Dat zal ook niet nodig zijn omdat banken waarschijnlijk niet allemaal tegelijk (of helemaal niet) failliiet gaanquote:Op woensdag 30 april 2008 18:43 schreef Arcee het volgende:
[..]
Maar miljonairs zullen vast niet 50 verschillende banken hebben...
Wat wil je nou? Het is geen onzin. Iedereen moet namelijk voor zichzelf bepalen of hij met een nog niet gevestige/kleine naam in zee wil gaan en voor hoeveel geld hij dat wil doen. Het is duidelijk dat de depositogarantieregeling 100% dekt tot 20.000 euro en dat hier dus inderdaad een grens ligt waarboven een hoger risico op verlies van (een deel van) je geld ligt dan eronder.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 17:55 schreef tinny het volgende:
Top 3 regels waarom dat onzin is die 20K! ..komt u maar!
Even mailen helpt wel, m'n saldo is opeens een heel stuk lagerquote:Op donderdag 1 mei 2008 13:05 schreef RemcoDelft het volgende:
Mijn Argenta-soap gaat verder....... Ik kwam er net achter dat het geld wat ik uit de automaat gehaald heb, al ruim lang genoeg geleden, nog niet van m'n rekening is afgegaan...... Vage bank
Zijn het de geweldige ratings? (bijvoorbeeld CCC+ door Standard and Poor's voor "mijn" ATB)quote:Op vrijdag 2 mei 2008 17:55 schreef tinny het volgende:
steeds vaker hoor ik het op bruiloften en partijen... die mensen die lopen te miepen dat je vooral niet meer dan 20K op "onze" hoge spaarrente bankjes moet zetten.
Dus...
Is geen onzin. Als zo'n kleine bank omvalt, kunnen alle overige banken dat eenvoudig opvangen en dus is er een risico dat zo'n kleine bank echt valt (los van het feit of daar ook een reden voor aanwezig is). Een ING zal in de praktijk nooit vallen, want dat kunnen de overige banken nooit opvangen.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 17:55 schreef tinny het volgende:
Reactie van Argenta:quote:Op donderdag 1 mei 2008 13:05 schreef RemcoDelft het volgende:
Mijn Argenta-soap gaat verder....... Ik kwam er net achter dat het geld wat ik uit de automaat gehaald heb, al ruim lang genoeg geleden, nog niet van m'n rekening is afgegaan...... Vage bank
Oftewel samengevat: dankzij de feestdagen laten ze het verkeerde saldo zien! En ze vragen of ik na een dag m'n chipknip al kan gebruiken... Ik geef het op daar, mijn opzegging gaat die kant op.quote:Bij het inloggen via het internetmenu start er een verbinding tussen dit menu en onze databank. Dit duurt ongeveer 8 seconden. Indien dit niet binnen de 8 seconden gebeurt (door oa te veel log-ins die verwerkt moeten worden), dan worden de oude gegevens (van de vorige login) getoond. Wanneer men in dit geval opnieuw aanlogt, dan zal men weer geen respons krijgen binnen de 8 seconden. Dit is echter uitzonderlijk.
Dit heeft te maken met de feestdagen. Wij raden aan om op een later tijdstip opnieuw in te loggen om het actueel saldo te kunnen raadplegen. In dien dit probleem niet opgelost is gelieve ons een printscreen daarvan te bezorgen.
Heeft u reeds al gebruik kunnen maken van de chipknip? Zo niet kunt u het beste contact met ons opnemen.
Nee.quote:Op woensdag 30 april 2008 23:47 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
En dat heeft ook geen nut... Als er 1 bank failliet gaat, draaien de andere banken op voor de kosten. Als je bij elke bank een rekening hebt, komt het indirect toch op je eigen kosten uit dus.
Met een klein detail: Met een gezamelijke rekening is het wel onzin, dan kun je namelijk 100% onder DNB dekking tot 40K.quote:
volgens mij kun je idd geen rekening openen op naam van kind zelf. Wel een spaarrekening zoals een zilvervloot weet ik veel pennyrekeningen enzo die dan op hun 12e over gaan in hun eigen naam.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 13:24 schreef tinny het volgende:
ben aan het kijken of ik een spaarrekening met hoge rente kan openen voo rmijn pasgeboren kind. Hier kan dan al het spaargeld op worden gestort en kunnen de opa's en oma's ook hun bijdrage leveren.
Ik wil dit perse op naam van de pasgeborene doen ivm erf- en schenkingsrecht.
Dit echter blijkt nog niet zo makkelijk..
- Bij de rabobank (waar ik zelf ook bankier) kan ik wel een spaarrekening openen maar een betaalrekening wordt lastig (zijn ze nog aan het kijken)
- Ik heb het alvast ook bij ATB geprobeerd(heb ik zelf ook een rekening), maar daar kreeg ik al snel de mededling dat de internetspaarrekening alleen voor 18+ is.
- Argenta is ook lastig kreeg ik te horen...
heeft iemand al iets zo geprobeerd?
Doordat je belastingtechnisch niet zomaar een groot bedrag mag schenken is het natuurlijk voordeliger om ieder jaar een klein deel te schenken aan de kleine.quote:Op woensdag 14 mei 2008 12:40 schreef Eslin het volgende:
Je kunt het beste gewoon een spaarrekening openen op jouw eigen naam. Een rekening openen op naam van een kind voegt niets toe, ja misschien dat je bij de Rabobank een knuffeltje krijgt.
Kies voor een hoog rendement en niet voor een speciale kinderrekening met 3% en een cadeautje.
ik wil het niet op mijn naam ivm er- en schenkingsrecht...ik wil het op haar naamquote:Op woensdag 14 mei 2008 12:40 schreef Eslin het volgende:
Je kunt het beste gewoon een spaarrekening openen op jouw eigen naam. Een rekening openen op naam van een kind voegt niets toe, ja misschien dat je bij de Rabobank een knuffeltje krijgt.
Kies voor een hoog rendement en niet voor een speciale kinderrekening met 3% en een cadeautje.
sowieso moet je een eigen tegenrekening koppelen aan de meeste banken met hoge spaarrente. Dat is natuurlijk ook lastig met een kiddo....quote:Op woensdag 14 mei 2008 13:23 schreef tinny het volgende:
[..]
ik wil het niet op mijn naam ivm er- en schenkingsrecht...ik wil het op haar naam
inmiddels ben ik erachter dat je , wil je een spaar rek openen voor je kind, je alleen terecht kan bij de traditionele banken (postb, rabo, amro etc) en je op zijn minst een sofienummer/BSN nummer moet hebben.
een bank met hoge rente (CE, ATB, etc) lukt helaas niet...
Waarom pak je niet gewoon de rekening met de hoogste rente en geeft dat geld later weg aan dat kind?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 13:24 schreef tinny het volgende:
ben aan het kijken of ik een spaarrekening met hoge rente kan openen voo rmijn pasgeboren kind. Hier kan dan al het spaargeld op worden gestort en kunnen de opa's en oma's ook hun bijdrage leveren.
Ik wil dit perse op naam van de pasgeborene doen ivm erf- en schenkingsrecht.
Dit echter blijkt nog niet zo makkelijk..
- Bij de rabobank (waar ik zelf ook bankier) kan ik wel een spaarrekening openen maar een betaalrekening wordt lastig (zijn ze nog aan het kijken)
- Ik heb het alvast ook bij ATB geprobeerd(heb ik zelf ook een rekening), maar daar kreeg ik al snel de mededling dat de internetspaarrekening alleen voor 18+ is.
- Argenta is ook lastig kreeg ik te horen...
heeft iemand al iets zo geprobeerd?
Ga eens praten met de bank wat de mogelijkheden zijn.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 14:20 schreef Hetzijzo. het volgende:
Vraagje over deposito's.
In hoeverre is de rente daarop onderhandelbaar als je een wat groter bedrag vast wil zetten voor langer dan 10 jaar?
Mijn eigen bank (rabo) heeft het b.v. namelijk over rente voor bedragen < 4000,= en > 4000,= tot max 10 jaar. Maar als je nu b.v.50.000,= voor 30 jaar vast wil zetten, valt er dan over te onderhandelen (bij zowel grootbanken als de kleinere banken die sowieso al meer rente geven)?
En toen werd je wakkerquote:Op vrijdag 16 mei 2008 17:23 schreef Bleekmiddel het volgende:
Ik heb in 1985 1,8 miljoen gulden vast gezet voor 50 jaar en 11,48 % rente
Dat soort rentes had je echt in die tijd.quote:
8,25% Mees & Hoopquote:Op vrijdag 16 mei 2008 19:36 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat soort rentes had je echt in die tijd.
Zelfs op vrij opneembare tegoeden kreeg je al 8% ofzo.
De rente vind ik niet ongeloofwaardig, wel dat hij 1,8 miljoen gulden had.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 19:36 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat soort rentes had je echt in die tijd.
Zelfs op vrij opneembare tegoeden kreeg je al 8% ofzo.
Ik had toen en nu wel ietsje meerquote:Op vrijdag 16 mei 2008 21:23 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
De rente vind ik niet ongeloofwaardig, wel dat hij 1,8 miljoen gulden had.
quote:Op vrijdag 16 mei 2008 23:15 schreef Bleekmiddel het volgende:
ik denk niet dat veel mensen van minder dan 1,8 miljoen gulden kunnen leven. Ik in ieder geval niet.
Dan moet je wegzetten voor een goede rente, als je het goed doet kun je ervan rentenieren. bijv. 4,5 procent bij de ATBank is op jaarbasis dan toch al 45000 euro aan rente.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 21:29 schreef Bleekmiddel het volgende:
[..]
Ik had toen en nu wel ietsje meer. Als je nu al kijkt wat een gemiddeld huis al wel niet kost. daar kom je met een miljoen euro niet meer hoor
Praten kan altijd natuurlijk.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 19:01 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ga eens praten met de bank wat de mogelijkheden zijn.
Maar om eerlijk te zijn is 50.000 niet echt een groot bedrag dus ik denk niet dat ze wat betreft depositos iets speciaals voor je zullen doen.
Een 30-jarige staatsobligatie doet momenteel zo'n 4,7%. Maar voor een periode van 30 jaar zou ik persoonlijk altijd voor aandelen gaan en niet voor een deposito of iets dergelijks.
Dan zou ik die 5000 euro wegzetten op een deposito voor 2 jaar vast. Dat overige geld kun je dan op een gewone spaarrekening zetten. Want je kan niet bijstorten op een deposito, evenals je het eraf kan halen.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 12:37 schreef isVuur het volgende:
Die deposito's klinken best gunstig. Maar wat is het handigst om te doen in de volgende situatie:
Ik heb nu een bedrag van 5000 euro wat ik voor 2 jaar kan vastzetten. Tevens heb ik vrijwel iedere maand 500 euro over om te sparen.
Kan ik dat dan bijstorten op dat deposito? Of is het in zo'n geval beter om een normale spaarrekening te openen (met natuurlijk de hoogste rente) en daar alles op te zetten?
Je opent een internetspaarrekening en een internetdepositorekening bij ATBank. Op de internetdepositorekening krijg je 5,15% voor 2 jaar vast (inleg vanaf 5000 euro) en op de internetspaarrekening krijg je 4,5% rente.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 12:37 schreef isVuur het volgende:
Die deposito's klinken best gunstig. Maar wat is het handigst om te doen in de volgende situatie:
Ik heb nu een bedrag van 5000 euro wat ik voor 2 jaar kan vastzetten. Tevens heb ik vrijwel iedere maand 500 euro over om te sparen.
Kan ik dat dan bijstorten op dat deposito? Of is het in zo'n geval beter om een normale spaarrekening te openen (met natuurlijk de hoogste rente) en daar alles op te zetten?
Ik kom spelfouten tegen op de site, dan ben ik meteen al niet happig om mn geld daar heen te doen.quote:Op zondag 18 mei 2008 15:55 schreef diedderik het volgende:
En hiervoor heb je een Fok!-account gemaakt? Riekt naar spam...quote:Op zondag 18 mei 2008 15:55 schreef diedderik het volgende:
In 2003 heb ik 25.000 Dollar gestort in diverse spaardeposito's op een 5 jaars termijn met een -weg- De rente was 20 procent belastingvrij en de storting was volledig verzekerd door de overheid. Rente werd altijd netjes op tijd betaald en mijn deposito expireerde in Maart 2008. Een week na de expiratie ontving ik de storting terug. Gewoon een heel goede opbrengst en prima service. De website is -weg-
Om eerlijk te zijn, vertrouwde ik het in het begin niet helemaal. De banken bevinden zich op de Filippijnen terwijl ik woonachtig ben in Nederland. Maar een vriend van me, ook een Nederlander, trok me over de streep. In 2002 investeerde hij geld in hetzelfde spaardeposito, ontving 20 procent rente per jaar en kreeg in 2007 zijn storting terug. Dit komt doordat consumenten in de Filippijnen er aan gewend zijn om 3 % rente per maand te betalen als ze geld lenen van de bank. Dat is maar liefst 36 % per jaar ! Natuurlijk konden de banken met gemak 20 procent rente betalen op spaardeposito's. Alhoewel de huidige rente 18% is. Ik heb inmiddels ontdekt, dat de Filippijnen een heel solide banksysteem heeft en dat de meeste banken daar veel rijker zijn dan Nederlandse banken. Ik heb jaarcijfers gezien van banken die biljoenen pesos aan bezittingen lieten zien. Logisch, want als een klant de rente op de lening niet langer kan opbrengen, of de klant is niet in staat om de lening terug te betalen, dan legt de bank beslag op zijn bezittingen en meestal zijn dat huis en grond.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |