abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 februari 2008 @ 15:00:29 #1
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_56860888

Hoi, welkom in NWS (Nieuws en Achtergronden).

Hier kun je discussieren over actuele zaken uit het nieuws.

Probeer je argumenten zoveel mogelijk te onderbouwen, geef aan van welke bronnen je gebruik maakt en link hier zo mogelijk naar. Let hier vooral op bij het openen van nieuwe topics.

De openingspost moet wel een nette/valide en verifieerbare bron(vermelding) bevatten. Kies verder een duidelijke topic titel (= TT) welke de lading van het nieuwsbericht voldoende afdekt. In de praktijk is de kop van het nieuwsbericht vaak voldoende als TT.

Kom je een post tegen waarvan je vindt dat deze niet door de beugel kan, wijs de modjes hier dan op door een topicreport (=TR) (eventueel anoniem) in te voeren of meldt de post in het feedbacktopic. Een TR kun je invoeren als je op het icoontje (behorende bij het juiste topic) klikt.

Verder is hetgeen je in de algemene FAQ van FOK! vindt natuurlijk ook van toepassing op NWS. Veel plezier .
quote:
Klein onderdeel van de FAQ
Wat verwachten we van jou als user ?
Het voornaamste is dat we verwachten dat je je op fatsoenlijke wijze gedraagt tegenover je medeposters, dat je je aan de Nederlandse wetgeving houdt en dat je de instructies van moderators en (forum)admins opvolgt.
Verder reageer je natuurlijk ontopic, probeer je niet ongepast lollig te doen in serieuze forums en topics en laat je de modjes en (forum)admins bepalen wat wel en geen slotje verdient en wie wel of geen ban moet krijgen. Ook gaan we ervan uit dat je niet onnodig kwetsend, schokkend of storend gedrag vertoont of dergelijke plaatjes post.
En natuurlijk verwachten we dat je FAQ\\\\\\\\\\\\\\\'s leest. Bijna elk subforum heeft ze en het is aan te raden deze door te lezen voordat je in het specifieke subforum post. Sommige regels kunnen afwijken van deze policy.

Een selectie van nieuwssites kun je hier vinden.

FrontPage submit
Ben je een uniek nieuwsfeitje tegengekomen die je ook aan de FrontPage redaktie wilt melden.
Dan kan dat hier.

Moderators.
  • sp3c
  • DoG
  • Drugshond
  • Paddy
  • Gronk

De modjes zijn via de PM te bereiken onder de naam NWS_POL_Mods

[ Bericht 50% gewijzigd door gronk op 05-04-2008 14:30:23 ]
  • Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
    Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
    Mijn grootste bijdrage aan de FP.
      woensdag 20 februari 2008 @ 15:04:15 #2
    64670 Dagonet
    Radicaal compromist
    pi_56860962
    Waar waren we.
    Oh ja, de TT van Loeders topic.
    Was 'De eisen die de multiculturele samenleving aan ons stelt' en is veranderd in Fortis bant 'onrein' varkentje

Loeder wil het terug aangezien haar TT hetgeen is waar ze het over wil hebben en de insteek van het topic weergeeft aan de hand van het nieuwsbericht wat ze zelf niet zo heel interessant vindt an sich.
    Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
    Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
    pi_56861416
    Moest weg, maar afspraak ging niet door. Heb de TT veranderd en in topic gemeld...omdat ze niet tevreden was met de andere TT Deze heb je voorgesteld.

Is deze wel goed, Loedertje? Volgens mij zegt hij precies hetzelfde, maar benoemt ook het onderwerp van het nieuwsbericht. Het verdwijnen van Knorbert.
    I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
    User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
      † In Memoriam † woensdag 20 februari 2008 @ 21:26:00 #4
    13819 Loedertje
    Trotse GILF.
    pi_56870430
    quote:
    Op woensdag 20 februari 2008 15:25 schreef paddy het volgende:
    Moest weg, maar afspraak ging niet door. Heb de TT veranderd en in topic gemeld...omdat ze niet tevreden was met de andere TT Deze heb je voorgesteld.

Is deze wel goed, Loedertje? Volgens mij zegt hij precies hetzelfde, maar benoemt ook het onderwerp van het nieuwsbericht. Het verdwijnen van Knorbert.
    Als je >RIP Knorbert< weg zou willen halen is het correct
    Die eerste 2 woorden passen meer bij een onzin topic terwijl we hier toch echt in NWS zitten.
      † In Memoriam † woensdag 20 februari 2008 @ 21:27:35 #5
    13819 Loedertje
    Trotse GILF.
    pi_56870474
    quote:
    Op woensdag 20 februari 2008 15:04 schreef Dagonet het volgende:
    het nieuwsbericht wat ze zelf niet zo heel interessant vindt an sich.
    Klopt, dat gemier over dat varken van de Fortis, daar gaat het in essentie eigenlijk niet zo over (maar dat merk je overigens ook aan de reacties)

[ Bericht 0% gewijzigd door Loedertje op 20-02-2008 21:36:24 ]
    pi_56880503
    quote:
    Op woensdag 20 februari 2008 21:27 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Klopt, dat gemier over dat varken van de Fortis, daar gaat het in essentie eigenlijk niet zo over (maar dat merk je overigens ook aan de reacties)
    Oké, gewijzigd en sorry voor het gedoe. Wel jammer dat je dit bericht hebt gekozen. Het blijkt allemaal nog best mee te vallen en het bericht van de Telegraaf had dus in dit geval een groot drama gehalte die in de verste verte niet neutraal genoemd kon worden. Daar had natuurlijk ook over gediscussieerd kunnen worden, maar denk niet dat dit jouw insteek was.
    quote:
    het kán gewoon niet zo zijn dat de gelovigen hierom vragen in Nederland, toch?
    Vooral dat punt had een mooie discussie kunnen opleveren.

Nou ja, we zien wel hoe het gaat lopen.

Mijn excuses voor mijn fout over oud nieuws.

Zou jij de volgende keer willen denken aan die bron?
    I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
      † In Memoriam † donderdag 21 februari 2008 @ 17:45:48 #7
    13819 Loedertje
    Trotse GILF.
    pi_56888378
    quote:
    Op donderdag 21 februari 2008 11:16 schreef paddy het volgende:
    het gedoe.
    Idd, totaal onnodig.
    Zowel het slotje als het veranderen van de TT.

Enfin, volgende keer beter .
    pi_56889661
    Ik zou graag willen weten waarom een post van mij verwijderd is uit onderstaande topic.

Recordprijs voor een liter benzine
      donderdag 21 februari 2008 @ 19:05:56 #9
    64670 Dagonet
    Radicaal compromist
    pi_56889947
    quote:
    Op donderdag 21 februari 2008 18:54 schreef Dr.Nikita het volgende:
    Ik zou graag willen weten waarom een post van mij verwijderd is uit onderstaande topic.

Recordprijs voor een liter benzine
    Nu kan ik verwijderde posts zien alsof ze er gewoon nog staan maar ik zie geen posts van jou in het betreffende topic? Is er gewoon iets misgegaan met het plaatsen?
    Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
    pi_56890796
    Heb in ieder geval niets weggegooid.
    pi_56899422
    quote:
    Op donderdag 21 februari 2008 19:05 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Nu kan ik verwijderde posts zien alsof ze er gewoon nog staan maar ik zie geen posts van jou in het betreffende topic? Is er gewoon iets misgegaan met het plaatsen?
    quote:
    Op donderdag 21 februari 2008 19:39 schreef paddy het volgende:
    Heb in ieder geval niets weggegooid.
    Dan zal er wel iets fout zijn gegaan.

Bedankt voor de moeite.
      † In Memoriam † zaterdag 23 februari 2008 @ 00:38:15 #12
    13819 Loedertje
    Trotse GILF.
    pi_56918733
    quote:
    Op vrijdag 22 februari 2008 23:50 schreef Drugshond het volgende:
    In deze vraagstelling lijkt me dit beter passen in [R&P] of wellicht [WFL] (Darwin).
    Vraagje, moet NWS gewoon dood ofzo

Het ene topic moet naar klaagbaak of gc en het ander willen jullie naar rp of wfl gooien?
    Heeft een topic alleen bestaanrecht in NWS als users elkaar virtueel afmaken ofzo
      zaterdag 23 februari 2008 @ 12:47:34 #13
    89730 Drugshond
    De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
    pi_56923774
    quote:
    Op zaterdag 23 februari 2008 00:38 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Vraagje, moet NWS gewoon dood ofzo

Het ene topic moet naar klaagbaak of gc en het ander willen jullie naar rp of wfl gooien?
    Heeft een topic alleen bestaanrecht in NWS als users elkaar virtueel afmaken ofzo
    Nee, ik heb bewust gewacht. Omdat ik de verdere (brainwave) discussie wilde volgen. Uiteindelijk denk ik toch dat hij hier goed staat. Maar als de rek eruit is... wil ik hem nog wel doorstarten in een andere fora. Je kunt deze problematiek ook vele manieren belichten... en topicvoetbal was in dit specifieke voorbeeld nou niet de meest vruchtbare weg (die afweging heb ik ook moeten maken).
      zondag 24 februari 2008 @ 10:17:33 #14
    66444 Lord_Vetinari
    Si non confectus non reficiat
    pi_56941955
    Marijnissen noemt Wilders 'levensgevaarlijk' (POL) was eerder dan hetzelfde topic hier in NWS.
    De pessimist ziet het duister in de tunnel
    De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
    De realist ziet de trein komen
    De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
      † In Memoriam † maandag 25 februari 2008 @ 05:47:01 #15
    13819 Loedertje
    Trotse GILF.
    pi_56961639
    Wie heeft de TT van Familiedrama in Roosendaal aangepast en vooral, waarom?

Is het wellicht beter om voortaan topics zonder TT te openen zodat jullie ze kunnen aanpassen in iets wat jullie leuk vinden o.i.d. ?
      maandag 25 februari 2008 @ 07:52:58 #16
    89730 Drugshond
    pi_56961937
    quote:
    Op maandag 25 februari 2008 05:47 schreef Loedertje het volgende:
    Wie heeft de TT van Familiedrama in Roosendaal aangepast en vooral, waarom?

Is het wellicht beter om voortaan topics zonder TT te openen zodat jullie ze kunnen aanpassen in iets wat jullie leuk vinden o.i.d. ?
    Ik zei de gek... omdat achter een familiedrama altijd een persoonlijk leed schuil gaat. En vaak zijn de achterliggende oorzaken divers. En afzonderlijk worden dergelijke topics beter gelezen dan gebundeld.
      maandag 25 februari 2008 @ 14:22:04 #17
    145172 gronk
    adulescentulus carnifex
    pi_56964089
    Erm, ja.
    I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
    pi_56978925
    -edit- Probeer het eens op een manier zoals je zelf behandelt wil worden

[ Bericht 75% gewijzigd door paddy op 26-02-2008 10:59:21 ]
    "Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
    -Mark Steyn
    pi_56994033
    quote:
    Op dinsdag 26 februari 2008 03:16 schreef StefanP het volgende:
    -edit- Probeer het eens op een manier zoals je zelf behandelt wil worden
    pi_56995636
    quote:
    Op dinsdag 26 februari 2008 19:22 schreef SCH het volgende:

[..]

dinsdag 26 februari 2008 @ 20:22:46 #21
    66444 Lord_Vetinari
    Si non confectus non reficiat
    pi_56995763
    quote:
    Op zondag 24 februari 2008 10:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:
    Marijnissen noemt Wilders 'levensgevaarlijk' (POL) was eerder dan hetzelfde topic hier in NWS.
    De pessimist ziet het duister in de tunnel
    De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
    De realist ziet de trein komen
    De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
      dinsdag 26 februari 2008 @ 20:25:36 #22
    89730 Drugshond
    pi_56995846
    quote:
    Op dinsdag 26 februari 2008 20:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:
    Ik dacht dat deze al gemerged/verplaatst was... na klik op de link (kwam op [POL] terecht).
    Dus niet.... fixen we wel ff.
    pi_56995978
    quote:
    Op dinsdag 26 februari 2008 20:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
    Snapte je link niet en dacht dat hij ondertussen al gemerged was. Trouwens....ook al is POL eerder...NWS is ongeveer 24 uur NWS...het zal in ieder geval nieuws zijn tot middernacht op de dag dat het topic geopend is.

Dacht dus dat jij iets niet goed had gezien. Zal vragen of ze hem willen mergen
    -edit- Zeg maar nee, dan krijg je er twee

DH was mij voor dus.

[ Bericht 10% gewijzigd door paddy op 26-02-2008 20:45:26 ]
      woensdag 27 februari 2008 @ 18:28:21 #24
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_57015877
    hoofdletters kosten teveel tijd
    don't avoid pain to gain pleasure
    niet iedereen is iedereen
      woensdag 27 februari 2008 @ 20:04:34 #25
    89730 Drugshond
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties