Nog een jaar en dan mogen wij geen varkens meer eten aangezien de Islamieten en Joden het erg moeilijk hebben met het feit dat de Nederlandse supermarkten en slager varkensvlees verkopen en de volgende stap is dan dat álle slagerijen en slachterijen over moeten stappen op de slachtrituelen van de Islamieten en Joden.quote:Fortis bant 'onrein' varkentje
AMSTERDAM - Fortis-klanten die voor hun kinderen een zogenoemde EuroKids-rekening openen, krijgen daarbij niet langer het speciale spaarvarkentje Knorbert cadeau. Als verklaring voert Fortis aan dat "Knorbert niet voldoet aan de eisen die de multiculturele samenleving aan ons stelt".
Varkens worden door joden en moslims als onreine dieren beschouwd. Ook de internetspelletjes en cartoons met de jaren terug al bedachte Knorbertje in de hoofdrol zijn door Fortis beëindigd. Volgens een woordvoerster is er "een aantal reacties geweest op het varken" en wordt er gewerkt aan een nieuw presentje dat "leuk is voor kinderen van welke signatuur dan ook". Als tussenoplossing biedt de bank nu een kinderencyclopedie aan
Als je wilt klagen moet je in dit geval bij Fortis zijn imo.quote:Op woensdag 20 februari 2008 07:29 schreef Dr.Nikita het volgende:
Spaarvarkens ook maar bannen.
Kom je als Nederlander op voor je land en cultuur wordt je weggezet als Nazi, doe je dat als allochtoon voor je vaderland wordt dat toegejuigd als opkomen voor je cultuur en identiteit. Hoe krom wil je het nog hebben.
Precies zoals het hoort, de gasten passen zich aan.quote:Op woensdag 20 februari 2008 07:34 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Als je wilt klagen moet je in dit geval bij Fortis zijn imo.
Het is op zich juist erg Nederlands om als het om handel gaat we ons erg gemakkelijk kleurloos opstellen.
De Nederlanders hebben bijvoorbeeld lange tijd als enige met Japan mogen handelen omdat wij de dominee en pastor thuislieten. Wj pasten ons aan.
http://www.fortis.nl/forms/contact/stuur_email.aspquote:Op woensdag 20 februari 2008 07:41 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Precies zoals het hoort, de gasten passen zich aan.
quote:Op woensdag 20 februari 2008 07:03 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Nog een jaar en dan mogen wij geen varkens meer eten aangezien de Islamieten en Joden het erg moeilijk hebben met het feit dat de Nederlandse supermarkten en slager varkensvlees verkopen en de volgende stap is dan dat álle slagerijen en slachterijen over moeten stappen op de slachtrituelen van de Islamieten en Joden.
Kiezen ze dan voor het schaap of de heilige koe als spaarpotquote:Op woensdag 20 februari 2008 07:25 schreef BrandX het volgende:
Ik heb als ongelovige totaal geen problemen met de multiculturele samenleving, laat een ieder met zijn of haar (geloofs) overtuigingen in hen waarde, en wil best situationeel daar rekening mee houden, maar verwacht toch ook wel dat mijn multiculturele medemens hetzelfde bij mij doet. Ook aan die kant heb ik tot nu toe geen enkel probleem gehad. En dan heb ik toch heel veel Turken, Marokkanen, Irakezen, Oekraïners, Koerden enz. om me heen.
Multiculturele problemen zijn er heus wel, maar door dit soort nepmulticulturele waanzin wordt er alleen maar gezorgd voor negatieve hype en geef je de zgn extremisten (en ja, zwartekousen bijv. ook) alleen maar meer voeding om te ageren naar alles wat niet hetzelfde leeft als zij.
Kâp Nâh, nergens voor nodig dat gehype. Wat, ben je als bankje bang dat moslims geen rekening bij je openen? Te duf voor woorden werkelijk. Ik denk eerder dat Fortis gewoon van dat rare biggetje af wilde en hiermee een reden heeft verzonnen zo van: "Weet je wat, we geven het een leuk pro-moslim tintje! Dan winnen we moslimhartjes!"
Geen koe, want een heilige koe met een snee in zijn rug, valt ook erg slecht in sommige landen/culturen..quote:Op woensdag 20 februari 2008 07:56 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
Kiezen ze dan voor het schaap of de heilige koe als spaarpot
En ik garandeer je dat binnen drie generaties de moskeeen net zo leeg gaan lopen als de kerken. Mensen kunnen maar een beperkte hoeveelheid stront opgevoerd krijgen tot ze het uitkotsen.quote:Op woensdag 20 februari 2008 08:26 schreef LXIV het volgende:
[...]
Bovendien is de Islam de toekomst. Islamitische klanten die ze nu kunnen binden kunnen uitgroeien tot een grote groep.
Ben blij dat Moslims tenminste ook rationeel kunnen denken. Varkentje ah.. hoge rentequote:Op woensdag 20 februari 2008 09:00 schreef Burakius het volgende:
ja dat varkentje irriteerde ons zo. Doe wat aan je woekerrente. Dat is het probleem.
Als de welvaart zo hoog blijft als nu misschien. Anders zie ik een gouden toekomst.quote:Op woensdag 20 februari 2008 08:42 schreef wijsneus het volgende:
[..]
En ik garandeer je dat binnen drie generaties de moskeeen net zo leeg gaan lopen als de kerken. Mensen kunnen maar een beperkte hoeveelheid stront opgevoerd krijgen tot ze het uitkotsen.
Ja - want we zitten natuurlijk allemaal te wachten op een normen en waarden stelsel uit het bronzen tijdperk als we met zijn allen arm zijn... Wel een beetje jammer dat god armoede nodig heeft om zijn boodschap aan te laten komen.quote:Op woensdag 20 februari 2008 09:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als de welvaart zo hoog blijft als nu misschien. Anders zie ik een gouden toekomst.
Maar je succes hangt toch helemaal niet af van je (materiele) welvaart of van de normen en waarden die daaruit voortkomen! Integendeel juist. Kaaskoppen met hun 1,6 kind per vrouw verdwijnen als sneeuw voor de zon. Hoogopgeleid en wel. En het draait uiteindelijk maar om één ding.quote:Op woensdag 20 februari 2008 09:22 schreef wijsneus het volgende:
[..]
Ja - want we zitten natuurlijk allemaal te wachten op een normen en waarden stelsel uit het bronzen tijdperk als we met zijn allen arm zijn... Wel een beetje jammer dat god armoede nodig heeft om zijn boodschap aan te laten komen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |