JK1982 | donderdag 24 april 2008 @ 16:06 |
Dit is hem dan officieel! De Insignia, het nieuwste paradepaardje van Opel. Wat vinden jullie ervan? Gaat Opel hiermee eindelijk eens potten breken, of is het wederom een kansloos model? Geef hier je mening. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Persoonlijk vind ik het een auto zonder eigen smoel. Hij doet me schuin van voren denken aan een Volvo S80, en ik zie er ook aardig wat BMW-trekjes in terug komen. Gezien de geheimzinnigheid vooraf en de hooggespannen verwachtingen een beetje een teleurstelling. | |
Isdatzo | donderdag 24 april 2008 @ 16:09 |
ik vind 'm wel wat hebben.. maar mij doet ie meer aan een mercedes - bmw combinatie denken. maar toch, ![]() | |
JohnnyKnoxville | donderdag 24 april 2008 @ 16:12 |
Als je had getijpt dat dit de nieuwe Hyundai Sonata was, dan had ik je geloofd. Inderdaad Volvo invloeden, ook een beetje Volkswagen (gebied voor rond de kentekenplaat), beetje dit, beetje dat. Eigenlijk nu al redelijk saai (mijns inziens), behalve misschien die "swoosh" in de portieren. | |
Dr_Flash | donderdag 24 april 2008 @ 16:13 |
Wordt dit net zoeen ouwelullenboot als de Senator en de Admiral vroegah waren? ![]() Iemand die in een auto in die klasse wil rijden, die wil gewoon geen "Opel" erop hebben staan. Dat is ook een beetje het droevige lot van de VW Phaeton denk ik. Of is deze Insignia een trapje lager bedoeld? ![]() | |
danny91184 | donderdag 24 april 2008 @ 16:13 |
Die knik/vouw in de deur en bij de motorkap doen me toch een beetje laten denken zoals Opel wel vaker heeft ![]() Kvind em echt iets hebben! Mooi ding! ![]() | |
Robar | donderdag 24 april 2008 @ 16:14 |
Zeker geen lelijke auto, maar ook niet heel bijzonder! | |
LENUS | donderdag 24 april 2008 @ 16:15 |
doet mij teveel aan een passat denken. | |
Arclight-S | donderdag 24 april 2008 @ 16:35 |
Volvo met opel logo ![]() ![]() | |
JK1982 | donderdag 24 april 2008 @ 16:38 |
quote:Hij komt in de plaats van de Vectra, een VW Phaeton is echt van een totaal andere klasse. Op deze foto ziet hij er trouwens wel weer aardig uit: ![]() Maar als ik bovenstaand plaatje zie denk ik: nieuwe 5-serie? (Velgen, C-stijl, die vouw in de zijkant etc...) [ Bericht 5% gewijzigd door JK1982 op 24-04-2008 16:46:45 ] | |
Dr_Flash | donderdag 24 april 2008 @ 16:40 |
quote:Oh, ik dacht dat het om een quote:ging ![]() Anyway, ik vind hem vrij fantasieloos, compromisloos, eigenheidloos. Vrij loos, dus ![]() | |
JK1982 | donderdag 24 april 2008 @ 16:41 |
quote:Dat zeg ik: ![]() ![]() | |
JohnnyKnoxville | donderdag 24 april 2008 @ 16:41 |
quote:Dat is-ie ook wel, maar dan op dezelfde manier als de Chroma het paradepaardje van Fiat is. | |
Herr.Flick | donderdag 24 april 2008 @ 16:43 |
quote:Ach, Volvo was toch al enkele jaren een zweedse Ford, dus zo erg is het allemaal niet! ![]() | |
UIO_AMS | donderdag 24 april 2008 @ 16:44 |
Veel naar de Duitse concurrentie gekeken, blijkbaar. Ik zie er VW / BMW / Mercedes / Audi in. Met een Zweeds vleugje Volvo. | |
Arclight-S | donderdag 24 april 2008 @ 16:46 |
quote:Bullshit, ford heeft maar een kleine vinger in de pap, sommige onderstellen zijn wel gedeeld maar de materialen zijn vaak van zwaarder materiaal dan bij ford. | |
JohnnyKnoxville | donderdag 24 april 2008 @ 16:47 |
Maar goed, voor Jan Burgerlul met een leasecontract vast een veilige, betrouwbare en weinig spannende auto. | |
UIO_AMS | donderdag 24 april 2008 @ 16:47 |
Het positieve is natuurlijk wel dat het er beter uitziet dan de Vectra. | |
Arclight-S | donderdag 24 april 2008 @ 16:49 |
quote:Alvast 1 pluspunt. | |
JohnnyKnoxville | donderdag 24 april 2008 @ 16:55 |
quote:Maar dat is nou juist het gebrek bij Opels, bijna alle nieuwe modellen zien er wel okay uit, maar omdat ze zo f**king veel vekocht worden aan fantasieloze burgermensen hier in Nederland, worden ze vanzelf muf en behebt met een spruitjeslucht. | |
JohnnyKnoxville | donderdag 24 april 2008 @ 16:55 |
Vind ik dan. | |
Batsies | donderdag 24 april 2008 @ 16:58 |
Ziet er goed uit Prijs? | |
JK1982 | donderdag 24 april 2008 @ 17:08 |
quote:Precieze prijzen zijn nog niet bekend.. | |
Herr.Flick | donderdag 24 april 2008 @ 17:11 |
quote:Het materiaal is iig dunner dan de plaat die je voor je kop hebt... ![]() | |
Isdatzo | donderdag 24 april 2008 @ 19:52 |
quote:dát is dan ook niet zo moeilijk hè ![]() | |
tevebe | donderdag 24 april 2008 @ 20:26 |
Beter dan een Vectra. Ziet er ook beter uit als een Passat, maar het blijft opel ![]() | |
Kleffe_Dop | zondag 27 april 2008 @ 11:23 |
![]() ![]() ![]() [ Bericht 10% gewijzigd door Kleffe_Dop op 27-04-2008 13:29:17 (plaatje fixed!) ] | |
Sjowhan | zondag 27 april 2008 @ 11:51 |
quote:Jammer van de kikker ![]() Als het onderstaande plaatje inderdaad vanuit de nieuwe opel is, doet mij dit denken aan de Volvo ![]() ![]() | |
JK1982 | zondag 27 april 2008 @ 23:34 |
Het is wel een verbering ten opzichte van de Vectra natuurlijk, dat wel.. Maar ja.. ![]() | |
Arclight-S | zondag 27 april 2008 @ 23:45 |
Waar ik echt zo gruwelijk van baal is dat merken zoveel dingen overnemen van andere. Zoals die achter lichten, 4 hoekjes die je ook bij audi ziet! Niets is meer origineel! ![]() | |
Metro2005 | maandag 28 april 2008 @ 10:57 |
Hij is wel aardig maar het lijkt net een BMW ![]() | |
Metro2005 | maandag 28 april 2008 @ 11:04 |
quote: ![]() ![]() | |
Kleffe_Dop | maandag 28 april 2008 @ 12:09 |
Vind 'm echt niet op de BMW-5 lijken hoor. Zo lust ik er nog wel een paar. ![]() | |
Metro2005 | maandag 28 april 2008 @ 12:17 |
quote:De achterkant lijkt er best veel op, sterker nog. Het was het eerste wat in me opkwam toen ik de foto's zag. hee een BMW 5 serie. ![]() | |
MMach | maandag 28 april 2008 @ 13:45 |
Lijkt me idd een halve ripoff![]() ![]() | |
Kleffe_Dop | maandag 28 april 2008 @ 14:34 |
Dit is in mijn ogen een voorbeeld van een rip-off, de Insignia is dat echt niet hoor. En natuurlijk herken je bepaalde stijlelementen terug uit bestaande auto's, maar die zie ik ook in de Mazda 6, Ford Mondeo, de 'Duitse' Citroën C5 en weet ik hoeveel andere modellen terug komen. De Insignia heeft een eigen onderscheidend smoelwerk en een strakke sportieve lijn. Imo één van de mooiste in zijn klasse op dit moment. | |
Gluckskafer | vrijdag 2 mei 2008 @ 20:27 |
Men neme de voorkant van een Mercedes CLS en de achterkant van een BMW 5. Beetje schaven en kneden en klaar is kees. ![]() ![]() | |
JK1982 | vrijdag 2 mei 2008 @ 21:30 |
Dus zo werkt dat in autoland! ![]() ![]() | |
tupolev141 | zaterdag 3 mei 2008 @ 01:35 |
Auto's lijken meer en meer op elkaar. Je kan bijna niet origineel blijven na al wat er al gedesigned is, en bovendien worden designers met de rug tegen de muur gezet door de windtunnel en door europese regelgeving (motorkappen stomper voor voetgangeropvang bijvoorbeeld). Wat ik jammer vind is dat auto's alleen maar groter worden.Deze moet toch de Vectra vervangen? 20 cm langer alweer ja hallo. De huidige is 4,60 m en die daarvoor was maar 4,40 of zo | |
Geqxon | zaterdag 3 mei 2008 @ 02:17 |
Het ziet er leuk uit, het is alleen jammer dat hij er met 15" stalen velgen, plastic bumpers, hoog-op-de-poten vering, een enkele uitlaat en het gebrek aan een chroomstrip rond de ruiten er totaal niet uit ziet. En aangezien 90% van de leaserijders er zo bij rijdt... | |
Gluckskafer | zaterdag 3 mei 2008 @ 06:17 |
Voordeel is wel dat door een nieuw model de Vectra occasions straks een stuk goedkoper worden. | |
InTrePidIvity | zaterdag 3 mei 2008 @ 08:01 |
Ik mis het agressieve front wat op de laatste Astra (en in iets mindere mate de Corsa) zat. Jammer, want die hoekige lijnen vond ik erg mooi ![]() Dit is allemaal net wat te rond, wat natuurlijk wel begrijpelijk is omdat het een breder en behoudender publiek moet aanspreken. Ik vind 'm voornamelijk op de Passat lijken. ![]() ![]() | |
matthendriks | zaterdag 3 mei 2008 @ 13:08 |
quote:Ik denk dat slechts 1 procent in die zogenaamde 'essentia' uitvoering gaat rijden... Als ze die uitrustingsniveau's nog steeds aanhouden. Uiteraard presenteert elk automerk haar modellen in de 'top-versie'. Of dat slecht is? Ik vind het wel meevallen. Kijk maar eens naar de nieuwe Mazda 6, die ziet er in elke versie goed uit. | |
tevebe | zaterdag 3 mei 2008 @ 20:45 |
Ik moet steeds denken aan de G35. | |
Geqxon | zaterdag 3 mei 2008 @ 21:05 |
quote:Aziaten zijn dan ook behoorlijk gul met het leveren van standaardopties. Die zijn niet zo hufterig als BMW, een 7-serie van meer van 100.000 euro en dan nog even vrolijk 3 ruggen mogen lappen voor het navigatiesysteem, wat toch iedereen besteld. | |
matthendriks | zaterdag 3 mei 2008 @ 22:14 |
Of de leuke met. lak van Audi: Even 1000,- Euro afrekenen.... ![]() | |
Alcatrash | zaterdag 3 mei 2008 @ 22:23 |
Ik vind het best een mooie auto, met die lijn in de portieren en de wat bredere heupen. Alleen is de concurrentie minstens zo sterk en niet iedereen wil Opel op z'n autosleutels hebben staan... | |
Tomatenboer | zondag 4 mei 2008 @ 00:32 |
De Insignia is best geslaagd. Een hele vooruitgang tov de duffe hoekige Vectra als je het mij vraagt. ![]() Hij lijkt op sommige punten inderdaad een beetje op een Volvo of een Bmw maar er zijn slechtere merken om mee te worden vergeleken. ![]() | |
matthendriks | zondag 4 mei 2008 @ 11:22 |
quote:Is dat niet een beetje hetzelfde verhaal als met Skoda? Geef mij persoonlijk maar een Opel of Skoda met weinig of zonder onderhoud, dan een 'BMW' die elke week bij de garage staat... | |
Kleffe_Dop | zondag 4 mei 2008 @ 11:44 |
Opel staat al sinds jaar en dag bovenin de verkoop lijstjes, met dat 'niet iedereen wil Opel op z'n autosleutels hebben staan' valt het dus wel mee. | |
TheVotary | maandag 5 mei 2008 @ 18:02 |
Ik vind hem mooi. Meestal vind ik Opels maar zo zo, maar deze vind ik erg ok. Wel een stoer uiterlijk. Zijn er al prijzen bekend? Ben wel benieuwd waarmee ze de concurrentie willen aangaan. | |
PNG | woensdag 7 mei 2008 @ 04:47 |
Verassend. Gaat een klapper worden, let maar op. kBen totaal niet van de nieuwe Opels, en die zijlijnen bij al die merken vind ik klote. Kasten hadden breder gemogen. Laatste model Passat is saai, deze is dat niet. Lef qua design totale lijn. ![]() "Kwam nog wel een kerel zenuwachtig aanrennen dat niet de bedoeling was, magoed, wil ik wel ff checken dan voordat ik hem meeneem. Hij koste wel een miljoen, maar hij rijdt wel okay." | |
j0rrit | donderdag 8 mei 2008 @ 17:42 |
![]() ![]() ![]() Autoweek bericht | |
Geqxon | donderdag 8 mei 2008 @ 18:11 |
quote:En als we dan naar de persfoto kijken: ![]() Ik zeg nogmaals: quote: | |
ZoneKill | donderdag 3 juli 2008 @ 17:49 |
Ik vind hem best mooi. Is idd een combinatie van een bmw, mercedes en een volvo sausje. | |
zwahiel | donderdag 3 juli 2008 @ 17:57 |
Haal dat opel logo 's weg van die voorkant, hang daar een Chevrolet grille aan, plaats vervolgens in een amerikaanse showroom en hopla. Dit is wat GM al JAREN wil hebben, een model wat in de EU aanslaat door alle lease bakken en iets wat in de trend van zuinige auto's meegaat in de VS. Want: Het komt uit de EU dus is 't zuinig. 't Zelfde wordt aan de andere kant van de plas vaak over auto's uit Azië gezegd. Vergelijk Chevy modellen qua grill en grootte maar eens... | |
Batsies | maandag 4 augustus 2008 @ 21:25 |
Is er inmiddels al wat bekend qua prijsklasse / leverdatum? | |
misteriks | maandag 4 augustus 2008 @ 22:20 |
ikzelf vind 'm best wel leuk ! Opel wordt weer sexy. De trend was er al met de laatste astra (die de saaie en laffe design-Golf parreert) De nieuwe Corsa ziet er ook beter uit dan een Polo ; en als je weet hoe de nieuwe Meriva er gaat uitzien, besef je wel dat Opel het merk van de toekomst is ![]() Niet dat ik zoooo'n Opelfreak ben; maar het suffe design bij VW, en audi dat op de duur altijd dezelfde lijnen gebruikt; wel nee; dan vind ik Opel tenminste gedurfder (om over de onderschatte rijeigenschappen nog niet te spreken) dat gezeik over modale burgerbak-imago is zoooo 1993 ![]() | |
misteriks | maandag 4 augustus 2008 @ 22:22 |
quote: ![]() wordt gelanceerd in het najaar. Eind oktober, begin November. Bedoeling is dat hij SIgnum en Vectra vervangt en ietsje hoger gaat staan, dus qua prijzen gok ik op 'n 15% duurder dan 'n huidige vectra | |
TheVotary | maandag 4 augustus 2008 @ 22:27 |
quote:Volkswagen scirocco is dan ook een welkome afwisseling in mijn ogen. ![]() | |
Jalu | maandag 4 augustus 2008 @ 22:36 |
quote:"I want to believe" Geef mij maar een nieuwe Mondeo ipv. het Volvo aftreksel. | |
Kleffe_Dop | maandag 11 augustus 2008 @ 15:15 |
Bouwt Opel de betere Passat? Het is Opel menens met de nieuwe Insignia. Het Duitse merk wordt steeds minder geassocieerd met de betere middenklasser. Instituten als de Ascona, Rekord en Omega verdwenen en de 3e generatie Vectra heeft nooit aan de verkoopverwachtingen voldaan. Dat Opel zijn verkopen nog enigszins op peil kon houden, is vooral te danken aan de Corsa. Leuk, maar dat is niet het ideale model om aan te tonen dat de ingenieurs in Rüsselheim even goed zijn als hun collega’s in Wolfsburg. Opel pakt nu de handschoen op met de Insignia. Een model dat maar amper korter is dan de 2e generatie Senator. En naar eigen zeggen de sportiefste en meest premiumachtige auto in zijn klasse. Er is maar één manier om daar achter te komen en dat is een rechtstreekse confrontatie met de Volkswagen Passat. De Ford Mondeo verkoopt in Nederland weliswaar beter, maar op Europees niveau is de Passat marktleider. Bovendien is de Insignia samen met de Passat de enige D-segment aanbieding van een volumemerk dat met voorwielaandrijving of met vierwielaandrijving kan worden besteld. Het Duitse magazine Autobild vergeleek de nieuwe Opel met de Volkswagen en was onder de indruk. “Opel geeft weer gas”, zo luidt het commentaar. Een auto die reeds in basisuitvoering mooi compleet is en waar je aan het interieur kan merken dat het van de directie een paar euro mocht kosten. Dit in tegenstelling tot de Passat, waar je op diverse punten kan merken dat de boekhouders de finale stem hadden. Vol lof is Autobild ook over de styling van de Insignia: voornaam, maar ook modern en sportief met een liefdevolle, correcte afwerking. Ondanks de coupévorm is de Opel niet minder ruim dan de Volkswagen. Het is niet alleen Autobild dat een preview van de nieuwe Insignia kreeg, ook de redactie van het Britse maandbla What Car? kon reeds kennis maken met de middenklasser. Ontwerper Mark Adams laat weten bijzonder tevreden te zijn met zowel het exterieurdesign als het interieurontwerp: “De Vectra werd beschouwd als koud en steriel, maar de Insignia is warm en uitnodigend”. De meeste hoofdbrekens bezorgde de crashbestedigheid, want moedermaatschappij General Motors wil de Insignia overal ter wereld gaan verkopen. De Corsa hoefde enkel te voldoen aan de Europese veiligheidseisen, maar de Insignia moet ook naar Amerikaanse maatstaven veilig zijn. Dat is volgens Adams gelukt en hij merkt op dat verkoop van de dieseluitvoeringen in de Verenigde Staten evenmin in beletsel is, omdat de nieuwe 2.0 CDTi dieselmotor (die reeds aan de Euro5 emissienormen voldoet) met kleine aanpassingen in alle 50 Amerikaanse staten verkocht kan worden. Autobild kon nog niet rijden met de Insignia, maar de redactie van What Car? mocht alvast wel een blokje om met de 220 pk sterke 2.0 Turbo uitvoering. Deze variant wordt standaard geleverd met het zogeheten Flexride ophangingsysteem, dat een doorontwikkeling is van het IDS onderstel van de Vectra. Zoals gebruikelijk zijn er 3 instellingen beschikbaar (normaal, sport en comfort) waarbij ook de besturing, de gaspedaalreacties en de aansturing van de automaat aangepast wordt. De eerste rijproef van What Car? wees uit het systeem ook in de sportstand nog voldoende veercomfort biedt. De rechtuitstabiliteit is exemplarisch met precies de juiste bekrachtiging voor de besturing en uitstekende communicatie. Minpunten vond de redactie te vage schakeling (geen verbetering ten opzichte van de Vectra) en de wat rauwe loop van de motor, die minder gecultiveerd klinkt dan de 2.0 TFSI unit uit de Passat. Anders dan de Astra/Zafira OPC is het onderstel van de Insignia wel berekend op het hoge vermogen. Afgezien van het motorgeluid is de Insignia mooi stil, met amper windgeruis of rolgeluiden. Het is nog te vroeg om een definitief oordeel over de nieuwe Opel te geven. De Mondeo hoeft zich iets minder zorgen te maken, want die is achterin ruimer en rijdt scherper. Maar zelfs Autobild, dat doorgaans erg welwillend staat tegenover de modellen van Volkswagen, moet erkennen dat Opel uitstekend werk heeft verricht. Autointernationaal.nl ![]() ![]() ![]() | |
misteriks | donderdag 16 oktober 2008 @ 22:14 |
Ik heb er vandaag en gisteren mee gereden, en wel ja , hij mag er zijn ! ![]() Het is , ondanks z'n looks ,geen bmw 5, maar hij ziet er én vanbuiten én vanbinnen heel erg goed uit ! Z'n fantastische ophanging ,intressante innovatieve opties, afwerkingskwaliteiten en standaard uitrustingsniveau in verhouding tot z'n competitieve prijzen gaan van deze wagen een succes maken ! Opel heeft terecht ambities met deze wagen ! een opmerkelijk minpunt is (vooral 4 deurs) dat de hoofdruimte achterin echt wel onvoldoende is (ben 1,9m). Ik kon op geen enkele manier een comfortabele zithouding vinden. Blijkbaar weegt het design meer door dan het comfort voor grotere personen achterin. (wat misschien al bij al toch nog een juiste keuze zal blijken) Heb er intensieve testritten mee opzitten; alsook met z'n belangrijkste concurrenten (vooral mondeo , passat en laguna), en ja, voor mij komt de insignia er al beste keuze uit ! Concreet; leukste wagen in z'n klasse, grote vooruitgang tgo de Vectra, en zelfs geen euro duurder ! kan niet wachten op de 2 liter 190pk diesel ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door misteriks op 16-10-2008 22:26:05 ] | |
GilaMonyet | vrijdag 17 oktober 2008 @ 11:16 |
Lijkt op een passat.. (wat al gezegd was zie ik nu ![]() | |
Repeat | vrijdag 17 oktober 2008 @ 17:06 |
quote:Hallo die is lelijk zeg ![]() En ik vond hem op de eerdere pics nog wel zo goed gelukt ![]() | |
Rekkie | zaterdag 10 januari 2009 @ 21:32 |
Vandaag testgereden. Zeker een kandidaat om mijn huidige auto op te volgen. | |
matthendriks | zaterdag 10 januari 2009 @ 22:57 |
Ik hoor tegenvallende verhalen over de 1.8 (140 pk)... Heb je die gereden? | |
Rekkie | zaterdag 10 januari 2009 @ 23:02 |
quote:Nope de 2.0 Turbo. Ik weet echter nog niet of ik benzine of diesel wil gaan rijden. | |
vipergts | zondag 11 januari 2009 @ 10:57 |
Als ik een auto zou kopen in die klasse zou zelfs ik in een Opel showroom binnen stappen qua design zitten die jongens echt op de goede weg en dat is wel anders geweest ook. tja en dat auto op elkaar lijken dat heeft met regelgeving te maken denk ik. | |
Rekkie | zondag 11 januari 2009 @ 12:01 |
quote:Opel heeft mij ook nooit kunnen bekoren, maar de met name de Insignia en in mindere mate de Corsa vind ik zeer geslaagd. | |
Rekkie | zaterdag 21 maart 2009 @ 00:47 |
Ik denk dat ik hem ga bestellen......... | |
JK1982 | zaterdag 21 maart 2009 @ 07:49 |
Kijk, dat zijn leuke berichten Rekkie! ![]() Welke uitvoering? Kleur, motor etc? Weet nog wel een goeie dealer voor je, alleen die zit een beetje uit de richting (Dronten) ![]() | |
Rauw. | zaterdag 21 maart 2009 @ 10:57 |
Ik zag hem zojuist inparkeren hier... Zwart en met chromen stripjes en wel. En met pijn in mijn VW-hart moet ik zeggen dat het een gigantisch mooie Opel is ![]() | |
misteriks | zaterdag 21 maart 2009 @ 14:02 |
ik rij hem nu een meer dan 2 maand en hij bevalt mij prima ! ( 5 deurs sport 160 pk diesel in technical grey) het enige minpunt is het erbarmelijke zicht naar achteren, maar ja ,het was al duidelijk dat het design van primair belang was! de nieuwe astra en meriva zien er trouwens ook veelbelovend uit ![]() opel wordt weer sexy ![]() | |
Rekkie | zaterdag 21 maart 2009 @ 16:15 |
quote:De 5 deurs, (motor nog niet duidelijk) in technical grey of zwart sport uitvoering met pakket (dus 19!!!!! inch velgen ![]() Ik heb ook de Tourer gezien en die valt me tegen, dus toch maar niet. Ik heb vandaag een proefrit in de Skoda Superb gemaakt........ wat een ruimte!!! Maar de Opel is toch meer emotie!! | |
misteriks | zaterdag 21 maart 2009 @ 16:47 |
ruimte heeft die superb wel, maar hij ziet er ouderwets uit. en die hoekige achterkant ![]() ik vind de insignia trouwens het knapst in dat rood (granade red?) wow ! daarin komt z'n lijn het sportiefst uit | |
Rekkie | zaterdag 21 maart 2009 @ 22:10 |
quote:Ja die Skoda zou gekozen worden puur om de praktische redenen. De Insignia op emotie. Ik vind rood overigens heel erg 'not done' op een dergelijke auto, maar dat vind ik al snel met een rode auto. Rood kan imo alleen bij een snelle 3-deurs hatch als de Golf GTI, Seat Leon Cupra en dat soort dinky-toys. | |
Rejected | dinsdag 14 april 2009 @ 09:16 |
Ik vind dit wel een mooie auto moet ik zeggen! | |
JK1982 | dinsdag 14 april 2009 @ 18:48 |
Ik vind rood ook wel netjes, moet ik eerlijk zeggen.. ![]() | |
TommyGun | dinsdag 14 april 2009 @ 21:19 |
quote:Idem! | |
ASroma | dinsdag 14 april 2009 @ 21:45 |
doet een beetje aziatisch aan, doet me nog niet heel erg veel. Mot em een keertje in het echt zien rijden.... | |
Kleffe_Dop | woensdag 15 april 2009 @ 09:29 |
Insignia OPC![]() ![]() ![]() Hebbuh! ![]() | |
ueberduitser | woensdag 15 april 2009 @ 09:47 |
quote:En dan de Sport Tourer in OPC, de ideale Familienwagen. Kwam vanochtend de ST nog tegen, blijft een geweldige auto om te zien. ![]() | |
kurk_droog | woensdag 15 april 2009 @ 12:21 |
Wat een schijtbak ![]() | |
misteriks | woensdag 15 april 2009 @ 15:00 |
quote:wat wil je nu zeggen ? dat je trots bent geen smaak te hebben ? ![]() | |
ShaoliN | woensdag 15 april 2009 @ 15:03 |
Ik zit hem sterk te overwegen. Het zou toch wel zo godverdommens tegen mijn geloof zijn om Opel te gaan rijden, maar tering wat een mooi karretje. | |
ueberduitser | woensdag 15 april 2009 @ 15:22 |
quote:Whahaha, ik ben ook een VW-liefhebber, maar ik zou hier nog geen seconde over na te hoeven denken:de Passat of de Insignia.... | |
Lexjuuuh | woensdag 15 april 2009 @ 16:11 |
Zwaar overschatte auto, erg teleurstellend, komt zijn verwachtingen absoluut niet na, typisch opel, ziet er leuk uit, maar meer ook niet, voor mensen zonder karakter en smaak... | |
ForumGek | woensdag 15 april 2009 @ 16:30 |
