quote:
OP's standpunt qua Wilders:
Wat ik wil zeggen dat het merkwaardig is dat we duidelijk problemen in Nederland hebben, die sommigen niet willen erkennen (1), niet durven te verbeteren (2), de hoop opgeven (mensen vluchten naar buitenland, 3). "Het eigen volk eerst" gedachtens worden in vele westerse (en ook non-westerse) landen steeds meer toegepast of aanbeden. Ik geloof heilig in een multiculturele wereld en ik doe niet aan mensen onder rassenhokjes plaatsen, maar tegenwoordig roept iedereen en alles maar over discriminatie, zelfs al gaat het over de vereisingen zoals scholing voor een bepaalde functie. Zelfs als je enkel een individu probeert te identificeren/verduidelijken voor een ander, je mag geeneens zwarte/blanke meer zeggen, what's next? donkergetinte? diegene met de oorbel? Alles krijgt een negatieve implicatie ook al was dat niet bedoeld. Ik hoop dat deze ontwikkelingen snel zullen verdwijnen, want dit is al helemaal niet de manier om een multiculturele samenleving te krijgen.
problemen in Nederland zijn maar relatief....in principe kan je eigenlijk elk probleem in Nederland relativeren, maar er zijn sjakies die vinden als je bepaalde problemen in perspectief plaatst dan koken zij bijna over van woede want dan bagatalliseer/onderken ik de 'problemen' die men ervaart....
mensen vluchten naar buitenland.....als we de statistieken erbij pakken dan valt het in absolute aantallen mee...maar omdat de afgelopen 2 á 3 jaar daarvoor in de media meer aandacht is dan zou je bijna gaan geloven dat alle 'hardwerkende mensen'

Nederland ontvluchten....
roept iedereen en alles maar over discriminatie........mijn vader komt uit Suriname....en 95% van mijn vrienden zijn allemaal van surinaamse afkomst....we erkennen dat we in Nederland geconfronteerd worden met mensen die vooroordelen kunnen hebben, maar wij maken ons daar niet zo druk over....1) het is verspilde energie...2) door gewoon normaal te doen, ontkracht je de meeste vooroordelen (desondanks blijven deze sjakies zeggen dat jij een uitzondering bent)...3) daarnaast hebben/volgen we een goede opleiding en een positieve houding waardoor we de toekomst rooskleuriger inzien.......blijkbaar vang je eenzijdige geluiden op t.a.v. mensen die klagen discriminatie....
zwart/wit/blank/neger...in het algemeen is het zo dat mensen die zich druk maken over dat soort woordjes teveel tijd hebben....net zoals die stichting die ervoor gezorgd heeft dat 'negerzoenen' niet meer gebruikt wordt....die stichting (met een vreemde vogel als voorzitter) had in totaal 25 leden dus namens wie zij eigenlijk spraken, is mij niet helemaal duidelijk.....
[ Bericht 23% gewijzigd door Pulu op 19-02-2008 12:11:30 ]