abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 mei 2008 @ 21:18:17 #251
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_58809833
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 20:36 schreef ItaloDancer het volgende:
Ja absurd toch
Het wordt alleen maar leuker.
quote:
UPDATE 1-US lawmaker demands Moody's explain reported error
Reuters

By John Poirier

WASHINGTON, May 21 (Reuters) - A senior Democratic lawmaker on Wednesday asked Moody's Corp (MCO.N: Quote, Profile, Research) to explain a reported coding error that may have led the credit ratings agency to incorrectly assign triple-A ratings to some complex debt products.

Rep. Paul Kanjorski of Pennsylvania, chairman of a House subcommittee on capital markets, said the incident deserves close scrutiny and he expected securities regulators to review it and hold all parties accountable.

Shares of Moody's fell sharply on Wednesday after the Financial Times reported a computer coding error at Moody's affected ratings on its so-called constant proportion debt obligations.

"The news today about Moody's greatly concerns me," Kanjorski said in a statement to Reuters. "Moody's must come forward immediately to explain its actions and clarify what happened."

Kanjorski, whose subcommittee is studying industry practices in light of the subprime mortgage crisis, said if the error affected U.S. investors, the Securities and Exchange Commission should examine the situation.

"I also want to know when the commission learned of these problems and whether it might have affected Moody's application under the 2006 law for continued designation as a Nationally Recognized Statistical Rating Organization (NRSRO)," he said.

The SEC, which is responsible for ensuring that credit ratings agencies make adequate disclosures, is considering whether additional industry regulations are needed.

Last year, the SEC gained additional oversight powers over the credit rating agencies through a 2006 law aimed at increasing competition in the industry. (Reporting by John Poirier, editing by Gary Crosse)
Als dit een cover-up moet worden, dan moet hij wel heel goed zijn.
  woensdag 21 mei 2008 @ 21:22:28 #252
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_58809949
Nu er geen renteverlagingen meer komen (op korte termijn) is de dollar ook weer flink aan het zakken.
1,5 ct in 1 dag.
Ambac breekt nu ook door de ondergrens. MBIA zit er nog net iets boven (maar niet veel meer). Ik ben al tijden benieuwd wat er gaat gebeuren als die business real-estates credit-swaps goed de mist ingaan. Dan hebben de banken een serieus probleem.
pi_58810068
Die stond er de hele dag al wel zo'n beetje
pi_58816073
rammel rammel
quote:
FORT WORTH - American Airlines heeft woensdag drastische maatregelen aangekondigd om het hoofd te kunnen bieden aan de sterk gestegen brandstofkosten en de verminderde vraag naar vliegreizen.
ANP

De Amerikaanse luchtvaartmaatschappij schrapt dit jaar tot 12 procent van de capaciteit op haar binnenlandse vluchten. Bij American Airlines verdwijnen ook banen, maar nog onbekend is hoeveel.

Passagiers gaan extra betalen voor het inchecken van bagage en de maatschappij verwijdert minstens 75 toestellen uit haar vloot.
Overal de overhead wegknippen.. 12% op alleen binnenlandse vluchten is een behoorlijke ingreep, om het maar niet te hebben over die 75 toestellen. Teken aan de wand dat het een puinhoop is als je mij vraagt.

http://www.nu.nl/news/157(...)pt_drastisch_in.html
pi_58818528
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 14:33 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Goede zaak.

Afgelopen maand was ik in Florida en daar zie je malls met erg veel leegstand. Florida is nogal hard getroffen door de kredietcrisis en zonder bewoners heb je weinig klanten. Daarnaast heb ik ook zo mijn twijfels bij het nut van al die malls. Ik doe tegenwoordig bijna al mijn aankopen via het internet - maar ik ben dan ook een gigantische nerd, niet iedereen doet dat.

Een positief effect van de problemen hier is dat Amerikanen voor het eerst sinds de 2e wereld oorlog naar zichzelf kijken. Is deze manier van leven wel houdbaar? Ik zie meer en meer collega's die op loopafstand van het werk wonen, en nu daadwerkelijk te voet of met de fiets komen, ipv met de auto. Je ziet ook steeds meer fietsers. Amerikanen leveren nu voor het eerst in op convenience.

Er wordt wel eens gezegd dat de VS een gelovig land zijn. Dat klopt, maar het geloof heet convenience. Het ultieme doel van zo'n beetje iedere Amerikaan is zo convenient mogelijk te leven. Airco in de zomer op 16 graden, verwarming in de winter op 30 graden. Met de auto naar de sportschool om daar op de loopband te gaan rennen (wandelen). Altijd lurkend aan een kop koffie of frisdrank. Er zit hier nog een gigantische hoop vet dat kan worden weggesneden voordat het echt crisis is.
bij de middenklasse wellicht, maar bij mijn weten heeft de vs ook een vrij grote onderklasse, en waar denk je dat de klappen het eerst en het hardst vallen?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_58818743
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 02:29 schreef indahnesia.com het volgende:
rammel rammel
[..]

Overal de overhead wegknippen.. 12% op alleen binnenlandse vluchten is een behoorlijke ingreep, om het maar niet te hebben over die 75 toestellen. Teken aan de wand dat het een puinhoop is als je mij vraagt.

http://www.nu.nl/news/157(...)pt_drastisch_in.html
In de US luchtvaart is het al een hele tijd een drama, dat is geen nette afspiegeling van de hele economie. Daar waar AF/KLM record op record kan stapelen, is geen carrier in de VS in staat om langer dan een jaar winst te maken. Zelfs niet de afgelopen jaren.
pi_58827527
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 10:22 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

In de US luchtvaart is het al een hele tijd een drama, dat is geen nette afspiegeling van de hele economie. Daar waar AF/KLM record op record kan stapelen, is geen carrier in de VS in staat om langer dan een jaar winst te maken. Zelfs niet de afgelopen jaren.
De afgelopen weken heb ik nogal wat uurtjes in het vliegtuig doorgebracht, in het binnenland en buitenland (Verre Oosten). Wat dan sterk opvalt is dat Amerikaanse stewardessen oud zijn (~60 jaar), zelden lachen en nogal wat overgewicht met zich meedragen. Met de huidige brandstofkosten telt ieder pondje. De stewardessen van Asiana waren allemaal bloedmooi, jong, slank en ik heb een Asiana sterwardess meer zien glimlachen dan alle stewardessen van Northwest bij elkaar.

Is het loon van cabinepersoneel afhankelijk van leeftijd? Als dat zo is, dan snap ik wel waarom Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen het moeilijk hebben.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_58828424
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 02:29 schreef indahnesia.com het volgende:
rammel rammel
[..]

Overal de overhead wegknippen.. 12% op alleen binnenlandse vluchten is een behoorlijke ingreep, om het maar niet te hebben over die 75 toestellen. Teken aan de wand dat het een puinhoop is als je mij vraagt.

http://www.nu.nl/news/157(...)pt_drastisch_in.html
quote:
om het hoofd te kunnen bieden aan de sterk gestegen brandstofkosten en de verminderde vraag naar vliegreizen.
Ah, Amerikanen gaan toch minder vliegen ivm hogere energieprijzen. Good for them.
pi_58828745
Een bijzonder interessant artikel:

http://articles.moneycent(...)gOilsBigProblem.aspx

Voorbeeldje:
quote:
For another example, take a look at ExxonMobil (XOM, news, msgs), the biggest publicly traded U.S. oil company. It generated $40.6 billion in net income last year and $36.6 billion in free cash flow. What did it do with those riches?

It gave $38.4 billion back to shareholders -- $7.4 billion in dividend payments and $31 billion through share buybacks.
Aandeelhouders van Amerikaanse oliemaatschappijen worden slapend rijk en investeren hun winsten niet in nieuwe velden of in nieuwe technologieen. Dit probleem had Shell ook, maar die hebben hun koers gewijzigd en investeren nu het grootste deel van hun winst in exploratie. Het wordt tijd dat meer bedrijven in deze markt stappen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  donderdag 22 mei 2008 @ 19:19:51 #261
78918 SeLang
Black swans matter
pi_58831530
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 17:13 schreef Lyrebird het volgende:
Een bijzonder interessant artikel:

http://articles.moneycent(...)gOilsBigProblem.aspx

Voorbeeldje:
[..]

Aandeelhouders van Amerikaanse oliemaatschappijen worden slapend rijk en investeren hun winsten niet in nieuwe velden of in nieuwe technologieen. Dit probleem had Shell ook, maar die hebben hun koers gewijzigd en investeren nu het grootste deel van hun winst in exploratie. Het wordt tijd dat meer bedrijven in deze markt stappen.
Als aandeelhouder zie ik ook liever dat die bedrijven goede returns voor mij genereren en een sterk stijgende winst per aandeel door share buybacks, in plaats van miljarden te investeren in onzekere avonturen waarvan je nooit weet of die zich gaan terugbetalen.

Reken maar dat er verstandige mensen zitten bij die oliemaatschappijen. Ze maken gewoon een afweging wat meer aandeelhouderswaarde oplevert. Door eigen aandelen terug te kopen op een P/E van rond de 10 maken ze gewoon 10% rendement per jaar op hun investering. Het is maar de vraag of je dat bereikt met exploratie van nieuwe mogelijke bronnen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_58831780
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 19:19 schreef SeLang het volgende:

[..]

Als aandeelhouder zie ik ook liever dat die bedrijven goede returns voor mij genereren en een sterk stijgende winst per aandeel door share buybacks, in plaats van miljarden te investeren in onzekere avonturen waarvan je nooit weet of die zich gaan terugbetalen.

Reken maar dat er verstandige mensen zitten bij die oliemaatschappijen. Ze maken gewoon een afweging wat meer aandeelhouderswaarde oplevert. Door eigen aandelen terug te kopen op een P/E van rond de 10 maken ze gewoon 10% rendement per jaar op hun investering. Het is maar de vraag of je dat bereikt met exploratie van nieuwe mogelijke bronnen.
Klopt. Maar hoe lang houd je dit vol als bedrijf? Bij Shell was dat indertijd ook een probleem. Dat aandeel was niet vooruit te branden, terwijl ze toch voor miljarden eigen aandelen opkochten.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  donderdag 22 mei 2008 @ 19:44:21 #263
78918 SeLang
Black swans matter
pi_58832218
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 19:29 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Klopt. Maar hoe lang houd je dit vol als bedrijf? Bij Shell was dat indertijd ook een probleem. Dat aandeel was niet vooruit te branden, terwijl ze toch voor miljarden eigen aandelen opkochten.
Het aandeel was (net als de meeste andere aandelen) ook zwaar overgewaardeerd. Je kon dus niet anders verwachten dan dat het aandeel op termijn weer naar fair value zou gaan. Beurskoersen zijn uiteindelijk mean-reverting. Zonder die terugkoopacties zou het aandeel nu een stuk lager staan.

Het is inherent aan een mining business dat het een 'depleting' business is. Op een bepaald moment is de mijn (of oliebron) gewoon leeg. Je kunt de opbrengsten van vandaag dan investeren in het vinden en ontwikkelen van nieuwe bronnen, of het geld teruggeven aan aandeelhouders die het dan elders investeren waar betere rendementen zijn te halen, of (vooral als de P/E van je bedrijf laag is) eigen aandelen terugkopen. Ook bij dalende winsten in de toekomst kun je dan als aandeelhouder van een goed rendement genieten omdat je de winst met steeds minder mensen hoeft te delen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 23 mei 2008 @ 17:18:53 #264
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_58861054
Dow begint gelijk goed.

Lehman Brothers ligt al een paar dagen onder vuur vanwege een financiële analyse van een zogenaamde Mr. Einhorn (Hedge fund manager).
Het komt er in het kort er op neer dat de kapitaalinjectie die begin dit jaar gemaakt is, allang weer is opgebrand door de schuldenpositie op papieren.

Ook hier komt het laagste stand van na 2007 weer in beeld (17 mrt 2008).

MBIA and Ambac zitten er nu beide al onder.

Dus die kredietcrisis is nog steeds goed voelbaar, en beleggers zien dat. Dat dit geen korte run gaat worden.
pi_58861213
quote:
Op donderdag 22 mei 200816:18 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

De afgelopen weken heb ik nogal wat uurtjes in het vliegtuig doorgebracht, in het binnenland en buitenland (Verre Oosten). Wat dan sterk opvalt is dat Amerikaanse stewardessen oud zijn (~60 jaar), zelden lachen en nogal wat overgewicht met zich meedragen. Met de huidige brandstofkosten telt ieder pondje. [afbeelding] De stewardessen van Asiana waren allemaal bloedmooi, jong, slank en ik heb een Asiana sterwardess meer zien glimlachen dan alle stewardessen van Northwest bij elkaar.

Is het loon van cabinepersoneel afhankelijk van leeftijd? Als dat zo is, dan snap ik wel waarom Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen het moeilijk hebben.
Hier in Azie zijn het over het algemeen jonge slanke grietjes aan boord van de vliegreizen. Altijd genieten als ze tegenover je in de jump-seat zitten met dat rokje.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 18:05:30 #266
78918 SeLang
Black swans matter
pi_58861929
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 17:18 schreef Drugshond het volgende:
Dow begint gelijk goed.

Lehman Brothers ligt al een paar dagen onder vuur vanwege een financiële analyse van een zogenaamde Mr. Einhorn (Hedge fund manager).
Het komt er in het kort er op neer dat de kapitaalinjectie die begin dit jaar gemaakt is, allang weer is opgebrand door de schuldenpositie op papieren.

Ook hier komt het laagste stand van na 2007 weer in beeld (17 mrt 2008).

MBIA and Ambac zitten er nu beide al onder.

Dus die kredietcrisis is nog steeds goed voelbaar, en beleggers zien dat. Dat dit geen korte run gaat worden.
Ja die acties van de FED lossen alleen het tijdelijke liquiditeitsprobleem op.
Maar het nemen van de verliezen/ afschrijven van kapitaal en het moeten repareren van de balans moet uiteindelijk toch gebeuren. Dat is een proces van jaren, niet maanden.

Daarnaast moeten de indirecte gevolgen van moeilijker krediet voor bedrijven en consumenten nog gaan doorwerken in de economie.

Nu het acute instortingsgevaar een beetje is geweken en de inflatie de pan uit loopt zie je dat centrale banken de neiging hebben om de monetaire teugels weer aan te halen. De ECB zinspeelt al voorzichtig op een renteverhoging. Van de BOE wordt eigenlijk ook geen verlaging meer verwacht en zelfs de FED geeft min of meer aan dat ze niet verder zullen verlagen.

Het zal mij helemaal niets verbazen als de volgende grote beweging naar beneden zal worden veroorzaakt door stijgende rentes wereldwijd. Het creeeren van (fors) positief reeele rente is volgens mij ook de enige manier om de olie- en voedselprijzen weer fors te laten dalen. Pensioenfondsen e.d. zullen dan hun posities weer gaan afbouwen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_58861938
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 17:28 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Hier in Azie zijn het over het algemeen jonge slanke grietjes aan boord van de vliegreizen. Altijd genieten als ze tegenover je in de jump-seat zitten met dat rokje.


Kingfisher is voor mij nummer 1 ter wereld!
  vrijdag 23 mei 2008 @ 18:06:47 #268
78918 SeLang
Black swans matter
pi_58861947
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 17:28 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Hier in Azie zijn het over het algemeen jonge slanke grietjes aan boord van de vliegreizen. Altijd genieten als ze tegenover je in de jump-seat zitten met dat rokje.
Aziatische popjes zijn inderdaad DE oplossing voor heel veel problemen
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_58861974
quote:
Op vrijdag 23 mei 200818:06 schreef SeLang het volgende:

[..]

Aziatische popjes zijn inderdaad DE oplossing voor heel veel problemen [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
jeps

maar voor de kredietcrisis moeten we een andere oplossing zoeken vermoed ik
pi_58862240
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 18:05 schreef SeLang het volgende:
Het zal mij helemaal niets verbazen als de volgende grote beweging naar beneden zal worden veroorzaakt door stijgende rentes wereldwijd. Het creeeren van (fors) positief reeele rente is volgens mij ook de enige manier om de olie- en voedselprijzen weer fors te laten dalen. Pensioenfondsen e.d. zullen dan hun posities weer gaan afbouwen.
Sluit ik me bij aan. Prima analyse.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 27 mei 2008 @ 03:36:52 #272
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_58933094
Alice-in-Wonderland Accounting
Hieruit blijkt maar weer dat er nog best een boel pijn zit wat nog niet correct in de boeken is opgenomen.
Vooral de waardedalingen voor vastgoed zijn redelijk funest als dat opnieuw en correct in de balans moet worden meegenomen. Het is eigenlijk vastgoed wat bij verkoop niet de waarde zal genereren waarvoor het geboekt staat.

Too Late To Stop Bank Failures
quote:
At least 150 banks will fail in the U.S. during the next two to three years, according to a projection by Gerard Cassidy and his colleagues at RBC Capital Markets.

If the current economic slowdown deteriorates into a recession on the scale of those from the 1980s and early 1990's, the number of failures will be much higher this time around -- probably as high as 300 of them, by RBC's reckoning.
I ain't over till the fat lady sings.
  dinsdag 27 mei 2008 @ 03:38:01 #273
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_58933098
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 02:45 schreef indahnesia.com het volgende:
Dollar op 1.58, of in ieder geval heel dichtbij.
De 1.60 halen we wel weer, de [FED] rente zal nu toch niet meer zakken.
pi_58933115
quote:
Op dinsdag 27 mei 200803:36 schreef Drugshond het volgende:
Alice-in-Wonderland Accounting
Hieruit blijkt maar weer dat er nog best een boel pijn zit wat nog niet correct in de boeken is opgenomen.
Vooral de waardedalingen voor vastgoed zijn redelijk funest als dat opnieuw en correct in de balans moet worden meegenomen. Het is eigenlijk vastgoed wat bij verkoop niet de waarde zal genereren waarvoor het geboekt staat.

Too Late To Stop Bank Failures
[..]

I ain't over till the fat lady sings.
logisch dat vastgoed minder opbrengt dan in de boeken, de waarde ervan is de afgelopen tijd flink gedaald natuurlijk
quote:
Op dinsdag 27 mei 200803:38 schreef Drugshond het volgende:

[..]

De 1.60 halen we wel weer, de [FED] rente zal nu toch niet meer zakken. [afbeelding]
tja, dat wordt inderdaad moeiljk, maar is nog niet onmogelijk absoluut gezien
pi_58933516
Ik vraag me zoiezo af wie er nog bij een bank langsgaat. Tegenwoordig kun je al je bankzaken via het internet regelen, en voor cash ga je naar een pinautomaat. Wat mij betreft sluiten ze (alle) kantoren.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')