quote:Dat was idd op de voorgaande opels allemaal van toepassing. Maar deze Insignia ziet er echt geweldig uit, en dat is vrijwel unaniem te noemen. Toch wel erg knap van Opel vind ik zelf. Heb er niet in gereden, maar zou ook prima moeten zijn. Helemaal de OPC met 325PK 400NM en 4x4 met standaard sper diff op de achterwielen ![]() | |
misteriks | woensdag 15 april 2009 @ 18:01 |
quote:wat een gelul. je hebt er vast uitgebreide testritten mee gereden. trouwens, loop jij mentaal 20 jaar achter ? jouw fletse opmerking lijkt wel uit 1989 te komen, ... ga jij nog wat kwijlen op het fantasieloze en heel gewaagde audi design ![]() | |
kurk_droog | woensdag 15 april 2009 @ 19:05 |
quote:Nee, want dit is wel ene gewaagd design ![]() | |
Lexjuuuh | woensdag 15 april 2009 @ 19:31 |
quote:Lees de test van autovisie eens jongen.... enne wat Audi design betreft, ik wordt er niet al te warm van hoor, doe mij maar een Alfa Romeo dan ![]() | |
ShaoliN | woensdag 15 april 2009 @ 20:22 |
quote:Jij baseert je mening op een test uit de autovisie? Ben je niet in staat om zelfstandig tot een mening te komen? ![]() Alfa Romeo 159 is een schitterende auto, maar het model huppelt inmiddels al weer een jaar of 4 rond. Alleen daarom al staat de Opel hoger op het verlanglijstje. Ding rijd prima trouwens. | |
kurk_droog | woensdag 15 april 2009 @ 23:32 |
quote:4 jaar oud en nogsteeds de mooiste.. knap ![]() | |
Counterattack | woensdag 13 mei 2009 @ 22:55 |
Insignia coupe ![]() ![]() | |
fokkieslim | donderdag 14 mei 2009 @ 01:33 |
Vroeger had de halve straat een astra,maar nu======================================================================================================================================================================== ![]() ![]() | |
Rekkie | donderdag 14 mei 2009 @ 21:07 |
quote:Nog steeds? Wat probeer je nu te vertellen met je lay-out verneukende post? | |
Adelante | zondag 17 mei 2009 @ 18:43 |
quote:De nieuwe Astra ![]() | |
invine | zondag 17 mei 2009 @ 21:00 |
Jammer van het opel logo.. en hier waar ik woon rijden er al weer stuk of 10-20 van die insignia's rond.. vind ze niet echt speciaal ofzo. | |
Geqxon | zondag 17 mei 2009 @ 21:11 |
quote:Ha! invine is een vinex-losert. | |
invine | zondag 17 mei 2009 @ 22:13 |
quote:Niet echt.. verre van zelfs ![]() ![]() | |
JohnnyKnoxville | maandag 18 mei 2009 @ 10:24 |
quote:Dat is precies het probleem van Opel! ![]() Te gewoon, te Nederlands, te spruitjes. | |
misteriks | maandag 18 mei 2009 @ 20:13 |
tja, want iedereen roemt jou dat je zelf heel speciaal bent natuurlijk. Je steekt met kop en schouder boven die 6 miljard anderen ![]() | |
Asgard | maandag 18 mei 2009 @ 20:56 |
Het maakt echt geen fuck uit als iedereen een Insigia haalt, wat een geile bak. ![]() | |
Tomatenboer | maandag 18 mei 2009 @ 21:48 |
quote:Ach dat probleem hebben merken als Volkswagen en Ford ook, maar bij deze merken hoor je deze argumentatie nou nooit. ![]() | |
misteriks | dinsdag 19 mei 2009 @ 15:33 |
quote:én Mercedes én Bmw én Audi én Volvo én so on; kortom, zolang je niet met 'n +100.000¤ bak rondrijdt geldt dat voor elke auto, maw, het was 'n kulargument ![]() | |
JohnnyKnoxville | dinsdag 19 mei 2009 @ 15:37 |
quote:Nee, dat is mijn persoonlijke mening. Opels worden te veel verkocht om nog speciaal te blijven. Die Insignia ziet er best puik uit, de nieuwe Astra naar verluid ook, maar als half Vinexnederland erin rond gaat rijden (misschien omdat ze te weinig avontuurlijk zijn) gaat het speciale/mooie/nieuwe heel snel van die modellen af. Zeker modellen met zo'n (zeker voor Opel) uitgesproken design. Zelfs de Renault Megane met die aparte kont werd op een gegeven moment gewoontjes. Maar goed, dat is mijn persoonlijke mening. | |
JohnnyKnoxville | dinsdag 19 mei 2009 @ 15:41 |
Bovendien gaan jullie in jullie argumentatie voorbij aan het feit dat veel andere merken eerder evolueren in hun design (kijk maar naar Volvo, Volkswagen) in plaats van elke 5 á 10 jaar een nieuwe vormtaal te introduceren zoals Opel. Dan vallen overgangen in verschillende modellen minder op en gaat de nieuwigheid ook minder snel van nieuwe modellen af (juist omdat ze niet veel verschillen van de modellen ervoor). Ook mijn persoonlijke mening natuurlijk. | |
Rev- | dinsdag 19 mei 2009 @ 15:42 |
In het echt niet om aan te zien, typisch opel | |
misteriks | dinsdag 19 mei 2009 @ 17:25 |
quote:ik heb het lijstje bij de hand (voor Belgie) in maart 2009 zijn 5091 nieuwe Opels ingeschreven 4061 volkswagens 2924 audi's 2606 bmw's 2425 mercedes en 1185 volvo's Ik blijf erbij; diegene die denkt "luxe en speciaal" te zijn met z'n beemer, mercedes of audi komen van een kale reis thuis. Alvast, ik erger mij aan deze opmerking. als er veel van rondrijden wil het meteen zeggen dat het geen mooie wagen is ? voor de insignia bvb, koop dan eentje met 'n OPC styling pack; heb je meteen weer 'n exclusiever model ![]() | |
misteriks | dinsdag 19 mei 2009 @ 17:29 |
quote:tja, ik vind dan weer dat volvo, vw maar vooral audi altijd maar weer op hetzelfde design verdergaan. de "nieuwe" A4 is nog steeds maar 'n opgefriste versie van die van begin 2000. dan heeft opel met z'n transfo van vectra naar insignia toch wel beter gedaan of wat denk je van de golf 4/5 en 6 tgo vorige astra/huidige/nieuwe ? alvast, itt wat sommigen nog steeds proberen te verkondigen; Opel wordt weer sexy hoor ![]() | |
JohnnyKnoxville | dinsdag 19 mei 2009 @ 17:34 |
quote:Nee, jij vindt dat Opel weer sexy wordt. Dat is geen feit, maar een mening, daar veranderen geen 25 jaknikkende smilies iets aan. Vind ik. ![]() Die nieuwe wagens van Opel zien er mijns inziens wel okay uit, maar IK VIND dat het speciale wat nieuwe Opels eventueel zouden kunnen hebben verloren gaat doordat ze zoveel rondrijden. Als je over een jaar in een willekeurig kantoorpark rondrijdt denk je na 1000 Insignia's met OPC-pack toch niet meer "Wat een toffe auto eigenlijk!". IK zou dan denken "Mên, de zoveelste Isignia, boring!" | |
Adelante | dinsdag 19 mei 2009 @ 20:33 |
Dan neem je toch er toch gewoon één in een kek kleurtje, JK. | |
JK1982 | dinsdag 19 mei 2009 @ 23:06 |
Ja, OPC-blauw ofzo ![]() ![]() | |
JohnnyKnoxville | woensdag 20 mei 2009 @ 09:57 |
Het zal best een toffe auto zijn om te rijden, maar ik word hier niet echt warm van. | |
Rekkie | vrijdag 22 mei 2009 @ 00:02 |
In vergelijk met de Insignia vind ik maar weining spectaculairs op autogebied in die klasse. Leasegezinmethondwanterkanzolekkerveelinmaarverdernietteapartdoenwantanderswordthetnetté-bakken ![]() | |
Oksel | maandag 25 mei 2009 @ 09:52 |
Het is slim van Opel, meegaan met de hype. Waarom zelf iets bedenken? Dit model werkt, kijk maar naar BMW/Audi/Volvo. Van alles een beetje = verkoop! | |
Herr.Flick | maandag 25 mei 2009 @ 18:01 |
quote:Ben je echt van mening dat VW snel evolueert met zijn modellen ![]() Ik zie anders verdomd weinig verschil tussen de Golf 3,4,5, en 6 Verder als een update-tje komt het vaker niet, en zo ook niet veel anders met de passat! ![]() | |
JohnnyKnoxville | maandag 25 mei 2009 @ 19:01 |
quote:Nee, dan lees je mijn tekst dus niet. Waar andere merken (zoals Volkswagen en Volvo) in hun design evolueren, dus langzaamaan veranderen, verandert Opel eens in de 5 á 10 jaar de complete huisstijl. Daarom gaat mijns inziens het nieuwe heel snel van Opel af en worden ze snel saai. Ook al omdat ze zoveel rondrijden. | |
j0rrit | maandag 25 mei 2009 @ 19:43 |
quote:Datzelfde heb je met alle 13 in een dozijn auto's. Op iedere nieuwe Golf ben ik al uitgekeken zodra hij in de showroom verschijnt. ![]() |