abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56879831
Voor een liter benzine moet de automobilist donderdag een recordprijs van 1,553 euro neertellen. Dat meldt de consumentenorganisatie United Consumers op basis van de gemiddelde adviesprijs van de vijf grote oliemaatschappijen.

De hoge benzineprijs is een gevolg van de hoge olieprijzen. Vorige week was de prijs voor een vat ruwe olie meer dan honderd dollar. Het is de tweede keer dit jaar dat de olieprijs de historische grens van honderd dollar overschrijdt. Op 2 januari gebeurde dit voor het eerst.

De Nederlandse benzineprijs is relatief duur vergeleken met andere Europese landen. In Zwitserland, Spanje en Griekenland ligt de prijs van een liter benzine bijna dertig procent lager. In de buurlanden Duitsland en België is de benzine respectievelijk vier en vijf procent goedkoper.
  donderdag 21 februari 2008 @ 11:06:19 #2
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_56880294
Elke prijs is een recordprijs omdat de prijs niet snel zal zakken.
pi_56880343
Hier spekken we de schatkist ermee, geen enkele reden dat de regering iets aan die belachelijke prijzen doet.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_56880541
Waar komt dat bericht trouwens vandaan? "De Nederlandse benzineprijs is relatief duur" klinkt vreemd.

Iig, het probleem is niet de olieprijs maar de belastingen idd.
pi_56880668
Wij moeten toch wel tanken voor het woon-werkverkeer, dus ik kan er weinig tegen doen. Ik hoop dat de overheid iets nuttigs doet met de belastingbijdrage
pi_56880740
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 11:25 schreef detulp050 het volgende:
Wij moeten toch wel tanken voor het woon-werkverkeer, dus ik kan er weinig tegen doen. Ik hoop dat de overheid iets nuttigs doet met de belastingbijdrage
Ja hoor, ze gaan er een file rijden systeem mee bouwen, zodat je nog meer mag betalen.
pi_56880854
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 10:42 schreef misdaadforum het volgende:
De Nederlandse benzineprijs is relatief duur vergeleken met andere Europese landen. In Zwitserland, Spanje en Griekenland ligt de prijs van een liter benzine bijna dertig procent lager. In de buurlanden Duitsland en België is de benzine respectievelijk vier en vijf procent goedkoper.
Heeft dit ook nog enige voeten in de realiteit? Ben laatst naar Parijs gereden. In België waren de prijzen exact hetzelfde als in Nederland en in Frankrijk waren ze een fractie duurder. Absolute onzin dus om te verkondigen dat de benzine in Nederland zo duur is.

Daarnaast is LPG zowieso in Nederland verreweg het goedkoopst en is Diesel in de meeste landen ook duurder dan hier.

Daarnaast mis ik een bron bij het "artikel" dus trek ik het hele artikel voor het gemak maar even in twijfel, als je het niet erg vindt
pi_56881137
De prijzen in deze hoek van europa zijn inderdaad flink naar elkaar toegetrokken. Maar goed ik heb nog ff een tankpas
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_56881276
shit ..net nu m`n tank leeg is..
pi_56881361
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 11:53 schreef MdMa98 het volgende:
shit ..net nu m`n tank leeg is..
Even wat pompen vergelijken scheelt je zo een dubbeltje de liter.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_56881474
Bijvoorbeeld even hier kijken, zeker als je geen tankpas hebt...kan behoorlijk wat schelen: http://www.athloncarlease.com/athlon-nl/index.php?id=2994
I chose not to choose life: I chose something else. And the reasons? There are no reasons. Who need reasons when you've got heroin?
pi_56881487
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 11:56 schreef du_ke het volgende:

[..]

Even wat pompen vergelijken scheelt je zo een dubbeltje de liter.
Weet ik, ga al vrij goedkoop, heb overigens freebees en united consumers rommel:)
pi_56882110
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 11:06 schreef Slarioux het volgende:
Elke prijs is een recordprijs omdat de prijs niet snel zal zakken.
Is de afgelopen tijd toch nog wel gezakt tussendoor hoor, begin van het jaar was de prijs ook boven de 1,50 tot een paar weken geleden kon ik nog voor 1,47 - 1,48 tanken langs de snelweg.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  donderdag 21 februari 2008 @ 14:09:11 #14
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_56883964
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 12:33 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Is de afgelopen tijd toch nog wel gezakt tussendoor hoor, begin van het jaar was de prijs ook boven de 1,50 tot een paar weken geleden kon ik nog voor 1,47 - 1,48 tanken langs de snelweg.
Ok dan ben ik er niet zo in thuis als ik dacht
pi_56885198
Belasting is diefstal.

Maargoed het blijft gewoon een raadsel, waarom ze bij de kilometerheffing niet de benzine weer ietsje duurder maken en wel per se een erg duur Bigbrotherkastje in iedere de auto willen hebben.
Volgens mij heeft niemand daar een antwoord op.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_56885276
Toevallig gisteravond mijn tank vol gegooid. 51 liter = 72 euro.
pi_56887752
Idd even wat pompen vergelijken scheelt je zo een dubbeltje de liter, maar het blijft stijgen ben ik bang.
pi_56889341
70% bestaat uit accijnzen. De regering heeft deze benzineprijs dus vrijwel volledig onder controle. Het wordt nu tijd voor de regering om in te grijpen en deze accijnzen te verlagen........
pi_56889369
Als de tankpas nou eens afgeschaft wordt dan gaan de Shell's en de BP's het pas merken.. nu wordt die prijs lekker in stand gehouden
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  donderdag 21 februari 2008 @ 18:47:05 #20
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_56889503
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 18:38 schreef Mick44 het volgende:
70% bestaat uit accijnzen. De regering heeft deze benzineprijs dus vrijwel volledig onder controle. Het wordt nu tijd voor de regering om in te grijpen en deze accijnzen te verlagen........
En men verwacht dan dat de overheid nog steeds evenveel blijft doen, als de belastingen verlaagd worden?

Blijkbaar.

Dat gaat natuurlijk niet gebeuren, snijden ook niet, waardoor er gewoon elders belasting geheven zal worden.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_56889519
Wim waar blijft ons kwartje...
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 21 februari 2008 @ 19:05:12 #22
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_56889927
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 18:47 schreef Yildiz het volgende:

[..]

En men verwacht dan dat de overheid nog steeds evenveel blijft doen, als de belastingen verlaagd worden?

Blijkbaar.

Dat gaat natuurlijk niet gebeuren, snijden ook niet, waardoor er gewoon elders belasting geheven zal worden.
Onderwijs, gezondheidszorg, defensie, onderhoud van wegen, daar kan allemaal mákkelijk op bezuinigd worden natuurlijk.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_56890141
Defensie lijkt me inderdaad een goede tak om te bezuinigen De rest niet
  donderdag 21 februari 2008 @ 19:26:13 #24
78918 SeLang
Black swans matter
pi_56890471
Op hypotheekrente aftrek valt er nog heel wat te bezuinigen.
Overigens vind ik een hoge benzineprijs prima. Ik zou alleen willen dat de extra accijns die nu binnenkomt zou worden gebruikt voor een algehele inkomstenbelasting verlaging.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_56890746
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 19:26 schreef SeLang het volgende:
Op hypotheekrente aftrek valt er nog heel wat te bezuinigen.
Overigens vind ik een hoge benzineprijs prima. Ik zou alleen willen dat de extra accijns die nu binnenkomt zou worden gebruikt voor een algehele inkomstenbelasting verlaging.
Dream on...
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')