Lekker verhaal. Sta je met je goede gedrag.quote:Op dinsdag 22 april 2008 09:59 schreef Memmel het volgende:
Nijna! Hier is het precies andersom!![]()
Het is wel prikjes-dag. Ik ga straks met Anna voor haar 11 maanden check-up en prikken. Ze is alleen wel erg verkouden, nouja, ze moeten maar zien of het kan.
Vorige week alles in het werk moeten stellen om vandaag (mijn normale thuiswerk-dag) op kantoor te kunnen zijn omdat er hoog bezoek kwam. Mijn baas zou er nl niet zijn, dus ik zou wat regelen om het te kunnen overnemen. Een collega van mij gecharterd om op te passen, vanmorgen om 7 uur de auto in met Anna, om 8 uur in Hellevoetsluis, half negen op kantoor......zit mijn baas er![]()
"Ja, die andere afspraak ging toch niet door"
![]()
![]()
Heb nu dus zowel mijn baas als het bezoek nog niet gezien....![]()
Doe ik dus ook nooit meer.
Zijn geheugen is nog niet helemaal optimaal, maar het gaat steeds langer goed...quote:Op dinsdag 22 april 2008 13:06 schreef jellyrose het volgende:
Ja, same here hoor Iksje.. Ethan is ook nog niet erg van het zwaaien of klappen. Wel schudt hij driftig nee met z'n hoofd als ik ja schud, maar als ik nee schud dan is hij vooral erg verbaasd en gaat geen ja schudden![]()
![]()
Ik vind het best knap dat Chris al begint te leren dat hij bepaalde dingen niet mag.. daar zijn wij ook nog niet erg gevorderd in, geloof ik
Ha, ja, nou, ga er eens lekker voor zitten.quote:Op dinsdag 22 april 2008 13:19 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
[..]
Lekker verhaal. Sta je met je goede gedrag.
Hoe was het op het CB ?
quote:
Dat is gewoon geniepig / achterbaksquote:Op dinsdag 22 april 2008 16:13 schreef Stiemie het volgende:
O ja over het luisteren naar "Nee"... kunnen kindjes van 9 maanden al oostindisch doof zijn?
Linde gooit haar rijstewafeltje niet op de grond als je zegt dat het niet mag, maar zodra je je omdraait en haar niet meer ziet hoor je *plok*
Als dat de leidraad is, wordt die van mij vast timmerman of kraanmachinist op een sloopkogel.quote:Op dinsdag 22 april 2008 21:08 schreef Kersjes het volgende:
...
Hij loopt er constant aan te prutsen, trekken, ermee te zwaaien... Die wordt later vast electricien
Ik ookquote:Op woensdag 23 april 2008 10:29 schreef DaviniaHR het volgende:
En trouwens, dat stinken heeft hij maar 2 dagen gedaan, gelukkig. Nu ruikt hij weer lekker. Ben ik wel blij om
Wij hebben Lief Lieveheersbeestje dan ook preventief gefilmd na zo'n zelfde shock reactiequote:Op woensdag 23 april 2008 21:03 schreef Memmel het volgende:
Zo, kreeg ik net even de schrik van mijn leven. Ik dacht even dat ze 'Lief lieveheersbeestje' van de sesamstraat-site hadden verwijderd. Maar ze hadden alleen twee extra pagina's toegevoegd....pfff...mijn hartslag is weer normaal. Als er nou iets is waar Anna niet buiten kan, is het wel 20 keer lief lieveheersbeestje van Pino achter elkaar te horen.
Dat is heel normaal Stiemie, kinderen van die leeftijd associeeren het verbod op iets met degene die dat verbod uitspreekt, zodra die persoon niet meer in zicht is "geldt" dat verbod in hun hersentjes niet meer.quote:Op dinsdag 22 april 2008 16:37 schreef Stiemie het volgende:
Ja Marit ze mag van mij veel op de grond gooien, maar geen eten. Speelgoed is prima (tot een bepaalt aantal keren en dan is het helaas-pindakaas)
Ik wil haar graag dat gooien met eten afleren omdat ze dat dus ook doet als ik buiten ben. Nu wil ik echt geen steriele opvoeding, maar een rijstewafeltje dat in de bus op de grond is gevallen mag ze van mij niet meer opeten.Nu heeft ze dan maar gewoon trek als ze het op de grond heeft gesmeten.
Maar niet alleen met gooien is ze oostindisch doof hoor. Ook met aan de tv/iets dat op tafel staat/ aan de wieltjes van de salontafel (waar je zo goed klem tussen kan zitten met je vinger) zitten bv. Zodra ik me omdraai moet ze er toch even stiekem aanzitten
Dat ik daar nooit zelf aan heb gedachtquote:Op donderdag 24 april 2008 11:59 schreef Maneki.Neko het volgende:
webkim, rompers kun je ook heel goed naar onderen toe uittrekken, scheelt weer poep op plaatsen waar je het zeker niet hebben wil
Ah fijn om te wetenquote:Op donderdag 24 april 2008 12:46 schreef Vivi het volgende:
[..]
Dat is heel normaal Stiemie, kinderen van die leeftijd associeeren het verbod op iets met degene die dat verbod uitspreekt, zodra die persoon niet meer in zicht is "geldt" dat verbod in hun hersentjes niet meer.
Niets aparts dus, en al helemaal niet geniepig of achterbaks.
Het heeft bij ons ook 2 kinderen geduurd voor we op dat idee kwamen hoorquote:Op donderdag 24 april 2008 12:52 schreef Slaapmeisje het volgende:
[..]
Dat ik daar nooit zelf aan heb gedacht![]()
Gelukkig heb ik een andere manier gevonden om met poepincidenten om te gaan. Ik rol de romper op en zo komt de poep niet in aanraking met zijn hoofd. De Maneki.Neko methode lijkt me toch gemakkelijker
Nou ben ik wel geen moeder en heb ik zelf geen baby maar wel een nichtje die 2 dagen ouder is dan Floortje. Ben laatst met haar naar het CB geweest en daar was Lieke 64 cm, 6400 gram enne zij past eigenlijk nog wel makkelijk erin. Lijkt wel of die bak dan groter is ofzo. Maar Lieke kan zich er nog makkelijk in bewegen (althans maandag pastte heb nog primaquote:Op donderdag 24 april 2008 15:23 schreef DeLiedje het volgende:
Oh jee arme Nathan! Beterschap lief manneke, en sterkte Faja!
Voor mijn gevoel past Floortje niet meer lekker in de wandelwagenbak... Als ze erin ligt, ligt ie vól met Floortjezeg maar, haar armpjes kunnen geen kant op, en ze hoeft zich maar één keertje te strekken en af te zetten, en ze ligt met haar koppie tegen de bovenkant...
Maar aan de andere kant zie ik haar (4,5 maand, 63 cm en 6,5 kilo) ook nog niet in de wandelwagen zitten (hij kan wel in lig stand, we hebben een Quinny Freestyle ofzo).
Ze is wel sterk, kan met hulp al goed zitten enzo...
Hoe doen jullie dat? Liggen bijvoorbeeld Maarten en Sasha nog in de reiswieg?
Nathan + fam. Lobi heel veel beterschap, danwel sterkte gewenst! Hopelijk is iedereen weer snel thuisquote:Op donderdag 24 april 2008 17:22 schreef Kersjes het volgende:
Jeetje arme Nathan![]()
Beterschap jochie, ik hoop dat je snel weer lekker naar huis mag.
Sterkte Faja![]()
Als mama hoor je natuurlijk je eigen kindje de allerliefste van de heeeeeele wereld te vinden.
Eeeeuuhh.... ik denk dat er weinig kindjes zo lief als Eli zijn, die van mij meegerekend![]()
Je hebt er werkelijk geen kind aan, hij is zo zoet! Hij eet in een tempo waar je u tegen zegt, zonder morsen en knoeien, alles lekker op en huilt alleen als hij een vieze luier heeft of als de gastheer alhier weer eens vervelend tegen hem doet![]()
![]()
Davinia, ik ben helemaal gek op die lekkere knuffel van je!
Nog wel, maar ik weet idd niet hoe lang nog. Ik moet zeggen dat ik de bak wel heel smal vind... Dus ik weet niet hoe lang het nog zal gaan.quote:Op donderdag 24 april 2008 15:23 schreef DeLiedje het volgende:
Oh jee arme Nathan! Beterschap lief manneke, en sterkte Faja!
Voor mijn gevoel past Floortje niet meer lekker in de wandelwagenbak... Als ze erin ligt, ligt ie vól met Floortjezeg maar, haar armpjes kunnen geen kant op, en ze hoeft zich maar één keertje te strekken en af te zetten, en ze ligt met haar koppie tegen de bovenkant...
Maar aan de andere kant zie ik haar (4,5 maand, 63 cm en 6,5 kilo) ook nog niet in de wandelwagen zitten (hij kan wel in lig stand, we hebben een Quinny Freestyle ofzo).
Ze is wel sterk, kan met hulp al goed zitten enzo...
Hoe doen jullie dat? Liggen bijvoorbeeld Maarten en Sasha nog in de reiswieg?
En jij hebt natuurlijk dezelfde bak als wij! Dus dat is een goeie maatstaf... In lengte gaat het nog, maar haar armpjes liggen er echt een beetje naast gefrot...quote:Op donderdag 24 april 2008 21:47 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Nog wel, maar ik weet idd niet hoe lang nog. Ik moet zeggen dat ik de bak wel heel smal vind... Dus ik weet niet hoe lang het nog zal gaan.
Vorige meting was hij 61cm. 6 mei moeten we weer. Ik ben benieuwd hoe lang en hoe zwaar hij dan is.
Lijkt mij prima hoor, tenzij je ze eruit wil zien drijvenquote:Op vrijdag 25 april 2008 13:02 schreef k_i_m het volgende:
Nog even een verlate beterschap voor Nathan.
Wat moet je een baby bij dit weer nou allemaal aantrekken voor het wandelen? Ik had daar gisteren ruzie over met mijn moeder, die een dikke jas aan wilde trekken terwijl ik met een dun jasje aankwam. Als ik nu ga wandelen ligt Lilah in een dunne Lodgerdoek, onder een dekentje en mét het afdekding van de wandelwagen over de bak. Dan hoef ik toch geen dikke jassen meer aan te trekken??
quote:Op vrijdag 25 april 2008 16:03 schreef Stiemie het volgende:
Iksje ik heb laatst een houten puzzel gekocht voor Linde met maar 4 stukjes. Nu snapt ze echt nog geen hol van de puzzel op zich maar ze vindt het wel heel leuk om de stukjes eruit te halen en mee te spelen. En zo kan ze er ook nog eens heel lang mee doenLekker op de groei zeg maar en alvast goed om te oefenen...
En inderdaad boekjes zijn erg favoriet. En van die stapelbakjes. Kan je alles indoen/uithalen en lekker mee op de grond timmeren. En door anderen gebouwde torens omgooien is ook een heel leuk spelletje![]()
Kiwi heeft een enzym (dacht ik) wat idd niet lekker matcht met zuivel. Als je het even verwarmt/verhit schijnt dat opgeheven te worden.quote:Op vrijdag 25 april 2008 18:28 schreef p_iglet het volgende:
ik een superrecept voor smoothies???
ik gooi altijd maar wat fruit door elkaar, evt wat sojamelk/rijstemelk erbij of sorbetijs (sorbetijs van de AH is prima te eten). kiwi gaat niet zo goed, dat word bitter. maar verder gaat al het fruit prima..
Om even in de babietjes sfeer te blijven, had van de week allerlei fruit door elkaar gegooid en in van die invries ijsjes ingevroren. Pepijn vind het heerlijk!! En het is puur fruit dus lekker gezond.
Hmm, uit elkaar halen lukt hier ook prima, ze verder duwen ook…quote:Op vrijdag 25 april 2008 16:00 schreef p_iglet het volgende:
Iksje, stapelblokken zijn hier een groot suc6 hoor!!
ze kunnen ze namelijk wel al prima uit elkaar halen. En omgooien als papa of mama ze op elkaar zet.
Verder zijn hier vooral leesboekjes echt favoriet. En dan het liefst met harde bladzijden en flapjes die je om kunt draaien.
Trekbeesten hangen hier aan de maxicosi en het fietsstoeltje... Als ze met 1 kant vasthangen dan lukt dat eraan trekken prima.
Jep, alle speelgoed, en bij uitbreiding alles wat je tegenkomt (vb verloren gelegde afstandsbediening) wordt hier lekker afgesabbeld en bevoeld.quote:Op vrijdag 25 april 2008 16:23 schreef DaviniaHR het volgende:
Voor voorgaanden zeggen, dus
En de blokjes kunnen heerlijk aangehapt, opgetild, van alle kanten bekeken en bevoeld worden.
En timmeren, en wegduwen, dan weer proberen te pakken, wat niet helemaal lukt, vanwege gebrekkige motoriek, etc.
Neusje zit niet echt dicht, het is meer een kuchje, dat kou-tje.quote:Op vrijdag 25 april 2008 22:34 schreef Leah het volgende:
Als het neusje dichtzit willen ze nog weleens beroerd gaan drinken idd. Krijgen ze gewoon geen lucht.
En tandjes kan best hoor, hier ging het ook achter elkaar door. Met een jaar het hele bekkie vol, icl hoektanden en kiezen.
"Hoort" niet, maar kan dus best.
quote:Op zaterdag 26 april 2008 17:23 schreef Troel het volgende:
Ruben voelt zich stoer in zijn kinderwageninzet (die helemaal vlak is en met een extra opvulding van Stokke enzo)
[ afbeelding ]
Volgens mij bedoeld ze daarmee de "stoel" zoals op t plaatjequote:Op zaterdag 26 april 2008 18:46 schreef Webkim het volgende:
Het ziet er heel stoer uit zo Ruben!
Maar eh, fill me in people, want ik ben pas net moeder.
Kinderwageninzet? Is dat iets voor in de kinderwagenbak ofzo? Bij Thomas' wagen (bugaboo camleon) zit dat volgens mij niet.
Ik heb geleerd: hetzelfde wat jij draagt maar mét een extra dekentje ivm het stilliggen van zo'n kindje.quote:Op vrijdag 25 april 2008 13:02 schreef k_i_m het volgende:
Nog even een verlate beterschap voor Nathan.
Wat moet je een baby bij dit weer nou allemaal aantrekken voor het wandelen? Ik had daar gisteren ruzie over met mijn moeder, die een dikke jas aan wilde trekken terwijl ik met een dun jasje aankwam. Als ik nu ga wandelen ligt Lilah in een dunne Lodgerdoek, onder een dekentje en mét het afdekding van de wandelwagen over de bak. Dan hoef ik toch geen dikke jassen meer aan te trekken??
Ticootje, zo rond de 3 maanden beginnen de speekselklieren te werken. En dat loopt er dan vaak via de mond uit. Bij ons loopt ons speeksel de keel in, richting maag. Dat komt vanzelf wel bij die kleintjes..quote:Op maandag 28 april 2008 11:17 schreef Ticootje het volgende:
Waarom ze kwijlt weet ik niet? Ze vind het in ieder geval wel leuk, want als ik het afveeg (wat ik de hele dag doe) dan spugt ze zo weer nieuw schuim naar buiten.
quote:Op maandag 28 april 2008 17:53 schreef p_iglet het volgende:
...
Oew die van GAP is idd leuk!! Ik heb helaas geen kennissen die gap kleding kunnen opsturen. Maar Memmel ging in parijs ook langs de babygap en zou ook voor Pepijn kijken
quote:Op dinsdag 29 april 2008 10:47 schreef Memmel het volgende:
De banaanstand, ook wel de tante-Sidonia-krijgt-een-toeval-stand genoemd, is een stand die opstandige baby's gebruiken wanneer zij aangekleed, verschoond, in de kinderstoel, in de maxi-cosi of andere ongemakkelijke standjes moeten. Dit vaak tot wanhoop van de ouders die ineens zweetklieren blijken te hebben waarvan ze het bestaan niet wisten.
Nee, helaas. Geen fase. Dit blijft altijd zoquote:Op dinsdag 29 april 2008 12:50 schreef Memmel het volgende:
Kersjes, Anna doet dat nou ook altijd. Ik heb daar zo'n hekel aan. Soms vis ik haar aan een arm uit die stoel. Zal wel een fase zijn....toch...?
Nee, want ze is ziek geweest dus ik zag het niet zo zittenquote:Op dinsdag 29 april 2008 16:25 schreef Deepfreeze het volgende:
Jet, ook weer goedgekeurd, Nog prikjes gehad?
Meen je dit serieus ?quote:Op dinsdag 29 april 2008 16:08 schreef Ticootje het volgende:
Webkim, thomas uitpakken, die vind ik het liefst! Helemaal uitrekken. Echt lief.
Nu Jennifer op haar bedje moet slapen, slaapt ze steeds beter overdag. Zelfs zo goed, dat ik haar een beetje begin te missen. Dus vanmiddag zijn we samen op de bank in slaap gevallen, maar helaas naast mama slaapt ze lang zo goed niet als in haar eigen bed...
Ik ga een cam kopen, zodat ik haar de hele tijd kan zien als ze slaapt.
het begin is erquote:Op dinsdag 29 april 2008 20:16 schreef jellyrose het volgende:
Wij hebben wel een babyfoon, maar hebben die alleen in het prille begin af en toe gebruikt, toen kon meneer nog niet zo hard gillen praten![]()
Ethan (met tand* ) is vanochtend ook weer bij het cb geweest. Volgens de cb arts volgt hij gewoon "zijn eigen lijntje" (
) en we stonden na 5 minuten weer buiten. Hij is nu bijna 10kg (99.. nog wat) en ruim 74 cm.
* @ Stiemie, ik zeg wel heel trots tand, maar het is niets meer dan een ienieminie stukje wit wat uit z'n tandvlees steekt hoor.. houd moed!
quote:Op dinsdag 29 april 2008 14:19 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
[..]
Nee, helaas. Geen fase. Dit blijft altijd zo
quote:Op woensdag 30 april 2008 10:20 schreef Memmel het volgende:
Ticootje, heb je soms vervelende ervaringen gehad met slapende kindjes? Waarom ben je zo onrustig als Jennifer ligt te slapen?
Wat ik weet is dat melk kan vanaf 9 maanden, mits het kind niet allergeen gevoelig is. Anders kun je beter tot 1 of 1,5 jaar wachten. Chris reageert nergens op, dus qua allergenen gaat het goed. En hij heeft ook maar een klein pannenkoekje gehad. De verhoudigingen van de melk zijn anders dan de opvolgmelk, en moeilijker te verteren. Maar voor 1 keertje kan het niet zoveel kwaad. Dagelijks koemelk geven zou nu nog wel veel belasting van de niertjes geven (denk ik)..quote:Op woensdag 30 april 2008 13:25 schreef Iksje het volgende:
Mogen jullie al melkproducten (zit toch best veel melk in pannenkoekendeeg) geven? Hier wordt dat pas vanaf 1 jaar aangeraden...
Heb nog niets van melkproducten gegeven aan ons meisje, ook geen yoghurt ofzo (terwijl dat toch niet ongezond is).
quote:Op woensdag 30 april 2008 21:15 schreef Memmel het volgende:
Daar zijn we weer!
Anna heeft genoten van haar dagje met haar vriendinnetje, ze hebben samen in haar keukentje gespeeld en Bumba gekeken (die DVD komt er hier dus niet in) en we zijn bij het hertenkamp geweest tussen de plensbuien door.
En de pannenkoek vond ze heerlijk. Ze heeft driekwart van een grote pannenkoek op....mijn hemel, wat heet ze zitten vreten. Met appelstroop, dus als ik haar morgen niet uit haar bed krijg, is dat omdat ze vastgeplakt zit aan haar matras.
En wat betreft de koemelk, ik kreeg dinsdag op het bureau te horen dat ik al over mocht. En Anna is 11 maanden, dus ik ga langzaam de Nutrilon afbouwen.
Jet!!! Goed hoor!
Nog maar 3 weken en ik ga dit topic verlaten....![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |