Dat dus.quote:Op dinsdag 22 april 2008 20:29 schreef DroogDok het volgende:
Partner alimentatie vind ik sowieso nogal onzinnig.
Dat je betaald voor je kinderen lijkt me logisch, maar waarom moet je je ex-partner onderhouden?
het gaat om partneralimentatiequote:Op dinsdag 22 april 2008 20:33 schreef Kwezel het volgende:
kinderalimentatie
quote:Op dinsdag 22 april 2008 20:29 schreef DroogDok het volgende:
Dat je betaald voor je kinderen lijkt me logisch, maar waarom moet je je ex-partner onderhouden?
Nou ja, diegene heeft haar hele leven in het teken gezet van de ander. In dit geval had de vader van 4 kinderen nooit een bedrijf op kunnen bouwen zonder de vrouw, die er altijd voor de kinderen was. Ik vind het heel logisch dat die vrouw nu recht op een deel van de verdienste heeft om zichzelf van in onderhoud te kunnen voorzien.quote:Op dinsdag 22 april 2008 20:29 schreef DroogDok het volgende:
Er woont nog een "kind" van 24 in het huis van de moeder. Maar die kost niet zoveel geld. De rest is het huis al uit.quote:Op dinsdag 22 april 2008 20:22 schreef Bijsmaak het volgende:
Waarom is er geen kinderalimentatie aangezien we het hier over een vader hebben?
Idd, volledig eens.quote:Op dinsdag 22 april 2008 20:29 schreef DroogDok het volgende:
Vader hoeft dat kind absoluut niet te onderhouden, het *kind* is 24 en volwassen.quote:Op dinsdag 22 april 2008 20:54 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Er woont nog een "kind" van 24 in het huis van de moeder. Maar die kost niet zoveel geld. De rest is het huis al uit.
Dit dus.quote:Op dinsdag 22 april 2008 21:00 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Vader hoeft dat kind absoluut niet te onderhouden, het *kind* is 24 en volwassen.
Moeder kan gewoon werken om haar brood te verdienen.
Tja, zuur natuurlijk voor mevrouw, zeker nu ze wel bijna 65 zal zijn.quote:Op dinsdag 22 april 2008 20:54 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Nou ja, diegene heeft haar hele leven in het teken gezet van de ander. In dit geval had de vader van 4 kinderen nooit een bedrijf op kunnen bouwen zonder de vrouw, die er altijd voor de kinderen was. Ik vind het heel logisch dat die vrouw nu recht op een deel van de verdienste heeft om zichzelf van in onderhoud te kunnen voorzien.
Die hoeft ook niks. Suggereer ik ook nergens.quote:Op dinsdag 22 april 2008 21:00 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Vader hoeft dat kind absoluut niet te onderhouden, het *kind* is 24 en volwassen.
Moeder kan gewoon werken om haar brood te verdienen.
Zoals je merkt vinden wij het hier best vreemd dat jij van mening bent dat mevrouw zo aan haar ex blijft hangen en hem nodig schijnt te hebben. Ze zal toch eens van hem moeten loskomen, hem loslaten en een eigen leven gaan opbouwen.quote:Op dinsdag 22 april 2008 20:56 schreef Chooselife het volgende:
Ik vind het vreemd dat de heer in kwestie er vrij gemakkelijk mee wegkomt.
Ja, dat ben je zeker.quote:Op dinsdag 22 april 2008 21:17 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Tja, zuur natuurlijk voor mevrouw, zeker nu ze wel bijna 65 zal zijn.
Maar eigen verantwoording hoor, zijn genoeg mensen die alleen van een AOW'tje rond moeten komen. Nog boffen dat ze dat sowieso krijgt, ze heeft immers nooit gewerkt.
wat ben ik toch een botte lul
Precies. De heer is inderdaad een nieuw leven begonnen met een jonge blom. En mevrouw is echt alles kwijt. Geen enkele middelen om zelf iets op te bouwen, dus zeer afhankelijk van de alimentatie, zoals de samen overeen gekomen zijn. Maar ja, rouw komt na de zonde hè.quote:Op dinsdag 22 april 2008 21:47 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Ja, dat ben je zeker.![]()
Leuk hoor, altijd voor je man en kinderen "gewerkt".
Hij een nieuw leven en een leuk inkomen en waarschijnlijk een jonge blom.
Zij is alles kwijt...
Mooie deal toch!
Ja want tenslotte kan je als arm vrouwtje niets zonder je man.quote:Op dinsdag 22 april 2008 21:47 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Ja, dat ben je zeker.![]()
Leuk hoor, altijd voor je man en kinderen "gewerkt".
Hij een nieuw leven en een leuk inkomen en waarschijnlijk een jonge blom.
Zij is alles kwijt...
Mooie deal toch!
Ze is haar overspelige man kwijt?quote:Op dinsdag 22 april 2008 21:55 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Precies. De heer is inderdaad een nieuw leven begonnen met een jonge blom. En mevrouw is echt alles kwijt.
Het is BErouw komt na de zonde, van wie eigenlijkquote:Maar ja, rouw komt na de zonde hè.
Daar heeft ze toch zelf voor gekozen? Had ze maar niet moeten gaan scheiden.quote:Op dinsdag 22 april 2008 20:54 schreef Chooselife het volgende:
Nou ja, diegene heeft haar hele leven in het teken gezet van de ander. In dit geval had de vader van 4 kinderen nooit een bedrijf op kunnen bouwen zonder de vrouw, die er altijd voor de kinderen was. Ik vind het heel logisch dat die vrouw nu recht op een deel van de verdienste heeft om zichzelf van in onderhoud te kunnen voorzien.
Daar gaat het hier niet om.quote:Op dinsdag 22 april 2008 21:57 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja want tenslotte kan je als arm vrouwtje niets zonder je man.
Geen opleiding? Wat heeft ze gdaan toen de kinderen lekker naar school gingen? Boodschappen, shoppen met creditcard en thuis zitten soaps kijken> Ze had ook haar tijd beter kunnen benutten en iets kunnen gaan doen hoor.PT werken, opleiding volgen ect.quote:Op dinsdag 22 april 2008 22:02 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Daar gaat het hier niet om.
De vrouw is ouder, heeft waarschijnlijk alles opgegeven om de kids en man te verzorgen.
Geen opleiding, niks.
Zo zit het precies. Het is toch hartstikke normaal dat daar een maandelijkse vergoeding tegenover staat? En het dan-niet-nakomen vind ik buitengewoon asociaal.quote:Op dinsdag 22 april 2008 22:02 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Daar gaat het hier niet om.
De vrouw is ouder, heeft waarschijnlijk alles opgegeven om de kids en man te verzorgen.
Geen opleiding, niks.
Man heeft zich op kunnen werken, dit kon omdat het management thuis gewoon goed liep.
En daar valt niet aan te tornen.
Zij heeft ook haar best gedaan en zit nu zonder iets.
Nee, dat is het echte leven, hup werken met je luie reet, je hebt immers nooit wat gedaan!![]()
Bij jonge mensen vind ik het weer wat anders, die gaan nog een toekomst tegemoet, deze vrouw hoogst waarschijnlijk niet.
En als er bij de rechter dit is besloten, moet het gewoon nagekomen worden.
Ehm, het waren destijds nou eenmaal andere tijden. Deze mevrouw heeft zich volledig op het gezin gericht 24/7, zodat meneer kon excelleren met zijn zaak.quote:Op dinsdag 22 april 2008 22:05 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Geen opleiding? Wat heeft ze gdaan toen de kinderen lekker naar school gingen? Boodschappen, shoppen met creditcard en thuis zitten soaps kijken> Ze had ook haar tijd beter kunnen benutten en iets kunnen gaan doen hoor.PT werken, opleiding volgen ect.
Waarom heeft ze daar weer een vent voor nodig> Kan ze echt helemaal niets zelf of ben jij HAAR nieuwe hebberige vriendje die behalve sex ook nog wat geld wil cashen op termijn ?quote:Op dinsdag 22 april 2008 22:06 schreef Chooselife het volgende:
Ik probeer hier te invetariseren wat de manieren zijn om dit succesvol aan te pakken.
Nou ehh, niet bepaald. Het gaat hier om een vrouw van een jaar of 55. Ik heb dit probleem aangehoord en was nieuwsgierig naar succesvolle manieren om dit aan te pakken.quote:Op dinsdag 22 april 2008 22:09 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Waarom heeft ze daar weer een vent voor nodig> Kan ze echt helemaal niets zelf of ben jij HAAR nieuwe hebberige vriendje die behalve sex ook nog wat geld wil cashen op termijn ?
Je wilt wat zekerheid op dat gebied begrijp ik?
Tijdens het huwelijk: ja. Daarna: nee, dat is niet normaal, dat is absurd.quote:Op dinsdag 22 april 2008 22:06 schreef Chooselife het volgende:
Het is toch hartstikke normaal dat daar een maandelijkse vergoeding tegenover staat?
Is ze dement? Heeft ze benen en armen> Kan ze praten?quote:Op dinsdag 22 april 2008 22:12 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Nou ehh, niet bepaald. Het gaat hier om een vrouw van een jaar of 55.
Ja, hij had haar ook een goede gevulde bankrekening kunnen geven.quote:Op dinsdag 22 april 2008 22:05 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Geen opleiding? Wat heeft ze gdaan toen de kinderen lekker naar school gingen? Boodschappen, shoppen met creditcard en thuis zitten soaps kijken> Ze had ook haar tijd beter kunnen benutten en iets kunnen gaan doen hoor.PT werken, opleiding volgen ect.
Mag ik namens een ander om raad vragen? Volgens mij hartstikke normaal hoor. Elkaar helpen.quote:Op dinsdag 22 april 2008 22:14 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Is ze dement? Heeft ze benen en armen> Kan ze praten>
Dan heeft ze jou toch niet nodig?
Je helpt iemand die op die leeftijd zo onzelfstandig is dus ECHT niet door haar alles voor te kauwen en te vertellen dat ze afhankelijk moet gaan blijven.quote:Op dinsdag 22 april 2008 22:15 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Mag ik namens een ander om raad vragen? Volgens mij hartstikke normaal hoor. Elkaar helpen.
Dat ben ik totaal met je oneens. Maar daar gaat het nu niet om. Het gaat erom of iemand hier succesvolle manieren weet dit soort asociaal gedrag aan te pakken.quote:Op dinsdag 22 april 2008 22:12 schreef 700MB het volgende:
[..]
Tijdens het huwelijk: ja. Daarna: nee, dat is niet normaal, dat is absurd.
Schandalig? Je weet toch ook niets van de redenen? Misschien wees ze hem na de geboorte van die vier kinderen wel af op sexueel gebied, was ze alleen maar met zichzelf bezig, was het een bitch voor hem en shopte ze de bankrekeningen leeg.quote:Op dinsdag 22 april 2008 22:14 schreef Oblivion het volgende:
Nee, schandalig, de vrouw waar je zoveel van hebt gehouden waar je kinderen mee hebt gekregen zo aan de kant te schuiven als een oud vod.
Iemand helpen is iets anders dan hoe jij haar situatie doet voorkomen. Ze komt over als iemand die vast blijft zitten in het zichzelf hulpeloos opstellen.quote:Op dinsdag 22 april 2008 22:15 schreef Chooselife het volgende:
Mag ik namens een ander om raad vragen? Volgens mij hartstikke normaal hoor. Elkaar helpen.
Wat een belachelijke reactie. Waar een ander mij, of jou, ook wel eens helpt op gebieden waar we weinig verstand of ervaring mee hebben, probeer ik zodoende ook iemand te helpen. Ik doe niet in oplossingen, ik probeer alleen een handvat aan te reiken of met tips te komen.quote:Op dinsdag 22 april 2008 22:16 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Je helpt iemand die op die leeftijd zo onzelfstandig is dus ECHT niet door haar alles voor te kauwen en te vertellen dat ze afhankelijk moet gaan blijven.
Schop onder d'r kont, ze moet verder.
Dan gaat het er dus wel om. Het asociale gedrag is dat van de vrouw die perse geld wil zien van iemand die verder niets meer met haar te maken heeft.quote:Op dinsdag 22 april 2008 22:17 schreef Chooselife het volgende:
Dat ben ik totaal met je oneens. Maar daar gaat het nu niet om. Het gaat erom of iemand hier succesvolle manieren weet dit soort asociaal gedrag aan te pakken.
Het al jaren parasiteren van haar op de zak van een ander ? En daarmee door willen gaan na een relatiebreuk ?quote:Op dinsdag 22 april 2008 22:17 schreef Chooselife het volgende:
. Het gaat erom of iemand hier succesvolle manieren weet dit soort asociaal gedrag aan te pakken.
Je had ook kunnen vragen 'hoe kan ze verder zonder dat geld nodig te hebben'. Maar dat deed je niet.quote:Op dinsdag 22 april 2008 22:20 schreef Chooselife het volgende:
Wat een belachelijke reactie. Waar een ander mij, of jou, ook wel eens helpt op gebieden waar we weinig verstand of ervaring mee hebben, probeer ik zodoende ook iemand te helpen. Ik doe niet in oplossingen, ik probeer alleen een handvat aan te reiken of met tips te komen.
Dat heeft ze dus altijd gedaan, maar niet volgens jouw norm.quote:Op dinsdag 22 april 2008 22:14 schreef Loedertje het volgende:
het zal eens tijd worden dat ze op haar eigen beentjes gaat staan.
*kuch*quote:Op dinsdag 22 april 2008 22:21 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Het al jaren parasiteren van haar op de zak van een ander ? En daarmee door willen gaan na een relatiebreuk ?
En al is dat zo. Niet iedereen is even assertief. Helemaal niet als je altijd vrouw-van bent geweest. En na echtscheidingen heb je vaak meer zorgen aan je hoofd en een zeer beperkte energie. Ik ben van mening dat een geval als deze mevrouw best wat hulp kan gebruiken.quote:Op dinsdag 22 april 2008 22:19 schreef 700MB het volgende:
[..]
Iemand helpen is iets anders dan hoe jij haar situatie doet voorkomen. Ze komt over als iemand die vast blijft zitten in het zichzelf hulpeloos opstellen.
Nogmaals, je helpt iemand niet door haar nog verder in een afhankelijke positie te brengen, zachte heelmeesters maken stinkende wonden, ze moet juist UIT die afhankelijke situatie waar ze, volgens je eigen verhaal, al haar hele huwelijk inzat. Zelfstandig verder zonder geld van d'r ex maar door inkomen waar ze ZELF voor werkt.quote:Op dinsdag 22 april 2008 22:20 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Wat een belachelijke reactie. Waar een ander mij, of jou, ook wel eens helpt op gebieden waar we weinig verstand of ervaring mee hebben, probeer ik zodoende ook iemand te helpen. Ik doe niet in oplossingen, ik probeer alleen een handvat aan te reiken of met tips te komen.
Met verder gaan ja, niet met in het verleden blijven hangen.quote:Op dinsdag 22 april 2008 22:22 schreef Chooselife het volgende:
En al is dat zo. Niet iedereen is even assertief. Helemaal niet als je altijd vrouw-van bent geweest. En na echtscheidingen heb je vaak meer zorgen aan je hoofd en een zeer beperkte energie. Ik ben van mening dat een geval als deze mevrouw best wat hulp kan gebruiken.
Er bestaat een overeenkomst hoor. Daar is een rechter aan te pas gekomen en het is door alle partijen getekend. Dan heb je je verplichtingen keihard na te komen toch?quote:Op dinsdag 22 april 2008 22:20 schreef 700MB het volgende:
[..]
Dan gaat het er dus wel om. Het asociale gedrag is dat van de vrouw die perse geld wil zien van iemand die verder niets meer met haar te maken heeft.
DAT weet je dus helemaal niet.quote:Op dinsdag 22 april 2008 22:21 schreef Oblivion het volgende:
4 kinderen succesvol grootbrengen en een drukke man, dus geen hulp.
Wie weet had ze wel een poetshulpjequote:Een huishouden die goed gerund moet worden anders heeft de man er last van...(En dat is zo.)
Klopt.quote:Nee, ze nooooooooooooooit zelfstandig geweest joh!
Een hulpeloos zielig armlastig huisvrouwtje...
Nee en jij ook niet.quote:Op dinsdag 22 april 2008 22:19 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Schandalig? Je weet toch ook niets van de redenen? Misschien wees ze hem na de geboorte van die vier kinderen wel af op sexueel gebied, was ze alleen maar met zichzelf bezig, was het een bitch voor hem en shopte ze de bankrekeningen leeg.
Dat weten we allemaal wel. Ben ik ook met je eens. Maar de praktijk wijst voor veel mensen in deze situatie anders uit.quote:Op dinsdag 22 april 2008 22:23 schreef 700MB het volgende:
[..]
Met verder gaan ja, niet met in het verleden blijven hangen.
Waar wel weer tegenover staat dat zij ook meedeelde in de rijkdom die manlief verzorgde, en zonder kosten van het runnen van een eigen huishouden. Dus dat streept imo het "huishouden runnen en vier kinderen opvoeden" weg.quote:Op dinsdag 22 april 2008 22:22 schreef Oblivion het volgende:
[..]
*kuch*
Zullen we even gaan uitrekenen wat een fulltime huishoudster en kinderoppas voor 4 kinderen kost?
Zullen we even???
Nee, maar het klopt wel.quote:Op dinsdag 22 april 2008 22:24 schreef Loedertje het volgende:
[..]
DAT weet je dus helemaal niet.
[..]
Type huisvrouw. Zelf schoonmaken.quote:Wie weet had ze wel een poetshulpje
Er was immers geld zat uit die goed lopende onderneming .
[..]
Hij heeft gedeeld en zij heeft gedeeld, wat is het verschil?quote:Op dinsdag 22 april 2008 22:29 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Waar wel weer tegenover staat dat zij ook meedeelde in de rijkdom die manlief verzorgde, en zonder kosten van het runnen van een eigen huishouden. Dus dat steept imo het "huishouden runnen en vier kinderen opvoeden" weg.
Inderdaad. Denk dat ze nu een watje heeft, want er komt (naar verluidt) niets van op deze manier. Meneer verschuilt zich achter zijn dubieuze debiteuren en zegt dat er geen cash binnenkomt. Uiteraard niet waar, want meneer leeft op érg grote voet (type tweede jeugd, jong vriendinnetje, grote auto's, vakanties).quote:Op dinsdag 22 april 2008 22:29 schreef Oblivion het volgende:
Chooselife, ik zou maar eens met haar gaan praten en zeggen dat ze een killer van advocaat in de arm neemt, als het al op papier staat kan hij niet anders dan nakomen.
Daar zorgt die advocaat wel voor...![]()
Laat haar eens praten met andere gescheiden vrouwen die het wel voor elkaar hebben gekregen, dan komt er vaak wel een naam naar boven.
Succes!
Omdat ze in het verleden een goed team vormden geeft dat haar recht om ook in de toekomst zijn geld te claimen? Bovendien, ik neem aan dat ze in gemeenschap van goederen zijn getrouwd, en dat ze er na de scheiding op dat vlak niet echt bekaaid vanaf is gekomen.quote:Op dinsdag 22 april 2008 22:32 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Hij heeft gedeeld en zij heeft gedeeld, wat is het verschil?
Ze waren samen een team, zij haar werk en hij de zijne...
Alleen nu meneer vertrekt kan hij alles houden?
En zij mag ploeteren?
Kijk daar ga je al de fout in.quote:Op dinsdag 22 april 2008 22:37 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Omdat ze in het verleden een goed team vormden geeft dat haar recht om ook in de toekomst zijn geld te claimen? Bovendien, ik neem aan dat ze in gemeenschap van goederen zijn getrouwd, en dat ze er na de scheiding op dat vlak niet echt bekaaid vanaf is gekomen.
Jij, de advocaat en het incassobureau zoals aan het begin van de thread besproken was vinden het dus op basis van de huidige omstandigheden helemaal niet zo logisch.quote:Op dinsdag 22 april 2008 20:54 schreef Chooselife het volgende:
Ik vind het heel logisch dat die vrouw nu recht
Voor zover ik heb kunnen lezen was hij er toch voor die kinderen, die zijn nu volwassen, zie je wel vaker dat mannen (en vrouwen) wachten met de mededeling dat ze willen scheiden tot de kinderen groot genoeg zijn, god mag weten waarom maar het gebeurt, netjes van hem toch?quote:Op dinsdag 22 april 2008 22:44 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Kijk daar ga je al de fout in.
HIJ heeft ook gekozen voor haar en kinderen.
Ze claimt NIKS, het is ook van haar!
En hij heeft ze allemaal onderhouden en van een dak boven hun hoofd voorzien. Waarom geldt die verplichting dan nog steeds als de relatie over is? Zij is hem nu toch ook geen geld verschuldigd over de periode waarin ze samen waren?quote:Op dinsdag 22 april 2008 22:44 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Kijk daar ga je al de fout in.
HIJ heeft ook gekozen voor haar en kinderen.
Hence this topic.quote:Ze claimt NIKS, het is ook van haar!
Wow, dankjewelquote:Op dinsdag 22 april 2008 23:05 schreef Sjeen het volgende:
TT aangepast aan OP
nou zal ze niet eens lekker gaan werken dan???quote:Op dinsdag 22 april 2008 20:04 schreef Chooselife het volgende:
Ik ken een geval van een vader, zelfstandig ondernemer en prima vermogend, die structureel weigert alimentatie te betalen. Nu raakt zijn -ex vrouw langzamerhand in zak-en-as, ook omdat de advocaat kennelijk niet in staat is iets voor haar te betekenen.
Ongetwijfeld schering en inslag in Nederland. Maar hoe kan dit nou het beste aangepakt worden? Er wordt op deze manier iemand gigantisch in haar portemonnee geraakt en een ander komt er vrij gemakkelijk mee weg.
Het gaat overigens om partneralimentatie.
een kind van 24quote:Op dinsdag 22 april 2008 20:54 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Er woont nog een "kind" van 24 in het huis van de moeder. Maar die kost niet zoveel geld. De rest is het huis al uit.
Natuurlijk volslagen bullshit en ik hoop toch dat je dat zelf ook wel inziet.quote:Op dinsdag 22 april 2008 21:17 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Tja, zuur natuurlijk voor mevrouw, zeker nu ze wel bijna 65 zal zijn.
Maar eigen verantwoording hoor, zijn genoeg mensen die alleen van een AOW'tje rond moeten komen. Nog boffen dat ze dat sowieso krijgt, ze heeft immers nooit gewerkt.
Dat is nog een flink eufemisme hoor.quote:wat ben ik toch een botte lul
Helemaal mee eens.quote:Op woensdag 23 april 2008 08:00 schreef henkway het volgende:
geef haar het adres van een uitzendbureau
als partner werkt dan kun je t schudden, overigens is het diefstalquote:Op woensdag 23 april 2008 12:33 schreef Kuupke het volgende:
Ik ken exact het zelfde verhaal.
Hij al 2 jaar een ander, vervolgens erachter gekomen doordat manlief op staande voet ontslagen werd door ongeloorloofd verlof.
Zij alles kwijt. Hij moet partneralimentatie betalen, omdat kids al over de 24 zijn. En hij vertikt het.
Hij dreigt met zich failliet te laten verklaren, dat kan hij dus mooi doen, maar dan komen wij zijn huis op eisen.
Hij is ook bezig met een zaak over te nemen, dus geld heeft hij zat.
Dit gaat al maanden zo. Die kerel moet gewoon dokken. Dit zijn ze schriftelijk bij de rechter overeengekomen. klaar.
Er zijn volgens mij geen instanties waar je aan kunt kloppen voor dit verhaal.
Advocaat kan ook niet veel doen.
Ps. Vrouw werkt gewoon 40 uur. Heeft inmiddels een eigen appartement. Het geld is niet persee nodig, maar het is een princiepe kwestie geworden.
Diefstal?quote:Op woensdag 23 april 2008 12:44 schreef henkway het volgende:
[..]
als partner werkt dan kun je t schudden, overigens is het diefstal
En hoe kom jij aan die wijsheid?quote:Op woensdag 23 april 2008 12:44 schreef henkway het volgende:
[..]
als partner werkt dan kun je t schudden, overigens is het diefstal
quote:Op woensdag 23 april 2008 12:53 schreef Keksi het volgende:
Neemt niet weg dat vriendin van TS wel gewoon aan de bak moet en lekker moet gaan werken en haar schaapjes op het droge moet krijgen.
quote:Op woensdag 23 april 2008 12:33 schreef Kuupke het volgende:
Ps. Vrouw werkt gewoon 40 uur. Heeft inmiddels een eigen appartement. Het geld is niet persee nodig, maar het is een princiepe kwestie geworden.
Datr werkt toch lang niet altijd?quote:Op woensdag 23 april 2008 07:42 schreef milagro het volgende:
ja, partneralimentatie is een geste, geen verplichting, of zou het niet moeten zijn , vind ik.
dat de man niets wil betalen nu, voor haar, ja, dat zou zomaar een goede reden kunnen hebben, iets waar wij hier niet over kunnen oordelen.
wat ik niet snap is dat ze, met zo'n vermogend partner, niet wat opzij heeft gezet, al die jaren, voor de zekerheid.
ja en zoals ik al zei, partneralimentatie vind ik onzin, als je een ex hebt die dat wil doen, bof je, maar eisen dat hij je onderhoudt, zou niet moeten mogen... op die manier is een vent te makkelijk een poot uit te draaien namelijk.
Beetje jammer dat je eerste quote over de TS gaat en de tweede quote over een heel ander verhaal. Zaken uit de context halen is ook een kunstquote:Op woensdag 23 april 2008 12:57 schreef EvL. het volgende:
[..]
[..]
Belangrijke stukjes info horen natuurlijk ook niet in de laatste zin van een stukje tekst van meer dan 4 regels, dan moet je je aandacht er veel te lang bij houden.
Doh, je hebt helemaal gelijk!quote:Op woensdag 23 april 2008 13:04 schreef bug_me_not2 het volgende:
[..]
Beetje jammer dat je eerste quote over de TS gaat en de tweede quote over een heel ander verhaal. Zaken uit de context halen is ook een kunst
Mwoah, als je overeenkomt dat er een bepaald bedrag per maand overgemaakt gaat worden, dan moet je dat ook doen. Anders moet je die afspraak niet maken, dat lijkt me nogal simpel.quote:Op woensdag 23 april 2008 13:05 schreef JamesBrownie het volgende:
En de post boven mij: als ze werkt en gewoon fatsoenlijk rond kan komen, laat haar dan lekker rondkomen en alaat die vent met rust.
waarom niet?quote:Op woensdag 23 april 2008 13:04 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Datr werkt toch lang niet altijd?
Als je al niet veel had toen je samen was okee, maar iemand die eerst met 20.000 euro (ik zeg maar iets) rond moest komen nu ineens van een uitkering laten leven kan gewoon niet (of minimumloon, als ze niet geleerd heeft en gaat werken)
Kijk, dat je het langzaam afbouwt, okee, elk jaar wat minder, maar ineens cold turkey van heel veel naar niets?
Je kan er donder op zeggen dat dat niet gaat werken.
wel als de kennis soms bij een goede vriend woont, want dan kreeg ze ook geen uitkering, dus kan de ex van TS maar beter vast een detective inhurenquote:Op woensdag 23 april 2008 18:28 schreef Gia het volgende:
Niemand gaat erop in, maar ik heb eens gehoord dat je gekort wordt op een uitkering wanneer je allimentatie is toegekend. De soos redeneert dan dat je eerst die allimentatie maar eens moet opstrijken.
Partnerallimentatie wordt, zover ik weet ook in het geheel gekort op een uitkering. Dus, als de kennis van TS niet werkt, schiet ze er toch niks mee op.
Ze heeft toch zeer ruime ervaring in het oppassen op kinderen en in het doen van huishoudelijk werk? Daar is werk zat in hoor, schoonmaakbaantjes genoeg, oppasbaantjes ook.quote:Op woensdag 23 april 2008 12:40 schreef Gia het volgende:
En ga op je 55ste maar eens een baan zoeken, zonder werkervaring.
Eensch. Laat haar lekker werken voor de centen!quote:Op dinsdag 22 april 2008 20:29 schreef DroogDok het volgende:
Omdat de wet ervan uitgaat dat hetgeen gedurende het samenzijn is opgebouwd, door beiden is opgebouwd. Daarom dusquote:Op woensdag 23 april 2008 18:21 schreef milagro het volgende:
waarom moet een expartner jarenlang dokken opdat de andere partij kan wennen?
Gelukkig nietquote:een man moet voor zijn nog bij ex thuiswonende kinderen zorgen, en MAG ook zijn ex financieel steunen, los van kids, thuiswonend of niet , dat is dan een kwestie van vriendendienst.
quote:Op donderdag 24 april 2008 00:47 schreef ElisaB het volgende:
Als het is afgesproken, dan heeft ie zich er - bij gelijkblijvende omstandigheden - aan te houden.
Ze heeft al een advocaat.quote:Op dinsdag 22 april 2008 22:33 schreef Chooselife het volgende:
Inderdaad. Denk dat ze nu een watje heeft, want er komt (naar verluidt) niets van op deze manier. Meneer verschuilt zich achter zijn dubieuze debiteuren en zegt dat er geen cash binnenkomt.
Wie weet heeft hij nu een hard werkend rijk vriendinnetje .quote:Uiteraard niet waar, want meneer leeft op érg grote voet (type tweede jeugd, jong vriendinnetje, grote auto's, vakanties).
Daar komt 't in principe op neer.quote:Op woensdag 23 april 2008 12:53 schreef Keksi het volgende:
Als die vent een echte vent is, dan houdt ie zich aan z'n woord, ongeacht of het hier nu gaat om een partneralimentatie of een andere grond:
Een man, een man
Een woord, een woord!
Als hij ondertekent heeft dat ie z'n vrouw voor de aankomende 12 jaar een bepaald bedrag betaald dan moet ie dat gewoon doen of ie daar nou zin in heeft of niet. Partneralimentatie vind ik iets totaal nutteloos en absoluut niet goed te praten, maar als zijn handtekening onder het papiertje staat dan heeft ie maar te dokken! Laat hem dan maar aan de rechter uitleggen waarom die niet betaald.
Neemt niet weg dat vriendin van TS wel gewoon aan de bak moet en lekker moet gaan werken en haar schaapjes op het droge moet krijgen.
ja maar dat maakt niet uit, want dat is niet strafbaarquote:Op donderdag 24 april 2008 06:29 schreef Loedertje het volgende:
[..]
[..]
Ze heeft al een advocaat.
[..]
Wie weet heeft hij nu een hard werkend rijk vriendinnetje .
Dus je legt elke maand geld opzij voor het geval je partner ineens besluit je in te ruilen voor een jonger exemplaar? Daar denk je toch niet aan.quote:Op woensdag 23 april 2008 18:21 schreef milagro het volgende:
[..]
waarom niet?
waarom moet een expartner jarenlang dokken opdat de andere partij kan wennen?
tuurlijk is het even slikken, maar er zijn wel meer mensen die eerst goed in slappe was zaten om dan ineens alles kwijt te zijn en ieder dubbeltje moeten omdraaien, daar hoef je geen scheiding voor achter de rug te hebben, hoor.
legio mensen die van alles naar niets gaan, die ook ineens niets meer kunnen en daaraan moeten wennen, en daar is niets mis mee... als je een permanente hoge levensstandaard zo belangrijk vindt, moet je zorgen dat jij dat zelf regelt, en je daarvoor niet afhankelijk moet zijn van een ander.
een man moet voor zijn nog bij ex thuiswonende kinderen zorgen, en MAG ook zijn ex financieel steunen, los van kids, thuiswonend of niet , dat is dan een kwestie van vriendendienst.
maar als het een rottige scheiding betrof, als afsluiting van een al sinds jaar en dag rottig huwelijk, het enige wat je bindt, helaas, de kids zijn, je je ex bloed wel kan drinken, waarom dan nog geld van hem willen of haar gunnen?
als je van 20000 (!!!!!!!) per maand "rond moet komen" had je iedere maand 2000 apart kunnen leggen, bijvoorbeeld, om zo in geval van "plots alleen" de tijd te overbruggen onderweg naar een oplossing.
Alleen gaan heel veel mensen niet als vrienden uit elkaar...quote:een ex is jou niets verplicht, enkel de evt. kids, de rest is een gunst, boffen, vriendendienst en moet je niet over gaan zeuren als het er niet van komt.
quote:Je vergeet dat er mensen (vooral vrouwen) zijn die hun leven compleet in dienst stellen van de ander, slim is anders, daar heb je gelijk in, maar he, niet iedereen is even slim.
Daar mag best iets tegenover staan.
Vind je dat grappig?quote:
Zoiets noem je nou eigen-schuld-dikke-bult. Als je als vrouw je financien uit handen geeft aan manlief, moet je niet gaan janken als de liefde niet eeuwig blijkt te zijn. Dat had ze toendertijd zelf ook wel kunnen bedenken. Sterker nog, er zijn zat vrouwen die nóg eerder zijn getrouwd, in tijden dat het ongehoort was om als vrouw zelfs maar een opleiding te doen die hoger was dan huishoudkunde. Maar die gingen met hun tijd mee en studeerde op latere leeftijd alsnog en zochten zelfs een baantje, gewoon voor het geval dat hun man zou wegvallen. Niet eens persé door een scheiding, maar ook bijvoorbeeld ziekte of de spreekwoordelijke bus die manlief over het hoofd ziet als hij net de weg wil oversteken.quote:Op dinsdag 22 april 2008 21:55 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Precies. De heer is inderdaad een nieuw leven begonnen met een jonge blom. En mevrouw is echt alles kwijt. Geen enkele middelen om zelf iets op te bouwen, dus zeer afhankelijk van de alimentatie, zoals de samen overeen gekomen zijn. Maar ja, rouw komt na de zonde hè.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |