abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 april 2008 @ 14:28:08 #1
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_57849245

Hoi, welkom in NWS (Nieuws en Achtergronden).

Hier kun je discussieren over actuele zaken uit het nieuws.

Probeer je argumenten zoveel mogelijk te onderbouwen, geef aan van welke bronnen je gebruik maakt en link hier zo mogelijk naar. Let hier vooral op bij het openen van nieuwe topics.

De openingspost moet wel een nette/valide en verifieerbare bron(vermelding) bevatten. Kies verder een duidelijke topic titel (= TT) welke de lading van het nieuwsbericht voldoende afdekt. In de praktijk is de kop van het nieuwsbericht vaak voldoende als TT.

Kom je een post tegen waarvan je vindt dat deze niet door de beugel kan, wijs de modjes hier dan op door een topicreport (=TR) (eventueel anoniem) in te voeren of meldt de post in het feedbacktopic. Een TR kun je invoeren als je op het icoontje (behorende bij het juiste topic) klikt.

Verder is hetgeen je in de algemene FAQ van FOK! vindt natuurlijk ook van toepassing op NWS. Veel plezier .
quote:
Klein onderdeel van de FAQ
Wat verwachten we van jou als user ?
Het voornaamste is dat we verwachten dat je je op fatsoenlijke wijze gedraagt tegenover je medeposters, dat je je aan de Nederlandse wetgeving houdt en dat je de instructies van moderators en (forum)admins opvolgt.
Verder reageer je natuurlijk ontopic, probeer je niet ongepast lollig te doen in serieuze forums en topics en laat je de modjes en (forum)admins bepalen wat wel en geen slotje verdient en wie wel of geen ban moet krijgen. Ook gaan we ervan uit dat je niet onnodig kwetsend, schokkend of storend gedrag vertoont of dergelijke plaatjes post.
En natuurlijk verwachten we dat je FAQ\\\\\\\\\\\\\\\'s leest. Bijna elk subforum heeft ze en het is aan te raden deze door te lezen voordat je in het specifieke subforum post. Sommige regels kunnen afwijken van deze policy.

Een selectie van nieuwssites kun je hier vinden.

FrontPage submit
Ben je een uniek nieuwsfeitje tegengekomen die je ook aan de FrontPage redaktie wilt melden.
Dan kan dat hier.

Moderators.
  • sp3c
  • DoG
  • Drugshond
  • Paddy
  • Gronk

De modjes zijn via de PM te bereiken onder de naam NWS_POL_Mods

Het vorige FB-topic was [NWS FB]

[ Bericht 1% gewijzigd door gronk op 05-04-2008 14:33:34 ]
  • I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
      zaterdag 5 april 2008 @ 14:34:44 #2
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_57849364
    quote:
    Op zaterdag 5 april 2008 11:55 schreef gronk het volgende:

[..]

Fixed.
    Thanks
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
    pi_57849836
    quote:
    Op zaterdag 5 april 2008 14:26 schreef gronk het volgende:
    Ik geloof niet dat je hier op 't juiste adres bent voor dat soort vragen. Probeer het eens in FB.
    Matig argument, omdat die user al z'n posts (op 1 na) tot dusver in NWS heeft gemaakt. Bovendien zie ik in FB nergens een topic waar ik deze vraag kan stellen. Moet ik er soms een nieuw topic voor gaan openen ofzo?
    pi_57849915
    Even sticky gezet
    I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
    User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
      zaterdag 5 april 2008 @ 15:25:56 #5
    145172 gronk
    adulescentulus carnifex
    pi_57850158
    quote:
    Op zaterdag 5 april 2008 15:04 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Matig argument, omdat die user al z'n posts (op 1 na) tot dusver in NWS heeft gemaakt. Bovendien zie ik in FB nergens een topic waar ik deze vraag kan stellen. Moet ik er soms een nieuw topic voor gaan openen ofzo?

+1 scherp.
    I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
      maandag 7 april 2008 @ 19:09:02 #6
    126836 Super7fighter
    Obedience brings victory.
    pi_57894464
    Flamebait:
    quote:
    Op maandag 7 april 2008 18:17 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

die profeet van je is ook een pedo en die word nu nog op handen en voeten gedragen hoe sta je daar tegenover?

en tja ik vind de straffen ook te laag hier maar dat geld voor vrijwel alles
    Tijd voor een ban?
    We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
    pi_57896417
    quote:
    Op maandag 7 april 2008 19:09 schreef Super7fighter het volgende:
    Flamebait:
    [..]

Tijd voor een ban?

niks flamebait ik stel je een vraag gebasseerd op feiten dat jij geen antwoord wil geven bevestigd het des te meer. ow en vragen naar bans levert weleens een ban op, dat is namelijk verboden

edit: het is GVD nog verwijdert ook enige argumenten gronk of is dat niet meer nodig? ik stel verdomme gewoon een vraag over een feit het is 100% ontopic dus hoe kom je erbij dit te verwijderen????
    When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
      maandag 7 april 2008 @ 20:46:38 #8
    145172 gronk
    adulescentulus carnifex
    pi_57896626
    Flamebait blijft flamebait. Je weet zelf ook wel wat er dat dat soort vragen of opmerkingen de discussie niet bepaald helpt. En dat hele gezeur om bans is ook
    I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
    pi_57896753
    quote:
    Op maandag 7 april 2008 20:46 schreef gronk het volgende:
    Flamebait blijft flamebait. Je weet zelf ook wel wat er dat dat soort vragen of opmerkingen de discussie niet bepaald helpt. En dat hele gezeur om bans is ook
    onzin met jou als mod kan je NWS net zo goed sluiten. ik stel een vraag die 100% ontopic is. het is een feit dat mohamed de profeet een pedo was. ik ben oprecht benieuwd hoe een moslim pedos kan verachten en tegelijkertijd een pedo op handen en voeten draagt.

meer on topic is niet mogelijk
    When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
      maandag 7 april 2008 @ 23:52:50 #10
    37676 freako
    Onverbeterlijke optimist
    pi_57901183
    Jeugdzorg gedoogt seks in pleeggezin met meerderjarige

Topictitel suggereert dat het hier gaat om pleegdochters die met de meerderjarige zoon des huizes het bed in duiken. Dat dekt de lading niet helemaal. Het artikel in de OP gaat over meisjes van een jaar of 15, die verkering hebben met een jongen van een jaar of 20 en daarnaast in een pleeggezin zitten.
      dinsdag 8 april 2008 @ 03:45:29 #11
    143274 -skippybal-
    Stuiterdestuiter
    pi_57902986
    Waarom gaat de TS van dat gedoe over die moskee en die honden naar de Kliko
    LastFM
    03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
    pi_57902989
    snap ik ook niet.
    censuur is het.
    Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
    pi_57902994
    quote:
    Volgens de directeur van de basisschool zou er momenteel "mondeling contact" plaatsvinden met de voorzitter.
    er komt ook nog vervolg op.
    misschien dat de voorzitter het wel uitlegt allemaal.
    Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
      dinsdag 8 april 2008 @ 03:51:00 #14
    104871 remlof
    Europees federalist
    pi_57903001
    quote:
    Op dinsdag 8 april 2008 03:45 schreef -skippybal- het volgende:
    Omdat ie alleen maar tendentieuze kuttopics opent.
      dinsdag 8 april 2008 @ 03:52:45 #15
    143274 -skippybal-
    Stuiterdestuiter
    pi_57903009
    quote:
    Op dinsdag 8 april 2008 03:51 schreef remlof het volgende:

[..]

Omdat ie alleen maar tendentieuze kuttopics opent.
    Kan wel zijn, maar daarom hoeft dat topic toch niet dicht. Je kan 'm zelfs kicken naar dat kansloze INT! Maar dicht...
    LastFM
    03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
      dinsdag 8 april 2008 @ 03:57:40 #16
    104871 remlof
    Europees federalist
    pi_57903019
    quote:
    Op dinsdag 8 april 2008 03:52 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

Kan wel zijn, maar daarom hoeft dat topic toch niet dicht. Je kan 'm zelfs kicken naar dat kansloze INT! Maar dicht...
    De reacties waren grotendeels bagger.
    pi_57912733
    Ik snap niet waarom dit topic dicht moet:
    Vredespad verbindt kerk en moskee

Ik maak bovendien bezwaar tegen de suggestie alsof ik zou oproepen tot geweld. Dit is een gevaarlijk versinsel van een moderator die zijn eigen draai geeft aan een opmerking. Ik neem nadrukkelijk afstand van geweld en ook van de draai die de moderator aan mijn opmerking geeft.
      dinsdag 8 april 2008 @ 16:23:27 #18
    145172 gronk
    adulescentulus carnifex
    pi_57912930
    Joh, doe niet zo doorzichtig. Een topic kicken met zo'n opmerking: bah.
    pi_57913007
    quote:
    Op dinsdag 8 april 2008 03:45 schreef -skippybal- het volgende:
    politieke correctheid om die reden is een post van mij (zie iets hoger) ook bewerkt en is een post die 100% ontopic en tevens een legitieme vraag gecensureerd op het verzoek van een extremistische moslim dat dan weer wel...

heb ook gevraagd waarom maar daar krijg ik geen antwoord op
      dinsdag 8 april 2008 @ 16:29:14 #20
    145172 gronk
    adulescentulus carnifex
    pi_57913038
    Niet waar. Drugshond heeft je een PM teruggestuurd. Dat het antwoord je niet bevalt, tsja..
    pi_57913075
    quote:
    Op dinsdag 8 april 2008 16:23 schreef gronk het volgende:
    Joh, doe niet zo doorzichtig. Een topic kicken met zo'n opmerking: bah.
    Waarom zou ik een topic kicken waarin ik zelf niet eens deelnam? Jouw manier van denken komt echt een beetje paranoïde over hoor...

Ik vond op nu.nl gewoon een nieuwsbericht en zocht binnen NWS naar een topic waarin ik dit nieuwsbericht kon plaatsen. En ja, daarbij viel mijn oog op een topic over 'vredespad', so what?

Een paranoïde moderator die mij beticht van een oproep tot geweld. Eigenlijk moest ik jou op de vingers kunnen tikken in plaats van omgekeerd.

Ik ben het in elk geval niet eens met de beslissing EN met de aantijging en het zou goed zijn wanneer een andere moderator dit eens bekijkt.
      dinsdag 8 april 2008 @ 16:35:09 #22
    145172 gronk
    adulescentulus carnifex
    pi_57913172
    Wat jij wilt. Ik wil je d'r alleen wel even aan herinneren dat, twee postings verderop, je al een vrijwilliger had. So there: je opmerking werkte in ieder geval opruiend.
    pi_57913276
    quote:
    Op dinsdag 8 april 2008 16:29 schreef gronk het volgende:
    Niet waar. Drugshond heeft je een PM teruggestuurd. Dat het antwoord je niet bevalt, tsja..
    jij bent degene die het heeft verwijdert en daar richte ik de vraag aan. daarna heb ik drugshond een PM gestuurd en inderdaad een BS antwoord gekregen waar ik op gereageerd heb met inhoudelijke argumenten en ook daar heb ik niets meer van vernomen.

drugshond stuurde dit flut bericht die kant noch wal raakt
    quote:
    Nope... je stelling is niet relevant het gaat minstens 1500 jr terug in de tijd met een andere tijdsgeest met bijbehorende opvattingen. Het topic is in de tegenwoordige tijd.
    ik reageerde met:
    quote:
    het is 100% relevant...

een moslim begint een topic waarin hij negatief is over pedo`s
    een moslim die draagt zijn profeet op handen en voeten
    die profeet was zelf ook een pedo
    de koran is tijdloos (niet mijn woorden)

dan is het een legitieme vraag om te vragen hoe hij daarover denkt, dat je het graag onder het motto politieke correctheid wilt weren is walgelijk!
    dit is echt een no brainer mijn vraag is legitiem en ontopic en niet flamend opgesteld dus nogmaals waarom is deze verwijdert gronk ?

[ Bericht 0% gewijzigd door GewoneMan op 08-04-2008 16:46:21 ]
    pi_57913287
    quote:
    Op dinsdag 8 april 2008 16:35 schreef gronk het volgende:
    Wat jij wilt. Ik wil je d'r alleen wel even aan herinneren dat, twee postings verderop, je al een vrijwilliger had. So there: je opmerking werkte in ieder geval opruiend.
    Daar ben *ik* toch niet verantwoordelijk voor? Ik geef expliciet aan dat ik geweld niet goedkeur. Jij schuift mij een oproep tot geweld in de schoenen. Je verontwaardiging is dus nogal selectief, want je windt je wél op over de vrijwilliger die zich meldt, maar niet over je eigen, kromme conclusie.

Het stoort me dat je gedachtenpolitie speelt, het stoort me ook dat je een topic onnodig sluit. Als moderator zou je bezig moeten zijn met posts die ECHT de grenzen overschrijden, niet met het wekken van onjuiste suggesties.
    pi_57913381
    quote:
    Op dinsdag 8 april 2008 16:40 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Daar ben *ik* toch niet verantwoordelijk voor? Ik geef expliciet aan dat ik geweld niet goedkeur. Jij schuift mij een oproep tot geweld in de schoenen. Je verontwaardiging is dus nogal selectief, want je windt je wél op over de vrijwilliger die zich meldt, maar niet over je eigen, kromme conclusie.

Het stoort me dat je gedachtenpolitie speelt, het stoort me ook dat je een topic onnodig sluit. Als moderator zou je bezig moeten zijn met posts die ECHT de grenzen overschrijden, niet met het wekken van onjuiste suggesties.
    tja... je bent niet de enige die dat zo ziet, verre van zelfs
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')