Mannen ook en ik ken er maar weinig van die generatie die dat echt goed kunnen.quote:Op donderdag 24 april 2008 20:27 schreef Lente_ninja het volgende:
Vrouwen moeten gewoon voor zichzelf kunnen zorgen. Klaar.
+100quote:Op zondag 27 april 2008 10:14 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Mannen ook en ik ken er maar weinig van die generatie die dat echt goed kunnen.
Obliquote:
Ik kan het prima, en vrouwen hoeven van mij alleen maar de vrouwen zaken te doen , if you get my drift.quote:Op zondag 27 april 2008 10:14 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Mannen ook en ik ken er maar weinig van die generatie die dat echt goed kunnen.
Maar als je een huishoudster ontslaat, hoef je haar niet langer te onderhouden, of wel soms?quote:Op zondag 27 april 2008 10:26 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Obli![]()
Mijn moeder teert ook al 45 jaar op mijn vaders zak. Maar daar is ie niet eens zo slecht mee af, want heb je enig idee wat een huishoudster (24/7) kost? Zo een die je bed opmaakt, je onderbroeken wast, stofzuigt en boodschappen doet, 's avonds je koffie zet (en de suiker voor je uit de keuken gaat halen), ondertussen ook nog twee keer per week bij je moeder langs gaat om heur haar in de krulspelden te zetten? Die kookt en nadien afwast, in de stad nieuwe overhemden voor je gaat halen, zorgt dat alle rekeningen betaald zijn, de tuin schoffelt, kerstkaarten schrijft en ramen zeemt? Die de hapjes maakt en de taarten bakt voor je verjaardag en tussen door 3 keer per week je spetters van de wc-vloer boent? Kortom, zo een die zorgt dat de BV-thuis soepel draait, zodat je als man eigenlijk alleen maar 40 uur per week naar je werk hoeft? Ik kan je zeggen: die zijn best duur!
Ik weet het meid!quote:Op zondag 27 april 2008 10:26 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Obli![]()
Mijn moeder teert ook al 45 jaar op mijn vaders zak. Maar daar is ie niet eens zo slecht mee af, want heb je enig idee wat een huishoudster (24/7) kost? Zo een die je bed opmaakt, je onderbroeken wast, stofzuigt en boodschappen doet, 's avonds je koffie zet (en de suiker voor je uit de keuken gaat halen), ondertussen ook nog twee keer per week bij je moeder langs gaat om heur haar in de krulspelden te zetten? Die kookt en nadien afwast, in de stad nieuwe overhemden voor je gaat halen, zorgt dat alle rekeningen betaald zijn, de tuin schoffelt, kerstkaarten schrijft en ramen zeemt? Die de hapjes maakt en de taarten bakt voor je verjaardag en tussen door 3 keer per week je spetters van de wc-vloer boent? Kortom, zo een die zorgt dat de BV-thuis soepel draait, zodat je als man eigenlijk alleen maar 40 uur per week naar je werk hoeft? Ik kan je zeggen: die zijn best duur!
Nee, maar je moet nog wel de overuren betalen. En dat mag je over een aantal jaren uitsmeren.quote:Op zondag 27 april 2008 10:43 schreef Lente_ninja het volgende:
Maar als je een huishoudster ontslaat, hoef je haar niet langer te onderhouden, of wel soms?
Voordat alle kosten voor de aschoonmaak en de kinderoppas zijn betaalt ben je blij dat je alleen wat allementatie mocht betalen en niet echt het geld wat het gekost heeft al die arbeid.quote:Op zondag 27 april 2008 10:43 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
Maar als je een huishoudster ontslaat, hoef je haar niet langer te onderhouden, of wel soms?
Volgens mij ging het erom dat hij volgens háár advocaat en het onderzoek wat die heeft gedaan op dit moment niet in staat is om te betalen. Het is dan onzinnig om verder te willen gaan en hem het vel over zijn oren te willen trekken .quote:Op vrijdag 25 april 2008 11:01 schreef erodome het volgende:
Het gaat niet om recht hebben op of niet, als jij voor uit je neus eten ee contract hebt van 1000 euro per maand, dat wettelijk hebt vastgelegd dan dien je 1000 euro per maand te krijgen voor dat neuspeuteren, hoe onzinnig het evrder ook is.
Ho ff, ze heeft daarvoor toch ook een leuk inkomen gekregen ? Kon haar eigen tijd indelen, zelf bepalen wanneer ze nieuwe kleding en spullen kocht, wat ze gingen eten ect ect.quote:Op zondag 27 april 2008 10:26 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Obli![]()
Je zegt het goed, na de scheiding heeft het nog steeds 2 kanten.quote:
Het is tegenover de advocaat nu eenmaal wél zo dat meneer heeft moeten bewijzen dat hij op dit moment geen middelen heeft om haar te onderhouden.quote:Op dinsdag 22 april 2008 22:33 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Inderdaad. Denk dat ze nu een watje heeft, want er komt (naar verluidt) niets van op deze manier. Meneer verschuilt zich achter zijn dubieuze debiteuren en zegt dat er geen cash binnenkomt.
quote:Op dinsdag 22 april 2008 20:04 schreef Chooselife het volgende:
Ik ken een geval van een vader, zelfstandig ondernemer en prima vermogend
quote:Op dinsdag 22 april 2008 22:33 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Inderdaad. Denk dat ze nu een watje heeft, want er komt (naar verluidt) niets van op deze manier. Meneer verschuilt zich achter zijn dubieuze debiteuren en zegt dat er geen cash binnenkomt. Uiteraard niet waar, want meneer leeft op érg grote voet (type tweede jeugd, jong vriendinnetje, grote auto's, vakanties).
Zal haar eens zeggen dat ze misschien naar lotgenoten op zoek moet. Internetfora wellicht.
Wanneer je samen een gezin sticht ligt dat iets anders. Er zal in dat geval toch iemand voor de kinderen moeten zorgen (Ik heb althans niet het idee dat kinderen in een KOV dumpen zoals tegenwoordig zeer populair is de opvoeding ten goede komt). Wanneer de vrouw die taak op zich neemt zodat de man carriere kan maken, lijkt het mij niet meer dan logisch dat bij een uit elkaar gaan zij hiervoor wordt gecompenseerd.quote:Op donderdag 24 april 2008 20:27 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
Dit bedoel ik dus. Echt triest.
Absoluut, ben ik helemaal met je eens. Maar bedenk je wel even dat vrouwen van nú de kans hebben gekregen om te studeren, om een vak te leren, om een bijbaan te mogen hebben, om financiel onafhankelijk te kunnen zijn. Voor vrouwen van een wat oudere generatie (zo boven de 50) zijn gewoon heel anders op gevoed. Die hebben waarschijnlijk de kans niet eens gehad om te leren, die deden bijv. de huishoudschool en daarna was het klaar. Hoezo zou je studeren....er werd van je verwacht dat je kinderen kreeg en deze ging opvoeden. Niets meer en niets minder. Vrouwen van nu, hebben zo veel meer mogelijkheden als vrouwen op een wat oudere leeftijd. En ja, een vrouw van nu kan prima onafhankelijk zijn van iedereen, want daar is de maatschappij nu ook naar, tov toen.quote:Op donderdag 24 april 2008 20:27 schreef Lente_ninja het volgende:
Tsja dat je juridisch gelijk krijgt wil niet zeggen dat het moreel niet verwerpelijk is. Partner alimentatie is gewoon bull. Iedereen kan zelf werken en daar hoeft je expartner niet voor op te draaienquote:Op maandag 28 april 2008 22:18 schreef boarn het volgende:
Er zijn mannen die de kinderen geen reet interesseren, die altijd maar met hun bedrijf bezig zijn, terwijl dat helemaal niet nodig is. Die alle gelegenheid krijgen om zich met de kinderen en de opvoeding te bemoeien, maar die gewoon nooit thuis zijn. Maar wel op zondag aan het hoofd van de tafel zitten, het vlees willen snijden omdat ze vinden dat zij de baas zijn thuis en het geld binnen brengen.
En ja, waarom zou jij niet aanspraak maken op zijn geld (wat niet eens zijn geld is, maar hun geld), als je daar récht op hebt, omdat hij toevallig in een midlifecrisis zit en vind dat ie meer heeft aan een blond ding van 25. Om dat te vragen hoe je je niet eens te schamen, dat geld is gedeeltelijk ook van jou en de rechter zal je gewoon gelijk geven.
Ja, DAT is nog eens een argument. Zo kan ik het ook.quote:Op maandag 28 april 2008 22:18 schreef boarn het volgende:
Er zijn mannen die de kinderen geen reet interesseren, die altijd maar met hun bedrijf bezig zijn, terwijl dat helemaal niet nodig is. Die alle gelegenheid krijgen om zich met de kinderen en de opvoeding te bemoeien, maar die gewoon nooit thuis zijn. Maar wel op zondag aan het hoofd van de tafel zitten, het vlees willen snijden omdat ze vinden dat zij de baas zijn thuis en het geld binnen brengen.
Het geld wat hij NA de scheiding verdient is ZIJN geld. Alles wat tijdens hun huwelijk is verdient en opgebouwd is van hen beide.quote:En ja, waarom zou jij niet aanspraak maken op zijn geld (wat niet eens zijn geld is, maar hun geld),
Mijn ervaring in mijn omgeving is toch voornamelijk dat die vrouwen plotseling 'meer van het leven willen genieten. Zal wel beleving zijn danquote:als je daar récht op hebt, omdat hij toevallig in een midlifecrisis zit en vind dat ie meer heeft aan een blond ding van 25.
Ik zou me kapot schamen als ik als vrouw toekomstig geld van die man ging vragen. Daarnaast vind ik het moreel ook fout. Zoals gezegd is alles wat tijdens het huwelijk is opgebouwd van beide partners. wat er naar de scheiding gebeurt niet.quote:Om dat te vragen hoe je je niet eens te schamen, dat geld is gedeeltelijk ook van jou en de rechter zal je gewoon gelijk geven.
Welkom in de wereld van carriere maken. Je weet wel.. die stress die die vent al die jaren had.quote:Op maandag 28 april 2008 22:41 schreef boarn het volgende:
Tussen kunnen werken en werk vinden/krijgen zit ook nog altijd verschil.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |