ppY het volgende:
[..]
Dan mag je wel een aantal uurtjes (lees 4-5) van te voren en vast proberen in te komen want anders kom je er niet meer in. 2 jaar geleden stond 90% van het publiek al klaar voordat de artiest voor Metallica begon. Was wel grappig trouwens omdat het Reamon betrof. Niet helemaal Metallica style
op RAR speelt Metallica al op de zaterdag, en dan wordt er geen voetbal op groot scherm uitgezonden (want Duitsland speelt niet en de rest is niet belangrijk voor Duitsersquote:Op donderdag 5 juni 2008 10:36 schreef AgeEll het volgende:
[..]
lol, hahahaha sta je daar met 3 nederlanders, 39 man oosterijk, 200 man security
zal wel meevallen,
op RAR zenden ze het uit op het mainstage, dus metallica maar naar een ander podium,
Babyshambles kwam idd na The Verve, rond 2.15 uur, maar dat zal vast wel later geworden zijn. Was 2 jaar geleden ook al zo. Waarom ze die gasten nog steeds boeken, is me een raadselquote:Op maandag 9 juni 2008 15:57 schreef seppo het volgende:
En dat babyshambles niet kwamn opdagen, maar hoorde gister dat ze nog om half 3 hadden gespeeld :/
Volgens mij is dat een 1 te veelquote:Op dinsdag 10 juni 2008 00:42 schreef seppo het volgende:
Hoorde trouwens van de eigenaar van de fliegende holländer dat er 180.000 mensen op alle campings waren (rar). Dit had hij van de politie gehoord zei die.
Ik kwam woensdagavond aan, uurtje of 22:00 en vond het parkeren super. Ben vrijdag nog naar de supermarkt gereden en vond het parkeren weer super. Wat was er mis met het parkeren ?quote:Zoiezo kunnen ze qua organisatie (parkeren etc.) nog heel wat leren daar.
Ik heb t over de campings he..niet het festival zelfquote:
Nou stond vrij schuin (moet niet erg zijn voor een auto maar toch, you never know), lagen veel bierflesjes op het gras en Duitsers kunnen echt niet tactisch parkerenquote:Op dinsdag 10 juni 2008 14:46 schreef Shivan het volgende:
[..]
Ik kwam woensdagavond aan, uurtje of 22:00 en vond het parkeren super. Ben vrijdag nog naar de supermarkt gereden en vond het parkeren weer super. Wat was er mis met het parkeren ?
Gewoon lekker meedoenquote:Op dinsdag 10 juni 2008 14:28 schreef Morpheus2002 het volgende:
Het was tof alleen DuitsersWat een kansloos volk
Asociaal en lelijk
Als ik langs iemand wil om verder naar voren te komen bij bijv. Metallia zeg ik even sorry of leg m'n hand op de schouder. Die asociale Duiters beuken gewoon overal doorheen
86.000 als het goed is. tenminste, dan is het volgens mij uitverkocht.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 14:57 schreef seppo het volgende:
[..]
Ik heb t over de campings he..niet het festival zelfEn volgens mij konden er op t festival zelf 105.000 man..
Zo, jij hebt echt een kutweekend gehad of niet? Als je je daar al druk over kan maken....quote:Op dinsdag 10 juni 2008 14:59 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Weet je wat ook zo triest was, die trailer van Narnia bij de main stage! In het Duits.... noooooooooo!!!!
Een duitse smart... daar rij je gewoon overheen manquote:Op dinsdag 10 juni 2008 14:59 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Nou stond vrij schuin (moet niet erg zijn voor een auto maar toch, you never know), lagen veel bierflesjes op het gras en Duitsers kunnen echt niet tactisch parkerenDe weg waar ik op de heenweg op ben gereden werd geblokkeerd door een Duitse Smart
Nou gaf dat voor mij niet om dat ik zondagavond al naar huis ben gegaan maar voor de mensen die maandag pas naar huis gingen zal dat wel voor extra files hebben gezorgd op het parkeerterrein.
Weet je wat ook zo triest was, die trailer van Narnia bij de main stage! In het Duits.... noooooooooo!!!!
Op RIP prima geregeld. Wel was het even verwarrend tussen Centerstage en Alternastage, want de stages zaten aangrenzend aan elkaar op het zelfde veld. Maar als je eenmaal door hebt, loop je er zo heen. Vooraan staan is wel mogelijk, maar net als bij andere festivals worden de eerste rijen met de rest van het veld gescheiden middels een hek met security. Alleen helemaal aan beide zijkanten vooraan, kan je om het hek heen richting hoofdpodium. Het veld liep niet af trouwens, gewoon vlakquote:Op maandag 9 juni 2008 14:12 schreef ErikT het volgende:
Zo. Weer terug.
Punten:
- de mainstage waar je niet kan komenAan de ene kant de pitmuur, aan de andere kant een hek. En dan loopt het ook nog naar beneden af naar achteren... resultaat: nog geen derde van de bezoekers kan de headliners fatsoenlijk zien. Wat is dat extreem kut.
Ja, was ook best wel weinig in RIP. Maar het park bood gras en bos zat, dus het liep allemaal wel weg richting plant. Voordeel van het park was dat er 2 grote gebouwen zaten, de Ijshal en een DokumentationsZentrum (waar een expo over de Partijdagen in Neurenberg in de jaren '30 plus het Neurenbergtribunaal van '45), waar voldoende toiletten zaten die ook voor RIP werden gebruikt.quote:- wc's. WTF echt. 50 dixies voor 50.000 man? Dat terrein was binnen 2 dagen één grote pisvlek.
Groot grasveld voor Centerstage en Alternastage. Bij de echt grote concerten valt er weinig te chillen (Metallica, Prodigy) omdat er dan inderdaad te weinig plek is om te zitten. Tussendoor plek zat. Nadeel is dat er enkele stortbuien zijn geweest en dan krijg je weer modderbaden...De ijshal (Clubstage) bied voldoende ruimte om te relaxen op een schone, droge betonnenvloer.quote:- het is gewoon te klein en/of te druk. bijna nergens gras om op te chillen, alleen maar asfalt (met pis)
Dat waren kleine glazen? Bier 0,5 L 3,30 excl 1 euro borgquote:- bier 2.80. in van die statiegeldglazen, waarmee je dan weer moet zeulen. Kutverhaal.
Eh? De Alterna en Centerstage grensden aan elkaar, er zat een weg zonder kraampjes tussen. Wel was er een hele nauwe doorgang tussen de 2 velden. Maar dat zal je altijd wel houden, op Lowlands is het ook tussen de Alphatent en de rest van het festival even dringen geblazen.quote:- al die kraampjes!!!!! Je kan niet fatsoenlijk van het ene naar het andere optreden. Overal bochten langs winkeltjes... wat een commerciële bagger. En die reclames tussen de optredens in.... speel gewoon een liedje.
Met 2 ruime ingangen voldoende. Alleen vlak voor de grote bands is het wel even dringen, als je van de camping afkomt richting festivalterrein. Campings waren er veel, elk met hun eigen ingang. Hier en daar werden er ook illegaal ingangen gemaakt, even een stuk hek optillenquote:- de ingang. Vrijdag 3 kwartier in die tunnel gestaan. Je maakt er dan wel wat leuks van, maar 4 poortjes voor duizenden mensen is echt te kut.
Ongeveer 110.000 man op RIP met campingkaartje, dan nog zo'n slordige 5000 dagtickets verkochtquote:Op dinsdag 10 juni 2008 15:16 schreef Komakie het volgende:
[..]
86.000 als het goed is. tenminste, dan is het volgens mij uitverkocht.
Daarnaast kan je niet op de camping komen als je geen kaartje hebt. Dat zou in ieder geval niet mogen. Ik moest tenminste mijn kaartje laten zien voordat we de camping op mochten...
Het vreemde is dat de andere ingang een van de best georganiseerde was die ik ben tegegekomen bij festivals. Ik heb daar maximaal een minuut moeten wachten ( 5 wachtenden voor me).quote:Op maandag 9 juni 2008 14:12 schreef ErikT het volgende:
- de ingang. Vrijdag 3 kwartier in die tunnel gestaan. Je maakt er dan wel wat leuks van, maar 4 poortjes voor duizenden mensen is echt te kut.
Ja, was ook bij Metallica. De eerste dag werd ik echt goed gefouilleerd (tas leeghalen, vest uit etc.). Tweede dag was het ff snel m'n zakken leeg en mocht ik zo doorlopen. Daar had ik zelfs een bazooka op m'n rug kunnen binden en mogen doorlopenquote:Op dinsdag 10 juni 2008 22:54 schreef Komakie het volgende:
btw is iemand dat vuur opgevallen bij Rage Against The Machine? Zo'n rode fakkel. Hoe ze daar nou aan kwamen
Zeker, heeft er gisteren weer voor gezorgd dat ik weet te laat ging slapenquote:Op woensdag 11 juni 2008 12:25 schreef Shivan het volgende:
Pcies
Maar owkee, de "metallica live op rock am ring 2008" is erg erg erg vet!
Haha nee hoor maar ik heb nog wel meer te klagenquote:Op dinsdag 10 juni 2008 15:16 schreef Klingon het volgende:
[..]
Zo, jij hebt echt een kutweekend gehad of niet? Als je je daar al druk over kan maken....Die trailer heb ik 1x gezien en daarna nooit meer opgelet. Is toch ook ieder jaar hetzelfde, dus weinig nieuws lijkt me. En er waren gewoon 85.000 mensen, niet meer en niet minder.
Ik werd de eerste dag juist bijna niet gefouilleerd. Ik haalde mijn portomonnee en telefoon uit me broekzak en het was al best. Kon gelijk door lopen.quote:Op woensdag 11 juni 2008 00:24 schreef Klingon het volgende:
[..]
Ja, was ook bij Metallica. De eerste dag werd ik echt goed gefouilleerd (tas leeghalen, vest uit etc.). Tweede dag was het ff snel m'n zakken leeg en mocht ik zo doorlopen. Daar had ik zelfs een bazooka op m'n rug kunnen binden en mogen doorlopen
Lowlands moet je niet ermee vergelijken. Het terrein van RAR is totaal anders. Door het heuvelachtige beboste landschap kun je niet zomaar overal je tent planten. Wat bij Lowlands wel kan. Gewoon campings gelijk naast het terrein.quote:Op woensdag 11 juni 2008 14:18 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Haha nee hoor maar ik heb nog wel meer te klagen
Zo waren de bussen vaak overvol en moesten we dus een half uur bergopwaarts lopen naar het festivalterrein. Op Lowlands zijn ook wel eens 60.000 mensen geweest en daar is het nooit langer dan 10 min. lopen. Voor het onbijt moesten we ook minimaal 15 min. lopen, op onze camping was gewoon helemaal niks! Alleen wat WC's en douches.
Maar verder was het wel leuk hoor
nu ook in videoquote:Op dinsdag 10 juni 2008 20:18 schreef -Sum- het volgende:
even kort verslag:
we waren woensdagochtend om 6 uur vertrokken, om 11 uur stond de tentop B5, exaxt dezelfde plek als vorig jaar. voor het eind van de dag hebben we 80% van dezelfde mensen als vorig jaar gevonden
dit jaar waren we niet alleen. woensdag was er al een vriend en donderdag kwam de rest.
vrijdag terrein op, the streets waren idd te klein voor de main stage, geen knaller dus.
bad religion, leuk maar niet bijzonder.
incubus, ook wel oke, heb t beter gezien
rage against the machine was goed toen het geluid het eenmaal deed. helaas moesten we na een half uur weg omdat we graag naar bullet for my valentine wilden, dat was heeeeeeel goed.
motorheas was zo saai dat we een zitplek op gingen zoeken in de rockshakers cocktail tent, precies op dat moment kwam er een wolkbreukgelukkig zaten we droog en hebben we met cocktailtjes de lange tijd uitgezeten tot prodigy begon. gelukkig hebben we gewacht want we stonden redelijk goed in het voorvak en het was weer eeeeeeeerg vet. een van de hoogtepunten dus PRODiGY
zaterdag helaas te laat voor disturbed, dus gelijk door naar kate nash. ze speelde alles 2x zo snel om zoveel mogelijk liedjes in een half uur te spelen? niet zo goed als bij t concert dus.
toen terug naar In Flames. dat was HEEEEL goed. ik las hier iets over slecht geluid? wij stonden halverwege het terrein, goed zicht op de schermen en dan heb je nog 2 palen met boxen dus was echt super geluid en zich ook al stonden we best ver weg.
daarna helemaal vooraan bij stereophonics, piepende oren maar wat een goed optreden
the offspring vond ik ook een paar jaar geleden op lowlands nog top maar dit was echt vergane glorie, zoals het eruit zag en hoe het klonk
bij metallica was het zo druk dat we weer achteraan bij de coktailbar hebben gekeken, staand op een tafel. wel ver weg maar kippevel uitzicht zo over al die mensen. van 2 jaar geleden wist ik nog dat hoe verder je naar voren staat, hoe slechter zicht tenzij in het voorvak.
we wilden nog de tent in voor danko jones maar toen was t zo druk dat we lekker naar de 24uurs tent zijn gegaan tot in de diepe uurtjes en we echt niet meer overeind konden staan.
zondag begonnen met fair to midland. kei harde muziek en bizarre zanger, very nice
gebleven voor filter, kende t niet maar klonk wel aardig. even gekeken bij pendulum, klonk zeer goed maar we waren niet de in dans mood vanwege de zere voetjes.
daarna stukje eagles of death metal, en toen 1 helft duitsland - polen. daarna naar jimmy eat world. uiteindelijk na heel lang wachten weer toch nog volgehouden tot queens of the stone ageserg leuk
daarna kapot en moe de tent in gegaan
de volgende dag pas smiddags gaan rijden lekker relaxt
![]()
conclusie: hoogtepunten waren prodigy, in flames en stereophonics maar de 2 dagen camping waren al zo leuk en heftig dat de zaterdag en zondag al erg zwaar vielen
Hoe kansloosquote:Op donderdag 12 juni 2008 18:08 schreef -Sum- het volgende:
[..]
nu ook in video:
<--- zaterdag, geen idee waarom deze t niet doet zoals die anderen??
Al is het alleen maar voor de camping.....heb er spijt van dat ik al die geniale dingen niet op video vast heb liggenquote:Op vrijdag 13 juni 2008 13:39 schreef -Sum- het volgende:
mwoa dit is gewoon een telefoon met 3,2 megapixel? volgende maand krijg ik er 1 met 5 megapixel, ga echt geen camcorder mee slepen. (al zou t geluid dan wel beter zijn maar boeiend, daar is mtv voor)
hardcore?quote:Op vrijdag 13 juni 2008 14:12 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Hoe kansloosVooral als ze zondagochtend om 05:30 aan iedereen vraagt om "Hardcore Holland" te zeggen
There are no sheduled tour dates for year 2009. Rammstein want to record a new album before they have a live tour again. All the fans around the world have no other option - just to show patience.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 12:46 schreef MrFl0ppY het volgende:
Weet iemand of Rammstein dit jaar tourt?
Depeche mode stond in 2006 volgens mij ergens op de zaterdag middag als ik het me goed herinner. Zal wel geen afsluiter worden denk ik......quote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:12 schreef Komakie het volgende:
Ik zou AC/DC misschien nog wel bij de geruchten zetten.
Die hebben een stadion tour door europa en tussen 24 mei en 12 juni zit een heel groot gat. Ze zijn dan zo te zien al wel in duitsland geweest een paar keer, maar het is een mogelijkheid dat ze zoiets doen
Dromen mag altijd
En Depeche Mode kun je bijna al bij de bevestigde bands zetten. Die staan een week eerder op Pinkpop...
Zal wel 1 van de afsluiters worden. Vind ik niets aan
Zowel Rise Aganst als Franz Ferdinand en GNR zijn nog helemaal niet bevestigd. Het zijn alleen maar geruchten en geloof me, alles wat ook maar enigzins een album uit brengt of gaat uitbrengen komt in de "Gerüchteküche" van Ringrocker langs.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:15 schreef Gaijin het volgende:
Fuck, vorig jaar Metallica, RATM, The Offspring, Simple Plan, Pendulum. Omfg. En dit jaar Rise Agains, Billy Talent, Franz Ferdinand, GNR (hoewel, nieuwe formatie :w). RAM VET GEWOON. Hier moet ik een keer heen.
2006 was Depeche Mode de afsluiter op de zondag....quote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:28 schreef Rosetta_Stoned het volgende:
[..]
Depeche mode stond in 2006 volgens mij ergens op de zaterdag middag als ik het me goed herinner. Zal wel geen afsluiter worden denk ik......
Je hebt helemaal gelijk ik was in de war met Alice in Chains die stonden op vrijdag middag.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 02:59 schreef Komakie het volgende:
[..]
2006 was Depeche Mode de afsluiter op de zondag....
ff opgezocht...
Dat is wel zo.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 15:02 schreef Rosetta_Stoned het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk ik was in de war met Alice in Chains die stonden op vrijdag middag.
Wat mij betreft mag Depeche Mode de aflsuiter worden op zondag, dan ben ik toch gaar en kan ik ze lekker over slaan.
Oeh, nice!quote:Op zondag 1 februari 2009 18:46 schreef Terpentin07 het volgende:
Er zijn weer nieuwe bands bevestigd.Niet slecht vind ik...
The Prodigy
Limp Bizkit
Marylin Manson
Korn
Bloc Party
Selig
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |