Het wordt alleen maar leuker.quote:
Als dit een cover-up moet worden, dan moet hij wel heel goed zijn.quote:UPDATE 1-US lawmaker demands Moody's explain reported error
Reuters
By John Poirier
WASHINGTON, May 21 (Reuters) - A senior Democratic lawmaker on Wednesday asked Moody's Corp (MCO.N: Quote, Profile, Research) to explain a reported coding error that may have led the credit ratings agency to incorrectly assign triple-A ratings to some complex debt products.
Rep. Paul Kanjorski of Pennsylvania, chairman of a House subcommittee on capital markets, said the incident deserves close scrutiny and he expected securities regulators to review it and hold all parties accountable.
Shares of Moody's fell sharply on Wednesday after the Financial Times reported a computer coding error at Moody's affected ratings on its so-called constant proportion debt obligations.
"The news today about Moody's greatly concerns me," Kanjorski said in a statement to Reuters. "Moody's must come forward immediately to explain its actions and clarify what happened."
Kanjorski, whose subcommittee is studying industry practices in light of the subprime mortgage crisis, said if the error affected U.S. investors, the Securities and Exchange Commission should examine the situation.
"I also want to know when the commission learned of these problems and whether it might have affected Moody's application under the 2006 law for continued designation as a Nationally Recognized Statistical Rating Organization (NRSRO)," he said.
The SEC, which is responsible for ensuring that credit ratings agencies make adequate disclosures, is considering whether additional industry regulations are needed.
Last year, the SEC gained additional oversight powers over the credit rating agencies through a 2006 law aimed at increasing competition in the industry. (Reporting by John Poirier, editing by Gary Crosse)
Overal de overhead wegknippen.. 12% op alleen binnenlandse vluchten is een behoorlijke ingreep, om het maar niet te hebben over die 75 toestellen. Teken aan de wand dat het een puinhoop is als je mij vraagt.quote:FORT WORTH - American Airlines heeft woensdag drastische maatregelen aangekondigd om het hoofd te kunnen bieden aan de sterk gestegen brandstofkosten en de verminderde vraag naar vliegreizen.
ANP
De Amerikaanse luchtvaartmaatschappij schrapt dit jaar tot 12 procent van de capaciteit op haar binnenlandse vluchten. Bij American Airlines verdwijnen ook banen, maar nog onbekend is hoeveel.
Passagiers gaan extra betalen voor het inchecken van bagage en de maatschappij verwijdert minstens 75 toestellen uit haar vloot.
bij de middenklasse wellicht, maar bij mijn weten heeft de vs ook een vrij grote onderklasse, en waar denk je dat de klappen het eerst en het hardst vallen?quote:Op woensdag 21 mei 2008 14:33 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Goede zaak.
Afgelopen maand was ik in Florida en daar zie je malls met erg veel leegstand. Florida is nogal hard getroffen door de kredietcrisis en zonder bewoners heb je weinig klanten. Daarnaast heb ik ook zo mijn twijfels bij het nut van al die malls. Ik doe tegenwoordig bijna al mijn aankopen via het internet - maar ik ben dan ook een gigantische nerd, niet iedereen doet dat.
Een positief effect van de problemen hier is dat Amerikanen voor het eerst sinds de 2e wereld oorlog naar zichzelf kijken. Is deze manier van leven wel houdbaar? Ik zie meer en meer collega's die op loopafstand van het werk wonen, en nu daadwerkelijk te voet of met de fiets komen, ipv met de auto. Je ziet ook steeds meer fietsers. Amerikanen leveren nu voor het eerst in op convenience.
Er wordt wel eens gezegd dat de VS een gelovig land zijn. Dat klopt, maar het geloof heet convenience. Het ultieme doel van zo'n beetje iedere Amerikaan is zo convenient mogelijk te leven. Airco in de zomer op 16 graden, verwarming in de winter op 30 graden. Met de auto naar de sportschool om daar op de loopband te gaan rennen (wandelen). Altijd lurkend aan een kop koffie of frisdrank. Er zit hier nog een gigantische hoop vet dat kan worden weggesneden voordat het echt crisis is.
In de US luchtvaart is het al een hele tijd een drama, dat is geen nette afspiegeling van de hele economie. Daar waar AF/KLM record op record kan stapelen, is geen carrier in de VS in staat om langer dan een jaar winst te maken. Zelfs niet de afgelopen jaren.quote:Op donderdag 22 mei 2008 02:29 schreef indahnesia.com het volgende:
rammel rammel
[..]
Overal de overhead wegknippen.. 12% op alleen binnenlandse vluchten is een behoorlijke ingreep, om het maar niet te hebben over die 75 toestellen. Teken aan de wand dat het een puinhoop is als je mij vraagt.
http://www.nu.nl/news/157(...)pt_drastisch_in.html
De afgelopen weken heb ik nogal wat uurtjes in het vliegtuig doorgebracht, in het binnenland en buitenland (Verre Oosten). Wat dan sterk opvalt is dat Amerikaanse stewardessen oud zijn (~60 jaar), zelden lachen en nogal wat overgewicht met zich meedragen. Met de huidige brandstofkosten telt ieder pondje.quote:Op donderdag 22 mei 2008 10:22 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
In de US luchtvaart is het al een hele tijd een drama, dat is geen nette afspiegeling van de hele economie. Daar waar AF/KLM record op record kan stapelen, is geen carrier in de VS in staat om langer dan een jaar winst te maken. Zelfs niet de afgelopen jaren.
quote:Op donderdag 22 mei 2008 02:29 schreef indahnesia.com het volgende:
rammel rammel
[..]
Overal de overhead wegknippen.. 12% op alleen binnenlandse vluchten is een behoorlijke ingreep, om het maar niet te hebben over die 75 toestellen. Teken aan de wand dat het een puinhoop is als je mij vraagt.
http://www.nu.nl/news/157(...)pt_drastisch_in.html
Ah, Amerikanen gaan toch minder vliegen ivm hogere energieprijzen. Good for them.quote:om het hoofd te kunnen bieden aan de sterk gestegen brandstofkosten en de verminderde vraag naar vliegreizen.
Aandeelhouders van Amerikaanse oliemaatschappijen worden slapend rijk en investeren hun winsten niet in nieuwe velden of in nieuwe technologieen. Dit probleem had Shell ook, maar die hebben hun koers gewijzigd en investeren nu het grootste deel van hun winst in exploratie. Het wordt tijd dat meer bedrijven in deze markt stappen.quote:For another example, take a look at ExxonMobil (XOM, news, msgs), the biggest publicly traded U.S. oil company. It generated $40.6 billion in net income last year and $36.6 billion in free cash flow. What did it do with those riches?
It gave $38.4 billion back to shareholders -- $7.4 billion in dividend payments and $31 billion through share buybacks.
Als aandeelhouder zie ik ook liever dat die bedrijven goede returns voor mij genereren en een sterk stijgende winst per aandeel door share buybacks, in plaats van miljarden te investeren in onzekere avonturen waarvan je nooit weet of die zich gaan terugbetalen.quote:Op donderdag 22 mei 2008 17:13 schreef Lyrebird het volgende:
Een bijzonder interessant artikel:
http://articles.moneycent(...)gOilsBigProblem.aspx
Voorbeeldje:
[..]
Aandeelhouders van Amerikaanse oliemaatschappijen worden slapend rijk en investeren hun winsten niet in nieuwe velden of in nieuwe technologieen. Dit probleem had Shell ook, maar die hebben hun koers gewijzigd en investeren nu het grootste deel van hun winst in exploratie. Het wordt tijd dat meer bedrijven in deze markt stappen.
Klopt. Maar hoe lang houd je dit vol als bedrijf? Bij Shell was dat indertijd ook een probleem. Dat aandeel was niet vooruit te branden, terwijl ze toch voor miljarden eigen aandelen opkochten.quote:Op donderdag 22 mei 2008 19:19 schreef SeLang het volgende:
[..]
Als aandeelhouder zie ik ook liever dat die bedrijven goede returns voor mij genereren en een sterk stijgende winst per aandeel door share buybacks, in plaats van miljarden te investeren in onzekere avonturen waarvan je nooit weet of die zich gaan terugbetalen.
Reken maar dat er verstandige mensen zitten bij die oliemaatschappijen. Ze maken gewoon een afweging wat meer aandeelhouderswaarde oplevert. Door eigen aandelen terug te kopen op een P/E van rond de 10 maken ze gewoon 10% rendement per jaar op hun investering. Het is maar de vraag of je dat bereikt met exploratie van nieuwe mogelijke bronnen.
Het aandeel was (net als de meeste andere aandelen) ook zwaar overgewaardeerd. Je kon dus niet anders verwachten dan dat het aandeel op termijn weer naar fair value zou gaan. Beurskoersen zijn uiteindelijk mean-reverting. Zonder die terugkoopacties zou het aandeel nu een stuk lager staan.quote:Op donderdag 22 mei 2008 19:29 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Klopt. Maar hoe lang houd je dit vol als bedrijf? Bij Shell was dat indertijd ook een probleem. Dat aandeel was niet vooruit te branden, terwijl ze toch voor miljarden eigen aandelen opkochten.
Hier in Azie zijn het over het algemeen jonge slanke grietjes aan boord van de vliegreizen. Altijd genieten als ze tegenover je in de jump-seat zitten met dat rokje.quote:Op donderdag 22 mei 200816:18 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
De afgelopen weken heb ik nogal wat uurtjes in het vliegtuig doorgebracht, in het binnenland en buitenland (Verre Oosten). Wat dan sterk opvalt is dat Amerikaanse stewardessen oud zijn (~60 jaar), zelden lachen en nogal wat overgewicht met zich meedragen. Met de huidige brandstofkosten telt ieder pondje. [afbeelding] De stewardessen van Asiana waren allemaal bloedmooi, jong, slank en ik heb een Asiana sterwardess meer zien glimlachen dan alle stewardessen van Northwest bij elkaar.
Is het loon van cabinepersoneel afhankelijk van leeftijd? Als dat zo is, dan snap ik wel waarom Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen het moeilijk hebben.
Ja die acties van de FED lossen alleen het tijdelijke liquiditeitsprobleem op.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 17:18 schreef Drugshond het volgende:
Dow begint gelijk goed.
Lehman Brothers ligt al een paar dagen onder vuur vanwege een financiële analyse van een zogenaamde Mr. Einhorn (Hedge fund manager).
Het komt er in het kort er op neer dat de kapitaalinjectie die begin dit jaar gemaakt is, allang weer is opgebrand door de schuldenpositie op papieren.
Ook hier komt het laagste stand van na 2007 weer in beeld (17 mrt 2008).
MBIA and Ambac zitten er nu beide al onder.
Dus die kredietcrisis is nog steeds goed voelbaar, en beleggers zien dat. Dat dit geen korte run gaat worden.
quote:Op vrijdag 23 mei 2008 17:28 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Hier in Azie zijn het over het algemeen jonge slanke grietjes aan boord van de vliegreizen. Altijd genieten als ze tegenover je in de jump-seat zitten met dat rokje.
Aziatische popjes zijn inderdaad DE oplossing voor heel veel problemenquote:Op vrijdag 23 mei 2008 17:28 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Hier in Azie zijn het over het algemeen jonge slanke grietjes aan boord van de vliegreizen. Altijd genieten als ze tegenover je in de jump-seat zitten met dat rokje.
jepsquote:Op vrijdag 23 mei 200818:06 schreef SeLang het volgende:
[..]
Aziatische popjes zijn inderdaad DE oplossing voor heel veel problemen [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Sluit ik me bij aan. Prima analyse.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 18:05 schreef SeLang het volgende:
Het zal mij helemaal niets verbazen als de volgende grote beweging naar beneden zal worden veroorzaakt door stijgende rentes wereldwijd. Het creeeren van (fors) positief reeele rente is volgens mij ook de enige manier om de olie- en voedselprijzen weer fors te laten dalen. Pensioenfondsen e.d. zullen dan hun posities weer gaan afbouwen.
I ain't over till the fat lady sings.quote:At least 150 banks will fail in the U.S. during the next two to three years, according to a projection by Gerard Cassidy and his colleagues at RBC Capital Markets.
If the current economic slowdown deteriorates into a recession on the scale of those from the 1980s and early 1990's, the number of failures will be much higher this time around -- probably as high as 300 of them, by RBC's reckoning.
De 1.60 halen we wel weer, de [FED] rente zal nu toch niet meer zakken.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 02:45 schreef indahnesia.com het volgende:
Dollar op 1.58, of in ieder geval heel dichtbij.
logisch dat vastgoed minder opbrengt dan in de boeken, de waarde ervan is de afgelopen tijd flink gedaald natuurlijkquote:Op dinsdag 27 mei 200803:36 schreef Drugshond het volgende:
Alice-in-Wonderland Accounting
Hieruit blijkt maar weer dat er nog best een boel pijn zit wat nog niet correct in de boeken is opgenomen.
Vooral de waardedalingen voor vastgoed zijn redelijk funest als dat opnieuw en correct in de balans moet worden meegenomen. Het is eigenlijk vastgoed wat bij verkoop niet de waarde zal genereren waarvoor het geboekt staat.
Too Late To Stop Bank Failures
[..]
I ain't over till the fat lady sings.
tja, dat wordt inderdaad moeiljk, maar is nog niet onmogelijk absoluut gezienquote:Op dinsdag 27 mei 200803:38 schreef Drugshond het volgende:
[..]
De 1.60 halen we wel weer, de [FED] rente zal nu toch niet meer zakken. [afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |