FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Opel Insignia
JK1982donderdag 24 april 2008 @ 16:06
Dit is hem dan officieel! De Insignia, het nieuwste paradepaardje van Opel.

Wat vinden jullie ervan? Gaat Opel hiermee eindelijk eens potten breken, of is het wederom een kansloos model? Geef hier je mening.












Persoonlijk vind ik het een auto zonder eigen smoel.
Hij doet me schuin van voren denken aan een Volvo S80, en ik zie er ook aardig wat BMW-trekjes in terug komen. Gezien de geheimzinnigheid vooraf en de hooggespannen verwachtingen een beetje een teleurstelling.
Isdatzodonderdag 24 april 2008 @ 16:09
ik vind 'm wel wat hebben.. maar mij doet ie meer aan een mercedes - bmw combinatie denken.

maar toch,
JohnnyKnoxvilledonderdag 24 april 2008 @ 16:12
Als je had getijpt dat dit de nieuwe Hyundai Sonata was, dan had ik je geloofd.
Inderdaad Volvo invloeden, ook een beetje Volkswagen (gebied voor rond de kentekenplaat), beetje dit, beetje dat. Eigenlijk nu al redelijk saai (mijns inziens), behalve misschien die "swoosh" in de portieren.
Dr_Flashdonderdag 24 april 2008 @ 16:13
Wordt dit net zoeen ouwelullenboot als de Senator en de Admiral vroegah waren?

Iemand die in een auto in die klasse wil rijden, die wil gewoon geen "Opel" erop hebben staan. Dat is ook een beetje het droevige lot van de VW Phaeton denk ik. Of is deze Insignia een trapje lager bedoeld?
danny91184donderdag 24 april 2008 @ 16:13
Die knik/vouw in de deur en bij de motorkap doen me toch een beetje laten denken zoals Opel wel vaker heeft

Kvind em echt iets hebben!
Mooi ding!
Robardonderdag 24 april 2008 @ 16:14
Zeker geen lelijke auto, maar ook niet heel bijzonder!
LENUSdonderdag 24 april 2008 @ 16:15
doet mij teveel aan een passat denken.
Arclight-Sdonderdag 24 april 2008 @ 16:35
Volvo met opel logo
JK1982donderdag 24 april 2008 @ 16:38
quote:
Op donderdag 24 april 2008 16:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Wordt dit net zoeen ouwelullenboot als de Senator en de Admiral vroegah waren?

Iemand die in een auto in die klasse wil rijden, die wil gewoon geen "Opel" erop hebben staan. Dat is ook een beetje het droevige lot van de VW Phaeton denk ik. Of is deze Insignia een trapje lager bedoeld?
Hij komt in de plaats van de Vectra, een VW Phaeton is echt van een totaal andere klasse.


Op deze foto ziet hij er trouwens wel weer aardig uit:



Maar als ik bovenstaand plaatje zie denk ik: nieuwe 5-serie? (Velgen, C-stijl, die vouw in de zijkant etc...)

[ Bericht 5% gewijzigd door JK1982 op 24-04-2008 16:46:45 ]
Dr_Flashdonderdag 24 april 2008 @ 16:40
quote:
Op donderdag 24 april 2008 16:38 schreef JK1982 het volgende:
Hij komt in de plaats van de Vectra, een VW Phaeton is echt van een totaal andere klasse.
Oh, ik dacht dat het om een
quote:
paradepaardje
ging

Anyway, ik vind hem vrij fantasieloos, compromisloos, eigenheidloos. Vrij loos, dus
JK1982donderdag 24 april 2008 @ 16:41
quote:
Op donderdag 24 april 2008 16:35 schreef Arclight-S het volgende:
Volvo met opel logo
[ afbeelding ]
Dat zeg ik:


JohnnyKnoxvilledonderdag 24 april 2008 @ 16:41
quote:
Op donderdag 24 april 2008 16:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh, ik dacht dat het om een
[..]

ging
Dat is-ie ook wel, maar dan op dezelfde manier als de Chroma het paradepaardje van Fiat is.
Herr.Flickdonderdag 24 april 2008 @ 16:43
quote:
Op donderdag 24 april 2008 16:35 schreef Arclight-S het volgende:
Volvo met opel logo
[ afbeelding ]
Ach, Volvo was toch al enkele jaren een zweedse Ford, dus zo erg is het allemaal niet!
UIO_AMSdonderdag 24 april 2008 @ 16:44
Veel naar de Duitse concurrentie gekeken, blijkbaar. Ik zie er VW / BMW / Mercedes / Audi in. Met een Zweeds vleugje Volvo.
Arclight-Sdonderdag 24 april 2008 @ 16:46
quote:
Op donderdag 24 april 2008 16:43 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Ach, Volvo was toch al enkele jaren een zweedse Ford, dus zo erg is het allemaal niet!
Bullshit, ford heeft maar een kleine vinger in de pap, sommige onderstellen zijn wel gedeeld maar de materialen zijn vaak van zwaarder materiaal dan bij ford.
JohnnyKnoxvilledonderdag 24 april 2008 @ 16:47
Maar goed, voor Jan Burgerlul met een leasecontract vast een veilige, betrouwbare en weinig spannende auto.
UIO_AMSdonderdag 24 april 2008 @ 16:47
Het positieve is natuurlijk wel dat het er beter uitziet dan de Vectra.
Arclight-Sdonderdag 24 april 2008 @ 16:49
quote:
Op donderdag 24 april 2008 16:47 schreef UIO_AMS het volgende:
Het positieve is natuurlijk wel dat het er beter uitziet dan de Vectra.
Alvast 1 pluspunt.
JohnnyKnoxvilledonderdag 24 april 2008 @ 16:55
quote:
Op donderdag 24 april 2008 16:47 schreef UIO_AMS het volgende:
Het positieve is natuurlijk wel dat het er beter uitziet dan de Vectra.
Maar dat is nou juist het gebrek bij Opels, bijna alle nieuwe modellen zien er wel okay uit, maar omdat ze zo f**king veel vekocht worden aan fantasieloze burgermensen hier in Nederland, worden ze vanzelf muf en behebt met een spruitjeslucht.
JohnnyKnoxvilledonderdag 24 april 2008 @ 16:55
Vind ik dan.
Batsiesdonderdag 24 april 2008 @ 16:58
Ziet er goed uit

Prijs?
JK1982donderdag 24 april 2008 @ 17:08
quote:
Op donderdag 24 april 2008 16:58 schreef Batsies het volgende:
Ziet er goed uit

Prijs?
Precieze prijzen zijn nog niet bekend..
Herr.Flickdonderdag 24 april 2008 @ 17:11
quote:
Op donderdag 24 april 2008 16:46 schreef Arclight-S het volgende:

[..]

Bullshit, ford heeft maar een kleine vinger in de pap, sommige onderstellen zijn wel gedeeld maar de materialen zijn vaak van zwaarder materiaal dan bij ford.
Het materiaal is iig dunner dan de plaat die je voor je kop hebt...
Isdatzodonderdag 24 april 2008 @ 19:52
quote:
Op donderdag 24 april 2008 17:11 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Het materiaal is iig dunner dan de plaat die je voor je kop hebt...
dát is dan ook niet zo moeilijk hè
tevebedonderdag 24 april 2008 @ 20:26
Beter dan een Vectra. Ziet er ook beter uit als een Passat, maar het blijft opel
Kleffe_Dopzondag 27 april 2008 @ 11:23






[ Bericht 10% gewijzigd door Kleffe_Dop op 27-04-2008 13:29:17 (plaatje fixed!) ]
Sjowhanzondag 27 april 2008 @ 11:51
quote:
Op zondag 27 april 2008 11:23 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Jammer van de kikker

Als het onderstaande plaatje inderdaad vanuit de nieuwe opel is, doet mij dit denken aan de Volvo . Lijkt me inderdaad dat ze een aantal eigenschappen van de Volvo hebben overgenomen
JK1982zondag 27 april 2008 @ 23:34
Het is wel een verbering ten opzichte van de Vectra natuurlijk, dat wel.. Maar ja..
Arclight-Szondag 27 april 2008 @ 23:45
Waar ik echt zo gruwelijk van baal is dat merken zoveel dingen overnemen van andere.

Zoals die achter lichten, 4 hoekjes die je ook bij audi ziet!

Niets is meer origineel!
Metro2005maandag 28 april 2008 @ 10:57
Hij is wel aardig maar het lijkt net een BMW
Metro2005maandag 28 april 2008 @ 11:04
quote:
Op donderdag 24 april 2008 16:38 schreef JK1982 het volgende:

[..]

Hij komt in de plaats van de Vectra, een VW Phaeton is echt van een totaal andere klasse.


Op deze foto ziet hij er trouwens wel weer aardig uit:

[ afbeelding ]

Maar als ik bovenstaand plaatje zie denk ik: nieuwe 5-serie? (Velgen, C-stijl, die vouw in de zijkant etc...)


Kleffe_Dopmaandag 28 april 2008 @ 12:09
Vind 'm echt niet op de BMW-5 lijken hoor.
Zo lust ik er nog wel een paar.
Metro2005maandag 28 april 2008 @ 12:17
quote:
Op maandag 28 april 2008 12:09 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Vind 'm echt niet op de BMW-5 lijken hoor.
Zo lust ik er nog wel een paar.
De achterkant lijkt er best veel op, sterker nog. Het was het eerste wat in me opkwam toen ik de foto's zag. hee een BMW 5 serie.
MMachmaandag 28 april 2008 @ 13:45
Lijkt me idd een halve ripoff

Kleffe_Dopmaandag 28 april 2008 @ 14:34
Dit is in mijn ogen een voorbeeld van een rip-off, de Insignia is dat echt niet hoor.

En natuurlijk herken je bepaalde stijlelementen terug uit bestaande auto's, maar die zie ik ook in de Mazda 6, Ford Mondeo, de 'Duitse' Citroën C5 en weet ik hoeveel andere modellen terug komen.
De Insignia heeft een eigen onderscheidend smoelwerk en een strakke sportieve lijn. Imo één van de mooiste in zijn klasse op dit moment.
Gluckskafervrijdag 2 mei 2008 @ 20:27
Men neme de voorkant van een Mercedes CLS en de achterkant van een BMW 5.
Beetje schaven en kneden en klaar is kees.


JK1982vrijdag 2 mei 2008 @ 21:30
Dus zo werkt dat in autoland!
tupolev141zaterdag 3 mei 2008 @ 01:35
Auto's lijken meer en meer op elkaar. Je kan bijna niet origineel blijven na al wat er al gedesigned is, en bovendien worden designers met de rug tegen de muur gezet door de windtunnel en door europese regelgeving (motorkappen stomper voor voetgangeropvang bijvoorbeeld).

Wat ik jammer vind is dat auto's alleen maar groter worden.Deze moet toch de Vectra vervangen? 20 cm langer alweer ja hallo. De huidige is 4,60 m en die daarvoor was maar 4,40 of zo
Geqxonzaterdag 3 mei 2008 @ 02:17
Het ziet er leuk uit, het is alleen jammer dat hij er met 15" stalen velgen, plastic bumpers, hoog-op-de-poten vering, een enkele uitlaat en het gebrek aan een chroomstrip rond de ruiten er totaal niet uit ziet. En aangezien 90% van de leaserijders er zo bij rijdt...
Gluckskaferzaterdag 3 mei 2008 @ 06:17
Voordeel is wel dat door een nieuw model de Vectra occasions straks een stuk goedkoper worden.
InTrePidIvityzaterdag 3 mei 2008 @ 08:01
Ik mis het agressieve front wat op de laatste Astra (en in iets mindere mate de Corsa) zat. Jammer, want die hoekige lijnen vond ik erg mooi
Dit is allemaal net wat te rond, wat natuurlijk wel begrijpelijk is omdat het een breder en behoudender publiek moet aanspreken.

Ik vind 'm voornamelijk op de Passat lijken.



matthendrikszaterdag 3 mei 2008 @ 13:08
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 02:17 schreef Geqxon het volgende:
Het ziet er leuk uit, het is alleen jammer dat hij er met 15" stalen velgen, plastic bumpers, hoog-op-de-poten vering, een enkele uitlaat en het gebrek aan een chroomstrip rond de ruiten er totaal niet uit ziet. En aangezien 90% van de leaserijders er zo bij rijdt...
Ik denk dat slechts 1 procent in die zogenaamde 'essentia' uitvoering gaat rijden... Als ze die uitrustingsniveau's nog steeds aanhouden.

Uiteraard presenteert elk automerk haar modellen in de 'top-versie'. Of dat slecht is? Ik vind het wel meevallen. Kijk maar eens naar de nieuwe Mazda 6, die ziet er in elke versie goed uit.
tevebezaterdag 3 mei 2008 @ 20:45
Ik moet steeds denken aan de G35.
Geqxonzaterdag 3 mei 2008 @ 21:05
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 13:08 schreef matthendriks het volgende:

[..]

Ik denk dat slechts 1 procent in die zogenaamde 'essentia' uitvoering gaat rijden... Als ze die uitrustingsniveau's nog steeds aanhouden.

Uiteraard presenteert elk automerk haar modellen in de 'top-versie'. Of dat slecht is? Ik vind het wel meevallen. Kijk maar eens naar de nieuwe Mazda 6, die ziet er in elke versie goed uit.
Aziaten zijn dan ook behoorlijk gul met het leveren van standaardopties. Die zijn niet zo hufterig als BMW, een 7-serie van meer van 100.000 euro en dan nog even vrolijk 3 ruggen mogen lappen voor het navigatiesysteem, wat toch iedereen besteld.
matthendrikszaterdag 3 mei 2008 @ 22:14
Of de leuke met. lak van Audi: Even 1000,- Euro afrekenen....
Alcatrashzaterdag 3 mei 2008 @ 22:23
Ik vind het best een mooie auto, met die lijn in de portieren en de wat bredere heupen. Alleen is de concurrentie minstens zo sterk en niet iedereen wil Opel op z'n autosleutels hebben staan...
Tomatenboerzondag 4 mei 2008 @ 00:32
De Insignia is best geslaagd. Een hele vooruitgang tov de duffe hoekige Vectra als je het mij vraagt.

Hij lijkt op sommige punten inderdaad een beetje op een Volvo of een Bmw maar er zijn slechtere merken om mee te worden vergeleken.
matthendrikszondag 4 mei 2008 @ 11:22
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 22:23 schreef Alcatrash het volgende:
Ik vind het best een mooie auto, met die lijn in de portieren en de wat bredere heupen. Alleen is de concurrentie minstens zo sterk en niet iedereen wil Opel op z'n autosleutels hebben staan...
Is dat niet een beetje hetzelfde verhaal als met Skoda? Geef mij persoonlijk maar een Opel of Skoda met weinig of zonder onderhoud, dan een 'BMW' die elke week bij de garage staat...
Kleffe_Dopzondag 4 mei 2008 @ 11:44
Opel staat al sinds jaar en dag bovenin de verkoop lijstjes, met dat 'niet iedereen wil Opel op z'n autosleutels hebben staan' valt het dus wel mee.
TheVotarymaandag 5 mei 2008 @ 18:02
Ik vind hem mooi. Meestal vind ik Opels maar zo zo, maar deze vind ik erg ok. Wel een stoer uiterlijk. Zijn er al prijzen bekend? Ben wel benieuwd waarmee ze de concurrentie willen aangaan.
PNGwoensdag 7 mei 2008 @ 04:47
Verassend. Gaat een klapper worden, let maar op.
kBen totaal niet van de nieuwe Opels, en die zijlijnen bij al die merken vind ik klote.
Kasten hadden breder gemogen.
Laatste model Passat is saai, deze is dat niet.
Lef qua design totale lijn.



"Kwam nog wel een kerel zenuwachtig aanrennen dat niet de bedoeling was, magoed, wil ik wel ff checken dan voordat ik hem meeneem.

Hij koste wel een miljoen, maar hij rijdt wel okay."
j0rritdonderdag 8 mei 2008 @ 17:42






Autoweek bericht
Geqxondonderdag 8 mei 2008 @ 18:11
quote:
En als we dan naar de persfoto kijken:



Ik zeg nogmaals:
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 02:17 schreef Geqxon het volgende:
Het ziet er leuk uit, het is alleen jammer dat hij er met 15" stalen velgen, plastic bumpers, hoog-op-de-poten vering, een enkele uitlaat en het gebrek aan een chroomstrip rond de ruiten er totaal niet uit ziet. En aangezien 90% van de leaserijders er zo bij rijdt...
ZoneKilldonderdag 3 juli 2008 @ 17:49
Ik vind hem best mooi. Is idd een combinatie van een bmw, mercedes en een volvo sausje.
zwahieldonderdag 3 juli 2008 @ 17:57
Haal dat opel logo 's weg van die voorkant, hang daar een Chevrolet grille aan, plaats vervolgens in een amerikaanse showroom en hopla.

Dit is wat GM al JAREN wil hebben, een model wat in de EU aanslaat door alle lease bakken en iets wat in de trend van zuinige auto's meegaat in de VS. Want: Het komt uit de EU dus is 't zuinig. 't Zelfde wordt aan de andere kant van de plas vaak over auto's uit Azië gezegd.

Vergelijk Chevy modellen qua grill en grootte maar eens...
Batsiesmaandag 4 augustus 2008 @ 21:25
Is er inmiddels al wat bekend qua prijsklasse / leverdatum?
misteriksmaandag 4 augustus 2008 @ 22:20
ikzelf vind 'm best wel leuk ! Opel wordt weer sexy. De trend was er al met de laatste astra (die de saaie en laffe design-Golf parreert) De nieuwe Corsa ziet er ook beter uit dan een Polo ; en als je weet hoe de nieuwe Meriva er gaat uitzien, besef je wel dat Opel het merk van de toekomst is

Niet dat ik zoooo'n Opelfreak ben; maar het suffe design bij VW, en audi dat op de duur altijd dezelfde lijnen gebruikt; wel nee; dan vind ik Opel tenminste gedurfder (om over de onderschatte rijeigenschappen nog niet te spreken)

dat gezeik over modale burgerbak-imago is zoooo 1993
misteriksmaandag 4 augustus 2008 @ 22:22
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 04:47 schreef PNG het volgende:
Verassend. Gaat een klapper worden, let maar op.



wordt gelanceerd in het najaar. Eind oktober, begin November. Bedoeling is dat hij SIgnum en Vectra vervangt en ietsje hoger gaat staan, dus qua prijzen gok ik op 'n 15% duurder dan 'n huidige vectra
TheVotarymaandag 4 augustus 2008 @ 22:27
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 22:20 schreef misteriks het volgende:

suffe design bij VW dat op de duur altijd dezelfde lijnen gebruikt
Volkswagen scirocco is dan ook een welkome afwisseling in mijn ogen.
Jalumaandag 4 augustus 2008 @ 22:36
quote:
Op donderdag 24 april 2008 16:46 schreef Arclight-S het volgende:

[..]

Bullshit, ford heeft maar een kleine vinger in de pap, sommige onderstellen zijn wel gedeeld maar de materialen zijn vaak van zwaarder materiaal dan bij ford.
"I want to believe"

Geef mij maar een nieuwe Mondeo ipv. het Volvo aftreksel.
Kleffe_Dopmaandag 11 augustus 2008 @ 15:15
Bouwt Opel de betere Passat?

Het is Opel menens met de nieuwe Insignia. Het Duitse merk wordt steeds minder geassocieerd met de betere middenklasser. Instituten als de Ascona, Rekord en Omega verdwenen en de 3e generatie Vectra heeft nooit aan de verkoopverwachtingen voldaan. Dat Opel zijn verkopen nog enigszins op peil kon houden, is vooral te danken aan de Corsa. Leuk, maar dat is niet het ideale model om aan te tonen dat de ingenieurs in Rüsselheim even goed zijn als hun collega’s in Wolfsburg. Opel pakt nu de handschoen op met de Insignia. Een model dat maar amper korter is dan de 2e generatie Senator. En naar eigen zeggen de sportiefste en meest premiumachtige auto in zijn klasse.


Er is maar één manier om daar achter te komen en dat is een rechtstreekse confrontatie met de Volkswagen Passat. De Ford Mondeo verkoopt in Nederland weliswaar beter, maar op Europees niveau is de Passat marktleider. Bovendien is de Insignia samen met de Passat de enige D-segment aanbieding van een volumemerk dat met voorwielaandrijving of met vierwielaandrijving kan worden besteld.

Het Duitse magazine Autobild vergeleek de nieuwe Opel met de Volkswagen en was onder de indruk. “Opel geeft weer gas”, zo luidt het commentaar. Een auto die reeds in basisuitvoering mooi compleet is en waar je aan het interieur kan merken dat het van de directie een paar euro mocht kosten. Dit in tegenstelling tot de Passat, waar je op diverse punten kan merken dat de boekhouders de finale stem hadden. Vol lof is Autobild ook over de styling van de Insignia: voornaam, maar ook modern en sportief met een liefdevolle, correcte afwerking. Ondanks de coupévorm is de Opel niet minder ruim dan de Volkswagen.

Het is niet alleen Autobild dat een preview van de nieuwe Insignia kreeg, ook de redactie van het Britse maandbla What Car? kon reeds kennis maken met de middenklasser. Ontwerper Mark Adams laat weten bijzonder tevreden te zijn met zowel het exterieurdesign als het interieurontwerp: “De Vectra werd beschouwd als koud en steriel, maar de Insignia is warm en uitnodigend”. De meeste hoofdbrekens bezorgde de crashbestedigheid, want moedermaatschappij General Motors wil de Insignia overal ter wereld gaan verkopen. De Corsa hoefde enkel te voldoen aan de Europese veiligheidseisen, maar de Insignia moet ook naar Amerikaanse maatstaven veilig zijn. Dat is volgens Adams gelukt en hij merkt op dat verkoop van de dieseluitvoeringen in de Verenigde Staten evenmin in beletsel is, omdat de nieuwe 2.0 CDTi dieselmotor (die reeds aan de Euro5 emissienormen voldoet) met kleine aanpassingen in alle 50 Amerikaanse staten verkocht kan worden.

Autobild kon nog niet rijden met de Insignia, maar de redactie van What Car? mocht alvast wel een blokje om met de 220 pk sterke 2.0 Turbo uitvoering. Deze variant wordt standaard geleverd met het zogeheten Flexride ophangingsysteem, dat een doorontwikkeling is van het IDS onderstel van de Vectra. Zoals gebruikelijk zijn er 3 instellingen beschikbaar (normaal, sport en comfort) waarbij ook de besturing, de gaspedaalreacties en de aansturing van de automaat aangepast wordt. De eerste rijproef van What Car? wees uit het systeem ook in de sportstand nog voldoende veercomfort biedt. De rechtuitstabiliteit is exemplarisch met precies de juiste bekrachtiging voor de besturing en uitstekende communicatie. Minpunten vond de redactie te vage schakeling (geen verbetering ten opzichte van de Vectra) en de wat rauwe loop van de motor, die minder gecultiveerd klinkt dan de 2.0 TFSI unit uit de Passat. Anders dan de Astra/Zafira OPC is het onderstel van de Insignia wel berekend op het hoge vermogen. Afgezien van het motorgeluid is de Insignia mooi stil, met amper windgeruis of rolgeluiden.
Het is nog te vroeg om een definitief oordeel over de nieuwe Opel te geven. De Mondeo hoeft zich iets minder zorgen te maken, want die is achterin ruimer en rijdt scherper. Maar zelfs Autobild, dat doorgaans erg welwillend staat tegenover de modellen van Volkswagen, moet erkennen dat Opel uitstekend werk heeft verricht.
Autointernationaal.nl



misteriksdonderdag 16 oktober 2008 @ 22:14
Ik heb er vandaag en gisteren mee gereden, en wel ja , hij mag er zijn !
Het is , ondanks z'n looks ,geen bmw 5, maar hij ziet er én vanbuiten én vanbinnen heel erg goed uit !
Z'n fantastische ophanging ,intressante innovatieve opties, afwerkingskwaliteiten en standaard uitrustingsniveau in verhouding tot z'n competitieve prijzen gaan van deze wagen een succes maken !

Opel heeft terecht ambities met deze wagen ! een opmerkelijk minpunt is (vooral 4 deurs) dat de hoofdruimte achterin echt wel onvoldoende is (ben 1,9m). Ik kon op geen enkele manier een comfortabele zithouding vinden. Blijkbaar weegt het design meer door dan het comfort voor grotere personen achterin. (wat misschien al bij al toch nog een juiste keuze zal blijken)

Heb er intensieve testritten mee opzitten; alsook met z'n belangrijkste concurrenten (vooral mondeo , passat en laguna), en ja, voor mij komt de insignia er al beste keuze uit !
Concreet; leukste wagen in z'n klasse, grote vooruitgang tgo de Vectra, en zelfs geen euro duurder ! kan niet wachten op de 2 liter 190pk diesel

[ Bericht 0% gewijzigd door misteriks op 16-10-2008 22:26:05 ]
GilaMonyetvrijdag 17 oktober 2008 @ 11:16
Lijkt op een passat.. (wat al gezegd was zie ik nu )
Repeatvrijdag 17 oktober 2008 @ 17:06
quote:
Hallo die is lelijk zeg

En ik vond hem op de eerdere pics nog wel zo goed gelukt
Rekkiezaterdag 10 januari 2009 @ 21:32
Vandaag testgereden.

Zeker een kandidaat om mijn huidige auto op te volgen.
matthendrikszaterdag 10 januari 2009 @ 22:57
Ik hoor tegenvallende verhalen over de 1.8 (140 pk)... Heb je die gereden?
Rekkiezaterdag 10 januari 2009 @ 23:02
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 22:57 schreef matthendriks het volgende:
Ik hoor tegenvallende verhalen over de 1.8 (140 pk)... Heb je die gereden?
Nope de 2.0 Turbo.

Ik weet echter nog niet of ik benzine of diesel wil gaan rijden.
vipergtszondag 11 januari 2009 @ 10:57
Als ik een auto zou kopen in die klasse zou zelfs ik in een Opel showroom binnen stappen qua design zitten die jongens echt op de goede weg en dat is wel anders geweest ook.

tja en dat auto op elkaar lijken dat heeft met regelgeving te maken denk ik.
Rekkiezondag 11 januari 2009 @ 12:01
quote:
Op zondag 11 januari 2009 10:57 schreef vipergts het volgende:
Als ik een auto zou kopen in die klasse zou zelfs ik in een Opel showroom binnen stappen qua design zitten die jongens echt op de goede weg en dat is wel anders geweest ook.

tja en dat auto op elkaar lijken dat heeft met regelgeving te maken denk ik.
Opel heeft mij ook nooit kunnen bekoren, maar de met name de Insignia en in mindere mate de Corsa vind ik zeer geslaagd.
Rekkiezaterdag 21 maart 2009 @ 00:47
Ik denk dat ik hem ga bestellen.........
JK1982zaterdag 21 maart 2009 @ 07:49
Kijk, dat zijn leuke berichten Rekkie!

Welke uitvoering? Kleur, motor etc?

Weet nog wel een goeie dealer voor je, alleen die zit een beetje uit de richting (Dronten)
Rauw.zaterdag 21 maart 2009 @ 10:57
Ik zag hem zojuist inparkeren hier... Zwart en met chromen stripjes en wel.
En met pijn in mijn VW-hart moet ik zeggen dat het een gigantisch mooie Opel is
misterikszaterdag 21 maart 2009 @ 14:02
ik rij hem nu een meer dan 2 maand en hij bevalt mij prima ! ( 5 deurs sport 160 pk diesel in technical grey)
het enige minpunt is het erbarmelijke zicht naar achteren, maar ja ,het was al duidelijk dat het design van primair belang was!
de nieuwe astra en meriva zien er trouwens ook veelbelovend uit
opel wordt weer sexy
Rekkiezaterdag 21 maart 2009 @ 16:15
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 07:49 schreef JK1982 het volgende:
Kijk, dat zijn leuke berichten Rekkie!

Welke uitvoering? Kleur, motor etc?

Weet nog wel een goeie dealer voor je, alleen die zit een beetje uit de richting (Dronten)
De 5 deurs, (motor nog niet duidelijk) in technical grey of zwart sport uitvoering met pakket (dus 19!!!!! inch velgen )

Ik heb ook de Tourer gezien en die valt me tegen, dus toch maar niet.
Ik heb vandaag een proefrit in de Skoda Superb gemaakt........ wat een ruimte!!!
Maar de Opel is toch meer emotie!!
misterikszaterdag 21 maart 2009 @ 16:47
ruimte heeft die superb wel, maar hij ziet er ouderwets uit. en die hoekige achterkant
ik vind de insignia trouwens het knapst in dat rood (granade red?) wow ! daarin komt z'n lijn het sportiefst uit
Rekkiezaterdag 21 maart 2009 @ 22:10
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 16:47 schreef misteriks het volgende:
ruimte heeft die superb wel, maar hij ziet er ouderwets uit. en die hoekige achterkant
ik vind de insignia trouwens het knapst in dat rood (granade red?) wow ! daarin komt z'n lijn het sportiefst uit
Ja die Skoda zou gekozen worden puur om de praktische redenen.
De Insignia op emotie.

Ik vind rood overigens heel erg 'not done' op een dergelijke auto, maar dat vind ik al snel met een rode auto.
Rood kan imo alleen bij een snelle 3-deurs hatch als de Golf GTI, Seat Leon Cupra en dat soort dinky-toys.
Rejecteddinsdag 14 april 2009 @ 09:16
Ik vind dit wel een mooie auto moet ik zeggen!
JK1982dinsdag 14 april 2009 @ 18:48
Ik vind rood ook wel netjes, moet ik eerlijk zeggen..

TommyGundinsdag 14 april 2009 @ 21:19
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 09:16 schreef Rejected het volgende:
Ik vind dit wel een mooie auto moet ik zeggen!
Idem!
ASromadinsdag 14 april 2009 @ 21:45
doet een beetje aziatisch aan, doet me nog niet heel erg veel. Mot em een keertje in het echt zien rijden....
Kleffe_Dopwoensdag 15 april 2009 @ 09:29
Insignia OPC







Hebbuh!
ueberduitserwoensdag 15 april 2009 @ 09:47
quote:
Op woensdag 15 april 2009 09:29 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Insignia OPC

Hebbuh!
En dan de Sport Tourer in OPC, de ideale Familienwagen.
Kwam vanochtend de ST nog tegen, blijft een geweldige auto om te zien.
kurk_droogwoensdag 15 april 2009 @ 12:21
Wat een schijtbak
misterikswoensdag 15 april 2009 @ 15:00
quote:
Op woensdag 15 april 2009 12:21 schreef kurk_droog het volgende:
Wat een schijtbak
wat wil je nu zeggen ? dat je trots bent geen smaak te hebben ?
ShaoliNwoensdag 15 april 2009 @ 15:03
Ik zit hem sterk te overwegen. Het zou toch wel zo godverdommens tegen mijn geloof zijn om Opel te gaan rijden, maar tering wat een mooi karretje.
ueberduitserwoensdag 15 april 2009 @ 15:22
quote:
Op woensdag 15 april 2009 15:03 schreef ShaoliN het volgende:
Ik zit hem sterk te overwegen. Het zou toch wel zo godverdommens tegen mijn geloof zijn om Opel te gaan rijden, maar tering wat een mooi karretje.
Whahaha, ik ben ook een VW-liefhebber, maar ik zou hier nog geen seconde over na te hoeven denken:de Passat of de Insignia....
Lexjuuuhwoensdag 15 april 2009 @ 16:11
Zwaar overschatte auto, erg teleurstellend, komt zijn verwachtingen absoluut niet na, typisch opel, ziet er leuk uit, maar meer ook niet, voor mensen zonder karakter en smaak...
ForumGekwoensdag 15 april 2009 @ 16:30
quote:
Op woensdag 15 april 2009 16:11 schreef Lexjuuuh het volgende:
Zwaar overschatte auto, erg teleurstellend, komt zijn verwachtingen absoluut niet na, typisch opel, ziet er leuk uit, maar meer ook niet, voor mensen zonder karakter en smaak...
Dat was idd op de voorgaande opels allemaal van toepassing. Maar deze Insignia ziet er echt geweldig uit, en dat is vrijwel unaniem te noemen. Toch wel erg knap van Opel vind ik zelf. Heb er niet in gereden, maar zou ook prima moeten zijn. Helemaal de OPC met 325PK 400NM en 4x4 met standaard sper diff op de achterwielen .
misterikswoensdag 15 april 2009 @ 18:01
quote:
Op woensdag 15 april 2009 16:11 schreef Lexjuuuh het volgende:
Zwaar overschatte auto, erg teleurstellend, komt zijn verwachtingen absoluut niet na, typisch opel, ziet er leuk uit, maar meer ook niet, voor mensen zonder karakter en smaak...
wat een gelul. je hebt er vast uitgebreide testritten mee gereden. trouwens, loop jij mentaal 20 jaar achter ? jouw fletse opmerking lijkt wel uit 1989 te komen, ...

ga jij nog wat kwijlen op het fantasieloze en heel gewaagde audi design
kurk_droogwoensdag 15 april 2009 @ 19:05
quote:
Op woensdag 15 april 2009 18:01 schreef misteriks het volgende:

[..]

wat een gelul. je hebt er vast uitgebreide testritten mee gereden. trouwens, loop jij mentaal 20 jaar achter ? jouw fletse opmerking lijkt wel uit 1989 te komen, ...

ga jij nog wat kwijlen op het fantasieloze en heel gewaagde audi design
Nee, want dit is wel ene gewaagd design _! Bij de italianen moet je zijn !
Lexjuuuhwoensdag 15 april 2009 @ 19:31
quote:
Op woensdag 15 april 2009 18:01 schreef misteriks het volgende:

[..]

wat een gelul. je hebt er vast uitgebreide testritten mee gereden. trouwens, loop jij mentaal 20 jaar achter ? jouw fletse opmerking lijkt wel uit 1989 te komen, ...

ga jij nog wat kwijlen op het fantasieloze en heel gewaagde audi design
Lees de test van autovisie eens jongen.... enne wat Audi design betreft, ik wordt er niet al te warm van hoor, doe mij maar een Alfa Romeo dan
ShaoliNwoensdag 15 april 2009 @ 20:22
quote:
Op woensdag 15 april 2009 19:31 schreef Lexjuuuh het volgende:

[..]

Lees de test van autovisie eens jongen.... enne wat Audi design betreft, ik wordt er niet al te warm van hoor, doe mij maar een Alfa Romeo dan
Jij baseert je mening op een test uit de autovisie? Ben je niet in staat om zelfstandig tot een mening te komen?

Alfa Romeo 159 is een schitterende auto, maar het model huppelt inmiddels al weer een jaar of 4 rond. Alleen daarom al staat de Opel hoger op het verlanglijstje. Ding rijd prima trouwens.
kurk_droogwoensdag 15 april 2009 @ 23:32
quote:
Op woensdag 15 april 2009 20:22 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Jij baseert je mening op een test uit de autovisie? Ben je niet in staat om zelfstandig tot een mening te komen?

Alfa Romeo 159 is een schitterende auto, maar het model huppelt inmiddels al weer een jaar of 4 rond. Alleen daarom al staat de Opel hoger op het verlanglijstje. Ding rijd prima trouwens.
4 jaar oud en nogsteeds de mooiste.. knap
Counterattackwoensdag 13 mei 2009 @ 22:55
Insignia coupe mooi

fokkieslimdonderdag 14 mei 2009 @ 01:33
Vroeger had de halve straat een astra,maar nu========================================================================================================================================================================
Rekkiedonderdag 14 mei 2009 @ 21:07
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 01:33 schreef fokkieslim het volgende:
Vroeger had de halve straat een astra,maar nu========================================================================================================================================================================
Nog steeds?

Wat probeer je nu te vertellen met je lay-out verneukende post?
Adelantezondag 17 mei 2009 @ 18:43
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 01:33 schreef fokkieslim het volgende:
Vroeger had de halve straat een astra,maar nu========================================================================================================================================================================
De nieuwe Astra
invinezondag 17 mei 2009 @ 21:00
Jammer van het opel logo.. en hier waar ik woon rijden er al weer stuk of 10-20 van die insignia's rond.. vind ze niet echt speciaal ofzo.
Geqxonzondag 17 mei 2009 @ 21:11
quote:
Op zondag 17 mei 2009 21:00 schreef invine het volgende:
waar ik woon rijden er al weer stuk of 10-20 van die insignia's rond..
Ha! invine is een vinex-losert.
invinezondag 17 mei 2009 @ 22:13
quote:
Op zondag 17 mei 2009 21:11 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Ha! invine is een vinex-losert.
Niet echt.. verre van zelfs meer een van gogh village
JohnnyKnoxvillemaandag 18 mei 2009 @ 10:24
quote:
Op zondag 17 mei 2009 21:00 schreef invine het volgende:
Jammer van het opel logo.. en hier waar ik woon rijden er al weer stuk of 10-20 van die insignia's rond.. vind ze niet echt speciaal ofzo.
Dat is precies het probleem van Opel! . Doordat teveel mensen klakkeloos een nieuwe Opel kopen ("mijn ouders reden ook altijd Opel", "Opel is zo lekker betrouwbaar"), worden ook modellen die er redelijk uitzien al snel een Hema-rookworst.
Te gewoon, te Nederlands, te spruitjes.
misteriksmaandag 18 mei 2009 @ 20:13
tja, want iedereen roemt jou dat je zelf heel speciaal bent natuurlijk. Je steekt met kop en schouder boven die 6 miljard anderen
Asgardmaandag 18 mei 2009 @ 20:56
Het maakt echt geen fuck uit als iedereen een Insigia haalt, wat een geile bak.
Tomatenboermaandag 18 mei 2009 @ 21:48
quote:
Op maandag 18 mei 2009 10:24 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Dat is precies het probleem van Opel! . Doordat teveel mensen klakkeloos een nieuwe Opel kopen ("mijn ouders reden ook altijd Opel", "Opel is zo lekker betrouwbaar"), worden ook modellen die er redelijk uitzien al snel een Hema-rookworst.
Te gewoon, te Nederlands, te spruitjes.
Ach dat probleem hebben merken als Volkswagen en Ford ook, maar bij deze merken hoor je deze argumentatie nou nooit.
misteriksdinsdag 19 mei 2009 @ 15:33
quote:
Op maandag 18 mei 2009 21:48 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ach dat probleem hebben merken als Volkswagen en Ford ook, maar bij deze merken hoor je deze argumentatie nou nooit.
én Mercedes én Bmw én Audi én Volvo én so on; kortom, zolang je niet met 'n +100.000¤ bak rondrijdt geldt dat voor elke auto, maw, het was 'n kulargument
JohnnyKnoxvilledinsdag 19 mei 2009 @ 15:37
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 15:33 schreef misteriks het volgende:
én Mercedes én Bmw én Audi én Volvo én so on; kortom, zolang je niet met 'n +100.000¤ bak rondrijdt geldt dat voor elke auto, maw, het was 'n kulargument
Nee, dat is mijn persoonlijke mening.
Opels worden te veel verkocht om nog speciaal te blijven. Die Insignia ziet er best puik uit, de nieuwe Astra naar verluid ook, maar als half Vinexnederland erin rond gaat rijden (misschien omdat ze te weinig avontuurlijk zijn) gaat het speciale/mooie/nieuwe heel snel van die modellen af.
Zeker modellen met zo'n (zeker voor Opel) uitgesproken design.
Zelfs de Renault Megane met die aparte kont werd op een gegeven moment gewoontjes.

Maar goed, dat is mijn persoonlijke mening.
JohnnyKnoxvilledinsdag 19 mei 2009 @ 15:41
Bovendien gaan jullie in jullie argumentatie voorbij aan het feit dat veel andere merken eerder evolueren in hun design (kijk maar naar Volvo, Volkswagen) in plaats van elke 5 á 10 jaar een nieuwe vormtaal te introduceren zoals Opel.
Dan vallen overgangen in verschillende modellen minder op en gaat de nieuwigheid ook minder snel van nieuwe modellen af (juist omdat ze niet veel verschillen van de modellen ervoor).

Ook mijn persoonlijke mening natuurlijk.
Rev-dinsdag 19 mei 2009 @ 15:42
In het echt niet om aan te zien, typisch opel
misteriksdinsdag 19 mei 2009 @ 17:25
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 15:37 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Nee, dat is mijn persoonlijke mening.
Opels worden te veel verkocht om nog speciaal te blijven. Die Insignia ziet er best puik uit, de nieuwe Astra naar verluid ook, maar als half Vinexnederland erin rond gaat rijden (misschien omdat ze te weinig avontuurlijk zijn) gaat het speciale/mooie/nieuwe heel snel van die modellen af.
Zeker modellen met zo'n (zeker voor Opel) uitgesproken design.
Zelfs de Renault Megane met die aparte kont werd op een gegeven moment gewoontjes.

Maar goed, dat is mijn persoonlijke mening.
ik heb het lijstje bij de hand (voor Belgie)
in maart 2009 zijn 5091 nieuwe Opels ingeschreven
4061 volkswagens
2924 audi's
2606 bmw's
2425 mercedes en 1185 volvo's

Ik blijf erbij; diegene die denkt "luxe en speciaal" te zijn met z'n beemer, mercedes of audi komen van een kale reis thuis. Alvast, ik erger mij aan deze opmerking. als er veel van rondrijden wil het meteen zeggen dat het geen mooie wagen is ?
voor de insignia bvb, koop dan eentje met 'n OPC styling pack; heb je meteen weer 'n exclusiever model
misteriksdinsdag 19 mei 2009 @ 17:29
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 15:41 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Bovendien gaan jullie in jullie argumentatie voorbij aan het feit dat veel andere merken eerder evolueren in hun design (kijk maar naar Volvo, Volkswagen) in plaats van elke 5 á 10 jaar een nieuwe vormtaal te introduceren zoals Opel.
Dan vallen overgangen in verschillende modellen minder op en gaat de nieuwigheid ook minder snel van nieuwe modellen af (juist omdat ze niet veel verschillen van de modellen ervoor).

Ook mijn persoonlijke mening natuurlijk.
tja, ik vind dan weer dat volvo, vw maar vooral audi altijd maar weer op hetzelfde design verdergaan. de "nieuwe" A4 is nog steeds maar 'n opgefriste versie van die van begin 2000.
dan heeft opel met z'n transfo van vectra naar insignia toch wel beter gedaan
of wat denk je van de golf 4/5 en 6 tgo vorige astra/huidige/nieuwe ?
alvast, itt wat sommigen nog steeds proberen te verkondigen; Opel wordt weer sexy hoor
JohnnyKnoxvilledinsdag 19 mei 2009 @ 17:34
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 17:29 schreef misteriks het volgende:
tja, ik vind dan weer dat volvo, vw maar vooral audi altijd maar weer op hetzelfde design verdergaan. de "nieuwe" A4 is nog steeds maar 'n opgefriste versie van die van begin 2000.
dan heeft opel met z'n transfo van vectra naar insignia toch wel beter gedaan
of wat denk je van de golf 4/5 en 6 tgo vorige astra/huidige/nieuwe ?
alvast, itt wat sommigen nog steeds proberen te verkondigen; Opel wordt weer sexy hoor
Nee, jij vindt dat Opel weer sexy wordt. Dat is geen feit, maar een mening, daar veranderen geen 25 jaknikkende smilies iets aan. Vind ik. .

Die nieuwe wagens van Opel zien er mijns inziens wel okay uit, maar IK VIND dat het speciale wat nieuwe Opels eventueel zouden kunnen hebben verloren gaat doordat ze zoveel rondrijden.
Als je over een jaar in een willekeurig kantoorpark rondrijdt denk je na 1000 Insignia's met OPC-pack toch niet meer "Wat een toffe auto eigenlijk!". IK zou dan denken "Mên, de zoveelste Isignia, boring!"
Adelantedinsdag 19 mei 2009 @ 20:33
Dan neem je toch er toch gewoon één in een kek kleurtje, JK.
JK1982dinsdag 19 mei 2009 @ 23:06
Ja, OPC-blauw ofzo

JohnnyKnoxvillewoensdag 20 mei 2009 @ 09:57
Het zal best een toffe auto zijn om te rijden, maar ik word hier niet echt warm van.
Rekkievrijdag 22 mei 2009 @ 00:02
In vergelijk met de Insignia vind ik maar weining spectaculairs op autogebied in die klasse.

Leasegezinmethondwanterkanzolekkerveelinmaarverdernietteapartdoenwantanderswordthetnetté-bakken
Okselmaandag 25 mei 2009 @ 09:52
Het is slim van Opel, meegaan met de hype. Waarom zelf iets bedenken? Dit model werkt, kijk maar naar BMW/Audi/Volvo. Van alles een beetje = verkoop!
Herr.Flickmaandag 25 mei 2009 @ 18:01
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 15:41 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Bovendien gaan jullie in jullie argumentatie voorbij aan het feit dat veel andere merken eerder evolueren in hun design (kijk maar naar Volvo, Volkswagen) in plaats van elke 5 á 10 jaar een nieuwe vormtaal te introduceren zoals Opel.
Dan vallen overgangen in verschillende modellen minder op en gaat de nieuwigheid ook minder snel van nieuwe modellen af (juist omdat ze niet veel verschillen van de modellen ervoor).

Ook mijn persoonlijke mening natuurlijk.
Ben je echt van mening dat VW snel evolueert met zijn modellen

Ik zie anders verdomd weinig verschil tussen de Golf 3,4,5, en 6

Verder als een update-tje komt het vaker niet, en zo ook niet veel anders met de passat!

JohnnyKnoxvillemaandag 25 mei 2009 @ 19:01
quote:
Op maandag 25 mei 2009 18:01 schreef Herr.Flick het volgende:
Ben je echt van mening dat VW snel evolueert met zijn modellen

Ik zie anders verdomd weinig verschil tussen de Golf 3,4,5, en 6

Verder als een update-tje komt het vaker niet, en zo ook niet veel anders met de passat!

Nee, dan lees je mijn tekst dus niet.
Waar andere merken (zoals Volkswagen en Volvo) in hun design evolueren, dus langzaamaan veranderen, verandert Opel eens in de 5 á 10 jaar de complete huisstijl. Daarom gaat mijns inziens het nieuwe heel snel van Opel af en worden ze snel saai. Ook al omdat ze zoveel rondrijden.
j0rritmaandag 25 mei 2009 @ 19:43
quote:
Op maandag 25 mei 2009 19:01 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

Daarom gaat mijns inziens het nieuwe heel snel van Opel af en worden ze snel saai. Ook al omdat ze zoveel rondrijden.
Datzelfde heb je met alle 13 in een dozijn auto's. Op iedere nieuwe Golf ben ik al uitgekeken zodra hij in de showroom verschijnt.