abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 19 april 2008 @ 23:50:33 #1
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_58169598

Hoi, welkom in NWS (Nieuws en Achtergronden).

Hier kun je discussieren over actuele zaken uit het nieuws.

Probeer je argumenten zoveel mogelijk te onderbouwen, geef aan van welke bronnen je gebruik maakt en link hier zo mogelijk naar. Let hier vooral op bij het openen van nieuwe topics.

De openingspost moet wel een nette/valide en verifieerbare bron(vermelding) bevatten. Kies verder een duidelijke topic titel (= TT) welke de lading van het nieuwsbericht voldoende afdekt. In de praktijk is de kop van het nieuwsbericht vaak voldoende als TT.

Kom je een post tegen waarvan je vindt dat deze niet door de beugel kan, wijs de modjes hier dan op door een topicreport (=TR) (eventueel anoniem) in te voeren of meldt de post in het feedbacktopic. Een TR kun je invoeren als je op het icoontje (behorende bij het juiste topic) klikt.

Verder is hetgeen je in de algemene FAQ van FOK! vindt natuurlijk ook van toepassing op NWS. Veel plezier .
quote:
Klein onderdeel van de FAQ
Wat verwachten we van jou als user ?
Het voornaamste is dat we verwachten dat je je op fatsoenlijke wijze gedraagt tegenover je medeposters, dat je je aan de Nederlandse wetgeving houdt en dat je de instructies van moderators en (forum)admins opvolgt.
Verder reageer je natuurlijk ontopic, probeer je niet ongepast lollig te doen in serieuze forums en topics en laat je de modjes en (forum)admins bepalen wat wel en geen slotje verdient en wie wel of geen ban moet krijgen. Ook gaan we ervan uit dat je niet onnodig kwetsend, schokkend of storend gedrag vertoont of dergelijke plaatjes post.
En natuurlijk verwachten we dat je FAQ\\\\\\\\\\\\\\\'s leest. Bijna elk subforum heeft ze en het is aan te raden deze door te lezen voordat je in het specifieke subforum post. Sommige regels kunnen afwijken van deze policy.

Een selectie van nieuwssites kun je hier vinden.

FrontPage submit
Ben je een uniek nieuwsfeitje tegengekomen die je ook aan de FrontPage redaktie wilt melden.
Dan kan dat hier.

Moderators.
  • sp3c
  • Drugshond
  • Paddy
  • Gronk

De modjes zijn via de PM te bereiken onder de naam NWS_POL_Mods

Het vorige FB-topic was [NWS FB] -- All the news that fits.

•   zaterdag 19 april 2008 @ 23:52:04 #2
    89730 Drugshond
      † In Memoriam † zaterdag 19 april 2008 @ 23:54:04 #3
    13819 Loedertje
    Trotse GILF.
    pi_58169653
    Komt er weer een SLOWCHAT-topic in NWS voor users?
      zaterdag 19 april 2008 @ 23:57:26 #4
    89730 Drugshond
    pi_58169710
    quote:
    Op zaterdag 19 april 2008 19:15 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Gaat dit over jezelf?

Nee, even zonder gekheid: ik vind dus dat DIT hetgene is wat er mis is. Vaag beleid uitstippelen, met twee maten meten, vooruit... maar durf ook gewoon eens een fout toe te geven en reageer eens serieus op klachten, zonder meteen conclusies te trekken over de politieke kleur van de klager.
    quote:
    Op maandag 14 april 2008 20:19 schreef Dagonet het volgende:
    Ja klopt. De grens is gesteld om meer ruimte en lucht te bieden aan ander nieuws en niet elke poep en scheet opwaarderen naar een hel en verdoemenis en islamisering en invoering van sharia en geneuzel
    Dacht dat we er klaar mee waren, die restricties zijn niet voor niks zo opgezet. Einde discussie.
      † In Memoriam † zaterdag 19 april 2008 @ 23:58:42 #5
    13819 Loedertje
    Trotse GILF.
    pi_58169729
    @RemLof ( Gaan jullie lekker? )
    Dan hier maar verder.

Als antwoord op je vraag of het alleen in NWS is:

Nee, ik heb daarna tweemaal een TEST posting in FB gedaan en die zag ik dus ook niet.
    Even later stonden ze plots wel in de index van FB en in die bewuste thread.

Spookt het vandaag?
      zaterdag 19 april 2008 @ 23:59:51 #6
    145172 gronk
    adulescentulus carnifex
    pi_58169745
    Ik hoop dat deze wel gevonden wordt door users die anders in de FP-FB posten. Of eigenlijk niet.
    I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
      zondag 20 april 2008 @ 00:00:40 #7
    89730 Drugshond
    pi_58169756
    quote:
    Op zaterdag 19 april 2008 23:54 schreef Loedertje het volgende:
    Komt er weer een SLOWCHAT-topic in NWS voor users?
    Niet in combinatie met [FB] dat werkt voor ons ook onhandig. Maar een NWS-SC-reeksje ben ik niet op voorhand op tegen. Ben alleen bang dat het een copy van POL-SC gaat worden, maar dat is geen argument.
      zondag 20 april 2008 @ 00:02:06 #8
    145172 gronk
    adulescentulus carnifex
    pi_58169772
    NWS-SC lijkt me op zich prima. Volgens mij hebben wel in NWS wel een redelijk stabiele userbase.
    I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
      † In Memoriam † zondag 20 april 2008 @ 00:02:16 #9
    13819 Loedertje
    Trotse GILF.
    pi_58169775
    quote:
    Op zondag 20 april 2008 00:00 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Niet in combinatie met [FB] dat werkt voor ons ook onhandig. Maar een NWS-SC-reeksje ben ik niet op voorhand op tegen. Ben alleen bang dat het een copy van POL-SC gaat worden, maar dat is geen argument.
    We hebben er hier wel eentje gehad, toen liep het absoluut geen storm maar bij getut tussen users was het wel gemakkelijk om ze daarheen te verwijzen zodat men in nieuwsberichten-topics niet teveel offtopic bleven gaan.
    Dan ging men daar even verder
      zondag 20 april 2008 @ 00:06:05 #10
    145172 gronk
    adulescentulus carnifex
    pi_58169821
    Ik denk dat paddy er heel gelukkig van zou worden
      † In Memoriam † zondag 20 april 2008 @ 00:06:07 #11
    13819 Loedertje
    Trotse GILF.
      zondag 20 april 2008 @ 00:08:12 #12
    89730 Drugshond
      Donald Duck held zondag 20 april 2008 @ 00:10:21 #13
    46149 __Saviour__
    Superstapelsmoor op Kristel
    pi_58169885
    quote:
    Op zaterdag 19 april 2008 23:57 schreef Drugshond het volgende:

Dacht dat we er klaar mee waren, die restricties zijn niet voor niks zo opgezet. Einde discussie.
    Niemand van jullie kan het hypocriete beleid goed verantwoorden. En als er kritiek is, wordt het gelijk afgekapt. Dat is een erg zwakke gang van zaken
    ❤ Rozen zijn rood ❤
    ❤ Viooltjes zijn blauw ❤
    ❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
      † In Memoriam † zondag 20 april 2008 @ 00:13:09 #14
    13819 Loedertje
    Trotse GILF.
    pi_58169918
    quote:
    Op zondag 20 april 2008 00:10 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Niemand van jullie kan het hypocriete beleid goed verantwoorden. En als er kritiek is, wordt het gelijk afgekapt. Dat is een erg zwakke gang van zaken
    Je kan er alleen heel erg weinig tegen doen, een normale discussie valt er helaas niet over te voeren ook al zijn de feiten overduidelijk
      zondag 20 april 2008 @ 00:13:11 #15
    89730 Drugshond
    pi_58169919
    quote:
    Op zondag 20 april 2008 00:10 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Niemand van jullie kan het hypocriete beleid goed verantwoorden.
    Lees het FB-topic nog eens door.... FA's hebben hier een duidelijk standpunt ingenomen.... wij overigens ook. We zijn er echt klaar mee.... anders probeer het maar weer in [FB].
    Hier ga ik maar weer gummen bij de zoveelste herhaling van zetten.
    pi_58170325
    quote:
    Op zondag 20 april 2008 00:06 schreef gronk het volgende:
    Ik denk dat paddy er heel gelukkig van zou worden
    TVP
    I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
    User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
      † In Memoriam † zondag 20 april 2008 @ 00:53:55 #17
    13819 Loedertje
    Trotse GILF.
    pi_58170410
    Er is dus geen verklaring voor dat gespook eerder deze avond
      zondag 20 april 2008 @ 00:56:34 #18
    145172 gronk
    adulescentulus carnifex
    pi_58170439
    De caching van fok! is nog wel eens, erm, raar. Maar op posts-niveau zou je dat niet moeten zien.
      † In Memoriam † zondag 20 april 2008 @ 01:03:50 #19
    13819 Loedertje
    Trotse GILF.
    pi_58170506
    Dan spookt het want mijn postings in een al langer bestaande thread waren ook weg
    pi_58171379
    quote:
    Op zondag 20 april 2008 01:03 schreef Loedertje het volgende:
    Dan spookt het want mijn postings in een al langer bestaande thread waren ook weg
    Ik heb het achter aangegeven.
    I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
      zondag 20 april 2008 @ 12:09:01 #21
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_58174961
    quote:
    Op zaterdag 19 april 2008 23:52 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Check ff de NWS-FAQ, nieuwsdumpen mag weer.
    Maar het is geen NWS dump
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
    pi_58176228
    Wie het nog snapt, mag zijn vinger opsteken, naar voren komen en het aan de anderen uitleggen. In het vorige topic heb ik een paar topics op een rij gezet die open bleven, cq. dicht gingen. Ik heb gevraagd of daar enige lijn in te ontdekken valt. Een inhoudelijke vraag waarop moderators WEER het antwoord niet geven, ook Gronk niet, ondanks de belofte om een sonnet in behandeling te nemen. Zie: [NWS FB] Fris en fruitig
    quote:
    Op zaterdag 19 april 2008 23:57 schreef Drugshond het volgende:
    Als je het antwoord niet meer weet, ga je de discussie maar afkappen. Tja, kun je ook doen. Volgens mij weten jullie zelf niet eens wat de nieuwe regels precies zijn, want er zit in elk geval geen enkele lijn in de beslissingen om topics wel of niet open te laten. Als er IETS is wat je als moderator feilloos zou moeten kunnen, dan is het: beleid aan je users uitleggen.
      zondag 20 april 2008 @ 13:24:20 #23
    89730 Drugshond
    pi_58176397
    quote:
    Op zondag 20 april 2008 13:17 schreef Elfletterig het volgende:
    Wie het nog snapt, mag zijn vinger opsteken, naar voren komen en het aan de anderen uitleggen. In het vorige topic heb ik een paar topics op een rij gezet die open bleven, cq. dicht gingen. Ik heb gevraagd of daar enige lijn in te ontdekken valt. Een inhoudelijke vraag waarop moderators WEER het antwoord niet geven, ook Gronk niet, ondanks de belofte om een sonnet in behandeling te nemen. Zie: [NWS FB] Fris en fruitig
    [..]

Als je het antwoord niet meer weet, ga je de discussie maar afkappen. Tja, kun je ook doen. Volgens mij weten jullie zelf niet eens wat de nieuwe regels precies zijn, want er zit in elk geval geen enkele lijn in de beslissingen om topics wel of niet open te laten. Als er IETS is wat je als moderator feilloos zou moeten kunnen, dan is het: beleid aan je users uitleggen.
    Niet tot op de letter en de komma. Meer het stroomlijnen en het attractiever (!!) maken ervan.
    pi_58176666
    Klemmend beroep aan de NWS-moderators om in te grijpen in pagina 4 van dit topic:
    Boete-regen bij begrafenis Verzetsheld

Met name de opmerkingen van Donald Dick, maar ook de botheid waarmee sommige andere users (ZELFS moderators) op dit onderwerp reageren, terwijl een nabestaande meeleest en de betreffende users dit ook weten.

Graag even kritisch kijken of bepaalde kwetsende opmerkingen weggehaald kunnen worden.
    Dank.
      zondag 20 april 2008 @ 13:43:01 #25
    145172 gronk
    adulescentulus carnifex
    pi_58176748
    Wat was er ook alweer mis met de vrijheid van meningsuiting?
    pi_58176943
    quote:
    Op zondag 20 april 2008 13:43 schreef gronk het volgende:
    Wat was er ook alweer mis met de vrijheid van meningsuiting?
    Je bewijst echt keer op keer volkomen ongeschikt te zijn voor het ambt van moderator. Het is gewoon triest om te moeten vaststellen hoe jij met serieuze kwesties omgaat.

Als jij dit soort opmerkingen: Boete-regen bij begrafenis Verzetsheld
    ... acceptabel vindt, terwijl je de user in kwestie WEET dat er een nabestaande meeleest, dan zou ik me toch echt dringend eens op je positie gaan beraden.

Gelukkig heeft Floripas wél ingegrepen: tenminste, daar lijkt het op. Maar is die niet moderator van een ander forum?
    pi_58179388
    quote:
    Op zondag 20 april 2008 13:43 schreef gronk het volgende:
    Wat was er ook alweer mis met de vrijheid van meningsuiting inconsequentie?
    Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
    A murky, forgotten land.
    pi_58183865
    De opmerkingen waar ik op doelde, zijn dan gelukkig toch nog weggehaald. Hulde aan Gronk....
      † In Memoriam † maandag 21 april 2008 @ 08:09:44 #29
    13819 Loedertje
    Trotse GILF.
    pi_58196035
    quote:
    Op zondag 20 april 2008 02:19 schreef paddy het volgende:

[..]

Ik heb het achter aangegeven.
    En? Weet men al waardoor het komt ?
      maandag 21 april 2008 @ 08:11:52 #30
    89730 Drugshond
    pi_58196054
    quote:
    Op maandag 21 april 2008 08:09 schreef Loedertje het volgende:

[..]

En? Weet men al waardoor het komt ?
    Achter waren ze gisteren nog bezig met dat PM gedoe.
    quote:
    Op zondag 20 april 2008 02:19 schreef paddy het volgende:
    [NWS-FB] Media complot
    [NWS-FB] Media complot

Loedertje zit met een vraag en eigenlijk weet ik ook niet hoe het kan. Zijn er al meer klachten gekomen?
    Reply by FA
    quote:
    Niet dat ik weet.
      † In Memoriam † maandag 21 april 2008 @ 08:26:09 #31
    13819 Loedertje
    Trotse GILF.
    pi_58196174
    quote:
    Op maandag 21 april 2008 08:11 schreef Drugshond het volgende:

Achter waren ze gisteren nog bezig met dat PM gedoe.
    Ze kunnen zich beter bezig houden met het oplossen van gebruikersproblemen
    Snelheid, chache-problemen en spoken.
    pi_58197791
    quote:
    Op maandag 21 april 2008 08:26 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Ze kunnen zich beter bezig houden met het oplossen van gebruikersproblemen
    Snelheid, chache-problemen en spoken.
    Ik neem heus wel aan dat ze het acher...achter de schermen aangekaart hebben. Wanneer ik woensdag nog niets weet, zal ik Breuls wel een PM sturen met die linkjes Beetje geduld dus nog. Ben je ze nog steeds kwijt? Zijn er ondertussen nog meer postings verdwenen van jou?
      † In Memoriam † maandag 21 april 2008 @ 11:19:20 #33
    13819 Loedertje
    Trotse GILF.
    pi_58198980
    quote:
    Op maandag 21 april 2008 10:18 schreef paddy het volgende:

[..]

Ik neem heus wel aan dat ze het acher...achter de schermen aangekaart hebben. Wanneer ik woensdag nog niets weet, zal ik Breuls wel een PM sturen met die linkjes Beetje geduld dus nog. Ben je ze nog steeds kwijt? Zijn er ondertussen nog meer postings verdwenen van jou?
    Ondertussen niets raars meer (behalve dat je 1000X moet F-5en of gebruik moet maken van je AT om nieuwe dingen te kunnen zien omdat de topics die nieuws zijn gewoon niet in de index willen komen maar ach, dat is al eeuwen zo en ik verwacht ook niet dat dat op korte termijn zal worden opgelost)

Het rare aan dit was dat ook mijn posting midden in een thread niet meer te vinden was en ik mij afvroeg waarom een overijverige mod deze had verwijderd, na het gespook stond die posting er wél weer en waren in bepaalde threads de reageer knoppen weer te gebruiken)
    pi_58199955
    quote:
    Op maandag 21 april 2008 11:19 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Ondertussen niets raars meer (behalve dat je 1000X moet F-5en of gebruik moet maken van je AT om nieuwe dingen te kunnen zien omdat de topics die nieuws zijn gewoon niet in de index willen komen maar ach, dat is al eeuwen zo en ik verwacht ook niet dat dat op korte termijn zal worden opgelost)

Het rare aan dit was dat ook mijn posting midden in een thread niet meer te vinden was en ik mij afvroeg waarom een overijverige mod deze had verwijderd, na het gespook stond die posting er wél weer en waren in bepaalde threads de reageer knoppen weer te gebruiken)
    Duidelijk. Ik zal de linkjes van je postings hier woensdag naar Breuls PMen. Wil nog even wachten tot woensdag. Ze achter even de gelegenheid gunnen zeg maar
    pi_58206924
    Ik wil graag wijzen op dit nieuwsbericht in het Algemeen Dagblad, dat gisteren online kwam:
    http://www.ad.nl/binnenla(...)ikbaar_leerstuk.html

Het is een ontluisterend verslag van een voormalig AD-reporter die undercover ging bij een omstreden islamitisch opleidingsinstituut in Utrecht, waar hem (en anderen) werd aangeleerd dat het moslimhart moet overlopen van haat jegens ongelovigen. Ook worden de leerlingen aangespoord om afstand te nemen van gematigde moslims. Deze lessen worden op vijf plaatsen in Nederland gegeven. Daarmee heeft dit onderwerp nieuwswaarde, maar ik open er geen topic over. Ik wil alleen aangeven dat je over een dergelijk onderwerp normaal gesproken een topic zou moeten kunnen openen in dit NWS-forum.
      maandag 21 april 2008 @ 18:23:52 #36
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_58207156
    quote:
    Op maandag 21 april 2008 18:12 schreef Elfletterig het volgende:
    Ik wil graag wijzen op dit nieuwsbericht in het Algemeen Dagblad, dat gisteren online kwam:

Het is een ontluisterend verslag van een voormalig AD-reporter die undercover ging bij een omstreden islamitisch opleidingsinstituut in Utrecht, waar hem (en anderen) werd aangeleerd dat het moslimhart moet overlopen van haat jegens ongelovigen. Ook worden de leerlingen aangespoord om afstand te nemen van gematigde moslims. Deze lessen worden op vijf plaatsen in Nederland gegeven. Daarmee heeft dit onderwerp nieuwswaarde, maar ik open er geen topic over. Ik wil alleen aangeven dat je over een dergelijk onderwerp normaal gesproken een topic zou moeten kunnen openen in dit NWS-forum.
    ik neem aan dat zo'n topic gewoon binnen de nieuwe policy past. het is interessant genoeg. maar ik kan me je twijfel goed voorstellen.
    hoofdletters kosten teveel tijd
    don't avoid pain to gain pleasure
    niet iedereen is iedereen
    pi_58211388
    quote:

Die imam en die schrijver zaten beide bij Pauw en Witteman, beide erg dogmatisch en van hun eigenl gelijk overtuigd.

Wat zou je in een topic willen bespreken dan?

Zoals je het hier presenteert is het alweer zo ontzettend bevooroordeeld dat ik er alleen maar heel negatief op zou kunnen reqageren. Je bent zo vervuld van haat tegen de islam en moslims dat er gewoon geen gesprek mogelijk is, dus heeft zo'n topic ook niet zin. Goed besluit dus om er geen te openen!
      Donald Duck held maandag 21 april 2008 @ 21:15:40 #38
    46149 __Saviour__
    pi_58211437
    Dat ie er geen topic over opent is alleen maar omdat er ongetwijfeld meteen een censurerend slotje op komt.
    Er zou prima normaal over gepraat kunnen worden. Het zou dan vallen onder achtergronden, ook deel van dit forum en over een meer daarop gerichte koers werd al gepraat in het sc topic

[ Bericht 46% gewijzigd door __Saviour__ op 21-04-2008 21:26:23 ]
    ❤ Rozen zijn rood ❤
    ❤ Viooltjes zijn blauw ❤
      dinsdag 22 april 2008 @ 01:50:24 #39
    64670 Dagonet
    Radicaal compromist
    pi_58218049
    quote:

Ik heb het stuk ook gelezen, persoonlijk zou ik wachten tot het hele boek uitkomt, grote kans dat de media (of de uitgever zelf) het meest sensationele stuk heeft geselecteerd als voorpublicatie.
    Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
    Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
    Mijn grootste bijdrage aan de FP.
    pi_58220384
    quote:
    Op maandag 21 april 2008 11:19 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Er blijken meer users last van te hebben, Loedertje Zo issie er.. zo issie er niet? Misschien jouw geval ook even in posten?
    pi_58227276
    quote:
    Op maandag 21 april 2008 21:13 schreef SCH het volgende:
    Die imam en die schrijver zaten beide bij Pauw en Witteman, beide erg dogmatisch en van hun eigenl gelijk overtuigd. Wat zou je in een topic willen bespreken dan?

Zoals je het hier presenteert is het alweer zo ontzettend bevooroordeeld dat ik er alleen maar heel negatief op zou kunnen reqageren. Je bent zo vervuld van haat tegen de islam en moslims dat er gewoon geen gesprek mogelijk is, dus heeft zo'n topic ook niet zin. Goed besluit dus om er geen te openen!
    Ik wil aan de kaak stellen dat zulke dingen in Nederland kunnen, wat we eraan gaan doen om dergelijke praktijken te beëindigen. Als je mijn korte omschrijving goed had gelezen, had je ook kunnen zien dat deze club extremisten ook de gematigde moslims verafschuwt, dus deze extremisten aanpakken is ook in het belang van gematigde moslims in Nederland.

Dat ik haat tegen moslims zou koesteren, is en blijft jouw rare verzinsel. Ik vind het een zeer kwalijke zaak dat jij - ongecorrigeerd - dit beeld van mij mag blijven uitdragen, hij herhaling. En eveneens dat moderators hier niets aan doen, zelfs niet als ik erover klaag.

Ik vind het ook jammer dat je dit blijft roepen, want het getuigt niet van veel respect en begrip voor iemand met een andere opvatting dan de jouwe. Ik haat namelijk geen moslims, ik maak me alleen zorgen over bepaalde, onwenselijke ontwikkelingen in de wereld EN in Nederland. Zie bij voorbeeld ook DIT nieuwsbericht: http://www.volkskrant.nl/(...)ging_weer_toegenomen
    quote:
    DEN HAAG - Radicale moslimnetwerken rekruteren steeds vaker mogelijke terroristen voor strijd in Westerse landen. Dat blijkt uit het jaarverslag van de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD). Deze ontwikkeling betekent 'een nieuwe dreiging', ook voor Nederland. Eerder waren dergelijke netwerken meer gericht op gewapende strijd in onder meer Irak en Afghanistan, aldus de AIVD.
    Bron: bovenstaande link

Wat mijn in hoge mate stoort, is dat we dit soort topics op NWS feitelijk niet meer kunnen openen, omdat het met de door jou zo mooi omschreven 'consequente willekeur' kan worden betiteld tot een bash-topic, waarna het zonder pardon op slot wordt gegooid. Hierdoor komt er een soort taboe te rusten op een verontrustende, wereldwijde ontwikkeling die ook in Nederland gestalte krijgt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-04-2008 14:53:10 ]
    pi_58227889
    quote:
    Op dinsdag 22 april 2008 14:52 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik wil aan de kaak stellen dat zulke dingen in Nederland kunnen, wat we eraan gaan doen om dergelijke praktijken te beëindigen. Als je mijn korte omschrijving goed had gelezen, had je ook kunnen zien dat deze club extremisten ook de gematigde moslims verafschuwt, dus deze extremisten aanpakken is ook in het belang van gematigde moslims in Nederland.
    Grappig hoe stellig je er vanuit gaat dat het AD-artikel helemaal klopt en juist is en dergelijke. Terwijl de imam bij PenW toch echt een heel ander verhaal had. Jouw probleem is dat je heel eenzijdig kijkt naar deze problematiek en geen ruimte laat voor nuance en andere stellingnames richting de islam. Daardoor is een discussie ook vrij zinloos.
    quote:
    Dat ik haat tegen moslims zou koesteren, is en blijft jouw rare verzinsel. Ik vind het een zeer kwalijke zaak dat jij - ongecorrigeerd - dit beeld van mij mag blijven uitdragen, hij herhaling. En eveneens dat moderators hier niets aan doen, zelfs niet als ik erover klaag.
    Ook uit bovenstaand stukje blijkt dat toch. Je bent keihard richting islam, gelooft alle criticasters direct, noemt mensen al heel snel een extremist en je bent redelijke geobsedeerd door de islam. Dat is geen verzinsel maar gewoon een vaststelling. Jij ziet de islam als groot gevaar en je laat niet na je haat richting moslims en islam te uiten op FOK!
    quote:
    Ik vind het ook jammer dat je dit blijft roepen, want het getuigt niet van veel respect en begrip voor iemand met een andere opvatting dan de jouwe. Ik haat namelijk geen moslims, ik maak me alleen zorgen over bepaalde, onwenselijke ontwikkelingen in de wereld EN in Nederland. Zie bij voorbeeld ook DIT nieuwsbericht: http://www.volkskrant.nl/(...)ging_weer_toegenomen
    [..]

Bron: bovenstaande link

Wat mijn in hoge mate stoort, is dat we dit soort topics op NWS feitelijk niet meer kunnen openen, omdat het met de door jou zo mooi omschreven 'consequente willekeur' kan worden betiteld tot een bash-topic, waarna het zonder pardon op slot wordt gegooid. Hierdoor komt er een soort taboe te rusten op een verontrustende, wereldwijde ontwikkeling die ook in Nederland gestalte krijgt.
    Ja, dat verhaal over 'het gaat alleen om de uitwassen' kennen we nu wel. Dat is zo gratuit en achterhaald, daar kom je echt niet meer mee weg.

Volgens mij kan je trouwens prima een topic openen over dat AIVD-rapport, je kruipt nu wel heel erg in de slachtofferrol.

[ Bericht 2% gewijzigd door SCH op 22-04-2008 15:27:09 ]
      Donald Duck held dinsdag 22 april 2008 @ 15:37:51 #43
    46149 __Saviour__
    pi_58228311
    quote:
    Op dinsdag 22 april 2008 15:19 schreef SCH het volgende:
    Grappig hoe stellig je er vanuit gaat dat het AD-artikel helemaal klopt en juist is en dergelijke. Terwijl de imam bij PenW toch echt een heel ander verhaal had. Jouw probleem is dat je heel eenzijdig kijkt naar deze problematiek en geen ruimte laat voor nuance en andere stellingnames richting de islam. Daardoor is een discussie ook vrij zinloos.
    Jouw probleem is het tegenovergestelde. Je wilt geen enkel kritisch geluid accepteren en gelooft blind de knuffelfacade die de moslims opwerpen naar buiten als ze eens ergens in de media zijn.
    ❤ Rozen zijn rood ❤
    ❤ Viooltjes zijn blauw ❤
    pi_58228908
    quote:
    Op dinsdag 22 april 2008 15:37 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Jouw probleem is het tegenovergestelde. Je wilt geen enkel kritisch geluid accepteren en gelooft blind de knuffelfacade die de moslims opwerpen naar buiten als ze eens ergens in de media zijn.
    Prima als jij dat zo wilt concluderen
    pi_58229010
    quote:
    Met het risico dat de discussie zich nu naar dit FB-topic verplaatst, moet ik toch zeggen dat ik gewoon geloof dat een undercoverjournalist een dergelijk verhaal niet zomaar uit zijn duim zuigt. En ja, zo'n imam die zijn straatje probeert schoon te vegen (ik heb P&W overigens niet gezien), daar zet ik dan toch echt grote vraagtekens bij. Gewoon een kwestie van gezond verstand EN kijken naar wat er gebeurt in de wereld om ons heen.
    quote:
    Ook uit bovenstaand stukje blijkt dat toch. Je bent keihard richting islam, gelooft alle criticasters direct, noemt mensen al heel snel een extremist en je bent redelijke geobsedeerd door de islam. Dat is geen verzinsel maar gewoon een vaststelling. Jij ziet de islam als groot gevaar en je laat niet na je haat richting moslims en islam te uiten op FOK!
    Ik weet niet waar jij haat leest. Ik ben ook niet geobsedeerd. Ik ben hard tegen extremisten, niet tegen mensen die gewoon moslim zijn. Ik zie de poltieke, extremistische islam als een gevaar, maar niet de gewone islam.
    quote:
    Ja, dat verhaal over 'het gaat alleen om de uitwassen' kennen we nu wel. Dat is zo gratuit en achterhaald, daar kom je echt niet meer mee weg. Volgens mij kan je trouwens prima een topic openen over dat AIVD-rapport, je kruipt nu wel heel erg in de slachtofferrol.
    Dus ik mag niks zeggen over de uitwassen van de islam, maar wel een topic openen over de AIVD-rapport? Laat dat nou net over de uitwassen gaan. Het zijn juist reacties als de jouwe die duidelijk maken waarom er over dit soort topics feitelijk niet meer gediscussieerd kan worden op NWS. Het is óf gratuit en achterhaald wat ik schrijf (terwijl het gewoon een actueel nieuwsonderwerp is), of ik ben haat aan het uiten. Het frappante detail daarbij is overigens nog dat ik juist aan de kaak stel dat er in Nederland extremisten actief zijn die haat uiten. Ik doe dus exact het tegenovergestelde van wat jij mij stelselmatig in de schoenen wilt schuiven. Ik kaart het haatzaaien juist aan.
      dinsdag 22 april 2008 @ 17:09:17 #46
    145172 gronk
    adulescentulus carnifex
    pi_58230475
    Prima hoor, maar hoe vaak denk je dat je 'brand' kunt roepen in een bioscoop?
      dinsdag 22 april 2008 @ 17:28:16 #47
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_58230883
    quote:
    Op dinsdag 22 april 2008 17:09 schreef gronk het volgende:
    Prima hoor, maar hoe vaak denk je dat je 'brand' kunt roepen in een bioscoop?
    totdat iemand het hoort en gaat blussen?
    pi_58231106
    quote:
    Op dinsdag 22 april 2008 16:03 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Met het risico dat de discussie zich nu naar dit FB-topic verplaatst, moet ik toch zeggen dat ik gewoon geloof dat een undercoverjournalist een dergelijk verhaal niet zomaar uit zijn duim zuigt. En ja, zo'n imam die zijn straatje probeert schoon te vegen (ik heb P&W overigens niet gezien), daar zet ik dan toch echt grote vraagtekens bij. Gewoon een kwestie van gezond verstand EN kijken naar wat er gebeurt in de wereld om ons heen.
    Zo'n journalist heeft ook pas een verhaal als er wat heftigs uitkomt. Ik vind het typerend dat jij de journalist meteen het voordeel geeft en direct vraagtekens bij de imam zet. Dat is zo typerend voor de manier waarop mensen als jij naar deze materie kijken. Ik denk dat het veel beter is om ze beiden kritisch te benaderen, om van beide kanten te onderzoeken en te bedenken wat je er wel niet van gelooft. Jij concludeert direct dat de islamcriticus wel gelijk moet hebben en de moslim niet.
    quote:
    Dus ik mag niks zeggen over de uitwassen van de islam, maar wel een topic openen over de AIVD-rapport? Laat dat nou net over de uitwassen gaan. Het zijn juist reacties als de jouwe die duidelijk maken waarom er over dit soort topics feitelijk niet meer gediscussieerd kan worden op NWS. Het is óf gratuit en achterhaald wat ik schrijf (terwijl het gewoon een actueel nieuwsonderwerp is), of ik ben haat aan het uiten. Het frappante detail daarbij is overigens nog dat ik juist aan de kaak stel dat er in Nederland extremisten actief zijn die haat uiten. Ik doe dus exact het tegenovergestelde van wat jij mij stelselmatig in de schoenen wilt schuiven. Ik kaart het haatzaaien juist aan.
    Jij plaatst het continu in de context van de hele islam en alle moslims. Doe nou niet alsof wij gekkie henkie zijn hiero.
      dinsdag 22 april 2008 @ 17:44:21 #49
    64670 Dagonet
    Radicaal compromist
    pi_58231309
    Ja, ga nu maar in het topic weer verder mensen.
    Ik heb het zelf geopend en wees maar niet bang dat ik zal twijfelen bij het schoonhouden, dus géén persoonlijk aanvallen en géén stokpaardjes. .
    Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
    Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
    Mijn grootste bijdrage aan de FP.
      dinsdag 22 april 2008 @ 17:53:11 #50
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_58231469
    quote:
    Op dinsdag 22 april 2008 17:36 schreef SCH het volgende:

Jij plaatst het continu in de context van de hele islam en alle moslims. Doe nou niet alsof wij gekkie henkie zijn hiero.
    dan lees jij zeer onzorgvuldig.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')