Dat dus.quote:Op dinsdag 22 april 2008 20:29 schreef DroogDok het volgende:
Partner alimentatie vind ik sowieso nogal onzinnig.
Dat je betaald voor je kinderen lijkt me logisch, maar waarom moet je je ex-partner onderhouden?
het gaat om partneralimentatiequote:Op dinsdag 22 april 2008 20:33 schreef Kwezel het volgende:
kinderalimentatie
quote:Op dinsdag 22 april 2008 20:29 schreef DroogDok het volgende:
Dat je betaald voor je kinderen lijkt me logisch, maar waarom moet je je ex-partner onderhouden?
Nou ja, diegene heeft haar hele leven in het teken gezet van de ander. In dit geval had de vader van 4 kinderen nooit een bedrijf op kunnen bouwen zonder de vrouw, die er altijd voor de kinderen was. Ik vind het heel logisch dat die vrouw nu recht op een deel van de verdienste heeft om zichzelf van in onderhoud te kunnen voorzien.quote:Op dinsdag 22 april 2008 20:29 schreef DroogDok het volgende:
Er woont nog een "kind" van 24 in het huis van de moeder. Maar die kost niet zoveel geld. De rest is het huis al uit.quote:Op dinsdag 22 april 2008 20:22 schreef Bijsmaak het volgende:
Waarom is er geen kinderalimentatie aangezien we het hier over een vader hebben?
Idd, volledig eens.quote:Op dinsdag 22 april 2008 20:29 schreef DroogDok het volgende:
Vader hoeft dat kind absoluut niet te onderhouden, het *kind* is 24 en volwassen.quote:Op dinsdag 22 april 2008 20:54 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Er woont nog een "kind" van 24 in het huis van de moeder. Maar die kost niet zoveel geld. De rest is het huis al uit.
Dit dus.quote:Op dinsdag 22 april 2008 21:00 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Vader hoeft dat kind absoluut niet te onderhouden, het *kind* is 24 en volwassen.
Moeder kan gewoon werken om haar brood te verdienen.
Tja, zuur natuurlijk voor mevrouw, zeker nu ze wel bijna 65 zal zijn.quote:Op dinsdag 22 april 2008 20:54 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Nou ja, diegene heeft haar hele leven in het teken gezet van de ander. In dit geval had de vader van 4 kinderen nooit een bedrijf op kunnen bouwen zonder de vrouw, die er altijd voor de kinderen was. Ik vind het heel logisch dat die vrouw nu recht op een deel van de verdienste heeft om zichzelf van in onderhoud te kunnen voorzien.
Die hoeft ook niks. Suggereer ik ook nergens.quote:Op dinsdag 22 april 2008 21:00 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Vader hoeft dat kind absoluut niet te onderhouden, het *kind* is 24 en volwassen.
Moeder kan gewoon werken om haar brood te verdienen.
Zoals je merkt vinden wij het hier best vreemd dat jij van mening bent dat mevrouw zo aan haar ex blijft hangen en hem nodig schijnt te hebben. Ze zal toch eens van hem moeten loskomen, hem loslaten en een eigen leven gaan opbouwen.quote:Op dinsdag 22 april 2008 20:56 schreef Chooselife het volgende:
Ik vind het vreemd dat de heer in kwestie er vrij gemakkelijk mee wegkomt.
Ja, dat ben je zeker.quote:Op dinsdag 22 april 2008 21:17 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Tja, zuur natuurlijk voor mevrouw, zeker nu ze wel bijna 65 zal zijn.
Maar eigen verantwoording hoor, zijn genoeg mensen die alleen van een AOW'tje rond moeten komen. Nog boffen dat ze dat sowieso krijgt, ze heeft immers nooit gewerkt.
wat ben ik toch een botte lul
Precies. De heer is inderdaad een nieuw leven begonnen met een jonge blom. En mevrouw is echt alles kwijt. Geen enkele middelen om zelf iets op te bouwen, dus zeer afhankelijk van de alimentatie, zoals de samen overeen gekomen zijn. Maar ja, rouw komt na de zonde hè.quote:Op dinsdag 22 april 2008 21:47 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Ja, dat ben je zeker.![]()
Leuk hoor, altijd voor je man en kinderen "gewerkt".
Hij een nieuw leven en een leuk inkomen en waarschijnlijk een jonge blom.
Zij is alles kwijt...
Mooie deal toch!
Ja want tenslotte kan je als arm vrouwtje niets zonder je man.quote:Op dinsdag 22 april 2008 21:47 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Ja, dat ben je zeker.![]()
Leuk hoor, altijd voor je man en kinderen "gewerkt".
Hij een nieuw leven en een leuk inkomen en waarschijnlijk een jonge blom.
Zij is alles kwijt...
Mooie deal toch!
Ze is haar overspelige man kwijt?quote:Op dinsdag 22 april 2008 21:55 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Precies. De heer is inderdaad een nieuw leven begonnen met een jonge blom. En mevrouw is echt alles kwijt.
Het is BErouw komt na de zonde, van wie eigenlijkquote:Maar ja, rouw komt na de zonde hè.
Daar heeft ze toch zelf voor gekozen? Had ze maar niet moeten gaan scheiden.quote:Op dinsdag 22 april 2008 20:54 schreef Chooselife het volgende:
Nou ja, diegene heeft haar hele leven in het teken gezet van de ander. In dit geval had de vader van 4 kinderen nooit een bedrijf op kunnen bouwen zonder de vrouw, die er altijd voor de kinderen was. Ik vind het heel logisch dat die vrouw nu recht op een deel van de verdienste heeft om zichzelf van in onderhoud te kunnen voorzien.
Daar gaat het hier niet om.quote:Op dinsdag 22 april 2008 21:57 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja want tenslotte kan je als arm vrouwtje niets zonder je man.
Geen opleiding? Wat heeft ze gdaan toen de kinderen lekker naar school gingen? Boodschappen, shoppen met creditcard en thuis zitten soaps kijken> Ze had ook haar tijd beter kunnen benutten en iets kunnen gaan doen hoor.PT werken, opleiding volgen ect.quote:Op dinsdag 22 april 2008 22:02 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Daar gaat het hier niet om.
De vrouw is ouder, heeft waarschijnlijk alles opgegeven om de kids en man te verzorgen.
Geen opleiding, niks.
Zo zit het precies. Het is toch hartstikke normaal dat daar een maandelijkse vergoeding tegenover staat? En het dan-niet-nakomen vind ik buitengewoon asociaal.quote:Op dinsdag 22 april 2008 22:02 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Daar gaat het hier niet om.
De vrouw is ouder, heeft waarschijnlijk alles opgegeven om de kids en man te verzorgen.
Geen opleiding, niks.
Man heeft zich op kunnen werken, dit kon omdat het management thuis gewoon goed liep.
En daar valt niet aan te tornen.
Zij heeft ook haar best gedaan en zit nu zonder iets.
Nee, dat is het echte leven, hup werken met je luie reet, je hebt immers nooit wat gedaan!![]()
Bij jonge mensen vind ik het weer wat anders, die gaan nog een toekomst tegemoet, deze vrouw hoogst waarschijnlijk niet.
En als er bij de rechter dit is besloten, moet het gewoon nagekomen worden.
Ehm, het waren destijds nou eenmaal andere tijden. Deze mevrouw heeft zich volledig op het gezin gericht 24/7, zodat meneer kon excelleren met zijn zaak.quote:Op dinsdag 22 april 2008 22:05 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Geen opleiding? Wat heeft ze gdaan toen de kinderen lekker naar school gingen? Boodschappen, shoppen met creditcard en thuis zitten soaps kijken> Ze had ook haar tijd beter kunnen benutten en iets kunnen gaan doen hoor.PT werken, opleiding volgen ect.
Waarom heeft ze daar weer een vent voor nodig> Kan ze echt helemaal niets zelf of ben jij HAAR nieuwe hebberige vriendje die behalve sex ook nog wat geld wil cashen op termijn ?quote:Op dinsdag 22 april 2008 22:06 schreef Chooselife het volgende:
Ik probeer hier te invetariseren wat de manieren zijn om dit succesvol aan te pakken.
Nou ehh, niet bepaald. Het gaat hier om een vrouw van een jaar of 55. Ik heb dit probleem aangehoord en was nieuwsgierig naar succesvolle manieren om dit aan te pakken.quote:Op dinsdag 22 april 2008 22:09 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Waarom heeft ze daar weer een vent voor nodig> Kan ze echt helemaal niets zelf of ben jij HAAR nieuwe hebberige vriendje die behalve sex ook nog wat geld wil cashen op termijn ?
Je wilt wat zekerheid op dat gebied begrijp ik?
Tijdens het huwelijk: ja. Daarna: nee, dat is niet normaal, dat is absurd.quote:Op dinsdag 22 april 2008 22:06 schreef Chooselife het volgende:
Het is toch hartstikke normaal dat daar een maandelijkse vergoeding tegenover staat?
Is ze dement? Heeft ze benen en armen> Kan ze praten?quote:Op dinsdag 22 april 2008 22:12 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Nou ehh, niet bepaald. Het gaat hier om een vrouw van een jaar of 55.
Ja, hij had haar ook een goede gevulde bankrekening kunnen geven.quote:Op dinsdag 22 april 2008 22:05 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Geen opleiding? Wat heeft ze gdaan toen de kinderen lekker naar school gingen? Boodschappen, shoppen met creditcard en thuis zitten soaps kijken> Ze had ook haar tijd beter kunnen benutten en iets kunnen gaan doen hoor.PT werken, opleiding volgen ect.
Mag ik namens een ander om raad vragen? Volgens mij hartstikke normaal hoor. Elkaar helpen.quote:Op dinsdag 22 april 2008 22:14 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Is ze dement? Heeft ze benen en armen> Kan ze praten>
Dan heeft ze jou toch niet nodig?
Je helpt iemand die op die leeftijd zo onzelfstandig is dus ECHT niet door haar alles voor te kauwen en te vertellen dat ze afhankelijk moet gaan blijven.quote:Op dinsdag 22 april 2008 22:15 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Mag ik namens een ander om raad vragen? Volgens mij hartstikke normaal hoor. Elkaar helpen.
Dat ben ik totaal met je oneens. Maar daar gaat het nu niet om. Het gaat erom of iemand hier succesvolle manieren weet dit soort asociaal gedrag aan te pakken.quote:Op dinsdag 22 april 2008 22:12 schreef 700MB het volgende:
[..]
Tijdens het huwelijk: ja. Daarna: nee, dat is niet normaal, dat is absurd.
Schandalig? Je weet toch ook niets van de redenen? Misschien wees ze hem na de geboorte van die vier kinderen wel af op sexueel gebied, was ze alleen maar met zichzelf bezig, was het een bitch voor hem en shopte ze de bankrekeningen leeg.quote:Op dinsdag 22 april 2008 22:14 schreef Oblivion het volgende:
Nee, schandalig, de vrouw waar je zoveel van hebt gehouden waar je kinderen mee hebt gekregen zo aan de kant te schuiven als een oud vod.
Iemand helpen is iets anders dan hoe jij haar situatie doet voorkomen. Ze komt over als iemand die vast blijft zitten in het zichzelf hulpeloos opstellen.quote:Op dinsdag 22 april 2008 22:15 schreef Chooselife het volgende:
Mag ik namens een ander om raad vragen? Volgens mij hartstikke normaal hoor. Elkaar helpen.
Wat een belachelijke reactie. Waar een ander mij, of jou, ook wel eens helpt op gebieden waar we weinig verstand of ervaring mee hebben, probeer ik zodoende ook iemand te helpen. Ik doe niet in oplossingen, ik probeer alleen een handvat aan te reiken of met tips te komen.quote:Op dinsdag 22 april 2008 22:16 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Je helpt iemand die op die leeftijd zo onzelfstandig is dus ECHT niet door haar alles voor te kauwen en te vertellen dat ze afhankelijk moet gaan blijven.
Schop onder d'r kont, ze moet verder.
Dan gaat het er dus wel om. Het asociale gedrag is dat van de vrouw die perse geld wil zien van iemand die verder niets meer met haar te maken heeft.quote:Op dinsdag 22 april 2008 22:17 schreef Chooselife het volgende:
Dat ben ik totaal met je oneens. Maar daar gaat het nu niet om. Het gaat erom of iemand hier succesvolle manieren weet dit soort asociaal gedrag aan te pakken.
Het al jaren parasiteren van haar op de zak van een ander ? En daarmee door willen gaan na een relatiebreuk ?quote:Op dinsdag 22 april 2008 22:17 schreef Chooselife het volgende:
. Het gaat erom of iemand hier succesvolle manieren weet dit soort asociaal gedrag aan te pakken.
Je had ook kunnen vragen 'hoe kan ze verder zonder dat geld nodig te hebben'. Maar dat deed je niet.quote:Op dinsdag 22 april 2008 22:20 schreef Chooselife het volgende:
Wat een belachelijke reactie. Waar een ander mij, of jou, ook wel eens helpt op gebieden waar we weinig verstand of ervaring mee hebben, probeer ik zodoende ook iemand te helpen. Ik doe niet in oplossingen, ik probeer alleen een handvat aan te reiken of met tips te komen.
Dat heeft ze dus altijd gedaan, maar niet volgens jouw norm.quote:Op dinsdag 22 april 2008 22:14 schreef Loedertje het volgende:
het zal eens tijd worden dat ze op haar eigen beentjes gaat staan.
*kuch*quote:Op dinsdag 22 april 2008 22:21 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Het al jaren parasiteren van haar op de zak van een ander ? En daarmee door willen gaan na een relatiebreuk ?
En al is dat zo. Niet iedereen is even assertief. Helemaal niet als je altijd vrouw-van bent geweest. En na echtscheidingen heb je vaak meer zorgen aan je hoofd en een zeer beperkte energie. Ik ben van mening dat een geval als deze mevrouw best wat hulp kan gebruiken.quote:Op dinsdag 22 april 2008 22:19 schreef 700MB het volgende:
[..]
Iemand helpen is iets anders dan hoe jij haar situatie doet voorkomen. Ze komt over als iemand die vast blijft zitten in het zichzelf hulpeloos opstellen.
Nogmaals, je helpt iemand niet door haar nog verder in een afhankelijke positie te brengen, zachte heelmeesters maken stinkende wonden, ze moet juist UIT die afhankelijke situatie waar ze, volgens je eigen verhaal, al haar hele huwelijk inzat. Zelfstandig verder zonder geld van d'r ex maar door inkomen waar ze ZELF voor werkt.quote:Op dinsdag 22 april 2008 22:20 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Wat een belachelijke reactie. Waar een ander mij, of jou, ook wel eens helpt op gebieden waar we weinig verstand of ervaring mee hebben, probeer ik zodoende ook iemand te helpen. Ik doe niet in oplossingen, ik probeer alleen een handvat aan te reiken of met tips te komen.
Met verder gaan ja, niet met in het verleden blijven hangen.quote:Op dinsdag 22 april 2008 22:22 schreef Chooselife het volgende:
En al is dat zo. Niet iedereen is even assertief. Helemaal niet als je altijd vrouw-van bent geweest. En na echtscheidingen heb je vaak meer zorgen aan je hoofd en een zeer beperkte energie. Ik ben van mening dat een geval als deze mevrouw best wat hulp kan gebruiken.
Er bestaat een overeenkomst hoor. Daar is een rechter aan te pas gekomen en het is door alle partijen getekend. Dan heb je je verplichtingen keihard na te komen toch?quote:Op dinsdag 22 april 2008 22:20 schreef 700MB het volgende:
[..]
Dan gaat het er dus wel om. Het asociale gedrag is dat van de vrouw die perse geld wil zien van iemand die verder niets meer met haar te maken heeft.
DAT weet je dus helemaal niet.quote:Op dinsdag 22 april 2008 22:21 schreef Oblivion het volgende:
4 kinderen succesvol grootbrengen en een drukke man, dus geen hulp.
Wie weet had ze wel een poetshulpjequote:Een huishouden die goed gerund moet worden anders heeft de man er last van...(En dat is zo.)
Klopt.quote:Nee, ze nooooooooooooooit zelfstandig geweest joh!
Een hulpeloos zielig armlastig huisvrouwtje...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |